• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Quote from: Huff on September 24, 2012, 23:21:15 PM
Forøvrig må jeg flire litt av disse kommentarene som gjengis i alle ''gladsakene'' om Finne i dag der kvinnelige MFK-supportere ytrer ønsker om å ha seg med Finne. Han er 17 år, hva hadde skjedd dersom en mannlig Røatilhenger hadde sagt det samme om en 17-årig jente på Arna-Bjørnar?



haha, si det, du :)
Ka du ve?

Nixon

BT har en bakgrunnssak i dag om prosessen med Finne sin kontrakt. Ikke så mye nytt, det har vært kjent en stund at det skar seg mellom Finne sitt rådgiver-entourage (som mente at Finne burde velge både Molde og NEC foran Brann) og Skarsfjord/Walstad, og at RBH kom inn og reddet dagen etter blant annet et hjemmebesøk hos Finne sine foreldre. Dersom Finne nå virkelig blir en toppspiss for Brann vil dette bli et av de få positive kryssene i Brann-boken til RBH.

Ellers sier ryktene at Finne har begynt å date Tore Strand sin 16 år gamle datter. Så da vet vi hvordan dette ender!:)
Rød makt på Hansa

Xminator

Han flytter til Australia?

monzilla

Ikke bra dersom framstillingen i BT stemmer.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on September 25, 2012, 07:46:38 AM
BT har en bakgrunnssak i dag om prosessen med Finne sin kontrakt. Ikke så mye nytt, det har vært kjent en stund at det skar seg mellom Finne sitt rådgiver-entourage (som mente at Finne burde velge både Molde og NEC foran Brann) og Skarsfjord/Walstad, og at RBH kom inn og reddet dagen etter blant annet et hjemmebesøk hos Finne sine foreldre. Dersom Finne nå virkelig blir en toppspiss for Brann vil dette bli et av de få positive kryssene i Brann-boken til RBH.

Ellers sier ryktene at Finne har begynt å date Tore Strand sin 16 år gamle datter. Så da vet vi hvordan dette ender!:)


Står det noe om dette på nettet eller bare i papirutgaven?

Willy Wonka

Hva hvis vi vrir på det og sier Brann er usikker på hvor dedikert Finne er til Brann og derfor bare har gitt han ettårskontrakt og at han må bevise i løpet av året...

Skal ikke tro alt som står i avisen.

krakra

Fordi det er langt mer realistisk at Finne er skeptisk til å binde seg til Brann for en lengre periode, enn at Brann skal være usikre på at Finne vil jobbe skikkelig hvis han får en lang kontrakt. Nå har han fått ett innhopp siden proffkontrakten, og selv om Davy maser om at han ikke må hypes opp etter to "enkle" mål, så tror jeg alle er enig i at innhoppet kvalifiserte til flere sjanser.

Morkel

Quote from: krakra on September 25, 2012, 13:51:20 PM
Fordi det er langt mer realistisk at Finne er skeptisk til å binde seg til Brann for en lengre periode, enn at Brann skal være usikre på at Finne vil jobbe skikkelig hvis han får en lang kontrakt. Nå har han fått ett innhopp siden proffkontrakten, og selv om Davy maser om at han ikke må hypes opp etter to "enkle" mål, så tror jeg alle er enig i at innhoppet kvalifiserte til flere sjanser.


Jeg har seriøst lyst til å feste en gips på det ene beinet til Davy og be han gjenskape prestasjonen til Finne fra Branns 16 meter og til målet. Ingen grunn til å hype Finne etter to mål uansett hvor fine målene hadde vært, men irriterer meg at det ikke annerkjennes hvor fantastisk plasseringsevne Finne har. Blir som å si at Helstad var en dårlig spiller i Brann fordi flesteparten av målene hans var alene med keeper eller tap-ins. Vi må se litt ferdigheter her og ikke se oss blinde på kvalitet. Jeg er ikke for å bruke talenter for en hver pris, men her er en spillertype vi virkelig har manglet, et spisspar med Ojo/Finne er jo nesten så komplimentært som det går an å få det. Finne vil også hvis han slår til gi oss fler muligheter og vil frigjøre Ojo som veldig ofte blir pakket inn.

