• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2013

Started by Xminator, October 28, 2012, 06:32:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Jeg vil lage en uhøytidelig liste over hva NFF gjør galt. Punktenes rekkefølge kommer etter innfallsmetoden.

- De er redde for onsdagskamper
- utnytter ikke at halvparten av lagene har kunstgress nå i den tidlige serieåpningen
- blander cup og serie av og til
- praktiserer ikke totalt tilfeldig trekning i cupen fra og med tredje runde
- lar alle landskampene gå på Ullevaal
- tillater for stygge drakter (for mye reklame og dill)
- legger ikke den siste (eller nest siste) serierunden til en lørdag
- lar alt for få av billettene til cupfinalen gå til bermen
- er gjennomgående korrupte
- ønsker et lokomotiv i norsk klubbfotball
- generell motarbeiding av Brann
- de har for strenge krav til avstand mellom krittmerkene og første tribunerad.

Jeg kommer ikke på flere i farten, men det er sikkert mye mer.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

nero

Legg gjerne til salget av tv-rettigheter slik at tv2 mistet dem. Tv2 hadde et meget godt konsept, og holdt interessen oppe. Den er jo nesten borte nå, bortsett fra oss litt mer spesielt interesserte..
Lions led by donkeys.

Nixon

Er det ikke slik at det er klubbene som står bak en del av disse punktene gjennom Fotballtinget og NTF? Så alt kan ikke skyldes på NFF.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Her er de ledige midtukedagene i løpet av sesongen:

Torsdag 4. april: Serierunde mandag 1. april og ny serierunde fredag 5.-søndag 7. Ergo vanskelig å presse inn  noen serierunde uten at det blir for tett program. (Man praktiserer normalt minimum to hviledager mellom hver kamp)

Torsdag 11. april: Man er nødt til å spille torsdag fordi UEFA i utgangspunktet ikke tillater seriespill samme dag som CL. Med torsdag kommer man veldig tett innpå neste serierunde. Man hadde da ikke kunnet ha kamper fredag, og helst ikke lørdag heller.

Torsdag 25. april: Samme som over.

Torsdag 23. mai: Samme som med 4. april.

Ellers er midtukene opptatt av cup, e-cup og landskamper.

http://www.fotball.no/Documents/PDF/2013/Konkurranse/Hovedterminliste_menn_2013.pdf
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on March 20, 2013, 12:54:42 PM


Det ser ut til at jeg må trekke tilbake det med onsdagskamper.

De har hatt en tendens til å ha seriekamper og cupkamper samme helg/dag.

Folkefestene er først og fremst i 1. og 2. runde. 3. og 4. runde er liksom litt uinteressante. Og så er det så mye mas og tjas om reiseavstander og ditt og datt. Med vill og tilfeldig trekning fra og med 3. runde tror jeg cupen vil bli mer interessant. Særlig 3. og 4. runde. Har skrevet mer utførlig om dette tidligere, mener jeg å huske.

Da vil jeg isåfall si at FIFA og UEFA er teit som har laget de reglene. Haha, det skulle vel vært mulig å lage en liste på de også.
Tren på langskudd

storB

Det verste de fant på var jo "nøytral stemning på alle baner" konseptet før kamp, altså når vi ikke fikk spille nystemten.

En annen ting som er i vinden er jo dette med tilskuersvikten på ullevål. De har en veldig passiv holdning og sier de er fornøyd med 12 000. Gjør de egentlig noe aktiv for å fylle ullevål? Er vell lenge siden de klarte å fylle opp.

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Hatleking

Eg er godt nøgd med stallen slik han er no:

Keeparar: Backar:

Sævarsson, Demir, Fakiri, Vindheim

Eg sat opp Vindheim her fordi han forhåpentlegvis får meir og meir å gjere med A-laget. Me får håpe på at han får prøve seg i nokre kampar òg. Høgrebacken er bra med Sævarsson og backupar i Fakiri og Vindheim. Jonsson og Askar kan òg spele her dersom det skortar på dei andre. I fjor var Demir svak på venstrebacken, men den første kampen såg positiv ut. Me skal ikkje avblåse eit eventuelt nytt alternativ på venstrebacken enno, men la oss håpe at det går bra. Fakiri, Vindheim og Wangberg kan nok spele her òg.

