• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BÃ¥rd Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 15, 2013, 17:38:47 PM
Neida, svarte bare X jeg. Men uansett når Finne hadde valgt å forlate Brann for utlandet ved kontraktsslutt hadde han blitt stemplet som en sviker, selv om han hadde fått like lite spilletid de kommende årene.



Det tror jeg folk hadde hatt mer forståelse for.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: StuckedPaaOstlandet on June 15, 2013, 18:20:34 PM
Han har ambisjoner om å få max utav potensialet sitt, det får han ikke i Brann uansett hvor mye han får spille, vi har blitt flink på talentutvikling men ligger fortsatt langt bak større ligaer. Men tror han hadde blitt til han var rundt 20 år uten at det hadde skadet noe skikkelig om han følte han fikk spille nok. Han burde gå til en klubb som er god på talenter og der han ikke er langt fra å få spille, ellers tror jeg han driter seg ut.


Takk for dagens fasit.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dons599

Dette er noe forbanna tull, og en totalt feil avgjørelse av finne.  Det er slike ting som ødelegger for den videre utviklingen av bÃ¥de klubb og talent satsing, og visst faen er finne en sviker om dette blir utfallet!

Jeg blir provosert!  Klart at brann og tippeligaen er godt nok i noen Ã¥r til for finne, her tenker han (agenten/rÃ¥dgiverne) KUN penger...

Xminator

Quote from: Klaus_Brann on June 16, 2013, 03:04:59 AM
Quote from: krakra on June 15, 2013, 17:38:47 PM
Neida, svarte bare X jeg. Men uansett når Finne hadde valgt å forlate Brann for utlandet ved kontraktsslutt hadde han blitt stemplet som en sviker, selv om han hadde fått like lite spilletid de kommende årene.



Det tror jeg folk hadde hatt mer forståelse for.


Det er jo litt pussig å måtte konstruere argumenter for andre for å "vinne" sin egen.

Det er klubben SK Brann jeg holder med. All historie viser at om du slår til i Brann så er A-landslaget og klubb i utlandet veldig nærme. For meg er det vanskelig å se noe annet enn pur egoisme som motiv. Brann kjemper om medaljer og europacup-spill i 2014. Om det hadde slått til kunne han som supporterhelt fått vise seg frem mot europeisk motstand som 19-åring. Og jeg vil tro en tur med U-21 også var veldig nærme.

Han burde spille to kontrakter til - 5 år - i Brann, og gi Brann det sportslige og økonomiske alibiet de trenger for talentsatsing. Fort regnet taper Brann 2 av 3 kroner som skytes inn der. Det er håpløst naivt å tro at en 18-åring skal prestere stabilt på toppnivå, så det sportslige utbyttet ligger mot slutten av de 5 årene jeg snakker om.

Jeg har full forståelse for at en 22-åring i landslagsdiskusjon drar på europatur. Jeg har null forståelse som Brannsupporter for at 18-åringene pisser på klubben sin og stikker arbeidet som er gjort med dem i egen lomme før de har sportslig og økonomisk utbytte.

Finne og Birkelund - og snart Vindheim - viser strengt tatt at vi får spillere med mer klubbfølelse ved å kjøpe dem fra andre.

All ære til Haugen som skrev en kontrakt ut over de årene vi burde forvente av Finne. Jeg har veldig vanskelig for å ønske Finne lykke til videre.

mbs

June 16, 2013, 08:58:17 AM #404 Last Edit: June 16, 2013, 10:13:10 AM by mbs
Veldig enig med deg her.

Om Finne og Birkelund blir fasiten på Branns talentarbeid. De største talentene forsvinner raskest mulig til utlandet, så bør en evaluere det grundig.

Bør en da gå over til å kjøpe talenter som er 18-19 år og gi de 3-5 årskontrakt?
Brann har også vært "grei" å reforhandlet kontakter til spillere som har slått til, slik at de har fått betalt for det de yter. Motsatt vei hører vi aldri noe om.

Om parodien Finne og Stig Lillejordet. Lillejordet har nok vært en viktig brikke i dette spillet. Neste gang jeg ser han på Brannkamp med Brannskjerf, skal jeg be han ta det av. Han bør gå med et skjerf med pund og euro på..........