Hatleking

Slik det kjem fram i BT, har Roald gjort ein særs god jobb. Det skal han ha ros for!

monzilla

Og det viser at det er et alvorlig gap mellom hva som skjer i forbindelse med A-stallen, og klubbens ambisjoner om å forstre opp egne talenter...

krakra

Quote from: Nixon on September 25, 2012, 07:46:38 AM


Ellers sier ryktene at Finne har begynt å date Tore Strand sin 16 år gamle datter. Så da vet vi hvordan dette ender!:)
Seriøst? Jeg syns han tok i litt i kommentaren sin. Finne er et stort talent som kan nå lengre enn TL for å si det sånn, men ser ikke at han er i Dæhli-klassen, for å si det sånn. Strands kommentar var rimelig voldsom.

Hvor har det blitt av Langeland forresten? Har han skrevet en eneste Brannkommentar etter at Mjelde stakk?

krakra

Quote from: monzilla on September 25, 2012, 15:19:51 PM
Og det viser at det er et alvorlig gap mellom hva som skjer i forbindelse med A-stallen, og klubbens ambisjoner om å forstre opp egne talenter...
Skars hadde en ganske malplassert kommentar til dette i saken i mandagens avis hvor de tok opp samme tema. Han sa noe som at han ikke var så opptatt av om Finne ble eller ikke, og at det var noe som de i klubben som var mer opptatt av politikken tenkte på. Vet ikke om det var et gammelt sitat de hentet fram for det er en ganske merkelig kommentar etter at Finne hadde senket RBK. Politikk eller ikke. Selvfølgelig var det viktig at Finne ble.

hasunds

Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

ostraume

Quote from: krakra

Hvor har det blitt av Langeland forresten? Har han skrevet en eneste Brannkommentar etter at Mjelde stakk?


Kommer noen små drypp av og til. Om jeg ikke husker feil så hadde han en i vår om at vi måtte lære av Sogndal.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Danny

September 25, 2012, 21:40:43 PM #64 Last Edit: September 25, 2012, 21:42:25 PM by Danny
Fant et sangforslag til Bård Finne på Youtube:
Han e ikkje svensk
Han e ikkje dansk
Han e ei fra de britiske øyer
Banket RBK
Alle må forstå
Han e Finne fra Bergen
http://www.youtube.com/watch?v=VO8eWrnQRNY

Nixon

September 25, 2012, 21:52:59 PM #65 Last Edit: September 25, 2012, 21:57:35 PM by Nixon
Denne Hans-Erik Zweidorff som så stolt har puttet navnet sitt på denne burde sovet på det eller fått noen til å kvalitetsikre før han trykket på send-knappen. For å si det som de sier det i Radioresepsjonen: Dette var rare greier!
Rød makt på Hansa

Danny

Og forresten, jeg kunne ikke dy meg: http://www.youtube.com/watch?v=JSywa1ijVgU
(88 min 89 min trallalla)

brann89

Frysninger rett og slett
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Markmus

Ka du ve?

Danny

Lett, når historien er ferdigskrevet på forhånd ;) For en fantastisk kveld det var!

steinbygger

Quote from: Danny on September 25, 2012, 21:55:44 PM
Og forresten, jeg kunne ikke dy meg: http://www.youtube.com/watch?v=JSywa1ijVgU
(88 min 89 min trallalla)


Artig å se bevegelsene hans i boksen på 1-1 målet. Er to Brannstatuer i feltet, men han er i konstant bevegelse.

Spelaren

Merket meg at speaker sa "en gang til, Båååård (Finne)" på 1-1-målet. Bokstavelig, tok han det.
Gå av.

Markmus

Quote from: steinbygger on September 26, 2012, 10:49:00 AM
Quote from: Danny on September 25, 2012, 21:55:44 PM
Og forresten, jeg kunne ikke dy meg: http://www.youtube.com/watch?v=JSywa1ijVgU
(88 min 89 min trallalla)


Artig å se bevegelsene hans i boksen på 1-1 målet. Er to Brannstatuer i feltet, men han er i konstant bevegelse.


Jepp, la merke til det samme. Han posisjonerte seg hele tiden i "åpent rom" slik at han ville ha fri bane til evt. retur.
Ka du ve?

