• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2013

Started by Xminator, October 28, 2012, 06:32:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Jeg går for Tesla og Deila.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: kabelmann on October 28, 2013, 00:59:36 AM
Med Leaf er det mye halvparten av alt. Litt sånn som Skarsfjord vs. en god trener.


Leafen er jo billig i drift, Skarsfjord beviselig not so much.


(helt tilfeldigvis bør det jo nevnes at undertegnede suser rundt i en svart leaf)
Gå av.

dudo

Quote from: Spelaren on October 28, 2013, 01:08:54 AM
Quote from: kabelmann on October 28, 2013, 00:59:36 AM
Med Leaf er det mye halvparten av alt. Litt sånn som Skarsfjord vs. en god trener.


Leafen er jo billig i drift, Skarsfjord beviselig not so much.


(helt tilfeldigvis bør det jo nevnes at undertegnede suser rundt i en svart leaf)


Jeg skal hente min tirsdag, så jeg ber folk gå varsomt i dørene slik at ikke manndomsfølelsen min skal bli ytterligere redusert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

I 2010 ble Brann nr.13. Den gang var vi hhv 9 og 14 poeng foran kvalik og direkte nedrykk to runder før slutt. I år er vi 8 poeng foran begge...

Ser man på "formtabellen" for de siste TYVE (!) rundene, er Brann nr. 13...
Legg ned hele klubben!

Spelaren

"Men statistikk kan brukes til så mangt. Eg e sikkar på om du tar alle de kampene vi har vunnet under Skarsfjord, og leggar de sammen - så kan de holle til minst itt seriegull"
Gå av.

kabelmann

Quote from: dudo on October 28, 2013, 01:13:16 AM
Quote from: Spelaren on October 28, 2013, 01:08:54 AM
Quote from: kabelmann on October 28, 2013, 00:59:36 AM
Med Leaf er det mye halvparten av alt. Litt sånn som Skarsfjord vs. en god trener.


Leafen er jo billig i drift, Skarsfjord beviselig not so much.


(helt tilfeldigvis bør det jo nevnes at undertegnede suser rundt i en svart leaf)


Jeg skal hente min tirsdag, så jeg ber folk gå varsomt i dørene slik at ikke manndomsfølelsen min skal bli ytterligere redusert.


Hehe ok.. ikke noe mer nedsnakking av Leaf.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: dudo on October 28, 2013, 01:13:16 AM
Quote from: Spelaren on October 28, 2013, 01:08:54 AM
Quote from: kabelmann on October 28, 2013, 00:59:36 AM
Med Leaf er det mye halvparten av alt. Litt sånn som Skarsfjord vs. en god trener.


Leafen er jo billig i drift, Skarsfjord beviselig not so much.


(helt tilfeldigvis bør det jo nevnes at undertegnede suser rundt i en svart leaf)


Jeg skal hente min tirsdag, så jeg ber folk gå varsomt i dørene slik at ikke manndomsfølelsen min skal bli ytterligere redusert.


Leafen er vel kun overgått av Fiat multipla i skjønnhet...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on October 28, 2013, 01:37:11 AM
Supportersjefen vil ha svar. Jeg venter i spenning.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6946342.ece


Hva slags svar ventes?
-Joda, vi har like lyst på medalje neste år som dokkar, Roger, men vi må vere tålmodige med Rune og guttene.
Med bakgrunn i at vi ledet med to mål mot Engen og at det kun har vært marginer som har gjort at vi ikkje har vunnet masse kamper i høst, så har vi skikkelig troen på at Rune skal skikk på sakene te neste år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Vi trenger ett ekstraordinært årsmøte rett etter siste hjemmekamp. Klubbens medlemmer bør forlange å få sette premissene for evalueringen etter denne sesongen.

Det handler ikke bare om resultater, men om hvordan klubben blir ledet. Det har vert for mye rot over tid. Februar blir for sent, da nærmer sesongstart seg igjen og en oppvask blir fort mer ødeleggende enn nødvendig. Det vil være noe dagens ledelse vil bruke for å grave seg dypere ned i skyttergravene.

Det bør kanskje være temaet på Hansa mot Tromsø. "Vi ses på årsmøtet!"

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2013, 02:39:33 AM
Quote from: kabelmann on October 28, 2013, 01:37:11 AM
Supportersjefen vil ha svar. Jeg venter i spenning.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6946342.ece


Hva slags svar ventes?
-Joda, vi har like lyst på medalje neste år som dokkar, Roger, men vi må vere tålmodige med Rune og guttene.
Med bakgrunn i at vi ledet med to mål mot Engen og at det kun har vært marginer som har gjort at vi ikkje har vunnet masse kamper i høst, så har vi skikkelig troen på at Rune skal skikk på sakene te neste år.



