• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sandnes Ulf - Brann (16. september - 18:00)

Started by Ojo, September 03, 2012, 16:41:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Jonsson kan godt benkes. For ein assist av Larsen (sorry).
Gå av.


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gud


Gepard

Se på det spissparet ! Faen i helsiken hvorfor spiller vi ikke med to spisser. Latterlig

Xminator

Hvor i helvete får man se dette nå? Jeg får bare bare dybdeintervjuer før kampen (((

Xminator

Kuketjenesten har fjernet lenken til streamen også.

Kent

Quote from: Xminator on September 16, 2012, 18:35:24 PM
Hvor i helvete får man se dette nå? Jeg får bare bare dybdeintervjuer før kampen (((

når eg startet streamdritten på nytt igjen så funket det her

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Niks, det er fitte umulig å komme inn igjen. Lenken er fjernet og å laste ned siden på nytt viser bare "velg en kamp" der bare RBK er mulig å velge.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

stigh

tror ikke hødd blir noe skremt av dette spille!

OmOssSjølOgHansaøl

Helvetes C Sports, en tid nå har de spilt lyd fra starten av kampen, og så begynte de å vise og både bilder og lyd fra starten. Og kun innimellom vises faktisk live-bilder. Helvete ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Xminator

Quote from: dudo on September 16, 2012, 18:40:28 PM
Tv2 sport på sumo


Tydelig for sent å få tilgang der også. Det er ihvertfall siste gang jeg bruker skittstreamen til Canal Digital.

Gepard

Vi ryker nok mot Hødd, for vi lar drittlagene spille sitt spill. Komplett elendig.

Xminator

Vi får takke Hønefoss for 4. plassen, medaljene er vi i praksis sjanseløse på nå. En forferdelig kamp av Brann.

Vi kan trygt konkludere med at Zsolt burde spilt. Jeg likte heller ikke at man tar ut Bentley, en av få som faktisk har ro med ball og gjør kreative valg med den hele tiden.

Superjack

Først, helt ubrukelig av  Brann. Samme som mot Hønefoss, tar ledelsen, men klarer ikke få opp intensitet og innsats.  Ubrukelig kamp.
CanalDigital har i tillegg fått en meget hissig epost i retur pga nok en ubrukelig stremingtjenste.

Har ikke mye troen før Hødd kampen no....
Brannsupporter.

Markmus

Når skal Skarsfjord skjønne at defensivt spill på bortebane = gode defensive spillere? Brann er FREMTUNGE hva kvalitet angår. Brann-stallen er laget for offensive spillere.

Fatter ikke hvor mange kamper det skal gå før den forfrosne joikaen skal fatte dette.
Ka du ve?


Superjack

Det virker rett og slett forknytt og trist på bortebane. Og det virker rett og slett som de ikke tør gå i og ta duellene når de er på bortebane.
Brannsupporter.

Xminator

Nå må vi se litt på laget også, ikke bare treneren. Mjelde, Haugen og Barmen er spillere som ikke akkurat hadde spasert rett inn på de 3 lagene over oss. Vi har ett midtforsvar som nok også mange andre lag har minst like bra kvalitet i. Reserveløsning på venstrebacken og en Ojo som er like ustabil som resten av sesongen.

Bentley, Piotr og Askar skal ha godkjent, Sævarsson ok. Resten spiller langt under det de presterer når laget vinner. Personlige feil av Jonsson og Barmen, og det blir veldig vanskelig.

1 heldig poeng er desverre 2 for lite.

Belfort

Quote from: Xminator on September 16, 2012, 18:56:25 PM
Nå må vi se litt på laget også, ikke bare treneren. Mjelde, Haugen og Barmen er spillere som ikke akkurat hadde spasert rett inn på de 3 lagene over oss. Vi har ett midtforsvar som nok også mange andre lag har minst like bra kvalitet i. Reserveløsning på venstrebacken og en Ojo som er like ustabil som resten av sesongen.

Bentley, Piotr og Askar skal ha godkjent, Sævarsson ok. Resten spiller langt under det de presterer når laget vinner. Personlige feil av Jonsson og Barmen, og det blir veldig vanskelig.

1 heldig poeng er desverre 2 for lite.