Alt i alt noko usikkert, men med potensial til å vera bra. Begge førstevala våre er vesentleg betre offensivt enn defensivt.

Stopparar:

Jonsson, Zsolt, Wangberg, Grønner

Jonsson og Zsolt er førsteval. Det er nok her me slit mest. Jonsson var mykje skada i fjor og Zsolt trøbla veldig. Me er avhengig av nivåheving her. Zsolt har vel hatt ei nedadgåande kurve, så eit sal av han til fordel for ein betre spelar (t.d Semb Berge, Rogne) hadde ikkje vore å forakte. Wangberg er treig, men med vinnarinstinkt. Han har ikkje hatt den utviklinga dei i Trøndelag hadde håpa på, og har vel ikkje teke oss med storm heller. Men eit greitt alternativ. Grønner er eit stort talent, og eg er spent på når han verkeleg tek steget inn i førstelaget.

Skal me som lag forbetre oss, er det nok denne posisjonen me bør rette auga på. Det er ein del personlege feil som resulterar i baklengs, og ein kan spørje seg kor godt stopparparet vårt eigentleg er.

Sentral midtbane:

Badji, Haugen, Sokolowski, Barmen

Dette er ein spanande og god midtbane med fire forskjellige spelartyper. Badji er henta inn for å spele, og han kjem til å fungere som den mest defensive. Ein skikkeleg DM. Haugen er best med ball, og er den mest kreative her. Han har evna til å gjere det uventa. Sokolowski er ein liten blanding av dei to. Er god med ball generelt sett (forutan nokre få skjebnepasningar), og er sterkare i kroppen enn Haugen. Har eit tungt og godt skot, men kan bli noko treig. Barmen er annleis igjen. Han er god, roleg og sikker med ball. Tilførar tyngde i begge boksar.

Haugen og Badji blir nok førsteval, men det er ein svært spanande midtbane me har med forskjellige speltypar. I tillegg har me Nordkvelle og Fakiri, samt kanskje Zsolt som kan spele der om det trengs. Ein sterk lagdel!

Kantar:

Askar, Larsen, Nordkvelle, Skaanes, Kalve

Askar og Larsen er her førsteval. Førstnemnde har eit svært tungt skot og jobbar utretteleg. Har litt å gå på ift førre kamp. Larsen er absolutt ein av dei mest spanande i Tippeligaen. Han er rask, kvikk, kjapp i vendingane, kreativ - og har god fot til både innlegg og skot. No har han til og med teke steg i det defensive. Me har backup i Nordkvelle - som eigentleg ikkje er kant - men som har prestert bra der i vinter og tilførar meir løpstyrke og terriereigenskapar. Kalve og Skaanes er to spanande talent - spesielt sistnemnde som har vist at det bur mykje i han. Det er nokon for framtida.

Spissar:

Huseklepp, Pusic, Finne

Huseklepp er den heimvendte sonen. Han har til gode å vise seg i gammalt, godt slag, men førre kamp kan unnskuldast med magesjuke. Kjem han i form - som han sjølv meiner at han er i god rute mot - blir han ein kjemperessurs og ein kvalitetspelar. Pusic er nysignert. Scora hattrick i treningskampen før Vålerenga. I kampen mot Vålerenga fekk han ikkje altfor mykje til, men han jobba godt. Måla kjem nok etterkvart. Finne er vårt eige lille supertalent som forhåpentlegvis får mykje speletid. Han jobbar bra, luktar mål, plasserar seg godt og er ein veldig god avsluttar. Larsen kan òg spele her.

