• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Azar Karadas (edited)

Started by Superjack, December 01, 2003, 20:36:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Jeg la ett innlegg på forumet for ett par måneder siden der jeg nevnte at Azar kunne være på vei tilbake til Bergen, men innlegget fikk bare svar om at det var noe oppdiktet vrøvl fra min side og så ble innlegget fjernet.
Vel, som jeg skrev da, så var det tatt fra ett innlegg som sto i Ba, ikke BA nett, men papirutgaven for dem som leser denne.
Hvorfor ikke få han tilbake, han er den store sterke spissen Brann trenger, og ingenting er bedre enn å selge dyrt og kjøpe tilbake billig.
Om han kommer tilbake, Heia AZAR AZAR AZAR KARADAZ
Brannsupporter.

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

Gina

Jeg er litt bekymret for at han skulle komme tilbake, for så å bli helt igjen om han putter et par.

Jeg blir seriøst flau av tanken og gremmes, men jeg kan likevel ikke love at jeg ikke jubler om han f.eks. skulle putte seiersmålet mot Rosenborg eller noe sånt...

*grøss*
ina

Ricky

Kvitter han seg med de håpløse agentene/rådgiverne/bedreviterne Jack Karadas og Rune Hauge, så kan det jo være aktuelt. Det hadde nok tatt litt tid å venne seg til tanken, men det er nå uansett j*** sjeldent det er vi som svekker Rosenborg sportslig, og ikke motsatt. Kanskje vi skal ta Storflor fra dem i samme slengen? :)

Sotraanda

Vel, noen som leste Gorms innlegg i dag?
ater, heter, hater NFF!

Ã?rnen


Xminator

OM det skulle skje så har Azar en del å bevise. Både som person og sportslig. Det er vel kun på U-21 han har overbevist sportslig.

Dette judasvrøvlet får andre ta ansvar for. Det blir for barnslig til at jeg vil kommentere det en gang.

Og til sist, Karadas i Brann-angrepet er en styrke for klubben. Vi trenger en spillertype som Karadas. Kanskje Chess kunne brukt pengene på Rune Lange istedenfor? Slik jeg ser det er han enda mer den spisstypen vi trenger. Men som andrevalg er Azar greit nok.

Brann_Askøy

Quote from: "Sotraanda"

Toa

Ja... Ikke dumt å selge en benkeslitende midtstopper til RBK, og få tilbake en stor sterk toppspiss.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Bekkalokket

"Heia AZAR AZAR AZAR KARADAZ" skriver du om tidenes sviker i norsk fotball. Finn deg en ny klubb. Brann- supportere er(til en viss grad) stolte. De var ihvertfall det for 10- 15 år siden.
Dere er en gjeng med "glory- huntere". Faen for noen svikere dere er. På linje med Azar er dere.Sitte der og trygle en mann som han om å komme tilbake til Brann, etter at han, som så altfor mange andre norske fotballspillere gikk til RBK med en gang de knipset litt i fingrene. Det er slike ting som ødelegger den norske eliteserien år etter år.Det fins andre store spisser enn azar her i verden. Nei la oss aldri få se den mannen i Brann- drakt. Og økonomisk hadde vi overlevd uten det salget der, så kom ikke med den. For dere som er så rask med å nevne ting som "hjerte i Brann"etc..; Vel, jeg har hjertet i Brann, men tviler på om alle her har det. Nei, slike holdninger som dere viser vitner om at dere sannsynligvis sympatiserer med Brann, men "hjerte i Brann"; Glem det!

Stoffi

Vil aldri se Azar i branndrakten igjen!

Eier ikke folk stolthet her? Han svek Brann og nå sikler dere etter å få han tilbake? Kor ble det av alt hatet? Eier dere ingen stolthet?
Jeg vil ikke vinne serien for enhver pris, og å ta tilbake Azar vil latterliggjøre alt vi står for i den grad at vi har mistet vår stolthet. Tror dere Sol Campbell er velkommen tilbake i Tottenham? Nei, for The Spurs supporterene har sannsynligvis stolthet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ã?ge

Quote from: "Xminator"

Og til sist, Karadas i Brann-angrepet er en styrke for klubben. Vi trenger en spillertype som Karadas. Kanskje Chess kunne brukt pengene på Rune Lange istedenfor? Slik jeg ser det er han enda mer den spisstypen vi trenger. Men som andrevalg er Azar greit nok.


Kunne mye heller tenkt meg Lange på stadion, men er skeptisk til å hente en spiller som er så mye skadet som han er.

Ã?rnen

Sviker, judas osv. Som Xminator skrev, det blir så barnslig at det ikke er verdt å kommentere. Hva fornuftig får man ut av det? At Brann trengte pengene i 2001 er det jo ingen som helst tvil om. Klubben skyldte Handelsbanken 70 mill og hadde forpliktelser til dem som gav Brann et konvertibelt lån på 10 mill. Brann klappet sammen sportslig og alle profilene forsvant. Da skjønner jeg godt at Azar med store ambisjoner valgte RBK. Brann er på beina igjen nå. Snu-operasjonen i idrettsveien har vært formidabel. Driften er i likviditetsmessig pluss, gjelden er nesten slettet(3,5 mill i gjeld til Spiller Invest ASA), langsiktig tenking i alle ledd og et Brann lag vi kan være stolte av. At en toppspiller som Azar er aktuell for Brann er jo mildt sagt smigrende. Han er tross alt det største spiss talentet på vestlandet. Skal Brann skaffe seg kontinutet på spiller siden er det vestlendinger de må satse på. Rune Lange? 2-3 år igjen, mye skadet og dyr i drift. Henter de Lange må de uansett se seg om etter ny spiss om 2 år når han pensjoneres. På framtidens Brann lag håper jeg vi ser Bergensere og andre vestlendinger som danner stammen i laget. Så kan vi gjerne krydre 1. 11`eren med en Olofinjana,Helstad, og Kvisvik.

KennethS

Brann solgte en reserve spiller i 2001 for 6 millioner, ser ingenting gale i det. Men skal Azar hentes tilbake bør ikkje chess betale mer en 6 mill for han, han e ikkje blitt bedre nå enn han var dengang.
tå på Brann

Brann_Askøy

Quote from: "Stoffi"Vil aldri se Azar i branndrakten igjen!

Eier ikke folk stolthet her? Han svek Brann og nå sikler dere etter å få han tilbake? Kor ble det av alt hatet? Eier dere ingen stolthet?
Jeg vil ikke vinne serien for enhver pris, og å ta tilbake Azar vil latterliggjøre alt vi står for i den grad at vi har mistet vår stolthet. Tror dere Sol Campbell er velkommen tilbake i Tottenham? Nei, for The Spurs supporterene har sannsynligvis stolthet.


Om jeg ikke eier stolthet? Joda, det er klart jeg gjør det! Men dersom vi tenker oss om, Azar er en bra spiller, kan du med hånden på hjertet si at han ikke er det? Brann trengte også pengene den gang de solgte han, hvorfor hater vi ikke Kvisvik, han forlot jo også Brann. Samme med Helstad. De er spillere som søker nye utfordringer og et høyere nivå, fullt forståelig sett fra min synsvinkel. Hva jeg mener med større utfordringer? Jo, det er Champions league og UEFA - cupen det.

Stoffi

Quote from: "Brann_Askøy"

Om jeg ikke eier stolthet? Joda, det er klart jeg gjør det! Men dersom vi tenker oss om, Azar er en bra spiller, kan du med hånden på hjertet si at han ikke er det? Brann trengte også pengene den gang de solgte han, hvorfor hater vi ikke Kvisvik, han forlot jo også Brann. Samme med Helstad. De er spillere som søker nye utfordringer og et høyere nivå, fullt forståelig sett fra min synsvinkel. Hva jeg mener med større utfordringer? Jo, det er Champions league og UEFA - cupen det.


Han er en bra spiller, det er jeg enig i. Men det er andre faktorer involvert her.

Etter min mening, så er det ganske latterlig av folk å ønske ham tilbake, etter sviket mot oss. Er vi en gjeng med gullfisk? Ingen som husker at han gikk til Rosenborg etter å ha kysset brann logoen? Han gikk til Rosenborg! Klubben som suger til seg alt talent i hele norge og holder 1. plassen i et klamt jerngrep. Azar bidro til at jerngrepet ble sterkere, og at norsk fotball blir kjedeligere.

Noen som husker alle truslene? Terroriseringen av huset?
Enda så teit som det er, så ble jeg ganske stolt over å være Brann supporter.

Forskjellen på Kvisvik, Helstad og Karadas er ganske enkelt at Helstad og Kvisvik ikke gikk til "erkerivalen" etter å ha kysset brann logoen(Det med brann logoen legger jeg ikke mye vekt i).
I tillegg til dette er Helstad og Kvisvik strålende personligheter som virkelig appelerer til folket og som vi trykker til vårt bryst.
Karadas derimot, har brukt kjendis statusen sin til å lage kvalme og prøve å utnytte situasjoner. Han er en ganske kjepphøy person, det er vel de fleste enig i.
Noen som husker "på byn" episodene hans?

Og det finnes ganske sikkert mange som ikke kom i avisen.
Jeg vet ikke bakgrunnen for denne episoden her, men Azar og kompisene var innblandet i slagsmål med broren til en kompis av meg på byn.

Da han spilte i Brann, tenkte jeg, skit la gå, han er brann spiller, selv om han er teit. Men nå kan jeg ikke fordra han.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ida Marie

Aldri vil eg se Azar i Brann drakten igjen. At han forlot oss var trist nok det, men at han gjikk til RBK var skandaløst........
et er fargen på drakta som betyr no, ikkje spilleren sin...

Tom C

Quote from: "Stoffi"


Noen som husker alle truslene? Terroriseringen av huset?
Enda så teit som det er, så ble jeg ganske stolt over å være Brann supporter.

Noen som husker "på byn" episodene hans?

Og det finnes ganske sikkert mange som ikke kom i avisen.
Jeg vet ikke bakgrunnen for denne episoden her, men Azar og kompisene var innblandet i slagsmål med broren til en kompis av meg på byn.

Da han spilte i Brann, tenkte jeg, skit la gå, han er brann spiller, selv om han er teit. Men nå kan jeg ikke fordra han.


Skjønner at du har et problem med Karadas. Det jeg derimot ikke skjønner, er at du ikke ser det positive i å få Karadas til Brann. Han er faktisk en meget god spiller uavhengig av din personlige mening om ham. Tror uansett ikke at han er like mye "vill-bajass" nå som da han først slo igjennom.

P.S. Hvis du virkelig var stolt over drapstruslene/terroriseringen av Karadas, så er du enten en idiot, eller 11 år.
Aldri mer Obos....

Stoffi

Quote from: "Tom C"

Skjønner at du har et problem med Karadas. Det jeg derimot ikke skjønner, er at du ikke ser det positive i å få Karadas til Brann. Han er faktisk en meget god spiller uavhengig av din personlige mening om ham. Tror uansett ikke at han er like mye "vill-bajass" nå som da han først slo igjennom.

P.S. Hvis du virkelig var stolt over drapstruslene/terroriseringen av Karadas, så er du enten en idiot, eller 11 år.


Jeg sa at det er teit å holde på med sånt, men det viser at det engasjement og entusiasme. Og det engasjementet og entusiasmen gjør meg stolt over å være brann supporter.

Så kall meg idiot eller 11 år, men det får være din mening.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

JhonnyBeGood

ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

GhostDog

Ser at det er mye følelser ovenfor Azar og en ev. retur til SK Brann, det jeg ikke forstÃ¥r er det hetsingen av en enkeltspiller bare fordi en gÃ¥r til RBK?? Helt alvorlig, er det klubbens beste eller er det sitt eget ego som er viktigst? En hver klubb vil "karre" til seg de spillerene som er best - sÃ¥nn er det bare! De som ikke skjønner det har et lite dillemma.. Er SK Brann en idiotklubb bare fordi de vil ha Soma pÃ¥ laget, eller en hver annen spiller som ikke opprinnelig kommer fra danmarksplasskrysset? Vel, get real! Skal SK Brann bli noe annet enn en middelmÃ¥dig klubb som tilstadig kjemper om Ã¥ hindre nedrykk krevs det at laget fornyer seg og knytter til seg spillere som har noe Ã¥ bidra med. Om spilleren har hatt ett opphold i RBK- og nydt godt av gode treningsfasiliteter og fÃ¥tt møte bedre medspillere og motspillere enn det SK Brann har hatt de siste Ã¥rene - ikke noe er bedre enn det vel? Fint Ã¥ kunne tappe RBK for resursser av og til vel? Har tidligere ønsket meg større kontinuitet pÃ¥ spillersiden og trenersiden, og til det trenger vi en mix av spillere med tilhørighet og noen Ã¥r igjen pÃ¥ banen samt etablerte spillere som kan skape trygghet og være forbilder til de kommende Brannspillere. Blir litt kortsiktig Ã¥ tenke pÃ¥ at "en spiller har lekt med de andre derfor kan han ikke leke mer med oss.." Dessuten, hvor mange av dere som kritiserer Azar ville nektet Ã¥ skifte arbeidsgiver hvis dere hadde - gÃ¥tt opp i lønn, fÃ¥tt bedre arbeidsvilkÃ¥r, fÃ¥tt større utfordringer osv.. hvor mange av dere ville med hÃ¥nden pÃ¥ hjerte sagt, nja.. nei.. øhh.. tror eg blir i Bergen... kebaben er sÃ¥ god og dessuten er det fisk pÃ¥ torget..  Av og til mÃ¥ man legge stridsøksen til side og se hva som er den beste løsningen for fremtiden. SK Brann trenger en kraftig og innsatsvillig storvokst spiss med fremtid og erfaring, mer enn sutrete supportere som griner over spillt melk.. Som atpÃ¥til kom forbedret tilbake i kartongen.. Nei, nÃ¥r ribbefettet har senket seg og juleølpromillen har kommet ut av hjernen - hÃ¥per jeg at SK Brann har fÃ¥tt fatt i gode forsterkninger og at supporterene klarer Ã¥ skape en god stemning pÃ¥ tribunen og støtter laget pÃ¥ en positiv mÃ¥te!

Måtte neste sesong bli sportslig bedre enn denne, kunne vært godt med en vårsesong uten depresjoner og angst.. " E d rart vi drikker"?
 Beer a day keeps the doctor away!

Sotraanda

KA er det med dere Brann supportere?
Eier dere ikke stolthet?

I dette tilfellet her støtter eg Stoffi 110%!

Har dere virkelig glømt at Azar sviktet oss til de grader ved å gå til erkefiende nr 1 etter å ha kysset Brann logoen, lovprist brann, sagt at han elsker Brann, å deretter gå til RBK??

Ka er det med dagens Brann supportere?

Brann Askøy, du snakker om overgangene til Kvisvik og Helstad, dette sier vel litt om din fotballforståelse når du kan sammeligne disse overgangene.

Azar sviktet oss ved å gå til erkefienden vår, mens disse to knakande gode spillerne/personene gikk, som de hadde annonsert, og som alle fotballspillere i norge vil, prøve seg i utlandet.

De gikk til en helt vanlig klubb, Azar går til erkefienden.
Har dere glømt det eller er dere så unge at dere iokke husket at Azar har gått fra Brann til RBK?
Det er det samme som at Roy Keane går fra MANU til Liverpool eller Arsenal. Omtrent verre!
Judasen å fotballhoren Azar ønsker å trygles tilbake av Brann supporterne, det er helt på viddene.
Dette hadde eg aldri trodd om dgaens brann supportere, stoltheten har dere tydligvis langt oppi....

ALDRI AZAR I BRANNDRAKT IGJEN!
ater, heter, hater NFF!

Ã?rnen

Takk til GhostDog for et bra innlegg.

Nå var det som alle vet flere årsaker til at Karadas forlot Brann i 2001. Han var i tillegg reserve på stopper plass bak Walde og Wassberg. En trener ved navn Teitur hadde bestemt det. I dag har Karadas alle forutsetninger for å bli en hit i Brann. Mannen er blitt moden(kaptein på u-21), beste-kompis Kvisvik er tilbake i Brann og samboer fra Bergen taler ikke noe negativt inn. Dette er en spiss vi kan få glede av i mange år framover, husk at han fortsatt bare er 21 år. Jeg tror Brann i framtiden vil tenke seg om flere ganger når du vurderer å hente utenlandske spillere. Se på Winters og Nhleko, hjemlengsel. Det samme med PFO. Azar vil blomstre og stortrives i Brann og Bergen visst vi bare gir han en sjanse til.

Stoffi

Quote from:

Nå var det som alle vet flere årsaker til at Karadas forlot Brann i 2001. Han var i tillegg reserve på stopper plass bak Walde og Wassberg. En trener ved navn Teitur hadde bestemt det.


Ikke helt sant det der. Han valgte selv å bli stopper, MOT Teitur sin vilje. Teitur ville ha ham som spiss, men Azar sa nei. Som spiss ville han ha hatt helt andre muligheter, siden det er der han har utviklet seg bra.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Da håper jeg de som sier "ALDRI MER" har så mye integritet som de forventer at spilleren har og aldri mer setter sin fot på Stadion. Dere har nok en del med dere blant de som går på SS, men det er ikke mange igjen om Azar blir kjøpt tilbake og lever opp til forventningene. Og i forhold til flertallet av de som følger med Brann? Dere er i håpløst mindretall. Og det er håpløst historieløst.

Azar ble *solgt* til RBK. Det var ikke Azar som tok flyet til trondheim for å selge. Det var Bjørn Dahl. Det var ikke Azar selv som ville bli midtstopper. Det var pampene i NFF som hadde bestemt seg. Hadde Azar blitt solgt til RBK om han stilte på spissplass? Neppe. En del av de synspunktene som kommer frem her er såpass ekstreme at det er skremmende. Og det gir meg overhode ikke respekt for de som ytrer dem.

Ricky

Jeg tror fremdeles at det var så mange rådgivere som trakk i trådene at unge Azar til slutt endte opp i Rosenborg mot sin vilje; personer i landslagsmiljøet (spesielt Aabrekk og Bjørn Hansen) og agenter som helt klart hadde mye penger å tjene på at Azar kom seg til Rosenborg (og videre ut i Europa). Når til slutt også Brann begynte å presse på for salg, så var det vel ingen annen utvei.

Hver gang Azar selv uttalte seg til media, så ønsket han å forlenge kontrakten og bli i Brann, og hver gang Jack Karadas uttalte seg, så var det snakk om salg til andre klubber, klausuler om fast plass på laget som midtstopper (håpløst forslag) og diverse andre tiltak som han mente ville sikre Azar "fortsatt sportslig fremgang". Jeg tror nok Azar ville signert det kontraktsforslaget han fikk på sommeren (med meget gode økonomiske betingelser), hadde ikke det vært for rådgiverne som ville ha med alle disse tvilsomme ekstraklausulene og tak på overgangssum og hele pakken.

Om Azar selv er villig til å innrømme at å gå til Rosenborg ikke akkurat var det smarteste han har gjort, og at han har hjertet sitt i Brann, så bør han få en ny sjanse. Han har såvidt meg bekjent ikke kysset RBK-logoen... :)

Bekkalokket

At Azar er en bra spiller er en ting. At vi har vår stolthet er en annen. Ingen som itrekker seg RBK- drakten fortjener beskrivelsen "har hjertet i Brann". Den mannen der bør holde seg langt unna byen vår!! Det bør for såvidt dere jævla glory- huntere gjøre og. Hva med å kjøpe NA Eggen, Hoftun, Berg, Brattbakk etc... også. De er jo gode spillere. Men vil vi ha disse mestrene fra Nidelvens skitne nabo i vår stolte røde drakt? Nei, vi har da litt stolthet(ihvertfall noen av oss)!

"Brann. Ekte lidenskap har et navn"

- Da nytter det ikke å ukritisk ønske svikere som Azar tilbake. Nei, dere er latterlige! Og når folk kaller dem som mener han har sviktet oss for barnslige, så sier det litt om at disse ikke har argumenter for det motsatte. Alle som har satt seg skikkelig(!) inn i denne saken og husker alt som faktisk skjedde, er enig med at han er en Judas. Tilfeldig? Neppe.

Bekkalokket

..lengre oppe i tråden:

"hvorfor hater vi ikke Kvisvik, han forlot jo også Brann. Samme med Helstad."

Kan du ikke bare finne deg en ny klubb. Når du ikke har svaret på dette selv en gang kan du drite i og si "vi", som i "vi brannsupportere".
Vennligst flytt fra Bergen.
Takk.

GhostDog

Sotraanda og andre fanatikere - det finnes håp..
For de som har klart å lære av historiens hendelser så blir argumentene om stolthet og den eneste rette sannhet noe som gir gysninger opp etter ryggen..
Disse argumentene har blitt brukt av andre personer som dere kanskje ikke vil like å bli sammenlignet med.. Håper jeg.

Min sak er enkel; Jeg ønsker at SK Brann skal bli en bedre klubb, og for å bli det trenger klubben forsterkninger.
Har dere noen motargumenter til det er dere velkommen til å argumentere for det. Forslag til spillere er og hjertelig velkommen, det skaper bare en meningsfull debatt.
Men skal argumentene basere seg på å rakke ned på andres argumenter uten å komme med noen relevante innlegg - da oppnår en bare en ting og det er at man utelukker en meningsfull utveksling av ideer og meninger, og da faller hele grunnlaget for et debattforum vekk!
Når det gjelder hendelsen rundt Azar, vel han gikk til en klubb med en litt mer ordnet organisasjon og med bedre arbeidsvilkår enn det han hadde - hvem kan kritisere ham for det? Synd var det - klart det! Men at det skal diskvalifisere ham til å spille for SK Brann for all fremtid er vel ikke så smart? Dette viser jo bare at fyren eller hans rådgivere er litt mer fremtidsrettet og klar over hvordan en kan utvikle seg som spiller. Klart at potensialet er best i en klubb med ordnede forhold enn det som var tilfellet i "Sirkus Brann" på den tiden.. Dette er og grunnen til at RBK er så attraktiv for spillere rundt om i landet, og at RBK har fått resultater med det ene seriegullet etter det andre.
Hvis vi som supportere skal bidra positivt for klubbens fremtid så er det to arenaer vi kan bidra på - tribunen med god stemning og mye halloi - det gjør det gøy for spillerene å spille på stadion og for de mer "lunkne" supporterene å være tilstede. Dette gir igjen penger i klubbkassen og muligheter for klubben å utvikle seg.
Det andre vi kan bidra med er å være aktive i debatten rundt klubben - vise engasjement! Men det betyr ikke at man skal halshugge en hver med avvikende meninger, sjikanere med og motspillere osv. Det bringer ikke noe positivt med seg i det hele tatt. Tvert i mot - det er med på å bygge opp under fordommene mot fotball og fotballtilhengere og det taper vi alle på!
Klart man blir forbannet når en god spiller forlater laget til fordel for en annen klubb - samme hvilke klubb det er. Men, det gir igjen muligheter til at andre kan komme opp å gjøre en innsats, gi nye muligheter. Hvis en spiller finner ut etter noen år at "f.. og eg vil hem" - vel, skal vi som supportere være de som da bruker mest energi på å sjikanere spilleren? Hvilken resultater bringer det da? Skaper vi da en grobunn for en utvikling til det beste for oss alle eller er vi med på å skyte oss selv i foten - med kanon?
Følelser er noe dritt av og til, men vi alle er nå utstyrt med det heldigvis, det at man er tilhenger av et lag - bil - politisk parti eller hva det enn måtte være - det fritar en ikke å tenke over hva man ytrer og hvordan man oppfører seg.
Det meste går bra med sukker - veldig få ting går bra med pisk! Så med en positiv innstilling og lyst til å bidra til felles beste er nok bedre, selv for "Sirkus Brann", enn selvhevdelse og oppfordring til hat - det bringer oss ikke videre en eneste meter..

