• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Hønefoss 08 oktober kl 1900

Started by branngirl85, October 01, 2012, 08:32:25 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

branngirl85

Bare en liten tanke som slo meg, men hva med at vi stiller på Brann siste trening før Hønefoss kampen, for å vise vår støtte, som vi gjorde i fjor før åpningskampen mot Rosenborg?
Det er no de trenger støtten vår, i medgang og motgang!

Huff

Håper på følgende lag:

-------------Piotr
Demir-Jonsson-Zsolt-Sæv
--------Barmen-Soko/Birkelund
Bentley----Kvelle---Larsen
-------------Ojo

Nr vi skal styre kampene bør Ojo fremdeles starte på topp, i alle fall så lenge Klepp er totalt ute av form. Finne eller Klepp bør få en bortekamp på topp før vi skriver 2013. Spent på hva en mer bakromsorientert spiss kan klare med Haugen bak seg.

osoerli

Her er laget 4-4-1-1:
                Piotr
Sæv  Jonsson  Korc   Demir/Wang
Larsen  Soko   Haugen   Bentley
                Ojo
                Finne

Innhopp:
Skaanes for Larsen
Barmen for Soko
Huse for Ojo eller Finne
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Quote from: osoerli on October 01, 2012, 14:40:42 PM
Her er laget 4-4-1-1:
                Piotr
Sæv  Jonsson  Korc   Demir/Wang
Larsen  Soko   Haugen   Bentley
                Ojo
                Finne

Innhopp:
Skaanes for Larsen
Barmen for Soko
Huse for Ojo eller Finne


Haugen er suspendert.

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on October 01, 2012, 14:40:42 PM
Her er laget 4-4-1-1:
                Piotr
Sæv  Jonsson  Korc   Demir/Wang
Larsen  Soko   Haugen   Bentley
                Ojo
                Finne

Innhopp:
Skaanes for Larsen
Barmen for Soko
Huse for Ojo eller Finne


Tviler sterkt på om Soko starter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Huff on October 01, 2012, 17:35:53 PM
Quote from: osoerli on October 01, 2012, 14:40:42 PM
Her er laget 4-4-1-1:
                Piotr
Sæv  Jonsson  Korc   Demir/Wang
Larsen  Soko   Haugen   Bentley
                Ojo
                Finne

Innhopp:
Skaanes for Larsen
Barmen for Soko
Huse for Ojo eller Finne


Haugen er suspendert.


Stemmer, Birkelund eller Barmen inn, eventuelt begge om Soko ikke rekker det.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Tifo

Klar for dugnad?

Fredag ca 19:00 i gymsalen på Flaktveit skole. Lørdag ca 12:00 samme sted. Bannere skal lages.

Det blir protest på Mandag mot Hønefoss. Protesten bygger på NFF sin manglene satsing på fotballsupportere som har resultert i et uholdbart antall mandags-kamper for oss!
Mer info om selve protesten vil komme på Bataljonen.no i dag eller i morgen.

Gi gjerne en beskjed om du stiller slik at vi vet ca hvor mange vi blir.

Spørsmål? Kontakt Thomas på tlf: 97718437
.:Tifo-gruppen:.

1908

Syns vi bør sitte på ræv i 45 min uten å synge.. På tide med noen aksjoner her... Et banner betyr lite..

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on October 04, 2012, 17:07:48 PM
Syns vi bør sitte på ræv i 45 min uten å synge.. På tide med noen aksjoner her... Et banner betyr lite..
Legg ned hele klubben!

1908


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

1908

Syns no heller NFF burde stenge dørene først ;)

Tifo

Portesten blir følgene:

Lar Bataljonen sine to felt på nedre Hansa stå tom 10min ut i kampen. Folk kan stå i midtgangene og ved "røykehjørnene" når aksjonen pågår. Da regner vi med alle får muligheten til å se kampen.
Vi oppfordrer folk til å ikke synge eller lage noe form for stemning før det er gått 10min av kampen og protesten er ferdig (nystemten synger vi med på).