Alt i alt er det ein spanande tropp. Alle utlendingar som er i troppen, er i førsteelleveren. Det er bra. Elles har me no mange lokale som anten er i - eller er på veg opp til - førstelaget og kamptroppen. Ein kan argumentere med at det er ein for tynn tropp. Dersom me får eit par, tre skadar, kan det slå uheldig ut. Likevel har me ikkje noko Europa-spel i år, så troppen er vel grei nok for Tippeligaen og Cupen.

Det største forbetringsområdet er nok i forsvaret. Ein stoppar med kvalitet inn for Zsolt, hadde plutseleg gjort laget så sterkt at dei færraste hadde hatt råd til å undervurdere oss. Angrepet er òg eit lite spørjemål. Kjem Huseklepp tilbake i superform? Kva med Pusic - vil han kome til å imponere?

Ein grunn til at me ikkje har henta inn ein ny spiss, er at Dramé kjem til å spele i 2014-sesongen. Då hadde det vorte feil å hente enda ein angripar til ei angrepsrekke som nok garantert ikkje kjem til å utvandre før neste sesong.


Huff

Enig i mye her, men vil framleis ha inn en skikkelig stopper.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: Gulløl on March 20, 2013, 23:15:49 PM
Duell: Wangberg vs. Korcsmár
http://skbrannbloggen.wordpress.com/2013/03/20/duell-wangberg-vs-korcsmar/



Snodig analyse jeg ikke umiddelbart sier meg enig i. Jeg er ikke sikker på om Wangberg er raskere enn Korcsmar. Jeg er definitivt uenig i at Korcsmar har bedre grunnfysikk og hodestyrke, mens smarthet på banen? Vel, Korcsmar er ihvertfall bedre offensivt, og har bedre teknikk.

Igjen, snodig analyse. Jeg føler de bommer ganske kraftig.

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

AtroZ

Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Gulløl

March 21, 2013, 18:42:31 PM #212 Last Edit: March 21, 2013, 18:53:59 PM by Gulløl
I nytt Ballspark: Tore Strand vil ha Fredrik Semb Berge til å erstatte  Zsolt Korcsmár.
Dette istedenfor angriper/venstre kantspiller.
http://www.bt.no/tv/Dette-er-mannen-som-kan-gjore-Brann-til-et-gullag-2865872.html#.UUtG3ilhVZ4


Og Fagermo sa tidligere i uken at de ikke selger han for under 10 millioner kroner, men han pleier nå å ta litt i  :-\.
Kanskje vi kan få han for ca. 7 mill ?? En investering som kan gjøre Brann til en kandidat til gullet, den siste brikken kan en vel si.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3591343.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Quote from: Gulløl on March 21, 2013, 18:42:31 PM
I nytt Ballspark: Tore Strand vil ha Fredrik Semb Berge til å erstatte  Zsolt Korcsmár.
Dette istedenfor angriper/venstre kantspiller.
http://www.bt.no/tv/Dette-er-mannen-som-kan-gjore-Brann-til-et-gullag-2865872.html#.UUtG3ilhVZ4


Og Fagermo sa tidligere i uken at de ikke selger han for under 10 millioner kroner, men han pleier nå å ta litt i  :-\.
Kanskje vi kan få han for ca. 7 mill ?? En investering som kan gjøre Brann til en kandidat til gullet, den siste brikken kan en vel si.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3591343.ece


Heilt einig, men synst me bør kvitte oss med Zsolt før me kan kjøpe ein ny!

Hatleking

Elles er det interessant å høyre at Larsen ganske tydeleg gjev signal om at han heller likar å spele spiss enn på kanten. Det er gjerne ikkje overraskande det, då han vel eigentleg passar best på ein kant i 4-3-3 eller i trioen bak spissen i 4-2-3-1. Sjølv om han har teke mange steg defensivt, er det ikkje der han er best i vår formasjon. Slik stallen er no, bør han likevel helst spele som kant.