Så Brannsupportere - får si som en tidligere så fint yttret det; "Legg dokkar sammen å gjørr nokke!"
 Beer a day keeps the doctor away!

Sotraanda

Vet du ka GhostDog, eg synest du er litt på viddene no...
Du ønsker Azar tilbake.

Ja, godt mulg Azar er en noenlunde god spiller, men aldri om han skal ta på seg Brann drakten igjen å løpe ut på staddaren etter å ha SVIKTET Brann, Bergen, Store stå, og alle rundt SK BRANN.

Aldri i mitt liv om eg godtar at Azar skal spille for Brann igjen.
Det har med prinsipper, klubbfølelse å gjøre, noe mange her tydligvis ikkje tenker på.

Azar kan reise til levanger IL, aldri til Brann!!
ater, heter, hater NFF!

Branntilegdør

merkelig å høre på deg sotraanda. Etter hva jeg har hørt er du ikke så veldig gammel. Og kjenner en fra samme sted som deg, og han sier du ikke har vært på stadion så veldig mange år. så spørsmålet er... Har du vært på Brann stadion da Azar spilte på Brann?

Sotraanda

Oi, hehe... Her prøver du en taktikk du.
For å svekke tilitten min foran alle andre her med å komme med TOTALT ubegrunnende faktaer om meg.

Nei, eg er ikke gammel. 16 år.
Har gått på stadion siden eg var 9 år, og har hatt parturkort de tre siste årene, og reiser på ca 2 bortekamper pr år, det eg får mulighet til hvert.

Så å komme med sånne begrunnelser når du TOTALT er på viddene er bare dumt.
Forventer en beklagelse fra deg, for eg gikk faktisk på stadion når azar KOM til Brann eg!
ater, heter, hater NFF!

Yngve

Klubbfølelse? klart folk bør ha det, men du kan ikkje forvente det frå andre enn folk i frå samme fylket/nærområde, for dei andre er det berre snakk om å gjera ein best mogleg jobb for sin noværande arbeidsgjevar. Hugs på at dagens trenar blant anna har spelt for bryne og lillestrøm, skal me hata han for det? iva rønninge har spela for vif, og logikken på detta forummet tilseier me skal hata han. For å ta azar karadas så er det som er laget hans mest sannsynleg sogndal, wassberg er fyllingen mann, winters er skotte, kan aldri tenka meg han hadde høyrd om brann før agenten hans nemnde dei osb osb osb.

Klart karadas gjorde eit feil val ved å gå til rbk etter å ha kyssa brann drakta, men som det er sagt før, det var ikkje han som valde å verte seld, det var bjørn dahl som måtte ha pengar i kassa, og då var det rbk som var viljuge til å betale 6 mill for fyren.

Lite han kunne gjort med det.

generelt så er jo ikkje mannen verdas smartaste, men i forhold til å spele med sutre knarvik (som i alletilfelle ikkje har klubbfølelse, var på banen i 22 kampar i fjor og alikevel vil han reise pga for lite speletid) og lund, så jah, karadas er velkomen tilbakar.

Alle kan dra inn følelses argument, men kom med nokre rasjonelle argument (ikkje god nok, me har betre alternativ, for dyr osb) kvifor me ikkje skal ha han, så skal eg/me høyre på dykk.

I staden for å stresse med å hetse, prøv heller å syng for eigne spelarar.

Knixen

Dette har jo utartet seg til en saklig diskusjon. En meget snedig meldingsendring der, Sotraanda.

Tror vi skal vurdere sportslig gevinst ved å hente Karadas foran stolthet. Eg for min del velger glatt å ta i mot Karadas igjen, om han forbedrer laget og resultatene våre. Sånn som situasjonen ser ut akkurat no, trenger vi jo spisser.

Ellers sier eg meg enig med det Yngve og GhostDog sier.

Baitle

nei me kan jo ikkje klandra azar som gjekk til ein klubb som har suksess, penger og var vår hatklubb nr 1. de var jo det beste for han og hans framtid.....

vel, ka med litt klubbfølese? Ka me å drita i penger og i at "eg må komme til utlandet og tjene penger fortest mulig" og gjer ein innsats for klubben som sliter og hjelpa dei so godt ein kan....?

og det er jo for alle dei 6 mill brann fekk av rosenborg som hjalp brann frå gjeld på 70mill til nesten ingen i dag.
da e jo ikkje akkurat haugavis me klubber som vil kjøpe judas for mange millioner som brann vil få nokre prosent av.......

nei, å ønske azar hjertelig velkommen tilbake blir for dumt.
er enig med dei som snakker om at de vil ødelegge  for oss brannsupportere sin stolthet.  

det finst andre spisser som kan gjera nett lika god jobb som azar på brann

BL

går det ikkje ann å sette opp en vote?? "er azar velkommen tilbake?"
Hansa-
Felt Z

Ã?rnen

Enig med Knixen.

Man mÃ¥ klare Ã¥ skille mellom følelser og fornuft her. Hva sÃ¥ om Karadas gikk til RBK? Enhver spiller pÃ¥ Brann i 2001 hadde gjort det samme om tilbudet lÃ¥ der. Maken til rot som var i klubben da. Etter 2000 sesongen gikk jo alt pÃ¥ tverke. Brann levde pÃ¥ drømmen om CL og Helstad salg til 40-50 millioner. NÃ¥r ikke det gikk ble jo det en rekke nødløsninger som følge av manglende Helstad millioner og CL inntekter. Brann mistet jo et helt lag i løpet av noen Ã¥r. Karadas var 19 og fikk tilbud om Ã¥ spille pÃ¥ Norges beste lag. Brann ville selge. Er man sÃ¥ naiv og tror at en Russer vil velge en sliten Lada framfor en Mercedes? Brann er pÃ¥ beina igjen etter noen tøffe Ã¥r. Skal vi ta opp kampen med RBK igjen mÃ¥ Brann forsterkes. Aller helst med vestlendinger som ikke fÃ¥r hjemlengsel. I 2004 skal lages samspilles. Da forhÃ¥pentligvis med Karadas og Soma i 1. 11`eren. Neste tog om seriegull gÃ¥r i 2005. Da hÃ¥per jeg ikke Brann stÃ¥r igjen pÃ¥ perrongen!!  Grunnen til at jeg tror pÃ¥ en jevnere serie da, er at RBK da har avskiltet mange gamle slitere og solgt Azar Karadas til Brann!!!

Sotraanda

Vel, dere skal få ha deres meninger, men eg har min, og sånn er det.

Men bare tanken på å se Azar i Branndrakt igjen......

Ka mener dere i BBB? Erik? Gamle Erik? PAF?
ater, heter, hater NFF!

Erik

Nej, bare vite at Rema1000 drakten har vert på han får meg til og brekke.... Vi kan finne andre spillere.... men ikke han.... never!!!

KennethS

Quote from: "Sotraanda"Ka mener dere i BBB? Erik? Gamle Erik? PAF?



siste eg sjekket var hverken Erik eller Paf med i BBB... men men
tå på Brann

Stoffi

Quote from: Enig med Knixen.

Man mÃ¥ klare Ã¥ skille mellom følelser og fornuft her. Hva sÃ¥ om Karadas gikk til RBK? Enhver spiller pÃ¥ Brann i 2001 hadde gjort det samme om tilbudet lÃ¥ der. Maken til rot som var i klubben da. Etter 2000 sesongen gikk jo alt pÃ¥ tverke. Brann levde pÃ¥ drømmen om CL og Helstad salg til 40-50 millioner. NÃ¥r ikke det gikk ble jo det en rekke nødløsninger som følge av manglende Helstad millioner og CL inntekter. Brann mistet jo et helt lag i løpet av noen Ã¥r. Karadas var 19 og fikk tilbud om Ã¥ spille pÃ¥ Norges beste lag. Brann ville selge. Er man sÃ¥ naiv og tror at en Russer vil velge en sliten Lada framfor en Mercedes? Brann er pÃ¥ beina igjen etter noen tøffe Ã¥r. Skal vi ta opp kampen med RBK igjen mÃ¥ Brann forsterkes. Aller helst med vestlendinger som ikke fÃ¥r hjemlengsel. I 2004 skal lages samspilles. Da forhÃ¥pentligvis med Karadas og Soma i 1. 11`eren. Neste tog om seriegull gÃ¥r i 2005. Da hÃ¥per jeg ikke Brann stÃ¥r igjen pÃ¥ perrongen!!  Grunnen til at jeg tror pÃ¥ en jevnere serie da, er at RBK da har avskiltet mange gamle slitere og solgt Azar Karadas til Brann!!!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

GhostDog

Quote from: "Stoffi"

For å gå tilbake til sammenligningen min, Hvis vi tar tilbake ex-damen vår, så får vi sex, god sex, men vil vi ha det for enhver pris? Vi kan like gjerne få sex fra en annen hore, på Strandkaien. De er like gode der, om ikke bedre. (ikke det at jeg vet det)

Noen som skjønner logikken her?
quote]

Forstår at du har et anstrengt forhold til dine ev. ex-damer.. Synd for deg at du synker så langt at du kaller de for horer..

Når det gjelder Azar og hans tidligere handlinger så foretrekker jeg å være praktisk og jordnær - er han en forsterkning så er han velkommen. Han har ikke akkurat drept Kniksen eller jevnet bryggen med jorden..
Men det er vel forskjellen mellom romantikere og praktikere - noen er opptatt med imaget - andre av innholdet.
Skjønner det at noen ikke klarer Azar Karadas pga sine føleslser, ergo så er det bare å respektere det. Selv om jeg ikke skjønner hvorfor ikke fornuften bør råde.
Kan de som ikke vil ha Azar komme med noen andre aktuelle kandidater -så kan vi kanskje diskutere de ut ifra faglig kunnskap enn "hard feelings"? Videre kommer man jo ikke likevel.
 Beer a day keeps the doctor away!

Stoffi

Quote from: "GhostDog"

Forstår at du har et anstrengt forhold til dine ev. ex-damer.. Synd for deg at du synker så langt at du kaller de for horer..

Når det gjelder Azar og hans tidligere handlinger så foretrekker jeg å være praktisk og jordnær - er han en forsterkning så er han velkommen. Han har ikke akkurat drept Kniksen eller jevnet bryggen med jorden..
Men det er vel forskjellen mellom romantikere og praktikere - noen er opptatt med imaget - andre av innholdet.
Skjønner det at noen ikke klarer Azar Karadas pga sine føleslser, ergo så er det bare å respektere det. Selv om jeg ikke skjønner hvorfor ikke fornuften bør råde.
Kan de som ikke vil ha Azar komme med noen andre aktuelle kandidater -så kan vi kanskje diskutere de ut ifra faglig kunnskap enn "hard feelings"? Videre kommer man jo ikke likevel.


Jeg snakker ikke om mine ex-damer her.  :)  Jeg har et "bra" forhold til de jeg.
I sammenligningen mente jeg at den damen oppførte seg som en "hore", eller drittsekk om du vil det. For de som ikke skjønte det, Karadas er den damen.  :wink:

Uansett, så tror jeg Brann kjøper Karadas hvis de kan, selv om vi klager aldri så mye.

Om andre kandidater, vanskelig å si. Ingen åpenlyse egentlig. Rune Lange? Det tviler jeg på, han er dyr i drift sannsynligvis.

Kanskje overtale Jostein Flo til Ã¥ gjøre comeback?  :lol:

Nei, jeg vet ærlig talt ikke.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Bekkalokket

Er enig med det meste GhostDog skriver. Poenget er at Azar er et ekstremt tilfelle og et unntak ift andre spillere som har forlatt oss (Kvisvik gjorde f.eks en enorm innsats siste våren i Brann. Da øker statusen hans.)
For meg står Azar for det største sviket i norsk fotball.
Med sterke følelser for SK Brann er det umulig for meg å ønske han velkommen tilbake. Han forlot et synkende skip, et skip som kunne rykket ned.

Vi e Brann- Bergens Stolthet.
Vi lar oss derfor ikke bli behandlet som dritt av primadonnaer og glory- huntere.

Christian

Om Azar dukket opp på Stadion igjen ville han i alle fall prestere for å få tilbake tilliten og statusen hos publikum. Det vil bli et ganske annet gjensyn enn med Kvisvik. Tror faktisk det i seg sjøl kunne blitt artig: Azar vet ikkje helt ka han skal gjøre og heller ikkje publikum.

Når det er sagt; Eg vil aldri trygle og be Azar om å komme tilbake, og om han likevel gjør det må han virkelig innfri. Tror ikkje eg sånn i farten kommer på spillere eg absolutt ikkje vil ha på Stadion. En god spiss er en god spiss. Dessuten er det vel ikkje så mykje å gjøre med det om han dukker opp. Ser ikkje for meg demonstrasjonstog fra sentrum til Stadion i denne saken.

Ka vil dåkkar som hater Azar sterkest gjøre om han faktisk kommer tilbake? Slutte å støtte Brann? Hetse en Brann-spiller på Stadion? Gå hjem til han og søle ketchup i oppkjørselen...?

Sotraanda

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Sotraanda"Ka mener dere i BBB? Erik? Gamle Erik? PAF?



siste eg sjekket var hverken Erik eller Paf med i BBB... men men


Nei, poenget mitt var ka de i BBB mente, i tilegg til Erik og PAF...

Vet no godt at de som er i BBB er Thorleif, Bjarte og KjellMO....
ater, heter, hater NFF!

Sotraanda

Quote from: "Christian"
Ka vil dåkkar som hater Azar sterkest gjøre om han faktisk kommer tilbake? Slutte å støtte Brann? Hetse en Brann-spiller på Stadion? Gå hjem til han og søle ketchup i oppkjørselen...?


Då vil eg støtte Azar, å støtte Brann.
En som spiller med Brann drakten skal alltid ha 100% støtte.

Kommer han, så greit nok, da skal eg heie like mye på han som på de andre....

Men ka eg håper er en annen sak...
ater, heter, hater NFF!

Stoffi

Kommer han, så kommer han. En spiller i rød drakt vil alltid få støtte.
Men jeg håper han holder seg unna.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

paf

Quote from: "Stoffi"Kommer han, så kommer han. En spiller i rød drakt vil alltid få støtte.
Men jeg håper han holder seg unna.


Nettopp. For meg dreier det seg om å være lojal overfor de 11 som til enhver tid ikler seg drakten vår. Gud vet det er vanskelig noen ganger, men likevel. Klubbens beste i høysetet.

En helt annen sak er om Karadcic er god nok for oss og om han er den typen menneske vi ønsker i klubben vår. Det er det heldigvis ikke opp til oss å bedømme.

Bekkalokket

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article161525.ece

Ser ut til at han fortsetter i RBK. Nå er det viktig å lage sanger som "Azar tilbake", "kom hjem Azar" og "Det vakke diiiiin skyld, men din fetters". Hvorfor ikke klappe litt hvis han putter for RBK og, slik at han ser at vi setter pris på han...?

Sotraanda

Quote from: "Bekkalokket"http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article161525.ece

Ser ut til at han fortsetter i RBK. Nå er det viktig å lage sanger som "Azar tilbake", "kom hjem Azar" og "Det vakke diiiiin skyld, men din fetters". Hvorfor ikke klappe litt hvis han putter for RBK og, slik at han ser at vi setter pris på han...?
ater, heter, hater NFF!

Bjarte

Azar har vært ett ikke-tema i ledelsen i Bataljonen, og av den årsak kan jeg kun snakke for meg selv. Personlig ønsker jeg ikke Azar tilbake, da han i mine øyne er ett svin og en Judas. En forræder med stor F, en person som lyger og som tidligere har sviktet Bergen og Brann. Hvem, hva og hvorfor er for meg klinkende likegyldig, for her snakker vi om følelser og dette er slik jeg føler for det. Og jeg kaller en spade for en spade.

Samtidig får folk mene hva de vil, både om meg og generellt om Azar-saken. Dersom noen synes det er greit å få tilbake Azar, så får de til h***** mene hva de vil. Om de får respekt av meg for det? Nei, ikke i den konkrete saken, men har det noen betydning da? Dere er sikkert kjekke folk ellers.

Og hva jeg gjør dersom Azar kommer tilbake til Brann? Da får jeg bare forholde meg til det, men støtte får han ikke. For meg blir han en ikke-person, som ikke er verdt å bruke tid og krefter på. Og før nå mange angriper meg for at man skal støtte laget osv., så er det helt korrekt. LAGET, ikke enkeltspillere!

Henki

Ballen skal fremover!

KennethS

- Vi har ingen planer om å kvitte oss med Azar. Han er en av spillerne vi ønsker å bygge laget rundt i fremtiden. Vi er også muntlig enig med hans agent om en forlengelse av dagens kontrakt, sier RBK-direktør Rune Bratseth til Adresseavisen.

ja husker ett annet lag som hadde muntilg avtale om forlengelse av kontrakt med en hvis spiller, mått jackass karadaz brenne i helvete.
tå på Brann

Stoffi

Quote from: "Henki"


Nei, vi hjelper Brann ved å unngå en forræder, og det er ikke bare det man kan ta og føle på som gjelder. Det abstrakte gjelder en hel del i fotball, også kalt følelser.

Som sagt, vi kan plukke opp en annen billig hore et annet sted. Det er mange fisk i havet. Og hvis vi er heldig, så finner vi en god dame som er litt trofast.

Vi vet alle hva Azar står for, og hva han har gjort mot oss. Det er helt utilgivelig, og jeg vil ikke at det skal skje igjen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

GhostDog

Quote from: "Stoffi"
Nei, vi hjelper Brann ved å unngå en forræder, og det er ikke bare det man kan ta og føle på som gjelder. Det abstrakte gjelder en hel del i fotball, også kalt følelser.
Som sagt, vi kan plukke opp en annen billig hore et annet sted. Det er mange fisk i havet. Og hvis vi er heldig, så finner vi en god dame som er litt trofast.
quote]

Etterlyser fortsatt noen konkrete forslag til god angrepsspiller som kan være aktuell for SK Brann, dette pompøse preiket om følelsene sine.. Vel for å si det sånn - det scorer ikke mål - skaper ikke farlige situasjoner foran motstanderens keeper eller noe annet vettugt. Blir litt billig Se & Hør glamour dette surret om "vonbråtne hjartar" og den litt fargeløse fjortiss betegnelsen hore - så vidt jeg vet er det ikke 1 spiller i elitedivisjonen som ikke spiller for penger. Så "Stoffi" få ut fingeren å vis SK Brann sin ledelse veien til alle de billige trofaste glitrende spillerne som er tilgjengelig og egnet til å forsterke laget, ellers blir bare preiket ditt tomme floskler.
Noen alternativer er det selvsagt - men mange? Og trofaste?? Vel, get real! - Er ikke mange som vil bruke resten av spilletiden i SK Brann - bortsett fra avdankede ex proffer ("les Kenneth Storvik") - og de er vel prostituerte god som noen andre?
Køen foran portene på stadion er ikke akkurat påtrengende..
Så vennligst kutt ut de såre følelsene dine - greit at du ikke liker fyren, men det spiller vel egentlig ikke noe rolle i den store sammenhengen - bruk heller energien din på noe konstruktivt, DET er til fordel for alle.

Ps! Hvis en spiller går til et annet lag for penger - bør da lagets supportere bruke tid og krefter på å sjikanere denne spilleren i årevis? Skaper det et godt grunnlag og et positivt image av klubben og supporterene? Gjør det lysten til å spille for klubben større? Har det noe hensikt annet enn at noen kan slå seg på brystet å si - "gu så go vi e"? Dyrke sitt eget alter ego?

Ha en trivelig helg!
 Beer a day keeps the doctor away!

Stoffi

Quote from: "GhostDog"

Etterlyser fortsatt noen konkrete forslag til god angrepsspiller som kan være aktuell for SK Brann, dette pompøse preiket om følelsene sine.. Ps!


Hvis en spiller går til et annet lag for penger - bør da lagets supportere bruke tid og krefter på å sjikanere denne spilleren i årevis? Skaper det et godt grunnlag og et positivt image av klubben og supporterene? Gjør det lysten til å spille for klubben større? Har det noe hensikt annet enn at noen kan slå seg på brystet å si - "gu så go vi e"? Dyrke sitt eget alter ego?



Det er ikke min jobb å finne Brann nye spillere, takk og lov for det. Ingen her har den jobben, hvis ikke PO eller en annen har registrert seg.

Det nederste du skrev der viser i bunn og grunn at du enten ikke vet hva situasjonen dreier seg om, eller så bare unnlater du å skrive den virkelige situasjonen med vilje.
Uansett, skjerp deg litt. Det handler IKKE om at en spiller gikk til en annen klubb for penger, det bør du vite.

Men uansett, ha en trivelig helg du og.  :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

GhostDog

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=52745 sjekk siste avsnitt, regner med at han blir sitert av bt.

