• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Azar Karadas (edited)

Started by Superjack, December 01, 2003, 20:36:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Jeg la ett innlegg på forumet for ett par måneder siden der jeg nevnte at Azar kunne være på vei tilbake til Bergen, men innlegget fikk bare svar om at det var noe oppdiktet vrøvl fra min side og så ble innlegget fjernet.
Vel, som jeg skrev da, så var det tatt fra ett innlegg som sto i Ba, ikke BA nett, men papirutgaven for dem som leser denne.
Hvorfor ikke få han tilbake, han er den store sterke spissen Brann trenger, og ingenting er bedre enn å selge dyrt og kjøpe tilbake billig.
Om han kommer tilbake, Heia AZAR AZAR AZAR KARADAZ
Brannsupporter.

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

Gina

Jeg er litt bekymret for at han skulle komme tilbake, for så å bli helt igjen om han putter et par.

Jeg blir seriøst flau av tanken og gremmes, men jeg kan likevel ikke love at jeg ikke jubler om han f.eks. skulle putte seiersmålet mot Rosenborg eller noe sånt...

*grøss*
ina

Ricky

Kvitter han seg med de håpløse agentene/rådgiverne/bedreviterne Jack Karadas og Rune Hauge, så kan det jo være aktuelt. Det hadde nok tatt litt tid å venne seg til tanken, men det er nå uansett j*** sjeldent det er vi som svekker Rosenborg sportslig, og ikke motsatt. Kanskje vi skal ta Storflor fra dem i samme slengen? :)

Sotraanda

Vel, noen som leste Gorms innlegg i dag?
ater, heter, hater NFF!

Ã?rnen


Xminator

OM det skulle skje så har Azar en del å bevise. Både som person og sportslig. Det er vel kun på U-21 han har overbevist sportslig.

Dette judasvrøvlet får andre ta ansvar for. Det blir for barnslig til at jeg vil kommentere det en gang.

Og til sist, Karadas i Brann-angrepet er en styrke for klubben. Vi trenger en spillertype som Karadas. Kanskje Chess kunne brukt pengene på Rune Lange istedenfor? Slik jeg ser det er han enda mer den spisstypen vi trenger. Men som andrevalg er Azar greit nok.

Brann_Askøy

Quote from: "Sotraanda"

Toa

Ja... Ikke dumt å selge en benkeslitende midtstopper til RBK, og få tilbake en stor sterk toppspiss.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Bekkalokket

"Heia AZAR AZAR AZAR KARADAZ" skriver du om tidenes sviker i norsk fotball. Finn deg en ny klubb. Brann- supportere er(til en viss grad) stolte. De var ihvertfall det for 10- 15 år siden.
Dere er en gjeng med "glory- huntere". Faen for noen svikere dere er. På linje med Azar er dere.Sitte der og trygle en mann som han om å komme tilbake til Brann, etter at han, som så altfor mange andre norske fotballspillere gikk til RBK med en gang de knipset litt i fingrene. Det er slike ting som ødelegger den norske eliteserien år etter år.Det fins andre store spisser enn azar her i verden. Nei la oss aldri få se den mannen i Brann- drakt. Og økonomisk hadde vi overlevd uten det salget der, så kom ikke med den. For dere som er så rask med å nevne ting som "hjerte i Brann"etc..; Vel, jeg har hjertet i Brann, men tviler på om alle her har det. Nei, slike holdninger som dere viser vitner om at dere sannsynligvis sympatiserer med Brann, men "hjerte i Brann"; Glem det!

Stoffi

Vil aldri se Azar i branndrakten igjen!

Eier ikke folk stolthet her? Han svek Brann og nå sikler dere etter å få han tilbake? Kor ble det av alt hatet? Eier dere ingen stolthet?
Jeg vil ikke vinne serien for enhver pris, og å ta tilbake Azar vil latterliggjøre alt vi står for i den grad at vi har mistet vår stolthet. Tror dere Sol Campbell er velkommen tilbake i Tottenham? Nei, for The Spurs supporterene har sannsynligvis stolthet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ã?ge

Quote from: "Xminator"

Og til sist, Karadas i Brann-angrepet er en styrke for klubben. Vi trenger en spillertype som Karadas. Kanskje Chess kunne brukt pengene på Rune Lange istedenfor? Slik jeg ser det er han enda mer den spisstypen vi trenger. Men som andrevalg er Azar greit nok.


Kunne mye heller tenkt meg Lange på stadion, men er skeptisk til å hente en spiller som er så mye skadet som han er.