Når du ser Stig Lillejordet kjøre rundt i den dyre bilen sin og snakke i mobiltelefon, så vet du at det er penger som burde vært i klubben og ikke i lommen hans. Ingen av u21 gutta som er i EM med agenter snakker om å forlate sin norske klubb, kanskje fordi agenten ikke heter Stig.......?

Finne har spilt noen kamper, de har variert fra bra til dårlig, som forventet av en 18 åring. Kampmaching får han i TL av god nok kvalitet. Om trenings hverdagen i Brann er god nok, vet vel ingen, men han er ikke stjernen som overgår alle de andre på trening. Om trenerne er bedre andre plasser, ja sikkert noen som er bedre, men også dårligere. Sosialt forventer jeg at Bergen er best for han.

Det hadde ikke skadet å skrive ny kontakt for han med Brann og blitt noen år til. Om en storklubb ville hatt han i sommer/ høst hadde de nok bltt enig med Brann. Jeg mener at er du opptatt av utvikling er det bedre å bli kjøpt enn å gå gratis, gratis spillere blir ofte stallfyll, som en ikke prioriterer.


Jose Arrogantio

At Finne ville blitt benket med en gang Kvelle eller Larsen finner formen igjen, og ikke vil fÃ¥/ville fÃ¥tt godt med spilletid om han fortsatte i sporet han har vært i sÃ¥ langt denne sesongen kjøper jeg ikke. Skarsfjord har kanskje vært vel tÃ¥lmodig med Pusic, men selv Skarsfjord har vist vilje til Ã¥ benke spillere som over tid ikke har prestert godt nok for ham. For eksempel Nordkvelle og Bentley. Og de av ungdommen som har fÃ¥tt sjanse til Ã¥ overbevist, og gjort det, enten det har vært grunnet skade eller formsvikt, har fÃ¥tt godt med spilletid senere ogsÃ¥, som Larsen og Haugen. SÃ¥ fÃ¥r vi se hva som skjer med Gjesdal, men at han har kommet et par steg framover i  køen i det minste er jeg sikker pÃ¥.


Tom C

Kan jo hende at Mr Torbjørnsen faktisk er så kynisk at han tenker å smi mens jernet er varmt? Sånn som det er nå, så har jo Finne temmelig bra stats på mål kontra spilletid, og han kan jo dermed selge ham inn hos potensielle klubber som et unikt målscorertalent?

Mens disse stat'sene vil jo sannsynligvis bli ganske fort svekket etterhvert som Finne får spille mer. Desto vanskeligere å selge ham inn som en uslepen diamant, som de store klubbene ikke har oppdaget ennå.

Synes ihvertfall det er utrolig merkelig at Finne har sånn hastverk med å komme seg bort, med mindre det har noe med forholdet til treneren å gjøre.
Aldri mer Obos....

osoerli

Egoismen og sviket kjenner ingen grenser lenger.  Ein 18-Ã¥ring som har fÃ¥tt gratis utdanning av Brann Ã¥ stikker av utan først Ã¥ skriva kontrakt.  Om eg skal gjetta sÃ¥ tvilar eg faktisk pÃ¥ om situasjonen hadde vore annaleis om han hadde spelt samtlege minutt for Brann i Ã¥r.  Her handlar det nok kun om Ã¥ auka sjansane til Ã¥ koma til utlandet ved Ã¥ gÃ¥ gratis.  Eg hadde faktisk forventa litt større grad av lojalitet tilbake til klubben frÃ¥ snørrungar som hadde vore null og nix utan Brann.  5 mill i Ã¥ret i talentsatsing har ingenting for seg om dei største talenta forsvinn og  butikken i bestefall gÃ¥r i null.  Det er bare Ã¥ legga ned takka vera store egoistar som Finne, Birkelund og Lillejord.
Her mÃ¥ Brann setta hardt mot hardt.  Slutt med den jævla snillismen.  Plasser Finne pÃ¥ Brann3 resten av sesongen.  Om han knekker begge beina i møte med ein 110kg tung stopper frÃ¥ Bremnes eller SmørÃ¥s kjem eg neppe til Ã¥ fella ei tÃ¥re.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


ostraume

I fjor signerte han kun 1 år fordi han ville se an satsing/utvikling. I år er han storfornøyd med det Brann gjør, men velger likevel å gå som Bosman. Skittent.

