• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lillestrøm - Brann, søndag 14. april kl 1900 (kamptråd)

Started by Spelaren, April 08, 2013, 08:39:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Lillestrøm - Brann, søndag 14. april kl 1900 (kamptråd)
4. runde TL
TV2 hovedkampen

Kampen der me møter flust av gamle helter! Helstad, Vaagan Moen og Erik Mjelde er navnene som trolig banker inn den eine spikeren i kisten etter den andre, og sender oss som slakt tilbake over fjellet. I det minste er dét mitt pessimistiske forsøk som spåmann.

Badji spelte seg inn i førsteelleveren, mens Huseklepp viste prov på framgang - så laget blir trolig seende slik ut:

Piotr
Sævarsson - Korscmar - Jonsson - Demir
Askar - Haugen - Badji - Larsen
Huseklepp - Pusic

Spissduoen vår har ikkje scoret mål hittil, men ein viss framgang er å spore så eg tipper Skarsfjord fortsetter med denne duoen enn så lenge. Det er lite trolig av Pavlov er aktuell for denne kampen heller, først må arbeidstillatelse skaffes og deretter må han sjekkes ut på Brann 2. Kamptroppen er kanskje aktuell om dette går i orden.

Lillestrøm tapte sist kamp heime mot Viking, og er sikkert interessert i å revansjere seg. Kanarifansen er neppe oppmerksomme på dette, all den tid mesteparten av tiden tilbringes med ryggen mot mål og sikten stort sett er hindret av flagg. Den mentale helsen er i tillegg ødelagt av monoton tromming, så for Brannsupportere som vurderer å ta turen: Ta med ørepropper.
Gå av.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Tipper Soko starter fremfor Haugen, da denne bare spilte godkjent mot Molde. Jeg vil dog være uenig.
Tren på langskudd

Christian

Eg har liten tro på at Haugen vrakes. Synes han gjorde sine saker bra. Han har et større register enn tidligere og virker mykje kvikkere enn Soko. I styrke og duellspill virker de to likere enn tidligere. Laget som startet mot Molde får nok tillit igjen.

Ellers blir det vel som vanlig krig mot LSK. Vaagan-Moen og Mjelde kommer garantert til å gi jernet kampen gjennom og mot våre stoppere kommer Helstad til å se like kvikk ut som i gamle dager. Det hadde smakt med en borteseier, men noen stor tro på mer enn ett poeng her, har ikkje eg.

Huff

Defensivt er soko en mye bedre duellspiller, men Haugen dekker mer rom.

Synes sistnevnte var lite imponerende mot Molde, men har hevet bunnivået såpass, og toppnivået er såpass høyt at han for min del bør prioriteres foran Soko.

Kjell249

Quote from: Spelaren on April 08, 2013, 08:39:50 AM
Lillestrøm - Brann, søndag 14. april kl 1900 (kamptråd)
4. runde TL
TV2 hovedkampen

Kampen der me møter flust av gamle helter! Helstad, Vaagan Moen og Erik Mjelde er navnene som trolig banker inn den eine spikeren i kisten etter den andre, og sender oss som slakt tilbake over fjellet. I det minste er dét mitt pessimistiske forsøk som spåmann.

Badji spelte seg inn i førsteelleveren, mens Huseklepp viste prov på framgang - så laget blir trolig seende slik ut:

Piotr
Sævarsson - Korscmar - Jonsson - Demir
Askar - Haugen - Badji - Larsen
Huseklepp - Pusic

Spissduoen vår har ikkje scoret mål hittil, men ein viss framgang er å spore så eg tipper Skarsfjord fortsetter med denne duoen enn så lenge. Det er lite trolig av Pavlov er aktuell for denne kampen heller, først må arbeidstillatelse skaffes og deretter må han sjekkes ut på Brann 2. Kamptroppen er kanskje aktuell om dette går i orden.