Dersom ein ekstra spelar skal bli henta utan at me sel nokon før (t.d Zsolt), så er det nok ein som kan spele både venstreback og kant. Skjelvik passar nok veldig bra der. Han spelar forresten venstreback for U21 no. På så måte kan me i enda større grad rullere litt på troppen. Trur ikkje at verken Haugen eller Larsen har godt av å spele alt.

dudo

Hva definerer du som å "spille alt"? 30 kamper i serien greier 20-årige gutter helt fint, og 8-10 kamper til på u21-nivå er heller ikke noe problem. Det er bare utviklende. De er ikke barn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Det har blant anna mykje med belastning å gjere. De Lanlay på Viking var sterkt prega etter å ha blitt overbrukt, og han har ikkje hatt noko særleg utvikling etter gjennombrotsåret. Henriksen sleit vel med litt av det same. Både Haugen og Larsen kjende noko i førre kamp, så det gjeld å vera noko forsiktig òg. Berisha fekk mykje ansvar i Viking og han presterte nok ikkje heilt på nivået ein hadde håpa på.

Det er ikkje det at dei skal spele, men trur alle har godt av at det er noko rullering i troppen, spesielt i teitt kampprogram.

krakra

Det at spillere som har en voldsom utvikling en sesong flater litt ut i neste er da vanlig og kan neppe tilskrives at de ikke tåler belastningen. På hvilket grunnlag kan du si at det skjedde med Henriksen?

Hatleking

Det var iallfall ikkje mykje futt i han på slutten av sesongen i forifjor. Uansett er det lett å få slitasjeskader. Ein kan argumentere at kroppen restituerar seg raskt, men dette er nok berre delvis feil. Forstår ikkje heilt kvifor dette er noko tema - alle lag i verda rullerar. Blant anna gjer lag som Barcelona, United - og innanlands - Molde det mykje.

krakra

Men det et forskjell på å spille 50 kamper i sesongen og 30.

Hatleking

Du er mest for å køyre same førsteellever gjennom heile sesongen?

dudo

Ikke nødvendigvis samme ellever, men krakra påpeker jo essensen: De internasjonale lagenes spillere har muligheten til å spille over 70 kamper i året. Våre gutter greier halvparten - men selvsagt ikke om det er snakk om skader. Det sier jo seg selv. Men det er ingen grunn til å hvile bare for å hvile. Om Haugen spiller under 30 kamper i år tror jeg det er destruktivt for utviklingen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

March 21, 2013, 22:11:31 PM #222 Last Edit: March 21, 2013, 22:13:18 PM by Hatleking
Belastningskadar kjem som følgje av stor påkjenning over ei periode. På vårparten blir det nok ein del onsdagskampar i tillegg, og eg trur det er viktig at me luftar litt då. Det både for at dei som spelar skal vera friskast mogleg og for at heile troppen skal kunne utvikle seg - ikkje berre elleve.

Solskjær rullerte mykje på troppen allereie i første sesongen. Då hadde ikkje Molde noko Europa-spel å bry seg om. Eg trur det var eit bra trekk av han, og at det gav heile troppen bra med speletid og utvikling, samt at ein hadde meir energi mot slutten av sesongen. Eg meiner slikt er undervurdert.

EDIT: Korleis skal spelarar som Skaanes, Finne osv kunne utvikle seg best mogleg dersom dei berre får minimalt med speletid?

dudo

Nå er jo greien at du trakk frem spesielt Larsen og Haugen som spillere som ikke skulle spille alle kamper - jeg dro slutningen for meg selv at det måtte være pga alderen. Det er ikke snakk om å spille med samme ellever, som sagt, men at vi ikke trenger å skjerme to av de som nok er best fysisk rustet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Enig, og kan ikke huske den voldsomme kritikken over Skars' fraværende rulleringspolitikk tidligere. Er det viktigere å rullere når nøkkelspillerne er yngre? Er det ikke mer naturlig å rullere på spillere som Askar og Pusic som tross alt har mer løpsfokuserte roller?

Enig i at vi burde rullere mer og jeg har kritisert Skars tidligere for hans manglende rullering, men jeg ser flere spillere som heller burde ha en rulleringsrolle enn Haugen og Larsen.

