• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Molde lørdag 06.04.13

Started by Klaus_Brann, April 01, 2013, 06:47:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Det er ikke sikkert Grønner får en så lang vei inn, mener jeg, selv om det historisk sett under Skars vil være typisk. Pr dags dato er Grønner 4. valg. Når første Brann 2-kamp blir spilt, så er det sannsynligvis med Grønner og Wangberg/Zsolt i midtforsvaret. La oss si at Grønner i de to første Brann 2-kampene er den klart beste stopperen, blir han fort tredjevalg og med i troppen. Så blir Jonsson skadet, og vips så er han i startelleveren.
Tren på langskudd

Erlend

Er det en pub i Stavanger som pleier å inneholde mye Brannsupportere?

krakra

Quote from: Lasaron on April 06, 2013, 08:00:07 AM
Det er ikke sikkert Grønner får en så lang vei inn, mener jeg, selv om det historisk sett under Skars vil være typisk. Pr dags dato er Grønner 4. valg. Når første Brann 2-kamp blir spilt, så er det sannsynligvis med Grønner og Wangberg/Zsolt i midtforsvaret. La oss si at Grønner i de to første Brann 2-kampene er den klart beste stopperen, blir han fort tredjevalg og med i troppen. Så blir Jonsson skadet, og vips så er han i startelleveren.
Wangberg spiller neppe for Brann 2

Lasaron

Quote from: krakra on April 06, 2013, 12:19:03 PM
Quote from: Lasaron on April 06, 2013, 08:00:07 AM
Det er ikke sikkert Grønner får en så lang vei inn, mener jeg, selv om det historisk sett under Skars vil være typisk. Pr dags dato er Grønner 4. valg. Når første Brann 2-kamp blir spilt, så er det sannsynligvis med Grønner og Wangberg/Zsolt i midtforsvaret. La oss si at Grønner i de to første Brann 2-kampene er den klart beste stopperen, blir han fort tredjevalg og med i troppen. Så blir Jonsson skadet, og vips så er han i startelleveren.
Wangberg spiller neppe for Brann 2


Hva mener du? Hvis det blir Zsolt og Jonsson som spiller for A-laget, kommer da ikke Wangberg til å spille på Brann 2? I så tilfelle, hvorfor ikke?
Tren på langskudd

krakra

Vi får se. Jeg tror ikke Wangberg kommer til å spille for Brann 2

Sindre32

Slik starter Brann (4-4-2): Piotr Leciejewski - Birkir Sævarsson, Markus Jonsson, Zsolt Korcsmár, Erdin Demir - Amin Askar, Fredrik Haugen, Stéphane Badji, Kristoffer Larsen - Martin Pusic, Erik Huseklepp.

Ingen store overraskelser.

Hatleking

Det er vel eit greitt lag, det. Molde ser heller ikkje altfor sterke ut med det dei stiller med. Eg trur at moglegheitene for både eitt og tre poeng er til stades dersom me er på i dag.

Klaus_Brann

Sett på maken! Vi får til fikse kombinasjoner på topp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Badji har gjort en god figur så langt, men han er langt i fra en Austin i crossere og langpasninger.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Kruxleiven

I spillernes hoder: vi spiller oss rundt på kanten dere så blir det sikkert bra. Boring. Jeg savner 1 spiss. Spiller ingen rolle om man tar ut Husic eller Pusic. Bare vi får innpå en spennende midtbanespiller så vi kan spille oss mer gjennom midten.

Hatleking

Larsen og Badji veldig gode så langt.

Eg mislikar dog at stopparane våre får panikk og måkar ballen opp og vekk når dei er i nærleiken av ballen.

Romarius

Ganske brukbar omgang, og Brann best. Men spissene våre er ikke veldig målfarlige. Ballen ofte slått inn i feltet, men for øyeblikket har verken Pusic eller Huseklepp evnen til å være der ballen kommer foran mål. Selv om begge har gjort en god del bra utenfor 16-meteren. Tror Finne er mannen å sette inn etter hvert, i en kamp som denne.

