• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Viking lørdag 20. april kl 1800

Started by krøvel vellevold, April 17, 2013, 12:44:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Tre dager til kamp, og det har ikke engang kommet en egen tråd for kampen. Engasjementet koker i Bergen!

Med seier i denne kampen kan vi i teorien ligge på 4.plass - og 3.plass hvis vi vinner med minst tre mål.

Med tap i denne kampen kan vi i teorien ligge på 13. plass når hengekampen mellom FKH og Start er spilt neste uke.
Legg ned hele klubben!

Christian

Dette blir vel sesongens første virkelige test på hjemmebane, tabellen så langt tatt i betraktning. Så langt har vi slått de to bunnlagene VIF og Molde på hjemmebane.

Viking har hatt en god start, men fem mål på fire kamper, der de har vunnet tre, tyder vel ikkje på målfest på lørdag.

No har eg ikkje sett stort av Viking i år, men det kan vel fort bli litt som Molde-kampen; mye kriging, få sjanser og et litt forsiktig bortelag.

Eg tipper Brann stiller bortimot samme lag som mot LSK. Kanskje Nordkvelle får sjansen på bekostning av Larsen, men da må han nok levere bra i kveld.

osoerli

Larsen var vel såpass god i dag at han startar ganske sikkert mot Viging.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

brann89

Etter min mening burde larsen forsette på kamp, en litt mindre bra kamp kan ikkje forandre på det. Da burde flere bli vurdert i samme slengen
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Nixon

Quote from: osoerli on April 17, 2013, 19:21:05 PM
Larsen var vel såpass god i dag at han startar ganske sikkert mot Viging.


Om ikke annet viste han at han kan gjøre en forskjell på Brann 3 når de skal møte Hovding om noen dager...:)

Nei, Larsen var god, og hvis vi setter han opp mot Nordkvelle sin førsteomgang var askøyværingen et par hakk bedre.
Rød makt på Hansa

Xminator

Piotr
Sævarsson - Jonson - Zsolt - Demir
Askar - Haugen - Badji - Larsen
Huseklepp - Finne

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on April 18, 2013, 10:07:28 AM
.


Dette er det tredje punktumet ditt på ei veke, prøver du å sette strek for debatten?  ;D
Gå av.

Mr. Troen

Kanskje benke Askar istf. Pusic  og legge Huse på kant? Askar var svak mot Molde utenom målet, mens Pusic jobber og sliter, kommer til sjanser og på lørdag kanskje møter en linjedommer med linsene på. Zsolt trenger også en pause - synd Grønner spilte hele i går...
 
Piotr
Sævarsson - Jonsson - Grønner (Zsolt) - Demir
Larsen - Haugen - Badji - Huseklepp
Pusic - Finne

Sindre32

April 18, 2013, 11:56:50 AM #9 Last Edit: April 18, 2013, 17:58:40 PM by Sindre32
Quote from: Mr. Troen on April 18, 2013, 11:10:19 AM
Kanskje benke Askar istf. Pusic  og legge Huse på kant? Askar var svak mot Molde utenom målet, mens Pusic jobber og sliter, kommer til sjanser og på lørdag kanskje møter en linjedommer med linsene på. Zsolt trenger også en pause - synd Grønner spilte hele i går...
 
Piotr
Sævarsson - Jonsson - Grønner (Zsolt) - Demir
Larsen - Haugen - Badji - Huseklepp
Pusic - Finne


Linjedommeren i forrige kamp var ikke blind, han kan åpenbart bare ikke reglene. Det er ganske elementært at spilleren som mottar ballen må være foran spilleren som sentrer for at det skal være offside. I dette tilfellet var spilleren som mottok omtrent 5 meter bak.

Et alternativ kan også være Larsen på topp sammen med Pusic, og Askar og Huseklepp på kantene. Fint med Finne også, men det er vel tvilsomt at han starter når han spilte hele kampen i går. Han bør uansett få sjansen fra start etter hvert, det er greit å rullere litt og sammen med Pusic vil han nok komme til massevis av sjanser. Huseklepp bør nok være kant; han kan fort skape mye hvis han finner helt tilbake til sitt gamle jeg, noe jeg synes han har vist flere glimt av i år enn i fjor. I form er han en pest og en plage for enhver back, noe som vil føre til at backen på hans side må holde igjen. Målteften ser det uansett ut til at han har mistet helt, han har vel spilt lite spiss etter at han dro til utlandet?

aleksanderhjelleseth

Skarsfjord er idiot visst han ikke bruker Finne på lørdag!
En spiss som scorer 4 mål får fornyet tillit uansett, er det ikke slik? Visst ikke, da burde det være!