Danny

Quote from: Markmus on September 26, 2012, 12:01:34 PM
Quote from: steinbygger on September 26, 2012, 10:49:00 AM
Quote from: Danny on September 25, 2012, 21:55:44 PM
Og forresten, jeg kunne ikke dy meg: http://www.youtube.com/watch?v=JSywa1ijVgU
(88 min 89 min trallalla)


Artig å se bevegelsene hans i boksen på 1-1 målet. Er to Brannstatuer i feltet, men han er i konstant bevegelse.


Jepp, la merke til det samme. Han posisjonerte seg hele tiden i "åpent rom" slik at han ville ha fri bane til evt. retur.


Artig å se bevegelsen uten ball hos de 3 angriperne ved siden av hverandre. Ojo, tilnærmet ingen bevegelse. Huseklepp, litt bevegelse. Finne, alltid bevegelse. Og legg merke til det lille rykket han har slik at han akkurat kommer foran Rønne på returen. Målsnik!

krakra

September 26, 2012, 12:12:29 PM #74 Last Edit: September 26, 2012, 12:14:14 PM by krakra
Husk at Davy kunne gjort det samme med gipset bein. Analyserer man målet litt, slik du har gjort, ser man at det ikke er noe "gratismål", men et resultat av gode mentale ferdigheter, samt bra fart. Hvor mange ganger ser man ikke at stopper er først på de ballene?

Andremålet er enklere, men også et resultat av konstant bevegelse og at han alltid jager mål. Ikke alle spisser ville tatt det løpet, men heller stått og sett på Ojo.

krøvel vellevold

Og dessuten viste Finne at han evnet å holde hodet kaldt. En annen fersking hadde gjerne sett for seg overskriftene, fått helt hetta og blåst ballen høyt over det tomme målet.
Legg ned hele klubben!

storB

Quote from: Danny on September 26, 2012, 12:09:48 PM
Artig å se bevegelsen uten ball hos de 3 angriperne ved siden av hverandre. Ojo, tilnærmet ingen bevegelse. Huseklepp, litt bevegelse. Finne, alltid bevegelse. Og legg merke til det lille rykket han har slik at han akkurat kommer foran Rønne på returen. Målsnik!


Ojo hadde nå løpt nok den kampen. Finne hadde vell spilt noen sekunder når den situasjonen oppstår mens huseklepp/ojo startet kampen. Kudos til Finne for bra bevegelighet men det skulle bare mangle når han kommer inn uthvilt mot slitne rkb stoppere.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 26, 2012, 12:12:29 PM
Husk at Davy kunne gjort det samme med gipset bein. Analyserer man målet litt, slik du har gjort, ser man at det ikke er noe "gratismål", men et resultat av gode mentale ferdigheter, samt bra fart. Hvor mange ganger ser man ikke at stopper er først på de ballene?

Andremålet er enklere, men også et resultat av konstant bevegelse og at han alltid jager mål. Ikke alle spisser ville tatt det løpet, men heller stått og sett på Ojo.


Davy snakket nok om det andre målet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Davy gnålar om så mykje...

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Huff

Finne- fann- har funne
Ein målsnik...

krakra

Bård Finne tre mål og null på VG-børsen ettersom han fortsatt ikke har hatt innhopp lange nok til å få noen karakter.

krakra

Bård Finne spilte nettopp sin 11 G18-landskamp hvis vi skal tro fotball.no. Totalt har han spilt 19 landskamper for G18 og G17 i år. Og scoret henholdsvis tre og fire mål for hver av dem.

Tok og regnet litt på Bård Finnes tall nettopp, og hvis fotball.no sine tall på landslag er korrekte har han følgende statistikk.