På Bataljonen sine tomme felt vil det bli vist flere bannere mot NFF og "TV-styrt fotball".

Det vil bli delt ut flyers med info ved Hansatribunen, skrevet noen plaketer og annonseres på fremsiden her + facebook.

Vi tror og mener at 2 tomme felt midt på tribunen, med bannere, vil bli en veldig synlig protest som TV-kameraene ikke kan unngå å filme de 10 minuttene protesten varer.

Nå ble som kjent LSK fastsatt til mandag seinere i Oktober. Vi får se om det ikke bør gjøres noe den kampen også.
.:Tifo-gruppen:.

krøvel vellevold

Quote from: Tifo on October 05, 2012, 06:37:41 AM
Portesten blir følgene:

Lar Bataljonen sine to felt på nedre Hansa stå tom 10min ut i kampen. Folk kan stå i midtgangene og ved "røykehjørnene" når aksjonen pågår. Da regner vi med alle får muligheten til å se kampen.
Vi oppfordrer folk til å ikke synge eller lage noe form for stemning før det er gått 10min av kampen og protesten er ferdig (nystemten synger vi med på).

På Bataljonen sine tomme felt vil det bli vist flere bannere mot NFF og "TV-styrt fotball".

Det vil bli delt ut flyers med info ved Hansatribunen, skrevet noen plaketer og annonseres på fremsiden her + facebook.

Vi tror og mener at 2 tomme felt midt på tribunen, med bannere, vil bli en veldig synlig protest som TV-kameraene ikke kan unngå å filme de 10 minuttene protesten varer.

Nå ble som kjent LSK fastsatt til mandag seinere i Oktober. Vi får se om det ikke bør gjøres noe den kampen også.


Men hva er vitsen? Sesongen er nesten slutt, og neste år har vi ikke mandagskamper lenger. Fra neste år er det kun fredag på arbeidsdag i "helgerundene". Med andre ord: Antallet arbeidsdags-kamper blir halvert og man sitter igjen med den av arbeidsdagene som i grunn passer oss best. Overkill å lage et stort nummer av å protestere mot noe som uansett snart skal vekk.
Legg ned hele klubben!

Tifo

Vi vet mandags-kamper utgår neste år. Derfor blir det ikke en "fotball skal spilles i Helgen"- aksjon.
Protesten handler om NFF som ikke legger tilrette for å fylle norske tribuner. Eneste som er i fokus der er TV-kamper. Eks Odd-kampen vår som plutselig fikk endret dato kun for å blidgjøre TV-sere, etter at kampen først var fastsatt.

3 mandags-kamper på rad er heller ikke så veldig artig, selv om det ikke vil skje neste år.

Jeg mener vi bør si i fra fremfor å bare sitte stille og vente på neste sesong.
En protest i 10min vil ikke koste oss særlig stort mot Hønefoss og alle får muligheten til å se kampen. I disse dager hvor tilskuerflukten i Norsk fotball bare fortsette, så er det gjerne på tide å gjøre media/NFF oppmerksom på hvorfor folk ikke gidder å gå å kamp.

Et spørsmål Krøvel: Er du fornøyd med 3 kampdager hver runde, slik det blir neste år?
.:Tifo-gruppen:.

Klaus_Brann

Flott initiativ, og det er viktig å ta avstand fra NFF generellt når de gjør sitt beste for å drite på supporterne. Det som er veldig positivt er at dette blir veldig synlig både for media på stadion og også tv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Ja, det spiller ikke så stor rolle om mandagskampen forsvinner. Det blir en protest mot en generell holdning mot oss supportere som i alle fall ikke har blitt bedre i det siste.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

October 05, 2012, 08:33:39 AM #17 Last Edit: October 05, 2012, 08:35:49 AM by krøvel vellevold
Quote from: Tifo on October 05, 2012, 07:55:15 AM
Vi vet mandags-kamper utgår neste år. Derfor blir det ikke en "fotball skal spilles i Helgen"- aksjon.
Protesten handler om NFF som ikke legger tilrette for å fylle norske tribuner. Eneste som er i fokus der er TV-kamper. Eks Odd-kampen vår som plutselig fikk endret dato kun for å blidgjøre TV-sere, etter at kampen først var fastsatt.