Kanskje Karadas skulle sagt det samme - men det forandrer kanskje ikke livet til enkelte? ;-)
Uansett - dette er den virkeligheten jeg oppfatter, dette med Ã¥ "blø for drakten,  Hjerte i Brann" osv. er greit nok for en supporter - men for en spiller?? Vel, kanskje et mindretall har sjansen til Ã¥ tilfredstille lysten pÃ¥ suksess og cash og samtidig ha favorittklubben som arbeidsplass.

MÃ¥tte de beste spillerene komme til Brann.
 Beer a day keeps the doctor away!

Henki

Vel, jeg mener å huske at to brødre som spillte for en "litt mindre" ( :lol: ) klubb her i Bergen fikk mye pepper før de kom til Brann men da de ble presentert som Brannspillere fikk de en kjempemotagelse. Av HELE Stadion. Og Kenneth Storvik ble vel heller ikke akkurat buet ut han heller...
Fotballen er full av historier om spillere som har gått fra den ene klubben til den andre, men fortiden betyr egentlig ingenting i fotball. Det som betyr noe er det som skjer i dag og i morgen. Tror jeg kan si med sikkerhet at hvis Azar skulle komme til Brann og oppleve å bli pepet ut av sitt eget publikum er det ikke oss supportere sympatien min vil ligge hos.
Som jeg har sagt før Azar er mer enn god nok for laget, han ville bli en utrolig nyttig tilvekst og vi vet alle at han ville gitt 110%. Hvis ikke det at man er Brannspiller er godt nok til å få støtte kan de som mener noe annet stikke de der følelsene sine godt opp iræven og finne seg en annen klubb å heie på. Så kan heller vi ekte Brannsupportere få lov til å heie på Brann og klubbens spillere i fred!
Ballen skal fremover!

Baitle

da e ikkje ein jævel her inne som har sagt at dei vil pipe på azar om han spiller i brann drakta.

ingen som spiller i branndrakta skal pipes ut, men eg kan sei at eg ikkje vil juble heller om judas stiller i 11' en til brann

Stoffi

Quote from: "Henki"Vel, jeg mener å huske at to brødre som spillte for en "litt mindre" ( :lol: ) klubb her i Bergen fikk mye pepper før de kom til Brann men da de ble presentert som Brannspillere fikk de en kjempemotagelse. Av HELE Stadion. Og Kenneth Storvik ble vel heller ikke akkurat buet ut han heller...
Fotballen er full av historier om spillere som har gått fra den ene klubben til den andre, men fortiden betyr egentlig ingenting i fotball. Det som betyr noe er det som skjer i dag og i morgen. Tror jeg kan si med sikkerhet at hvis Azar skulle komme til Brann og oppleve å bli pepet ut av sitt eget publikum er det ikke oss supportere sympatien min vil ligge hos.
Som jeg har sagt før Azar er mer enn god nok for laget, han ville bli en utrolig nyttig tilvekst og vi vet alle at han ville gitt 110%. Hvis ikke det at man er Brannspiller er godt nok til å få støtte kan de som mener noe annet stikke de der følelsene sine godt opp iræven og finne seg en annen klubb å heie på. Så kan heller vi ekte Brannsupportere få lov til å heie på Brann og klubbens spillere i fred!


Flott at du kaller deg selv ekte brann supporter fordi du har en annen mening enn andre.
Bjarte, som tilfeldigvis er en av lederne i BBB, uttrykte at han ikke ville ha Karadas, som personlig mening. Betyr dette at han ikke er en ekte brann supporter? Og jeg? Er jeg en "falsk" brannsupporter?

Slutt og tull og kom med noe skikkelig argumentasjon.

Tviler sterkt på at han hadde blitt pepet ut på stadion, jeg hadde ikke pepet, men jeg hadde ikke jublet hemningsløst for ham, hadde heller holdt kjeft og jublet hvis han scoret.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Henki

Quote from: "Stoffi"

Flott at du kaller deg selv ekte brann supporter fordi du har en annen mening enn andre.
Bjarte, som tilfeldigvis er en av lederne i BBB, uttrykte at han ikke ville ha Karadas, som personlig mening? Betyr dette at han ikke er en ekte brann supporter? Og jeg? Er jeg en "falsk" brannsupporter?

Slutt og tull og kom med noe skikkelig argumentasjon.

Tviler sterkt på at han hadde blitt pepet ut på stadion, jeg hadde ikke pepet, men jeg hadde ikke jublet hemningsløst for ham, hadde heller holdt kjeft og jublet hvis han scoret.


Vel, for det første kaller jeg meg ikke ekte Brannsupporter fordi jeg har andre meninger enn deg. For det andre har jeg heller ikke kalt deg eller noen andre "falske" Brannsupportere, det jeg mente var at hvis noen Brannsupportere piper på en hvilken som helst Brannspiller kan ikke disse kalle seg Brannsupportere. Det mente jeg da Hasund fikk piping, da Martin Knutsen fikk det og ellers.
Argumentene mine synes jeg derimot er gode. Enhver spiller som spiller for Brann fortjener støtte, uansett fortid. Og Azar Karadas er en kvalitetsspiller. Det er ingen tvil om at han er god nok for laget, og det er jo ikke akkurat slik at vi svømmer i gode spisser om dagen.
Ballen skal fremover!

Bergen Sin Gutt

UANSETT fortid..? Det er hvertfall et utsagn jeg er helt i mot. Nå tenker jeg ikke på noen spesielle situasjoner, men denne synes jeg var altfor drøy. Altfor drøy. Skal man fly rundt som en gjeng halvblinde naive sauer og blindt tilbe alt og alle som trer den røde drakten over hodet uansett hvilken person dette er og hva den personen måtte ha gjort eller ikke gjort? Overhodet ikke mener jeg, slik dyrking overlater jeg til 10 år gamle jenter med 80 plakater av sine idoler på jenterommet. "Uansett fortid" kan rekke over så mangt.

Henki

Ja, selvfølgelig hvis Slobodan Milosevic eller Adolf Hitler plutselig hadde figurert i førsteelveren til Brann hadde det nok gjerne blitt problematisk å gi noe støtte til dem. Men spillere bytter klubber i fotball, sånn er det bare. Synes Kenneth Storvik er et godt eksempel jeg, han ble sett på som den største judasen av dem alle, også av meg, men da han signerte for Brann var fortiden glemt. Og det er jo hauevis av andre eksempler på dette ellers i fotballverdenen!
Ballen skal fremover!

Bergen Sin Gutt

Så ingenting en fotballspiller(ikke Adolf Hitler, Slobodan Milosevic, Maggie Thatcher eller Ian Paisley, men en fotballspiller) har gjort kan føre til at han fortjener å være uønsket eller dårlig likt av noen av klubbens supportere når han kommer til en klubb? Jo, mener jeg. Jeg tenker fortsatt ikke på noen spesielle situasjoner som har vært, jeg er bare i prinsippet uenig med deg. Men det er vel uansett liten sjanse for at slikt skjer her oppe i en av verdens fredeligste avkroker med forholdsvis rolige supportere.

Skjønner? ; )

Henki

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Så ingenting en fotballspiller(ikke Adolf Hitler, Slobodan Milosevic, Maggie Thatcher eller Ian Paisley, men en fotballspiller) har gjort kan føre til at han fortjener å være uønsket eller dårlig likt av noen av klubbens supportere når han kommer til en klubb? Jo, mener jeg. Jeg tenker fortsatt ikke på noen spesielle situasjoner som har vært, jeg er bare i prinsippet uenig med deg. Men det er vel uansett liten sjanse for at slikt skjer her oppe i en av verdens fredeligste avkroker med forholdsvis rolige supportere.

Skjønner? ; )


Hehe, vel nå var vel kanskje mine eksempler satt litt på spissen da, og selvfølgelig finnes det ting som kan gjøre spillere uønsket i en klubb. Men det synes jeg gjelder ting som for eksempel den voldtektssaken som er under opprulling i England (hvis spillerne blir funnet skyldig vel og merke) eller voldseppisoder (Mener John Hartson var innblandet i noe greier mot en lagkammerat da han var i West Ham f.eks).
Vi fotballsupportere har en artig tendens til å glemme hva en spiller har gjort i fortiden når spilleren skriver under for den klubben man heier på.
Ballen skal fremover!

Bergen Sin Gutt

Vel Henki, jeg er enig med at kriminelle spillere selfølgelig kan bli dårlig likt(likte dårlig at du drar en av min stor næverende helter Hartson inn i dette ;)), men spillere kan også gjøre idiotiske, krenkende, fatale og motbydelige ting når det gjelder konfrontasjoner med f.eks motstanderfans, ting ved klubbskifter(nei, ikke at en "bare" går fra "din/min" klubb), ting som er relatert dirkete til fotballen osv. Det er min mening hvertfall. Om ikke så ekstreme fra Norge(muligens ett eller to, muligens...) har man eksempler på dette fra utlandet der supporterne kanskje er mer fanatiske, gale og engasjerte enn oss, og klubber ofte har forskjellig tilhørighet innen, religion, politikk, folkegrupper og liknende i samme land.

(Mo Johnston som et grellt eksempel...)

Henki

Mo Johnston er et meget godt eksempel, og Paul Gascoigne ble vel heller ikke så veldig populær blant Celtics tilhengere da han "spilte fløyte" foran dem. Figo er vel også et eksempel og ta med. Men i disse situasjonene ligger det jo dype historiske og nasjonale skiller under. Greit nok at vi føler oss mer som bergensere enn nordmenn, og Rosenborg er jo heeele Norges favorittklubb (ifølge VG og Dagbladet ihvertfall:)
Men Karadas kommer jo i en litt annen kattegori da. Misforstå meg rett her, jeg ble forbanna da han forlot oss, og kommer garantert til å bue på ham hvis han spiller i Rosenborgdrakt i Brann-RBK til neste sesong.
Ballen skal fremover!

Bergen Sin Gutt

Akkurat, og som jeg nevnte går ting litt roligere for seg her. Da er det greit å ha sesongkort andre plasser i tillegg til Brann Stadion sånn at jeg får litt andre impulser og litt andre opplevelser på godt og vondt, selv om ingenting overgår Brann selfølgelig. Og jeg snakket bare generelt, og ikke om Karadas. ; )

DrMeland

Jeg vil ikke ha Azar tilbake av den enkle grunn at det er ikke verdt å betale flere millioner kroner for en spiller som ikke scorer mål... Han har scoret 5 mål på 22 kamper i år for Rosenborg. Som midtspiss på Rosenborg skulle jeg klart det samme sjøl (og jeg er verdens dårligste fotballspiller...) Han scoret ikke akkurat mye mål sist han var i Brann heller. En spiss skal score mål, det gjør ikke Dass'n, da er det bedre å bruke pengene på noen som gjør det!
rMeland

Henki

Quote from: "DrMeland"Jeg vil ikke ha Azar tilbake av den enkle grunn at det er ikke verdt å betale flere millioner kroner for en spiller som ikke scorer mål... Han har scoret 5 mål på 22 kamper i år for Rosenborg. Som midtspiss på Rosenborg skulle jeg klart det samme sjøl (og jeg er verdens dårligste fotballspiller...) Han scoret ikke akkurat mye mål sist han var i Brann heller. En spiss skal score mål, det gjør ikke Dass'n, da er det bedre å bruke pengene på noen som gjør det!
Ballen skal fremover!

CHRISTIbrANn

Leste at azar ikke kommer til bergen. Så der var den saken dø. Det var vel kansje like greit,eller? Han var en sabla god spiller når han dro og har bare blitt bedre og bedre siden det. Han spilte jo en veldig god kamp på stadion i starten av årets sesong. Samtidig er han jo en JUDAS av de skjeldne. Han går ut i media og sier at han ELSKER brann, og aldri vil gå til noen annen klubb. Også går han til erkefienden rosenborg. Samtidig fikk brann penger de trengte for han. Så jeg er ikke en av de som ikke hadde støttet han hvis han vendte tilbake til stadion. Han ville jo bidratt volsomt til å styrke brann om han hadde kommet tilbake.

Hva mener dere andre? Greit at han ikke tok turen nedover?

Her er foresten artikkelen til dere som ikke allerede har lest den: http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=53032
LT FOR BRANN   BRANN FOR ALLTID

Stoffi

Som jeg sa i det andre forumet, les de andre diskusjonene, så ser du hva vi mener om saken.
Noen for, noen imot og en flott diskusjon.  :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Jeg tror ingenting før han har skrevet under ny kontrakt for RBK.

Håper imidlertid at Chess ikke ser seg blind på Karadas, men kan se på andre gode norske (og eventuelt andre) spisser.

kbgtim

Kan ikke Chess glemme Karadas og heller gi oss Daniel Braathen fra Skeid? Han er kanskje norges mest talentfulle spiss og har ikke vist de "symptomene på manglende skarphet" som vår gamle venn Azar. Kan vanskelig tenke meg at han er noe dyrere enn Karadas heller. Dessuten må det jo nødvendigvis være lettere å forhandle med Skeid enn med "Norsk fotballs flaggskip(yeah right!!)".

flowen

ville folk sett karadas igjen i Brann drakten?

NÃ¥ kan det bli realitet!

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2895875.ece


Nightfox

Nei, jeg vil ikke det. Jeg ser ikke behovet for han, i tillegg til at han har ME. Jeg kjenner til sykdommen, og for å si det sånn. Optimismen driver han videre, men han kommer aldri til å bli helt som han var før.

ME er en sykdom som gjør at du må "spare opp" energi.

Bassew

Det var vel ikke bare sviker han ble kalt, mener at hore ofte ble benyttet for å beskrive han. Men som det blir sagt så leger tiden alle sår, og kunnskap i dag om hva som egentlig skjedde da han gikk gjør i hvert fall for min del at jeg ønsker han velkommen dersom han har noe å bidra med(med tanke på sykdommen som han har vært utsatt for de seneste månedene). Er det ME han har fått eller er det noe annet? Kan ikke huske å ha sett ME i artiklene om han i media.
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Kai-Olai

Quote from: "flowen"ville folk sett karadas igjen i Brann drakten?

NÃ¥ kan det bli realitet!

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2895875.ece


Spørsmålet er vel heller om Karadas igjen vil bli sett i Brann-drakt etter måten han ble behandlet på i årene etter han gikk til Rosenborg..

Xminator

Quote from: "Nightfox"Nei, jeg vil ikke det. Jeg ser ikke behovet for han, i tillegg til at han har ME. Jeg kjenner til sykdommen, og for å si det sånn. Optimismen driver han videre, men han kommer aldri til å bli helt som han var før.

ME er en sykdom som gjør at du må "spare opp" energi.


Det er også en sykdom du blir frisk av. Misje er friskmeldt og i opptrening. Karadas ble vel ikke like hardt rammet etter det jeg forstår.

Karadas vil ikke kunne bidra det neste halve året. For 2008 derimot er han brennhet, og med det i bakhodet er det like greit å hente ham nå. Få ham inn i spillergruppen og i trening. Kanskje kan han bidra mot slutten av sesongen?

Luke Skywalker

Karadas` salg tilførte jo Brann 6 millioner meget viktige kroner. Det er jo en liten trøst i det. Det begynner å bli en stund siden, men det irriterer fortsatt når jeg tenker på den gangen da han scorte på stadion og løp rundt i lykkerus. Argh!
Men han er velkommen, tror han vil gjøre mye bra neste sesong!
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Bossmann

Quote from: "Luke Skywalker"Karadas` salg tilførte jo Brann 6 millioner meget viktige kroner. Det er jo en liten trøst i det. Det begynner å bli en stund siden, men det irriterer fortsatt når jeg tenker på den gangen da han scorte på stadion og løp rundt i lykkerus. Argh!
Men han er velkommen, tror han vil gjøre mye bra neste sesong!


Om ikke Karadas hadde blitt solgt til RBK så ville han ihvertfall blitt kaldt en sviker blant lederne på stadion. Uten pengene Brann fikk for han, hadde vi hatt enda større økonomiske problemer. Han ble solgt fordi Brann var nødt til det.

Velkommen tilbake Azar.

Snublefot


Xminator

I ettertid betød ikke de 6 millionene den dritt. Det utsatte snuoperasjonen ett år. Det er vel ikke noen som faktisk tror banken hadde hatt baller nok til å slå Brann konkurs?

Nå er det jo ikke sikkert oppturen hadde blitt like markant som den vi har nå. Jeg tviler blant annet på at Mjelde hadde blitt trener. Jeg er blant dem som tror det som skjer nå er ett resultat av en helsikes masse tilfeldigheter. Inkludert at det er noe som heter Brann, og at Karadas er blitt fotballspiller. Det som for samtiden kan se ut som tidenes kardinalfeil (som Harrys lydanlegg) kan være det som gir seriegull i 2007. Så takk Harry for at du kjørte Brann på ræv =)

naitsirk

spørsmålet er vel heller om azar er god nok. eller om brann har bruk for han.
han er liksom halvgod både som spiss og midtstoppar.

Klaus_Brann

Quote from: "Bassew"Det var vel ikke bare sviker han ble kalt, mener at hore ofte ble benyttet for å beskrive han. Men som det blir sagt så leger tiden alle sår, og kunnskap i dag om hva som egentlig skjedde da han gikk gjør i hvert fall for min del at jeg ønsker han velkommen dersom han har noe å bidra med(med tanke på sykdommen som han har vært utsatt for de seneste månedene). Er det ME han har fått eller er det noe annet? Kan ikke huske å ha sett ME i artiklene om han i media.


Det stemmer det..Var det ikke også skrevet i snøen utafor huset hans med "blod"?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler

Jeg tror de 6 mill var en veldig medvirkende årsak til at næringslivet, sponsorer, banker mm ville bidra i brann.

Ledelsen viste en vilje til å blø for å framstå som troverdige og ydmyke. Tror ikke en "vi selger aldri karadas" holdning hadde blitt oppfattet som særlig klok i den situasjonen brann var i.

stor_og_tjukk

Quote from: "gashi"



du mener når brann bønfalte ham om å gå til rosenborg for de trengte pengene de fikk for ham
an eg hjelpe deg med den kebaben

KenFeltZ


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

KenFeltZ

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "KenFeltZ"



Han har i ettertid sagt at han angrer på den noe overdrevne jublingen.
Karadas hadde lite å stille opp mot Hoftun og co og godtok derfor å spille spiss der det var mer behov. Og har du tenkt på at RBK sin profesjonalisme kan ha å smittet over på Karadas og at han muligens blir mer voksen med årene? Umodenhet gjør deg ikke til sviker!
At Karadas stagnerte i Brann er helt rett men dette er noe som ligger i kortene å si når man skal forsvare ett slikt klubbskifte mellom to rivaler.
RBK var på den tiden en vesentlig mer profesjonel klubb enn Brann så hvor er problemet? Det sa forøvrig Rønningen ett par år etterpå også og da hadde Brann som klubb t.o.m utviklet seg videre men tydeligvis ikke nok.

tormi

Ja Azar - i frisk og fin form er hjerteligst velkommen tilbake til Brann.

Eneste feilen han gjorde var den jævla jublingen for RBk på stadda. Den svei og svir enda. Punktum.

Er han god nok for Brann er han velkommen!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

sydnes76

Quote from: "Bossmann"
Quote from: "Luke Skywalker"Karadas` salg tilførte jo Brann 6 millioner meget viktige kroner. Det er jo en liten trøst i det. Det begynner å bli en stund siden, men det irriterer fortsatt når jeg tenker på den gangen da han scorte på stadion og løp rundt i lykkerus. Argh!
Men han er velkommen, tror han vil gjøre mye bra neste sesong!


Om ikke Karadas hadde blitt solgt til RBK så ville han ihvertfall blitt kaldt en sviker blant lederne på stadion. Uten pengene Brann fikk for han, hadde vi hatt enda større økonomiske problemer. Han ble solgt fordi Brann var nødt til det.

Velkommen tilbake Azar.


Helt enig med deg Bossmann. Azar er hjertelig velkommen. Er han frisk tilfører han enormt med guts....

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"[...spesielt når han nektet å spille spiss fordi han ville være forsvarsspiller, mens han i RBK selvsagt ble brukt som spiss med en gang! (Og da var tonen; "det er treneren som bestemmer")



Azar spilte under Teitur, men jeg husker ikke akkurat nå hvem som forsvant først, Teitur eller Azar?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Azar forsvant etter 2001-sesongen. Teitur året etter.
Rød makt på Hansa

Ricky

Quote from: "KenFeltZ"



Det ble en tvungen nødvendighet fordi Karadas, etter åtte måneders bråk, uro og primadonnanykker, stod fritt til å forhandle som bosman tre uker senere. Og det hadde ikke Brann råd til. Rosenborg var det eneste laget som hadde meldt interesse og samtidig kunne betale markedspris , så det var ikke unaturlig at Brann henvendte seg til dem.

Har ikke noe ønske om å se Karadas igjen i Brann, og det gjelder faktisk mer sportslig enn emosjonelt. Han har ikke bevist noe som helst på fire-fem år, og når han i tillegg lider av ME, så er det en glemmesak. Sjansen for at han ender i samme bås som Eirik Bakke virker så stor at Brann bør styre unna. Store utgifter som ikke står i stil med det Brann får tilbake i form av prestasjoner.
Må i så fall hentes på en ren prestasjonsbasert kontrakt, noe annet vil være galskap.

jako

Quote from: "krøvel vellevold"


Her er jeg faktisk enig med Krøvel. � se han løpe rundt i Rema1000-posen på Stadion er mitt verste Stadion-minne. Kun en gang har jeg følt det samme sinnet og fortvilelsen over en spiller-exit og det var da Rooney gikk til United. For meg kan penger aldri gjøre opp for følelser så Karadas sitt svik var utrolig vondt å svelge.

Men kommer han tilbake og gjør opp for gamle synder skal han være hjertlig velkommen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nightfox

hvordan i alle dager er azar god nok? Benfica og Pourtsmoth-reserve med ME? Nei takk.. Pr. i dag har Brann null bruk for han, og jeg håper det fortsetter slik i vinter også.

krøvel vellevold

Quote from: "KenFeltZ"[ Han har i ettertid sagt at han angrer på den noe overdrevne jublingen.
Karadas hadde lite å stille opp mot Hoftun og co og godtok derfor å spille spiss der det var mer behov. Og har du tenkt på at RBK sin profesjonalisme kan ha å smittet over på Karadas og at han muligens blir mer voksen med årene? Umodenhet gjør deg ikke til sviker!
At Karadas stagnerte i Brann er helt rett men dette er noe som ligger i kortene å si når man skal forsvare ett slikt klubbskifte mellom to rivaler.
RBK var på den tiden en vesentlig mer profesjonel klubb enn Brann så hvor er problemet? Det sa forøvrig Rønningen ett par år etterpå også og da hadde Brann som klubb t.o.m utviklet seg videre men tydeligvis ikke nok.
Legg ned hele klubben!