Ã?rnen

Sviker, judas osv. Som Xminator skrev, det blir så barnslig at det ikke er verdt å kommentere. Hva fornuftig får man ut av det? At Brann trengte pengene i 2001 er det jo ingen som helst tvil om. Klubben skyldte Handelsbanken 70 mill og hadde forpliktelser til dem som gav Brann et konvertibelt lån på 10 mill. Brann klappet sammen sportslig og alle profilene forsvant. Da skjønner jeg godt at Azar med store ambisjoner valgte RBK. Brann er på beina igjen nå. Snu-operasjonen i idrettsveien har vært formidabel. Driften er i likviditetsmessig pluss, gjelden er nesten slettet(3,5 mill i gjeld til Spiller Invest ASA), langsiktig tenking i alle ledd og et Brann lag vi kan være stolte av. At en toppspiller som Azar er aktuell for Brann er jo mildt sagt smigrende. Han er tross alt det største spiss talentet på vestlandet. Skal Brann skaffe seg kontinutet på spiller siden er det vestlendinger de må satse på. Rune Lange? 2-3 år igjen, mye skadet og dyr i drift. Henter de Lange må de uansett se seg om etter ny spiss om 2 år når han pensjoneres. På framtidens Brann lag håper jeg vi ser Bergensere og andre vestlendinger som danner stammen i laget. Så kan vi gjerne krydre 1. 11`eren med en Olofinjana,Helstad, og Kvisvik.

KennethS

Brann solgte en reserve spiller i 2001 for 6 millioner, ser ingenting gale i det. Men skal Azar hentes tilbake bør ikkje chess betale mer en 6 mill for han, han e ikkje blitt bedre nå enn han var dengang.
tå på Brann

Brann_Askøy

Quote from: "Stoffi"Vil aldri se Azar i branndrakten igjen!

Eier ikke folk stolthet her? Han svek Brann og nå sikler dere etter å få han tilbake? Kor ble det av alt hatet? Eier dere ingen stolthet?
Jeg vil ikke vinne serien for enhver pris, og å ta tilbake Azar vil latterliggjøre alt vi står for i den grad at vi har mistet vår stolthet. Tror dere Sol Campbell er velkommen tilbake i Tottenham? Nei, for The Spurs supporterene har sannsynligvis stolthet.


Om jeg ikke eier stolthet? Joda, det er klart jeg gjør det! Men dersom vi tenker oss om, Azar er en bra spiller, kan du med hånden på hjertet si at han ikke er det? Brann trengte også pengene den gang de solgte han, hvorfor hater vi ikke Kvisvik, han forlot jo også Brann. Samme med Helstad. De er spillere som søker nye utfordringer og et høyere nivå, fullt forståelig sett fra min synsvinkel. Hva jeg mener med større utfordringer? Jo, det er Champions league og UEFA - cupen det.

Stoffi

Quote from: "Brann_Askøy"

Om jeg ikke eier stolthet? Joda, det er klart jeg gjør det! Men dersom vi tenker oss om, Azar er en bra spiller, kan du med hånden på hjertet si at han ikke er det? Brann trengte også pengene den gang de solgte han, hvorfor hater vi ikke Kvisvik, han forlot jo også Brann. Samme med Helstad. De er spillere som søker nye utfordringer og et høyere nivå, fullt forståelig sett fra min synsvinkel. Hva jeg mener med større utfordringer? Jo, det er Champions league og UEFA - cupen det.


Han er en bra spiller, det er jeg enig i. Men det er andre faktorer involvert her.

Etter min mening, så er det ganske latterlig av folk å ønske ham tilbake, etter sviket mot oss. Er vi en gjeng med gullfisk? Ingen som husker at han gikk til Rosenborg etter å ha kysset brann logoen? Han gikk til Rosenborg! Klubben som suger til seg alt talent i hele norge og holder 1. plassen i et klamt jerngrep. Azar bidro til at jerngrepet ble sterkere, og at norsk fotball blir kjedeligere.

Noen som husker alle truslene? Terroriseringen av huset?
Enda så teit som det er, så ble jeg ganske stolt over å være Brann supporter.

Forskjellen på Kvisvik, Helstad og Karadas er ganske enkelt at Helstad og Kvisvik ikke gikk til "erkerivalen" etter å ha kysset brann logoen(Det med brann logoen legger jeg ikke mye vekt i).
I tillegg til dette er Helstad og Kvisvik strålende personligheter som virkelig appelerer til folket og som vi trykker til vårt bryst.
Karadas derimot, har brukt kjendis statusen sin til å lage kvalme og prøve å utnytte situasjoner. Han er en ganske kjepphøy person, det er vel de fleste enig i.
Noen som husker "på byn" episodene hans?

Og det finnes ganske sikkert mange som ikke kom i avisen.
Jeg vet ikke bakgrunnen for denne episoden her, men Azar og kompisene var innblandet i slagsmål med broren til en kompis av meg på byn.

Da han spilte i Brann, tenkte jeg, skit la gå, han er brann spiller, selv om han er teit. Men nå kan jeg ikke fordra han.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ida Marie

Aldri vil eg se Azar i Brann drakten igjen. At han forlot oss var trist nok det, men at han gjikk til RBK var skandaløst........
et er fargen på drakta som betyr no, ikkje spilleren sin...

Tom C

Quote from: "Stoffi"


Noen som husker alle truslene? Terroriseringen av huset?
Enda så teit som det er, så ble jeg ganske stolt over å være Brann supporter.