Lillestrøm tapte sist kamp heime mot Viking, og er sikkert interessert i å revansjere seg. Kanarifansen er neppe oppmerksomme på dette, all den tid mesteparten av tiden tilbringes med ryggen mot mål og sikten stort sett er hindret av flagg. Den mentale helsen er i tillegg ødelagt av monoton tromming, så for Brannsupportere som vurderer å ta turen: Ta med ørepropper.

Ikke overraskende hvis vi starter med samme lagoppstilling som sist, men stopperne har byttet plass :) Ellers er Soko nærmest å komme inn for Haugen, som var ganske middelmådig mot Molde og ikke den skapende kraften vi trenger på midten. Her kan Soko være bedre. Men, Soko er litt slapp i presset så håper Haugen starter. Ellers utfordrer Nordkvelle en av kantene, men starter nok på benken. Håper Larsen blir bedre på variasjon mellom å slippe ballen og utfordre selv. Må være veldig frustrerende for Demir å komme på så mange løp og nesten aldri få ballen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Selv om Haugen ikke var all verden mot Molde, så var ikke Soko noe bedre når han kom inn.
Tren på langskudd

krakra


Xminator

Inntrykket mitt er at LSK er ett duell-lag igjen i år. Det kan bli svært vanskelig å gå i krigen mot dem. Jeg kan derfor se for meg at Nordkvelle får starte på bekostning av Larsen, men ser helst vi starter med samme lag som mot Molde og spiller ball på våre egne premisser.

Christian

Rullering på sentral midtbane får vi tidsnok. Haugen har vel allerede etter tre kamper to gule kort. Det er nok ikkje lenge til Soko får sjansen fra start. Eg blir ikkje veldig overrasket om en litt ivrig Haugen får gult mot LSK etter å ha tatt ned Vaagan-Moen eller Mjelde.

Kjell249

Quote from: krakra on April 08, 2013, 13:21:03 PM

En ting er helt sikkert er at hvis Finne hadde kommet inn i steden for Fakiri så hadde vi blitt spilt enda lavere. Grunn, Finne er en mye dårligere ballvinner enn Fakiri. Dessuten har ikke Molde noen grunn til å frykte bakrommet, den tid de allerede lå under. I tillegg er ikke Finne rask og noen bakromsspiss. Han er best i boksen, og fungerer best når vi presser høyt og trenger scoring.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra


ostraume

Delvis enig, men etter tre katatrofale minutter fikk vi hevet laget og hadde full kontroll.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: Kjell249 on April 08, 2013, 14:41:03 PM
En ting er helt sikkert er at hvis Finne hadde kommet inn i steden for Fakiri så hadde vi blitt spilt enda lavere. Grunn, Finne er en mye dårligere ballvinner enn Fakiri. Dessuten har ikke Molde noen grunn til å frykte bakrommet, den tid de allerede lå under. I tillegg er ikke Finne rask og noen bakromsspiss. Han er best i boksen, og fungerer best når vi presser høyt og trenger scoring.


Når både Larsen og Klepp ble tatt ut hadde vi null tyngde fremover og Molde kunne bare kjøre på, Pusic ble altfor statisk, greit nor å bytte inn de spillerne so kom inn, men når en byttet ut de som ble byttet ut var dette en totalblunder slik jeg ser det.

Nixon

Quote from: krakra on April 08, 2013, 13:21:03 PMDe var svake de to første kampene, og det er litt spesielt at tredjevalget på spissplass ikke har spilt et eneste minutt på bakgrunn av de to andre spissenes prestasjoner.


Spesielt er det ikke all den tid Skarsfjord, som tross alt tar ut laget, har vært fornøyd. Han har jo f.eks. skrytt voldsomt av jobben som Pusic gjorde i de to første kampene. Så kan man være uenig i det, men det virker å være hans genuine syn, så noe politikk tror jeg ikke at det er i det.
Rød makt på Hansa

krakra

Spesielt at han er så fornøyd med et spisspar som ikke har scoret på tre kamper.