Gepard

Må få lov å gratulere bt.no med et godt magasin på web nå. Fabelktig!

Klaus_Brann

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 18, 2013, 23:00:18 PM
Skarsfjord er idiot visst han ikke bruker Finne på lørdag!
En spiss som scorer 4 mål får fornyet tillit uansett, er det ikke slik? Visst ikke, da burde det være!


Fra start eller som innbytter? Han får nok prøve seg han ja, men husk på at det ikke akkurat var TL-motstand. Det var gå-ballen-i-mål-motstand.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 18, 2013, 23:00:18 PM
Skarsfjord er idiot visst han ikke bruker Finne på lørdag!
En spiss som scorer 4 mål får fornyet tillit uansett, er det ikke slik? Visst ikke, da burde det være!
En spiss som scorer under en tredjedel av målene er ikke så imponerende. Da er det mer imponerende av Barmen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Brann har ikke tapt mot Viking på Stadion siden 2003. Brann har vunnet begge hjemme i år. Så det går nok dessverre mot Viking-seier i morgen.
Legg ned hele klubben!

Leffen

David Nielsen viser at han er peiling i dette web-tv programmet til BT. Doddo lirer av seg selvfølgeligheter som vanlig.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Russeren er ikke med!:) Mens Barmen er med for første gang i år i kamptroppen.

1. Jørgen Mohus
2. Birkir Sævarsson
7. Hassan El Fakiri
8. Fredrik Haugen
9. Martin Pusic
14. Fredrik Nordkvelle
17. Stéphane Badji
18. Markus Jonsson
19. Kristoffer Larsen
21. Zsolt Korcsmár
22. Amin Askar
23. Erik Huseklepp
24. Piotr Leciejewski
27. Erdin Demir
28. Bård Finne
29. Kristoffer Barmen
30. Jonas Grønner
32. Tomasz Sokolowski
Rød makt på Hansa

Civitpluvia

Håper vi får sett litt mer Bård Finne på banen imorgen. Nokken minutter på tampen av kampen holder ikke.

Sindre32

Quote from: Nixon on April 19, 2013, 12:50:29 PM
Russeren er ikke med!:) Mens Barmen er med for første gang i år i kamptroppen.

1. Jørgen Mohus
2. Birkir Sævarsson
7. Hassan El Fakiri
8. Fredrik Haugen
9. Martin Pusic
14. Fredrik Nordkvelle
17. Stéphane Badji
18. Markus Jonsson
19. Kristoffer Larsen
21. Zsolt Korcsmár
22. Amin Askar
23. Erik Huseklepp
24. Piotr Leciejewski
27. Erdin Demir
28. Bård Finne
29. Kristoffer Barmen
30. Jonas Grønner
32. Tomasz Sokolowski


Det fortjener Barmen, jeg håper han får spilletid i morgen. Han bør vel uansett få litt utover i sesongen? En skade, og han er 3. valg, midtbanespillere får ofte suspensjoner.

Huff

April 19, 2013, 13:27:56 PM #20 Last Edit: April 19, 2013, 13:29:27 PM by Huff
Quote from: Sindre32 on April 19, 2013, 13:24:42 PM
Quote from: Nixon on April 19, 2013, 12:50:29 PM
Russeren er ikke med!:) Mens Barmen er med for første gang i år i kamptroppen.

1. Jørgen Mohus
2. Birkir Sævarsson
7. Hassan El Fakiri
8. Fredrik Haugen
9. Martin Pusic
14. Fredrik Nordkvelle
17. Stéphane Badji
18. Markus Jonsson
19. Kristoffer Larsen
21. Zsolt Korcsmár
22. Amin Askar
23. Erik Huseklepp
24. Piotr Leciejewski
27. Erdin Demir
28. Bård Finne
29. Kristoffer Barmen
30. Jonas Grønner
32. Tomasz Sokolowski


Det fortjener Barmen, jeg håper han får spilletid i morgen. Han bør vel uansett få litt utover i sesongen? En skade, og han er 3. valg, midtbanespillere får ofte suspensjoner.


Haugen er og et -sannsynligvis nært forestående- gult kort unna suspensjon, og Soko har jo skadehistorien sin. Barmen holdt bra nok nivå til å spille fast på en middelhasfarer i TL i fjor vår og fortjener trolig litt spilletid etter cuptriumfen mot superlaget fra nordbåsane. Mye tyder og på at han etr vårt beste kraftspissalternativ, og han skorte like mye på hodet i fjor som en viss Kim Fairchild/Ojo/Larsen, husker ikke.

