• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

pidre

Berisha har 0 mål i år og 1 assist - spilt 584 minutter. