• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Oppgradering av serveringsfasilitetar på Frydenbøtribunen.

Started by hasunds, December 06, 2012, 13:47:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hasunds

Når Muse spelar på stadion med ryggen til Bt (mot frydenbø) i juli bør Brann kjenna si vitjingstid og oppgradera Hansatribunen med skikkelege kioskar inkludert ein pub eller to. Både kjernen i trondheim og stavanger oilers har fått gode ordningar for dette med ansvarleg servering i kontrollerte former. Med litt snev av planlegging bør dette kunne gjennomførast i løpet av våren, helst før serieopninga mot vålerengen. Er urettvist at det er kun spvtribunen som har skikkeleg serveringstilbod no. Når leiinga i Brann har tatt seg tid til studieturar i Usa og Tyskland bør dei ha fått nok av innspel og inspirasjon til og gjennomføra dette. Kan og bli ei viktig inntektskjelde og publikum kjem tidlegare til Stadion. Ser ikkje for meg dei store utfordringane i at publikum kan nyta litt god mat og drikke før avspark og evt i pausen som i andre siviliserte land.
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Nixon

http://www.na24.no/article3475453.ece

RBH tok dette opp tidligere i høst og vil ha en diskusjon om det.

Kan Brann egentlig bare gjøre det? Eller vil de da bryte en eller annen lov eller pålegg fra NFF? Jeg tror uansett ikke at det vil skje noe før sesongen neste år. Og bråk kommer det også garantert til å bli.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on December 06, 2012, 14:01:03 PM
http://www.na24.no/article3475453.ece

RBH tok dette opp tidligere i høst og vil ha en diskusjon om det.

Kan Brann egentlig bare gjøre det? Eller vil de da bryte en eller annen lov eller pålegg fra NFF? Jeg tror uansett ikke at det vil skje noe før sesongen neste år. Og bråk kommer det også garantert til å bli.


Nymark Vel vil nok steile over tanken på pub i nærområdet.  :)
Gå av.

hasunds

Eg skjønar ikkje kvifor det er servering på spv og ikkje på frydenbøtribunen. Dette har vore supportarynskje i mange år og bør jobbast konkret mot. I tillegg kan det bli ei inntektskjelde for klubben. Ser ikkje det store problemet her. Før Spvtribunen kom så hadde sponsorane servering av øl og vestlandlefser med meir i kjellaren på Hansatribunen før kampen og i pausen. Dette fungerte greit. Bør kunne gjeninnførast utan stort rabalder når det er på eit avgrensa område.
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Nixon

Det er nok ikke så enkelt at det bare er å åpne en pub på f.eks. Hansa. Jeg vil tro at bevilgningen på Spv er for lukket selskap, og at det ikke er bare å be Hansabilen ta et ekstra stopp på en annen tribune.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Nå har jeg nylig vært på NFL i San Diego og NBA i Los Angeles. For to år siden var jeg på på NBA og NHL i New York. For å si det sånn: Vi har lite å lære av USA når det kommer til stemning og det som skjer på arrangementssiden inne på selve arenaen (tribunen/banen). Altså; vi trenger ikke et jævla diskotek og cheerleaders i hvert avbrudd i spillet.... Men vi har myyyyye å lære på det som skjer under tribunene og rundt stadion. Matserveringen er 100 ganger bedre enn på Stadion. Du har ørten forskjellige alternativer når det kommer til hva slags mat og drikke du vil ha. Ikke bare mange kiosker, men mange forskjellige typer kiosker. Og ikke minst; man selger øl. Det eneste er at ølet holder norske priser på sportsarrangement der borte. 60-70 kroner for ca amerikansk pint (0,47 l) er jo vanvittig! Og grunnet de mange spisestedene kunne man få kjøpt mat i pausen uten å måtte stå i kø mer enn et minutt. En helt annen verden.

For øvrig er amerikanerne gode på såkalt "tailgating" på NFL. Det er jo alltid enorme p-plasser rundt stadionene, og der har man rett og slett vorspiel med øl og mat og musikk fra stereoanlegget. Brann har absolutt noe å lære på å lage litt liv og røre rundt Stadion før kamp. De tider der man fyller Stadion utelukkende på 90 minutter fotball er dessverre forbi. Folk vil ha noe mer.
Legg ned hele klubben!

dudo

Jeg har en drøm om en gang å spise nokså god grillmat og ta en pils foran en sommerkamp utenfor stadion Altså noe a la denne tailgatingen du nevner, bare organisert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 06, 2012, 17:40:21 PM
Det er nok ikke så enkelt at det bare er å åpne en pub på f.eks. Hansa. Jeg vil tro at bevilgningen på Spv er for lukket selskap, og at det ikke er bare å be Hansabilen ta et ekstra stopp på en annen tribune.


