• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Cupen 2013

Started by Lasaron, April 03, 2013, 13:26:51 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Husk for øvrig at for å vere sikret kjøpsrett av billett til eventuell cupfinale, så må medlemskap i Brann vere fornyet innen 1. mai.
Gå av.

Nixon

Har de ikke gått vekk fra den fordelen?
Rød makt på Hansa

dudo

Nei, står i påminnelsesmailen som ble sendt ut i dag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Men det gjeld berre fornying? Ikkje om me melder oss inn innan dess..?

Spelaren

Quote from: Yngve on April 22, 2013, 14:20:54 PM
Men det gjeld berre fornying? Ikkje om me melder oss inn innan dess..?


Antar det kun gjelder fornying. I fjor, om eg husker riktig, blei det poengtert at kun fornying av medlemskap gav kjøpsrett. Fristen var før eller rundt kvarten.
Gå av.

dudo

Det gjaldt bare fornying i fjor, og det virker som om det er det de går for i år også, ja.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Men seriøst, folkens. Meld dere inn! Sånn at dere kan sei "vi" om klubben uten å få eit forklaringsproblem at all  ;D .
Gå av.

dudo

Tror det er første mailen jeg har fått fra Brann jeg har handlet sporenstreks etter. Men hvorfor har ikke jeg fått et slikt fasjonabelt gullkort som de skryter av i mailen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Civitpluvia

Quote from: dudo on April 22, 2013, 14:42:25 PM
Tror det er første mailen jeg har fått fra Brann jeg har handlet sporenstreks etter. Men hvorfor har ikke jeg fått et slikt fasjonabelt gullkort som de skryter av i mailen?


siste jeg snakket med de, sa de at kortet enda ikke var ferdiglaget

krøvel vellevold

Klippet fra fotball.no om hvordan NFF tenker når de setter opp tidlige cuprunder - eller årets 2. runde i det minste:

Legg ned hele klubben!

Xminator


Nixon

http://fotball.bt.no/nm/article277770.ece

Guntveit melder seg inhabil og spiller ikke på onsdag.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det var vel ikke til å komme utenom, og Guntveit er selvsagt en ordentlig kar som ser dette selv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Da gidder jeg neppe rote meg bort i potensiell kjempe-kø på rv7. Håper ikke for mange tenker som meg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

hasunds

Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Nixon

April 28, 2013, 23:13:30 PM #168 Last Edit: April 29, 2013, 07:24:55 AM by Nixon
He he, da har du ingen unnskyldning lenger, dudo!:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

April 28, 2013, 23:48:51 PM #169 Last Edit: April 29, 2013, 00:16:22 AM by Gulløl


Pusic bør få spilletid for å finne målformen, byttes med Huseklepp et stykke ut i andre omgang om seieren er usikker. Pavlov kan få innhoppet istedenfor Huseklepp om Brann har full kontroll og leder med to tre mål.

Skaanes ble skadet i ankelen for Brann 2 på lørdag, så om han blir med i troppen er vel usikkert.

Grønner spares sikkert til Sogndal kampen på grunn av krampeproblemene.

Korcsmár spiller neppe hele kampen, han har spilt mange klubbkamper og landskamper i det siste, og spiller nok minst mulig for å spare han til Sogndal kampen. Heggland kan komme inn for han når Brann forhåpentligvis har en trygg ledelse.

Hvem som blir reserver ? Flere av disse sannsynligvis:

Mohus
Heggland
Haugen
Kallevik
Lassen
Pavlov
Askar
Huseklepp
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Her er lagene vi kan møte i neste runde:


1.divisjonslag: Ranheim, Ull/Kisa, Bryne, Elverum, Follo, Hamkam, Glimt, Stabæk, Kongsvinger, Sandefjord, Hødd, Fredrikstad, Mjøndalen og Vard.

2.divisjonslag: Alta, Asker, Flekkerøy, Kvik Halden og Levanger.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Alta borte hadde jo vært gøy, Krøvel!:)
Rød makt på Hansa

1908


krøvel vellevold

Et ellevilt skudd i mørket på hvordan 3. runde blir satt opp:

Follo - VIF, Hønefoss - Asker, Odd - SF, Start - Flekkerøy, Viking - Bryne, Alta - Ull/Kisa. Ranheim - RBK, Hødd - MFK, Vard - Haugesund, AaFK - Levanger, Kongsvinger - Elverum, TIL - Hamkam, Glimt - Stabæk, LSK - Mjøndalen, FFK - Sogndal, Brann - Kvik Halden.

Det er tatt hensyn til geografi, reisebelastning (nordnorske lag mot lag fra ikke altfor langt fra Gardermoen pga flyforbindelser), og at lagene ikke har møtt hverandre i cupen i 2011 eller 2012.