Uansett skal vi være langt bedre enn hobby spillerene i Sandnes

Klaus_Brann

Et lyspunkt i dag var i alle fall at Larsen fikk vist litt av det han kan med en lekker utsideassist til Ojo. La oss se mer av slikt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bulldog

vi kommer ikke til å vinne kamper med hassan på midten. skjønner ikke at skars bruker han gang på gang. treig, uten takliger og om han har blikk for spillet fortsatt så har han blitt tatt fra ballen før han får gjort noe med det
bulldog

aleksanderhjelleseth

Var fredrik haugen så boss at det var naturlig å bytte han ut etter 46?

Belfort

At Skarsfjord bruker Fakiri er en fornærmelse mot alle supportere av Brann

Markmus

Quote from: bulldog on September 16, 2012, 19:08:16 PM
vi kommer ikke til å vinne kamper med hassan på midten. skjønner ikke at skars bruker han gang på gang. treig, uten takliger og om han har blikk for spillet fortsatt så har han blitt tatt fra ballen før han får gjort noe med det



Fatter det ikke jeg heller. Hvis Demir først skulle innpå, så måtte jo Fakiri byttes ut. Men inn på midten? Meningsløst. Synes Fakiri kan gjøre en grei jobb på backen, men ikke midten. Kanskje er det fordi han gjør mindre skade der.

Også irriterende at Skarsfjord utsetter meg for følelelsen av svik når jeg må kritisere Fakiri på denne måten. Jeg synes meget, meget godt om Fakiri, men det er bare trist å se ham nå.
Ka du ve?

bulldog

fakiri er en kjernekar og har gjort mye bra for brann, han holder fremdeles som backup på backen. men når vi har norkvelle, larsen & huseklepp på benken er det helt vanvittig å ta av haugen og flytte opp hassan. helt uforståelig
bulldog

Belfort

Jeg får også vondt av å se Fakiri ut på banen, sikkert en flott fyr. Siden ikke Skarsfjord ser det bør noen fortelle han at nå bør det være slutt

aleksanderhjelleseth


eivhelle

Eneste lyspunkt er at Brann lager 3 mål på bortebane på en dag svært lite stemte. Det hjelper for så vidt lite når de gir bort 3 mål på elendig forsvarsspill.

Først baklengs var elendig av Jonsson, men samtidig blir angrepet til brann brutt alt for enkelt og det er også uheldig at Wangberg ligger nede med skade. Men slike tabber skal ikke kapteinen vår gjøre.

Andre baklengs er reultatet av først et elendig pasningsvalg av Barmen etterfulgt av kløning fra Fakiri. Helt utilgivelig å gi bort ballen på den måten når vi ikke er presset og i tillegg er posisjonert rett forran egen 16 meter.

Siste baklengs er det Ojo som ikke følger med å trekker ut. Hadde han gjort jobben sin hadde Ulf spillerene vært i soleklar offside. Svakt av Ojo.

Ulf skaper også en del farlige sjanser som alle er resultat av dårlig og giddaløst forsvarsspill. Det er utilgivelig å la en motspiller legge an til skudd upresset fra 20 meter fordi du ikke gidder å flytte beina.

Det eneste gode byttet i dag var Larsen som kom inn for Barmen. Larsen var god. Barmen var skuffende svak og defansivt lå han stort sett og passet på  rom der han var helt alene i stedet for å presse motspillerene. Ikke rart at Ulf spillerene kunne spasere upresset helt frem til 16 meteren. Det ble mye bedre med Hassan og Mjelde sentralt. Barmen har mye å rette på før han kan gjøre krav på en av plassene sentralt. Håper Soko blir spilleklar til neste helg.

Jeg synes forøvrig at det var feil å ta av Haugen først. Han var ujevn i første omgang men klart bedre enn Barmen.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Spelaren on September 16, 2012, 16:35:51 PM
Quote from: Xminator on September 16, 2012, 16:29:44 PM
Han bør ikke kritiseres for laguttak om det blir tap...


Hehe, nei. Kjekt med både Barmen og Haugen. Men så var det dette med bortekamp, då...