Han har spilt åtte landskamper for G17-landslaget og scoret fire mål. Et scoringssnitt på 0.5
Han har spilt 11 landskamper for G18-landslaget og scoret 3 mål. Et scoringssnitt 0,27
Totalt har han soret sju mål på 19 landskamper. Et scoringssnitt på 0.37 for landslagene

Han har spilte 15 kamper for Branns andrelag i andredivisjon. På disse har han scoret 12 mål. Et snitt på 0,8
Han har spilt fire kamper for Branns juniorlag i G19-NM. På disse har han scoret 6. Et snitt på 1,5.
Totalt har han spilt 19 kamper og scoret 18 mål for Branns utviklingsavdeling. Et snitt på 0,95

Han har spilt fem kamper i TL og scoret tre mål. Et snitt 0.6
Han har spilt to kamper i cupen og scoret ett mål. Et snitt på 0,5
Total har han scoret fire mål på sju kamper for a-laget. Et snitt på 0,57

Totalt hele sesongen har Finne spilt 45 kamper og scoret 29 mål. Det gir et scoringssnitt på 0,64.
Mange av disse kampene har vært innhopp. Inkludert de sju a-lagskampene, de tre siste landskampene(og trolig fler), flere andrelagskamper og minst èn junior-NM-kamp

kabelmann

Mildt sagt imponerende, uavhengig av hva Davy Wathne måtte mene om saken.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

I de kampene han har scoret på A-laget er innhoppene kommet som en av to (eller flere) angripere. Jeg vil tro at han på landslaget får en rolle som ensom spiss eller kantspiller? Det vil ha innvirkning på scoringssnittet.

Jeg tror Finne er en spiller som vil gjøre det best med en spissmakker, og derfor kan falle litt gjennom på landslagene når han blir eldre.

Huff

Quote from: Xminator on October 16, 2012, 18:07:08 PM
I de kampene han har scoret på A-laget er innhoppene kommet som en av to (eller flere) angripere. Jeg vil tro at han på landslaget får en rolle som ensom spiss eller kantspiller? Det vil ha innvirkning på scoringssnittet.

Jeg tror Finne er en spiller som vil gjøre det best med en spissmakker, og derfor kan falle litt gjennom på landslagene når han blir eldre.


På Norges landslag har han i alle fall ingenting i startellveren å gjøre om han fortsetter å være den spillertypen han er og blir dritgod - og om landslaget fortsetter med sin gampefotball. En ser jo hvordan Moa faller fullstendig gjennom.

Markmus

Huff, jeg synes du skal begynne å se litt landskamper igjen og ikke bare flyte rundt på dårlige myter.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det er ofte gjennomgangsmelodien i Norge. Folk tror og forventer også at Norge skal kjøre over de fleste motstanderne vi møter. Man kan i alle fall få det inntrykket fra diverse kommentarfelt...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 17, 2012, 03:57:23 AM
Det er ofte gjennomgangsmelodien i Norge. Folk tror og forventer også at Norge skal kjøre over de fleste motstanderne vi møter. Man kan i alle fall få det inntrykket fra diverse kommentarfelt...
Legg ned hele klubben!

krakra

Gårsdagens kamp var temmelig svak da. Syns ikke Slovenia-kampen var spesielt bra heller og Island-kampen en katastrofe. Sveitskampen var bra. Vi tar ett poeng der vi forventet å tape og følger opp med en forventet seier i i sedvanlig stil tar Norge av og er klare for mesterskap.

Utmedsnolken

Norge blir nr 2 og taper play offen, som vanlig. den saken er grei
"og der snubler Sæternes igjen"

Snublefot

Quote from: krakra on October 17, 2012, 11:05:21 AM
Sveitskampen var bra. Vi tar ett poeng der vi forventet å tape og følger opp med en forventet seier i i sedvanlig stil tar Norge av og er klare for mesterskap.


Hmm.. dette hørtes ikke kjent ut for en Brannsupporter i det hele tatt:)

Ta av etter et par gode kamper?  seriegull allerede i mai sier du? :p

Huff

Quote from: Markmus on October 16, 2012, 22:30:37 PM
Huff, jeg synes du skal begynne å se litt landskamper igjen og ikke bare flyte rundt på dårlige myter.


Har sett mange landskamper i senere tid bla gårsdagens kamp, Slovenia-kampen og Island-kampen, hadde ikke anledning til å se Sveits-kampen, men det er mulig Norge var veldig gode i denne kampen. Det forandrer likevel ikke mitt generelle inntrykk av et dårlig landslag som jevnt over spiller dårlig fotball. Norge var griseheldige som ikke lå under halvveis i frste omgang i går da de ble rundspillt av Kypros, underveis i kampen var det bedring, men dette endrer definitivt ikke mitt inntrykk av at spillertypen Finne ikke passer inn i startellveren til et lag som spiller som det norske landlaget.

krakra

Nei, Finne kan vel sammenlignes litt med Moa som har falt ganske lett igjennom på landslaget.

roaldinho

Quote from: krakra on October 17, 2012, 17:29:53 PM
Nei, Finne kan vel sammenlignes litt med Moa som har falt ganske lett igjennom på landslaget.


