• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Rosenborg, kl 19 23.september 2012 (23 runde)

Started by aleksanderhjelleseth, September 17, 2012, 17:07:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Belfort

Quote from: Nixon on September 23, 2012, 21:07:59 PM
Quote from: Huff on September 23, 2012, 20:43:38 PMSynes det dårligste laget vant i dag, men synes ikke vi var dårlige av den grunn.


Jeg for min del synes vi var fra dårlig til veldig dårlig i store deler av kampen. Jeg ser at flere spillere får god omtale her, men de spilte da ikke veldig godt noen etter min mening. Vi hadde griseflaks og ingenting annet!


Helt enig! I dag hadde vi griseflaks. Håper at Skarsfjord ser bak resultatet i dag men tviler på det

Klaus_Brann

Ingen som merket seg at ikke Chibuike fikk kort etter at han dro opp drakta?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Jeg syns ikke vi var grisedårlig i andreomgang. Førsteomgang var dårlig, men vi møtte tross alt TLs beste bortelag og tempoet ble høyt. Det taklet vi ikke. Vi fikk roet ned i andre og var fult på høyde med, kanskje til og med bedre enn, RBK. Det var ingen som så for seg det før kampen.

Markmus

Quote from: Christian on September 23, 2012, 21:02:24 PM
Ellers: Fakiri er tidvis krise,


Fakiri hevet seg betraktelig i dag. Synes han hadde enormt med ballvinninger. Hadde dog et stygt tilbakespill til Piotr som nesten endte med krise...
Ka du ve?

Markmus

Så et spørsmål sikkert bare krøvel kan svare på med én gang: når scorte en 17-åring sist for Brann i eliteserien?
Ka du ve?

Belfort

Quote from: Markmus on September 23, 2012, 21:34:23 PM
Så et spørsmål sikkert bare krøvel kan svare på med én gang: når scorte en 17-åring sist for Brann i eliteserien?

Vil tippe Bjørn Tronstad på 70 tallet

stig

Quote from: Klaus_Brann on September 23, 2012, 21:11:50 PM
Ingen som merket seg at ikke Chibuike fikk kort etter at han dro opp drakta?


Merket meg at Reginiussen ikke fikk gult når han byttet seg selv inn lenge før Strandberg var kommet ut. For så vidt bare en formalitet, men NFF pleier å være ganske rigide paragrafryttere.Kanskje det ikke gjelder alle lag?
Nettsideansvarlig

Joggi Bogga

Herlig resultat, men mye å ta tak i for Skarsfjord.

Midtbanen er veldig svak i dag. Haugen-Mjelde-Fakiri forbindelsen fungerer ikke i det hele tatt og jeg synes disse tre er våre svakeste for måten de samlet påvirker oss negativt. Etter ca 25 min dominerer Rosenborg totalt. De har nesten alltid en og noen ganger også to(!) mann nærmest fri på sentral midtbane. Vi evner ikke å justere og evner heller ikke kompensere med et bedre offensivt spill. Ofte var det et stort hull i midten som Haugen ikke fyllte ved å trekke ned. Istedet lå han nærmest og stanget mot forsvaret.

Det er nok et trener og spillerproblem. Uansett så må vi få orden på det og jeg tror løsningen, iallefall ut sesongen, er å sette av tre spillere som får utvikle relasjoner i disse rollene. Bare en av de tre posisjoner fremstår soleklar og det er Haugen som OM.

Larsen og Huseklepp var de som rent pga vær og rbks systemer fikk mest plass. Det klarte vi ikke utnytte. Delvis pga en meget god defensiv (han fikk ikke gå frem) høyreback.

Ojo var igjen klasse! Utrolig å se hvor mye RBK må ta hensyn til fyren. Han bedrer alle andre spilleres arbeidsvilkår noe enormt.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Northside

Aldri trodd vi skulle fikse 3 poeng i denne kampen.

Stemningen begynte bra, ble dårlig, men tok seg litt opp etter RBK fikk det første målet. Siste 10 minuttene var magisk. Lydnivået var på høyde med 2007-toppene vi hadde.