Jaggu kom det ikke kritikk mot Skarsfjord likevel, selv med Haugen og Barmen fra start, og Larsen de siste 25 minuttene ... :)

Skal vi først la være å kjøpe landslagsspillere og i stedet la ungguttene prøve seg på midtbanen, så får vi da for pokker også akseptere å gi bort noen poeng i ny og ne! Dette er ikke ment som en kritikk av ungdommen, for alle de tre nevnte viste tegn på at de har bra potensial. Likevel: De er per dags dato ikke sterke nok til å ta styringen i en bortekamp mot eliteseriemotstand - selv mot svak eliteseriemotstand.

Da ligger det selvfølgelig enda mer ansvar på de etablerte spillerne, men når Jonsson har en mildt sagt dårlig dag, Mjelde og Fakiri ikke spiller over evne, Soko er skadet og Nordkvelle ikke har funnet seg til rette i laget, er faktisk ikke midtbanen vår bedre. Jeg tror ikke dette handler så mye om taktikk, som om kvaliteten på og formen til spillerne.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: aleksanderhjelleseth on September 16, 2012, 19:10:20 PM
Var fredrik haugen så boss at det var naturlig å bytte han ut etter 46?


Nei, verkeleg ikkje syns eg. Var vel kanskje redd for å få 2målsledelse så det var smart å ta ut den som er kreativ på midten.

aleksanderhjelleseth

No såg ikke eg kampen, men utifra kampreferat og meninger her inne, så fortsetter skarsfjord med den feige mentaliteten. Hvorfor skal Brann ligge seg dypt når de leder 0-1 mot en av de dårligste lagene i serien? er det ikke bare til å kjøre på? og hvorfor mener han at fakiri skal spille på midten? Vi trenger litt kontinuitet på midten, ikke bytte etter 46, det er nesten like ille som å bli byttet ut etter å ha blitt byttet inn.

Huff


Så ikke de første ti minuttene av kampen, men Haugen hadde 1.omgangs beste prestasjon da han dro av tre spillere, desverre etterfulgt av en svak pasning. Han var ikke spesielt god, men på ingen måte svakere enn de fleste andre, skulle definitivt ikke vært byttet ut. Ellers synes jeg Barmen i dag hadde sin første svake kamp for Brann, men det var mange som ikke presterte i dag. Heldigpoeng da Ojo er i offside på 3-3 målet, og ellers er vi bedre da vi i anarkisk stil jager utlikning enn da vi følger Skars håpløse kampplan, jeg tror og vi hadde hat flere bortepoeng om taktikken hadde vært ''kjør på'' i samtlige kamper enn vår totalt håpløse bortetaktikk, uten at vi hadde tatt mange poeng med alle mann i angrep heller.

I dag synes jeg begge stopperne er svake, backene middels, DMene er svake, kantene gjør nesten ingenting defensivt heller. Larsen har et ok innhopp, ellers synes jeg det er mye dårlig over hele linjen selv om Piotr gjør en grei kamp igjen. Ulf er meget svake og årsaken til poeng er at vi møter en motstander som holder middels Adecconivå for tiden. Stopperne, Barmen, Mjelde og Askar våre svakeste.

At Brann ligger ddypt og skal kontre høres i og for seg ok ut, men det har ikke fungert i de andre kampene, vår bortimot eneste gode bortekamp kom da vi forsøkte å styre kampen, og tok oss tid med ballen mot VIF. I de andre kampene har vi stort sett spilt som i dag, og både spill og reslutater har vært totalbås. VI har ikke de rette spillertypene til å spille slik Skars ønsker, blir litt som å forvente at stopper skal drible av pressende spisser og servere krempasninger til DM når stopper er Grorud, eller forvente glitrende driblinger og gjennombruddspasninger fra DM når DM er Helge Haugen. Vi spiller på spillernes svakheter borte.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: eivhelle on September 16, 2012, 19:19:37 PM
Jeg synes forøvrig at det var feil å ta av Haugen først. Han var ujevn i første omgang men klart bedre enn Barmen.