Bakenga signerte ny kontrakt og ble solgt for 20 mill. Det finnes ikke en grunn i verden til at Finne ikke burde gjøre det samme. Bortsett fra at han mangler fnugg av lojalitet til klubben "sin."
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Henki

Quote from: ostraume on June 16, 2013, 16:32:21 PM
I fjor signerte han kun 1 år fordi han ville se an satsing/utvikling. I år er han storfornøyd med det Brann gjør, men velger likevel å gå som Bosman. Skittent.

Bakenga signerte ny kontrakt og ble solgt for 20 mill. Det finnes ikke en grunn i verden til at Finne ikke burde gjøre det samme. Bortsett fra at han mangler fnugg av lojalitet til klubben "sin."


Dette oppsumerer saken på en prikk. Bård Finne burde i anstendighetens navn vise mer lojalitet mot klubben som har fått ham dit han er i dag. Dette er skittent!
Ballen skal fremover!

Spelaren

FÃ¥r hÃ¥pe han og Brann kjem til enighet og signerer ny kontrakt - ser for meg litt kjipe avisoppslag om kritikken her inne tar av i altfor stor grad  ;) .
GÃ¥ av.

Henki

Quote from: Spelaren on June 16, 2013, 17:36:36 PM
FÃ¥r hÃ¥pe han og Brann kjem til enighet og signerer ny kontrakt - ser for meg litt kjipe avisoppslag om kritikken her inne tar av i altfor stor grad  ;) .


Det er kritikk BÃ¥rd Finne burde ta til seg.
Ballen skal fremover!

branngirl85

Finne var ikke med på treningen når de andre trente på Nymark i dag! Kanskje han allerede er i utlandet??!

Lasaron

Det hadde vært interessant å visst om den gode kontrakten han ble tilbudt har like høy lønn som Pusic. Hvilket den burde. Finne er like god som Pusic, og har et mye større potensial. Jeg tipper lønnstilbudet var lavere, og at grunnen er alder. De tenker at Finne kan ikke ha like høy lønn som Pusic, han som er så ung. Det er latterlig i denne bransjen.

Forøvrig en tabbe av Finne å ikke fornye. Han gjør seg upopulær, og det tror jeg vil gå ut over prestasjonene. Hadde han fornyet og fortsatt utviklingen sin, hadde gode klubber bydd på han og han ville ha blitt solgt.

Jeg håper han får beskjed av Skars om at han, på grunn av den korte kontraktslengden, vil bli prioritert bakerst av spissene med mindre han viser seg klart bedre. (Men det hadde han fort blitt uansett.)

Brann bør få solgt ham så fort som mulig.

BÃ¥rd Finne, dette var skuffende.

Forøvrig må Skars gå.
Tren på langskudd

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on June 16, 2013, 18:43:58 PM


Kan ikkje denne her vente til han faktisk har forlatt oss? Me kjenner mediene, samt dette spillet som pågår. Det kan likesågodt ende med ny signatur etter eit par hektiske veker i sommer.
GÃ¥ av.

tsrqpo

Quote from: Spelaren on June 16, 2013, 18:54:25 PM
Quote from: osoerli on June 16, 2013, 18:43:58 PM


Kan ikkje denne her vente til han faktisk har forlatt oss? Me kjenner mediene, samt dette spillet som pågår. Det kan likesågodt ende med ny signatur etter eit par hektiske veker i sommer.


Nei, kjør på med tifo.. Han kan ikkje holde på sånn som det det. I fjor, i år, hvert år om han signerer?
Vil ikkje ha den type spillere med den type holdning i Brann. On han føler han er for god for Brann (å det e han ikkje), la han stikke å la han få høre det

dragn

Quote from: Spelaren on June 16, 2013, 18:54:25 PM
Quote from: osoerli on June 16, 2013, 18:43:58 PM


Kan ikkje denne her vente til han faktisk har forlatt oss? Me kjenner mediene, samt dette spillet som pågår. Det kan likesågodt ende med ny signatur etter eit par hektiske veker i sommer.