Noen bilder:




Klaus_Brann

Quote from: Markmus on September 23, 2012, 21:33:27 PM
Quote from: Christian on September 23, 2012, 21:02:24 PM
Ellers: Fakiri er tidvis krise,


Fakiri hevet seg betraktelig i dag. Synes han hadde enormt med ballvinninger. Hadde dog et stygt tilbakespill til Piotr som nesten endte med krise...


Helt enig, han var bra i dag, sjeldent man ser han som ballvinner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: stig on September 23, 2012, 21:42:40 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 23, 2012, 21:11:50 PM
Ingen som merket seg at ikke Chibuike fikk kort etter at han dro opp drakta?


Merket meg at Reginiussen ikke fikk gult når han byttet seg selv inn lenge før Strandberg var kommet ut. For så vidt bare en formalitet, men NFF pleier å være ganske rigide paragrafryttere.Kanskje det ikke gjelder alle lag?


Ja, vanligvis holdes innbytteren igjen før den som skal av kommer bort.
Men det er gjerne ikke så nøye nei. Klagemail sendt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Joggi Bogga

Merket meg noe nå som jeg så Finnes 2-1 feiring på fotballkveld. Han feirer ikke med Ojo, men søker heller hyllest av seg selv.

Håper det var en glipp og ikke et tegn på at vi har med en selvforherligende tufs å gjøre.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on September 23, 2012, 22:03:27 PM
Merket meg noe nå som jeg så Finnes 2-1 feiring på fotballkveld. Han feirer ikke med Ojo, men søker heller hyllest av seg selv.

Håper det var en glipp og ikke et tegn på at vi har med en selvforherligende tufs å gjøre.


Ironi eller? Hvis ikke; kom an! Han er 17, har knapt vært innpå i seriekamp for Brann før, scorer to mål i løpet av de få minuttene han er innpå - og snur nesten på egenhånd kampen mot RBK... da er han vel ikke spesielt bevisst på hvordan han feirer!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on September 23, 2012, 22:01:08 PM
Quote from: Markmus on September 23, 2012, 21:33:27 PM
Quote from: Christian on September 23, 2012, 21:02:24 PM
Ellers: Fakiri er tidvis krise,


Fakiri hevet seg betraktelig i dag. Synes han hadde enormt med ballvinninger. Hadde dog et stygt tilbakespill til Piotr som nesten endte med krise...


Helt enig, han var bra i dag, sjeldent man ser han som ballvinner.


Fakiri var ingen direkte krise, men heller ikke veldig god. Noe som ikke bare er hans feil. Han blir på mange måter veldig synlig når laget ikke fungerer. Han får mange baller, og når det er null bevegelse foran han får han den utakknemlige jobben med å slå en støttepasning. Han gjør det rett nok noen ganger også når han kunne vendt opp, men mange ganger har han ikke noe valg. Og da blir han seendes dårligere ut enn det han er.
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

Er dønn seriøs og forsåvidt enig i at det sikkert er lettere å "ta av" i en slik situasjon.
Samtidig er det et faresignal. Harmoni i troppen er en forutsetning for suksess.

Dette er jo kun et lite øyeblikk og er forhåpentligvis overhodet ikke representativt for FInne.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

Reglementet sier jo klart:

Reserven kan kun komme inn på spillebanen etter at den utskiftede spiller har forlatt banen og
reserven har mottatt tegn fra dommeren.

Dog kan det sikkert ikke straffes i ettertid hvis det ikke er med i dommerrapporten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

haak

La nå gutten få feire som han vil.
Han er 17 år har scoret to mål mot RBK og blitt matchvinner.

Huff

Quote from: Joggi Bogga on September 23, 2012, 21:42:58 PM

Midtbanen er veldig svak i dag. Haugen-Mjelde-Fakiri forbindelsen fungerer ikke i det hele tatt og jeg synes disse tre er våre svakeste for måten de samlet påvirker oss negativt. Etter ca 25 min dominerer Rosenborg totalt. De har nesten alltid en og noen ganger også to(!) mann nærmest fri på sentral midtbane. Vi evner ikke å justere og evner heller ikke kompensere med et bedre offensivt spill. Ofte var det et stort hull i midten som Haugen ikke fyllte ved å trekke ned. Istedet lå han nærmest og stanget mot forsvaret.