KenFeltZ

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "KenFeltZ"[ Han har i ettertid sagt at han angrer på den noe overdrevne jublingen.
Karadas hadde lite å stille opp mot Hoftun og co og godtok derfor å spille spiss der det var mer behov. Og har du tenkt på at RBK sin profesjonalisme kan ha å smittet over på Karadas og at han muligens blir mer voksen med årene? Umodenhet gjør deg ikke til sviker!
At Karadas stagnerte i Brann er helt rett men dette er noe som ligger i kortene å si når man skal forsvare ett slikt klubbskifte mellom to rivaler.
RBK var på den tiden en vesentlig mer profesjonel klubb enn Brann så hvor er problemet? Det sa forøvrig Rønningen ett par år etterpå også og da hadde Brann som klubb t.o.m utviklet seg videre men tydeligvis ikke nok.


Jeg svarte på en påstånd der noen antydet at RBK ikke var mer professjonell enn Brann på den tiden. RBK er fortsatt en mer profesjonell klubb enn Brann den dag idag.

Jeg sier heller ikke det er greit å gå til en erkerival slik Karadas og muligens Huseklepp men det er ikke svart/hvitt slik du og endel andre her stadig antyder i diverse saker rundt Brann. Det er grunner bak disse overgangene og grunnene som faktisk er velbegrunnet. Hvorvidt de er gode nok grunner kan vi sikkert diskutere men den stadige svart/hvitt fremstillingen på flere saker rundt Brann gjør at diskusjonsnivået kommer ned på ett lavt nivå.

Jeg sier heller ikke at han gikk til RBK kun pga at han ble presset til det. Karadas er en veldig oppegående person med mye følelser. At det rente litt over i det tilfellet der bør ikke bli brukt mot han mot evig tid. Jeg kjenner til hele situasjonen inngående om akkurat denne saken og det blir for dumt når uvitende personer alla Krøvel kommer med svært streke påstånder om Karadas sin karakter når han tydeligvis ikke vet mer enn hva som står vagt i ett par aviser.

Corran

Karadaz var en ung spiller som var lettere forvirret. Landslagsledelsen anbefalte ham en ting og Teitur noe annet. Det ble litt vel mye styr for en ung gutt og når Brann ville selge ham til rbk som lovet ham spilletid i en posisjon han hadde fått beskjed av landslagsledelsen om at han var best i så hoppet han på. At de senere brukte ham i en annen posisjon er en annen sak.
Og at han reagerte som han gjorde, på målet, irriterte meg like mye som amnge andre. Men man må som sagt huske at dette var en ung og umoden gutt med mye følelser som det siste året hadde følt et vanvittig press fra alle kanter.

Eg personlig kommer ikke til å holde det mot ham om han retunerer. Om han e sportslig god nok er eg ikkje sikker på Han kommer i alle fall ikke til å bidra før neste sesong.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


runarnormann

Folk er altfor foelsomme i denne saken.  Ja, Azar gikk til Rosenborg.  Hvem kan egentlig klandre ham?  En klubb paa randen av konkurs eller en klubb med ti seriemesterskap paa rad?  Naar han attpaatil blir boennfalt om aa gaa, tror jeg ikke valget var saa vanskelig og personlig tror jeg aelig talt jeg ville gjort det samme.  Og hva saa om han jublet da RBK scorte mot Brann?  Det var jo laget hans som scorte, klart han jublet!  Og det siste argumentet til Kroevel er at Karadas var frekk nok til aa si at RBK var mer proff enn Brann.  Igjen sier jeg hva saa?  Mannen har jo helt rett?  Kan noen, med haanden paa hjertet, si at Brann har vaert bedre styrt enn Rosenborg de siste 30 aarene?  

Er Karadas god nok for Brann, saa er det klart han er velkommen!
egenden Alf Dahl

Xminator

Quote from: "KenFeltZ"Karadas til FFK?

http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article1252909.ece


Ikke umulig. Kvisvik er jo der, og Brann tenker nok det samme som oss - hvor står Karadas etter sykdomen og er han riktig spillertype?

Marek

Quote from: "Xminator"Ikke umulig. Kvisvik er jo der, og Brann tenker nok det samme som oss - hvor står Karadas etter sykdomen og er han riktig spillertype?


Da må vi lide oss igjennom mange pinlige episoder med Kvisvik og Karadas og deres veddemål som av en eller annen merkelig grunn media føler behov for å fortelle oss om.
ons Ivar skal hem...

Brannfrelst

Svaret mitt på denne tråden er nei,enkelt og greit pga sykdommen hans. Dersom det er en noelunde trent Azar er det greit,som midtstopper først og fremst,og spiss etterhvert som Winters forsvinner.
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Quote from: "runarnormann"Folk er altfor foelsomme i denne saken.  Ja, Azar gikk til Rosenborg.  Hvem kan egentlig klandre ham?  En klubb paa randen av konkurs eller en klubb med ti seriemesterskap paa rad?   !
Legg ned hele klubben!

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"


Stilig - så du mener han gikk til RBK fordi de var bedre?

Den var nye - har hørt en del andre spekulasjoner men den der er ren piss...

Og forøvrig så er ikke Arsenal bedre enn Tottenham! (Selv om tabellposisjonen kan antyde annerledes de siste sesongene.)

Og om du sammenligner Sol Campbell sin overgang med Azar sin så er du VELDIG LANGT ute å kjøre.

Sol gikk til Arsenal på FREE TRANSFER etter at Tottenham fikk et gigant bud fra utlandet på ham, og han selv muntlig sa han ønsket å bli i Spurs.

Men er jo ikke sikkert det var den overgangen du siktet til.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Rune felt F

Quote from: "krøvel vellevold"
Og hva unnskylder det Karadas at han i ettertid angrer på feiringen av RBKs snuoperasjon mot oss på Stadion i 2002? At han angrer nå, bestrider jo ikke det faktum at han der og da var helt fra seg av glede da RBK snudde kampen fra 1-2 til 3-2 på overtid. Greit nok at han var fornøyd med at laget han spilte på vant, men det får jo være grenser for glede når han spiller mot "klubben i hans hjerte" og det får være grenser for respektløshet i å overhodet ikke legge skjul på lykkefølelsen! Der og da var følelsene hans 100% RBK - 0 % Brann. Og selvsagt sier han nå at han angrer, for feiringen harmonerer jo utrolig dårlig med hans tidligere påstander om at Brann er klubben i hans hjerte. Dessuten sier han selvsagt at han angrer, nå når han kanskje skal tilbake til Brann!


Enig i at det var unødvendig feiring den gangen. Tidligere i Ã¥r nÃ¥r Fredrikstad scoret pÃ¥ et innlegg fra Kvisvik, løp Kvisvik tilbake til deres banehalvdel uten Ã¥ gjøre antydninger til feiring av mÃ¥let. Det er mÃ¥ten Ã¥ gjøre det pÃ¥, respektfullt overfor sine tidligere supportere. Men nÃ¥r det er sagt sÃ¥ er kvisvik 32 Ã¥r eller noe sÃ¥nt, og Karadaas var vel rundt 21 Ã¥r den gang. Det meste kan tilgies, og om Karadas er god nok og ønsker Ã¥ spille for Brann mener jeg vi skal ta han i mot med Ã¥pne armer. Han stod ivertfall ikke frem pÃ¥ tv Ã¥ sang "Brann er rævva"  nÃ¥r han feiret gull med rbk.

runarnormann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "runarnormann"Folk er altfor foelsomme i denne saken.  Ja, Azar gikk til Rosenborg.  Hvem kan egentlig klandre ham?  En klubb paa randen av konkurs eller en klubb med ti seriemesterskap paa rad?   !


Det er helt greit at man forlater Brann til fordel for RBK, fordi RBK er (var) mye bedre.  Innrømmer at jeg er en kvirulant som bare sier ting for Ã¥ provosere.


Sensurerte innlegget ditt litt, slik at det tilpasset poenget mitt.  Regner med at det er greit for deg, ettersom det er standard taktikken din med dine siteringer.

Nei, man skal ikke ha sympati hvis en spiller gaar til en klubb, bare fordi den er bedre.  Poenget er at, noe baade jeg og andre har sagt tidligere, det var mye annet involvert i denne saken.  Dette tror jeg du vet like godt som alle andre her inne.  Men ta det med ro, det er ut som om Azar ikke gaar til Brann.

Et spoersmaal til deg Kroevel, hvis du fikk tilbud om ny jobb i et bedre firma, samtidig som sjefen din gjoer det klart at han vil du skal slutte, hva ville du gjort?  (Er klar over at dette er ytterst hypotetisk, i og med at de fleste sosialkontor er like, men bruk fantasien.)
egenden Alf Dahl

krøvel vellevold

Quote from: "tormi"
Quote from: "krøvel vellevold"


Stilig - så du mener han gikk til RBK fordi de var bedre?

Den var nye - har hørt en del andre spekulasjoner men den der er ren piss...

Og forøvrig så er ikke Arsenal bedre enn Tottenham! (Selv om tabellposisjonen kan antyde annerledes de siste sesongene.)

Og om du sammenligner Sol Campbell sin overgang med Azar sin så er du VELDIG LANGT ute å kjøre.

Sol gikk til Arsenal på FREE TRANSFER etter at Tottenham fikk et gigant bud fra utlandet på ham, og han selv muntlig sa han ønsket å bli i Spurs.

Men er jo ikke sikkert det var den overgangen du siktet til.


Hallo, menneske! Han sa SELV at han gikk til RBK fordi han stagnerte i Brann. Det var "runarnormann" som mente det var helt greit at Karadas gikk fra Brann som var på randen av konk og nedrykk, til RBK som var Norges suverent beste lag. Jeg svarte bare på den uttalelsen.

Når det gjelder dine uttalelser om at Arsenal ikke er bedre enn Spurs, så regner jeg med at det var selvironi fra en supporter av Nord-Londons lillebror Spurs...

Og jeg snakket IKKE om Campbell sin overgang konkret, men en tenkt overgang fra Spurs til Arsenal generelt. Men vi finner likheter mellom Karadas og det du sier om Campbell: Karadas var også muntlig enige med Brann i et halvt år om han skulle skrive under ny kontrakt. Han skulle hele tiden "skrive under snart". Men signaturen kom ALDRI!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "runarnormann"[ Et spoersmaal til deg Kroevel, hvis du fikk tilbud om ny jobb i et bedre firma, samtidig som sjefen din gjoer det klart at han vil du skal slutte, hva ville du gjort?  


Er ikke sammenlignbart. Det angår ikke titusener/hundretusener av mennesker om jeg bytter jobb. Og dessuten er det ikke slik at man i min bransje har vokst opp med å heie på det ene firmaet eller det andre.

Du kan mase så mye du vil om at Brann TVANG Azar til å gå, men det bestrider likevel ikke det faktum at han selv sa at han gikk til RBK fordi han liksom stagnerte i Brann, at han nektet å gjøre som treneren i Brann sa (spiss vs forsvarsspiller) mens han med en gang stod med luen i hånden når han kom til RBK, at han i et halvt år lovet å skrive under på kontrakten - uten å gjøre det, og at hans elleville feiring etter Brann - RBK 2002 TYDELIG viste at alle følelser for "klubben i hans hjerte" var glemt!
Legg ned hele klubben!

jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nightfox

Vil forøvrig nevne at det jeg har hørt om ME er at det er et kronisk tretthetssyndrom..

Så dere kan si hva dere vil, men så lenge det er kronsik blir man aldri helt frisk, og man kan få tilbakefall når som helst..

Med alle sykdommer går det opp og ned, og man har sine bedre og verre dager. Men hva skjer den dagen ME er tilbake for fullt, og han ligger der langstrakt når vi virkelig trenger han? Nei. La han gå til FFK. Så får vi vise tormi og alle, når han scorer på stadda igjen, at hjertet hans ligger langt borte fra Bergen.

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"
Og jeg snakket IKKE om Campbell sin overgang konkret, men en tenkt overgang fra Spurs til Arsenal generelt. Men vi finner likheter mellom Karadas og det du sier om Campbell: Karadas var også muntlig enige med Brann i et halvt år om han skulle skrive under ny kontrakt. Han skulle hele tiden "skrive under snart". Men signaturen kom ALDRI!


MEN eeeh en viktig utelatt detalje. I Azars tilfelle var det Brann som ønsket å selge og DE FIKK penger.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

BA: Karadas har fått tillatelse av Benfica til å snakke med andre klubber. Halve eliteserien, inkludert RBK, LSK og VIF ligger langflate etter spilleren. Ett russisk lag og Brugge skal også ha lagt frem lønnstilbud i toppklassen.

Magefølelsen sier at Karadas går til en ny utenlandsk klubb, og at Brann nok er bedre tjent med å bruke lønnspengene andre steder, selv om spilleren har lokal tilhørighet.

Kjell249

Enig i at det er litt for mye usikkerhet knyttet rundt ME og om Karadas er helt frisk. Han har heller ikke spilt så alt for mye de siste årene, selv om jeg tror at en helt frisk Karadas holder bra eliteserienivå. Når det i tillegg er mange klubber som er med på å dra opp prisen, så risk-reward tradeoffen ikke er så alt for bra. Er ikke nødvendigvis det beste for Brann å bare samle opp gamle stjerner.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Roffarne

Det ar mye følelser i sving den gang Azar forlot oss, det er klart.
Noen ville til og med kalle sviket hans større enn det vi så fra Stryns store sønn, men de fleste sider av saken er vel kraftig belyst både i media og av besserwisserne her på forumet så her får vel hver enkelt gjøre opp sin mening eller holde på den de hadde i 2001.
Rent sportslig kan

Kjell249

Quote from: "Roffarne"Mulighetene for at han rett og slett ikke er den spilleren vi husker ham som eller at ME kan holde ham ute mer enn ønskelig er jo til stede, men slik midtstoppermarkedet er nu til dags er det verdt det.


For du vet hvor mye Benfica krever for AK for å bli Brannspiller (i kamp med LSK, RBK, VIF, Trabzonspor, Dynamo Moskva og Club Brügge blant andre) og hvor mye han vil ha i lønn, til å uttale deg om at han er verdt det? Eller har du noen som helst ide om helsetilstanden til AK til å kunne uttale deg om at han er verdt det?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kagain

Quote from: "krøvel vellevold"
Du kan mase så mye du vil om at Brann TVANG Azar til å gå, men det bestrider likevel ikke det faktum at han selv sa at han gikk til RBK fordi han liksom stagnerte i Brann, at han nektet å gjøre som treneren i Brann sa (spiss vs forsvarsspiller) mens han med en gang stod med luen i hånden når han kom til RBK, at han i et halvt år lovet å skrive under på kontrakten - uten å gjøre det, og at hans elleville feiring etter Brann - RBK 2002 TYDELIG viste at alle følelser for "klubben i hans hjerte" var glemt!

benny

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Roffarne"Mulighetene for at han rett og slett ikke er den spilleren vi husker ham som eller at ME kan holde ham ute mer enn ønskelig er jo til stede, men slik midtstoppermarkedet er nu til dags er det verdt det.


For du vet hvor mye Benfica krever for AK for å bli Brannspiller (i kamp med LSK, RBK, VIF, Trabzonspor, Dynamo Moskva og Club Brügge blant andre) og hvor mye han vil ha i lønn, til å uttale deg om at han er verdt det? Eller har du noen som helst ide om helsetilstanden til AK til å kunne uttale deg om at han er verdt det?


Er egentlig AK ønsket av alle disse klubbene eller er det et forhandlingsutspill fra hans agent?synes det virker merkelig etter at han har vært ute i så lang tid med sykdom. Har hørt om andre spillere som skulle være veldig attraktive for andre klubber bl.a Zavrl som visstnok skulle være veldig aktuell for en russisk klubb. Er egentlig for at vi signerer AK og lar han spille seg inn i en midtstopperrolle med tanke på neste sesong, men jeg tror ikke han vil være noen forsterkning nå i høst.

krøvel vellevold

Quote from: "Røde Mor"
Quote from: "krøvel vellevold"
Du kan mase så mye du vil om at Brann TVANG Azar til å gå, men det bestrider likevel ikke det faktum at han selv sa at han gikk til RBK fordi han liksom stagnerte i Brann, at han nektet å gjøre som treneren i Brann sa (spiss vs forsvarsspiller) mens han med en gang stod med luen i hånden når han kom til RBK, at han i et halvt år lovet å skrive under på kontrakten - uten å gjøre det, og at hans elleville feiring etter Brann - RBK 2002 TYDELIG viste at alle følelser for "klubben i hans hjerte" var glemt!


Noen som har satt spørsmålstegn ved spillere som lar være å juble åpenlyst ved scoringer mot sin gamle klubb? Og forresten så scoret jo ikke Karadas selv engang! Han var jo likevel omtrent den som tok mest av i jubelscenene! Må jo kunne gå an å være litt behersket i jubelen når man ikke scoret selv, og scoringen kom mot "hans favorittlag" etter en kontroversiell overgang!

Og selvsagt kunne ikke Karadas som RBK-spiller slengt drit om RBK. Men han sa flere ganger at dette var noe han gjorde for å utvikle seg selv som fotballspiller. Hvis han virkelig ble tvunget avgårde: Hvorfor holdt han ikke bare kjeft om hvorfor han gikk - i stedet for å påstå at han gikk av egen vilje? Eller han kunne sagt at gikk fordi Brann ønsket at han ble solgt, uten dermed å si noe som kunne ødelagt hans troverdighet i RBK-leiren.
Legg ned hele klubben!

Kagain

Quote from: "krøvel vellevold"
Noen som har satt spørsmålstegn ved spillere som lar være å juble åpenlyst ved scoringer mot sin gamle klubb? Og forresten så scoret jo ikke Karadas selv engang! Han var jo likevel omtrent den som tok mest av i jubelscenene! Må jo kunne gå an å være litt behersket i jubelen når man ikke scoret selv, og scoringen kom mot "hans favorittlag" etter en kontroversiell overgang!

Og selvsagt kunne ikke Karadas som RBK-spiller slengt drit om RBK. Men han sa flere ganger at dette var noe han gjorde for å utvikle seg selv som fotballspiller. Hvis han virkelig ble tvunget avgårde: Hvorfor holdt han ikke bare kjeft om hvorfor han gikk - i stedet for å påstå at han gikk av egen vilje? Eller han kunne sagt at gikk fordi Brann ønsket at han ble solgt, uten dermed å si noe som kunne ødelagt hans troverdighet i RBK-leiren.


Oki, jeg må innrømme at husken min er litt rusten, men om han ikke scorte selv så stiller det seg litt annerledes.

Poeng 2 står dog fremdeles. Om man er 21 år, fremmed spiller på et nytt lag som på den tiden var regnet som mye bedre enn Brann, kanskje litt usikker på om man er god nok, hva satser man på da? Komme på godsiden av sjefene. Det å utvikle seg er da et mye bedre mål en for eksempel å si "Ja, jeg gikk til RBK fordi jeg hadde lyst å vinne noe. Det ville jeg aldri ha gjort med Brann". Tror du at det er lettere å si ingen kommentar i Trondheim enn i Bergen?

Igjen er spørsmålet mitt: Supportere, styre, ledere og hele maskineriet rundt en klubb har jo lyst at en spiller som blir kjøpt for store penger, skal ha litt lyst til å spille for klubben. Om man kommer med et utsagn som "ja, Brann ville at jeg skulle gå" blir det litt som om "Ja, jeg har ikke særlig lyst å være her altså." JEg vil anta at om vi hadde kjøpt Braathen og han hadde sagt at tja, RBK ville at jeg skulle reise, så ville det ha virket litt motvillig. Selvfølgelig kunne man lagt til at man følte seg dolket i ryggen fra klubbens side, det ville skapt en litt større aksept for valget. Men, om han var så glad i klubben som vi alle trodde før han stakk, var vel det siste han ønsket å gi klubben et dårlig omdømme? JEg vet ikke, men jeg registerer at jeg nok er uenig med flere her inne angående Karadas.

Xminator

"Brann vil ha Azar i 5 år" - forsiden av BA.

monzilla

Hvordan ligger Azar ferdighetsmessig egentlig? Er han god nok?


xTaTic

Quote from: "monzilla"Hvordan ligger Azar ferdighetsmessig egentlig? Er han god nok?

Roffarne

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Roffarne"Mulighetene for at han rett og slett ikke er den spilleren vi husker ham som eller at ME kan holde ham ute mer enn ønskelig er jo til stede, men slik midtstoppermarkedet er nu til dags er det verdt det.


For du vet hvor mye Benfica krever for AK for å bli Brannspiller (i kamp med LSK, RBK, VIF, Trabzonspor, Dynamo Moskva og Club Brügge blant andre) og hvor mye han vil ha i lønn, til å uttale deg om at han er verdt det? Eller har du noen som helst ide om helsetilstanden til AK til å kunne uttale deg om at han er verdt det?


Jeg regner i alle fall kaldt med at en spiller som nylig er friskmeldt fra ME neppe er den dyreste vi kunne kjøpt. Og om så skulle være tilfelle så får man vel håpe på at de som syssler med penger i Idrettsveien ikke slenger mer penger på bordet enn de mener AK er verdt.
Ellers festlig at du ikke ser ut til å gi rom for synsing. Det tar vel muligens litt av brodden av hele konseptet "diskusjonforum".

megleren

Tror at Azar er en forsterkning samme hvor han spiller. Og jeg ser han gjerne i Brann på lang kontrakt.
r og blir et sittesvin på Hansa

Manx

Karadas er hjertelig velkommen til brann på en 5 års kontrakt.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!


Kjell249

Quote from: "Roffarne"
Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Roffarne"Mulighetene for at han rett og slett ikke er den spilleren vi husker ham som eller at ME kan holde ham ute mer enn ønskelig er jo til stede, men slik midtstoppermarkedet er nu til dags er det verdt det.


For du vet hvor mye Benfica krever for AK for å bli Brannspiller (i kamp med LSK, RBK, VIF, Trabzonspor, Dynamo Moskva og Club Brügge blant andre) og hvor mye han vil ha i lønn, til å uttale deg om at han er verdt det? Eller har du noen som helst ide om helsetilstanden til AK til å kunne uttale deg om at han er verdt det?


Jeg regner i alle fall kaldt med at en spiller som nylig er friskmeldt fra ME neppe er den dyreste vi kunne kjøpt. Og om så skulle være tilfelle så får man vel håpe på at de som syssler med penger i Idrettsveien ikke slenger mer penger på bordet enn de mener AK er verdt.
Ellers festlig at du ikke ser ut til å gi rom for synsing. Det tar vel muligens litt av brodden av hele konseptet "diskusjonforum".


Du skriver bastant at AK er verdt det. Ingen synsing der, sÃ¥ jeg reagerer pÃ¥ at du kan sÃ¥ bastant kan si det, uten Ã¥ egentlig ha noen peiling.  SÃ¥ det du egentlig mener er at kanskje/muligens AK er verdt det, hvis han er frisk og ikke koster sÃ¥ alt for mye og det er jeg helt enig i:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

vidar36

Azar Karadas har aldri hatt ME, han har alltid sagt at han har hatt en type utmattelses syndrom som har holdt han ute en periode. no er han i full trening 4 mnd senere. det er kun visse aviser som har sagt at han har ME, man azar og hans leger har sagt han har en type utmattelsesyndrom av det lette slag.
jeg jobber pÃ¥ sykehus og har sett mange med ME, for Ã¥ si det sÃ¥nn.....han hadde ikke spilt fotball  etter 4 mnd da.
og han har tatt mange tester der alt er visst å vere i orden så han er friskmeldt.

jeg håper azar kommer, han vil kunne tilføre brann mye!

rbk saken vil aldri få en ende så om man vil diskutere så er det bare å diskutere....men da må dåkke gjere det så lenge dåkke lever! :D

kom hjem azar, vi skal knuse alt!

xTaTic

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1273825.ece

Nå er jo dette fra ibergen.no og skal på ingen måte stoles på, men er Azar verdt 7mill etter så lang tid uten kamptrening?

vidar36

dette er nok bare piss igjen fra en klovn av en journalist farid.

ibergen skriver bare piss døgnet rundt!

han har vel 9mnd igjen av sin kontrakt og kan signere for ny klubb om 3 mnd så benfica vet vel at dei ikke kan få 7mill for han.

skjerp dere ibergen!

Brannmus

Var vel Ibergen, og sikkert Mr. Scoop himself Farid, som nærmest erklærte at Karadas var Brann-spiller i fjor sommer. Så etter at alt skulle være i boks, så husker jo alle hvordan det gikk.

Stoler ikke et sekund på Ibergen. I fjor skrev de ikke en eneste positiv sak om Brann tror jeg.. Og de fikk pepper for det. I tillegg bommet de grovt enkelte ganger på sine spådommer.

Nå skal de plutselig være beste gutt i klassen og forsvare Mjelde og hause Brann opp. Er så tydelig at de bare desperat prøver å finne ut åssen de skal kapre lesere.

Liker spesielt denne fra dagens artikkel:
Quote

Du trenger kilder tett på klubben når presseansvarlig omtrent sier det helt åpent.

Lurer på om det er samme kilder som de brukte i fjor på denne tiden?

Tom C

Hadde uansett vært en fin ting å få inn en spiller med hurtighet i midtforsvaret, som da evt kan ta over for Bjarnasson. Synes rett og slett han er for treg... Walde er vel heller ikke et olja lyn etter det jeg husker.
Aldri mer Obos....

Fabregas

Azar Karadas er selvfølgelig en flott spiller som kan erstatte Bjarnason på en flott måte ETTER denne sesongen, han kan og være en tung backupen fremme vi trenger. Men at vi skal bruke masse penger på han nå er jeg skeptisk til, jeg får litt Eirik Bakke følelse av det. Og han hadde atpåtil spilt litt i det siste før han kom. Nei, Brann bør ha en tett dialog med Jack Karadas og Benfica men å hente han nå synes jeg er en dum ide. La oss heller hente han i vinter for halve beløpet!?, hvis han kommer nå vil det være forstyrrende for troppen synes jeg. Det har allerede vært mer enn nok spillere ut og inn av Sportsklubben denne sommeren. Jeg hadde egentlig sett for meg en rolig sommer sånn sett, det hadde vært bedre for klubbens gullsjanser. Knut Walde er en grei forsterkning men på de to andre plassene vi ha handlet synes jeg vi er svekket. Greit at både Sjøhage og El Fakiri sikkert vil være gode spiller for klubben de neste årene men jeg tror Sæternes og Gashi som begge er kjent i klubben og 100% matchfit fra dag en ville bidratt mer i høst. Og hva er dette med at klubben har tapt penger på byttet Gashi-Fakiri. El Fakiri er en bedre spiller men han var kontrakstløs(Sig-on-fee men hallo, det skal ikke være i nærheten av prisen på den spiller) mens Gashi på sin side hadde flere år igjen av kontrakten og ble solgt til en spiller der en høyere sum ikke hadde vært noe problem hvis Grønhagen var sikker på at Gashi kunne bli en viktig spiller. Kjøpet av Sjøhage gjør vel ca opp for salge av Sæternes. Men uansett, hvis klubben har forhandlet dette så dårlig at vi kom negativt ut av det økonomisk er det skammelig.

eivhelle

Quote from: "Fabregas"Og hva er dette med at klubben har tapt penger på byttet Gashi-Fakiri.


Jeg antar at salgssummen for Gashi gikk rett tilbake til investorene. Mulig at Brann har tatt kostnadene for Fakiri fra egen lomme?

Klaus_Brann

Quote from: "Tom C"Hadde uansett vært en fin ting å få inn en spiller med hurtighet i midtforsvaret, som da evt kan ta over for Bjarnasson. Synes rett og slett han er for treg... Walde er vel heller ikke et olja lyn etter det jeg husker.


Er det bestemt og vedtatt at han skal spille stopper??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Er vel ikke noen som har utelukket noe som helst, men det er ihvertfall der jeg mener han vil gjøre mest nytte. Selv om han sikkert også kan spille spiss dersom det behovet skulle være større. I så måte er han vel litt sånn som Armann Bjørnsson...
Aldri mer Obos....

Fabregas

Quote from: "eivhelle"
Quote from: "Fabregas"Og hva er dette med at klubben har tapt penger på byttet Gashi-Fakiri.


Jeg antar at salgssummen for Gashi gikk rett tilbake til investorene. Mulig at Brann har tatt kostnadene for Fakiri fra egen lomme?


Ja, ok, men det totale beløpet tilgjengelig for kjøp er vel fortsatt det samme.

Xminator

Quote from: "Tom C"Er vel ikke noen som har utelukket noe som helst, men det er ihvertfall der jeg mener han vil gjøre mest nytte. Selv om han sikkert også kan spille spiss dersom det behovet skulle være større. I så måte er han vel litt sånn som Armann Bjørnsson...


At Brann er ett bedre dødball-lag med Sigurdsson, Bjørnsson og Karadas på banen samtidig bør vel være hevet over enhver tvil.

Xminator

Hardball tenner på Karadas:
http://fotball.aftenposten.no/mesterligaen/article87251.ece

SÃ¥ overgangspengene til Benfica blir neppe noe stort problem.

Roffarne

Hvis man slår på iBergen-filteret og blander alt med en dose sunn fornuft så kan man vel se for seg at vi må ut med 4-5 mill for Azar. Det faktum at vi har sikklet og slevet på ham i evigheter og en OK CV (greie lag, men ikke allverdens av tillit) vil nok bety at Benfica vil ha "noe" for å slippe ham nå.
Og dersom lønnen er 2,5 mill så er ikke det helt bort-i-natten det heller (absurd nok).
Men det som forrundrer meg litt er lengden på kontrakten. Er dette noe Azar selv ønsker? For i så fall så skremmer det meg en smule og kan vitne om at han ikke har overdreven tro på sine egne evner. Dersom han var like god som vi husker ham så burde han vel vært tjent med 2 år og så ut igjen. Og han skulle vel være i posisjon til å be om en slik lengde når Brann ikke må vrenge lommer og riste investorer for å hente ham.
Men. Snadder for oss om vi får en Karadas som kan prestere, om ikke til høsten så i alle fall neste år og de kommende 5. En sentrallinje med Karadas, Bakke og Helstad (om da vi ikke får tak i en enda mer krigersk spiss til å utfylle Thorstein) burde sette Guds frykt i de fleste.

tintin

nå har benfica sparket treneren sin, håper ikkje dette setter en stopper for en evt karadas retur

Xminator

Det som evntuelt setter en stopper for Karadas-retur er bonuspengene som stoppet overgangen i fjor. Karadas vil naturlig nok ha penger han har krav på, Brann er neppe intressert i å betale Benficas gjeld, og Benfica vil kvitte seg med Karadas uten å tape for mye penger. (BA)

Der står saken, og jeg setter en stor rød strek over Karadas til Brann for denne gang.

Kjell249

Quote from: "Xminator"Det som evntuelt setter en stopper for Karadas-retur er bonuspengene som stoppet overgangen i fjor. Karadas vil naturlig nok ha penger han har krav på, Brann er neppe intressert i å betale Benficas gjeld, og Benfica vil kvitte seg med Karadas uten å tape for mye penger. (BA)

Der står saken, og jeg setter en stor rød strek over Karadas til Brann for denne gang.


Bedre å hente AK om et år. Da kommer han gratis og har hatt tid på å komme seg i form og vist at han er helt frisk.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Om ett år kan Karadas stappe en fet sign-on-fee i lommen, tviler på at prislappen for Brann blir så mye lavere.

Kjell249

Hvis Brann eventuelt gir AK 1 MEUR i sign-on fee om et år, så er de enten tilbakestående i idrettsveien, eller så har AK hatt et sinnsykt bra år. Får håpe på det siste hvis så er tilfelle.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

enavgutta

Tror Azar er slæten og ferdig.

bulldog

står på fxt at azar er klar for brann. 3 mill i overgangsum.
bulldog

Kjell249

Må si Brann har muskler på overgangsmarkedet. I den seinere tiden er det flere og flere spillere som er attraktive for flere klubber som velger Brann. Bare i dette overgangsvinduet har HEF og Azar valgt Brann i kamp med flere andre interessenter. Tror ikke Mjelde kan være så kjip:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kremfjes

Vel, både Azar og HEF har hatt veldig sterke personlige interesser av å komme til Bergen igjen da (Les: barn, kjæreste, svigerfamilie ++). Så det er ikke bare musklene til brann sin fortjeneste :)

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "Kremfjes"Vel, både Azar og HEF har hatt veldig sterke personlige interesser av å komme til Bergen igjen da (Les: barn, kjæreste, svigerfamilie ++). Så det er ikke bare musklene til brann sin fortjeneste :)


Sikkert faktorer (barn, kjæreste o.l) som spiller inn ja, men tviler pÃ¥ at det er veldig avgjørende. De gÃ¥r etter pengene. Tipper de klarer Ã¥ bo utenbys noen  Ã¥r til hvis antallet millioner var det riktig.
RANN - FOR ALLTID

Kjell249

Hvor lang kontrakt har Azar signert? I bt står det ut 2011.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article88334.ece

I de andre avisene står det ut 2010 og 3,5 års kontrakt. Er det bare BT som ikke klarer å regne?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Stalin

Er usikker på om jeg liker dette.

Roffarne

Er sikker på at jeg liker dette.

lusken

Gode nyheter!!

Håper han allerede i høst er i form nok til og danke ut, slik jeg ser det vår største svakhet, Bjarnason.

Nightfox


Nixon

Jeg venter med å juble til det står på brann.no...
Rød makt på Hansa

445

Nå blir det realitet også, om enn for 3,5 år!
usen tusen tusen tusen takk gutter!!!

Superjack

Enig med Nixon. Azar var jo klar i fjor også, men det strandet hos Benfica, og det kan det like godt gjøre nå.

MEN skulle det gå bra, så synest jeg det er sterkt.
Brann henter fortsatt antatt toppklasse norske spillere, mens RBK spiller lotto med å hente ukjente afrikanere.

Så lenge RBK ikke er villig til å betale markedspris for norske spillere, så har Brann en kjempefordel, siden de sammen med LSK blir de eneste toppklubbene som har midler til på kjøpe de beste norske spillerne.

RBK sparer seg til fant, Brann skal vinne, vinne og vinne!
Brannsupporter.

Erlend

kanskje dette blir Ã¥ret da gode, hjemhentede stjerner henter hjem gullet?? NÃ¥ har vi Guntveit,(greit kanskje ingen stjerne men han har gjort det bra) Helstad, Azar og el Fakiri.  Blir gøy hvis det er vÃ¥re savnete spiller som leder oss til gull.  

Og by the way, sÃ¥ viser det jo hvor mye penger betyr.  Før mÃ¥tte vi selge for Ã¥ overleve, og nÃ¥ kjøper vi de samme spillerne og vinner kanskje gull

TroBlo

Azar er nok ikke ment brukt nå i høst, han er hentet inn for å styrke laget til neste sesong (evt. vinterkamper). Han må bygges opp igjen slik som flere andre Brann har kjøpt og de innrømmer at det er ett risiko kjøp.
Hansa felt C

bulldog

3 mill for spilleren vi solgte for 6 (?) er jo fine greier. så får han en halv sesong på å bli fit for fight og vi har kristjan og azar i midten bak. høres strålende ut synes jeg.
bulldog

tr0Ndemann

Er enig. Og nå som Brann har hentet inn en ny midtstopper (siden det er det de vil bruke ham til) er det ganske sikkert at Bjarnasson vender hjem.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Med nr 6 på ryggen, det er vel to rake motsetninger i Azar og Helge... Litt ufint å se noen andre med Helges nr.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nightfox

QuoteReaksjoner på overgangen, og mange andre godbiter vil du bli servert utover ettermiddagen og kvelden, så følg med her på Brann.no!


FÃ¥r se om Brann holder ord da...

vebo

Jadda! HÃ¥per og tror at dette er gode nyheter. HÃ¥per den mentale rutinen kan veie opp for manglende treningsgrunnlag.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Quote from: "Nightfox"
QuoteReaksjoner på overgangen, og mange andre godbiter vil du bli servert utover ettermiddagen og kvelden, så følg med her på Brann.no!


FÃ¥r se om Brann holder ord da...


Det er da ikke sikkert de sitérer deg, bare fordi du har eksplodert... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Red Rabitt

Azar-Azar-Azar Karadas!
Velkommen hjem! Respekterer dette med tanke på at han ønsket det så sterkt.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

HansaInferno

Ja, vi må jo bare glede oss over dette og glemme det som har skjedd tidligere. Azar er nok mer voksen nå, og jeg tror på han når han sier at han hadde et stort ønske om å komme tilbake til Brann.

Velkommen hjem.
Breiflabben, baby!

thesevs

1. Burde ikkje overskriften vært endret til "Azar Karadas" siden han no e kommet til klubben eller må vi starte en ny tråd? Den opprinnelige Azar-tråden er nemlig stengt... se link under
(tenkte ikkje på at denne tråden var unødvendig, bare at Azar no virkelig e kommet til klubben)

2. Her kan folk lese tidligere reaksjoner omkring Azar
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=1171&postdays=0&postorder=asc&start=50

3. Azar kommer nok til å bli en nyttig tilvekst i klubben (regner ikkje med han får tilbakefall - iflg legestanden er dette syndromet noe man kan bli 100% frisk av)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5684

Bruun-Hanssen understreker at Azar kommer til å trenge tid.. Men ellers er frisk..

Speedy

Det blir vel slik som med Helstad, et kjøp for neste sesong. Kan nesten ikke vente til se taklingene og mentaliteten til Azar, for den er herlig!
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Brannmus

Selv om han ikke skulle spille så mye denne sesongen, så er det vel lov å håpe at han kommer til å bidra til å løfte stemningen enda et hakk i laget.

Spillere med god innstilling, som sprer godt humør og positive vibber, er viktig når presset øker i serieinnspurten.

Endre

Herlige nyheter!
Jeg må innrømme at jeg har sett få kamper med han siden sist han var i Norge, men det at Jose Mourinho skryter av hans midtstopperspill må jo bety noe :P

http://fotball.fvn.no/ap/article901.ece
/artikkel fra 2006/

Stoffi

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2948498.ece


QuoteDet har alltid vært Brann for meg.



Dessverre, stoler ikke på horer. Når han går til København eller Stoke City neste gang han bytter klubb, er det nok som å komme hjem der og, så lenge pengene flommer inn på kontoen hans.

Azar har for alltid mistet sin troverdighet på det området.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Apropos horer.
Morsomt å se igjen paf sin legendariske selge-seg-som-en-hore-kommentar på TV2 nettopp.

Men da var han jo så mye yngre og mer uerfaren på overgangsmarkedet.
paf altså...:)
Rød makt på Hansa

paf

Quote from: "Nixon"Apropos horer.
Morsomt å se igjen paf sin legendariske selge-seg-som-en-hore-kommentar på TV2 nettopp.

Alltid hyggelig med TV-selskaper som har orden i arkivene sine.
Når det er sagt: Jeg for min del ønsker Azar hjertelig velkommen tilbake til Brann. Fortid er fortid, og nå er han Brannspiller igjen. Jeg håper virkelig han slår til igjen.

BL

Quote from: "Stoffi"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2948498.ece


QuoteDet har alltid vært Brann for meg.



Dessverre, stoler ikke på horer. Når han går til København eller Stoke City neste gang han bytter klubb, er det nok som å komme hjem der og, så lenge pengene flommer inn på kontoen hans.

Azar har for alltid mistet sin troverdighet på det området.


Vel... Ryktet sier at bonusene hans flommet ut for å få til overgangen. Så du om det
Hansa-
Felt Z

Stoffi

Quote from: "paf"
Quote from: "Nixon"Apropos horer.
Morsomt å se igjen paf sin legendariske selge-seg-som-en-hore-kommentar på TV2 nettopp.

Alltid hyggelig med TV-selskaper som har orden i arkivene sine.
Når det er sagt: Jeg for min del ønsker Azar hjertelig velkommen tilbake til Brann. Fortid er fortid, og nå er han Brannspiller igjen. Jeg håper virkelig han slår til igjen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Falkman

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "paf"
Quote from: "Nixon"Apropos horer.
Morsomt å se igjen paf sin legendariske selge-seg-som-en-hore-kommentar på TV2 nettopp.

Alltid hyggelig med TV-selskaper som har orden i arkivene sine.
Når det er sagt: Jeg for min del ønsker Azar hjertelig velkommen tilbake til Brann. Fortid er fortid, og nå er han Brannspiller igjen. Jeg håper virkelig han slår til igjen.


leiesoldater? det samme kan vel strengt tatt sies om enhver spiller, i enhver klubb.- det finnes noen fÃ¥  hederlige unntak, men for de aller fleste spillere dreier det seg kun om Ã¥ gjøre en jobb.

Fabregas

Jeg er ekstremt kritisk til de som sier at de ikke stoler å Azar og at han svek oss og bla bla bla. Men for å ikke lage en debatt full av skittkasting vil jeg gjerne gi dere som ikke ønsker Azar velkommen og mener han er en sviker og lignende en grunn til å først begrunne det dere mener. Hva er det helt konkret dere mener gjør at han kan kalles hore og lignende? Hva med å gå vekk fra klubben til klubbens beste i en nødsituasjon er det som gjør ham til Judas?

Ricky



Det skal nok presteres bra i noen kamper før jeg begynner å klappe for Azar under lagoppstillingene.

paf

Quote from: "Fabregas"Jeg er ekstremt kritisk til de som sier at de ikke stoler å Azar og at han svek oss og bla bla bla.

Det er stor forskjell på å ikke ønske ham tilbake og å ta uttalelsene om at "det har alltid vært Brann for meg" for god fisk. Jeg oppfatter ham som en helt vanlig leiesoldat på linje med de fleste andre. Jeg har ikke glemt at han forlot oss til fordel for trønderne, og jeg tror ikke det var for å hjelpe Brann han gjorde det. Men det er historie og vann under broen nå. Nå er han Brannspiller, og som jeg har sagt før: Kunne vi tilgi Per Ove kan vi tilgi alle.

tauraren1

Quote from: "Stoffi"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2948498.ece


QuoteDet har alltid vært Brann for meg.



Dessverre, stoler ikke på horer. Når han går til København eller Stoke City neste gang han bytter klubb, er det nok som å komme hjem der og, så lenge pengene flommer inn på kontoen hans.

Azar har for alltid mistet sin troverdighet på det området.

Og du då ka du driver med ? Takket nei til lønnet arbeid for å støtte klubben din på heltid? :roll:
ordan har "vi" det i dag da?

Brannesen

Quote from: "tauraren1"
Quote from: "Stoffi"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2948498.ece


QuoteDet har alltid vært Brann for meg.



Dessverre, stoler ikke på horer. Når han går til København eller Stoke City neste gang han bytter klubb, er det nok som å komme hjem der og, så lenge pengene flommer inn på kontoen hans.

Azar har for alltid mistet sin troverdighet på det området.

Og du då ka du driver med ? Takket nei til lønnet arbeid for å støtte klubben din på heltid? :roll:


Tror egentlig ikke noen spillere ville takket nei til god lønn og spill i champions league. Rosenborg var gjerne et bedre vindu for europa enn vi var den gangen. Og han gikk jo videre fra rosenborg og. Ingen av de som skriver her inne ville gjort det samme...siden vi hater rosenborg mer enn damenes røde uke! De eneste som ikke ville gått til rosenborg er oss...og en og annen spiller med følelser for laget. Men disse finnes det desverre få av...greit at noen her ikke kan tilgi og alt det der. Men jeg håper ikke det vil si at dere ikke støtter han på laget.
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Stoffi

Quote from: "tauraren1"
Quote from: "Stoffi"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2948498.ece


QuoteDet har alltid vært Brann for meg.



Dessverre, stoler ikke på horer. Når han går til København eller Stoke City neste gang han bytter klubb, er det nok som å komme hjem der og, så lenge pengene flommer inn på kontoen hans.

Azar har for alltid mistet sin troverdighet på det området.

Og du då ka du driver med ? Takket nei til lønnet arbeid for å støtte klubben din på heltid? :roll:



Ikke for å være frekk eller noe, men var du stadiongjenger da Azar spilte for oss forrige gang?
Han kysset logoen på drakten, det var klubben i hans hjerte osv. Like etterpå jublet han hemningsløst for RBK når han senket Brann....

Når han nå sier at Brann er klubben hans osv, så går det ikke an å ta det mer seriøst enn hvis Flo kom tilbake til Brann og sa det samme.

Azar er en leiesoldat, en utro leiesoldat som er mindre til å stole på enn vanlige leiesoldater fordi han allerede har en historie.

Spillere som Opdal og Haugen er i en helt annen liga på det området, ja til og med Winters er mer til å stole på enn Azar.

Men det er vel ok at han kommer tilbake. Det jeg sier er at han kun er en HORE som man ikke kan stole på.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

maximus1963

Sengen venter, ro deg ned. Azar blir en kanon forsterkning og han har hjertet sitt i BRANN. Det var Bjørn med magen som tvangs solgte han til RBK
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "tauraren1"
Quote from: "Stoffi"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2948498.ece


QuoteDet har alltid vært Brann for meg.



Dessverre, stoler ikke på horer. Når han går til København eller Stoke City neste gang han bytter klubb, er det nok som å komme hjem der og, så lenge pengene flommer inn på kontoen hans.

Azar har for alltid mistet sin troverdighet på det området.

Og du då ka du driver med ? Takket nei til lønnet arbeid for å støtte klubben din på heltid? :roll:



Ikke for å være frekk eller noe, men var du stadiongjenger da Azar spilte for oss forrige gang?
Han kysset logoen på drakten, det var klubben i hans hjerte osv. Like etterpå jublet han hemningsløst for RBK når han senket Brann....

Når han nå sier at Brann er klubben hans osv, så går det ikke an å ta det mer seriøst enn hvis Flo kom tilbake til Brann og sa det samme.

Azar er en leiesoldat, en utro leiesoldat som er mindre til å stole på enn vanlige leiesoldater fordi han allerede har en historie.

Spillere som Opdal og Haugen er i en helt annen liga på det området, ja til og med Winters er mer til å stole på enn Azar.

Men det er vel ok at han kommer tilbake. Det jeg sier er at han kun er en HORE som man ikke kan stole på.
Kniksen var kongen

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"Apropos horer.
Morsomt å se igjen paf sin legendariske selge-seg-som-en-hore-kommentar på TV2 nettopp.

Men da var han jo så mye yngre og mer uerfaren på overgangsmarkedet.
paf altså...:)


Svarte!Gikk den på sporten i kveld??Legendarisk ja!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Nixon

Quote from: "Stoffi"Det jeg sier er at han kun er en HORE som man ikke kan stole på.


Kan man stole på noen?

Jeg er uansett ikke i tvil om at vi har fått en spiller som har sterkere følelser for denne klubben enn mange som allerede spiller for Brann!
Rød makt på Hansa

runarnormann

Er veldig glad for at Azar kommer hjem.  Mye er blitt sagt og gjort fra begge sidene,men det er paa tide aa la fortiden ligge naa.

Det jeg imidlertid har problemer med aa skjoenne, er hvorfor Brann har valgt aa hente Knt Walde hvis Azar er tenkt som stopper. Ville det ikke vaert bedre aa la ham bli i Loev Ham?
egenden Alf Dahl

el-diego

Endelig er Azar tilbake der han hører hjemme.  NÃ¥ kan han bygge seg opp utover høsten, kanskje fÃ¥ noen innhopp, og sÃ¥ er han klar for en knallsterk 2008 sesong:)
udere est facere

Eivind

Tenkte å samle noen klipp fra Azar:

2 mål mot Inter Milan:
http://www.youtube.com/watch?v=hW4pVh4DrSo

Kjempe scoring for Benfica mot Nacional:
http://www.youtube.com/watch?v=_iN7_eMOx3Y

Ny scoring for Benfica:
http://www.youtube.com/watch?v=p2-pEPOQC7A

Kanon mål for Norge U21 mot Portugal:
http://www.youtube.com/watch?v=KUAaKWLmyFc

Noen som har flere?

tauraren1

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "tauraren1"
Quote from: "Stoffi"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2948498.ece


QuoteDet har alltid vært Brann for meg.



Dessverre, stoler ikke på horer. Når han går til København eller Stoke City neste gang han bytter klubb, er det nok som å komme hjem der og, så lenge pengene flommer inn på kontoen hans.

Azar har for alltid mistet sin troverdighet på det området.

Og du då ka du driver med ? Takket nei til lønnet arbeid for å støtte klubben din på heltid? :roll:


Ikke for å være frekk eller noe, men var du stadiongjenger da Azar spilte for oss forrige gang?
Han kysset logoen på drakten, det var klubben i hans hjerte osv. Like etterpå jublet han hemningsløst for RBK når han senket Brann....

Når han nå sier at Brann er klubben hans osv, så går det ikke an å ta det mer seriøst enn hvis Flo kom tilbake til Brann og sa det samme.

Azar er en leiesoldat, en utro leiesoldat som er mindre til å stole på enn vanlige leiesoldater fordi han allerede har en historie.

Spillere som Opdal og Haugen er i en helt annen liga på det området, ja til og med Winters er mer til å stole på enn Azar.

Men det er vel ok at han kommer tilbake. Det jeg sier er at han kun er en HORE som man ikke kan stole på.

SÃ¥ de som har spilt for Brann og eventuelt gÃ¥r til andre klubber og spiller mot Brann.....da skal de sørge for at Brann vinner og dermed er de Ã¥ stole pÃ¥ eller???  :shock:
Fotball er en lek!
ordan har "vi" det i dag da?

BL

Quote from: "Stoffi"Ikke for å være frekk eller noe, men var du stadiongjenger da Azar spilte for oss forrige gang?
Han kysset logoen på drakten, det var klubben i hans hjerte osv. Like etterpå jublet han hemningsløst for RBK når han senket Brann....

Når han nå sier at Brann er klubben hans osv, så går det ikke an å ta det mer seriøst enn hvis Flo kom tilbake til Brann og sa det samme.

Azar er en leiesoldat, en utro leiesoldat som er mindre til å stole på enn vanlige leiesoldater fordi han allerede har en historie.

Spillere som Opdal og Haugen er i en helt annen liga på det området, ja til og med Winters er mer til å stole på enn Azar.

Men det er vel ok at han kommer tilbake. Det jeg sier er at han kun er en HORE som man ikke kan stole på.
Hansa-
Felt Z

Nightfox

Selv om folk aldri kommer til å lære gjør jeg et forsøk:

Han heter Azar Karadaş. Aner ikke om han har krøllen under S'en i navnet sitt fremdeles, men dette er hans tyrkiske fars etternavn, og i sÃ¥ mÃ¥te skal navnet hans uttales Karadash, og ikke Karadas. Selv om han har kuttet krøllen fra S'en er dette i hovedgrunn den mest riktige mÃ¥ten Ã¥ skrive navnet hans pÃ¥.

dudo

En annen ting jeg la merke til var at RBH uttalte navnet hans "Assar", mens jeg uttaler det med trykk på første a-en. Noen som vet hva som er rett der?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nightfox

Det mest tyrkiske er å si As-sar Karadash. Grunnen til at du har fått inn Azar i hodet er vel på grunn av Azar-ropet. Der man synger det med trykk på A'en for å få skikkelig schwung i sangen. Se for deg at du skal starte en sang, og du skal trykke skikkelig til, da blir det A-ZAR A-ZAR Azar KaraDas!

Men nå beveger jeg meg på et felt jeg ikke har mye peiling på. Azar selv tar det nok ikke så tungt at folk synger Karadas eller Karadash, eller måten man uttaler fornavnet hans på. Men det er jo kjekt å uttale navnet på egne spillere korrekt.

tormi

Quote from: "Ricky"

Det skal nok presteres bra i noen kamper før jeg begynner å klappe for Azar under lagoppstillingene.


Dette gjelder ALLE de andre spillerne i laget også!

Enhver av dagens Brannspillere hadde seff signet for Real Madrid til 100 ganger årslønnen om de fikk tilbudet.

Folk må åpne øyenene og forstå at Brann ER den klubben disse spillerne aller mest vil spille for... I NORGE!!!

Norge er en bakgårdsliga og de fleste ville seff enda mer spillt for en rikere klubb på et høyere nivå.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

tormi

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Stoffi"Det jeg sier er at han kun er en HORE som man ikke kan stole på.


Kan man stole på noen?

Jeg er uansett ikke i tvil om at vi har fått en spiller som har sterkere følelser for denne klubben enn mange som allerede spiller for Brann!


Godt sagt og vel talt!

Stoffi - jeg synes dine meninger er patetiske, forstår folk kan være bitter men det er faen meg 5,5 år siden.

Det eneste jeg har problem med selv er den overdrevne jubelen da han scoret for pakket på stadde. Den kamelen skal jeg lett svelge. At han gikk til RBK det tror jeg var mye pga Branns "ønske" om å selge ham.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Klaus_Brann

Quote from: "tormi"

Enhver av dagens Brannspillere hadde seff signet for Real Madrid til 100 ganger årslønnen om de fikk tilbudet.


Veldig saklig kommentar. Hvis du skal komme med eksempler, så hadde det vært flott om du kom med noen som er litt mer realistiske.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tormi

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "tormi"

Enhver av dagens Brannspillere hadde seff signet for Real Madrid til 100 ganger årslønnen om de fikk tilbudet.


Veldig saklig kommentar. Hvis du skal komme med eksempler, så hadde det vært flott om du kom med noen som er litt mer realistiske.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Stoffi

Quote from: "tormi"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "paf"
Quote from: "Nixon"Apropos horer.
Morsomt å se igjen paf sin legendariske selge-seg-som-en-hore-kommentar på TV2 nettopp.

Alltid hyggelig med TV-selskaper som har orden i arkivene sine.
Når det er sagt: Jeg for min del ønsker Azar hjertelig velkommen tilbake til Brann. Fortid er fortid, og nå er han Brannspiller igjen. Jeg håper virkelig han slår til igjen.


Azar har jo så godt som hele tiden sagt at Brann er laget hans! Han er ingen hore - og at folk her på forumet skal heve seg over andre og ikke "tilgi" vitner om personer med seriøse problemer i hovve sitt.



Tormi, her beveger du deg inn på persondebatt. Om jeg har seriøse problemer i "hovve" mitt, har vel ingenting med denne debatten å gjøre. Du fortsetter i samme stil i ditt neste innlegg. Håper du kan lære deg å debattere skikkelig.

Når vi først er inne på det sporet, vil jeg si at du bør lære deg å lese litt bedre. Som du kanskje ser, sier jeg at det er greit at han spiller for oss. Vanskelig å få inn i hodet for enkelte her, men det er faktisk det jeg sier. Det vitner om at jeg har "tilgitt" mannen, noe som tilsier at du tar feil, og at grunnlaget for dine personkarakteristikker av meg er uttalt på feil grunnlag.

Det jeg mener er at Azar sin kommentar om at Brann er klubben hans, er noe vi skal ikke feste stor lit til, basert på ERFARING. Han er en leiesoldat på lik linje med Bakke og Winters, og han har allerede vist oss EN gang at Brann ikke er klubben hans.

Spillere som har Brann i hjertet sitt, er folk som Haugen, Opdal og Hanstveit. Disse har vist det gjennom lang og tro tjeneste, klubbtilhørighet og lojalitet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Stoffi"Spillere som har Brann i hjertet sitt, er folk som Haugen, Opdal og Hanstveit. Disse har vist det gjennom lang og tro tjeneste, klubbtilhørighet og lojalitet.


Lang og tro tjeneste først og fremst fordi de ikke har vært spesielt ettertraktet på spillermarkedet. Jeg tror ikke Azar sine følelser for klubben liggger mye tilbake for disse.
Rød makt på Hansa

ostraume

Ingen kan vel være i tvil om at Azar har sterkere følelser for klubben enn f. eks Bakke? Kommer et attraktivt tilbud så forsvinner Azar også, men det gjelder alle spillere i Brann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

gitarbroiler

Jeg kjenner personlig noen i Azars nære vennekrets, og det er en kjennsgjerning der at Azar selv var lite lysten til å gå til RBK når tilbudet kom den gang. Etter mye forhandlinger med klubbledelsen, ønsket Azar å være med på å bidra til å redde Brann og sa dermed ja til å bli solgt.

Vi må huske på at det tross alt ikke er mer enn 5-6 år siden Brann var i en hengemyr uten like, og var nær konkurs. Dette visste ledelsen, og et salg med 6 mill i pluss kunne ikke sies nei til.

Azar har alltid hatt Brann som sitt lag, og elsker det å spille med den røde drakten. Men samtidig er Azar en følelsmessig, temperemants full spiller som gir alt i hver eneste duell. At han da jubler når han scorer faller helt naturlig, for det er vanskelig for han å juble "konservativt" slik som vi ønsker han skulle ha gjort når han scoret mot Brann. (som en liten digresjon på det, så skjønner sikkert de som så Arsenal - Sparta Praha kampen i går hva jeg mener. Rosicky har fortid i Sparta Praha, og jublet ikke akkurat høylydt da han scorte)

Det bør ikke levnes noen tvil om at Azar kommer til å gi ALT for Brann, og til de som mener han BARE tenker penger så bør man tenke på nytt. Han gav faktisk fra seg en fin liten bonus-sum for å få komme til Brann. Andre klubber ville ha han, men det var KUN Brann som var aktuell for Azar.

Hilsen en som vil klappe SKIKKELIG når Azars navn blir lest opp på Stadion!!

tormi

Quote from: "gitarbroiler"Jeg kjenner personlig noen i Azars nære vennekrets, og det er en kjennsgjerning der at Azar selv var lite lysten til å gå til RBK når tilbudet kom den gang. Etter mye forhandlinger med klubbledelsen, ønsket Azar å være med på å bidra til å redde Brann og sa dermed ja til å bli solgt.

Vi må huske på at det tross alt ikke er mer enn 5-6 år siden Brann var i en hengemyr uten like, og var nær konkurs. Dette visste ledelsen, og et salg med 6 mill i pluss kunne ikke sies nei til.

Azar har alltid hatt Brann som sitt lag, og elsker det å spille med den røde drakten. Men samtidig er Azar en følelsmessig, temperemants full spiller som gir alt i hver eneste duell. At han da jubler når han scorer faller helt naturlig, for det er vanskelig for han å juble "konservativt" slik som vi ønsker han skulle ha gjort når han scoret mot Brann. (som en liten digresjon på det, så skjønner sikkert de som så Arsenal - Sparta Praha kampen i går hva jeg mener. Rosicky har fortid i Sparta Praha, og jublet ikke akkurat høylydt da han scorte)

Det bør ikke levnes noen tvil om at Azar kommer til å gi ALT for Brann, og til de som mener han BARE tenker penger så bør man tenke på nytt. Han gav faktisk fra seg en fin liten bonus-sum for å få komme til Brann. Andre klubber ville ha han, men det var KUN Brann som var aktuell for Azar.

Hilsen en som vil klappe SKIKKELIG når Azars navn blir lest opp på Stadion!!


Og jeg klapper med... SKIKKELIG altsÃ¥!  :)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Stoffi

Quote from: "tormi"
Quote from: "gitarbroiler"Jeg kjenner personlig noen i Azars nære vennekrets, og det er en kjennsgjerning der at Azar selv var lite lysten til å gå til RBK når tilbudet kom den gang. Etter mye forhandlinger med klubbledelsen, ønsket Azar å være med på å bidra til å redde Brann og sa dermed ja til å bli solgt.

Vi må huske på at det tross alt ikke er mer enn 5-6 år siden Brann var i en hengemyr uten like, og var nær konkurs. Dette visste ledelsen, og et salg med 6 mill i pluss kunne ikke sies nei til.

Azar har alltid hatt Brann som sitt lag, og elsker det å spille med den røde drakten. Men samtidig er Azar en følelsmessig, temperemants full spiller som gir alt i hver eneste duell. At han da jubler når han scorer faller helt naturlig, for det er vanskelig for han å juble "konservativt" slik som vi ønsker han skulle ha gjort når han scoret mot Brann. (som en liten digresjon på det, så skjønner sikkert de som så Arsenal - Sparta Praha kampen i går hva jeg mener. Rosicky har fortid i Sparta Praha, og jublet ikke akkurat høylydt da han scorte)

Det bør ikke levnes noen tvil om at Azar kommer til å gi ALT for Brann, og til de som mener han BARE tenker penger så bør man tenke på nytt. Han gav faktisk fra seg en fin liten bonus-sum for å få komme til Brann. Andre klubber ville ha han, men det var KUN Brann som var aktuell for Azar.

Hilsen en som vil klappe SKIKKELIG når Azars navn blir lest opp på Stadion!!


Og jeg klapper med... SKIKKELIG altsÃ¥!  :)


Ja, klapping skal han få, og til og med jubel, slik alle andre brannspillere også får. Håper han lykkes slik han tidligere har spilt, og dermed lykkes Brann.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: "gitarbroiler"At han da jubler når han scorer faller helt naturlig, for det er vanskelig for han å juble "konservativt" slik som vi ønsker han skulle ha gjort når han scoret mot Brann.


Hallo? Han scoret IKKE mot Brann! Han jublet som en gal, UTEN å ha scoret selv!
Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "gitarbroiler"At han da jubler når han scorer faller helt naturlig, for det er vanskelig for han å juble "konservativt" slik som vi ønsker han skulle ha gjort når han scoret mot Brann.


Hallo? Han scoret IKKE mot Brann! Han jublet som en gal, UTEN å ha scoret selv!


Han jublet for seriegull etter en tett kamp mot Lsk..
Helt normalt etter min mening..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "gitarbroiler"At han da jubler når han scorer faller helt naturlig, for det er vanskelig for han å juble "konservativt" slik som vi ønsker han skulle ha gjort når han scoret mot Brann.


Hallo? Han scoret IKKE mot Brann! Han jublet som en gal, UTEN å ha scoret selv!


Han jublet for seriegull etter en tett kamp mot Lsk..
Helt normalt etter min mening..


Hva snakker du om her? VI snakker om da Azar kom tilbake på Stadion i RBK-drakt! Det var neppe LSK som RBK spilte mot der...
Legg ned hele klubben!

runarnormann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "gitarbroiler"At han da jubler når han scorer faller helt naturlig, for det er vanskelig for han å juble "konservativt" slik som vi ønsker han skulle ha gjort når han scoret mot Brann.


Hallo? Han scoret IKKE mot Brann! Han jublet som en gal, UTEN å ha scoret selv!


Han jublet for seriegull etter en tett kamp mot Lsk..
Helt normalt etter min mening..


Hva snakker du om her? VI snakker om da Azar kom tilbake på Stadion i RBK-drakt! Det var neppe LSK som RBK spilte mot der...


Saa i foelge deg, burde ikke Solli ha jublet for seieren mot RBK?  Eller Helstad og Fakiri for den saks skyld?

Og Dahl maa ikke finne paa aa vaere glad hvis Brann hypotetisk skulle noengang slaa Viking?

Isoler hjernen fra hjertet.  Dette er jobben til spillerne.
egenden Alf Dahl

paf

Quote from: "runarnormann"Isoler hjernen fra hjertet.  Dette er jobben til spillerne.

Det er det da heller ingen som tviler på. Men så er det noen som fortsatt er naive når det gjelder Azar og tror at han er "en av oss", at han elsker Brann, osv. De som viser til hendelser da han var Rosenborg-spiller gjør jo det for å vise at han er en helt alminnelig spiller med fotball som jobb. Ingenting i veien med det selv om vi selvsagt alle ville hatt spillere som bare vil spille for Brann og ikke under noen omstendigheter ville gått til noen annen klubb så lenge de hadde sjansen til å spille for Brann

Tom C

Og du har ett eksempel på en sånn spiller eller?
Aldri mer Obos....

Nixon

Må man enten være en "helt alminnelig spiller" eller lojal til døden? Jeg føler meg ikke naiv når jeg tror at Azar har mye mer følelser for denne klubben enn de fleste nye spillere som kommer, eller for den saks skyld spillere som vi allerede hadde i laget.
Rød makt på Hansa

paf

Quote from: "Tom C"Og du har ett eksempel på en sånn spiller eller?

Nei, det har jeg ikke - ikke av dagens spillere. Men det er heller ikke poenget. Poenget er at en del tror at Azar er det - det tror ikke jeg.

krøvel vellevold

Quote from: "runarnormann"[ Saa i foelge deg, burde ikke Solli ha jublet for seieren mot RBK?  Eller Helstad og Fakiri for den saks skyld?

Og Dahl maa ikke finne paa aa vaere glad hvis Brann hypotetisk skulle noengang slaa Viking?

Isoler hjernen fra hjertet.  Dette er jobben til spillerne.


Har de nevnte spillerne ytret slike fantastiske kjærlighetsbånd til hhv RBK og Viking? Og det var vel strengt tatt ingen i Trondheim/Stavanger som gråt over at Solli, Helstad, ElFakiri eller Dahl forsvant derfra! Overgangen til Karadas var KONTROVERSIELL og satte følelser i sving. Da driver du ikke og jubler som en gal når du slår gamleklubben, hvis DET er klubben i ditt hjerte!
Legg ned hele klubben!


Nixon

Quote from: "naitsirk"nok ei spelar som liker mjelde:)


Azar er nok ikke helt oppdatert.
Mjelde kjører jo denne klubben på ræv og har hele spillergruppen mot seg!
Rød makt på Hansa

Snublefot

[q]Da Karadas var i Brann sist ble han hyllet med fanropet "Azar, Azar, Azar Karadas", som vant en VG-kåring som årets supportersang. [/]

Hæ?  Trodde da virkelig vi hadde bedre "sanger" om spillere en akkurat den til Azar.. men VG var vist imponert=)

Nixon

Quote from: "Snublefot"[q]Hæ?  Trodde da virkelig vi hadde bedre "sanger" om spillere en akkurat den til Azar.. men VG var vist imponert=)


Hvis det da ikke var vi Brannsupportere som stemte den frem...
Rød makt på Hansa

Snublefot

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Snublefot"[q]Hæ?  Trodde da virkelig vi hadde bedre "sanger" om spillere en akkurat den til Azar.. men VG var vist imponert=)


Hvis det da ikke var vi Brannsupportere som stemte den frem...


hvis det er tilfelle:D  Oppfinnsomheten lenge leve..hehe

javsnes

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Stoffi"Spillere som har Brann i hjertet sitt, er folk som Haugen, Opdal og Hanstveit. Disse har vist det gjennom lang og tro tjeneste, klubbtilhørighet og lojalitet.