Jeg synes Haugen gjorde en del bra ting i første, men ut fra hva jeg klarte å få med meg fra den grusomme streamingen til C Sports, har han fortsatt litt å gå på når det gjelder å bidra defensivt og gjøre seg spillbar offensivt. Skarsford sa i pausen at midtbanen var for pinglete, og han hadde i alle fall rett i at midtbaneleddet trengte å ta mer tak i kampen. Da synes jeg ikke det er helt ulogisk å ta ut Haugen og dytte Fakiri inn i midten, selv om ikke Haugen isolert sett hadde gjort det så dårlig. Jeg vil tro det hadde vel så me med kampbildet og balansen på midtbanen å gjøre. Dessuten fikk vi inn mer fart med Demir på kanten.

At resultatet likevel ble så som så, er en annen sak, men som sagt over tror jeg det har litt med kvaliteten på og formen til spillerne å gjøre ...

Om ikke annet ble det da en underholdende kamp med en god del action foran begge mål.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg skjønner ikke helt kritikken mot at Brann satset på å legge seg lavt. Det så da ikke ut som om det var det de prøvde på? En ting er at det var en del blemmer og dårlige valg utpå der, men jeg fikk ikke inntrykk av at de prøvde å gå defensivt ut. Eller er det bare jeg som har oppfattet kampbildet feil?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Huff

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 16, 2012, 19:34:15 PM
Quote from: eivhelle on September 16, 2012, 19:19:37 PM
Jeg synes forøvrig at det var feil å ta av Haugen først. Han var ujevn i første omgang men klart bedre enn Barmen.


Jeg synes Haugen gjorde en del bra ting i første, men ut fra hva jeg klarte å få med meg fra den grusomme streamingen til C Sports, har han fortsatt litt å gå på når det gjelder å bidra defensivt og gjøre seg spillbar offensivt. Skarsford sa i pausen at midtbanen var for pinglete, og han hadde i alle fall rett i at midtbaneleddet trengte å ta mer tak i kampen. Da synes jeg ikke det er helt ulogisk å ta ut Haugen og dytte Fakiri inn i midten, selv om ikke Haugen isolert sett hadde gjort det så dårlig. Jeg vil tro det hadde vel så me med kampbildet og balansen på midtbanen å gjøre. Dessuten fikk vi inn mer fart med Demir på kanten.

At resultatet likevel ble så som så, er en annen sak, men som sagt over tror jeg det har litt med kvaliteten på og formen til spillerne å gjøre ...

Om ikke annet ble det da en underholdende kamp med en god del action foran begge mål.




Vi har ingen murbrekkere av noen DMer å sette innpå heller, vi har ingen utpregede ballvinnere. Vi har spillere som har bra teknikk og som kan slå pasninger, kanskje det er på tide å slutte å spille som om vi har tre Rudolph Austiner på DM og heller prøve å styre kampene i større grad selv, spille på det som vi er gode på. Vi tok heller ikke mange bortepoeng med Rudy, så en stykk solid DM var heller ikke nok.

Brann var jo bedre med Larsen, Klepp, Ojo Bentley og Askar som løp forvirret rundt på topp, tidvis uten mål og mening. Det kan virke som om det er totalt forbudt å slå baller i noe annet enn lengderetningen på bortebane, dette bør revurderes umiddelbart.

Hatleking

Me hadde absolutt trengd ein Hauger i desse kampane. Inga tvil om det!

psv-hasund

Den sentrale midtbanen fungerte bedre etter pause enn før pause så byttet var greit. Det er mulig Haugen er bedre enn både Mjelde og Fakiri, men laget fungerte bedre med de to sistnevnte. Vi savner en sjef sentralt som kan styre unggutta hvis vi skal fortsette med dette laget.

Jeg trekker tilbake all skryt til c-more. Amatører.

eivhelle

Quote from: aleksanderhjelleseth on September 16, 2012, 19:28:49 PM
No såg ikke eg kampen, men utifra kampreferat og meninger her inne, så fortsetter skarsfjord med den feige mentaliteten. Hvorfor skal Brann ligge seg dypt når de leder 0-1 mot en av de dårligste lagene i serien? er det ikke bare til å kjøre på? og hvorfor mener han at fakiri skal spille på midten? Vi trenger litt kontinuitet på midten, ikke bytte etter 46, det er nesten like ille som å bli byttet ut etter å ha blitt byttet inn.