3 mandags-kamper på rad er heller ikke så veldig artig, selv om det ikke vil skje neste år.

Jeg mener vi bør si i fra fremfor å bare sitte stille og vente på neste sesong.
En protest i 10min vil ikke koste oss særlig stort mot Hønefoss og alle får muligheten til å se kampen. I disse dager hvor tilskuerflukten i Norsk fotball bare fortsette, så er det gjerne på tide å gjøre media/NFF oppmerksom på hvorfor folk ikke gidder å gå å kamp.

Et spørsmål Krøvel: Er du fornøyd med 3 kampdager hver runde, slik det blir neste år?


Med kanskje 25 fredagskamper med totalt 50 lag involvert, betyr det at hvert lag i snitt får 3,13 fredagskamper. I snitt halvparten på bortebane - altså 1,56 fredagskamper på bortebane. Så blir det jo gjerne litt ujevnt fordelt, men vi får vel neppe mer enn kanskje 2-3 fredagskamper borte. I år er det jo dobbelt så mange potensielle arbeidsdagskamper (altså både fredag og mandag) og vi vil ende opp med 4 eller 5 borte på arbeidsdag, så anslaget om 2-3 er neppe helt på jordet. Vi må jo kunne leve med et par-tre fredagskamper borte i løpet av et år? Kan jo være greit noen ganger å ha resten av helgen "fri" etter en bortetur. Og uansett er jo fredag bedre enn mandag.

Et paradoks er jo også alle dem som mener semifinalene burde vært spilt i helgen. Skal disse spilles i helgen, må man enten utvide sesongen (noe folk er imot), eller bytte en serierunde fra helg til midtuke. Så kan man jo argumentere med at en semifinale er gjevere og viktigere og har større publikumspotensiale enn en vanlig seriekamp. Men samtidig er jo semifinaler på bortebane noe man statistisk sett spiller veldig sjelden. Greit nok, for vår del har det blitt en del de siste årene, men tross alt er det 50 % sjanse for at serierunden man flytter til midtuke vil være bortekamp - og den runden må man spille hvert år. Semifinale spiller man ikke hvert år.

Men jeg er enig i det om den generelle holdningen overfor fansen. Det er et større problem med all verdens kamper som flyttes på kort varsel etter at de er satt opp med et annet tidspunkt. I flere av tilfellene kunne man unngått flytting hvis man bare hadde vært litt forutseende - som f.eks. at MFK meget godt mulig ville spille e-cup torsdagen før de ble satt opp med lørdagskamp i serien. Og så var det vel en annen kamp (Basel borte) der MFK plutselig fant ut at de ville ha en EKSTRA hviledag foran. Normalt har man jo minimum to spillefrie dager mellom kampene, men MFK skulle absolutt ha tre - etter at kampoppsettet for runden var blitt satt opp. I tillegg har man jo alle skjærene i sjøen når det gjelder lag som plutselig skal ha to spillere med på aldersbestemte landslag, og dermed får utsatt kamp. Var det ikke i Adecco at en kamp ble utsatt pga dette på bare noen få dagers varsel?

Nei jeg er enig i aksjonen hvis det ikke er noen "fotball skal spilles i helgen"-aksjon, men nå var det nå det det så ut som når du blandet inn mandagskampen mot LSK i presentasjonen av saken.

Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Quote from: krøvel vellevold on October 05, 2012, 08:33:39 AM
Quote from: Tifo on October 05, 2012, 07:55:15 AM

Et paradoks er jo også alle dem som mener semifinalene burde vært spilt i helgen. Skal disse spilles i helgen, må man enten utvide sesongen (noe folk er imot), eller bytte en serierunde fra helg til midtuke. Så kan man jo argumentere med at en semifinale er gjevere og viktigere og har større publikumspotensiale enn en vanlig seriekamp. Men samtidig er jo semifinaler på bortebane noe man statistisk sett spiller veldig sjelden. Greit nok, for vår del har det blitt en del de siste årene, men tross alt er det 50 % sjanse for at serierunden man flytter til midtuke vil være bortekamp - og den runden må man spille hvert år. Semifinale spiller man ikke hvert år.



Kvarten ble jo spilt i helgen, kunne lagt den til midtuken istedenfor.
"og der snubler Sæternes igjen"

Tifo

Quote from: krøvel vellevold on October 05, 2012, 08:33:39 AM
Nei jeg er enig i aksjonen hvis det ikke er noen "fotball skal spilles i helgen"-aksjon, men nå var det nå det det så ut som når du blandet inn mandagskampen mot LSK i presentasjonen av saken.


Tok med mandagskamper siden det er en uting det også, derfor passet det også bra å aksjonere på mandag.
Forøvrig enig i mye av det du skriver i resten av innlegget.

At semifinalen gikk midt i uken er ikke noe jeg har reagert på. Regner ut at vi hadde ca 45 midtukekamper fra og med 2008-sesongen (Legg inn en liten feilmargin der!), da er cupkamper og helligdager ikke tatt med.

Det jeg derimot reagerte på når vi snakker om semifinalen mot Hødd var kampstart klokken 16:00. Ikke at det var negativt for oss bortesupportere denne gangen, men av prinsipp var jeg ikke enig.
Etter hva jeg forstod var flomlysene til Hødd godkjent for spill i 2.divisjon og nedover, men grunnet TV-sendinger er de ikke godkjent i Adecco og Tippeligaen?
Blir bare kompisk dersom det stemmer, for man hadde vel sett utmerket med flomlys godkjent for 2. divisjon?
Rett meg om jeg tar feil.
.:Tifo-gruppen:.

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on October 05, 2012, 08:48:12 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 05, 2012, 08:33:39 AM
Quote from: Tifo on October 05, 2012, 07:55:15 AM

Et paradoks er jo også alle dem som mener semifinalene burde vært spilt i helgen. Skal disse spilles i helgen, må man enten utvide sesongen (noe folk er imot), eller bytte en serierunde fra helg til midtuke. Så kan man jo argumentere med at en semifinale er gjevere og viktigere og har større publikumspotensiale enn en vanlig seriekamp. Men samtidig er jo semifinaler på bortebane noe man statistisk sett spiller veldig sjelden. Greit nok, for vår del har det blitt en del de siste årene, men tross alt er det 50 % sjanse for at serierunden man flytter til midtuke vil være bortekamp - og den runden må man spille hvert år. Semifinale spiller man ikke hvert år.



Kvarten ble jo spilt i helgen, kunne lagt den til midtuken istedenfor.


Men i så fall vil jo det bare gagne gloryhunterne. Det er jo tross alt dobbelt så stor sjanse for at man når en kvartfinale, som at man når en semifinale.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Tifo on October 05, 2012, 09:25:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 05, 2012, 08:33:39 AM
Nei jeg er enig i aksjonen hvis det ikke er noen "fotball skal spilles i helgen"-aksjon, men nå var det nå det det så ut som når du blandet inn mandagskampen mot LSK i presentasjonen av saken.


Tok med mandagskamper siden det er en uting det også, derfor passet det også bra å aksjonere på mandag.
Forøvrig enig i mye av det du skriver i resten av innlegget.

At semifinalen gikk midt i uken er ikke noe jeg har reagert på. Regner ut at vi hadde ca 45 midtukekamper fra og med 2008-sesongen (Legg inn en liten feilmargin der!), da er cupkamper og helligdager ikke tatt med.