Hvem som får hjemme- og bortekamper er imidlertid helt tilfeldig.
Legg ned hele klubben!

Northside

Bryne borte hadde vært artig!

Gulløl

Når setter NFF opp 3. runde og når spilles kampene ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stigh

May 06, 2013, 09:24:04 AM #176 Last Edit: May 06, 2013, 10:05:36 AM by stigh
Da er de snart klart for at NFF setter opp 3 runde  de skjer kl.12

Håpe på hjemme kamp eller Evt lang borte tur sånn får hjemme neste runde

Nixon

Quote from: stigh on May 06, 2013, 09:24:04 AMDa er de snart klart for trekning av 3 runde kl.12


En liten korrigering. Tredje runde trekkes ikke, men settes opp av noen menn i dress.
Rød makt på Hansa

stigh

Quote from: Nixon on May 06, 2013, 09:29:48 AM
Quote from: stigh on May 06, 2013, 09:24:04 AMDa er de snart klart for trekning av 3 runde kl.12


En liten korrigering. Tredje runde trekkes ikke, men settes opp av noen menn i dress.



Hehe ;-)

Nixon

Det ser ut til at vi må vente til klokken ett.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Nixon on May 06, 2013, 09:29:48 AM
Tredje runde trekkes ikke, men settes opp av noen menn i dress.


Stoler aldri på menn i dress som trekker kuler opp av en bolle. Stoler enda mindre på menn i dress når de sitter ved en PC inne på et kontor og skal lage noe faenskap for Brann. Målet er nok også i år at Brann skal ha mest mulig bortekamper i cupen og helst på kunstgress i tillegg. At vi skal få samle oss mange kilometer kan vi glemme, der blir nok RBK prioritert som vanlig. Hater NFF  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Men får vi bortekamp i 4. runde pga kilometer, så øker jo sjansen for hjemmekamp i kvarten.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 02, 2013, 19:58:46 PMEt ellevilt skudd i mørket på hvordan 3. runde blir satt opp:
Brann - Kvik Halden.


Du bommet!:) Kvik Halden skal møte Lillestrøm.
Rød makt på Hansa

Nixon

Hjemme mot Mjøndalen.
Rød makt på Hansa

Nixon

Noe som burde gå greit. Men noe publikumsmagnet er det ikke.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Ingen cupfinale i år heller. For da blir det bortekamp i 4. runde... Men hadde vi fått hjemmekamp i 4. runde, hadde det jo uansett blitt bortekamp i kvarten. Og i semien trekkes det jo, så der er vi jo uansett garantert bortekamp. Vi har jo blitt trukket til det fire ganger på rad!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 06, 2013, 11:56:18 AM
Noe som burde gå greit. Men noe publikumsmagnet er det ikke.


Latterlig påstand! Kommer lett over 1000 på en sånn kamp! Det må jo være bra med den interessen som er rundt Brann nå!
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on May 06, 2013, 11:57:05 AMOg i semien trekkes det jo, så der er vi jo uansett garantert bortekamp. Vi har jo blitt trukket til det fire ganger på rad!


Ja det er en av de forbannelsene vi lever under.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Rosenborg, Molde, VIF og LSK fikk selvsagt bortekamp. Konspirasjon?
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

May 06, 2013, 12:23:56 PM #189 Last Edit: May 06, 2013, 12:55:18 PM by Gulløl
3 runde kampen blir onsdag 29 mai kl.18. Mjøndalen kommer nok med minst 300-400 bortetilskuere. Potensialet for Brann her er vel å trekke 2500 - 3500 tilskuere totalt. Mot Sogndal i 4 runde i cupen i 2011 som også var midtuke kamp kom det 3750 tilskuere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Kan noen forklare meg hvorfor ikke 3. runde trekkes? Eller når det først settes opp så må da alle topplagene spille borte så vi får en ny "folkefestrunde"?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

psv-hasund

Quote from: ostraume on May 06, 2013, 12:43:30 PM
Kan noen forklare meg hvorfor ikke 3. runde trekkes? Eller når det først settes opp så må da alle topplagene spille borte så vi får en ny "folkefestrunde"?


Systemet er utelukkende laget for at Brann skal ryke ut tidlig, så NFF har nok ringt til Roald og spurt hva han mener, og så gjort alt motsatt. Folkefest teller mindre enn Brann tap.

Lasaron

Det er for at NFF skal ha mest mulig kontroll over produktet, og få de resultatene de vil. Av en eller annen grunn hater de Brann, og motarbeider da Brann som best de kan uten at det blir altfor tydelig. Har du glemt at RBH kom til Brann fra en toppjobb i NFF? Han ble plassert hos oss for å ødelegge mest mulig. Han er en spion. NFF-spion. Agent.