Sindre32

Hvor mange mål scoret Ojo på hodet i fjor? Jeg blir overrasket hvis det er mer enn ett, han brente en bråte sjanser han ville ha satt i 2011.

Huff

Quote from: Sindre32 on April 19, 2013, 13:56:05 PM
ett


Der har du fasit, samt årsaken til at eg ikke var bekymret for å miste fyren mtp hodeferdigheter offensivt.

Forøvrig ser jeg at det meldes fint vær mot Viking, kanskje dette kan hjelpe noe på publikumsoppmøtet.

Lasaron

Tren på langskudd

Falkman

Quote from: Huff on April 19, 2013, 14:24:24 PM
Quote from: Sindre32 on April 19, 2013, 13:56:05 PM
ett


Der har du fasit, samt årsaken til at eg ikke var bekymret for å miste fyren mtp hodeferdigheter offensivt.

Forøvrig ser jeg at det meldes fint vær mot Viking, kanskje dette kan hjelpe noe på publikumsoppmøtet.


Han scoret to på  i hodet i fjor, borte mot haugesund, og hjemme mot odd. uten at det ødelegger poenget for i 2011, stanget han vel inn 6.


Xminator

For Barmen handler det om å være tålmodig. Han får neppe noen stor utenlandskarriere, men kan fort være en tradisjonsbærer i Brann. Da ser jeg for meg i underkant med spilletid de neste sesongene før han er bankers på laget om 3-4-5 år, og er bankers på Brann til 34-35. Det kan jo også bli med ham som Helge Haugen, der han aldri helt blir god nok, og dermed blir en spiller som er 3. valg så snart Brann satser over gjennomsnitt.

brann89

Deilig å finne ut dagen før man skal til Bergen, at Brann faktisk har hjemmekamp. Berre å håpe at ikkje alle billettene er utsolgt.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Sindre32

Quote from: Xminator on April 19, 2013, 15:22:41 PM
For Barmen handler det om å være tålmodig. Han får neppe noen stor utenlandskarriere, men kan fort være en tradisjonsbærer i Brann. Da ser jeg for meg i underkant med spilletid de neste sesongene før han er bankers på laget om 3-4-5 år, og er bankers på Brann til 34-35. Det kan jo også bli med ham som Helge Haugen, der han aldri helt blir god nok, og dermed blir en spiller som er 3. valg så snart Brann satser over gjennomsnitt.


Neppe er ordet. Han kan fint få det, mye er opp til ham selv. Selv Henriksen, en spiller blottet for ekstremferdigheter, ble solgt for 25 millioner.

krakra

Er Henriksen blottet for ekstremferdigheter er Finne også det.

Sindre32


krakra

Spilleforståelsen og roen til Henriksen er ganske ekstrem. God skuddfot har han også.

krakra

Forøvrig var Henriksen 17 år når denne videoen ble lagt ut.

Sindre32

Quote from: krakra on April 19, 2013, 17:10:32 PM
Spilleforståelsen og roen til Henriksen er ganske ekstrem. God skuddfot har han også.


Det er den ikke. Den er absolutt brukbar. Jeg vet ikke hvilket forhold du har til ordet ekstremt, men han ville ha spilt på et høyere nivå hvis han hadde ekstremferdigheter. Skuddfoten hans er brukbar, på ingen måte eksepsjonell. Pasningsferdighetene og roen er bra, men heller ikke noe å juble for. Selv i TL viste han relativt lite i 2010. i TL var han helt ok, men dominerende?

Sindre32

Forøvrig interessant å vri hele fokuset over på henriksen, som bare var et lite poeng i argumentasjonen. Resten har du altså ingen kommentar til?

Hatleking

Henriksen har då ikkje ekstremeigenskapar. Derimot er han eit godt døme på at ein ikkje treng å ha det for å kunne nå opp.

Sindre32

Quote from: Hatleking on April 19, 2013, 17:26:42 PM
Henriksen har då ikkje ekstremeigenskapar. Derimot er han eit godt døme på at ein ikkje treng å ha det for å kunne nå opp.


Akkurat, takk! Det var poenget mitt fra begynnelsen av. Selvsagt kan Barmen nå opp.

krakra

Quote from: Sindre32 on April 19, 2013, 17:22:28 PM
Quote from: krakra on April 19, 2013, 17:10:32 PM
Spilleforståelsen og roen til Henriksen er ganske ekstrem. God skuddfot har han også.