Brann legger seg ikke dypt i denne kampen. Problemet er at de etter en brukbar start ikke gidder å flytte beina. Når man i tillegg ikke klarer å sende en enkel passning til medspillerene blir resultatet slik det blir. Jeg synes det er først og fremst spillerene som svikter i denne kampen. ULF starter som et bunnlag og blir bedre og bedre fordi Brann spillerene til tider viser et absolutt bunn nivå i forrhold til innsats og passningsferdigheter.

Hatleking

Eg ventar framleis på nedrykksskjemaet til Krøvel.

Huff

Ang Hauger er jeg enig i at det var en tabbe (av styret) å ikke gå for han, men vil igjen minne på at vi gsåvar ræva på bortebane med Austin på DM. Vår horrible borteform skyldes mer enn den åpenbare mangelen på ballvinneregenskaper på DM.

Forøvrig var Larsen eneste lyspunkt i dag. Gjorde egentlig ikke forferdelig mye offensivt, men foruten det fine fremspillet til offsideplasserte Ojo på 3-3 synes jeg han gjorde en overraskende god jobb defensivt. Hadde noen ballvinninger om jeg ikke tar feil, og defensivt lå mine forventninger på null.

krakra

Quote from: psv-hasund on September 16, 2012, 19:46:32 PM
Den sentrale midtbanen fungerte bedre etter pause enn før pause så byttet var greit. Det er mulig Haugen er bedre enn både Mjelde og Fakiri, men laget fungerte bedre med de to sistnevnte. Vi savner en sjef sentralt som kan styre unggutta hvis vi skal fortsette med dette laget.

Jeg trekker tilbake all skryt til c-more. Amatører.
Nei. Det startet bra i andre, som i første, men utover var vi like elendige. Fakiri var elendig. Elendig bytte

krakra

En tragisk kamp i hvor resultatet er det største lynpunktet. Mjelde, Wangberg og Fakiri viste tegn på at deres gode Moldekamp var et blaff. Jonsson var litt å gråte av(dette skal være tryggheten vår defensivt), Askar var usynlig, Huseklepp med et dårlig innhopp, lagmessig hang vi ikke sammen, Skars grep til pause var elendig, feil spiller ut og feil spiller inne på midten. Plussene på spillersiden er Ojo som er i scoringsform, Piotr som skaffet oss 1p i dag og Larsen som endelig fikk et skikkelig innhopp og takket for tilliten med et kunstverk av en assist. Resten var maks middels. Flere elendig.

Vi var heldige som fikk poeng i dag. Herrefred så dårlige vi er borte.

Hatleking

Haugen var strengt talt ikkje noko særleg i første heller. Det han hugsast best for, er nok dei gongane han måkte ballen rett opp.

krakra

Han var bedre enn Fakiri, Mjelde, Wang, Jonsson, Barmen og Askar. Assist hadde han og.

Ingen stor kamp, men midtbanens minst dårlige.

psv-hasund

Quote from: krakra on September 16, 2012, 20:19:53 PM
Han var bedre enn Fakiri, Mjelde, Wang, Jonsson, Barmen og Askar. Assist hadde han og.

Ingen stor kamp, men midtbanens minst dårlige.


Det eneste Brann gjorde i første omgang var å pole over midtbanen for det var ingen struktur i spillet. Det hjelper fint lite om Haugen hadde vært banens beste når han ikke kommer inn i kampen. Han var like dårlig som alle andre.

krakra

September 16, 2012, 20:42:03 PM #249 Last Edit: September 16, 2012, 20:44:29 PM by krakra
Sier ikke at han storapilte akkurat. Det var temmelig ordinært, men det var flere som var dårligere. Spesielt bakover på banen. Og han hadde en nålgivende. Så ser ikke noe poeng i å trekke ham frem i negativ retning. Midtstopperne var en katastrofe i første, Fakiri det samme i første. De skilte seg mest ut negativt. Mens Huses innhopp var  skuffende. Ikke bare skaden som har holdt ham igjen.

Sånn som midtbanen fungerte i første kunne man forsvart å ta ut alle tre, men jeg syns Haugen var feil valg og Fakiri feil spiller inn. Vi var bare bedre i starten av første før vi falt tilbake og ikke kom tilbake før de siste 5.
Jeg skulle heller sett Zsolt inn for Mjelde eller Barmen

Go Up