Belfort

Denne kampen trenger målsniken Finne

Klaus_Brann

Hva står det på banneret med bilde Larsen på Hansa??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Pusic er definitivt erstatter verdig for Ojo med alle offsidene...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

Gratulerer til Brann med tidenes dÃ¥rligste spissforsterkninger foran en sesong. Ojo ut og  Pusic og Pavlov inn. MÃ¥ være en spøk ! Latterlig

Hvor i svarte helvete er Bård finne ? Eneste naturlige målscoreren vi har i stallen.

Belfort

Hvorfor i helvete kommer ikke Finne inn for huse og pus? De er jo vaksinert mot scoringer

Spelaren

Irriterende kampforløp. Kontringene våre holder ikkje mål. Edit. Ok GODKJENT :D
GÃ¥ av.

Gepard

Fy faen din jævla nisse Skars !!! I en slik sitausjon setter man inn Finne for å ta bakrom. Hassan inn, din gjøk !

Gepard

Se der ja, takket være dine idiotbytter klarer vi ikke angripe Skars

Hatleking

Me må seie oss veldig nøgde med sesonginnleiinga. Seks poeng i tre tøffe kampar er absolutt meir enn godkjent. Så får me sjå korleis me framstår på bortebane denne sesongen. Eg trur nok me kjem til å vera sterke heime i år òg.

Hatleking

Elles synst eg at Huseklepp viste mykje meir no enn han har gjort på lenge. Kanskje me kan få sjå den gamle Huseklepp igjen likevel?

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on April 06, 2013, 18:27:35 PM
Fy faen din jævla nisse Skars !!! I en slik sitausjon setter man inn Finne for å ta bakrom. Hassan inn, din gjøk !


Eller inn med folk som kan stabilisere laget og sikre seieren. Det er helt greit mot Molde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on April 06, 2013, 18:45:48 PM
Elles synst eg at Huseklepp viste mykje meir no enn han har gjort på lenge. Kanskje me kan få sjå den gamle Huseklepp igjen likevel?


Ja, han tok tre steg videre fra det lille han viste mot RBK. Savner at han utfordrer litt mer, men det kommer seg nok i takt med selvtilliten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Deilig med seier mot Molde!

Brann var litt bedre enn Molde i begge omgangene, så seieren er fortjent. Det var ingen fantastisk kamp fra noen av lagene, men jeg tror det i stor grad var Brann sin fortjeneste at Molde ikke fikk det til. Og nå har vi seks poeng på tre tøffe åpningskamper.

Badji vokste mer og mer i løpet av kampen, og Huseklepp viste tegn på stigende formkurve. Pusic og Huse begynner å fungere bedre sammen, Larsen gjorde mye bra, og Piotr er som vanlig en gigant. Det er fortsatt for mange personlige feil, men det er tidlig i sesongen, og jeg synes dette lover bra.

Kort oppsummert: Deilig seier og lovende start på sesongen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Syns byttene ga Molde alt initiativet. Hadde straffet seg hvis Molde hadde vært giftige.

Kruxleiven

Huseklepp, Larsen og Badji var strålende. Lecijewski nok en gang verdensklasse. Han er crazy altså. Askar var okay. Pusic møkkelendig. For øvrig veldig irriterende at El Fakiri kom inn. Veldig unødvendig. Hvorfor kan vi ikke spille offensivt til siste fløytestøt? (Innlegg skrevet etter hvordan den jevne Brannsupporter vil se det).

OmOssSjølOgHansaøl

Problemet med Pusic så langt er at han ikke får ballen i nettet (Det samme kan for øvrig sies om Huseklepp). Headingen i tverrliggeren på åpent mål var altfor dårlig. Men Pusic jobber veldig godt - kanskje litt "for godt" - bakover på banen. Noe som kanskje kan hindre ham litt i det offensive.

Han ga for øvrig en god og viktig assist til Askar.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Engen, rbk og siste par års seriemestre - 6 poeng. Tja, kan vel seies å vere bra start det, vår nyere historikk tatt i betraktning.
GÃ¥ av.

Gepard

Kunne helt fint fått galt på slutten der, man gir totalt fra seg initiativet, ved å ha hatt Finne til å true bakrom hadde man ikke latt det kun være opp til elendig banedekke å sikre seieren. Banen er en helt forbanna føkings skandale, ferdig med den saken. Noen må stå til ansvar for den elendigheten, men som vanlig i brann er det ingen som gjør det.