Lang og tro tjeneste først og fremst fordi de ikke har vært spesielt ettertraktet på spillermarkedet. Jeg tror ikke Azar sine følelser for klubben liggger mye tilbake for disse.


Sant skal sies, sÃ¥ takket Hanstveit NEI til Man Utd. for Ã¥ fortsette i Brann.  Det er snakk om lojalitet og klubbfølelse!

naitsirk

he he. flott tolkning av historien.

hanstveit vart skada i ein treningskamp, ein som eg spelte på lag med knakk armen hans. derfor vart det ikkje prøvespel, og sidan var ikkje utd interessert.

Stalin

Noen kids på tribunen tror tydeligvis at det er "Hassan Karadas"

Speedy

Dritdigg med han tilbake nå! Han har riktig mentalitet. Knuse til og setter stor pris på fansen, ja takk til slike spillere.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

fortune

Matet noen sandefjordspillere i duellene ja...
First is first, second is nothing

sydnes76

Litt småflau, men fikk faktisk en tåre i øyenkroken da Azar kom innpå. Det gjorde det ikke bedre at han spilte som vi kjenner han. Ga alt og vant masse hodedueller...Vi kommer til å få mye glede av han...Gjorde mer de få minuttene enn Bengt ofte gjorde en hel kamp...

Bossmann

Quote from: "sydnes76"Litt småflau, men fikk faktisk en tåre i øyenkroken da Azar kom innpå. Det gjorde det ikke bedre at han spilte som vi kjenner han. Ga alt og vant masse hodedueller...Vi kommer til å få mye glede av han...Gjorde mer de få minuttene enn Bengt ofte gjorde en hel kamp...


Gidd nevne Bengt! Azar er i en helt annen klasse. Ellers enig, vi kan få mye glede av Azar. Han arbeidet godt. Smaker meget godt med seier.

sydnes76

Haha, beklager. Skal ikke nevne han igjen.

Brannfrelst

Quote from: "Stalin"Noen kids på tribunen tror tydeligvis at det er "Hassan Karadas"


Jeg fikk høre Azar El Fakiri;)
Litt av en muskelbunt vi har fått tilbake. Knuser til i duellene,og jaggu meg vinner han de ikke også.
2.10.07-Gullet kom hem!

Speedy

http://fotball.bt.no/eliteserien/article89194.ece#

Azar ble ikke satt inn pga ferdighetene, men for skape trøkk:)
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Klaus_Brann

Quote from: "Speedy"http://fotball.bt.no/eliteserien/article89194.ece#

Azar ble ikke satt inn pga ferdighetene, men for skape trøkk:)


Og det klarte han til de grader!
Registrer også med et smil at BT skriver "Hansa-tribunen" ikke "Frydenbø-tribunen"...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: "Klaus_Brann"Registrer også med et smil at BT skriver "Hansa-tribunen" ikke "Frydenbø-tribunen"...


Roy Ellingsen er vår mann!:)
Rød makt på Hansa

HansaInferno

Vet ikke hvorfor Mjelde sier at han satt innpå Azar for å skape trøkk, jeg ville jo tro at han skulle bidra på banen, først og fremst.

Utrolig herlig å se Azar igjen for Brann.
Breiflabben, baby!

Erlend

nÃ¥ mÃ¥ vi slutte med Ã¥ rope hater NFF.  Vanskelig Ã¥ høre forkskjell pÃ¥ nff og karadas ropet.  Ble litt forvirret i dag da jeg hørte klapping og sÃ¥ trodde folk ropte hater hater hater NFF

Xminator

Var ikke mye ME å spore i de duellene der nei. Ser jo at han er rusten, men å dominere såpass på dødballene vi fikk er sterkt. Det er ikke smågutter Sandefjord stiller med.

tormi

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

Ikke glem Bjørnson i klassen "syke hodespillere". De 3 og Bakke på banen samtidig ville nok pyntet på assist-statistikken til Vaagan Moen.

tormi

Quote from: "Xminator"Ikke glem Bjørnson i klassen "syke hodespillere". De 3 og Bakke på banen samtidig ville nok pyntet på assist-statistikken til Vaagan Moen.


Sant sant...
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Nixon

Det er selvsagt litt forhastet å konkludere etter de få minuttene i går. Men jeg synes Azar og Brann bør gå en runde på om Azar skal spille spiss eller midtstopper. Det vil bli veldig vanskelig å finne en fullgod erstatter for Winters når han reiser etter sesongen. Og nå har vi faktisk en spiller i troppen som kan gå inn og gjøre en god jobb som spiss.
Rød makt på Hansa

jkippers

Quote from: "Nixon"Det er selvsagt litt forhastet å konkludere etter de få minuttene i går. Men jeg synes Azar og Brann bør gå en runde på om Azar skal spille spiss eller midtstopper. Det vil bli veldig vanskelig å finne en fullgod erstatter for Winters når han reiser etter sesongen. Og nå har vi faktisk en spiller i troppen som kan gå inn og gjøre en god jobb som spiss.


Vi får jo også et problem på stopper-plass når Bjarnason forsvinner da. Bjørnsonn var vel ikke akurat en suksess som stopper mot Lyn. Men kanskje det var debut-nervene som spillte både han og oss et puss.
Gull 09

Strandlien

Quote from: "jkippers"
Quote from: "Nixon"Det er selvsagt litt forhastet å konkludere etter de få minuttene i går. Men jeg synes Azar og Brann bør gå en runde på om Azar skal spille spiss eller midtstopper. Det vil bli veldig vanskelig å finne en fullgod erstatter for Winters når han reiser etter sesongen. Og nå har vi faktisk en spiller i troppen som kan gå inn og gjøre en god jobb som spiss.


Vi får jo også et problem på stopper-plass når Bjarnason forsvinner da. Bjørnsonn var vel ikke akurat en suksess som stopper mot Lyn. Men kanskje det var debut-nervene som spillte både han og oss et puss.


Håper Bjørnsson blir solgt etter sesongen. Skjønner fortsatt ikke hvorfor han er i Brann, bortsett fra at han skal være en knakandes kjekke kar... Fotballmessig har han ingenting å tilføre Brann.

Det som er viktig med Azar er at man må bestemme seg hva man vil, og gå for det og dyrke det til fulle. Hvis man ser nå at han er spiss-backup denne sesongen, så burde kanskje valget allerede være tatt?

Gepard

Azar er spiss ut året, når vinteren kommer bør vi dog glemme alle tanker om Azar som spiss. Vi har et hylende behov for en klassemidtstopper, samtidig som Bjarnason forsvinner, og Azar kan være mannen, han må få ha 100 % fokus på å bli midtstopper når treningsvinteren kommer.

Tror også det er letter å hente inn en tanksenter enn det er ¨å hente en midtstopper med Azars potensiale. Bare se på Rbk, de har ikke klart ¨å skaffe en midtstopper tiltross for at de har en utømmelig konto, samt at de har vært på markedet etter en like lenge som Brann, altså nesten et års tid.

Stoffi

Jeg synes Azar bør spille der han og treneren føler han er best. Innhoppet hans igår var veldig positivt, det var utrolig å se en spiller som ikke er blitt ødelagt av de slappe branntreningene, endelig en spiller med tenning!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Det varer nok ikke lenge før Mjelde har ødelagt han også!
Rød makt på Hansa

Xminator

Spørsmålet er hva som er lettest. Finne en angriper som er bedre enn Azar, eller finne en forsvarsspiller som er bedre enn Azar. Jeg tror det siste...

runarnormann

Quote from: "Nixon"Det varer nok ikke lenge før Mjelde har ødelagt han også!


Til dels enig med Nixon her.  Mjelde har vaert uheldig med maaten han har brukt enkelte spillere paa, men de fleste har vel egentlig gjort det brukbart.  Mener faktisk dette er noe Mjeled er flink til, aa gi spillerne litt tid naar de kommer til Brann og ikke kaste dem til ulvene med en gang.  

Men Nixon har rett naar det gjelder maaten Monkam, McAllister o.l. har stagnert
egenden Alf Dahl

paf

Quote from: "runarnormann"
Men Nixon har rett naar det gjelder maaten Monkam, McAllister o.l. har stagnert

Særlig MacAllister har jo blomstret under Henning Berg. Han har fått spille i hele fem kamper for topplaget Lyn i år og attpåtil spilt en hel kamp.
En hederlig 147. plass på VG-børsen med 3 poeng i snitt.

Stoffi

Quote from: "Nixon"Det varer nok ikke lenge før Mjelde har ødelagt han også!



Ingenting å spøke med det. Slappe treninger gir slappe kamper. Dette har vel du kanskje sett når Brann har spilt kamp, liten innsats, apatisk, giddaløs.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Langhår

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Nixon"Det varer nok ikke lenge før Mjelde har ødelagt han også!



Ingenting å spøke med det. Slappe treninger gir slappe kamper. Dette har vel du kanskje sett når Brann har spilt kamp, liten innsats, apatisk, giddaløs.


Ja vi har rett og slett spillt oss til toppen gjennom apati, elendig innsats og giddalaushet. Tenke seg til!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Stoffi

Quote from: "Langhår"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Nixon"Det varer nok ikke lenge før Mjelde har ødelagt han også!



Ingenting å spøke med det. Slappe treninger gir slappe kamper. Dette har vel du kanskje sett når Brann har spilt kamp, liten innsats, apatisk, giddaløs.


Ja vi har rett og slett spillt oss til toppen gjennom apati, elendig innsats og giddalaushet. Tenke seg til!



Hvorfor står det etter omtrent hver kamp her på forumet at Brann sin innsats var laber, slapp, osv. Dette har vel også du klaget på tidligere tipper jeg, sammen med 90% av de andre aktive brukerne på forumet.


Eller har du korttidshukommelse? Innsatsen til Brann blir ofte karakterisert som dårlig, til tross for at vi som regel vinner.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Langhår

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Langhår"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Nixon"Det varer nok ikke lenge før Mjelde har ødelagt han også!



Ingenting å spøke med det. Slappe treninger gir slappe kamper. Dette har vel du kanskje sett når Brann har spilt kamp, liten innsats, apatisk, giddaløs.


Ja vi har rett og slett spillt oss til toppen gjennom apati, elendig innsats og giddalaushet. Tenke seg til!



Hvorfor står det etter omtrent hver kamp her på forumet at Brann sin innsats var laber, slapp, osv. Dette har vel også du klaget på tidligere tipper jeg, sammen med 90% av de andre aktive brukerne på forumet.


Eller har du korttidshukommelse? Innsatsen til Brann blir ofte karakterisert som dårlig, til tross for at vi som regel vinner.


Det som står på forumet her er uttrykk for hver og en "skribent" sine subjektive meninger og kan ikke ses på som en fasit. Og jada, jeg har også ved enkelte anledninger klaget på innsatsen.

Poenget mitt var at vi tross alt leder serien, derfor syntes jeg ditt noe bombastiske utfall mot laget ikke helt var på sin plass. Brann hadde nemlig ikke ledet serien om de var giddalause, apatiske og ikke viste innsats. Du skriver at når Brann spiller kamp er det disse tvilsomme "egenskapene" som er framtredende. Jeg er uenig i det, selv om innsatsen nok kan mangle fra tid til annen er det tross alt unntaket og ikke regelen.

Det virker som om enkelte glemmer at vi leder serien i sin iver etter å klage, da spesielt på Mjelde. For underforstått er det jo det du mener ikke sant? At Mjelde ikke klarer å få spillerne til å yte?
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

runarnormann

Quote from: "paf"
Quote from: "runarnormann"
Men Nixon har rett naar det gjelder maaten Monkam, McAllister o.l. har stagnert

Særlig MacAllister har jo blomstret under Henning Berg. Han har fått spille i hele fem kamper for topplaget Lyn i år og attpåtil spilt en hel kamp.
En hederlig 147. plass på VG-børsen med 3 poeng i snitt.


Paf har jo selvfoelgelig rett i at Dylan ikke var det beste eksempelet jeg kunne kunne ha kommet med og det var nok ikke ham Nixon siktet til.  Det var nok heller karer som Erik Mjelde, Knarvik og kanskje med tiden Huseklepp og Haugen.  

Men i disse dagene med klar Brann ledelse i serien, er i alle fall ikke jeg interessert i aa krangle.  

Velkommen tilbake Azar!
egenden Alf Dahl

The Boss

Tipper nixon ikke mente noe annet enn å være sarkastisk/ironisk eg...

runarnormann

Quote from: "The Boss"Tipper nixon ikke mente noe annet enn å være sarkastisk/ironisk eg...


Virkelig?

Men kan vi kanskje dra tilbake til temaet om Karadas snart?  Personlig mener jeg at han er hjertelig velkommen tilbake.  Men hvis dette skal bli nok en Mjelde traad, kan vi like greit stenge den.
egenden Alf Dahl

thesevs

Azar gambling... link

QuotePåstander om at Azar Karadas har veddet 200 000 kroner på at Brann skal ta seriegull, har fått NFF til å reagere.


QuoteBrann-direktør Bjørn Dahl poengterer at Karadas ikke har satset pengene hos noe spilleselskap.

- Karadas veddet bare privat med en av sine fettere om at Brann skulle klare å sikre seg seriegullet i år, sier Dahl til VG.

- Azar har overfor vår sportslige leder Roald Bruun-Hansen forklart at han ikke har spilt på Brann-seier hos noe spillselskap.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Det er jo flott de blander Brann inn i noe som har skjedd for lenge lenge siden. Virker neste som man i NFF begynner å få mareritt om Gull i Bergen, og helt frem til nå har trodd at det ordner seg som alltid...

krøvel vellevold

Det er nok ingen annen utvei enn at Brann straffes med 0-3-tap for alle kamper der Azar har vært med.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Hva er det med Azar og disse fetterene?
Er liksom litt Andeby over det hele...
Rød makt på Hansa

bulldog

Quote from: "krøvel vellevold"Det er nok ingen annen utvei enn at Brann straffes med 0-3-tap for alle kamper der Azar har vært med.


føler jeg blir noe paranoid av slike oppslag. NFF klarer vel å dra en regel opp av ermet som gir mulighet til poengtrekk.
hjelp!
bulldog

Red Rabitt

Det ville selvfølgelig vært helt sinnsykt, men det er klart at jo lenger denne saken pågår, jo mer fokus stjeler det fra gullkampen!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Langhår

Rimelig påfallende at NFF velger å forfølge dette samtidig som Brann sender dommerklage. Forbundet vil vel bare flytte fokus over på Brann tenker jeg. Regner med poengstraff, der poengene sendes til Rosenborg.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-


Fabregas

Jeg føler meg ganske sikker på at Azar har en stor sum på Brann-gull, men hva er problemet med dette!? I tillegg ble det evt. veddemålet inngått når Karadas ikke hadde peiling på at kom til å havne i klubben noen måneder senere. I Spania betaler jo storklubbene mindre klubber store summer for å ta poeng fra deres konkurenter og dette er vel i og for seg greit på samme måte. Er jo nærme gråsonen men jeg kan rett og slett ikke se problemet helt. Hadde han hatt 100 000på Stabøk eller Viking gull hadde det jo selvfølgelig vært ekstremt uheldigh og veddemålet burde blitt annulert.


tormi

Quote from: "flowen"ville folk sett karadas igjen i Brann drakten?

NÃ¥ kan det bli realitet!

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2895875.ece


Satan eg er glad for å se Azar i Brann drakt! Utrolig digg!!!

Regner med selv de mest hardbarkede "haterne" har myknet litt nÃ¥  :)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Chrisstah

Bruk den mannen som spiss neste år!!!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Snublefot

Jeg kan ikke forstå annet en at Azar er tilgitt fra de som mente han hadde noe å bli tilgitt for...

2-1 mÃ¥let i dag var ren styrke. MÃ¥ten Azar stanger inn den ballen gir meg frysninger..  DET er en scoring med høy klasse over.

Bruiser

Quote from: "Chrisstah"Bruk den mannen som spiss neste år!!!

Vi kan legge denne saka dau:

http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article1377495.ece
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

tormi

Quote from: "Snublefot"Jeg kan ikke forstå annet en at Azar er tilgitt fra de som mente han hadde noe å bli tilgitt for...

2-1 mÃ¥let i dag var ren styrke. MÃ¥ten Azar stanger inn den ballen gir meg frysninger..  DET er en scoring med høy klasse over.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Janki

Hareide har hentet han inn i troppen mot Bosnia.... Og da var over 1/2.parten av laget vårt på landslaget....
Hvorfor ikke bare sende hele Brann laget til Bosnia med flagget på brystet???

Vi e de beste Heia BRANN!!!

Nixon

Litt for tidlig etter min smak. Unødvendig å ta noen sjanser med Karadas når han ikke engang kan spille hele kamper for Brann!
Rød makt på Hansa

Janki

Quote from: "Nixon"Litt for tidlig etter min smak. Unødvendig å ta noen sjanser med Karadas når han ikke engang kan spille hele kamper for Brann!


Må egnetlig si meg enig i det... Men tøft er det allikevell. :wink:

Superjack

Quote from: "Janki"
Quote from: "Nixon"Litt for tidlig etter min smak. Unødvendig å ta noen sjanser med Karadas når han ikke engang kan spille hele kamper for Brann!


Må egnetlig si meg enig i det... Men tøft er det allikevell. :wink:


Som joker kan han gjøre en like bra jobb på landslaget som på Brann
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: "Janki"Hareide har hentet han inn i troppen mot Bosnia.... Og da var over 1/2.parten av laget vårt på landslaget....
Hvorfor ikke bare sende hele Brann laget til Bosnia med flagget på brystet???

Vi e de beste Heia BRANN!!!


Brann er Bergens landslag, skal spille mot Frankrike, Kroatia, Tyskland og Sveits snart (UEFA-Cupen)
Brannsupporter.

Xminator

Da mangler vi egentlig bare Huseklepp som joker 2, så er det rimelig komplett :p Brannslaget!

Med fare for å repetere meg selv; SPILL SPISS AZAR!!!!


tormi

Quote from: "Xminator"Da mangler vi egentlig bare Huseklepp som joker 2, så er det rimelig komplett :p Brannslaget!

Med fare for å repetere meg selv; SPILL SPISS AZAR!!!!


Det neste blir vel full pott i jokernord!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Falkman

Quote from: "Gepard"


tja, de er vel etterhvert blitt vant til Ã¥ være fÃ¥ folk pÃ¥ trening i  forbindelse med landskamper, tror ikke en fra eller til spiller allverdens til rolle.. men at det  kan bli i meste laget for Karadas er et godt poeng. forøvrig er Ã?lesund klart svekket, ettersom  bÃ¥de Aubynn og Austnes er suspenderet.. og Perrys annonserte avgang  er neppe særlig positiv, den heller.

Belfort

Liker heller ikke at så mange spillere er opptatt med landslaget. Treningene til Brann blir amputert og slitasjen på de uttatte spillerne øker.

dudo

Et tveegget sverd. Ja, de blir borte fra Branntreningene, men de får også impulser utenfra og trent med spillere på et høyere nivå (noen, ihvertfall). Spesielt Opdal virker å ha hatt veldig godt utbytte av dette, og PVM er nok av dem som kan ha mest å hente.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

De kan bli skadet, eller enda verre; de kan bli oppdaget av utenlandske lag med alt for mye penger. Nei til landslag og nei til gruppespill. La oss stenge grensene som i Nord Korea, kontroller media! :P
Tiocfaidh ár lá

Baunebob

Gjerne litt tidlig, men synes Azar har vært god i høst. Utrolig tøft at vi nÃ¥ har halve laget og tilogmed en av innbytterene  vÃ¥re pÃ¥ Landslaget ;-D

kabelmann

Quote from: "dudo"Spesielt Opdal virker å ha hatt veldig godt utbytte av dette, og PVM er nok av dem som kan ha mest å hente.

Apropos Opdal, andre som har lagt merke til at det er blitt helt slutt på utspill over sidelinjen? Tidligere, også denne sesongen, har det jo vært omtrent standard med en 2-3 stk utover sidelinjen per kamp. Nå er det helt slutt på det. Nå skal ikke jeg påstå at dette er landslagets fortjeneste, men både han og de andre har nok en del selvtillit å hente på disse samlingene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Du sier noe der, kabelmann.
Ka du ve?

skb!

Intervjuet Opdal i vinter, og skrev følgende om landslagsspill:

Og det å vere med på landslaget gjer han også til ein betre spelar, meiner Håkon sjølv.
-Det er veldig greitt å få kome inn i eit heilt nytt miljø. Her i Brann har eg stort sett hatt dei same personane rundt meg heile tida, men på landslaget møter eg nye spelarar og trenere. Dei oppdagar gjerne detaljar som vi i klubben har sett oss litt blind på.
Samtidig er det utruleg motiverande å få trene med så gode spelarar. Det gjør at eg og løfter meg eit hakk.

Janki

Karadas har brukket en finger på landslags treningen i ettermiddag. Usikkert hvor"alvorlig" dette er og hvilke konsekvenser det fåt....

JanBanan

eg støtter storebroren til en kamerat av meg i saken om landslagsspillere fra brann. Det for stor sjanse for at de skal bli skadet, Brann betyr mye mer enn landslaget. Tydelig at Opdal har hatt godt av det, men tenk hvis helstad hadde blitt skadet på landslagsoppdrag og vært ute de siste 6-7 serierundene!

sga55

Quote from: "Xminator"Da mangler vi egentlig bare Huseklepp som joker 2, så er det rimelig komplett :p Brannslaget!

Med fare for å repetere meg selv; SPILL SPISS AZAR!!!!


Hadde Mjelde delt litt mer paa kampene mellom slik at Solli, PVM og Huseklepp spilte like mange kamper i aar hadde vi hatt større sjanse til å beholde huseklepp og jeg tror det hadde vært en liten mulighet for at Huseklepp hadde vært med på landslaget.

Xaminator kor viktig tror du det er at Andresen blir neste aar?

Enig med deg at vi boer beholde Karadas på topp og at vi heller bør hente inn en kjapp duell sterk midtstopper som Siggursson itillegg til en spiss til. Med Karadas, Helstad som første valg samt en ny en som kan komme inn aa true plassene deres tror eg vi e bra besatt på den plassen. Hadde ikkje vært dumt å beholde Winters en sesong til selv om vi kanskje hvis vi skal utvikle oss bør satse enda høyre på spillerstigen i form av kvalitet.

