• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sogndal - Brann 18. november 18:00

Started by Xminator, November 12, 2012, 08:17:58 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Før denne kampen bør Skarsfjord ta med seg Langelands samlede verker og lese høyt. Det bør motivere om det finnes ett snev av Brannglød i spillerenes hjerter.

For her kan vi sende talentfabrikken over alle talentfabrikker ned i 1. divisjon. Det økonomiske mønsterbruket av en småklubb på vestlandet. De som spiller så suveren fotball at Langeland får skrivekløe.

osoerli

Kanskje dette skal vera kampen då Brann vinn ein seirekamp på bortebane på Vestlandet?  Hadde vore digg og sendt Saftbygda ned eit nivå.  Heller dei enn Fredrikstad.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

roaldinho

Betsafe allerede ute med odds til denne kampen:

Sogndal: 1,85 Uavgjort: 3,90 Brann: 3,90
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Eg har no lyst til å ha Sogndal i tippeligaen. Det er berre å sende ungt slik at dei får læring. Klarar me å vinne over Sogndal då og sender dei ned, fortenar dei ikkje meir.

roaldinho

Quote from: Hatleking on November 12, 2012, 19:56:57 PM
Eg har no lyst til å ha Sogndal i tippeligaen. Det er berre å sende ungt slik at dei får læring. Klarar me å vinne over Sogndal då og sender dei ned, fortenar dei ikkje meir.


Samme her, vil ha de i Tippeligaen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Sogndal er plastikklag. De kan godt gå ned.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on November 12, 2012, 20:06:45 PM
Sogndal er plastikklag. De kan godt gå ned.


Sogndal satsar lokalt og hentar inn unge spelarar - samt talent utanfrå som Badji. Ein av få klubbar som har kompetente leiarar som klarar å drive edrueleg. Samstundes er dei då frå nabofylket og oppgjera mot dei er jo alltid kjekke!

dudo

Men de har plastikk. De kan godt gå ned.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Jeg vil de skal rykke ned.

1. Fordi de har så lite tilskuere.
2. Det er så flaut å tape mot laget fra saftbygda, og det gjør vi nesten alltid borte.
3. Jeg håper Brann vinner kampen.
Tren på langskudd

Xminator

Quote from: Hatleking on November 12, 2012, 20:09:02 PM
Quote from: dudo on November 12, 2012, 20:06:45 PM
Sogndal er plastikklag. De kan godt gå ned.


Sogndal satsar lokalt og hentar inn unge spelarar - samt talent utanfrå som Badji. Ein av få klubbar som har kompetente leiarar som klarar å drive edrueleg. Samstundes er dei då frå nabofylket og oppgjera mot dei er jo alltid kjekke!


Herlighet, har du forlest deg på Langeland? Edruelig? De har jo ett og ett halvt ben i skifteretten...

1908

Quote from: Lasaron on November 12, 2012, 20:43:54 PM
Jeg vil de skal rykke ned.

1. Fordi de har så lite tilskuere.
2. Det er så flaut å tape mot laget fra saftbygda, og det gjør vi nesten alltid borte.
3. Jeg håper Brann vinner kampen.


1. Laget som evnt rykker opp har like lite med tilskuere + en ræva stadion.
2. Flaut å tape samme faen hvem vi spiller mot..
3. Brann gjør neppe det...

osoerli

FFK har vel også planar om å legga plastikk?  Men uansett vil eg heller ha ned Saftbygda.  Her skal det ikkje visast nåde.  Bye bye Bakke & Co.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Sogndal faller innunder min kategori av klubber som kan legge plastikk med rette (lang vinter), men jeg ønsker likevel færrest mulig plastikklubber (aka Mikke Mus-klubber) i eliteserien, så det er helt i orden om vi sender dem ned. Men det gjør vi ikke. Vi har ingenting å spille for, mens Sogndal har alt.
Ka du ve?

Northside

Eneste minuset med å sende Sogndal ned er at vi mister en av de korteste turene. Bortsett fra det har jeg ingenting til overs for den gjengen.

Satser på å stikke av med trommen deres denne gangen også, så slipper vi i det bråket :)

Lasaron

Quote from: 1908 on November 12, 2012, 22:59:49 PM
Quote from: Lasaron on November 12, 2012, 20:43:54 PM
Jeg vil de skal rykke ned.