Det jeg derimot reagerte på når vi snakker om semifinalen mot Hødd var kampstart klokken 16:00. Ikke at det var negativt for oss bortesupportere denne gangen, men av prinsipp var jeg ikke enig.
Etter hva jeg forstod var flomlysene til Hødd godkjent for spill i 2.divisjon og nedover, men grunnet TV-sendinger er de ikke godkjent i Adecco og Tippeligaen?
Blir bare kompisk dersom det stemmer, for man hadde vel sett utmerket med flomlys godkjent for 2. divisjon?
Rett meg om jeg tar feil.


Det var jo først og fremst de som IKKE reiste, som klaget over tidspunktet. Og det hadde jo ikke hjulpet dem at kampen gikk kl 19, hvis den ikke gikk på TV... Hadde blitt enda mer syting da...

Bortekamp kl 16 er helt topp når vi uansett må ta fri kampdagen. For hjemmefansen spilte det nok liten rolle. Enhver bygd med en tulleklubb som må spille semifinale kl 16 en hverdag fordi de ikke har flomlys, vil jo stenge helt ned ved en sånn begivenhet uansett.

Registrerer at det var en del som brukte avspark kl 16 som argument for at cupsesongen burde snus. Type "dette hadde ikke vært noe problem om semien gikk i mai". Men da hadde vi til gjengjeld måttet spille et par-tre cupkamper på bortebane hvert eneste år som gikk kl 15-16-17 på hverdager. Da kan jeg heller leve med at vi en gang vært 10. år kanskje må spille semifinale kl 16 på en dag man likevel må ta fri fra jobb. Men jeg skjønner jo at gloryhunterne driter i når de første cuprundene spilles...
Legg ned hele klubben!

stig

Minner om at 1. runde i cupen gjeren går i helg for å ha folkefester. For min del kunne den vært byttet til midtuke, med semifinale i helg. I år var det ikke tilfelle,( gikk vel 1.mai, som i år var en tirsdag) så vi må utsette kranglingen på den.
Nettsideansvarlig

The Boss

Er det ikke Brann - Hønefoss det skal dreie seg om her?!

Var oppom Stadion en tur, de sa (som ventet) at salget til mandag var elendig.. De var skeptisk på om de klarer å runde 10.000!

krøvel vellevold

Quote from: The Boss on October 05, 2012, 14:32:56 PM
Er det ikke Brann - Hønefoss det skal dreie seg om her?!

Var oppom Stadion en tur, de sa (som ventet) at salget til mandag var elendig.. De var skeptisk på om de klarer å runde 10.000!


Ja jeg tror ikke de klarer 10000. Sesongen er ferdig for folk. Det reelle oppmøtet kommer nok også til å bli skandaløst. Snakker vi 6000?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

For øvrig kan Brann takke sine egne talentløse billettsalg-prosedyrer hvis vi ikke runder 10000 på mandag. Hadde salget vært åpent fra søndag 23. september  kl 2050 da Brann slo RBK, kan det godt være det hadde blitt solgt noen hundre billetter i løpet av tiden frem til semien. Når da salget ikke startet før onsdag, og vi da også dummet oss ut i Ulsteinvik torsdag, så ble det ikke noe å hente på entusiasmen etter RBK-kampen. Jeg fatter ikke hvor de har idiotien rundt "salget starter halvannen uke før kamp" fra!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Kan noen finne noe om billettpriser her? http://www.brann.no/
Kan noen finne noe om billettpriser her? http://billetter.brann.no/
Kan noen finne noe om billettpriser her? http://billetter.brann.no/venue_areas.asp

Og her er mailen som Algerøy har sendt ut før kamp:

Quote


Man finner altså informasjon om de billigste billettene gjemt laaaangt nedi et brev med masse vissvass, og der folk helt sikkert har hoppet av før de har kommet til andre avsnitt.

Folk vil ha relevant info - ikke en masse føleri!
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Jeg likte denne: " Unngå kø på kampdag"

Som at det kommer til å skje.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Tifo

Da har vi lagt ut litt info om hva som skjer på tribunen Mandag:
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=932

Bannere er allerede i full produksjon (ferdig 22:30 i dag og fortsetter i morgen). Brann er orientert om aksjonen og spillerne vil være informert om hvorfor vi er stille de første 10 minuttene av kampen.