Xminator

Quote from: krakra on April 08, 2013, 17:24:59 PM
Spesielt at han er så fornøyd med et spisspar som ikke har scoret på tre kamper.


Pavlov går nok rett inn på laget skal du se.

krakra

Skulle ikke overraske. Selv om han ikke virker å være spesielt målfarlig.

Larsendos

Kossen får ein som er i oslo tak i billett blant bataljonen?

stig

Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on April 08, 2013, 16:01:09 PM
Delvis enig, men etter tre katatrofale minutter fikk vi hevet laget og hadde full kontroll.


Og det kunne like godt skjedd uten byttene. Molde som jager utligningen og må frem er det ikke sikkert vi hadde stoppet.
Synes og som du sier at vi hadde full kontroll mesteparten av perioden etter byttene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Quote from: Klaus_Brann on April 08, 2013, 21:36:37 PM
Quote from: ostraume on April 08, 2013, 16:01:09 PM
Delvis enig, men etter tre katatrofale minutter fikk vi hevet laget og hadde full kontroll.


Og det kunne like godt skjedd uten byttene. Molde som jager utligningen og må frem er det ikke sikkert vi hadde stoppet.
Synes og som du sier at vi hadde full kontroll mesteparten av perioden etter byttene.


Molde hadde ikke en eneste målsjanse i den nevnte perioden, mens vi var millimetere unna å legge på til 2-0. Blir vanskelig å argumentere for at det var noe galt med byttene og taktikken på slutten.

ostraume

Du fikk med deg at laget datt ned i 16-meteren umiddelbart etter byttet? Forsåvidt klassisk Brann, men som sagt så fikk vi altså opp laget etter noen horrible minutter.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Larsendos

Quote from: stig on April 08, 2013, 18:32:49 PM
Sender mail til post@brann.no og bestiller billett


Kor tett opp til kampdagen er det mulig å få tak i billett på den måten?

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on April 09, 2013, 07:34:50 AM
Du fikk med deg at laget datt ned i 16-meteren umiddelbart etter byttet? Forsåvidt klassisk Brann, men som sagt så fikk vi altså opp laget etter noen horrible minutter.


Som sagt hadde det nok også skjedd med andre bytter eller de samme på banen, da Molde jaget utligningen, og det er en naturlig utvikling da. Vi klarte oss veldig bra, takket være byttene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Quote from: Klaus_Brann on April 09, 2013, 11:30:15 AM
Quote from: ostraume on April 09, 2013, 07:34:50 AM
Du fikk med deg at laget datt ned i 16-meteren umiddelbart etter byttet? Forsåvidt klassisk Brann, men som sagt så fikk vi altså opp laget etter noen horrible minutter.


Som sagt hadde det nok også skjedd med andre bytter eller de samme på banen, da Molde jaget utligningen, og det er en naturlig utvikling da. Vi klarte oss veldig bra, takket være byttene.


Akkurat. Vi spilte mot regjerende seriemester, selvsagt kunne (og kanskje ville) de ha presset oss bakover på banen uansett. Det blir spekulasjoner. Det er ikke alltid slik på stillingen 1-0 i sluttminuttene at det å bli presset bakover skyldes taktikk eller defensive bytter, det kan like gjerne skyldes at Skarsfjord forutså at det kom til å skje og derfor gjorde to veldig bevisste bytter som ville styrke oss i en slik situasjon. I så fall et meget godt taktisk trekk av Skarsfjord!

Om det ville ha skjedd eller ikke uten byttene blir spekulasjoner. Jeg tror enkelte lider av vrangforestillingen om at det alltid skyldes taktikk når man blir defensive, noe som ikke alltid er tilfellet. Noen ganger er det motstanderlagets press som fører til at man havner der, andre ganger sitter det i hodet på egne spillere.