Hatleking

Quote from: dudo on March 21, 2013, 22:15:44 PM
Nå er jo greien at du trakk frem spesielt Larsen og Haugen som spillere som ikke skulle spille alle kamper - jeg dro slutningen for meg selv at det måtte være pga alderen. Det er ikke snakk om å spille med samme ellever, som sagt, men at vi ikke trenger å skjerme to av de som nok er best fysisk rustet.


Det er ikkje berre dei, nei. Eg meiner rullering generelt. Når det er sagt, har yngre spelarar nok ikkje heilt og fullt utvikla all muskulatur.

http://fotball.adressa.no/incoming/article199631.ece To av tre unge har hatt belastningsskadar. No er riktignok Larsen og Haugen ikkje 17 år, men dei har ikkje utvikla muskulatur heilt enda. Då er ein ekstra utsett for slikt.

Hatleking

Quote from: krakra on March 21, 2013, 22:19:56 PM
Enig, og kan ikke huske den voldsomme kritikken over Skars' fraværende rulleringspolitikk tidligere. Er det viktigere å rullere når nøkkelspillerne er yngre? Er det ikke mer naturlig å rullere på spillere som Askar og Pusic som tross alt har mer løpsfokuserte roller?

Enig i at vi burde rullere mer og jeg har kritisert Skars tidligere for hans manglende rullering, men jeg ser flere spillere som heller burde ha en rulleringsrolle enn Haugen og Larsen.


Ja, det er jo heilt vanvittig kritikk eg kjem med. Rullering har eg alltid vore tilhengjar av, så det er ikkje noko nytt slik sett. Eg vil berre Brann og spelarane sitt beste.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Trur me er ganske einige likevel, då :)

dudo

Quote from: Hatleking on March 21, 2013, 22:22:08 PM
Quote from: dudo on March 21, 2013, 22:15:44 PM
Nå er jo greien at du trakk frem spesielt Larsen og Haugen som spillere som ikke skulle spille alle kamper - jeg dro slutningen for meg selv at det måtte være pga alderen. Det er ikke snakk om å spille med samme ellever, som sagt, men at vi ikke trenger å skjerme to av de som nok er best fysisk rustet.


Det er ikkje berre dei, nei. Eg meiner rullering generelt. Når det er sagt, har yngre spelarar nok ikkje heilt og fullt utvikla all muskulatur.

http://fotball.adressa.no/incoming/article199631.ece To av tre unge har hatt belastningsskadar. No er riktignok Larsen og Haugen ikkje 17 år, men dei har ikkje utvikla muskulatur heilt enda. Då er ein ekstra utsett for slikt.


Enorm forskjell på 17 og 20-21-åringer. Vesentlig større enn sistnevnte og f eks 27-åringer. Og hovedpoenget i den artikkelen er jo at de møter spillere som er større og sterkere enn dem - det virker vitterlig ikke å være tilfellet med Haugen og Larsen, som i mine øyne fremstår som voksne spillere i år. Igjen, det bør være uproblematisk å spille 30 kamper for en 20-åring. Jeg ser virkelig ikke problemet i utgangspunktet. Men, individuelle vurderinger må selvsagt gjøres.

Hvor mange kamper hadde f eks ikke Haugen i Adecco?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Det er ingen forskjellsbehandling eg er ute etter. Eg berre påpeikar at det er best for alle å rullere på troppen. Det at unge ikkje har fått ferdigutvikla muskulatur enda er berre ein liten detalj, men like fullt eit poeng. Larsen t.d, har nok ein del å gå på der. Haugen har fått trent godt i vinter. At større grad av stabiliserande muskulatur førebygg skadar er - om eg ikkje bommar heilt - ikkje synsing, men fakta.

krakra

Quote from: Hatleking on March 21, 2013, 22:23:41 PM
Quote from: krakra on March 21, 2013, 22:19:56 PM
Enig, og kan ikke huske den voldsomme kritikken over Skars' fraværende rulleringspolitikk tidligere. Er det viktigere å rullere når nøkkelspillerne er yngre? Er det ikke mer naturlig å rullere på spillere som Askar og Pusic som tross alt har mer løpsfokuserte roller?

