• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentsanger

Started by monzilla, September 24, 2012, 11:24:41 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

monzilla

I stedet for å diskutere talentpolitikk opp og ned i mente starter jeg denne tråden i håp om at de etablerte talentene i førstelaget skal få hver sin sang. En stor del av drømmen om å spille foran eget publikum er jo å høre supporterne synge navnet sitt.

Per i dag bør Fredrik Haugen, Kristoffer Barmen, Kristoffer Larsen, Bård Finne og Jonas Grønner få sine egne sanger, relativt kjapt (disse bør sitte til seriestart 2013). Dette mener jeg faktisk er så viktig at Bataljonen bør sette ned en egen gruppe for å få dette iverksatt. Det er vanskelig å si, men det kan faktisk ha en reell effekt for spillerne at de føler at supporterne trykker de til sitt bryst.

Jeg er ikke særlig kreativt anlagt, så mine forslag holder jeg for meg selv. Men Bård Finne kunne kanskje ha overtatt Roy Wassberg-sangen? (hvis ikke den blir for harry)


krøvel vellevold

Eller kanskje det ikke er bra at unge talenter blir dyrket for mye heller...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on September 24, 2012, 11:40:32 AM
Eller kanskje det ikke er bra at unge talenter blir dyrket for mye heller...


Tja, jeg ser ingen grunn til at ikke de skal få sanger slik andre får bare fordi de er unge. De trenger jo like mye støtte fra tribunen de som andre. Tenker man sånn er det sikkert andre grupper som lett kan miste fokus. Som spillere fra enkle kår fra andre verdensdeler. Bør man ikke være litt forsiktig med å dyrke de for mye også? Sjokket kan jo bli for stort.

Så jeg synes det er et godt forslag. Dog ikke når det gjelder Wassberg-sangen. Alt er bedre å gjenbruke enn akkurat den!
Rød makt på Hansa

Ricky

September 24, 2012, 12:32:29 PM #3 Last Edit: August 25, 2013, 14:13:45 PM by Ricky
Det er viktig å gi konstruktive tilbakemeldinger til tenåringstalentene våre når de gjør feil, så istedetfor å bue, pipe, sukke, stønne og/eller banne vil jeg heller foreslå følgende sanger:

Fredrik Haugen:
Nei nei nei nei nei nei Haugen! (mel. Wassberg-sangen)

Kristoffer Barmen:
Nei nei nei nei nei nei Barmen! (mel. Wassberg-sangen)

Kristoffer Larsen:
Nei nei nei nei nei nei Larsen! (mel. Wassberg-sangen)

Bård Finne:
Nei nei nei nei nei nei Finne! (mel. Wassberg-sangen)

Jonas Grønner:
Nei nei nei nei nei nei Grønner! (mel. Wassberg-sangen)

krøvel vellevold

Eller "nei nei gutt, dette må bli slutt! ikke storme inn i feltet, før du har tatt av deg beltet. Glemte du det rent? Det var ikke pent!"

(Ironi)
Legg ned hele klubben!

vebo

Barmen har sitt eget rop. Ellers så tror jeg at spillere får sine egne sanger når de fortjener det. Avghengig av faktorer som spillestil, dedikasjon, kommunikasjon med fansen og selfølgelig ekstraordinære ferdigheter.

Det var en grunn til at Andresen aldri fikk seg en sang, mens vi ha eksempler på "tribunehelter" som fikk egne sanger uten å starte en kamp.

Vil tro at Finne ikke er langt fra egen sang, Mjelde kommer aldri til å få en.
Tiocfaidh ár lá

TheRock

Apropos, var det Felt Z som startet Mjelde-ropet i går? Fikk helt bakoversveis der jeg sto midt på Bataljonsfeltet.

Dunkin

Ble (naturlig nok) bra trøkk på "Finne!" etter scoringene i går. Hvorfor ikke bare kjøre vekselrop på hele navnet hans? Eller blir det en stavelse for lite i fornavnet?

Hva var Mjelde-ropet?

TheRock

Erik Mjelde *klapp klapp klapp* osv.

Hadde jeg aldri trodd å få oppleve.

AndreasNV

Quote from: TheRock on September 24, 2012, 14:34:01 PM
Apropos, var det Felt Z som startet Mjelde-ropet i går? Fikk helt bakoversveis der jeg sto midt på Bataljonsfeltet.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

dex1974

September 24, 2012, 16:31:30 PM #10 Last Edit: September 24, 2012, 20:59:49 PM by dex1974
http://www.youtube.com/watch?v=RDGNMXd21SY

Finne, Finne é rå
Finne é helten som vi har ventet på
Finne, han é et funn
Verdt millioner av pund

http://www.youtube.com/watch?v=uPudE8nDog0

Jonas Grønner baby
Jonas Grønner ooooh

:-p

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

AndreasNV

Quote from: dex1974 on September 24, 2012, 16:31:30 PM
http://www.youtube.com/watch?v=RDGNMXd21SY

Finne, Finne é rå
Finne é helten som vi har ventet på
Finne, han é et funn
Verdt millioner av pund

http://www.youtube.com/watch?v=uPudE8nDog0

Jonas Grønner baby
Jonas Grønner ooooh

:-p


Forbanna episk.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Utmedsnolken

Noen diktersjeler som kan ta denne videre:


Det ser ut som magi
hvergang Larsen går forbi
Hver jævla søndag
for SK Brann

Selvsagt basert på de musikalske dvergenes torsdagsfisken:

Men det var fårikål i første
Fårikål i andre
For Andersen har slektninger på Voss
Og Larsen steiker løk
Hvergang Larsen har besøk,
Men hver jævla torsdag
E' det fisk hos oss
"og der snubler Sæternes igjen"

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

AndreasNV

Haha, håper folk får det med seg. "Geir Hasund!" er kanskje en bedre sammenlikning enn "Skandale!" og. Apropos Hasund - det er aldri feil å hylle han, men det var voldsomt på Høddvoll i dag?
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Eirik_Eirik

Sko ha songe noko til Jørgen då han varmer opp ! Me måååå støtta han me sang eller banner ! Noko sang tips?

hansastril

Syns det kommer fram jævla mange bra sanger her på forumet, men det virker som at det er kun BGG som får de fram på staddaen og på reise, og virker ikkje som de e så ofte her å henter sanger. Synd når det er så mye gull her!
Stolt og kry

Go Up