Noen som husker "på byn" episodene hans?

Og det finnes ganske sikkert mange som ikke kom i avisen.
Jeg vet ikke bakgrunnen for denne episoden her, men Azar og kompisene var innblandet i slagsmål med broren til en kompis av meg på byn.

Da han spilte i Brann, tenkte jeg, skit la gå, han er brann spiller, selv om han er teit. Men nå kan jeg ikke fordra han.


Skjønner at du har et problem med Karadas. Det jeg derimot ikke skjønner, er at du ikke ser det positive i å få Karadas til Brann. Han er faktisk en meget god spiller uavhengig av din personlige mening om ham. Tror uansett ikke at han er like mye "vill-bajass" nå som da han først slo igjennom.

P.S. Hvis du virkelig var stolt over drapstruslene/terroriseringen av Karadas, så er du enten en idiot, eller 11 år.
Aldri mer Obos....

Stoffi

Quote from: "Tom C"

Skjønner at du har et problem med Karadas. Det jeg derimot ikke skjønner, er at du ikke ser det positive i å få Karadas til Brann. Han er faktisk en meget god spiller uavhengig av din personlige mening om ham. Tror uansett ikke at han er like mye "vill-bajass" nå som da han først slo igjennom.

P.S. Hvis du virkelig var stolt over drapstruslene/terroriseringen av Karadas, så er du enten en idiot, eller 11 år.


Jeg sa at det er teit å holde på med sånt, men det viser at det engasjement og entusiasme. Og det engasjementet og entusiasmen gjør meg stolt over å være brann supporter.

Så kall meg idiot eller 11 år, men det får være din mening.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

JhonnyBeGood

ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

GhostDog

Ser at det er mye følelser ovenfor Azar og en ev. retur til SK Brann, det jeg ikke forstÃ¥r er det hetsingen av en enkeltspiller bare fordi en gÃ¥r til RBK?? Helt alvorlig, er det klubbens beste eller er det sitt eget ego som er viktigst? En hver klubb vil "karre" til seg de spillerene som er best - sÃ¥nn er det bare! De som ikke skjønner det har et lite dillemma.. Er SK Brann en idiotklubb bare fordi de vil ha Soma pÃ¥ laget, eller en hver annen spiller som ikke opprinnelig kommer fra danmarksplasskrysset? Vel, get real! Skal SK Brann bli noe annet enn en middelmÃ¥dig klubb som tilstadig kjemper om Ã¥ hindre nedrykk krevs det at laget fornyer seg og knytter til seg spillere som har noe Ã¥ bidra med. Om spilleren har hatt ett opphold i RBK- og nydt godt av gode treningsfasiliteter og fÃ¥tt møte bedre medspillere og motspillere enn det SK Brann har hatt de siste Ã¥rene - ikke noe er bedre enn det vel? Fint Ã¥ kunne tappe RBK for resursser av og til vel? Har tidligere ønsket meg større kontinuitet pÃ¥ spillersiden og trenersiden, og til det trenger vi en mix av spillere med tilhørighet og noen Ã¥r igjen pÃ¥ banen samt etablerte spillere som kan skape trygghet og være forbilder til de kommende Brannspillere. Blir litt kortsiktig Ã¥ tenke pÃ¥ at "en spiller har lekt med de andre derfor kan han ikke leke mer med oss.." Dessuten, hvor mange av dere som kritiserer Azar ville nektet Ã¥ skifte arbeidsgiver hvis dere hadde - gÃ¥tt opp i lønn, fÃ¥tt bedre arbeidsvilkÃ¥r, fÃ¥tt større utfordringer osv.. hvor mange av dere ville med hÃ¥nden pÃ¥ hjerte sagt, nja.. nei.. øhh.. tror eg blir i Bergen... kebaben er sÃ¥ god og dessuten er det fisk pÃ¥ torget..  Av og til mÃ¥ man legge stridsøksen til side og se hva som er den beste løsningen for fremtiden. SK Brann trenger en kraftig og innsatsvillig storvokst spiss med fremtid og erfaring, mer enn sutrete supportere som griner over spillt melk.. Som atpÃ¥til kom forbedret tilbake i kartongen.. Nei, nÃ¥r ribbefettet har senket seg og juleølpromillen har kommet ut av hjernen - hÃ¥per jeg at SK Brann har fÃ¥tt fatt i gode forsterkninger og at supporterene klarer Ã¥ skape en god stemning pÃ¥ tribunen og støtter laget pÃ¥ en positiv mÃ¥te!

Måtte neste sesong bli sportslig bedre enn denne, kunne vært godt med en vårsesong uten depresjoner og angst.. " E d rart vi drikker"?
 Beer a day keeps the doctor away!

Sotraanda

KA er det med dere Brann supportere?
Eier dere ikke stolthet?

I dette tilfellet her støtter eg Stoffi 110%!

Har dere virkelig glømt at Azar sviktet oss til de grader ved å gå til erkefiende nr 1 etter å ha kysset Brann logoen, lovprist brann, sagt at han elsker Brann, å deretter gå til RBK??