Hvorfor ikke? De har det jo på Lerkendal bak supportertribunen.
Eller tenker vi at det er pga. at hele Norges RBK selvfølgelig får lov til det de vil?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dex1974

Bra tråd dette og er på tide med servering på norske arenaer...spesielt stadioner!
England er og et eksempel der man under tribunene har flere "boder" man får kjøpt øl og mat.
Hadde vært konge om det var flere Hansa-stands tilgjengelig på stadion og maten kunne en av klubbsponsorene, Mc Donald´s stått for. I Bergen selger de jo allerede "Brannmeny" der tre kroner av salget går til klubben...på tide å flytte litt av salget av nevnte og til der det skjer?
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

osoerli

Quote from: dex1974 on December 07, 2012, 07:02:11 AM
Bra tråd dette og er på tide med servering på norske arenaer...spesielt stadioner!
England er og et eksempel der man under tribunene har flere "boder" man får kjøpt øl og mat.
Hadde vært konge om det var flere Hansa-stands tilgjengelig på stadion og maten kunne en av klubbsponsorene, Mc Donald´s stått for. I Bergen selger de jo allerede "Brannmeny" der tre kroner av salget går til klubben...på tide å flytte litt av salget av nevnte og til der det skjer?


Men i England får du ikkje ta med deg den øllen du kjøper ut på tribunen.  Du må stå under tribunen å drikka den utan å få sjå kampen.  I Tyskland derimot, kan du ta den med ut på tribunen og nyta både den og kampen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on December 07, 2012, 03:13:38 AM
Quote from: Nixon on December 06, 2012, 17:40:21 PM
Det er nok ikke så enkelt at det bare er å åpne en pub på f.eks. Hansa. Jeg vil tro at bevilgningen på Spv er for lukket selskap, og at det ikke er bare å be Hansabilen ta et ekstra stopp på en annen tribune.


Hvorfor ikke? De har det jo på Lerkendal bak supportertribunen.
Eller tenker vi at det er pga. at hele Norges RBK selvfølgelig får lov til det de vil?


Jeg svarte på en som, hvis jeg ikke misforstod, mente at de nærmest bare var å åpne pub på Hansa siden det allerede var alkoholservering på en annen tribune. Så enkelt er det ikke. Men jeg sier heller ike at det på noen som helst måte er umulig.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: osoerli on December 07, 2012, 08:05:42 AM
Quote from: dex1974 on December 07, 2012, 07:02:11 AM
Bra tråd dette og er på tide med servering på norske arenaer...spesielt stadioner!
England er og et eksempel der man under tribunene har flere "boder" man får kjøpt øl og mat.
Hadde vært konge om det var flere Hansa-stands tilgjengelig på stadion og maten kunne en av klubbsponsorene, Mc Donald´s stått for. I Bergen selger de jo allerede "Brannmeny" der tre kroner av salget går til klubben...på tide å flytte litt av salget av nevnte og til der det skjer?


Men i England får du ikkje ta med deg den øllen du kjøper ut på tribunen.  Du må stå under tribunen å drikka den utan å få sjå kampen.  I Tyskland derimot, kan du ta den med ut på tribunen og nyta både den og kampen.
Rød makt på Hansa

dex1974

Har selv ikke noe behov for å ha med øl opp på tribunen...men hadde vært hyggelig med en øl før kamp eller i pausen som sagt! Og for de som ikke rekker opp til andre omgang kunne de hatt et par skjermer nede der kampen ble vist...akkurat som de gjør i England!

Er da ikke større irritasjonsmoment at folk vil ned ti minutter før pause enn de som går lenge før kampen?
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Quote from: dex1974 on December 07, 2012, 08:38:35 AMEr da ikke større irritasjonsmoment at folk vil ned ti minutter før pause enn de som går lenge før kampen?


Nei, men hvorfor få inn enda et irritasjonsmoment?
Rød makt på Hansa

Northside

Samtlige stadioner jeg har besøkt i utlandet ligger milevis foran Brann Stadion og Norske stadioner generelt når det kommer til mat, drikke og underholdning i og rundt stadionene.

Nevnte det før tror jeg, men f.eks Brøndby Stadion som også ligger litt utenfor "sentrum", der har de kiosker med mat rundt hele stadion + under tribunen. Det serveres øl og er som oftest lagt opp til noe underholdning utenfor stadion for de minste i timene før dørene til tribunene åpner.
Dette gjør at folk som akkurat er ferdig på jobb eller lignende, kan stikke rett på stadion 2-3 timer før kampstart. Få i seg noe fornuftig mat (gildepølsene på stadion er boss) og ta seg 1-2 øl menst man slår av en prat med kompiser.
Her i Bergen finnes det ikke noe som helst å gjøre før dørene på Stadion åpner, utenom vandring i Brannbutikken for å holde varmen.
Skal man ha mat må man opp til burgersjappen bak BT-tribunen.
Og når dørene endelig åpner, så er faen ikke maten i kioskene klar! Av en eller annen grunn skal ikke kioskene begynne serveringen før kampen har startet... Og disse små shottene med "coca cola" er ikke av ypperste klasse + DYRT!