OMen vår har vel ikke trukket ned i nevneverdig grad de siste to sesongene, uavhengig av hvem som har spilt der? Tror dette har mer med hvordan vi ønsker å fremstå, selv om jeg er enig i at det hadde vært fordelaktig. Også enig i at den sentrale midtbanen funker dårlig, men vi mangler jo en skikkelig DM så det er ikke spesielt merkelig.

vekkreist

Quote from: haak on September 23, 2012, 22:23:00 PM
La nå gutten få feire som han vil.
Han er 17 år har scoret to mål mot RBK og blitt matchvinner.



HELT ENIG. Men bare så det det sagt, han sier selv at det er Ojo som skal ha all æren på 2-1 målet sjekk brann.no  http://www.brann.no/news/article/mz61iwq1ixg21ls74mjlt8kht/title/tv---helt-fantastisk

Men er det så gale at vi har gutter i laget som har selvtilliten i  orden?....  jeg mener nei :=)  dette er resultater av hardt arbeid over lang tid.....................

nummer9

Quote from: Joggi Bogga on September 23, 2012, 22:03:27 PM
Merket meg noe nå som jeg så Finnes 2-1 feiring på fotballkveld. Han feirer ikke med Ojo, men søker heller hyllest av seg selv.

Håper det var en glipp og ikke et tegn på at vi har med en selvforherligende tufs å gjøre.

Han takker også Ojo her:
http://www.tv2.no/play/sport/fotball/-et-enormt-kick-652979.html

krakra

Han takker Ojo i alle intervjuer og også på Twitter hvor han også drar frem Larsen. Fremstår som veldig ydmyk, og det har han gjort i de fleste intervjuer jeg har sett med ham.

Han er 17-år og snur 0-1 til 2-1 på en 7 minutters innhopp. Da har han lov til å være egoistisk i feiringen.

vekkreist

Quote from: krakra on September 23, 2012, 23:12:17 PM
Han takker Ojo i alle intervjuer og også på Twitter hvor han også drar frem Larsen. Fremstår som veldig ydmyk, og det har han gjort i de fleste intervjuer jeg har sett med ham.

Han er 17-år og snur 0-1 til 2-1 på en 7 minutters innhopp. Da har han lov til å være egoistisk i feiringen.



enig!

krakra

BT kårer Larsen til Branns beste på børsen. Sammen med Haugen og Sæv får han 6 på børsen


Klaus_Brann

Nydelig. Tusen takk:) Holder forresten nesten med de siste 10:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

fisken74

TV2 HD i samme kvalitet som på tv, uten konvertering.  :)

Klaus_Brann

Aha. Det er knall uansett. Satser paa at det kommer flere slike klassikere fra deg i tiden fremover:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: krakra on September 23, 2012, 23:31:40 PM
BT kårer Larsen til Branns beste på børsen. Sammen med Haugen og Sæv får han 6 på børsen


Da skal det ikke mye til. Vi hadde vert bedre og farligere med Bentley og Askar på banen.

Spelaren

http://fotball.bt.no/eliteserien/article251592.ece

"og i 85 minutter var det ett lag på banen"

- Mikael Frank Dorsin

Ett lag på banen, særdeles dårlig å score kun ett mål då. Skuddtrening neste?
Gå av.

Northside

Merket meg at hver gang Brann fikk ballen så trengte man 5-10 touch for å få kontroll. Når en RBK-spiller fikk ballen var det stort sett 1-3 touch før ballen ble sendt videre.

Tydelig at RBK har en del mer kvalitet i laget enn det vi har. Med hjelp fra dommeren så det rimelig stygt ut en stund.

Litt skummelt med all denne optimismen før semifinalen på Torsdag!

Klaus_Brann

Kun på hjemmebane det er optimisme. Borte er vi fortsatt elendige.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christian

Quote from: Nixon on September 23, 2012, 22:15:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 23, 2012, 22:01:08 PM
Quote from: Markmus on September 23, 2012, 21:33:27 PM
Quote from: Christian on September 23, 2012, 21:02:24 PM
Ellers: Fakiri er tidvis krise,


Fakiri hevet seg betraktelig i dag. Synes han hadde enormt med ballvinninger. Hadde dog et stygt tilbakespill til Piotr som nesten endte med krise...


Helt enig, han var bra i dag, sjeldent man ser han som ballvinner.