Ka er det med dagens Brann supportere?

Brann Askøy, du snakker om overgangene til Kvisvik og Helstad, dette sier vel litt om din fotballforståelse når du kan sammeligne disse overgangene.

Azar sviktet oss ved å gå til erkefienden vår, mens disse to knakande gode spillerne/personene gikk, som de hadde annonsert, og som alle fotballspillere i norge vil, prøve seg i utlandet.

De gikk til en helt vanlig klubb, Azar går til erkefienden.
Har dere glømt det eller er dere så unge at dere iokke husket at Azar har gått fra Brann til RBK?
Det er det samme som at Roy Keane går fra MANU til Liverpool eller Arsenal. Omtrent verre!
Judasen å fotballhoren Azar ønsker å trygles tilbake av Brann supporterne, det er helt på viddene.
Dette hadde eg aldri trodd om dgaens brann supportere, stoltheten har dere tydligvis langt oppi....

ALDRI AZAR I BRANNDRAKT IGJEN!
ater, heter, hater NFF!

Ã?rnen

Takk til GhostDog for et bra innlegg.

Nå var det som alle vet flere årsaker til at Karadas forlot Brann i 2001. Han var i tillegg reserve på stopper plass bak Walde og Wassberg. En trener ved navn Teitur hadde bestemt det. I dag har Karadas alle forutsetninger for å bli en hit i Brann. Mannen er blitt moden(kaptein på u-21), beste-kompis Kvisvik er tilbake i Brann og samboer fra Bergen taler ikke noe negativt inn. Dette er en spiss vi kan få glede av i mange år framover, husk at han fortsatt bare er 21 år. Jeg tror Brann i framtiden vil tenke seg om flere ganger når du vurderer å hente utenlandske spillere. Se på Winters og Nhleko, hjemlengsel. Det samme med PFO. Azar vil blomstre og stortrives i Brann og Bergen visst vi bare gir han en sjanse til.

Stoffi

Quote from:

Nå var det som alle vet flere årsaker til at Karadas forlot Brann i 2001. Han var i tillegg reserve på stopper plass bak Walde og Wassberg. En trener ved navn Teitur hadde bestemt det.


Ikke helt sant det der. Han valgte selv å bli stopper, MOT Teitur sin vilje. Teitur ville ha ham som spiss, men Azar sa nei. Som spiss ville han ha hatt helt andre muligheter, siden det er der han har utviklet seg bra.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Da håper jeg de som sier "ALDRI MER" har så mye integritet som de forventer at spilleren har og aldri mer setter sin fot på Stadion. Dere har nok en del med dere blant de som går på SS, men det er ikke mange igjen om Azar blir kjøpt tilbake og lever opp til forventningene. Og i forhold til flertallet av de som følger med Brann? Dere er i håpløst mindretall. Og det er håpløst historieløst.

Azar ble *solgt* til RBK. Det var ikke Azar som tok flyet til trondheim for å selge. Det var Bjørn Dahl. Det var ikke Azar selv som ville bli midtstopper. Det var pampene i NFF som hadde bestemt seg. Hadde Azar blitt solgt til RBK om han stilte på spissplass? Neppe. En del av de synspunktene som kommer frem her er såpass ekstreme at det er skremmende. Og det gir meg overhode ikke respekt for de som ytrer dem.

Ricky

Jeg tror fremdeles at det var så mange rådgivere som trakk i trådene at unge Azar til slutt endte opp i Rosenborg mot sin vilje; personer i landslagsmiljøet (spesielt Aabrekk og Bjørn Hansen) og agenter som helt klart hadde mye penger å tjene på at Azar kom seg til Rosenborg (og videre ut i Europa). Når til slutt også Brann begynte å presse på for salg, så var det vel ingen annen utvei.

Hver gang Azar selv uttalte seg til media, så ønsket han å forlenge kontrakten og bli i Brann, og hver gang Jack Karadas uttalte seg, så var det snakk om salg til andre klubber, klausuler om fast plass på laget som midtstopper (håpløst forslag) og diverse andre tiltak som han mente ville sikre Azar "fortsatt sportslig fremgang". Jeg tror nok Azar ville signert det kontraktsforslaget han fikk på sommeren (med meget gode økonomiske betingelser), hadde ikke det vært for rådgiverne som ville ha med alle disse tvilsomme ekstraklausulene og tak på overgangssum og hele pakken.

Om Azar selv er villig til å innrømme at å gå til Rosenborg ikke akkurat var det smarteste han har gjort, og at han har hjertet sitt i Brann, så bør han få en ny sjanse. Han har såvidt meg bekjent ikke kysset RBK-logoen... :)

Bekkalokket

At Azar er en bra spiller er en ting. At vi har vår stolthet er en annen. Ingen som itrekker seg RBK- drakten fortjener beskrivelsen "har hjertet i Brann". Den mannen der bør holde seg langt unna byen vår!! Det bør for såvidt dere jævla glory- huntere gjøre og. Hva med å kjøpe NA Eggen, Hoftun, Berg, Brattbakk etc... også. De er jo gode spillere. Men vil vi ha disse mestrene fra Nidelvens skitne nabo i vår stolte røde drakt? Nei, vi har da litt stolthet(ihvertfall noen av oss)!