Enig i at vi burde rullere mer og jeg har kritisert Skars tidligere for hans manglende rullering, men jeg ser flere spillere som heller burde ha en rulleringsrolle enn Haugen og Larsen.


Ja, det er jo heilt vanvittig kritikk eg kjem med. Rullering har eg alltid vore tilhengjar av, så det er ikkje noko nytt slik sett. Eg vil berre Brann og spelarane sitt beste.
Javel. Syns kritikken virker ganske ny, men det er mulig du stod fremst og kritiserte Skars manglende rullering de to siste årene også. Uansett syns jeg det er merkelig å trekke frem Haugen og Larsen som to spillere som må rullere på spillertiden. Det er ganske mange spillere jeg heller ville rullert på.

Hvis man ser at de sliter med belastningen bør de selvsagt hviles. Men å ha som prinsipp at de skaø rulleres på er merkelig. Solskjær brukte spillere som Eikrem og Berget ganske fast.

dudo

Men din underliggende analyse av Haugens muskulatur er synsing, ikke fakta. Uansett, rulleringsbehovet er mindre i Norge med lag som spiller så lite som oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: krakra on March 21, 2013, 22:36:41 PM
Quote from: Hatleking on March 21, 2013, 22:23:41 PM
Quote from: krakra on March 21, 2013, 22:19:56 PM
Enig, og kan ikke huske den voldsomme kritikken over Skars' fraværende rulleringspolitikk tidligere. Er det viktigere å rullere når nøkkelspillerne er yngre? Er det ikke mer naturlig å rullere på spillere som Askar og Pusic som tross alt har mer løpsfokuserte roller?

Enig i at vi burde rullere mer og jeg har kritisert Skars tidligere for hans manglende rullering, men jeg ser flere spillere som heller burde ha en rulleringsrolle enn Haugen og Larsen.


Ja, det er jo heilt vanvittig kritikk eg kjem med. Rullering har eg alltid vore tilhengjar av, så det er ikkje noko nytt slik sett. Eg vil berre Brann og spelarane sitt beste.
Javel. Syns kritikken virker ganske ny, men det er mulig du stod fremst og kritiserte Skars manglende rullering de to siste årene også. Uansett syns jeg det er merkelig å trekke frem Haugen og Larsen som to spillere som må rullere på spillertiden. Det er ganske mange spillere jeg heller ville rullert på.

Hvis man ser at de sliter med belastningen bør de selvsagt hviles. Men å ha som prinsipp at de skaø rulleres på er merkelig. Solskjær brukte spillere som Eikrem og Berget ganske fast.


Ja, eg har alltid vore tilhengjar av rullering sjølv om eg nødvendigvis ikkje har proklamert det på Stråmyhr-vis. Eg trekte han fram sidan han var på Ballspark-programmet og at han gjekk ut med kjenning i lysken. Sidan Haugen òg gjorde det, så skreiv eg namnet hans òg. Det kunne like godt ha vore Huseklepp eller Demir, ja.

Trikset i sykkelritt er å drikke før ein følar seg tørst. På same måte bør ein vera i forkant på denne fronten òg - og det gjeld på alle spelarar. Berget har jo hatt ein del skadeproblem og Eikrem har hatt ein del i ryggen (hovudgrunnen er nok kunstgras). Førebyggjing er nok viktig på alle frontar.

krakra

Men som dudo sier. En godt trent 21-åring skal tåle rundt 30 kamper over en hel sesong uten problem. Man kan ikke mekte fem spilletid fordi en antar at de ikke tåler å spille 30 kamper. Selv med rullering spiller utenlandske spillere på lag i e-cup lett 40, gjerne 50, kamper over en sesong. Da kan du begynne å snakke om belastning