Nixon

Det er jo ikke slik at Skarsfjord ønsker at vi skal stille oss på vår egen 16 meter. Jeg tror det er heller slik at når man bytter to spillere på en gang slik han gjorde mot Molde blir det litt uorden i laget før spillerne finner plassen og rollen sin. Og at det derfor hadde vært bedre med kun ett bytte, eller kanskje å fortsatt med de samme spillerne, selv om noen var begynt å bli veldig slitne.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on April 09, 2013, 13:56:03 PM
Det er jo ikke slik at Skarsfjord ønsker at vi skal stille oss på vår egen 16 meter. Jeg tror det er heller slik at når man bytter to spillere på en gang slik han gjorde mot Molde blir det litt uorden i laget før spillerne finner plassen og rollen sin. Og at det derfor hadde vært bedre med kun ett bytte, eller kanskje å fortsatt med de samme spillerne, selv om noen var begynt å bli veldig slitne.


Vi ble stående igjen nærmest helt uten spillere som knune true bakrom, og en statisk Pusic ble enkelt tatt ut. Dermed kunne Molde satse alt fremover, mens vi ikke har de kollektive ferdighetene til å spille oss ut av egen sone gjennom mange trekk. Dermed hadde vi ikke engang muligheten til å pole i bakrom eksempelvis på en rask og bevegelig Klepp.

Sindre32

Quote from: Huff on April 09, 2013, 15:15:27 PM
Quote from: Nixon on April 09, 2013, 13:56:03 PM
Det er jo ikke slik at Skarsfjord ønsker at vi skal stille oss på vår egen 16 meter. Jeg tror det er heller slik at når man bytter to spillere på en gang slik han gjorde mot Molde blir det litt uorden i laget før spillerne finner plassen og rollen sin. Og at det derfor hadde vært bedre med kun ett bytte, eller kanskje å fortsatt med de samme spillerne, selv om noen var begynt å bli veldig slitne.


Vi ble stående igjen nærmest helt uten spillere som knune true bakrom, og en statisk Pusic ble enkelt tatt ut. Dermed kunne Molde satse alt fremover, mens vi ikke har de kollektive ferdighetene til å spille oss ut av egen sone gjennom mange trekk. Dermed hadde vi ikke engang muligheten til å pole i bakrom eksempelvis på en rask og bevegelig Klepp.


Hva er Askar? Og hvor mange spillere trenger man for å kunne true et bakrom?

krakra

Sliten.
At vi falt bakpå var en ting, selv om jeg ikke tror det var så tilfeldig som enkelte skal ha det til. Det andre er at hvis Piotr ikke hadde dratt frem feberredningen sin, så hadde vi spilt alle kortene våre og ikke hatt noe å stille opp med offensivt.
Jeg syns vi alltid bør prøve å score mål nummer to, selv om vi skal spille mer kynisk.

Sindre32

Quote from: krakra on April 09, 2013, 16:00:14 PM
Sliten.
At vi falt bakpå var en ting, selv om jeg ikke tror det var så tilfeldig som enkelte skal ha det til. Det andre er at hvis Piotr ikke hadde dratt frem feberredningen sin, så hadde vi spilt alle kortene våre og ikke hatt noe å stille opp med offensivt.
Jeg syns vi alltid bør prøve å score mål nummer to, selv om vi skal spille mer kynisk.


Hva var det vi gjorde? Vi spilte kynisk, ga ikke fra oss sjanser og var millimetere unna å skli inn 2-0. Vi hadde fortsatt spillere med offensive kvaliteter på banen også, selv om et par av de beste på det området var tatt av.

Hadde vi ikke løpt mot cornerflagget for å drøye, noe jeg virkelig ikke har sansen for, så kunne vi kanskje hatt enda flere sjanser i sluttminuttene.

krakra

Ga ikke fra oss sjanser og var millitmeter fra å score? Vi var laget i rødt.

Kjell249

Quote from: krakra on April 09, 2013, 16:00:14 PM
Jeg syns vi alltid bør prøve å score mål nummer to, selv om vi skal spille mer kynisk.

