• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Dommeren

Started by osoerli, April 14, 2013, 21:51:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

AndreasNV

Kan noen fortelle meg hvor FEM tilleggsminutter kom ifra, forresten?
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

krøvel vellevold

Quote from: AndreasNV on August 31, 2013, 22:21:00 PM
Kan noen fortelle meg hvor FEM tilleggsminutter kom ifra, forresten?


Kastet til Demir - og medfølgende gult kort - tok jo nesten et minutt. 6 bytter regnes vel som tre minutter. Og så var det vel en og annen skade.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det var så mange feilaktige situasjoner i går at jeg ikke engang husker alle. 5 min var et minimum, det var mye stopp i 2. omgangen i går.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Sett i forhold til hva som er gitt før og med lengre skadeavbrekk og uthaling så var det 1 minutt for mye i går
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Hadde Helgerud vært like konsekvent med kortene kunne me likesågodt ha lagt om til sjuerfotball mot slutten. Det er for øvrig den samme kloke fjompen som blåste Guastavino av for offside etter at sistnevnte hadde driblet seg gjennom Vikings forsvar. Heller ikkje denne gangen kostet det oss poeng/avansement, riktignok.
Gå av.

eivhelle

Quote from: dragn on August 30, 2013, 23:30:16 PM
Skulle selvsagt aldri vært frispark til haugen i situasjonen der han fikk rødt kort. Men når linjemannen først vifter som det næpskrellet han er, og haugen "hindrer" en kontring, har ikke hoveddommer mye valg. Regelen der er ganske klar.

Når var det streng talt dommeren som hindret kontringer ved å blåse av i stedet for å la Sogndal få fortsette å spille. Haugens sin trøyeholding kostet sogndalsbacken maks et halvt sekund og spilleren fikk enkelt sendt ballen videre til en medspiller som var i god posisjon til å sett fart fremover. Kan ikke se at Sogndal hadde noen som helst fordel av å få frispark i den situasjonen.

Det er heller ikke slik at dommeren absolutt skal blåse hver gang linjemannen vifter med flagget. Jeg tviler sterkt på at dommeren i det hele tatt gjorde noen vurdering av om Huseklepp var aktivt med når han annulerte 2-0 scoringen. Han beviste hvertfall at han manglet det formen for vurderingsevne  da han en stund etter blåste offside for Pusic selv om det var Barmen som lå innenfor og ikke var aktivt med i spillet.

SK

Helgerud er muligens den aller svakeste dommeren i hele ligaen.
Han er ikke i nærheten av holde nivået til å dømme i TL.

Sindre32

Quote from: SK on September 01, 2013, 22:37:45 PM
Helgerud er muligens den aller svakeste dommeren i hele ligaen.
Han er ikke i nærheten av holde nivået til å dømme i TL.


Det blir veldig vanskelig å bedømme hvem som er ligaens dårligste så lenge Edvartsen også dømmer der.

dragn

Synes det er på tide å ta opp debatten rundt dommerne i TL i kjølevannet av en pinlig forestilling av Tom Harald Hagen.

Lasaron

Det at vi vet at hele Norges dommerstand hadde gitt gult kort til Badji for det han moldespilleren ikke fikk gult kort for, det bør de ta opp på neste dommermøte.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Dommerene hadde en svak forestilling i dag, kjøpt og betalt.

dragn

Synes også den hånden som gikk opp i strupen på Barmen fra Hussain eller Singh tidlig i førsteomgang kvalifiserer til mer enn fredsmegling fra dommeren. Spesielt når dommeren står 1 meter unna og ser på.

Klaus_Brann

Sjelden jeg klager sånn på dommeren, men i dag fortjener han mye pes.
Det er jo bare å holde på slik de vil i dag Molde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Dommeren var skandaløst dårlig og hvordan han kunne gi gult til Grønner og unngå 3-5 gule på Molde skjønner eg ikkje
Hadde med min far i dag og til og med han reagerte på dommeren (fikk litt sjokk der) og etter kampen sa han rett ut at Molde var det mest usympatiske laget han hadde sett.