Kanskje press fra publikum fører til ny kontrakt. I'd say go for it :>

krøvel vellevold

Det blir for dumt. For det første vet vi ikke sikkert hva som egentlig har skjedd her. For det andre så er vel ikke saken definitiv. For det tredje er han bare en drittunge på 18. Vente litt med denne!
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: dragn on June 16, 2013, 19:13:09 PM
Quote from: Spelaren on June 16, 2013, 18:54:25 PM
Quote from: osoerli on June 16, 2013, 18:43:58 PM


Kan ikkje denne her vente til han faktisk har forlatt oss? Me kjenner mediene, samt dette spillet som pågår. Det kan likesågodt ende med ny signatur etter eit par hektiske veker i sommer.


Kanskje press fra publikum fører til ny kontrakt. I'd say go for it :>
Ja, bare vi kaller ham sviker og hetser ham nok så skriver han nok under på en femårskontrakt.

Nixon

Vi får vente med hetsen til han kommer som LSK-spiller om noen år...;)
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: osoerli on June 16, 2013, 18:43:58 PM


mÃ¥ nesten bare hÃ¥pe at du ikke brukte sÃ¥ lang tid pÃ¥ Ã¥ tenke ute det  der.

osoerli

Quote from: krakra on June 16, 2013, 19:16:52 PM
Quote from: dragn on June 16, 2013, 19:13:09 PM
Quote from: Spelaren on June 16, 2013, 18:54:25 PM
Quote from: osoerli on June 16, 2013, 18:43:58 PM


Kan ikkje denne her vente til han faktisk har forlatt oss? Me kjenner mediene, samt dette spillet som pågår. Det kan likesågodt ende med ny signatur etter eit par hektiske veker i sommer.


Kanskje press fra publikum fører til ny kontrakt. I'd say go for it :>
Ja, bare vi kaller ham sviker og hetser ham nok så skriver han nok under på en femårskontrakt.


No tenkjer eg ikkje lenger pÃ¥ BÃ¥rd Finne.  For han er det uansett for seint.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Falkman on June 16, 2013, 19:43:05 PM
Quote from: osoerli on June 16, 2013, 18:43:58 PM


mÃ¥ nesten bare hÃ¥pe at du ikke brukte sÃ¥ lang tid pÃ¥ Ã¥ tenke ute det  der.

5 minutt, 5 timar, 5 dagar.  Gjer ingen forskjell.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Nixon on June 16, 2013, 19:38:15 PM
Vi får vente med hetsen til han kommer som LSK-spiller om noen år...;)


Det er for seint.
Hetsen er for å banka inn litt lojalitet i skallen på komande talent.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Quote from: SK on June 15, 2013, 14:24:24 PM
Hvis dette fortsetter, bør vi legge ned talentsatsingen.


Helt enig. Tror faktisk ikke det var galt av Brann å legge ned talentsatsingen tidligere på 2000-tallet likevel.
Ka du ve?

krakra

Skal ikke se bortifra at vi hadde vært et topplag i dag hvis ikke Mjelde og co. hadde lagt ned talentavdelingen. Nesten en trrdjedal av stallen kommer jo fra juniorlaget

Spelaren

Quote from: krakra on June 16, 2013, 20:47:14 PM
Skal ikke se bortifra at vi hadde vært et topplag i dag hvis ikke Mjelde og co. hadde lagt ned talentavdelingen. Nesten en trrdjedal av stallen kommer jo fra juniorlaget


Det hadde i det minste vore fleire Bergensere på div europeiske benker.
GÃ¥ av.

krakra


dudo

Er ikke en del av sponsorpengene fra SPV øremerket ungdomsavdelingen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

TCAC

Quote from: krakra on June 16, 2013, 20:58:52 PM
Tar vi vekk disse midlene står vi kanskje igjen med 1-3 millioner vi bruker selv hver sesong.


Det høres veldig lite ut. Kan du vise til en kilde på dette?

krakra

June 16, 2013, 22:44:52 PM #432 Last Edit: June 16, 2013, 22:53:37 PM by krakra
Brann fikk inn 400.000 fra Brannbrødet og rundt 1 million fra grasrotandelen i fjor. I tillegg ga Trond Mohn tre millioner til utviklingsavdelingen i fjor og i år. Jeg er usikker på om dette også ble gjort i 2010.
Det gir rundt 3,4 millioner i støtte utenifra. I tillegg får vi penger fra NTF og jeg tror Dudo har rett i at noen av sponsorene øremerker penger til talentarbeidet. Så det er rimelig å anta at vi mottar 4,5-5 millioner til talentarbeidet vårt. Siden vi bruker rundt 6 millioner totalt sett bruker vi altså 1-1,5 millioner selv.