Vi vinner mot Mfk og Vif takket være en elendig bane som passer Skars som hånd i hanske, samt en Piotr Lecijewski som er helt vannvittig god. Aldri har Brann hatt en bedre keeper, og jeg tror polakken forsvinner i sommer.

Da er det ingen som lenger redder Skars sin ass.

Klaus_Brann

Jeg vil heller se tre poeng enn at vi skal jage 2-0 på slutten der, og det tror jeg nok også den jevne Brannsupporter vil. Spille offensiv fotball kan vi gjøre de 75 andre minuttene, helt greit å trygge seieren på slutten der.

Forøvrig er det først kamp siden Stabæk borte i august at vi ikke slipper inn mål, det er gledelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

Handler ikke om at man absolutt skal gå for 2-0 og sende alle mann i angrep, men ved å la Finne få hugge på bakrommet når brann vinner iball. 3 4 ganger på slutten der var en slik mulighet tilgjenglig , istendefor mister man ball og bare tar imot.

brann89

For nøgd med kampen idag. Larsen, Badji og Piotr var god. God å se det komme eit mål på slutten, som er fortjent. Men kunne fort gått annerledes, noe som hadde vært ufortjent.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Belfort

Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2013, 19:11:57 PM
Jeg vil heller se tre poeng enn at vi skal jage 2-0 på slutten der, og det tror jeg nok også den jevne Brannsupporter vil. Spille offensiv fotball kan vi gjøre de 75 andre minuttene, helt greit å trygge seieren på slutten der.

Forøvrig er det først kamp siden Stabæk borte i august at vi ikke slipper inn mål, det er gledelig.


Er farlig å bli baktung på slutten. Da er det lett for at det kommer en i mot, det har vi sett mange ganger de 3 siste årene. Som Geparden sier så er viktig at man har en som kan utfordre i bakrommet istedet for å bare stå i mot

Huff

Solid heving for stopperne del i dag. Synes Badji gjør en meget godkjent debut og polakken er fortsatt en vegg.

Haugen, Pusic og Demir skuffer noe ellers helt greit. Spillemessig ikke verst, men savner et Brann-lag som begeistrer. Forventer ikke Barcelona-tendenser, men det jeg så av angrepspill i høydepunktene fra Start-HBK vakte minner, mens jeg lot meg imponere av AAFK hjemme mot FKH.

Fra benkens side er slutten av andre ubegripelig. Det legges opp til et voldsomt Molde-press fra vår side når vi tar ut det som er av kjappe kontringsspillere og sitter igjen med Pusic på topp. Greit å trygge en ledelse, men dette var taktisk ubegripelig slik jeg ser det. Ellers synes jeg også Finne burde kommet innpå for Pusic på 0-0. På tross av to store sjanser synes jeg ikke østerrikeren var spesielt farlig.

Poengmessig har vi nå fått en god start, spillemessig er det tynnere, litt tendenser her og der, men ikke bra nok ennå.

Noen som vet hva som skjedde på BT i slutten av første forresten, mye folk som ropte etter lege og stor ståhei.

Sindre32

April 06, 2013, 19:33:45 PM #85 Last Edit: April 06, 2013, 19:38:14 PM by Sindre32
Positivt at vi for en gangs skyld spiller to greie omganger. Huseklepp på sitt friskeste siden han kom, det ville vært fantastisk om han kommer seg tilbake til nivået før han dro ut, kampen i dag var helt klart et steg i riktig retning. Piotr er fortsatt TLs desidert beste keeper. Badji er tryggheten selv, og gir midtbanen vår den stabiliteten vi trenger. Larsen er en kunstner, skal bli moro å se hva han får til utover sesongen.

Synes vi stort sett hadde god kontroll, Molde kom til langt færre store sjanser enn vi gjorde og vi hadde for det meste banespillet også. Alt i alt mye positivt i dag, selv om vi må utnytte sjansene bedre. Kan kanskje ha hatt noe med banen å gjøre, men ...

Xminator

De kunne gått galt om månen var en banan.

Fortjent seier selv om den satt langt inne. Herlig kamp å holde nullen.

kabelmann

Deilig med tre poeng. Forsvaret kommer seg. Heldigvis. Badji, Piotr og Demir Branns beste i dag. Alt for mye desperat måking fremover uten adresse i andre omgang, men det holdt heldigvis.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on April 06, 2013, 19:19:23 PM
Handler ikke om at man absolutt skal gå for 2-0 og sende alle mann i angrep, men ved å la Finne få hugge på bakrommet når brann vinner iball. 3 4 ganger på slutten der var en slik mulighet tilgjenglig , istendefor mister man ball og bare tar imot.