1. Fordi de har så lite tilskuere.
2. Det er så flaut å tape mot laget fra saftbygda, og det gjør vi nesten alltid borte.
3. Jeg håper Brann vinner kampen.


1. Laget som evnt rykker opp har like lite med tilskuere + en ræva stadion.
2. Flaut å tape samme faen hvem vi spiller mot..
3. Brann gjør neppe det...


1. Jeg vil heller at FFK og Ulf skal holde seg, enn Sogndal.
2. Det fins grader av flauhet, det vet du godt.
3. Jeg håper Brann vinner kampen likevel.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Northside on November 13, 2012, 08:48:36 AM
Eneste minuset med å sende Sogndal ned er at vi mister en av de korteste turene. Bortsett fra det har jeg ingenting til overs for den gjengen.

Satser på å stikke av med trommen deres denne gangen også, så slipper vi i det bråket :)


Det er no stemningsfulle kampar på Stadion då! Det er mange sogningar i Bergen.

Christian

Eg ser helst at Brann vinner alle kamper. Punktum.

Om det sender Sogndal ned eller gir RBK gullet kommer alltid i annen rekke. Ferdig med den saken.

krøvel vellevold

Viktigste grunn til at jeg vil ha Sogndal ned, er at vi kan få gleden av å sende dem ned på deres egen bane. Men det skjer aldri i verden.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on November 13, 2012, 10:52:10 AM
Viktigste grunn til at jeg vil ha Sogndal ned, er at vi kan få gleden av å sende dem ned på deres egen bane. Men det skjer aldri i verden.


Enig.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Northside

Skal Bataljonen ha folk med på bussen til Sogndal bør følgene gjøres snarest:

- Lage en egen artikkel om bussturen som er synlig på toppen av fremsiden.

- "Billett er ikke inkludert i prisen", men folk lurer gjerne på om man er garantert billett på bussen? Eller må denne kjøpes på egenhånd?

- Promoter turen på fanpage og forumet.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Ja, men kanskje mest kjekt for Finne. For laget er det selvsagt et tegn på at vi er svekket.
Rød makt på Hansa

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

He he, vi som vil at Brann skal vinne kampen!

Etter min mening er det på spissplassen det er størst forskjell på etablert og talent.
Rød makt på Hansa

krakra

Ikke når den etablerte spissen spiller som Ojo har gjort i det siste. Tror Finne fort kan gjøre en bedre jobb.

Nixon

Tja, jeg syns Ojo gjør mye bra selv når han er dårlig. Bare ryktet hans gjør at han binder opp folk. Jeg frykter Finne får en meget vanskelig jobb der oppe der han får lite til.

Når det er sagt så gleder jeg meg selvsagt til å se hva han spille!
Rød makt på Hansa

Alzheimer/Silverspurs

Når Ojo er vekke fungerer ikkje Brann spesielt godt offensivt synst eg. Som Nixon seier så er han viktig sjølv i kampar han er dårleg. Stor, sterk, held på ballen, avsluttareigenskapar som gjer at han kan scora to på ein dårleg dag, og ikkje minst at han frigjer rom til resten av laget fordi det er så viktig for motstandaren å nøytralisere han.

Xminator

Vi får håpe at startplass for finne ikke automatisk betyr at Ojo ikke spiller. Det er plass til begge.

Den som nok rykket ut på benken er Bentley. Huseklepp og Larsen på kantene, Ojo og Finne mer som ett spisspar. Haugen får nok en av midtbaneplassene, så får vi se om Barmen får fortsette, eller om behovet for rutine betyr at Mjelde starter.

Xminator

Uansett blir alt annet enn ekte hattrick i første omgang nedtur når det gjelder Finne.

dudo

Ja, det er klart det er plass til begge. Så antar man at også Huse og Larsen spiller, og vi får et ekstremt offensivt lag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Kan vi i en kamp prøve med Zsolt på DM??? Skjønner ikke hvorfor Skarsfjord ikke prøver dette. Så får Grønner og Wangberg en kamp til som stoppere. Zsolt og Haugen hadde vært spennende å prøvd.