"Hadde vi slått Vålerengen i den kampen vi ledet 3-1, då e eg sikkar på at spellarne hadde fått det nødvendige løftet som hadde gjort at vi hadde vært helt der oppe kor vi ønskar å vere. Men med di ressursene så vi har hatt tilgjengelig, e det bra å klare syvende plass. Vi skulle selvfølgelig - akkorat så dåkkar - ønske at vi va helt der oppe med Haugesund og di andre store, og hentet en Gytkjær ellar en Karadas som kunne gitt laget ett skikkelig løft, men vi har rett og slett ikkje pengar te det. Men heldigvis så har vi Trond i ryggen, og vi har stor tro på Rune som gjennom snart fire sesongar har vist at han e rette mann til å føre oss helt opp der oppe."
Legg ned hele klubben!

Superjack

Brannsupporter.

kabelmann

"Grunnspællet sittar, folkens. Grunnspællet sittar. Okei, nåkken vil kanskje kalle det bunnspællet, men de vet ikkje ka de snakker om. Vi har lagt jæla mange kabaler de siste årene, noen til og med jobbrelaterte, men uten de økonomiske musklene som lag som Odd og Aalesund og Godset og Haugesund besitter, så e det ikkje enkelt, selv ikkje for oss som under like forutsetninger ville vært best i alt. Dessuten så speiler lagets innsats på banen publikums innsats på tribunen. E dokkar rævva der oppe så e vi rævva der nede. Det må dokkar bare forholde dokkar te. Det e i bunn og grunn dokkars feil at ting har blitt som de har blitt. Vi e ikkje ufeilbarlige, men vi e faen meg ikkje langt unna. Rimelig close, vil eg si, og derfor har vi selvfølgelig ikkje en gang vurdert å vurdere stillingene våre."
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Churchill

Jeg tror spillerne nå gjør det de kan for å unngå å få utbetalt en ufortjent førtipoengsbonus. Jeg tror derfor vi taper neste kamp mot Ulf for så å gruse TIL i siste kamp. Det er nok en plan bak dette, for så elendig som vi spilte i går skal det ikke være mulig å opptre med såpass gode spillere.
...we shall never surrender.

Spelaren

Bergens Tidendes forside er kjemisk fri for Brann-stoff.
Gå av.

Henki

Quote from: Spelaren on October 28, 2013, 09:00:47 AM
Bergens Tidendes forside er kjemisk fri for Brann-stoff.


Det sier vel også sitt.
Ballen skal fremover!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: kabelmann on October 28, 2013, 01:37:11 AM
Supportersjefen vil ha svar. Jeg venter i spenning.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6946342.ece


Quote


Nå må bataljonen skjerpe seg. Dette er så tamt som det går an fra en supporterleder. Når "Skarsfjord må gå" ble ropt til de grader på Stadion må det gå an å være mer offensiv i formuleringene.

Huff

Leser en mellom linjene er det også i BT hint om at Skars bør finne ny jobb.

''Når Rune Skarsfjord blir spurt om årsaken til elendigheten så peker han på at trenerteamet sammen med spillerne diskuterer løsninger og prøver å finne en vei ut av uføret. Det tviler jeg ikke på, men når det ikke gir resultater, så er det kanskje grunn til å spørre seg om en ikke bør endre kurs, eller være åpen for å ta imot nye impulser.''

https://www.bt.no/100Sport/meninger/Brann-krisen-er-alvorlig-400132_1.snd

Lasaron

Det ble diskutert i "nytt styre-tråden" hvorvidt dagens stall egentlig er god nok for medalje. Jeg fortsetter ordskiftet i denne tråden.

Jeg tror det at vi har vinglet så til de grader på midtstopperplass alene har kostet oss en del poeng. Dette mener jeg delvis skyldes skader, og delvis skyldes at Skars har brukt Gjesdal for lite. Ikke det at Gjesdal er så utrolig mye bedre enn Wangberg, men det kunne blitt et mer fast stopperpar enn det har blitt.
Bruken og misbruken av Finne tror jeg også har kostet poeng.
Sævarssons ubestridte tillitt kan ha kostet noe, tror han hadde skjerpet seg med en kamp eller to på benken.
Badji har blitt enormt mye dårligere utover sesongen. Mistenker at det hadde vært annerledes med svært mange andre trenere. Kan absolutt ha kostet poeng.
Skarsfjord sin overdrevne tro på Soko kan ha kostet poeng.

Spillestilen, planløsheten, dreper gleden ved å spille fotball, fravær av selvtillitt, mental katastrofe på bortebane, mye treneren sitt ansvar.