Det er den ikke. Den er absolutt brukbar. Jeg vet ikke hvilket forhold du har til ordet ekstremt, men han ville ha spilt på et høyere nivå hvis han hadde ekstremferdigheter. Skuddfoten hans er brukbar, på ingen måte eksepsjonell. Pasningsferdighetene og roen er bra, men heller ikke noe å juble for. Selv i TL viste han relativt lite i 2010. i TL var han helt ok, men dominerende?

krakra

Jeg gidder forøvrig ikke kommentere resten av det du skrev fordi jeg mener det er basert på stråmenn. Ingen sier at Skars holder spillere han mener er bedre enn de som spiller på benken, eller at det utelukkende er klubbens skyld at en enkeltspiller ikke slår til. Men at klubben spiller en stor rolle er det da ingen tvil om.

Sindre32

Quote from: krakra on April 19, 2013, 17:32:59 PM
Jeg gidder forøvrig ikke kommentere resten av det du skrev fordi jeg mener det er basert på stråmenn. Ingen sier at Skars holder spillere han mener er bedre enn de som spiller på benken, eller at det utelukkende er klubbens skyld at en enkeltspiller ikke slår til. Men at klubben spiller en stor rolle er det da ingen tvil om.


Spenstig nok det. I den første delen sier du at jeg er en idiot, i den siste at jeg har et poeng.

krakra

Hvor sier jeg at du er en idiot eller at du har et poeng?

Sindre32

Quote from: krakra on April 19, 2013, 17:38:15 PM
Hvor sier jeg at du er en idiot eller at du har et poeng?


Du pakker begge deler fint inn med ting du ikke direkte kan tas på. Stråmenn er den første delen, en herlig floskel for å si at du ikke tar andres argumenter eller kommenaterer seriøst. Deretter er det en mellomliggende del der du sier at klubben ikke gjør det med vilje før du til slutt avslutter med at det ikke er en tvil om at de har en stor del av skylden.

krakra

Ja. Det er en stråmann når du sier at det påstås at Skarsfjord bevisst holder unggutter som er bedre på benken. Dette har ikke blitt påstått. Det som blir påstått er at Skars oftere lar tvilen komme de eldre til gode og sjeldent tar sjansen på ungdommen. At klubben har et ansvar for spilleres utvikling er udiskutabelt. Se på forskjellen i talentenes utvikling etter at klubben begynte å satse på talentutvikling.

At talenter trenger matching for å vokse er også tydelig. Et argument Skars selv brukte for å tuppe Mjelde ut av klubben.

Sindre32

Quote from: krakra on April 19, 2013, 17:50:56 PM
Ja. Det er en stråmann når du sier at det påstås at Skarsfjord bevisst holder unggutter som er bedre på benken. Dette har ikke blitt påstått. Det som blir påstått er at Skars oftere lar tvilen komme de eldre til gode og sjeldent tar sjansen på ungdommen. At klubben har et ansvar for spilleres utvikling er udiskutabelt. Se på forskjellen i talentenes utvikling etter at klubben begynte å satse på talentutvikling.

At talenter trenger matching for å vokse er også tydelig. Et argument Skars selv brukte for å tuppe Mjelde ut av klubben.


Haugen trengte tid til å vokse. Larsen trengte tid for å vokse. Hvor mange totalt elendige kamper fikk de ikke begge to, der de faktisk fikk sjansen, før de endelig slo gjennom? Eller mener du at de ville ha spilt fantastiskk hvis de hadde fått sjansen fra start? Ja, jeg er nå tilbake til stråmenn, stråmenn fra andre enn meg selv.

krakra

De fikk ikke særlig mange elendige kamper. Larsen fikk vel knapt en eneste en. Iallefall ikke fra start

Sindre32

Quote from: krakra on April 19, 2013, 18:00:11 PM
De fikk ikke særlig mange elendige kamper. Larsen fikk vel knapt en eneste en. Iallefall ikke fra start


Hvor mange fikk Haugen?

Eller er det bare andres stråmenn som er interessante?

krakra

Jeg vet ikke 5-6? Hvor mange fikk Bentley? Demir? Huseklepp? Grorud? Mjelde?

Sindre32

April 19, 2013, 18:04:02 PM #47 Last Edit: April 19, 2013, 18:06:10 PM by Sindre32
Quote from: krakra on April 19, 2013, 18:02:35 PM
Jeg vet ikke 5-6? Hvor mange fikk Bentley? Demir? Huseklepp? Grorud?


Fra start, til å prøve seg, der han falt gjennom i de fleste. Han fikk fortsatt sjansen igjen.

Sindre32

Faktisk fikk Haugen, som vel og merke ikke imponerte, 16 kamper fra start i Tippeligaen i 2012. I tillegg ble han byttet inn 9 ganger. Han var nok suspendert eller skadet i de fleste andre.

Larsen, på sin side, fikk 8 fra start og 13 innhopp.

krakra


Go Up