Viktig at flest mulig vet om aksjonen før de kommer inn dørene på Stadion. Spre artikkelen på Facebook!
Kampdagen vil vi dele ut en rekke flyers som informerer om aksjonen, men vi er avhengig av at alle er med på dette og at de fleste vet hva som skal skje.
.:Tifo-gruppen:.

krøvel vellevold

Burde heller aksjonert mot klovnespillerne som klarte å drite ut klubben i Ulsteinvik.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Nå har Brann UTROLIG nok klart å lage et nummer ut av billigplassene i deres eget reklamebilag i lørdagens BT! Til 13. hjemmekamp var det kanskje på tide!

Spørsmålet er bare hvor mange som gidder å lese en reklameavis for Brann nå som interessen har gått i dass den siste drøye uken.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on October 05, 2012, 23:11:25 PM
Burde heller aksjonert mot klovnespillerne som klarte å drite ut klubben i Ulsteinvik.


Ser ikke ut om at dette er å viktig for Bataljonen

Northside

Quote from: Belfort on October 06, 2012, 08:46:06 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 05, 2012, 23:11:25 PM
Burde heller aksjonert mot klovnespillerne som klarte å drite ut klubben i Ulsteinvik.


Ser ikke ut om at dette er å viktig for Bataljonen


Ser ikke helt hva vi tjener på å starte en hjemmekamp med å hetse spillerne?
De fikk klar beskjed etter kampen i Ulsteinvik. Tror det er lurere å starte med blanke ark igjen nå, så kan vi heller kjøre på dersom de driter seg ut mot Hønefoss også.

Klaus_Brann

Nei, ser virkelig ikke hva det skulle hjelpe for, annet enn å trykke laget mer ned.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Det er ikke viktig for Bataljonen å ha organisert hets mot egne spillere.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

October 06, 2012, 09:50:13 AM #35 Last Edit: October 06, 2012, 09:52:24 AM by krøvel vellevold
Det var sagt halvveis på spøk. Kall det lakoni. Jeg er for tiden nemlig mer forbanna på Branns innsats i Ulsteinvik, enn jeg er på NFFs mandagskamper. Skulle gjerne tatt noen ekstra mandagskamper mot å komme til cupfinalen og slippe ydmykelsen på Sunnmøre.

Nei, det tar seg selvsagt dårlig ut å hetse eget lag foran en kamp - helt enig.

Men samtidig er det åpenbart noe alvorlig i veien med vinnerkulturen i klubben. Motstandere undervurderes, spillerne stiller halvmotiverte og uten innsats. Hødd-kampen var jo ikke noe enkelttilfelle i Brann-historien. Det skjer jo gang på gang at vi går på slike flauser. Det er jo nok bare å ta hvordan vi har avsluttet cupen de siste fem årene: 2012; blir til tider rundspilt av et bunnlag i 1.div., 2011; svakt mot AaFK i selveste finalen, 2010; røk fortjent for et 3.divisjonslag, 2009; 1-5 for Odd, 2008; 0-8 for MFK. Når man da også hører snakk om at spillere er halvmotiverte foran enhver bortekamp i eliteserien, så er det noe som ikke kan tolereres. Jeg er dritt lei av at spillere er fornøyde bare med å spille for Brann, og tror at de ikke trenger å blø for drakten hos oss.

Joda, hets mot egne spillere før Hønefoss-kampen hadde vært dumt. Men en "aksjon" trenger jo heller ikke innebære hets. Det holder å få frem at vi ikke tolererer annet enn 100 % innsats alltid.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Som jeg har skrevet tidligere mener jeg det er galt å vrake Ojo. Han er vår klart beste spiss, og han har kontrakt ut neste år.