Gleder meg uansett til Karadas er klar for hele kamper. En kanon spiller. Tror han blir landslagsklasse uansett om blir på topp eller i midtforsvaret.
ga55

Klaus_Brann

Quote from: "sga55"
Hadde Mjelde delt litt mer paa kampene mellom slik at Solli, PVM og Huseklepp spilte like mange kamper i aar...


...Så er det ikke sikkert vi hadde vunnet gull. Lett å være etterpåklok. Klart Huseklepp kunne blitt brukt mer, men om de hadde spilt like mange kamper i år, så er det ikke sikkert at f.eks. Solli hadde spilt like bra som han tidvis har gjort..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

sga55

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "sga55"
Hadde Mjelde delt litt mer paa kampene mellom slik at Solli, PVM og Huseklepp spilte like mange kamper i aar...


...Så er det ikke sikkert vi hadde vunnet gull. Lett å være etterpåklok. Klart Huseklepp kunne blitt brukt mer, men om de hadde spilt like mange kamper i år, så er det ikke sikkert at f.eks. Solli hadde spilt like bra som han tidvis har gjort..


Nei det blir jo selvfølgelig å spekulere. Eg mener ihvertfall at det er viktig at vi har Huseklepp med videre. Han har kvaliteter som ingen andre har og eg tror jo det at hadde han fått litt fler kamper fra start kunne han blitt enda bedre.

Håper Brann tilbyr han en kanon kontrakt med klausul om å kunne gå om han ikkje får et visst antall kamper. (dvs en bedre kontrakt enn den han ble tilbydt tidligere der kanskje han blir betalt etter hvor godt han spiller og hvor mange kamper han får for eksempel).
ga55

dudo

Ikke pokker, enten vil han spille for oss, eller så vil han ikke. Sportsklubben Brann skal ikke gå på akkord med spillerene!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: "sga55"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "sga55"
Hadde Mjelde delt litt mer paa kampene mellom slik at Solli, PVM og Huseklepp spilte like mange kamper i aar...


...Så er det ikke sikkert vi hadde vunnet gull. Lett å være etterpåklok. Klart Huseklepp kunne blitt brukt mer, men om de hadde spilt like mange kamper i år, så er det ikke sikkert at f.eks. Solli hadde spilt like bra som han tidvis har gjort..


Nei det blir jo selvfølgelig å spekulere. Eg mener ihvertfall at det er viktig at vi har Huseklepp med videre. Han har kvaliteter som ingen andre har og eg tror jo det at hadde han fått litt fler kamper fra start kunne han blitt enda bedre.



Det mener vel de fleste, han har ekstreme ferdigheter på noen områder, og kan bli en stor spiller..Siste ord om Huseklepp i Karadas-tråden..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

syns gipsen Karadas valgte er utrolig stilig, Rød, ser ut som han har blødd nesten;P


DangerousDan

Azar fikk tilbud om gips i rødt,hvitt og blått.
Som den Brannmannen han er takket han elegant nei og ba om en helrød en.
That's my man!

Markmus

Quote from: "olebrann3"syns gipsen Karadas valgte er utrolig stilig, Rød, ser ut som han har blødd nesten;P

Gikk forbi han på gata i dag. La ikke merke til at det var han før jeg så den røde gipsen på hånda :p
Ka du ve?

aso008

Nå har endelig denne mannen fått seg en jobb hvor det ikke hjelper å legge ut agn etter Karadas lenger..
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/landslag/article1594742.ece

DangerousDan

Flere enn meg som registrerte at Azar hadde lånt håret til Trond Egil Soltvedt i går?
Ikke det tøffeste jeg har sett.

Belfort

Quote from: "DangerousDan"Flere enn meg som registrerte at Azar hadde lånt håret til Trond Egil Soltvedt i går?
Ikke det tøffeste jeg har sett.


Herlig frisyre på Azar i går.

Nixon

Jeg spår herved at Azar kommer til å kapre en midtstopperplass ganske kjapt. Han var solid som midtstopper på innbytterlaget i går kveld og matchet Demba på fysikken. God i luften og gode taklinger. Nå vet jeg selvsagt ikke helt hvordan han er taktisk og som igangsetter, men jeg vil absolutt se mer av Azar som midtstopper!
Rød makt på Hansa

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/eliteserien/article116185.ece

Spillerjakten avgjør om han skal spille spiss eller midtstopper resten av sesongen. Slik det har gått med spillerkjøpene til Brann hittil, så tyder det meste på at han spiller spiss frem til sesongslutt.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Spelaren

Vår kjære Karadas er havna i ingenmannsland. Han er verken stoppar eller spiss, vinn ingen hodedueller og gjer meir nytte for rbk enn oss idag. Om spissituasjonen var ille frå før, så blei den enda verre ikveld...
GÃ¥ av.


kabelmann

Et hårreisende bytte, men det kom slett ikke som noen overraskelse.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Torvanger

MIM og Aabrekk er ren gift sammen, den mest håpløse trenerduoen jeg har sett noensinne i Brannsammenheng. Jeg forventer meg mye søppel i kampene som gjenstår.

Herr Smed

Ikke hårreisende i det hele tatt. Han kunne godt tatt av begge, men Demba er uansett tidenes bremsekloss for ethvert brannangrep.
Alle må gå.

28966mustang

Azar ble jo psyket ut av et skallet rævholl som hadde bestemt seg for å vise ham ut i løpet av kampen.
Hvil i fred- 1963!

Ricky

Demba er en bedre spiller, men i forhold til Winters har Karadas et bedre potensiale som spissmakker enn Demba. Sånn sett var det et ok bytte, selv om Karadas var... (hva er trinnet under "bås" på skalaen? Klovn? Nisse?) ... i førsteomgangen.

krakra

Quote from: 28966mustang on August 24, 2008, 22:24:05 PM
Azar ble jo psyket ut av et skallet rævholl som hadde bestemt seg for å vise ham ut i løpet av kampen.
Hva mener du? Karadas hadde griseflaks som ikke ble utvist. Spesielt da han sutret i 5min etter han fikk det gule

28966mustang

Quote from: krakra on August 24, 2008, 22:25:27 PM
Quote from: 28966mustang on August 24, 2008, 22:24:05 PM
Azar ble jo psyket ut av et skallet rævholl som hadde bestemt seg for å vise ham ut i løpet av kampen.
Hva mener du? Karadas hadde griseflaks som ikke ble utvist. Spesielt da han sutret i 5min etter han fikk det gule


Så du kampen gjennom ølglassbriller med rema1000logo?
Hvil i fred- 1963!

Falkman

Quote from: 28966mustang on August 24, 2008, 22:27:12 PM
Quote from: krakra on August 24, 2008, 22:25:27 PM
Quote from: 28966mustang on August 24, 2008, 22:24:05 PM
Azar ble jo psyket ut av et skallet rævholl som hadde bestemt seg for å vise ham ut i løpet av kampen.
Hva mener du? Karadas hadde griseflaks som ikke ble utvist. Spesielt da han sutret i 5min etter han fikk det gule


Så du kampen gjennom ølglassbriller med rema1000logo?


Karadas fikk et velfortjent gult kort, og var for sent inne i en haug med dueller  i 1.omgang, blir temmelig stakkarslig Ã¥ sutre til dommeren da.

Snublefot

synes det er morsomt at man fÃ¥r betalt sÃ¥ mye penger for Ã¥ gjøre en jobb, og i gÃ¥r var jobben til karadas Ã¥ score mÃ¥l..   alene med keeper sÃ¥ sleiver han den utenfor..   

Kanskje på tide at Brann begynner med trekk i lønn for de som ikke gjør den jobben de får betalt for?

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

LandåsKongen

Karadas er en herlig fyr, ingen tvil om det. Han jobber bra og det virker som han har et veldig bra konkurranse innstinkt.
Problemet hans er at han også har en "tre-fot", dvs han klarer ikke behandle ballen med beina. Bare se på mottak, føring av ball, pasninger og avslutninger.
Det han er god på er å krige i feltet og på hodet. Det må slås hardt inn fra kantene om karadas skal score. Da er han god, i duellene i feltet.

Så følg med på azars ball behandlig fremover, dere vil bli sjokkerte.

Xminator

Sjokkert i positiv eller negativ forstand? Det han viste i går var dårligere enn det Bjørnsson og Sæternes normalt viste som spisser. Det var Kottila v3.0. Slik han har spilt en stund nå er det åpenbart at han ikke er stjernespissen som drar Brann oppover. Han er avhengig av en annen god spiss for å bli spilt god - og da er han virkelig god som han viste i fjor høst.

LandåsKongen

sjokkert i negativ forstand selvsagt. Enig i at karadas kan brukes sammen med en annen god spiss. Men når han skal møte, spille ball osv er han håpløs.
Han må få baller slått inn i boksen. Hvorfor skjønner ikke mjelde dette?
Noen ganger er det skikkelig forferdelig å se på, når han ikke engang klarer å ta i mot en ball.

Torvanger

Problemet med Karadas er at han spiller på en plass han ikke lenger har ønske om å spille på. Paradoksalt nok innser han ikke at han ikke er dyktig nok til å bekle en av stopperplassene, så han er på mange måter mellom barken og veden.

Ser ikke for meg at Karadas forlenger ved neste korsvei og det er muligens like greit, dersom han ikke innordner seg.

Langhår

Karadas er en duellspiller. Defensivt som offensivt. Da må spillet legges opp slik at han får brukt den egenskapen. Finspill og tekniske finesser kan man bare glemme med Karadas, men brukes han rett er han gull verdt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Oppreist

Vi mÃ¥ komme rundt pÃ¥ kantene til innlegg, fÃ¥ Karadas inn i boksen - da blir det farligheter.  NÃ¥r man ser pÃ¥ stallen burde vi absolutt ha spillermateriellet som skal til for Ã¥ kunne fÃ¥ til spenstig vingspill, men i det siste har det vært utrolig tamt.  Dette skyldes selvsagt flere forhold, bl. a. at det har blitt for fÃ¥ initiativ pÃ¥ kanten.  En del ganger det har vært gode muligheter til Ã¥ komme rundt har imidlertid spillet stoppet opp fordi ingen av spissene har kommet seg inn i boksen tidsnok til Ã¥ ta i mot et tidlig innlegg.  Da mÃ¥ man vende opp, og vips sÃ¥ er motstanderen pÃ¥ oss. 

Kanskje vi burde benket Demba og spilt med Karadas som enslig spiss med støtte av Gylfi som offensiv midtbanespiller?
Stein på stein blir Steinar.

vebo

Veldig godt poeng, som jeg nevnte i overgangstråden så er ikke Azar Helstad, og kommer aldri til å bli det. Hvor mange gode innlegg eller dødballer har blitt spilt mot han i år? Husker ingen jeg. Han banket jo inn slike mål som "joker" i fjor høst.
Tiocfaidh ár lá

power

Nok en tung kamp. Azar er OVERHODET ingen spiss og det er synd at han må "ofres" fordi det ikke finnes bedre løsninger. Skal Azar ha mulighet til å hevde seg nasjonalt og internasjonalt må han tilbake som stopper.

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Spelaren

Karadas egner seg best når innlegga kjem inn frå sia. Tidleg i andre omgang hadde Solli eit lite raid der eit betre innlegg foran forsvarsduoen til OM kunne ha gitt Azar ein sjanse. Han kom nokså aleine på eit godt løp, synd Solli sleiva over mål.
GÃ¥ av.

Alzheimer/Silverspurs

Azar er nok bra i feltet etter innlegg frå kant ja. Trur han kan ha noko å gjere i slike situasjonar. Han bør dog ikkje spele saman i 4-4-2 med Demba.

krakra


Spelaren

Vel, det positive i denne situasjonen er at me uansett har lite å spele for, og at det faktisk går an å revurdere angrepsplanene våre. Eg har tru på Ludde, at han med tillit kan vise seg å vere ein solid tilvekst i Brann. Karadas har ikkje hatt ein god sesong, og det er synd at den stadige rokkeringa frå forsvar og angrep skal bidra til stagnasjon for gutten. Helst håper eg han reindyrkes som spiss igjen...
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Da er i alle fall debatten om hvor han skal spille skrinlagt for en liten periode fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BrannSupporter

Da håper jeg uansett at TFL får sjansen fra start mot tidligere lagkammerater på søndag.

thesevs

Quote from: BrannSupporter on August 27, 2008, 23:38:41 PM
Da håper jeg uansett at TFL får sjansen fra start mot tidligere lagkammerater på søndag.


Det tror jeg Brann er nødt til å gjøre, sett ut i fra skadesituasjonen i klubben. Ingen valg altså
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Superjack

Jo, no har Mjelde ett valg, og det er Ã¥ legge om i 4-3-3 (4-5-1)  om man vil være negative...

Demba som møtende og feilvendt spiss, TFL/Huseklepp/Sævarson som typiske vinger.
Brannsupporter.

nummer9

Eller inn med Arman.

Vil si at denne skaden til Azar selvsagt er lite ønskelig, men er glad for at det setter Azar på benken og gir rom for andre spillere å prøve seg. Azar har vært elendig som spiss i de siste kampene.

Ikke at Demba har vært fantastisk, men som oppspillspunkt er Azar fryktelig. Får han ballen i beina så roter han den vekk med et dårlig mottak. Kommer ballen i luften så hopper han inn med armen først, eller stusser i helt feil rom. Tror at Demba kan fungere mye bedre med en mere bevegelig spiss som makker og en midtbanespiller som blir med frem når ballen dyttes opp på ham.

Xminator

Bekreftet kraftig strekk, 3-6 uker ute, og sannsynligvis opp mot 6 uker om vi tar erfaringene med de andre som har fått strekk i år.

SÃ¥ sannsynligvis 5 tippeligakamper og begge UEFA-cupkampene uten Karadas.

Kindago

Hvordan er skade-situasjonen til Karadas for øyeblikket? Noen som har peiling..?

vebo

Hallo?? Er du seriøs? Løft blikket en tomme...
Tiocfaidh ár lá

Kindago

Quote from: vebo on September 23, 2008, 16:16:30 PM
Hallo?? Er du seriøs? Løft blikket en tomme...



"Bekreftet kraftig strekk, 3-6 uker ute"

3-6 uker ute. Litt forskjell på 3 og 6 uker da. Jeg bare lurte på om noen vet litt mer eksagt? Men bare glem det da, siden ingen tydeligvis vet mer enn 3-6 uker.

mot

Quote from: Kindago on September 23, 2008, 16:49:40 PM
Quote from: vebo on September 23, 2008, 16:16:30 PM
Hallo?? Er du seriøs? Løft blikket en tomme...



"Bekreftet kraftig strekk, 3-6 uker ute"

3-6 uker ute. Litt forskjell på 3 og 6 uker da. Jeg bare lurte på om noen vet litt mer eksagt? Men bare glem det da, siden ingen tydeligvis vet mer enn 3-6 uker.


Sakset fra brann.no: - Når det gjelder Azar så håper jeg at han kan være aktuell for et innhopp mot Lyn (28. september), sier Mjelde. Så han er nok ikke ute så lenge som det du antyder her.

Det viktigste i mine øyne er at han er klar til kampen mot Deportivo 2. oktober. Spesielt med tanke på at Armann har en tendens til å bli usynlig (sliten?) utover i kampene.

KEO

Nå får jeg inderlig håpe at vi slipper å se denne gutten som spiss i en start oppstilling i fremtiden.
I dag var han totalt ubrukelig, dårlig bevegelse taper nesten alle dueller og har en ball følelse som ??? kommer ikke på noe
Skal ikke si at Armann er noe super spiss men han gjør ting enklere enn karadas når han skal finne alternativer i kampens gjennomføring.
Karadas må gjerne bli brukt som spiss men da skal det være i de hektiske sluttminutter der han kan skape trøbbel.
Nu kør vi!

Onside !!!

Karadas har INGENTING i startoppstillingen til ett lag som vil vinne tippeligaen 2009 å gjøre. I vert fall ikke som spiss.
HÃ¥per for all del Karadas blir stopperRESERVE til neste sesong.

thesevs

Det blir for dumt å hetse Karadas. I fjor var han kongen da han kom innpå i 2.omgang og (som regel) scoret et mål eller to. Mannen har jo selv sagt at han ikke ønsker å spille spiss, men at han er lojal ovenfor trenerens valg. I år har vi som du sikkert har skjønt slitt på spissplassen etter at Helstad forsvant. Karadas gikk fra midtstopper til spiss på et blunk. Ikke en ideel situasjon for verken han eller klubben.

Om Brann klarer å hanke inn en spiller eller tre i vinterpausen så kan vi forhåpentligvis plassere mannen der han hører hjemme - i forsvaret!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

osoerli

Karadas skal spelast inn som midtstopper i vinter!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Bjørnsson er rett og slett en bedre targetspiss enn Azar. Azar er en kraftheader, hvis headinger skal brukes til å score. Han skal ikke gå inn i dueller på lange høye baller og heade ballen ned til en medspiller, han får det jo ikke til. Bjørnsson er mye høyere og bedre til å stusse ballen ned til medspillerne, og derfor bedre som spiss sammen med Huseklepp.

Hadde vært tøft å se Azar - Yaw som stopper mot Stabæk, men det hadde nok blitt slakt.

Alzheimer/Silverspurs

Syns faktisk Azar funka bra som "ned-header" i fjor. Han er nok rimelig heftig ute av form for eg syns potensialet er betre framme enn i forsvar faktisk. Litt for mykje gass til å spele stoppar. Hadde han likt å spele 30 minutt som super-sub på topp kvar kamp trur eg det hadde vore gull. Motstandar-forsvaret er utslitt og så møter dei på ein heiltent Azar... kunne blitt interessant i det lange løp.

Big fat Sam

Bjørnsson er jo en kjempespiss. Han er en like god spiss som Azar er midtstopper....... og MIM er taktikker.

Ricky

Quote from: Kindago on September 23, 2008, 15:47:22 PM
Hvordan er skade-situasjonen til Karadas for øyeblikket? Noen som har peiling..?


Azar må kne-opereres:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7245

Heldigvis bare noe småtterier (får vi håpe)

Heispassasjer

Noen som visste at han hadde problemer med kneet? Eller er Karadas på vei bort fra klubben??

krakra

Det er nok en reell skade ja.

Brann_copper

Ja, det aktualiserer ihvertfall spissdebatten ytterligere!!! Ny klassespiss må kjøpes inn nå!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Xminator

Nå er det jo derfor Nielsen er i klubben, som backup/utfordrer/konkurranse i rollen "sterk spiss". Skaden er selvsagt ikke ideell, han var jo litt på gang i siste kamp, og må begynne litt på nytt selv om 2 uker ikke er all verden.

Noen krise er det ikke, alternativet til Huseklepp på den andre spissplassen er mye mye mye viktigere. Det er jo bare å se for seg en skade på Huseklepp og angrepet og/eller venstresiden faller sammen.

Læreren


Xminator

Det er ett valg Karadas burde hørt på for flere år siden.

Langhår

Dette bidrar vel til ytteligere spekulasjoner om at noe er i ferd med å skje i midtforsvaret.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Huff

Quote from: Langhår on March 02, 2009, 17:51:51 PM
Dette bidrar vel til ytteligere spekulasjoner om at noe er i ferd med å skje i midtforsvaret.

OmOssSjølOgHansaøl

Bra! Jeg tror dette vil gi flere plussmål, færre minusmål og langt mer sjelero for undertegnede enn å la mannen fortsette med disse stopperforsøkene. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Xminator

Om du har sjelero når Sigurdsson har ballen så er jeg imponert...

Langhår

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 02, 2009, 18:44:36 PM
Bra! Jeg tror dette vil gi flere plussmål, færre minusmål og langt mer sjelero for undertegnede enn å la mannen fortsette med disse stopperforsøkene. :)



Tja, jeg tror Karadas kunne blitt en meget god stopper, akkurat som han kan gjøre det godt som spiss. Jeg forstår virkelig ikke denne aversjonen mot midtstopperen Karadas.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

gitarbroiler

Karadas kunne blitt en glimrende midtstopper, på lik linje som han kunne blitt en glimrende spiss. Dessverre har hans egen aversjon mot å bestemme seg for hvor han skal spille, og hans trenere evinnelige evne til å putte han litt fremme og litt bak, ødelagt for hans utvikling på en fast plass.

For all del, Karadas kan utmerket gjøre det godt som spiss i årene fremover, men han mangler 3-5 års jevn utvikling på en fast plass.


Nixon

Quote from: Langhår on March 02, 2009, 19:04:38 PMTja, jeg tror Karadas kunne blitt en meget god stopper, akkurat som han kan gjøre det godt som spiss. Jeg forstår virkelig ikke denne aversjonen mot midtstopperen Karadas.


Helt enig. Jeg ville foretrukket at Azar ble stopper. Med unntak av noen få kamper har ikke Azar imponert meg nevneverdig som spiss de siste årene. Han har fysikken når han gidder, men ikke så mye annet.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Huff

Quote from: Langhår on March 02, 2009, 19:04:38 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 02, 2009, 18:44:36 PM
Bra! Jeg tror dette vil gi flere plussmål, færre minusmål og langt mer sjelero for undertegnede enn å la mannen fortsette med disse stopperforsøkene. :)



Tja, jeg tror Karadas kunne blitt en meget god stopper, akkurat som han kan gjøre det godt som spiss. Jeg forstår virkelig ikke denne aversjonen mot midtstopperen Karadas.


Huff

March 02, 2009, 23:23:36 PM #369 Last Edit: March 02, 2009, 23:32:34 PM by Huff
Quote from: krakra on March 02, 2009, 22:47:14 PM


Godt poeng, men jeg mener fortsatt at Sigurdsson er bedre på posisjonering. Var ikke Sigurdsson forresten mye bedre taktisk i 2006 og 2007 enn i 2008? Mener �rn2 er en av Brannspillerne som fikk et akutt anslag av seriegullhybris etter 07, og plutselig trodde han var dritgod teknisk og kunne begynne å drible og tulle i egen 16-meter. Han gjorde da ikke så mye sånt før, eller er det bare jeg som ha selektiv hukommelse?

Dessuten har Siggy nok fart til at han often kan løpe opp igjen motstandernes angrepsspillere dersom han har tabbet seg ut. Karadas er ikke hurtig nok til å gjøre det samme.

Go Up