Hagen bør få karantene Og når ble det lov for keeper å løpe utenfor 16 meter med ballen???
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Mange situasjoner hvor en Molde spiller ikke fikk kort som automatisk ville blitt gullt kort dersom det var Badji eller Azar.

4 min tillegg var skandale

Ellers typisk generelt dårlig TL dommer standard dessverre.

Corran

Var mye å sette fingen på med Hagen ja.
Er det noen som har sett om igjen situasjonen hvor moldes keeper løper utenfor 16 meteren med ballen. Ser helt klart ut som han har ballen utenfor. Han er jo godt utenfor med kroppen. Linjemann kan jo ikke se om han klarer å holde ballen inne og tviler på at dommeren ser det. Men de må se at hele mannen er utenfor så de bør dømme på den uansett. Hadde det vært andre veien er eg ikkje i tvil om at de hadde blåst i går.
Og Singh skulle hatt minst 4 gule kort (med forbehold om at det var han som var oppe med neven på Barmen). Første skulle vært for neven mot Barmen, kort 2 var en takling som var verre en det Grønner fikk gult for, kort 3 skulle han hatt for å sparke vekk ballen 2 ganger hvor han på første fikk tilsnakk og så hadde han en del holding samt en takling hvor han ikke hadde sjansen på ballen. Kan være eg blander litt ham og en av de andre men mener bestemt det var nummer 7 i alle de tilfellene.
Foruten dette så hadde Hagen mange dårlige avgjørelser og tilleggstiden var jo skremmende lav med tanke på alle "skadene" til Molde samt at han 2-3 ganger ga advarsler om at de ikke skulle hale tid

Nei dommeren fikk meg sykt hissig i går 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

Ballen var aldri utenfor 16-meteren. Var mye mindre protester fra oss nær streken enn fra andre tribuner (det virket iallefall slik, men skal ikke si det 100% uten bilder)
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Jeg sitter på linjen bak målet og ballen var helt klart innenfor. Så der gjorde dommeren rett.
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Nixon on September 01, 2014, 07:29:45 AM
Jeg sitter på linjen bak målet og ballen var helt klart innenfor. Så der gjorde dommeren rett.


Ja slik såg det også ut på repetisjonen på tv.
Cornersituasjonen før målet er det vanskelegare å sjå.  Og antageleg enno verre for linjemannen, som sikkert ikkje hadde nådd fram til cornerflagget før ballen var over eingong.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

BTW Hva skjedde med Mosjov når han gikk ned for telling. Kan ikke skjønne annet en at det må ha vært en albue eller overspilling/filming
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Koffert1

Quote from: Corran on September 01, 2014, 09:30:28 AM
BTW Hva skjedde med Mosjov når han gikk ned for telling. Kan ikke skjønne annet en at det må ha vært en albue eller overspilling/filming


fikk en liten albue/arm i ansiktet. Vanskelig å si om det var tilsiktet eller ei

Corran

Men da er det jo rødt kort :-) I alle fall om det er en Brannspiller som gjør det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Tom Harald Hagen gjør en elendig innsats i går. Ja, vi taper mot et mye bedre lag men Hagen gikk på alle triksene til Molde. Forventer at han får noen kamper i førstedivisjon nå.

Lasaron

Hva skjedde med linjedommeren som ikke kunne reglene i kampen vår mot Lillestrøm? Fikk han noen kamper i 1.?
Tren på langskudd

dragn


Lasaron

Apropos Per Ivar Staberg sin avskjed: hva er meningen med øvre aldersgrenser for dommere så lenge de klarer de fysiske kravene og ellers er flink?
Tren på langskudd

Lasaron

Enormt mange dommere fra Hordaland neste år.
Tren på langskudd

Spelaren

Anders Michael Velo eller Ivar Michael Jahr, værsågod.
Gå av.