ostraume

Denne amerikanske greien med tailgating blir vrien. Stadionene ligger jo gjerne langt utenfor byen, med enorme parkeringsplasser. Blir noe annet med boligområde og Nymarks Vel å forholde seg til.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Jo, men å slenge opp noen plasttelt og en grill trenger ikke ta så stor plass. Bilen må man jo uansett la stå. Men klart, Velforeningen vet vi jo alt om. Det blir uansett ikke uten kamp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

Det største problemt med tailgating er klimaet. Det burde ikke være problem for Bataljonen å tenne på noen store griller som folk kan fritt benytte deg av de få sommerkampene som har gode værmeldinger. Mat og drikke må taes med ellers trenger de vel bevilling. Vi kan bruke gressplenen ved siden av treningsbanen. Jeg håper politi vil se gjennom fingrene på noen øl så lenge det ikke blir rølp og for mye klager fra naboer.

Enig med Krøvel at vi har mye å lære fra USA før og i pausen av kampen, men den amerikanske tribunekulturen er ikke så mye å kopiere.

krøvel vellevold

Quote from: psv-hasund on December 07, 2012, 17:51:37 PM
Det største problemt med tailgating er klimaet. Det burde ikke være problem for Bataljonen å tenne på noen store griller som folk kan fritt benytte deg av de få sommerkampene som har gode værmeldinger. Mat og drikke må taes med ellers trenger de vel bevilling. Vi kan bruke gressplenen ved siden av treningsbanen. Jeg håper politi vil se gjennom fingrene på noen øl så lenge det ikke blir rølp og for mye klager fra naboer.

Enig med Krøvel at vi har mye å lære fra USA før og i pausen av kampen, men den amerikanske tribunekulturen er ikke så mye å kopiere.


På de billigste plassene på NFL-kampen jeg så, var det mye rart. Folk kom rekende langt ut i kampen, og mange var åpenbart ikke interessert i kampen i det hele tatt. Så ut som det var vennegjenger som hadde kampen som unnskyldning for å komme seg vekk fra kone og barn.
Legg ned hele klubben!

hansastril

Quote from: osoerli on December 07, 2012, 08:05:42 AM
Quote from: dex1974 on December 07, 2012, 07:02:11 AM
Bra tråd dette og er på tide med servering på norske arenaer...spesielt stadioner!
England er og et eksempel der man under tribunene har flere "boder" man får kjøpt øl og mat.
Hadde vært konge om det var flere Hansa-stands tilgjengelig på stadion og maten kunne en av klubbsponsorene, Mc Donald´s stått for. I Bergen selger de jo allerede "Brannmeny" der tre kroner av salget går til klubben...på tide å flytte litt av salget av nevnte og til der det skjer?


Men i England får du ikkje ta med deg den øllen du kjøper ut på tribunen.  Du må stå under tribunen å drikka den utan å få sjå kampen.  I Tyskland derimot, kan du ta den med ut på tribunen og nyta både den og kampen.

Dette går vell på alkohol reklame sjiten uansett. Om TV kameraer plukker opp øl er det krise i nasjonen. Har vært mye i England på kamp og har aldri hatt problem med å drikke i pausen. Må gjerne drikke litt fort om det er mye kø, men har aldri opplevd noe for seint komming til omganger. Verre når du skal bare ta den siste ølen hjemme, på pub eller evnt. vors en lørdagskamp.
Stolt og kry

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on December 07, 2012, 22:44:48 PM
Quote from: psv-hasund on December 07, 2012, 17:51:37 PM
Det største problemt med tailgating er klimaet. Det burde ikke være problem for Bataljonen å tenne på noen store griller som folk kan fritt benytte deg av de få sommerkampene som har gode værmeldinger. Mat og drikke må taes med ellers trenger de vel bevilling. Vi kan bruke gressplenen ved siden av treningsbanen. Jeg håper politi vil se gjennom fingrene på noen øl så lenge det ikke blir rølp og for mye klager fra naboer.

Enig med Krøvel at vi har mye å lære fra USA før og i pausen av kampen, men den amerikanske tribunekulturen er ikke så mye å kopiere.


På de billigste plassene på NFL-kampen jeg så, var det mye rart. Folk kom rekende langt ut i kampen, og mange var åpenbart ikke interessert i kampen i det hele tatt. Så ut som det var vennegjenger som hadde kampen som unnskyldning for å komme seg vekk fra kone og barn.


Det er jo gjerne de samm som chatter med andre gjennom hele kampen og gjerne bryr seg mer om det sosiale aspektet enn selve kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on December 07, 2012, 09:50:10 AM
Denne amerikanske greien med tailgating blir vrien. Stadionene ligger jo gjerne langt utenfor byen, med enorme parkeringsplasser.


San Diego Chargers' stadion har 19000 parkeringsplasser. Til sammenligning har vel Bygarasjen 2200 eller noe sånt... Og hvor mange har Stadion? 50?
Legg ned hele klubben!

Go Up