"Brann. Ekte lidenskap har et navn"

- Da nytter det ikke å ukritisk ønske svikere som Azar tilbake. Nei, dere er latterlige! Og når folk kaller dem som mener han har sviktet oss for barnslige, så sier det litt om at disse ikke har argumenter for det motsatte. Alle som har satt seg skikkelig(!) inn i denne saken og husker alt som faktisk skjedde, er enig med at han er en Judas. Tilfeldig? Neppe.

Bekkalokket

..lengre oppe i tråden:

"hvorfor hater vi ikke Kvisvik, han forlot jo også Brann. Samme med Helstad."

Kan du ikke bare finne deg en ny klubb. Når du ikke har svaret på dette selv en gang kan du drite i og si "vi", som i "vi brannsupportere".
Vennligst flytt fra Bergen.
Takk.

GhostDog

Sotraanda og andre fanatikere - det finnes håp..
For de som har klart å lære av historiens hendelser så blir argumentene om stolthet og den eneste rette sannhet noe som gir gysninger opp etter ryggen..
Disse argumentene har blitt brukt av andre personer som dere kanskje ikke vil like å bli sammenlignet med.. Håper jeg.

Min sak er enkel; Jeg ønsker at SK Brann skal bli en bedre klubb, og for å bli det trenger klubben forsterkninger.
Har dere noen motargumenter til det er dere velkommen til å argumentere for det. Forslag til spillere er og hjertelig velkommen, det skaper bare en meningsfull debatt.
Men skal argumentene basere seg på å rakke ned på andres argumenter uten å komme med noen relevante innlegg - da oppnår en bare en ting og det er at man utelukker en meningsfull utveksling av ideer og meninger, og da faller hele grunnlaget for et debattforum vekk!
Når det gjelder hendelsen rundt Azar, vel han gikk til en klubb med en litt mer ordnet organisasjon og med bedre arbeidsvilkår enn det han hadde - hvem kan kritisere ham for det? Synd var det - klart det! Men at det skal diskvalifisere ham til å spille for SK Brann for all fremtid er vel ikke så smart? Dette viser jo bare at fyren eller hans rådgivere er litt mer fremtidsrettet og klar over hvordan en kan utvikle seg som spiller. Klart at potensialet er best i en klubb med ordnede forhold enn det som var tilfellet i "Sirkus Brann" på den tiden.. Dette er og grunnen til at RBK er så attraktiv for spillere rundt om i landet, og at RBK har fått resultater med det ene seriegullet etter det andre.
Hvis vi som supportere skal bidra positivt for klubbens fremtid så er det to arenaer vi kan bidra på - tribunen med god stemning og mye halloi - det gjør det gøy for spillerene å spille på stadion og for de mer "lunkne" supporterene å være tilstede. Dette gir igjen penger i klubbkassen og muligheter for klubben å utvikle seg.
Det andre vi kan bidra med er å være aktive i debatten rundt klubben - vise engasjement! Men det betyr ikke at man skal halshugge en hver med avvikende meninger, sjikanere med og motspillere osv. Det bringer ikke noe positivt med seg i det hele tatt. Tvert i mot - det er med på å bygge opp under fordommene mot fotball og fotballtilhengere og det taper vi alle på!
Klart man blir forbannet når en god spiller forlater laget til fordel for en annen klubb - samme hvilke klubb det er. Men, det gir igjen muligheter til at andre kan komme opp å gjøre en innsats, gi nye muligheter. Hvis en spiller finner ut etter noen år at "f.. og eg vil hem" - vel, skal vi som supportere være de som da bruker mest energi på å sjikanere spilleren? Hvilken resultater bringer det da? Skaper vi da en grobunn for en utvikling til det beste for oss alle eller er vi med på å skyte oss selv i foten - med kanon?
Følelser er noe dritt av og til, men vi alle er nå utstyrt med det heldigvis, det at man er tilhenger av et lag - bil - politisk parti eller hva det enn måtte være - det fritar en ikke å tenke over hva man ytrer og hvordan man oppfører seg.
Det meste går bra med sukker - veldig få ting går bra med pisk! Så med en positiv innstilling og lyst til å bidra til felles beste er nok bedre, selv for "Sirkus Brann", enn selvhevdelse og oppfordring til hat - det bringer oss ikke videre en eneste meter..

Så Brannsupportere - får si som en tidligere så fint yttret det; "Legg dokkar sammen å gjørr nokke!"
 Beer a day keeps the doctor away!

Sotraanda

Vet du ka GhostDog, eg synest du er litt på viddene no...
Du ønsker Azar tilbake.

