• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Det er jo umulig å spille seg inn nå, da han er skadet og det snakkes om operasjon.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Er Bård Finne skada og skal opereres?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

aleksanderhjelleseth

Quote from: osoerli on October 20, 2012, 09:49:51 AM
Er Bård Finne skada og skal opereres?

Nei nei, sikkert Moa.

krakra

Skarsfjord sier i dagens BA at han er skeptisk til Finnes kampbelastning i år. Han mener at det har gått bra så langt, og påpeker at Finne har vist dette i innhoppene sine, men at det nærmer seg grensen. Finne er tatt ut til en G17-tropp i månedskiftet som Brann vurderer å droppe.

Jeg er faktisk enig med Skars her. I følge BA har Finne også spilt kamper for Brann3. Det har jeg ikke sjekket, men selv uten disse har han allerede spilt 45 kamper i år. Og kan runde 50 selv uten landskampene. Da er ikke treningskampene inkludert. Det er mye uansett, men det har også vært mye reisebelastning med i bildet. Finne har spilt 19 landskamper for Norge og seks av disse har vært i utlandet. Seks forskjellige utenlandsopphold er mye i en ellers travel sesong. I tillegg har han vært på en samling i Norge og er tatt ut til en 7. utenlandssamling.

dragn

Enig, hvis er tiltenkt spilletid på a-laget, ellers er han vel ferdig for i år?

osoerli

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 20, 2012, 10:02:55 AM
Quote from: osoerli on October 20, 2012, 09:49:51 AM
Er Bård Finne skada og skal opereres?

Nei nei, sikkert Moa.

Moa?  Ok, kom i skade for å tru at denne trådn handla om Finne.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ojo


krakra

Finne kunne godt spilt fast i en klubb hvor Huseklepp og Pusic er førstevalgene. Fint for ham at noen ser potensialet.

storB

Er litt godag mann økseskaft artikkel det derre: http://fotball.bt.no/england/article276433.ece

At Finne følges av det gigantiske speidernettverket til toppklubbene i europa er selvfølgelig ingen bombe. Veien fra å følge en spiller til faktisk interesse tror eg er rimelig lang. Kor mange unge lovende spillere er egentlig på disse listene til storklubbene, tipper over hundre ihvertfall.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Tror ikke Pusic står på listen deres

storB

Quote from: krakra on April 16, 2013, 17:43:47 PM
Tror ikke Pusic står på listen deres


Faller han inn under ung og lovende kategorien?

Du er enig enig at dette ikke er breaking news?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Nei. Det er naturlig at han følges av europeiske toppklubber og han kunne fint spilt fast i Brann. Iallefall når konkurrentene ikke scorer

storB

Quote from: krakra on April 16, 2013, 17:48:46 PM
Nei.


Så hvorfor nevner du Pusic som svar på at eg skriver at toppklubbene garantert har veldig mange unge lovende spillere på blokken sin og at dette ikke er en nyhet i seg selv?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Fordi det er denne kvalitetsspilleren som holder Finne på benken

Xminator

La oss for guds skyld slenge 5 millioner etter Finne så han har råd til mat mens han venter på å gå i fotsporene til Møvik.

storB

Det er jo klart at toppklubbene i Europa har alt av talenter på listen sin, da spesielt de som enda ikke er fylt 19. T.o.m 18 år når de hentes og de vil bli regnet som egenproduserte spillere om de er i klubben i 3 år. Derfor er ikke Pusic på listen deres, men Finne. Blandt ett tonn av andre navn i samme kategori..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Alt av talenter? Det tror jeg ikke
Uansett. Finne er et veldig stort talent. Det går det ikke an å diskutere på. Og han kunne fint spilt fast i Brann. Om han forsvinner til en europeisk storklubb i sommer eller vinter bør ikke det være overraskende heller

storB

#kverrulant

Bort i mot, ihvertfall talenter som har a-lagsdebutert for klubben sin.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

April 16, 2013, 18:02:48 PM #118 Last Edit: April 16, 2013, 18:04:57 PM by krakra
Så du tror City har Barmen på listen sin? Tror ikke de følger halvparten av talentene i europa engang.

storB

Det skal du ikke se bort ifra når han var 18, birkelund ble jo plukket opp og det var ikke en toppklubb i europeisk målestokk engang.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nixon

Tipper det henger mer sammen med spill for U-landslag enn spill for Brann.
Rød makt på Hansa

storB

Quote from: Nixon on April 16, 2013, 18:13:49 PM
Tipper det henger mer sammen med spill for U-landslag enn spill for Brann.


