• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribunelivet 2013

Started by Tifo, March 18, 2013, 20:38:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

branngirl85

Quote from: Helena M on June 19, 2013, 11:08:54 AM
Quote from: branngirl85 on June 19, 2013, 11:05:19 AM
Quote from: Helena M on June 19, 2013, 10:56:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on June 19, 2013, 00:44:01 AM
Det er vel flere som har blusset i år, ikke minst som en protest mot NFFs totalforbud. Hvor er guttene når vi trenger dem?;)



Nå har eg et ganske hektisk jobb-program foran meg, så eg tror ikke eg får tid til å ta meg en tur til Haugesund. Men eg vet med sikkerhet at eg får med meg Rbk (h), Molde (b), Lillestrøm (h) og muligens Start (b) de kommende månedene.


Da hadde det vært kult om vi kunne blusset opp litt. Eg er i alle fall med, og driter i om eg får en bot.


Det er vel ikke VI som får bot, det er Sportsklubben Brann som får bot om vi blusser!



Anywhy! Blussing som ikke er under kontrollerte forhold er ikke bra! Det har vert bra når BGG/Tifo gruppen har hatt orginsert blussing, og jeg syns at sånn skal det forsette! Ukontrollert blussing kan gjøre mer skade enn nytte!

Helena M

June 19, 2013, 12:02:47 PM #151 Last Edit: June 19, 2013, 12:08:12 PM by Helena M
Quote from: branngirl85 on June 19, 2013, 11:12:11 AM
Quote from: Helena M on June 19, 2013, 11:08:54 AM
Quote from: branngirl85 on June 19, 2013, 11:05:19 AM
Quote from: Helena M on June 19, 2013, 10:56:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on June 19, 2013, 00:44:01 AM
Det er vel flere som har blusset i år, ikke minst som en protest mot NFFs totalforbud. Hvor er guttene når vi trenger dem?;)



Nå har eg et ganske hektisk jobb-program foran meg, så eg tror ikke eg får tid til å ta meg en tur til Haugesund. Men eg vet med sikkerhet at eg får med meg Rbk (h), Molde (b), Lillestrøm (h) og muligens Start (b) de kommende månedene.


Da hadde det vært kult om vi kunne blusset opp litt. Eg er i alle fall med, og driter i om eg får en bot.


Det er vel ikke VI som får bot, det er Sportsklubben Brann som får bot om vi blusser!



Anywhy! Blussing som ikke er under kontrollerte forhold er ikke bra! Det har vert bra når BGG/Tifo gruppen har hatt orginsert blussing, og jeg syns at sånn skal det forsette! Ukontrollert blussing kan gjøre mer skade enn nytte!



Her er eg helt enig.


Men mange av oss som blusser har gjort dette mange ganger før. Og skulle vi blusset ved en eventuell bortekamp (hvor det ikke er like mange supportere som på stadion og hvor vi kun har et begrenset område) tror eg det hadde gått fint.

Vi har gjort dette før og vi er voksne mennesker. Som gjerne vil blusse ved senere anledninger.


Klaus_Brann

Sist kamp var det en haug med folk som satt på de midterste feltene. Det taler for å fjerne stolene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Sitter det folk på de midterste feltene håper jeg andre her kan hjelpe med å få de vekk, eller få disse personene til å reise seg.

Klaus_Brann

Ikke mange radene ned fra der dere står var det en del som satt forrige kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Helena M

Quote from: Klaus_Brann on August 07, 2013, 19:46:05 PM
Sist kamp var det en haug med folk som satt på de midterste feltene. Det taler for å fjerne stolene.



Men hvorfor? Eg så de sjøl.


Billettene mine på frydenbø felt B (rbk og lsk) kostet meg 325 kr. I fjor kostet de vel 200 om eg ikke husker feil.


Eg skjønner ikke hvorfor folk kjøper billetter der om de skal sitte hele kampen.

Wingfoot

Som bataljonsmedlem betaler du bare 200,- i år også (på nedre B og C, og nedre D hvis ikke jeg husker helt feil)
Står på Frydenbø og synger av full hals!


Klaus_Brann

 Det var ganske bra trøkk på ropene mot styre og Skars i dag, men ble avbrutt av noen Heia Brann-rop.
Forøvrig er den 'SK Brann fra Bergen by'- sangen på repeat utrolig slitsom, og veldig Kanaris. Slitsom sang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Det viste vel i grunn at supporterne er relativt splittet i synet på Skarsfjord. Det var vel så mye lyd av Heia Brann-ropene som ble startet som tilsvar til Styret må gå-ropene. Det er synd å si det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Må si det er mange tanter på Hansa som begynner å rope "Heia Brann" midt i mishagsytringene mot hva som foregår på Stadion.

Det verste er at tantene befinner seg midt i Bataljonen. Er det dette Bataljonen har blitt redusert til?
Ka du ve?

Super Hasund

Bataljonen er en vits. Er derfor jeg har holdt meg langt unna i flere år.
La Folket Synge

*Feltz*

Zolkan

Problemet er at tantene er flink til å samle seg.

kaj eskelinen

Egentlig tragisk støtte i dag, kred til de som kjører på men dette er ikke noe å snakke om desverre...

Helena M

Quote from: kabelmann on August 09, 2013, 20:47:53 PM
Det viste vel i grunn at supporterne er relativt splittet i synet på Skarsfjord. Det var vel så mye lyd av Heia Brann-ropene som ble startet som tilsvar til Styret må gå-ropene. Det er synd å si det.



No har vel det og litt med at de var mange flere enn oss.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2013, 20:25:17 PM
Det var ganske bra trøkk på ropene mot styre og Skars i dag, men ble avbrutt av noen Heia Brann-rop.
Forøvrig er den 'SK Brann fra Bergen by'- sangen på repeat utrolig slitsom, og veldig Kanaris. Slitsom sang.
Jeg syns det er så beskrivende at de ble avbrutt av Heia Brann, selv om det sikkert ble valgt fordi det er enkelt. Føler det er slik motstanden mot opprøret er. "Hold kjeft. Ikke kritiser. Heia Brann!"

SK

Det som har fått oppmerksomhet i media nå etterpå, er i hvert fall de kritiske røstene. Det er ingen steder det står at det var supportere som prøvde å motvirke dette. Kritikken er nevnt i de fleste media, omfattende i BA og BT, og er akkurat nå hovedsaken på VG-nett.

Dette betyr at mishagsytringene har hatt sin misjon. Trykket må holdes oppe fremover. Måten RBH uttaler seg på i media etterpå, viser tydelig at dette er et press de føler er ukomfortabelt.

Brann4

Sportsklubben e blitt korrupt
Klubben e  Trond Mohns Produkt
Styret svikter så vi gir beskjed
No må RBH gå av sted

Sportsklubben de gir oss inn
Tap og vinn med samme sinn
Eg har fulgt de siden 83
Eg sier akkurat ka eg ve

Sportsklubben blir styrt på grunn
Alle mann bli med å syng
Styret svikter så vi gir beskjed
No må RBH gå av sted

Et dikt i disse brusende tider.. legg til melodien under og du får en treffende allsang denne lørdagen

http://www.youtube.com/watch?v=XkSbI-m_Ha0



abe78

For en uansvarlig sangtekst!
.og husk!

Lasaron

Var bra i kveld. Bra entusiasme. Ikke bare på Hansa.
Tren på langskudd

Go Up