Lasaron

Akk, ja. Ikke bare oss som kan klage på dommeren. At Viking ikke fikk straffe er ekstremt spesielt. Dommeren der blir vel flyttet ned til oss.
Tren på langskudd


Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Quote from: Spelaren on April 07, 2015, 11:54:39 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Demidov-etter-den-svake-dommingen---Vi-far-de-nest-beste-dommerne-514892_1.snd

Dommeren innrømmer totalbom. Så greit, da.
Han mener derimot at han la seg på en god linje resten av kampen. Så han vil ikke ta selvkritikk på annet enn det som er så åpenbart at han burde fått fyken som trener på noe nivå hvis han hadde stått ved det.

osoerli

Om me ser på dei situasjonane som var avgjerande for kampen gjorde vel dommaren ein heilt grei jobb.  Det første kortet til Haugen var muligens litt strengt.  men så hadde han jo ein episode like etterpå som fort også kunne/burde vore gult.  Straffefilminga var heilt grei.  Han la seg før han var borti FFK-spelaren.  Så rart om nokon reagerer på den. 

Straffen til FFK var også grei.  Demir veivar med armane unaturleg oppi lufta.  Usikker på om han var borti ballen, men den såg grei ut.

Offsidesituasjonen derimot var ei blemme av dei sjeldne.  Det er lite bevegelse og Orlov er rundt 2m onside.  Det skal ikkje vera mogleg på dette nivået.  Ein kan undra seg over korleis denne linjemannen vil klara seg når det er større og hurtigare bevegelse i slike situasjonar.  Me har mykje bra i vente frå den karen tenker eg.  Men dommaren hadde vel små muligheter å overprøva linjemannen her.  Så dommaren kan neppe lastast for kampresultatet.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Quote from: osoerli on April 07, 2015, 13:53:29 PM
Om me ser på dei situasjonane som var avgjerande for kampen gjorde vel dommaren ein heilt grei jobb.  Det første kortet til Haugen var muligens litt strengt.  men så hadde han jo ein episode like etterpå som fort også kunne/burde vore gult.  Straffefilminga var heilt grei.  Han la seg før han var borti FFK-spelaren.  Så rart om nokon reagerer på den. 

Straffen til FFK var også grei.  Demir veivar med armane unaturleg oppi lufta.  Usikker på om han var borti ballen, men den såg grei ut.

Offsidesituasjonen derimot var ei blemme av dei sjeldne.  Det er lite bevegelse og Orlov er rundt 2m onside.  Det skal ikkje vera mogleg på dette nivået.  Ein kan undra seg over korleis denne linjemannen vil klara seg når det er større og hurtigare bevegelse i slike situasjonar.  Me har mykje bra i vente frå den karen tenker eg.  Men dommaren hadde vel små muligheter å overprøva linjemannen her.  Så dommaren kan neppe lastast for kampresultatet.


Enig og uenig. Straffen og utvisningen er i og for seg greie, men jeg forstår ikke hvorfor Klepp får gult, ei heller Demir, og skulle de hatt gult skulle vel FFK hatt en haug. Var det ikke fem-en i gule kort totalt i disfavør oss? I så fall skulle en tro at stakkars snille FFK møtte et griselag. Det var og mye det ikke ble blåst på, som gikk i favør FFK; bla blir Larsen holdt igjen av bakerste mann på et gjennomspill i andre omgang.

osoerli

Quote from: Huff on April 07, 2015, 14:10:41 PM
Quote from: osoerli on April 07, 2015, 13:53:29 PM
Om me ser på dei situasjonane som var avgjerande for kampen gjorde vel dommaren ein heilt grei jobb.  Det første kortet til Haugen var muligens litt strengt.  men så hadde han jo ein episode like etterpå som fort også kunne/burde vore gult.  Straffefilminga var heilt grei.  Han la seg før han var borti FFK-spelaren.  Så rart om nokon reagerer på den. 

Straffen til FFK var også grei.  Demir veivar med armane unaturleg oppi lufta.  Usikker på om han var borti ballen, men den såg grei ut.

Offsidesituasjonen derimot var ei blemme av dei sjeldne.  Det er lite bevegelse og Orlov er rundt 2m onside.  Det skal ikkje vera mogleg på dette nivået.  Ein kan undra seg over korleis denne linjemannen vil klara seg når det er større og hurtigare bevegelse i slike situasjonar.  Me har mykje bra i vente frå den karen tenker eg.  Men dommaren hadde vel små muligheter å overprøva linjemannen her.  Så dommaren kan neppe lastast for kampresultatet.