Ja, godt mulg Azar er en noenlunde god spiller, men aldri om han skal ta på seg Brann drakten igjen å løpe ut på staddaren etter å ha SVIKTET Brann, Bergen, Store stå, og alle rundt SK BRANN.

Aldri i mitt liv om eg godtar at Azar skal spille for Brann igjen.
Det har med prinsipper, klubbfølelse å gjøre, noe mange her tydligvis ikkje tenker på.

Azar kan reise til levanger IL, aldri til Brann!!
ater, heter, hater NFF!

Branntilegdør

merkelig å høre på deg sotraanda. Etter hva jeg har hørt er du ikke så veldig gammel. Og kjenner en fra samme sted som deg, og han sier du ikke har vært på stadion så veldig mange år. så spørsmålet er... Har du vært på Brann stadion da Azar spilte på Brann?

Sotraanda

Oi, hehe... Her prøver du en taktikk du.
For å svekke tilitten min foran alle andre her med å komme med TOTALT ubegrunnende faktaer om meg.

Nei, eg er ikke gammel. 16 år.
Har gått på stadion siden eg var 9 år, og har hatt parturkort de tre siste årene, og reiser på ca 2 bortekamper pr år, det eg får mulighet til hvert.

Så å komme med sånne begrunnelser når du TOTALT er på viddene er bare dumt.
Forventer en beklagelse fra deg, for eg gikk faktisk på stadion når azar KOM til Brann eg!
ater, heter, hater NFF!

Yngve

Klubbfølelse? klart folk bør ha det, men du kan ikkje forvente det frå andre enn folk i frå samme fylket/nærområde, for dei andre er det berre snakk om å gjera ein best mogleg jobb for sin noværande arbeidsgjevar. Hugs på at dagens trenar blant anna har spelt for bryne og lillestrøm, skal me hata han for det? iva rønninge har spela for vif, og logikken på detta forummet tilseier me skal hata han. For å ta azar karadas så er det som er laget hans mest sannsynleg sogndal, wassberg er fyllingen mann, winters er skotte, kan aldri tenka meg han hadde høyrd om brann før agenten hans nemnde dei osb osb osb.

Klart karadas gjorde eit feil val ved å gå til rbk etter å ha kyssa brann drakta, men som det er sagt før, det var ikkje han som valde å verte seld, det var bjørn dahl som måtte ha pengar i kassa, og då var det rbk som var viljuge til å betale 6 mill for fyren.

Lite han kunne gjort med det.

generelt så er jo ikkje mannen verdas smartaste, men i forhold til å spele med sutre knarvik (som i alletilfelle ikkje har klubbfølelse, var på banen i 22 kampar i fjor og alikevel vil han reise pga for lite speletid) og lund, så jah, karadas er velkomen tilbakar.

Alle kan dra inn følelses argument, men kom med nokre rasjonelle argument (ikkje god nok, me har betre alternativ, for dyr osb) kvifor me ikkje skal ha han, så skal eg/me høyre på dykk.

I staden for å stresse med å hetse, prøv heller å syng for eigne spelarar.

Knixen

Dette har jo utartet seg til en saklig diskusjon. En meget snedig meldingsendring der, Sotraanda.

Tror vi skal vurdere sportslig gevinst ved å hente Karadas foran stolthet. Eg for min del velger glatt å ta i mot Karadas igjen, om han forbedrer laget og resultatene våre. Sånn som situasjonen ser ut akkurat no, trenger vi jo spisser.

Ellers sier eg meg enig med det Yngve og GhostDog sier.

Baitle

nei me kan jo ikkje klandra azar som gjekk til ein klubb som har suksess, penger og var vår hatklubb nr 1. de var jo det beste for han og hans framtid.....

vel, ka med litt klubbfølese? Ka me å drita i penger og i at "eg må komme til utlandet og tjene penger fortest mulig" og gjer ein innsats for klubben som sliter og hjelpa dei so godt ein kan....?

og det er jo for alle dei 6 mill brann fekk av rosenborg som hjalp brann frå gjeld på 70mill til nesten ingen i dag.
da e jo ikkje akkurat haugavis me klubber som vil kjøpe judas for mange millioner som brann vil få nokre prosent av.......

nei, å ønske azar hjertelig velkommen tilbake blir for dumt.
er enig med dei som snakker om at de vil ødelegge  for oss brannsupportere sin stolthet.  

det finst andre spisser som kan gjera nett lika god jobb som azar på brann

BL

går det ikkje ann å sette opp en vote?? "er azar velkommen tilbake?"
Hansa-
Felt Z

Ã?rnen

Enig med Knixen.