Godt mulig, men i Finnes kategori så har jo han både a-lagsdebutert og spilt u-kamper. Klart den kategorien spillere er på listen til de fleste storklubber.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

psv-hasund

Jeg tror ikke city har hverken Barmen eller Finne på blokken over aktuelle spillere. Til og med agent sier artikkelen har ingen substans og de liker å snakke opp verdien på spillerne sine. Finne er per Idag ikke bedre enn pusic eller huse og fortjener plassen på benken foreløpig. Det har både treningskamper og LSK kampen vist. Håper han ser selv at han ikke er god nok for noen av lagene nevnt i artikkelen, så kanskje han kan bli en enda bedre spiller i fremtiden

krakra

Urettferdig å si at LSK-kampen viste at Finne fortjener å sitte på benken. Det var ikke et dårlig innhopp forholdene tatt i betrakning. Eneste som klarte å komme til en sjanse etter at LSK parkerte bussen. Finne er mer målfarlig enn konkurrentene og vi sliter med å score mål.

I tillegg er han et veldig, veldig stort talent.

psv-hasund

Enig i at han er et stort talent, men det skal kun være en liten del av beslutningen når Rune tar ut laget. Det viktigste er at de beste spiller mest og så må talentene som ikke er like spille litt mindre, men fortsatt endel. Jeg synes, som Haugen i fjor, at han er usynlig i litt for store deler av kampen. Han er en spiller som andre må gjøre god, mens Pusic er en spiller som gjør andre gode. Huseklepp i form er begge deler.

Jeg håper han skriver ny kontrakt i mai og slår i gjennom i høst for fullt.

krakra

Problemet med å ha to spillere som "gjør andre god", men ikke er god nok selv er jo at ingen av dem gjør det en spiss skal gjøre. Score mål. Hvilket er Finnes force. Er det viktigere at en spiss er en god førsteforsvarer eller gjør andre gode enn at han scorer mål?

Helstad var også en spiller som var usynlig i store deler av kampene.

Kjell249

Finne har ikke vist noe i treningskamper eller i LSK kampen som tilsier at han bør starte. Og i tillegg har han kontrakt som går ut året. Så ingen veledighetsspilling eller kvotering før ny kontrakt er signert.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

psv-hasund

Det viktigste er at spissene scorer mange mål, men jeg tror ikke Finne ville blitt toppscorer i TL selv om han begynte alle kampene med det nivået han har vist til nå. Gleder meg til å se han i en hel kamp i morgen og håper jeg tar feil, men som sagt tipper jeg han er mer en mann for fremtiden.

krakra

Toppscorer i TL nei, men han kunne nok rundet ti mål. Ingen av dagens spisser har vist at de fortjener å starte i TL.
Ellers er man faktisk nødt til å så noen frø hvis man ønsker å kunne høste senere.

Klaus_Brann

Han kan få mer spilletid fremover og det kommer han til å få, men Pusic puttet sist, og det er ikke hans feil at den ikke ble stående som måltørke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Kjell249 on April 16, 2013, 18:52:02 PM
Finne har ikke vist noe i treningskamper eller i LSK kampen som tilsier at han bør starte. Og i tillegg har han kontrakt som går ut året. Så ingen veledighetsspilling eller kvotering før ny kontrakt er signert.


Ikke starte nei, men det er jo en balansegang dette her. Får han ikke mer enn noen minutter på tampen fremover gjør jo nok det at han ser seg om etter andre muligheter for mer spill. Brann kan ikke bare legge frem kontrakten, de må også vise at han får prøve seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Hva holder du på med kråken? Prøver du å ødelegge Finne for oss?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Hvis Finne blir ødelagt for deg av at jeg mener han bør spille fast så har du problemer jeg ikke kan hjelpe deg med;)

Kjell249

Quote from: psv-hasund on April 16, 2013, 18:52:49 PM
Det viktigste er at spissene scorer mange mål, men jeg tror ikke Finne ville blitt toppscorer i TL selv om han begynte alle kampene med det nivået han har vist til nå. Gleder meg til å se han i en hel kamp i morgen og håper jeg tar feil, men som sagt tipper jeg han er mer en mann for fremtiden.
Dumt å så når andre får høste. I tillegg er det veldig dumt å høste for tidlig, før avlingen er moden. Avling trenger tid på å bli moden, og jeg tror gartnerne har større innsikt enn deg på når tiden er moden. All erfaring tilsier det!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Utviklingsavdelingen er vel enig i at det er dumt når andre får høste
To 21-åringer i førsteelveren gjør ikke akkurat Skars ufeilbarig i talentarbeidet.