Enig og uenig. Straffen og utvisningen er i og for seg greie, men jeg forstår ikke hvorfor Klepp får gult, ei heller Demir, og skulle de hatt gult skulle vel FFK hatt en haug. Var det ikke fem-en i gule kort totalt i disfavør oss? I så fall skulle en tro at stakkars snille FFK møtte et griselag. Det var og mye det ikke ble blåst på, som gikk i favør FFK; bla blir Larsen holdt igjen av bakerste mann på et gjennomspill i andre omgang.


Ikkje uenig med deg i dette.  Men det hadde vel neppe noko å seia for resultatet.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Tom C

Tja, i min bok så burde det vært direkte rødt på den grisetaklingen der en FFK spiller kaster seg inn med knottene først mot en brannspiller (husker ikke hvem, var det også Larsen kanskje?). Han var ihvertfall ikke i nærheten av ballen. Og det ble ikke en gang blåst frispark, så ja, han var grusomt partisk synes jeg.
Aldri mer Obos....

Corran

Den med knottene var vel på Demidov tidlig i kampen
Og var et par ganger ca rundt at Brann fik to billige gule at han heller ikke blåste på klare holdinger andre veien. Var vel spesielt en holdning av Larsen hvor han kunne vært gjennom som var mye klarere en det gule til Haugen, men ble ikke frispark en gang.
Var vel også et par taklinger utenom den med knottene som kunne blitt både blåst for og gitt kort for
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Straffen var visst å dømme Start - Sandefjord i TL.
Gå av.

Belfort

Quote from: Spelaren on April 12, 2015, 18:38:32 PM
Straffen var visst å dømme Start - Sandefjord i TL.


Helt utrolig av NFF. Sier jo alt om den organisasjonen

stigh

Her er han i hardt vær igjenn.. http://www.tv2.no/2015/04/12/sport/6792767 Så dette begynner å bli tragisk og komisk at han klare store feil i 2 kamp på rad

Spelaren

Quote from: stigh on April 12, 2015, 20:08:08 PM
Her er han i hardt vær igjenn.. http://www.tv2.no/2015/04/12/sport/6792767 Så dette begynner å bli tragisk og komisk at han klare store feil i 2 kamp på rad


Han blir vel flyttet ned igjen til oss då.
Gå av.

Yngve

Me får håpa Ole Gya klarar seg betre i morgon...

Corran

Så straffen for dårlig dømming i Obos er å bli flyttet opp til TL?
Hva er da straffen for dårlig dømming i TL? Dømme CL eller landskamper?
Eller er det slik at når Brann er i Obos så er det drømmen for dommerne og en må opp i TL for å bevise at en er verdig å få dømme i divisjonen Brann er

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

Han fikk vel en god evaluering av NFF da. Uansett ikke hans ansvar å se offsider som jo var den mest kampavgjørende feilen
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on April 13, 2015, 07:45:48 AM
Han fikk vel en god evaluering av NFF da. Uansett ikke hans ansvar å se offsider som jo var den mest kampavgjørende feilen


Det var mer enn bare offsiden. Samme teamet fulgte ham i denne kampen også.
Gå av.

Ricky

Quote from: Corran on April 12, 2015, 22:08:07 PM
Så straffen for dårlig dømming i Obos er å bli flyttet opp til TL?
Hva er da straffen for dårlig dømming i TL? Dømme CL eller landskamper?


Høres riktig ut.

Spelaren

Nå får vi snart Lundby tilbake, folkens!
Gå av.

krakra

Må være en av tidenes dårligste toppdommere? Tull i hver eneste kamp.

Spelaren

http://www.tv2.no/a/6871252

"Dette er min resept for Martin også: Dommersjef Terje Hauge tar seg en god prat med Lundby og legger en plan sammen med ham om de nærmeste månedene. Han tar et steg tilbake til Obos-ligaen de neste rundene og bygger opp nødvendig selvtillit og godfølelse der."

Hva pokker? Godfølelse?
Gå av.

Nixon

Jepp, det er her vi er. En liga der kamper dømmes av dommere på rehabilitering...
Rød makt på Hansa

Go Up