Dette er jeg helt uenig i. Når vi tar ledelsen rett før slutt som mot Molde og motstanderen er blant de beste vi møter i løpet av en sesong, så skal fokus være å sikre 3 poeng. Klart vi ikke skal rygge inn i egen 16 meter, men det blir idiotisk at hovedfokuset skal være å score et mål til. Det skal være å ikke slippe inn mål. Så tar vi selvfølgelig kontringene vi vanligvis får, og som vi var cm fra å score på mot Molde.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Jeg sier da ikke at hovedfokuset skal være å score mål nummer to heller, men at dette også bør ha fokus.
Brann er ikke gode nok defensivt til at det vil lønne seg på lengre sikt å kun fokusere på å forsvare inn en ettmåls-ledelse. Hadde Molde scoret på gigasjansen sin hadde vi hatt lite å stille opp med. Vi la alle eggene i en kurv.

Hatleking

Quote from: krakra on April 09, 2013, 16:28:41 PM
Jeg sier da ikke at hovedfokuset skal være å score mål nummer to heller, men at dette også bør ha fokus.
Brann er ikke gode nok defensivt til at det vil lønne seg på lengre sikt å kun fokusere på å forsvare inn en ettmåls-ledelse. Hadde Molde scoret på gigasjansen sin hadde vi hatt lite å stille opp med. Vi la alle eggene i en kurv.


Fokuset må vera å ri i land kampen. Altfor ofte har me sett eit naivt Brann som har blitt kontra i senk seint i kampane. Det å ri i land leiinga har ikkje alltid vore så leitt for oss dei siste åra. Skarsfjord gjorde byta med tanke på at Molde nettopp ikkje skulle få score.

Eg vil heller rose Skarsfjord for eit riktig val. Molde kom riktignok til ei sjanse, men det gjorde me òg. Etter det hadde me grei kontroll og rodde det i land. Med mindre defensiv besetning hadde me neppe klart å bli noko betre defensivt.

Sindre32

Quote from: krakra on April 09, 2013, 16:09:40 PM
Ga ikke fra oss sjanser og var millitmeter fra å score? Vi var laget i rødt.


Stemmer det. Jeg snakker om minuttene etter byttet, ikke minuttene mellom scoringen og byttene. For all del, Molde hadde jo en avslutning som ble blokkert, kjempesjanse. Bortsett fra det var den største sjansen deres en høy ball 45 grader inn, som vi headet kontrollert ut. Det var livsfarlig, jeg satt med hjertet i halsen der selv.

Utover det hadde vi en kjempesjanse, som Pusic var en liten tå unna å skli inn.

dudo

Det er kos å ha en spiller på topp motstander må forholde seg til når vi blir spilt lave. Det ville det også vært lørdag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: dudo on April 09, 2013, 16:41:55 PM
Det er kos å ha en spiller på topp motstander må forholde seg til når vi blir spilt lave. Det ville det også vært lørdag.


Hva er da Askar? Vinger er like mye offensive våpen som toppspissen, der vi har en toppspiss som faktisk er med på å stabilisere laget. Tidligere hadde vi en som sto igjen i offside halvparten av kampen.

dudo

Jeg er ikke så begeistret for Askar i den forstand, han kan vel så gjerne brukes til å dekke rom defensivt - hvilket han også gjorde mot Molde. Larsen eller Huse er vel de i stallen som er best i en slik setting.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: Sindre32 on April 09, 2013, 16:44:42 PM
Quote from: dudo on April 09, 2013, 16:41:55 PM
Det er kos å ha en spiller på topp motstander må forholde seg til når vi blir spilt lave. Det ville det også vært lørdag.


Hva er da Askar? Vinger er like mye offensive våpen som toppspissen, der vi har en toppspiss som faktisk er med på å stabilisere laget. Tidligere hadde vi en som sto igjen i offside halvparten av kampen.