Man mÃ¥ klare Ã¥ skille mellom følelser og fornuft her. Hva sÃ¥ om Karadas gikk til RBK? Enhver spiller pÃ¥ Brann i 2001 hadde gjort det samme om tilbudet lÃ¥ der. Maken til rot som var i klubben da. Etter 2000 sesongen gikk jo alt pÃ¥ tverke. Brann levde pÃ¥ drømmen om CL og Helstad salg til 40-50 millioner. NÃ¥r ikke det gikk ble jo det en rekke nødløsninger som følge av manglende Helstad millioner og CL inntekter. Brann mistet jo et helt lag i løpet av noen Ã¥r. Karadas var 19 og fikk tilbud om Ã¥ spille pÃ¥ Norges beste lag. Brann ville selge. Er man sÃ¥ naiv og tror at en Russer vil velge en sliten Lada framfor en Mercedes? Brann er pÃ¥ beina igjen etter noen tøffe Ã¥r. Skal vi ta opp kampen med RBK igjen mÃ¥ Brann forsterkes. Aller helst med vestlendinger som ikke fÃ¥r hjemlengsel. I 2004 skal lages samspilles. Da forhÃ¥pentligvis med Karadas og Soma i 1. 11`eren. Neste tog om seriegull gÃ¥r i 2005. Da hÃ¥per jeg ikke Brann stÃ¥r igjen pÃ¥ perrongen!!  Grunnen til at jeg tror pÃ¥ en jevnere serie da, er at RBK da har avskiltet mange gamle slitere og solgt Azar Karadas til Brann!!!

Sotraanda

Vel, dere skal få ha deres meninger, men eg har min, og sånn er det.

Men bare tanken på å se Azar i Branndrakt igjen......

Ka mener dere i BBB? Erik? Gamle Erik? PAF?
ater, heter, hater NFF!

Erik

Nej, bare vite at Rema1000 drakten har vert på han får meg til og brekke.... Vi kan finne andre spillere.... men ikke han.... never!!!

KennethS

Quote from: "Sotraanda"Ka mener dere i BBB? Erik? Gamle Erik? PAF?



siste eg sjekket var hverken Erik eller Paf med i BBB... men men
tå på Brann

Stoffi

Quote from: Enig med Knixen.

Man mÃ¥ klare Ã¥ skille mellom følelser og fornuft her. Hva sÃ¥ om Karadas gikk til RBK? Enhver spiller pÃ¥ Brann i 2001 hadde gjort det samme om tilbudet lÃ¥ der. Maken til rot som var i klubben da. Etter 2000 sesongen gikk jo alt pÃ¥ tverke. Brann levde pÃ¥ drømmen om CL og Helstad salg til 40-50 millioner. NÃ¥r ikke det gikk ble jo det en rekke nødløsninger som følge av manglende Helstad millioner og CL inntekter. Brann mistet jo et helt lag i løpet av noen Ã¥r. Karadas var 19 og fikk tilbud om Ã¥ spille pÃ¥ Norges beste lag. Brann ville selge. Er man sÃ¥ naiv og tror at en Russer vil velge en sliten Lada framfor en Mercedes? Brann er pÃ¥ beina igjen etter noen tøffe Ã¥r. Skal vi ta opp kampen med RBK igjen mÃ¥ Brann forsterkes. Aller helst med vestlendinger som ikke fÃ¥r hjemlengsel. I 2004 skal lages samspilles. Da forhÃ¥pentligvis med Karadas og Soma i 1. 11`eren. Neste tog om seriegull gÃ¥r i 2005. Da hÃ¥per jeg ikke Brann stÃ¥r igjen pÃ¥ perrongen!!  Grunnen til at jeg tror pÃ¥ en jevnere serie da, er at RBK da har avskiltet mange gamle slitere og solgt Azar Karadas til Brann!!!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

GhostDog

Quote from: "Stoffi"

For å gå tilbake til sammenligningen min, Hvis vi tar tilbake ex-damen vår, så får vi sex, god sex, men vil vi ha det for enhver pris? Vi kan like gjerne få sex fra en annen hore, på Strandkaien. De er like gode der, om ikke bedre. (ikke det at jeg vet det)

Noen som skjønner logikken her?
quote]

Forstår at du har et anstrengt forhold til dine ev. ex-damer.. Synd for deg at du synker så langt at du kaller de for horer..

Når det gjelder Azar og hans tidligere handlinger så foretrekker jeg å være praktisk og jordnær - er han en forsterkning så er han velkommen. Han har ikke akkurat drept Kniksen eller jevnet bryggen med jorden..
Men det er vel forskjellen mellom romantikere og praktikere - noen er opptatt med imaget - andre av innholdet.
Skjønner det at noen ikke klarer Azar Karadas pga sine føleslser, ergo så er det bare å respektere det. Selv om jeg ikke skjønner hvorfor ikke fornuften bør råde.
Kan de som ikke vil ha Azar komme med noen andre aktuelle kandidater -så kan vi kanskje diskutere de ut ifra faglig kunnskap enn "hard feelings"? Videre kommer man jo ikke likevel.
 Beer a day keeps the doctor away!

Stoffi

Quote from: "GhostDog"

Forstår at du har et anstrengt forhold til dine ev. ex-damer.. Synd for deg at du synker så langt at du kaller de for horer..

