• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Molde lørdag 06.04.13

Started by Klaus_Brann, April 01, 2013, 06:47:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: krakra on April 06, 2013, 23:49:23 PM
I følge VG hadde Brann og Molde nøyaktig like mange pasningsforsøk og nøyaktig like mange vellykkedr pasninger. Ikkeofte man ser det. De sier også at det var 3-3 i sjanser. Der tror jeg de bommer.


Molde hadde ihvertfall fire målsjanser, men kommer ikke på fler enn en halvsjans. Vi hadde en del av det siste og en del av det første, er usikker på hvor mange, og det blir uansett et defninsjonsspørsmål (jfr innlegg der en spiss er 10 cm fra å styre ballen i åpent mål). Uansett fortjent seier, Ut fra det jeg leser i nøytrale aviser der de fleste enige om det..

Lasaron

Kanskje det kunne være en idé å gjøre som i England, telle forsøk på scoring (goal attempts) i stedet for målsjanser. Det vil være mye lettere å definere, og gir også et godt bilde av kampen.
Tren på langskudd

Lasaron

Så vidt jeg kan huske var det to ganger at Brann fikk frispark ca 40 meter fra mål, rett foran. Det de gjorde begge gangene var å lempe en lompe i feltet. De ballene er meget lette å forsvare seg mot, og de har veldig lett for å havne hos keeper, noe de gjorde begge gangene i går. Jeg mener dette er en dårlig utnyttelse av et slikt frispark.
Kanskje det er bedre å måke den lavt inn i feltet og satse på en retningsforandring, eller å bare benytte anledningen til å spille seg ut på vingen og legge inn. Et innlegg i spill er vanskeligere å forsvare seg mot enn de lompene.
Tren på langskudd

StuckedPaaOstlandet

Det kan være veldig farlig med frispark fra langt hold, spesielt og innlegget blir såpass hardt og presist at det kan enten gå rett i lengste eller få en styring, men vet ikke helt om vi har noen som er gode nok til å ta den type frispark nå.

Oppreist

Stein på stein blir Steinar.

nero

Litt rotete kamp, men likevel en god del positivt, spesielt Badji og bedre forsvarspill. Mellomrommet mellom midtbane og forsvar var mindre og dette gjorde at Molde skapte lite. Bra! Offensivt litt planløst som vanlig, men vi har jo gode spillere som kan gjøre ting på egenhånd. Pusic jobbet knallhardt, men fikk lite til, helt til han ga Askar den perfekte pasningen som ga oss utløsningen vi lengtet etter. Herlig med seier mot Molde som vi vel har en litt lei historikk mot.

Så får vi jo se hvordan det går med borte/kunstgresskampene våre fremover. Det er jo viktig å ikke tenke alt for positivt.. ;D
Lions led by donkeys.

Brann_ruler

Det var gledelig å se at spillerene igjen kjempet for å vinne. Mye tilgis om innsatsen er god. Så får man se om de igjen opptrer engstelig og puslete på bortebane til helgen. Uansett, så har vi fått en mye bedre (poengmessig) start enn jeg fryktet før sesongen.

Bare de kan begynne å plukke poeng borte nå.....

Tom C

Regner nesten med at Helstad putter et par mål på oss i neste kamp, samt at Mjelde spiller en kanonkamp. Ligger liksom litt i kortene... Håper inderlig jeg tar feil.
Aldri mer Obos....

Christian

Det ligger vel i kortene at Helstad, Vaagan-Moen og Mjelde putter alle tre. Ingen grunn til å være beskjeden...

krøvel vellevold

Quote from: Christian on April 08, 2013, 08:30:07 AM
Det ligger vel i kortene at Helstad, Vaagan-Moen og Mjelde putter alle tre. Ingen grunn til å være beskjeden...


Og at Udjus setter inn det fjerde på straffe.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Hehe, total skandale er uunngåelig mot Brann 2 ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: krøvel vellevold on April 08, 2013, 09:08:41 AM
Quote from: Christian on April 08, 2013, 08:30:07 AM
Det ligger vel i kortene at Helstad, Vaagan-Moen og Mjelde putter alle tre. Ingen grunn til å være beskjeden...


Og at Udjus setter inn det fjerde på straffe.


Lite realistisk. Selvsagt skorer alle de gamle heltene mot oss, men Udjus tar ikke straffe. Det som skjer er selvsagt at Mjelde, Helstad og PVM putter innen ordinær tid, mens vi og putter tre,  det står 3-3 ved full tid. Av en aller annen obskur grunn er LSK såpass desperate etter tre poeng at de sender frem Udjus på kampens siste corner, så header selvsagt sørlendingen inn seiersmålet.

Gulløl

Krise i Molde. Fire strake tap og siste plass på tabellen. Og tape hjemme mot bortesvake Sogndal er toppen av kransekaka. Kan nevnes at Brann knuste Sogndal 5-0 hjemme i fjor og at Sogndal kun vant to kamper borte i fjor.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

Go Up