• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Rosenborg, kl 19 23.september 2012 (23 runde)

Started by aleksanderhjelleseth, September 17, 2012, 17:07:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

September 23, 2012, 19:13:37 PM #100 Last Edit: September 23, 2012, 19:15:29 PM by Spelaren
Som forventet, kampforløpet har ikkje vært til vår fordel. Det blir spennende å sjå kva me kan by på utover andreomgangen. Blir det utålmodig lemping eller? Nordkvelle innpå, kem skal ut?

Edit; Mjelde ut. Tipper dei er redd for det gule kortet, han har ikkje utmerket seg meir negativt enn dei andre på midten der. Nordkvelle på DM har ikkje tidligere overbevist, men friske bein er friske bein.
Gå av.

Belfort


krakra

Quote from: GKH on September 23, 2012, 19:08:51 PM
Haugen har åpnet bra i 2.omgang synes jeg.
Har vel fortsatt ikke hatt en feilpasning i andreomgang.

Vi spiller langt bedre enn i første. Basert på hele kampen er det ok fortjent at RBK leder, men jeg syns vi har vært beste etter pause.

Markmus

Der ble vi snytt for straffen. Den fellingen skjedde på strek.
Ka du ve?

Belfort

Merkelig at vi ikke klarer å legge mer trykk på dem med tanke på at RBK har en kamp på torsdag i beina

GKH


Markmus

Vi har hvert elendige på å fylle på med folk fremover. Ble litt bedre etter at Nordkvelle kom inn dog.
Ka du ve?


GKH

Inn med Finne så blir det mål!

EDIT: Og der er han på vei inn. Bra du hører på meg, Skars!  

Spelaren

Eg trur dette må vere personlig rekord i somling som ender med tilbakespel til keeper og dertilhørende balltap på midten.
Gå av.


Markmus

Ka du ve?

Belfort



Spelaren

FINNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!
Gå av.

GKH

Quote from: GKH on September 23, 2012, 19:36:39 PM
Inn med Finne så blir det mål!

EDIT: Og der er han på vei inn. Bra du hører på meg, Skars!  


...Og med dette tillater jeg meg å utnevne undertegnede som ny ass.trener.

Markmus

Ka du ve?

OmOssSjølOgHansaøl

To av Finne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


OmOssSjølOgHansaøl

Der er det over; vi vant 2-1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Markmus

Tror faen ikke det jeg ser!

Finne vet hvordan en gjør seg til legende i egen hjemby :)
Ka du ve?

Belfort

Nå må det jobbes knallhardt med et mål for øye: lengre kontrakt til Finne



StuckedPaaOstlandet

Noen andre som fikk LITT frysninger siste minuttene her nå? Tror nesten det kom noen tårer. Statue på bryggen av hele utviklingsavdelingen no!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 23, 2012, 19:51:16 PM


Her er vi enig om noe, krakra;) Fantastisk dramaturgi i denne. Finne kommer inn og får to mål og snur det mot RBK, vannvittig digg!
Herlig uselvisk av Ojo å servere Finne på det siste målet også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on September 23, 2012, 19:56:22 PM
Herlig uselvisk av Ojo å servere Finne på det siste målet også.


Jepp. Ojo kunne med enkelthet ha banket den i nettet selv og det hadde han nok gjort om det var noen andre enn Finne som kom der. Herlig gjort av ham.
Ka du ve?

krakra

Ojo kunne også med enkelhet ha bommet der. Det vet vi alle.

GKH

 Jeg satt faktisk og dagdrømte tidligere i dag om at Finne skulle komme inn og avgjøre med to mål i kveld. Jeg kødder ikke.


Belfort

Er det en som kunne klart å rote det til på siste målet så er det Ojo. Derfor all ære for uselvisk opptreden der

Markmus

Så lenge Brann og Tromsø kommer på 4. og 5. plass (eller 5. og 4.) og Brann kommer i cupfinalen, så er vel Brann sikret EL-spill samme pokker?
Ka du ve?

storB

Kudos til Skars, freidig å la Bentley sitte på benken hele kampen og heller satse på Finne i sluttminuttene. Den eneste fra talentgjengen som ikke fikk spille idag var vell kun Grønner!! Gu kor herlig dette smakte, trønderne ble slått av BERGENSERE:)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

fortune

Dessverre. Er såvidt jeg vet bare slik dersom det andre cupfinalelaget kvalifiserer seg til CL.
First is first, second is nothing

eivhelle

For en debut som A lagsspiller. 2 mål på 10 minutter i første kamp. Jeg er fortsatt skjelven.