En spiller som ble liggende alt for dypt i banen til å være noen trussel.

psv-hasund

Quote from: Huff on April 09, 2013, 17:40:41 PM
Quote from: Sindre32 on April 09, 2013, 16:44:42 PM
Quote from: dudo on April 09, 2013, 16:41:55 PM
Det er kos å ha en spiller på topp motstander må forholde seg til når vi blir spilt lave. Det ville det også vært lørdag.


Hva er da Askar? Vinger er like mye offensive våpen som toppspissen, der vi har en toppspiss som faktisk er med på å stabilisere laget. Tidligere hadde vi en som sto igjen i offside halvparten av kampen.


En spiller som ble liggende alt for dypt i banen til å være noen trussel.


Jeg tror du da glemmer gjennomløpningen til Askar på målet til Brann. Det var et sugende bakromsløp sånn som jeg husker det.

Jeg er ganske sikker på at Askar og Nordkvelle er en like stor trussel som Finne ville ha vært. Finne har ikke imponert i treningskampene jeg har sett i vinter så hvorfor ikke bruke de som har vist form, og i tillegg har egenskaper defensivt.

"Rakningen" begynte før byttene, så jeg synes det var et bra trekk å bytte som de gjorde.

Klaus_Brann

Quote from: Sindre32 on April 09, 2013, 13:06:46 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 09, 2013, 11:30:15 AM
Quote from: ostraume on April 09, 2013, 07:34:50 AM
Du fikk med deg at laget datt ned i 16-meteren umiddelbart etter byttet? Forsåvidt klassisk Brann, men som sagt så fikk vi altså opp laget etter noen horrible minutter.


Som sagt hadde det nok også skjedd med andre bytter eller de samme på banen, da Molde jaget utligningen, og det er en naturlig utvikling da. Vi klarte oss veldig bra, takket være byttene.


Akkurat. Vi spilte mot regjerende seriemester, selvsagt kunne (og kanskje ville) de ha presset oss bakover på banen uansett. Det blir spekulasjoner. Det er ikke alltid slik på stillingen 1-0 i sluttminuttene at det å bli presset bakover skyldes taktikk eller defensive bytter, det kan like gjerne skyldes at Skarsfjord forutså at det kom til å skje og derfor gjorde to veldig bevisste bytter som ville styrke oss i en slik situasjon. I så fall et meget godt taktisk trekk av Skarsfjord!

Om det ville ha skjedd eller ikke uten byttene blir spekulasjoner. Jeg tror enkelte lider av vrangforestillingen om at det alltid skyldes taktikk når man blir defensive, noe som ikke alltid er tilfellet. Noen ganger er det motstanderlagets press som fører til at man havner der, andre ganger sitter det i hodet på egne spillere.


Det sitter nok en del mentalt der og det er naturlig. 1-0 er lett å rote bort på tampen, og da blir man gjerne mer opptatt av å forsvare.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Askars gjennomløp kom på bakgrunn av det utallet andre offensive løp han hadde i kampen. Han har hurtigheten og er også utholdenden nok til å stå kampen. Taktikken hans var å springe til en av Moldespillerene ikke klarte å følge lenger, og det holdt.

Larsen velges på kant foran Huseklepp fordi han dekker mer rom defensivt og fortsatt har offensive egenskaper.

Selv skulle jeg sett at man la igjen Huseklepp på midtbanen ved defensiv dødball. Det hadde gitt ett oppspillspunkt og tvunget to motstandere til å stå igjen. Slik det spilles nå stod jo bakerste Moldespiller på 25 meter og skuddhold uten at noen av våre utgjorde noen offensiv trussel i det hele tatt.

Xminator

Når det gjelder å forsvare seg. Jeg tror Brann hadde vert mer offensive om man gikk opp til 4-3. Denne kampen slet Brann med å score, så de var nok ikke mentalt klare for "det er jo bare å score ett til".