Kjell249

Det viktigste er at spillere som ikke er 100% fit ikke spiller og i hvert fall ikke starter. I sist kamp var det Huseklepp, neste kamp kan det være Larsen med stiv lyske. En spiller bør heller hvile i en kamp, enn å få en håndfull spolert.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Helt enig at alder ikke betyr noe, men skadehistorikk. Og der kommer også Larsen inn. Han slet veldig med overgangen til treningsmengden i Brann da han kom fra Askøy, og har vel hatt litt småproblemer med jevne mellomrom siden den gang. Og det er ikke betryggende at han sliter allerede etter første kamp. Så med han er det kanskje best å være litt mer føre var enn med andre spillere.
Rød makt på Hansa

ostraume

Ja, det er vel soleklart at Larsen er mer "i faresonen" enn snittet i troppen. Synes heller ikke det er så hårreisende det Hatleking sier; rullering er bra, og de yngste og de eldest trenger det mest. Så er det godt mulig Haugen er blitt gammel og veltrent nok til å komme seg ut av kategorien "de yngste."
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Det med å bruke spillere som ikke er elt 100 % syns jeg Brann gjør ofte. Liker det ikke. Det er ikke bra for de som må spille uten å være helt fit, det er ikke bra for de andre friske som trenger spilletid, og det er slettes ikke sikkert det er bra for laget i akkurat den kampen heller.
Tren på langskudd

Xminator

Med skade på Larsen mister vi alternativet både som spiss og kant, så det viser hvorfor man i Brann fortsatt leter etter en erstatter for bentley.

Huff

Med det norske landslagets fadese mot Enver Hoxas gutter i går trenger vi neppe å bekymre oss for ferbruar og adventskamper i neste års TL.

Utmerket.

Gulløl

Og flott at Huse slapp unna spilletid og ydmykelsen. Var nok hakket bedre fotball vi hadde på Stadion forrige lørdag. Landslaget=kjedelig fotball.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Men var det flere albanere på tribunen enn nordmenn?
Tren på langskudd

Gepard

Det sies så, at det seriøst var flere som holdt med albania enn norge. I så fall mådet ha vært opp mot 5000 albanere, som er et sinnsykt tall. Sier alt om Oslo som fotballby, men sikkert også endel om nordmenns påske-elsk.

Belfort

Quote from: Huff on March 23, 2013, 10:02:05 AM
Med det norske landslagets fadese mot Enver Hoxas gutter i går trenger vi neppe å bekymre oss for ferbruar og adventskamper i neste års TL.

Utmerket.


Neida, nå kan du være sikker på at Semb og de andre svimingene i forbundet mener vi bør spille hele året for å være i tidlig match form osv

Sindre32

Hva har den elendige prestasjonen til landslaget med Branns sesong i 2013 å gjøre?

dudo

Quote from: Sindre32 on March 23, 2013, 11:44:21 AM
Hva har den elendige prestasjonen til landslaget med Branns sesong i 2013 å gjøre?


Fint lite, men det har jo mye med 2014 å gjøre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

http://www.brann.no/latest-news/article/fmz7dc1h8yet1tcgtrdtvp19t/title/spill-brann-manager-pa-facebook

I hele 2013 kan du nå spille "Brann Manager" på Facebook og vinne billetter til Stadion.

Det er mulig jeg er for gammel til slikt. Enten det, eller så har jeg bare en annen oppfatning av hva som er god folkeskikk på nett. Jeg vil i alle fall ikke "plage"  vennene mine på Facebook med å gjennom hele året tigge etter likes for å vinne en konkurranse. Det tror jeg bare folk vil irritere seg over og konkurransen vil få en motsatt effekt.

Men som sagt. Kanskje jeg bare er for gammel...
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Sånt kan være irriterende, men man kan vel enkelt blokke request om sånne ting.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Ser at Brann har laget nye regler for mediekontakt for spillere, trenere og ledere.
http://www.brann.no/team1trainingschedule
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up