Ellers viser Kristoffer Larsen at han er god nok for først 11'eren i dag. Jeg kan ikke si at jeg savnet Askar eller Bently. Huseklepp har fortsatt et stykke igjen til han er der vi er vant til å se ham. I gammel toppform hadde han laget minst et mål  i dag. Det var mye nesten og fortvilende tekniske feil helt til Finne kom inn og ordnet biffen.

eivhelle

Quote from: storB on September 23, 2012, 20:07:41 PM
Kudos til Skars, freidig å la Bentley sitte på benken hele kampen og heller satse på Finne i sluttminuttene. Den eneste fra talentgjengen som ikke fikk spille idag var vell kun Grønner!! Gu kor herlig dette smakte, trønderne ble slått av BERGENSERE:)

Strengt talt var det ikke mange trøndere som ble slått. De startet med en på banen og avsluttet med to. Mesteparten av kampen følte jeg at det var Brann mot Tarik. Den jævla kleggen var over alt på banen og gjorde livet surt for oss.

Markmus

Quote from: fortune on September 23, 2012, 20:07:47 PM
Dessverre. Er såvidt jeg vet bare slik dersom det andre cupfinalelaget kvalifiserer seg til CL.


Ja, blingset nok der. Hvis Molde vinner cupen og kommer på 2. eller 3. plass, så beholder de EL-billetten fra cupen og EL-billetten for 2. plass går nedover til fjerdeplass.
Ka du ve?

tintin

heldig seier med 2 dårlige lag... bb var gamboa på rbk, huse og ojo bortsett fra siste målet var skuffende, syns og kvelle hadde et dårlig innhopp, men ka betyr vel det, blir bronse og cup-gull i år, mer enn godkjent:)

Markmus

Synes Nordkvelle tilførte mer kraft i angrepet når han kom inn.
Ka du ve?

StuckedPaaOstlandet

Kvelle var vel blandt våre beste etter han kom inn? Hadde mange fine løp med og uten ball. Ojo gjorde det også bra som oppspillspunkt og fikk en assist. Så greit det også. Huseklepp er enda ikke helt i slag, den er grei nok

Churchill

Jeg har regnet ut at dersom Bård Finne fortsetter å prestere på samme nivå, vil han neste sesong ende opp med å score score 540 mål. Dersom han spiller alle kampene da. Jeg tror han kan bli toppscorer med det.
...we shall never surrender.

krakra

Quote from: Kjell249 on September 23, 2012, 17:40:04 PM
Og alle som sutrer om bruk av talenter kan glemme å klage over resultatet når vi taper 0-3.
Hehe

tintin

rart d med tv kontra stadion, eg såg kampen på tv idag og syns kvelle var LANGT under pari, er de som syns han var frisk på stadion?

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on September 23, 2012, 20:00:26 PM
Er det en som kunne klart å rote det til på siste målet så er det Ojo. Derfor all ære for uselvisk opptreden der


Sist han var i en lignende posisjon som jeg kan huske, avventet han og fintet bort en eller to før han fant nettmaskene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Quote from: Klaus_Brann on September 23, 2012, 20:35:01 PM
Quote from: Belfort on September 23, 2012, 20:00:26 PM
Er det en som kunne klart å rote det til på siste målet så er det Ojo. Derfor all ære for uselvisk opptreden der


Sist han var i en lignende posisjon som jeg kan huske, avventet han og fintet bort en eller to før han fant nettmaskene.


Du vet like godt som meg at med Ojo vet du aldri og vi har alle sett han bomme på de mest åpenbare sjansene

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on September 23, 2012, 20:35:01 PM
Quote from: Belfort on September 23, 2012, 20:00:26 PM
Er det en som kunne klart å rote det til på siste målet så er det Ojo. Derfor all ære for uselvisk opptreden der


Sist han var i en lignende posisjon som jeg kan huske, avventet han og fintet bort en eller to før han fant nettmaskene.