psv-hasund

Quote from: Kjell249 on April 16, 2013, 20:35:54 PM
Quote from: psv-hasund on April 16, 2013, 18:52:49 PM
Det viktigste er at spissene scorer mange mål, men jeg tror ikke Finne ville blitt toppscorer i TL selv om han begynte alle kampene med det nivået han har vist til nå. Gleder meg til å se han i en hel kamp i morgen og håper jeg tar feil, men som sagt tipper jeg han er mer en mann for fremtiden.
Dumt å så når andre får høste. I tillegg er det veldig dumt å høste for tidlig, før avlingen er moden. Avling trenger tid på å bli moden, og jeg tror gartnerne har større innsikt enn deg på når tiden er moden. All erfaring tilsier det!


Jeg er enig med deg, det er Kråken du må diskutere dette med. Finne er god nok til å starte i cupkampen i morgen, men jeg vil helst ha han som innbytter, som får noen lengre innhopp, i serien inntil han viser bedre takter enn han har vist så langt i sesongen.

krakra

Men Huse og Pusic da? Trenger ikke de vise noe? Hadde vi hatt to gode spisser hvor iallefall en av dem var målfarlig  så hadde det vært greit, men de har jo ikke scoret og Huseklepp har ærlig talt ikke vært spesielt god. Hans beste prestasjoner i år kom etter at han ble flyttet på kanten

Xminator

Jeg vil som supporter forlange at han skriver under på en grei nok kontrakt - som han garantert allerede har fått fra Brann - før jeg begynner å snakke om spilletid.

krakra

Kan man virkelig kreve at et stort talent med sine viktigste år foran seg skal forplikte seg til klubben uten at klubben har vist vilje til å satse på ham? Skal det ikke gå begge veier overhodet? Tror du det først og fremst handler om penger?

SK

Vi skal selvsagt ikke sette spillere inn på førstelaget grunnet alder. Talentene må i likhet med alle andre være gode nok for førstelaget før de skal starte. Og per nå er både Huseklepp og Pusic bedre.

krakra

April 16, 2013, 22:42:41 PM #140 Last Edit: April 16, 2013, 22:53:39 PM by krakra

SK

Hvis man mener at Finne er bedre enn Huseklepp og Pusic bør man ha noe å basere det på, ikke bare mene det på autopilot fordi han er et ungt talent. Huseklepp er, selv på sitt reduserte nivå, en bedre tilrettelegger enn Finne, og på generell basis en større bidragsyter i det offensive spillet. At han bommer på så mange store sjanser trekker ned, og derfor kan han gjerne byttes ut tidligere for at andre skal få prøve seg. Men ikke fra start, da han faktisk er bedre. Pusic jobber bra og bidrar med mye positivt i det offensive.
Hvis Finne er bedre, burde vi sett det på søndag, men det gjorde vi ikke. Selv mener jeg at han for det meste er unnskyldt fordi resten av laget også var svakt da han spilte, men når man trekker frem dette innhoppet som positivt og en grunn for at han er bedre enn de andre, da vurderer man ikke objektivt. I mine øyne er ikke det å ha cirka to involveringer på nesten en omgang, hvorav det ene var en håpløs avslutning på en stor sjanse, å spille seg inn på laget.

krakra

Huseklepp en bedre tilrettelegger? Han gjorde en god jobb fra kanten, men som spiss han da ikke tilrettelagt noe særlig. Spesielt ikke på hjemmebane. Utover en ok corner som ble perfekt ekspedert. Det er ikke noe som tilsier at Huseklepp vil gjøre en tilretteleggerjobb som er verdt en dritt mot Viking. Det hjelper uansett ikke å ha bare tilretteleggeee hvis man ikke har målscorere. Ett mål har vi scoret de tre siste kampene. Da var ikke Huse innvolvert.
Du motsier deg selv når du sier at vi hadde sett det mot LSK hvis Finne var bedre enn Pusic og Huseklepp samtidig som han er unnskyldt på grunn at laget ikke fungerer. Vi klarte ikke komme oss til sjanser. Utenom finne.
At Finne er målfarlig beviste han da i fjor. Bøttet inn mål for alle lag. Kom til store sjanser i alle innhopp. Man kan ikke forvente stort mer enn tre mål på 144 minutter i TL