På den andre siden syns jeg tanken på å allerede nå tenke neste sesong er besnærende. Tabellsituasjonen tilsier at vi kan gjøre det. I så tilfelle bør Ojo benkes, siden han bør selges fortest mulig.

Men så er det dette med garderoben. Det å allerede nå tenke neste sesong vil kunne bety å vrake noen til fordel for noen som er bittelitt dårligere, men med større potensial. Det krever nok at treneren har en god hånd med garderoben.

Her er min ønskede lagoppstilling med tanke på gull 2013:

Piotr
Sæv - Jonsson - Wangberg* - Demir
Larsen - Soko** - Barmen - Bentley
Huse - Finne

* Jeg ttror magyaren ikke vil forlenge, og da bør han bli solgt. Videre tror jeg Wangberg fortsatt er litt bedre enn Grønner.
** Så er det denne kroniske skadehistorien, da. Jeg tror Haugen kan bli en ypperlig sentral midtbanespiller i 4-4-2. En Pirlo i eliteserien.
Tren på langskudd

Torvanger

Ojo er en hyggelig kar, jeg syns det har vært alt for mye piss om nigerianeren pga uttalelsene han har hatt nylig i BT, om hvorfor han ikke vil signere ny kontrakt. Som Austin og alle andre som har vært i Brann, står han fritt til å velge å signere for videre spill eller ei. Dette er en realitet også Brann og vi supportere må ta inn over oss. Ojo blir bedre med en god makker på topp, han er nok lei av å bli pakket inn av to stoppere hver gang han spiller, gi mannen albuerom!

bulldog

bulldog

osoerli

Ville prøvt 4-4-2 med Finne frå start.  Ojo og Huse får ein omgang kvar so makker, Ojo startar.

                      Piotr
Sæv     Jonsson     Wang/Zsolt   Demir
Larsen    Barmen   Soko/Kvelle   Bentley
                Ojo     Finne

Hadde vore kjekt med innhopp av unge Skaanes på slutten.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


krakra

Det er alle tilgjengelige. Ikke store rom for overraskelser der.

Nixon

Ja, alle utenom gullgutten din...

Er mest spent på om Soko spiller fra start. Vet ikke så mye om Hønefoss, men vet jo at de har en løpssterk orienteringsløper på midtbanen. Så vår midtbane får i alle fall kjørt seg med løping i kveld.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Alle utespillerne er kommentert i artikkelen om troppen, utenom Kalvenes. Hva er det med han? Er det for selvsagt at han ikke er med? Har han lagt opp allerede?
Tren på langskudd

krakra

Ingen som ikke er med er tilgjengelig. Selvfølgelig untatt tredjekeeperen.

Hatleking

Når kan ein tidlegast kjøpe billettar på Stadion?

Nixon

Quote from: krakra on October 08, 2012, 14:21:47 PM
Ingen som ikke er med er tilgjengelig. Selvfølgelig untatt tredjekeeperen.


Ja, selvsagt. Leste litt feil der...

Når det gjelder Kalvenes er nok dette så normalt at han ikke lenger er å regne med for nettredaksjonen i Brann. Og forhåpentligvis heller ikke for resten av klubben, inkludert oss supportere, fra neste sesong!
Rød makt på Hansa

Xminator

Brann.no melder Larsen og Ojo på topp. Jeg tviler vel litt på den og ser for meg ett tradisjonelt 4-2-3-1 i kveld også. Mjelde har fått klippekortet tilbake og Nordkvelle får vel en ny sjanse som 10'er. Jeg ville byttet posisjon på de to.

Personlig ville jeg satt Nordkvelle og Mjelde på benken til fordel Bentley og Barmen, og kjørt Huseklepp opp sammen med Ojo med en mer tradisjonell og flatere 4'er bak dem.

krakra

Jeg syns det ser ut som en 4-3-3, eller kanskje en 4-3-1-2. Det ville iallefall passet dagens elleve bedre enn 4-2-3-1

ostraume

Det blir vel Huse og Larsen på kantene og Nordkvelle som OM. Altså 4231.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up