Han var sannsynligvis en litt dårlig berøring fra å prøve å skåre selv. Noe jeg tror han hadde klart. Dette var vel stort sett det eneste positive Ojo gjorde i denne kampen. Men i kveld kan vi se litt stort på det!:)
Rød makt på Hansa

Huff

September 23, 2012, 20:43:38 PM #145 Last Edit: September 23, 2012, 20:47:23 PM by Huff
Synes det dårligste laget vant i dag, men synes ikke vi var dårlige av den grunn. RBK var meget gode og selv om forsvaret vårt tidvis var meget vaklende synes jeg det var mye bra offensivt. Jonsson og Fakiri våre svakeste, og synes heller ikke Mjelde eller Sæv hadde helt dagen heller. Det samme gjelder Ojo, men han serverer jo Finne en ferdigskoret pasning, så da er alt greit. Resten gjør det bra.

Haugen skal være vår OM fremover, per nå ikke mye bedre enn alternativene, men det blir han med tillit, han har med ro med ballen nå, er mindre stresset i pasningsvalgene og begynner å bli ok også uten ball, defensivt er han og i bedring synes jeg, har her gått fra meget svak til rimelig dårlig. på kant viser Larsen at han også kan bidra noe som gir strålende dekning der, overraskende brukbar defensivt, så for meg noe ala en ung Huseklepp her, men er mye bedre.  Huse gjør det og greit mtp manglende kamperfaring, løpene hans offensivt fra kant gir oss mer offensiv slagkraft i boksen når Ojo plasserer seg feil. En som ikke plasserer seg feil er unge Finne, målsnik av proporsjoner! Bak på banen gjør Zsolt en god kamp, og Demir gjør det greit, Piotr er nok en gang en strålende ambassadør for Polen. Vi skriker etter en Austinerstatter og vi trenger egentlig også en virkelig god stopper her har vi en blanding av ok og talent, ikke mer. Per nå er det ikke plass på i stallen til det siste, så vi får se hva som skjer ift overganger i vinter.

Ellers sitter jeg her og blør fra begge leggene etter et uheldig møte med seteryggen foran meg da jeg rablet gal etter Finnes avgjørende skoring, dermed kan en konkludere med at seter er livsfarlige og at ståplasser bør gjenninføres sporenstreks. Fantastisk herlig -igjen- på stadion. Jævlig, jævlig gøy.

ED: Forøvrig Skar skars ha for progresjon ang bytter, i dag synes jeg riktige spillere ble byttet inn og ut, selv om Hassan kunne vært byttet ut tidligere. Kvelle hadde intet stort innhopp, men det virket og som dommeren hadde noe personlig imot han.

krakra

Syns Zsolt hadde en veldig god kamp i dag. Flere gode inngripner defensivt, og gode offensive innvolveringer. Han er fantastisk når han kommer på driv fremover med ballen i beina. Larsen med en solid debut fra start, Haugen opp og ned i første, bunnsolid i andre. Huseklepp er fortsatt milevis unna toppformen. Ojo dårlig, men klarte å kjempe inn seieren.

Den defensive midtbanen henger ikke sammen. Den er for temposvak og flere ganger kunne trønderne bare løpe igjennom midtbanen vår. Spesielt i første. Det tok seg opp da Kvelle kom inn. Soko er treig som faen han og, men han er bedre defensivt og jeg kan ikke vente til han er tilbake.

Finnes innhopp trenger ingen kommentar.


Christian

Gu' kor deilig, dokkar!

En av tidenes snuoperasjoner og tidenes innhopp på Stadion. Helt merkelig egentlig. RBK kjører store deler av kampen, men har heldigvis et tidvis famlende forsvar og en keeper fullt på høyde med Norges beste. Eventyrlig innhopp for Finne.

Ellers: Fakiri er tidvis krise, Mjelde leverer greit, Korcsmar er god, Ojo stresser RBK-stopperne bra, men lite annet, Larsen godkjent, Huse må opp noen hakk. Men pokker om det er så farlig i kveld.

Nixon

Quote from: Huff on September 23, 2012, 20:43:38 PMSynes det dårligste laget vant i dag, men synes ikke vi var dårlige av den grunn.


Jeg for min del synes vi var fra dårlig til veldig dårlig i store deler av kampen. Jeg ser at flere spillere får god omtale her, men de spilte da ikke veldig godt noen etter min mening. Vi hadde griseflaks og ingenting annet!
Rød makt på Hansa

Go Up