StuckedPaaOstlandet

Huskeklepp og Pusic er jo bedre fotballspillere enn Finne pdd. Men for å bruke ett fancy ord, Finne er jo en rollespesialist, Huseklepp og Pusic er vel kanskje begge best bak en spiss, Finne er best å få den ballen i mål. Pusic har begynt å nærme seg noe, men bommer forstatt på for mange store sjanser og Huseklepp har vel aldri vært en veldig god avslutter, blir ofte for avansert. Han må få spille mer om han skal gidde å bli i Bergen, han hadde spillt langt flere minutter for mange andre TL klubber.

Veton Berisha og Børven spillte langt mer når de var 18 år. Men fortsatt lenge igjen av sesongen, Finne burde ende på rundt 1000 minutter spilletid, med mindre han spiller seg helt ut selvfølgelig, men det har han ikke fått sjansen til enda.

Nixon

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10109303

Sak i VG om Finne i dag. Har det vært nevnt før at Solskjær personlig kom ned til Bergen for å prøve å overtale Finne til å reise opp til Molde?

Uansett. Finne får sjansen i dag og bør bruke den godt. Han ligger i vannskorpen til startplass på TL-laget sier Skarsfjord i dag, og en god måte for Finne å prøve ut denne påstanden er at han skårer noen mål i kveld.
Rød makt på Hansa

nummer9

Quote from: Nixon on April 17, 2013, 06:50:16 AM
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10109303

Sak i VG om Finne i dag. Har det vært nevnt før at Solskjær personlig kom ned til Bergen for å prøve å overtale Finne til å reise opp til Molde?

Uansett. Finne får sjansen i dag og bør bruke den godt. Han ligger i vannskorpen til startplass på TL-laget sier Skarsfjord i dag, og en god måte for Finne å prøve ut denne påstanden er at han skårer noen mål i kveld.

Liker dårlig denne rolleblandingen der en manager for et fotballag i TL er en av de ansvarlige for et årlig arrangement i NFF-regi som samler de største talentene i Norge før de er gamle nok til å tegne proffkontrakt.

Skjønner at Solskjær gjerne har erfaring som er ganske unik og som kan hjelpe unge talenter, men det gir også han og Molde et fortrinn i kartleggingen av unge talenter som det ikke er mulig å tegne en proffkontrakt med enda. Det ser selvfølgelig snakk om personer som har rett til å gjøre egne valg (talentene), men er usikker på om det er litt for lett for en "fjortiss" å bli blendet av en stjerne som Solskjær under et slikt arrangement der han er en menter, og derfor være lett å lede til å signere for Molde?

Lasaron

Vanskelig for Finne å spille seg inn på laget med en god kamp mot 4.divisjonslaget Hovding. De er tross alt i 4. divisjon.

Jeg mener de seks fremste mot Viking bør være:

Kvelle - Badji - Haugen - Huse
Larsen - Pusic

Finne skal derimot inn rundt det 60. minutt, hvis ikke noe helt spesielt tilsier noe annet. Det er min mening.
Tren på langskudd

dudo

Det er mer fristende å bruke Finne i kamper vi styrer. Jeg forventer å se han vesentlig mer fremover - også fra start - når vi er ferdig med de antatt vanskelige kampene vi starter sesongen med. Jeg er enig med dem som mener Huse og Puse ikke har vært i nærheten av å forsvare spilletiden de har fått.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Lasaron on April 17, 2013, 08:59:02 AM
Vanskelig for Finne å spille seg inn på laget med en god kamp mot 4.divisjonslaget Hovding. De er tross alt i 4. divisjon.


Ja, men desto viktigere å gjøre en god kamp. Er han anonym i kveld blir veien lengre til TL-spill.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on April 17, 2013, 09:26:30 AM
Quote from: Lasaron on April 17, 2013, 08:59:02 AM
Vanskelig for Finne å spille seg inn på laget med en god kamp mot 4.divisjonslaget Hovding. De er tross alt i 4. divisjon.


Ja, men desto viktigere å gjøre en god kamp. Er han anonym i kveld blir veien lengre til TL-spill.


Ja, det kan man gjerne si. Blir spennende å høre om hvem som klarer seg best av Pavlov og Finne.
Tren på langskudd

Go Up