Bentley er viktig for et Brann lag som sliter stor med å holde på ballen og flytte laget høyere i banen når vi ligger lavt. Vil helst at Bentely starter, og Huseklepp og Larsen får kjempe om den andre kantplassen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Hatleking

Quote from: Kjell249 on November 14, 2012, 18:51:10 PM
Kan vi i en kamp prøve med Zsolt på DM??? Skjønner ikke hvorfor Skarsfjord ikke prøver dette. Så får Grønner og Wangberg en kamp til som stoppere. Zsolt og Haugen hadde vært spennende å prøvd.

Bentley er viktig for et Brann lag som sliter stor med å holde på ballen og flytte laget høyere i banen når vi ligger lavt. Vil helst at Bentely starter, og Huseklepp og Larsen får kjempe om den andre kantplassen.


Fordi Zsolt er ein me må få ut. La oss heller ha Grønner i midtforsvaret.

Hatleking


Kjell249

Quote from: Hatleking on November 14, 2012, 19:07:57 PM
Quote from: Kjell249 on November 14, 2012, 18:51:10 PM
Kan vi i en kamp prøve med Zsolt på DM??? Skjønner ikke hvorfor Skarsfjord ikke prøver dette. Så får Grønner og Wangberg en kamp til som stoppere. Zsolt og Haugen hadde vært spennende å prøvd.

Bentley er viktig for et Brann lag som sliter stor med å holde på ballen og flytte laget høyere i banen når vi ligger lavt. Vil helst at Bentely starter, og Huseklepp og Larsen får kjempe om den andre kantplassen.


Fordi Zsolt er ein me må få ut. La oss heller ha Grønner i midtforsvaret.

Ehhhhhhhhhhhhhh, for det første snakket jeg ikke om midtforsvaret og for det andre tror jeg sjansen er overhengende for at vi ikke klarer å selge Zsolt. Da skal vi selvfølgelig beholde han, men jeg tror han kan gjøre mer nytte på midtbanen, fordi vi har ganske bra dekning på stopperplass.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Hatleking

Quote from: Kjell249 on November 14, 2012, 19:42:35 PM
Quote from: Hatleking on November 14, 2012, 19:07:57 PM
Quote from: Kjell249 on November 14, 2012, 18:51:10 PM
Kan vi i en kamp prøve med Zsolt på DM??? Skjønner ikke hvorfor Skarsfjord ikke prøver dette. Så får Grønner og Wangberg en kamp til som stoppere. Zsolt og Haugen hadde vært spennende å prøvd.

Bentley er viktig for et Brann lag som sliter stor med å holde på ballen og flytte laget høyere i banen når vi ligger lavt. Vil helst at Bentely starter, og Huseklepp og Larsen får kjempe om den andre kantplassen.


Fordi Zsolt er ein me må få ut. La oss heller ha Grønner i midtforsvaret.

Ehhhhhhhhhhhhhh, for det første snakket jeg ikke om midtforsvaret og for det andre tror jeg sjansen er overhengende for at vi ikke klarer å selge Zsolt. Da skal vi selvfølgelig beholde han, men jeg tror han kan gjøre mer nytte på midtbanen, fordi vi har ganske bra dekning på stopperplass.


Ja, eg formulerte meg litt dårleg, men eg meinte at det var heller betre å satse på dei som ville vera i Brann. Grønner i midtforsvaret, Barmen og Haugen på midtbana.

1908

Quote from: Northside on November 14, 2012, 08:35:58 AM
Skal Bataljonen ha folk med på bussen til Sogndal bør følgene gjøres snarest:

- Lage en egen artikkel om bussturen som er synlig på toppen av fremsiden.

- "Billett er ikke inkludert i prisen", men folk lurer gjerne på om man er garantert billett på bussen? Eller må denne kjøpes på egenhånd?

- Promoter turen på fanpage og forumet.


Lite med folk som vil reise?

Northside

Nei, nærmer seg full buss etter hva jeg er blitt fortalt, men litt lite info for de som vil reise.

Markmus

Finne må uansett ha en makker. Blir for dumt om vi skal spille 4-5-1 med Finne på topp.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 14, 2012, 17:41:59 PM
Tja, jeg syns Ojo gjør mye bra selv når han er dårlig. Bare ryktet hans gjør at han binder opp folk. Jeg frykter Finne får en meget vanskelig jobb der oppe der han får lite til.

Når det er sagt så gleder jeg meg selvsagt til å se hva han spille!


Uansett kan han lukte på et par nedfallsfrukter, og det kan fort være nok til at vi tar med oss tre poeng...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: Markmus on November 14, 2012, 23:09:06 PM
Finne må uansett ha en makker. Blir for dumt om vi skal spille 4-5-1 med Finne på topp.