Eller holder på den og får cornere og drøyer tid som vi også gjorde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Huff on April 06, 2013, 19:33:13 PM
Ellers synes jeg også Finne burde kommet innpå for Pusic på 0-0. På tross av to store sjanser synes jeg ikke østerrikeren var spesielt farlig.


Han var farligst på mål av alle i dag. Larsen farligst utenom å treffe mål. Stiller han inn skuddfoten litt til blir det mange mål på han i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Dette var jo finfint. Foran sesongen ville jeg vært godt fornøyd med 6 poeng på de tre første mot denne motstanden, og nå har vi det. Flott!

Piotr var kjempegod. Badji spilte godt, han skal spille fast. Haugen var litt mer ordinær idag, men tror de to blir en meget bra duo. Larsen var til tider veldig god. Huseklepp er på gang.

Når Fakiri og Nordkvelle kom innpå trodde jeg vi kom til å bli trykt skikkelig bakover. Overraskende nok skjedde det ikke.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Huff on April 06, 2013, 19:33:13 PM
Spillemessig ikke verst, men savner et Brann-lag som begeistrer. Forventer ikke Barcelona-tendenser, men det jeg så av angrepspill i høydepunktene fra Start-HBK vakte minner, mens jeg lot meg imponere av AAFK hjemme mot FKH.


Legg merke til at begge disse kampene gikk på kunstgress.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Gepard on April 06, 2013, 19:11:47 PM
Kunne helt fint fått galt på slutten der, man gir totalt fra seg initiativet, ved å ha hatt Finne til å true bakrom hadde man ikke latt det kun være opp til elendig banedekke å sikre seieren. Banen er en helt forbanna føkings skandale, ferdig med den saken. Noen må stå til ansvar for den elendigheten, men som vanlig i brann er det ingen som gjør det.


Såså.
Tren på langskudd

Nixon

Er Finne i det hele tatt en bakromsspiss? Det virket som det var planen at han skulle inn på slutten, men skåringen endret det.

Ellers fantastisk med seier. Og selv om vi ikke skapte så mange sjanser syns jeg at vi er bedre spillemessig enn i svært mange av de kampene vi vant med flere mål på hjemmebane i fjor. Mange spillere som utmerket seg i dag og flere har mer inne. Når f.eks. Larsen finner ut når han skal drible og når han skal la ballen gå fort blir han en enda bedre bidragsyter. Nå blir det for mye av og på til at han blir blant våre beste i dag. Men absolutt godkjent.
Rød makt på Hansa

psv-hasund

Tidvis bra kamp. Jeg synes Pusic var langt bedre enn tidligere kamper og kan mot alle odds bli en ok signering.  Han mÃ¥ selvsagt finne nettmaskene hyppigere. Badji banens beste, mye av kontrollen forsvant i hans dÃ¥rlige periode. Forsvaret hadde ellers brukbar kontroll. Langt bedre enn fryktet.

Yngve

VG melder om 6-2 i avslutningar på mål til Molde og 14 - 13 til Brann i avslutningar totalt.

Var ikkje det vel mange sjansar til dei?


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

I følge VG hadde Brann og Molde nøyaktig like mange pasningsforsøk og nøyaktig like mange vellykkedr pasninger. Ikkeofte man ser det. De sier også at det var 3-3 i sjanser. Der tror jeg de bommer.

Spelaren

Quote from: krakra on April 06, 2013, 23:49:23 PM
I følge VG hadde Brann og Molde nøyaktig like mange pasningsforsøk og nøyaktig like mange vellykkedr pasninger. Ikkeofte man ser det. De sier også at det var 3-3 i sjanser. Der tror jeg de bommer.


Ifølge live-dekningen hadde vel Brann langt fleire pasninger enn Molde, dette var me innom i VGD-tråden. Må vere kuk i computeren deres.

Fem minutter før full tid skriver "Prideinbattle" følgende: Molde har nå 197 pasninger på 300 forsøk. En treffprosent på under 66.6 % er direkte flaut
GÃ¥ av.

Go Up