Når det gjelder Azar og hans tidligere handlinger så foretrekker jeg å være praktisk og jordnær - er han en forsterkning så er han velkommen. Han har ikke akkurat drept Kniksen eller jevnet bryggen med jorden..
Men det er vel forskjellen mellom romantikere og praktikere - noen er opptatt med imaget - andre av innholdet.
Skjønner det at noen ikke klarer Azar Karadas pga sine føleslser, ergo så er det bare å respektere det. Selv om jeg ikke skjønner hvorfor ikke fornuften bør råde.
Kan de som ikke vil ha Azar komme med noen andre aktuelle kandidater -så kan vi kanskje diskutere de ut ifra faglig kunnskap enn "hard feelings"? Videre kommer man jo ikke likevel.


Jeg snakker ikke om mine ex-damer her.  :)  Jeg har et "bra" forhold til de jeg.
I sammenligningen mente jeg at den damen oppførte seg som en "hore", eller drittsekk om du vil det. For de som ikke skjønte det, Karadas er den damen.  :wink:

Uansett, så tror jeg Brann kjøper Karadas hvis de kan, selv om vi klager aldri så mye.

Om andre kandidater, vanskelig å si. Ingen åpenlyse egentlig. Rune Lange? Det tviler jeg på, han er dyr i drift sannsynligvis.

Kanskje overtale Jostein Flo til Ã¥ gjøre comeback?  :lol:

Nei, jeg vet ærlig talt ikke.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Bekkalokket

Er enig med det meste GhostDog skriver. Poenget er at Azar er et ekstremt tilfelle og et unntak ift andre spillere som har forlatt oss (Kvisvik gjorde f.eks en enorm innsats siste våren i Brann. Da øker statusen hans.)
For meg står Azar for det største sviket i norsk fotball.
Med sterke følelser for SK Brann er det umulig for meg å ønske han velkommen tilbake. Han forlot et synkende skip, et skip som kunne rykket ned.

Vi e Brann- Bergens Stolthet.
Vi lar oss derfor ikke bli behandlet som dritt av primadonnaer og glory- huntere.

Christian

Om Azar dukket opp på Stadion igjen ville han i alle fall prestere for å få tilbake tilliten og statusen hos publikum. Det vil bli et ganske annet gjensyn enn med Kvisvik. Tror faktisk det i seg sjøl kunne blitt artig: Azar vet ikkje helt ka han skal gjøre og heller ikkje publikum.

Når det er sagt; Eg vil aldri trygle og be Azar om å komme tilbake, og om han likevel gjør det må han virkelig innfri. Tror ikkje eg sånn i farten kommer på spillere eg absolutt ikkje vil ha på Stadion. En god spiss er en god spiss. Dessuten er det vel ikkje så mykje å gjøre med det om han dukker opp. Ser ikkje for meg demonstrasjonstog fra sentrum til Stadion i denne saken.

Ka vil dåkkar som hater Azar sterkest gjøre om han faktisk kommer tilbake? Slutte å støtte Brann? Hetse en Brann-spiller på Stadion? Gå hjem til han og søle ketchup i oppkjørselen...?

Sotraanda

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Sotraanda"Ka mener dere i BBB? Erik? Gamle Erik? PAF?



siste eg sjekket var hverken Erik eller Paf med i BBB... men men


Nei, poenget mitt var ka de i BBB mente, i tilegg til Erik og PAF...

Vet no godt at de som er i BBB er Thorleif, Bjarte og KjellMO....
ater, heter, hater NFF!

Sotraanda

Quote from: "Christian"
Ka vil dåkkar som hater Azar sterkest gjøre om han faktisk kommer tilbake? Slutte å støtte Brann? Hetse en Brann-spiller på Stadion? Gå hjem til han og søle ketchup i oppkjørselen...?


Då vil eg støtte Azar, å støtte Brann.
En som spiller med Brann drakten skal alltid ha 100% støtte.

Kommer han, så greit nok, da skal eg heie like mye på han som på de andre....

Men ka eg håper er en annen sak...
ater, heter, hater NFF!

Stoffi

Kommer han, så kommer han. En spiller i rød drakt vil alltid få støtte.
Men jeg håper han holder seg unna.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

paf

Quote from: "Stoffi"Kommer han, så kommer han. En spiller i rød drakt vil alltid få støtte.
Men jeg håper han holder seg unna.


Nettopp. For meg dreier det seg om å være lojal overfor de 11 som til enhver tid ikler seg drakten vår. Gud vet det er vanskelig noen ganger, men likevel. Klubbens beste i høysetet.

En helt annen sak er om Karadcic er god nok for oss og om han er den typen menneske vi ønsker i klubben vår. Det er det heldigvis ikke opp til oss å bedømme.

Bekkalokket

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article161525.ece

Ser ut til at han fortsetter i RBK. Nå er det viktig å lage sanger som "Azar tilbake", "kom hjem Azar" og "Det vakke diiiiin skyld, men din fetters". Hvorfor ikke klappe litt hvis han putter for RBK og, slik at han ser at vi setter pris på han...?

Go Up