Koffert1

June 17, 2013, 01:13:04 AM #433 Last Edit: June 17, 2013, 01:15:20 AM by Koffert1
feilpost

Xminator

Quote from: krakra on June 16, 2013, 20:58:52 PM
Flertallet av talentene vi produserer er nå fortsatt i Brann. osv. 2-3 år frem i tid? Da hadde nok nedturen vært noe mindre. Vi har flere gode talenter på lengre kontrakter i stallen som kan bli viktige spillere på sikt. Det vi trenger er ikke å gi opp fordi et par store talenter stikker, men å få inn en trener som kan videreføre det arbeidet som gjøres i utviklingsavdelingen på en bedre måte. Da blir kanskje svinnet lavere også.

Som en annen sa. Mestparten av pengene vi bruker på talentarbeidet er penger vi får inn fra andre øremerket talentarbeidet. Grasrotandelen, Brannbrødet, Mohn, NTF. Legger vi ned talentarbeidet forsvinner disse midlene. Tar vi vekk disse midlene står vi kanskje igjen med 1-3 millioner vi bruker selv hver sesong. Penger vi får igjen hver gang et talent stikker til utlandet.


Det var da rikelig med mas om disse talentene vi hadde da også. Av de spillerene du ramser opp hadde halvparten vert i klubben uavhengig av talentsløsing. Og når vi tar opptellingen i 2018, så er det av erfaring en eller to som fortsatt spiller på elitenivå.

Penger igjen? Nei. Når man kjøper en spiller kan man tåle at det ikke gir overskudd. Det gir tross alt en sportslig avkastning. Når man pøser penger inn i ett prosjekt som gir halvparten av pengene tilbake, så er det både økonomisk tap og sportslig tap når de spillerene som faktisk blir gode nok stikker før de har prestert over tid.

Det er knekkende likegyldig hvor pengene kommer fra. Før eller siden vil kildene spørre seg om det samme, og da står Brann ovenfor ett valg. Fortsette å pøse egne penger i tapssluket eller innse at man driver en eliteklubb som skal levere ett A-lag med så mange poeng som mulig.

I avisene vil ikke Finne snakke om det. Istedenfor å ta avgjørelsen som en mann så gjemmer han seg bak en "vil ikke snakke om det". Til helvete med disse grådige agentene som nå vil kalles rådgivere. De har sin del av æren for at fotballen mister folkeligheten.

Nixon

Ser i BA i dag at BA-spaltistene Wassberg og Kjell Rune Pedersen ikke skjønner hva Finne tenker pÃ¥.  Tredjemann Nielsen er mer positiv og viser til noen unge dansker som gikk som uetablerte til større utenlanske klubber og fikk suksess. Vil vel tro at det er flust av spillere som ikke lyktes fra vÃ¥rt naboland i sør.

Den som er mest negativ er Brann2-trener Helge Nilsen. Han virker oppriktig bekymret for Finne sin fremtid dersom han går til en klubb der han ikke lykkes. Han viser til at Finne har en del svake sider som gjør at han kan falle gjennom i en bedre klubb.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on June 17, 2013, 07:35:47 AM
Ser i BA i dag at BA-spaltistene Wassberg og Kjell Rune Pedersen ikke skjønner hva Finne tenker pÃ¥.  Tredjemann Nielsen er mer positiv og viser til noen unge dansker som gikk som uetablerte til større utenlanske klubber og fikk suksess. Vil vel tro at det er flust av spillere som ikke lyktes fra vÃ¥rt naboland i sør.

Den som er mest negativ er Brann2-trener Helge Nilsen. Han virker oppriktig bekymret for Finne sin fremtid dersom han går til en klubb der han ikke lykkes. Han viser til at Finne har en del svake sider som gjør at han kan falle gjennom i en bedre klubb.


Konstruktivt av Nilsen, å fokusere på Finnes svake sider. Tenker han i det hele tatt på hvordan det blir seende ut når den slags står på trykk?