Han har vel falt gjennom i Hannover også, sliter vel benken nå.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Quote from: Huff on October 17, 2012, 17:26:50 PM
Quote from: Markmus on October 16, 2012, 22:30:37 PM
Huff, jeg synes du skal begynne å se litt landskamper igjen og ikke bare flyte rundt på dårlige myter.


Har sett mange landskamper i senere tid bla gårsdagens kamp, Slovenia-kampen og Island-kampen, hadde ikke anledning til å se Sveits-kampen, men det er mulig Norge var veldig gode i denne kampen. Det forandrer likevel ikke mitt generelle inntrykk av et dårlig landslag som jevnt over spiller dårlig fotball. Norge var griseheldige som ikke lå under halvveis i frste omgang i går da de ble rundspillt av Kypros, underveis i kampen var det bedring, men dette endrer definitivt ikke mitt inntrykk av at spillertypen Finne ikke passer inn i startellveren til et lag som spiller som det norske landlaget.


Jeg reagerte på at du brukte uttrykket "gampefotball", ikke at Norge har spilt dårlig i det siste (utenom mot Sveits og Kypros). Hva mener du med det?

En måltyv som Finne hadde vært gull for landslaget nå. En som putter nedfallsfrukter eller dukker opp på rett sted til rett tid. Hadde vært bankers på landslaget siden de andre offensive spillerne ikke har særlig til målteft for tiden.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on October 17, 2012, 23:15:01 PM
Quote from: krakra on October 17, 2012, 17:29:53 PM
Nei, Finne kan vel sammenlignes litt med Moa som har falt ganske lett igjennom på landslaget.


Han har vel falt gjennom i Hannover også, sliter vel benken nå.


Han er jo skadet og har slitt med ryggen en stund, det er selvfølgelig vanskelig å spille da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Ja, men han har stor konkurranse fra Mame og Konan siste sesongene. Tror ikke han er et like naturlig førstevalg som han var første sesongen - selv i skadefri tillstand.
Tiocfaidh ár lá

Falkman

Quote from: roaldinho on October 17, 2012, 23:15:01 PM
Quote from: krakra on October 17, 2012, 17:29:53 PM
Nei, Finne kan vel sammenlignes litt med Moa som har falt ganske lett igjennom på landslaget.


Han har vel falt gjennom i Hannover også, sliter vel benken nå.


off topic, men et veldig rart innlegg, dette. å score et tosifret antall mål i en av europas absolutt beste ligaer to sesonger på rad, er ikke akkurat det jeg vil kalle for å falle igjennom. men kurven hans har vært nedadgående det siste halvåret.

roaldinho

Quote from: Falkman on October 18, 2012, 13:47:35 PM
Quote from: roaldinho on October 17, 2012, 23:15:01 PM
Quote from: krakra on October 17, 2012, 17:29:53 PM
Nei, Finne kan vel sammenlignes litt med Moa som har falt ganske lett igjennom på landslaget.


Han har vel falt gjennom i Hannover også, sliter vel benken nå.


off topic, men et veldig rart innlegg, dette. å score et tosifret antall mål i en av europas absolutt beste ligaer to sesonger på rad, er ikke akkurat det jeg vil kalle for å falle igjennom. men kurven hans har vært nedadgående det siste halvåret.


Jo, og det er veldig sterkt. Nå har han fått hardere konkurranse og vært plaget med skader som spiller mye inn. Er ikke lett å spille seg inn igjen, spesielt ikke som nå da han har tøffere konkurranse på topp.

Jeg håper både for hans og Norge sin del at han vinner plassen tilbake, for i toppform er han en glimrende spiss som kan få Norge til VM.

Joshua King vil nok ha et ord med i den saken, han var glimrende da han har kommet inn. Dog får han aldri spille noe særlig for Man United sitt A-lag.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up