Dette ble en salig blanding av latterlige konspirasjonsteorier og sannhet.
Tren på langskudd

pidre

Likevel, synes alltid vi kommer dårlig ut av det med NFF sitt oppsett. Med tanke på heimekamp i 4. runde/kvarten så er det gunstig med bortekamp i 1-3. runde, og helst med lange reiser. I år fekk vi bortekamp i dei 2 første rundane, og så heime. Borte mot Mjøndalen hadde vore bra, og kunne faktisk gitt oss heimekamp både i 4. runde og i kvarten.

RBK har sjølvsagt bortekamp i 1-3. runde.



Saludar a los monos!

psv-hasund

Quote from: Lasaron on May 06, 2013, 12:50:03 PM
Det er for at NFF skal ha mest mulig kontroll over produktet, og få de resultatene de vil. Av en eller annen grunn hater de Brann, og motarbeider da Brann som best de kan uten at det blir altfor tydelig. Har du glemt at RBH kom til Brann fra en toppjobb i NFF? Han ble plassert hos oss for å ødelegge mest mulig. Han er en spion. NFF-spion. Agent.

Dette ble en salig blanding av latterlige konspirasjonsteorier og sannhet.

Spelaren

Mjøndalen... Jaja, dette blir laget som sender Skarsfjord på jobbjakt dagen etter.  ;)
Gå av.

krøvel vellevold

Men folk må ikke glemme at hjemmekamp i 3. runde, gjør at sannsynligheten for hjemmekamp i kvarten blir større - gjennom at vi da antagelig får bortekamp i 4. runde. Men selvsagt; sannsynligheten for at det i det hele tatt blir kvartfinale, blir jo mindre...

Når det gjelder dette med korte reiser i de første rundene, så er det fordi vi har en drøss med lokale klubber å reise til - og ingen andre elitelag å dele dem med i de første rundene.

Men for meg er det mest rettferdige at man f.o.m. 3. runde gir hjemmekamp til det laget med færrest hjemmekamper til da - og så får man trekke hvem som skal ha hjemmekamp hvis det står likt. Aldri blande inn reisebelastning og sånt piss. Noen mener at det er mest rettferdig å trekke uansett, men det at vi har fått bortekamp i de fire siste semiene (som vel alle har blitt trukket) viser vel at 50/50 ikke nødvendigvis trenger å bli så forbanna rettferdig. Ja kanskje rettferdig over 100 år, men det blir lenge å vente!
Legg ned hele klubben!

Nixon

NFF er mot oss hvis vi får hjemmekamp. Og mot oss når vi får bortekamp.
Det er min teori i alle fall...
Rød makt på Hansa

pidre

Quote from: Nixon on May 06, 2013, 13:42:39 PM
NFF er mot oss hvis vi får hjemmekamp. Og mot oss når vi får bortekamp.
Det er min teori i alle fall...


Sjøvsagt isolert sett ein fordel med heimekamp mot Mjøndalen, men i eit strategisk perspektiv, forutsatt at vi slo MIF borte, ein kjempefordel med bortekamp. Så kan vi spare heimekampane til det drar seg til i 4. runde/kvarten.

Det burde vore klare retningslinjer i oppsettet, som eksempelvis at alle TL lag skal ha bortekampar 1-3. runde. Slik det er no kan NFF i teorien manipulere cupen.

Eg har ingen statistikk, men meiner bestemt at RBK "alltid" får bortekampar og lange reiser i 1-3. runde.

Saludar a los monos!

Utmedsnolken

Quote from: pidre on May 06, 2013, 14:06:01 PM
Quote from: Nixon on May 06, 2013, 13:42:39 PM
NFF er mot oss hvis vi får hjemmekamp. Og mot oss når vi får bortekamp.
Det er min teori i alle fall...


Sjøvsagt isolert sett ein fordel med heimekamp mot Mjøndalen, men i eit strategisk perspektiv, forutsatt at vi slo MIF borte, ein kjempefordel med bortekamp. Så kan vi spare heimekampane til det drar seg til i 4. runde/kvarten.

Det burde vore klare retningslinjer i oppsettet, som eksempelvis at alle TL lag skal ha bortekampar 1-3. runde. Slik det er no kan NFF i teorien manipulere cupen.

Eg har ingen statistikk, men meiner bestemt at RBK "alltid" får bortekampar og lange reiser i 1-3. runde.




Dessverre er han som har full kontroll på NFF-RBK konspirasjonen bannet fra forumet for evig tid.
"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up