Det er taktisk rett å trekke seg tilbake, men det hadde kanskje vert riktigere å begynne med Nordkvelle og legge Pusic dypere, for så å sette inn Fakiri ett minutt senere. Når det er sagt, noen sier "kunne mistet ledelsen", men da kunne vi like godt mistet den om vi IKKE byttet inn Fakiri. Det var de første minuttene etter byttet som var kritiske og det presset hadde nok kommet uansett. Ikke glem at Molde faktisk har mange gode spillere.

Christian

Quote from: Xminator on April 10, 2013, 06:18:02 AM
Selv skulle jeg sett at man la igjen Huseklepp på midtbanen ved defensiv dødball. Det hadde gitt ett oppspillspunkt og tvunget to motstandere til å stå igjen. Slik det spilles nå stod jo bakerste Moldespiller på 25 meter og skuddhold uten at noen av våre utgjorde noen offensiv trussel i det hele tatt.

Dette. Skarsfjord har hele veien sverget til "alle mann i forsvar" på corner. Vet han en gang snakket om dette med å kontre fra egen 16-meter, men eg fatter det virkelig ikkje. Det må jo være bedre å ta av litt trykk med en mann igjen på midtbanen, som X er inne på her.

dudo

Quote from: Christian on April 10, 2013, 07:39:09 AM
Quote from: Xminator on April 10, 2013, 06:18:02 AM
Selv skulle jeg sett at man la igjen Huseklepp på midtbanen ved defensiv dødball. Det hadde gitt ett oppspillspunkt og tvunget to motstandere til å stå igjen. Slik det spilles nå stod jo bakerste Moldespiller på 25 meter og skuddhold uten at noen av våre utgjorde noen offensiv trussel i det hele tatt.

Dette. Skarsfjord har hele veien sverget til "alle mann i forsvar" på corner. Vet han en gang snakket om dette med å kontre fra egen 16-meter, men eg fatter det virkelig ikkje. Det må jo være bedre å ta av litt trykk med en mann igjen på midtbanen, som X er inne på her.


Nei, i første (andre) sesongen lå vi da ofte igjen med tre mann på topp på corner i mot. Det var et veldig spennende trekk som jeg mener funket bra?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Vi begynte vel med alle mann tilbake på defensiv dødball i fjor, etter vi hadde sluppet inn avsindig mengde mål på dødball første del av sesongen??
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

nummer9

Quote from: Christian on April 10, 2013, 07:39:09 AM
Quote from: Xminator on April 10, 2013, 06:18:02 AM
Selv skulle jeg sett at man la igjen Huseklepp på midtbanen ved defensiv dødball. Det hadde gitt ett oppspillspunkt og tvunget to motstandere til å stå igjen. Slik det spilles nå stod jo bakerste Moldespiller på 25 meter og skuddhold uten at noen av våre utgjorde noen offensiv trussel i det hele tatt.

Dette. Skarsfjord har hele veien sverget til "alle mann i forsvar" på corner. Vet han en gang snakket om dette med å kontre fra egen 16-meter, men eg fatter det virkelig ikkje. Det må jo være bedre å ta av litt trykk med en mann igjen på midtbanen, som X er inne på her.

Kan faktisk være det har noe for seg, dette med å kontra fra egen 16-meter. Om en er bevisst på valgene og løp med en gang en får ballen, kan en vel risikere å lettere komme i overtall og i fart rettvendt enn om en har en på topp som skal sloss mot to forsvarere om en lang ball opp?

Tom C

På dødballer imot, ville jeg også lagt f.eks Huseklepp, som uansett er lam i luften, helt opp ved midtstreken på en av kantene. Det ville, som det nevnes her, bundet ihvertfall to mann fra motstanderne, pluss at Huseklepp i form er en kanon kontringsspiller. Har ennå friskt i minne mellomeuropeeren som måtte henge i drakten til Huseklepp i sikkert 20 meter for å hindre en kjempekontring i en europacup kamp for noen år siden.
Aldri mer Obos....

mbersve


Go Up