Fakiri var ingen direkte krise, men heller ikke veldig god. Noe som ikke bare er hans feil. Han blir på mange måter veldig synlig når laget ikke fungerer. Han får mange baller, og når det er null bevegelse foran han får han den utakknemlige jobben med å slå en støttepasning. Han gjør det rett nok noen ganger også når han kunne vendt opp, men mange ganger har han ikke noe valg. Og da blir han seendes dårligere ut enn det han er.

Enig i at Fakiri kan dele ansvaret for mangelen på konstruktive pasninger framover i banen med resten av laget. Ellers synes eg han stadig ble liggende for langt unna RBK-spillerne. De fikk ta i mot ballen, vende opp og sette fart flere ganger. Da er Fakiri for treig til å holde følge. Så heller ikkje at han var en spesielt god ballvinner, men mulig eg må ta den på egen uoppmerksomhet.

Tom C

Synes det er litt for mye sutring om at vi var dårlige i forhold til RBK her. Men jeg må da minne folk om at vi her snakker om et av tidenes kjøpelag i Norge, som minner ekkelt om slik det var på 90-tallet. Tror dessverre at man bare skal innfinne seg med at RBK pr i dag har en mye bedre stall enn Brann, og heller glede oss over at vi allikevel klarte å ødelegge den lange rekken deres uten tap.
Aldri mer Obos....

osoerli

Me kan vel neppe klaga på at rbk-spelarane brukte lang tid på byttene i den perioden dei leda, når Mjelde gjekk like seint.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Nå som seiersrusen har lagt seg så er det på sin plass å påpeke at vi ble pisset på i store deler av kampen i går. Det er rett og slett klasseforskjell på disse to lagene. For vår del så er hovedproblemet den sentrale midtbanen med trioen Haugen - Mjelde - Fakiri. Ikke noe vondt om noen av disse, men de holder ikke topp TL-klasse. Nå skjønner jeg at skader og salg er en del av fotballen, men la oss nå sikle litt over tanken på Haugen - Austin - Soko i stedet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Eg er ikkje det spor einig i at det var klasseforskjell. Brann vann vel alle statistikkar i etterkant, og målet til RBK kom ganske så ut av intet. Kva hadde handleposane å stille opp med i andre omgong?

Kjell249

Quote from: Hatleking on September 24, 2012, 08:27:40 AM
Eg er ikkje det spor einig i at det var klasseforskjell. Brann vann vel alle statistikkar i etterkant, og målet til RBK kom ganske så ut av intet. Kva hadde handleposane å stille opp med i andre omgong?
Enig! Vi sliter på slutten av første omgang. Eller sliter begge lag med at det gis bort ekstremt mye rom defensivt. Hadde vi vært litt mer nøyaktig kunne vi brukt alle mulighetene vi fikk, for det var mange. RBK savner Annan og vi Austin.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

ostraume

Jeg er enig i at Bartepakket taper seg enormt etter målet. De begynner å leke Odd med sløsing av tid og blir passive.

Men i første omgang eide de banespillet, skapte flere store sjanser og var klart best.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Det er lett å sjå seg blind på alle forseringene på midten trønderne hadde, det som var det største problemet til rbk var at det gjerne stokket seg siste tredjedelen. Dominerende på midten, men sjelden veldig farlig inne i boksen.
Gå av.

Leffen

September 24, 2012, 08:51:00 AM #190 Last Edit: September 24, 2012, 09:11:02 AM by Leffen

Kjell249

Quote from: ostraume on September 24, 2012, 08:42:17 AM
Jeg er enig i at Bartepakket taper seg enormt etter målet. De begynner å leke Odd med sløsing av tid og blir passive.

Men i første omgang eide de banespillet, skapte flere store sjanser og var klart best.
Vi startet også best i andre omgang før de scoret.

Ellers er man i beste fall naiv hvis man ikke forventet at RBK kunne slippe enkelt til når du ser på spillerne som startet. Ingen av midtbanespillerne har overskudd på defensive fibre eller forflytter beina med lynets hastighet.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

HenningSB

Dette var deilig! Flott at Larsen får sin debut fra start og gjør en meget god kamp. Synes han kjempet og sto på i massevis, defensive løp som var mer enn jeg kan si jeg har sett Askar og Bentley gjøre..