Det kan godt tenkes mange kritiske supportere i andre klubber kunne lagd lignende lister for sin klubb, men tror neppe den blir så lang og drepende som hos oss.

Vi kunne definitivt hatt mange flere poeng med en bedre trener. Kanskje svært mange flere poeng.
Tren på langskudd

kabelmann

Ser ikke noen grunn til å trekke frem Sæv på en slik liste. Han er den eneste som jobber og står på kamp etter kamp og som sikkert har løpt dobbelt så langt som neste mann for å sette det litt på spissen. Han lykkes ikke med alt, men det er han virkelig ikke alene om.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Jose Arrogantio

Er heller ikke særlig med alternativer til Sævarsson heller. Tror ikke Fakiri hadde kostet oss særlig færre poeng.

Lasaron

Quote from: kabelmann on October 29, 2013, 17:39:14 PM
Ser ikke noen grunn til å trekke frem Sæv på en slik liste. Han er den eneste som jobber og står på kamp etter kamp og som sikkert har løpt dobbelt så langt som neste mann for å sette det litt på spissen. Han lykkes ikke med alt, men det er han virkelig ikke alene om.


Kanskje han rett og slett har spilt litt for mye. Han er jo klart dårligere i år enn i fjor. Kanskje det er større forskjell på ham fra i fjor enn for de andre.
Tren på langskudd

Corran

Han løper ikke så mye lengre Russler mer
Sævarson er dårlig og jeg tror det er pga manglende konkuranse. Han får jo spille uansett. Insattsen på landslaget var mye bedre
Og han skal få at han var bedre søndag en jeg har sett ham på lenge.
Men han har kostet oss poeng (i alle fall mål i mot) ved å ikke jobbe hjem og på sløve feil
Og som sagt litt konkuranse så tror jeg han hadde blitt bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Helt fantastisk!

Brann hadde sin sesongevaluering allerede i forrige uke. På et tidspunkt der sesongen fremdeles i teorien kunne ende både med e-cup og direkte nedrykk!
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Kontraktsforlengelsen til Skarsfjord viste jo at de allerede har bestemt seg for linjen framover, så sesongevalueringen blir bare estetisk uansett. Bryr meg lite om at Skarsfjord, RBH og Walstad tar en hyggelig kaffeprat om ingenting nå eller etter Tromsøkampen.

Xminator

October 30, 2013, 06:18:18 AM #1276 Last Edit: October 30, 2013, 06:20:10 AM by Xminator
BT: SK Mohn er ferdig med sportslig evaluering allerede. Ingen varsellamper blinker.

Herlighet, det forklarer jo håpløsheten på banen når spillerene er overkjørt og siden september.

There are no American infidels in Baghdad. Never!

Nixon

Quote from: Xminator on October 30, 2013, 06:18:18 AM
BT: SK Mohn er ferdig med sportslig evaluering allerede. Ingen varsellamper blinker.

Herlighet, det forklarer jo håpløsheten på banen når spillerene er overkjørt og siden september.

There are no American infidels in Baghdad. Never!


Jeg logget meg akkurat på for å skrive et identisk innlegg. Helt utrolig at klubben starter evaluering rett etter sommerferien når sesongen varer til november. Og like utrolig at det bare er smårusk som må endres.

Man kan jo lure på hvor ærlige pillerne har vært her. Det er jo klart at når treneren nettopp har fått forlenget kontrakten, og spillerne har Mjelde-saken friskt i minne, så frister det sikkert ikke å lage noe bråk. Jeg tror det hadde vært annerledes dersom spillerne visste at treneren skulle evalueres etter sesongen.
Rød makt på Hansa

nero

Hvilken herlig evalueringsprosess! Den tror vi på, dere!
Lions led by donkeys.

dudo

Strands kommentar er fin, selv om han er litt for dempet i retorikken. Det er til å bli tussete av, den soleklare førsteprioriteten er å dekke ræven til seg og sine. Alt annet er totalt underordnet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Jeg lurer på hva evalueringen sa om prestasjonene på bortebane: "Vi har jo vunnet på bortebane i år, så pilene peker utvilsomt i riktig retning. Bare noen små justeringer nå, så er vi der".
Lions led by donkeys.

Torvanger

Så det var derfor Finne trente solo i går.... De er tydeligvis desperate.

Lasaron

Det faktum at det er så mange som går rundt og håper på at vi taper, både med tanke på bonus og med tanke på å få til endringer, det alene bør få alarmklokkene til å ringe skikkelig i hodene til ledelsen.