Neida, han kommer til å storspille som enslig spiss så styret kan stenge lommeboken før 2013 også.

Tommen

Noen som skal innover til denne matchen? Virker som noe laber interesse - forståelig nok gjerne. Tenker å reise innover i morgen....
Hvor er du Mons Ivar?

Gepard

Vil gjerne at brann gir en utstrakt hånd til Fredrikstad og gruser sogndal, men er stygt redd for at denne kampen er tapt på forhånd. Mest sannnsynlig blir vel umotiverte branngutter fullstendig overløpt av sogningene.

Finne Ojo på topp blir evt spennende å se på topp dog. Et jagende sogndal som må opp og frem skal få det tøft mot kjappe Finne. Og spiller vi med Huseklepp og Larsen på hver sin kant itillegg skorter det hvertfall ikke på offensive firbre i brannlaget...

branngirl85

Quote from: Tommen on November 16, 2012, 08:46:08 AM
Noen som skal innover til denne matchen? Virker som noe laber interesse - forståelig nok gjerne. Tenker å reise innover i morgen....


Vet om 10-15 stk som reiser til Sogndal i morrå!

1908

Jaja til de som reiser i morgen uten billett får ikke se kampen.. Må kjøpes før de reiser til Sogndal..

roaldinho

Quote from: 1908 on November 16, 2012, 17:07:47 PM
Jaja til de som reiser i morgen uten billett får ikke se kampen.. Må kjøpes før de reiser til Sogndal..


Kommer garantert til å bli ramaskrik fra de som ikke har billett og ikke får sett kampen på Fosshaugane Campus. Går vel til BA og BT også, bare for å få sympati.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on November 16, 2012, 18:58:56 PM
Quote from: 1908 on November 16, 2012, 17:07:47 PM
Jaja til de som reiser i morgen uten billett får ikke se kampen.. Må kjøpes før de reiser til Sogndal..


Kommer garantert til å bli ramaskrik fra de som ikke har billett og ikke får sett kampen på Fosshaugane Campus. Går vel til BA og BT også, bare for å få sympati.




Har lite tro på at de ikke kan få seg billett hvis de dukker opp på Fosshaugane, og det er plass på bortetribunen.

Legg ned hele klubben!

1908


krøvel vellevold

Sogndals status:

Sogndal-seier: De redder plassen hvis enten a) Ulf ikke slår AaFK (b) eller b) Hønefoss taper for RBK (h) eller c) Hønefoss spiller uavgjort mot RBK, mens Sogndal vinner med to mål, eller d) Hønefoss taper for RBK, mens Sogndal vinner med ett mål - samtidig som de scorer minst tre mål mer enn hva HBK gjør i sin kamp. F.eks. hvis HBK spiller 0-0, mens Sogndal vinner 3-2. Da vil Sogndal få 30-39 i målforskjell, mens HBK får 29-38, og Sogndal går foran på flere scorede mål. Skulle Sogndal vinne f.eks. 2-1, mens HBK spiller 0-0, får begge lag 34 poeng og 29-38 i målforskjell, og med 0-0 i begge innbyrdesoppgjør betyr det at det vil bli omkamp mellom disse to hvis det handler om nedrykk/kvalik.

Sogndal vil med seier uansett være sikret minimum kvalik.

Sogndal-uavgjort: Sogndal redder seg så sant ikke både FFK slår MFK (b) og Ulf tar poeng mot AaFK (b). Skjer en av delene, må Sogndal nøye seg med kvalik. Skjer begge delene, rykker Sogndal ned.

Sogndal-tap: Sogndal kan ikke komme høyere enn kvalik. Vinner FFK mot MFK (h), rykker Sogndal ned. Spiller FFK uavgjort, må Sogndal tape med fem mål for å rykke ned. Taper FFK, havner Sogndal på kvalik.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on November 16, 2012, 19:30:02 PM


Er de redde for at Sogndal-fans skal kjøpe på bortetribunen?

Hvordan skal forresten folk fra S&F som holder med Brann, få billetter? Har ikke alt salg foregått i Brannbutikkene i Bergen?
Legg ned hele klubben!

osoerli

Sogndal er desperate og vil ha ferrast mogleg på tribunen som støttar bortelaget.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up