Også stor ære til oppbyggingen til 2 målet, brystpasningen til Haugen som klinern opp til Ojo som serverer Finne. 3 trekk over 70 meter på få sekunder, snakk om kontring!

Nixon

Quote from: HenningSB on September 24, 2012, 10:17:12 AMOgså stor ære til oppbyggingen til 2 målet, brystpasningen til Haugen som klinern opp til Ojo som serverer Finne. 3 trekk over 70 meter på få sekunder, snakk om kontring!


Ja, selv om det strengt tatt er en litt for lang pasning som trønderpakket burde ha kontroll på, er Haugen som skapt for en skikkelig bakromspiss. Noe vi dessverre ikke har for øyeblikket.
Rød makt på Hansa

Xminator

VG har en mer edruelig vurdering av innsatsen til våre lokale enn det Bergensavisene har. De bidro, men Bentley og Askar hadde gjort bedre arbeid.

Hvor mange benparader hadde Piotr i denne kampen? 2? 3? Bare der rodde Brann seg i land. For RBK hadde vesentlig flere gode avslutninger enn Brann frem til Finne fikk sine 10 minutter.

Nixon

Rød makt på Hansa

ostraume

Herlige bilder :)

Liker godt det halve sekundet der folk frykter at Ojo har mistet kontrollen, før goal og rabling etterpå!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: Nixon on September 24, 2012, 12:11:32 PM
http://www.brann.no/news/article/rr19pqawdu2418stlkgny0mdw/title/tv-her-klikker-det-pa-frydenbo

God stemning på Hansa! Legg merke til den etterhvert så misfornøyde bartefyren nede til høyre.:)


Haha, eg hadde aldri i verden plassert meg sånn.
Gå av.

Joggi Bogga

Quote from: Huff on September 23, 2012, 22:42:04 PM
Quote from: Joggi Bogga on September 23, 2012, 21:42:58 PM

Midtbanen er veldig svak i dag. Haugen-Mjelde-Fakiri forbindelsen fungerer ikke i det hele tatt og jeg synes disse tre er våre svakeste for måten de samlet påvirker oss negativt. Etter ca 25 min dominerer Rosenborg totalt. De har nesten alltid en og noen ganger også to(!) mann nærmest fri på sentral midtbane. Vi evner ikke å justere og evner heller ikke kompensere med et bedre offensivt spill. Ofte var det et stort hull i midten som Haugen ikke fyllte ved å trekke ned. Istedet lå han nærmest og stanget mot forsvaret.



OMen vår har vel ikke trukket ned i nevneverdig grad de siste to sesongene, uavhengig av hvem som har spilt der? Tror dette har mer med hvordan vi ønsker å fremstå, selv om jeg er enig i at det hadde vært fordelaktig. Også enig i at den sentrale midtbanen funker dårlig, men vi mangler jo en skikkelig DM så det er ikke spesielt merkelig.


Jeg har ikke sett nok kamper fra tribunen til å uttale meg om vi over lenger tid har spillt med en OM som ikke justerer posisjon ved behov. Tidligere har kanskje også behovet vært mindre fordi feks Torp og Austin dekket et vesentlig større område både gjennom bevegelse, plasseringsevne og trygghet med ball. Alt ettersom vi jakter eller kontrollerer ball.

Det er uansett utrolig rart at ikke Skarsfjord justerer mens kampen pågår.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Quote from: Xminator on September 24, 2012, 10:28:39 AM
VG har en mer edruelig vurdering av innsatsen til våre lokale enn det Bergensavisene har. De bidro, men Bentley og Askar hadde gjort bedre arbeid.

Hvor mange benparader hadde Piotr i denne kampen? 2? 3? Bare der rodde Brann seg i land. For RBK hadde vesentlig flere gode avslutninger enn Brann frem til Finne fikk sine 10 minutter.
VG trodde at det var Huseklepp som fyrte av foran 1-1. Jeg stoler ikke på børssettingen til en som ikke vet hvem spillerne er.
Larsen bidro med mer spillemessig enn Askar har gjort de siste kampene, Bentley og for den saks skyld. Haugen styrte spillet bra i andreomgang.

Go Up