Den sportslige evalueringen de har hatt i høst kan de ta å stake laaangt opp der solen aldri skinner.
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: Lasaron on October 30, 2013, 11:03:39 AM
Det faktum at det er så mange som går rundt og håper på at vi taper, både med tanke på bonus og med tanke på å få til endringer, det alene bør få alarmklokkene til å ringe skikkelig i hodene til ledelsen.

Den sportslige evalueringen de har hatt i høst kan de ta å stake laaangt opp der solen aldri skinner.


Jeg merker at dette siste skrivet fra den sportslige ledelsen gjør meg lynende forbannet.

Jose Arrogantio

Jeg begynner å seriøst frykte nedrykk neste sesong. Elendig stemning i stallen, ingen ressurser til å hente nye spillere (Mohn-pengene må jo brukes til å dekke tapte inntekter) og en ledelse som tydeligvis ikke ser alvoret og nekter å gjøre noe for å endre på dette taler for en tur rett ned.

Torvanger

Quote from: Jose Arrogantio on October 30, 2013, 16:30:08 PM
Jeg begynner å seriøst frykte nedrykk neste sesong. Elendig stemning i stallen, ingen ressurser til å hente nye spillere (Mohn-pengene må jo brukes til å dekke tapte inntekter) og en ledelse som tydeligvis ikke ser alvoret og nekter å gjøre noe for å endre på dette taler for en tur rett ned.


Kanskje det må et nedrykk til for å bli kvitt alt rælet?

Corran

Verste er at de er ferdig med evalueringen og flere av spillerne tror at dette er en foreløpig evaluering og det kommer en endelig på slutten av sesongen etter hva jeg leste i papirutgaven

En jeg hang meg opp i på nettugaven av artikkel var denne:
"Er det misnøye med treneren? 
- Nei. Ikke slik jeg har lest evalueringen. Det vil alltid være noen som er mer misfornøyd enn andre. Det går gjerne på øyeblikkets frustrasjon. Når vi taper etter å ha ledet 3-1 mot Vålerenga eller 2-0 mot Viking, kommer det gjerne frustrasjon i alle retninger."

Ikke slik jeg har lest evalueringen? Er det mange måter å lese/tolke den. Enten er det vel misnøye eller så er det ikke misnøye. Ut i fra det jeg leser i det svaret så er det noen som er misfornøyde og det ignoreres eller legges lokk på
Er jeg alene om å lese dette?

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Det er en ledelsesstyrt evaluering, den er ikke valid. Kan styret kreve en ny gjennomgang, utført fra nøytralt hold?

Natan

Beklager, men nå begynner jeg å bli skeptisk til spillerne her. Nå må det komme initiativ ellers blir det ingen endringer fremover.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

krakra


Klaus_Brann

Ondrasek bøtter jo inn mål ja...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Han bøttet inn mål senest i fjor. I år har han spilt for et bunnlag uten noen som helst form for samspill og veldig lite kvalitet offensivt

Corran

Ja han har kolapset sammen med resten av laget OG han scoret vel stort sett på hjemmebane om jeg ikke husker feil
Han er også veldig avhengig av medspillere som gjør ham god Han er ikke typen som utretter noe på egenhånd. Men han er vel en bedre hodespiller en Pusic og han bør vel strengt tatt kunne gjøre det bedre en Pusic. Men om de handler en spiss så mener jeg de nok må et hakk lengre opp i kvalitet.
Og om TIL ikke rykker ned så blir han nok overpriset da han har lang kontrakt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra


Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 30, 2013, 21:51:45 PM
Han bøttet inn mål senest i fjor. I år har han spilt for et bunnlag uten noen som helst form for samspill og veldig lite kvalitet offensivt


Bøttet og bøttet, fru blom. 14 mål er ikke min definisjon på å bøtte inn mål.
Frode Johnsen har scoret 14 mål for Odd som har scoret 39 mål i år. Ondrasek har scoret 8 for TIL som har scoret 40.

Han er ikke hyllen vi bør lete på i det hele tatt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: krakra on October 30, 2013, 21:51:45 PM
Han bøttet inn mål senest i fjor. I år har han spilt for et bunnlag uten noen som helst form for samspill og veldig lite kvalitet offensivt


Det vil han jo gjera her også, ...om vi ikkje bytter trenar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

roaldinho

Ondrasek har også misset en hel del sjanser i år som han gjerne puttet i fjor. Blir sikkert overpriset av Tromsø, men jeg syntes han er en god spiss som jobber bra og kommer til sjanser. Er bare det å sette dem.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

Ondrasek er nok også best i 4-4-2.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Jada, blir nok en ungdom. Men trøndersk dialekt.

Go Up