Torvanger

June 17, 2013, 12:59:01 PM #437 Last Edit: June 17, 2013, 13:00:42 PM by Torvanger
Jeg enser at forsuringen av den eventuelle kjemien mellom Lillejord og Brann, etter behandlingen av Erik Mjelde, kan ha spilt inn på hvilke råd som har blitt Finne til gode. Lillejord har jo vært ute og sagt sitt om den saken og har nok førstehåndskjennskap til hvordan Skars & co operere. Synd dersom det er mistillit til Skars som gjør at Lillejord anbefaler utlandet.


Nixon

Quote from: Torvanger on June 17, 2013, 12:56:41 PM
Quote from: Nixon on June 17, 2013, 07:35:47 AM
Ser i BA i dag at BA-spaltistene Wassberg og Kjell Rune Pedersen ikke skjønner hva Finne tenker pÃ¥.  Tredjemann Nielsen er mer positiv og viser til noen unge dansker som gikk som uetablerte til større utenlanske klubber og fikk suksess. Vil vel tro at det er flust av spillere som ikke lyktes fra vÃ¥rt naboland i sør.

Den som er mest negativ er Brann2-trener Helge Nilsen. Han virker oppriktig bekymret for Finne sin fremtid dersom han går til en klubb der han ikke lykkes. Han viser til at Finne har en del svake sider som gjør at han kan falle gjennom i en bedre klubb.


Konstruktivt av Nilsen, å fokusere på Finnes svake sider. Tenker han i det hele tatt på hvordan det blir seende ut når den slags står på trykk?


Hvis Finne er voksen nok til å ta avgjørelser om sin egen fremtid er han også voksen nok til å lese at han ikke er best i alt. Det får da være måte på hva dagens ungdom skal beskyttes mot!

Ellers vet jeg ikke om du leste saken. Men å si at Nilsen "fokuserer" på det blir også feil. Det var ikke det som var hovedfokuset.
Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa

ostraume

Ja, horebukker har gjerne det.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Skarsfjord sier til BT at Finnes valg ikke har noe med dem å gjøre. Jeg er ikke så sikker på det.

krakra

Nå er det vel på tide å roe ned språket snart?

Xminator

Roe språket? Det er bare en signatur på 5-årskontrakt som ikke setter ham i samme bås som Tore Andre Flo. Sistnevnte hadde vi ihvertfall sportslig utbytte av og fikk for knapper og frimerker. Gode gamle dager da en million var mye penger...

Huff

Hadde akseptert Finnes avgjørelse dersom det hadde vært slik at at han hadde fortsatt å levere, men at en Pusic som ikke leverte fortsatt var først i køen. Nå bestemmer han seg for å stikke omtrent når det ser ut til at han får muligheten til å spille seg til fast plass. Håpløst og illojalt.

Her er det bare å benke fyren.

SK

Quote from: Xminator on June 17, 2013, 15:07:18 PM
Roe språket? Det er bare en signatur på 5-årskontrakt som ikke setter ham i samme bås som Tore Andre Flo. Sistnevnte hadde vi ihvertfall sportslig utbytte av og fikk for knapper og frimerker. Gode gamle dager da en million var mye penger...


Dette er ikke et forsvar av Finne. Men Flo brøt regler og løy Brann og alle andre opp i trynet, noe som kostet oss over 30 mill. Det skal godt gjøres å komme opp på et slikt svikerstadium. Finne er ikke der.

Kjell249

Dette er like mye et tap for Finne som for Brann. Du blir bedre av å spille kamper på så høyt nivå som mulig. Finne har absolutt ikke brilliert i Eliteserien og vil slite med å få spilletid i bedre ligaer pt.

For Brann ønsker vi ikke å ha spillere som ikke vil være her. Finne har alltid virket som en kynisk fyr, som aldri har hatt særlig tilhørighet til klubben og da fortjener han ikke noe ekstra tilbake. Vi får minimum 2,5 mill hvis han blir til etter sesongen, men vi må få all del prøve å få solgt han før det. Kan vi få 3 mill nå, så er det absolutt verdt det.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Hatleking

Det er berre å selgje han dersom avgjersla hans er endeleg. Ingen av partane er då tent med at han forblir i klubben.

Eivind

Blir fysisk dårlig av hele greien.


actanon

Nå må jo alle gå. Finne, Skarsfjord, Bruun-Hansen og fler til. Smell opp bannere for hele gjengen på neste hjemmekamp.
Rikard Norling er vår mann!

Go Up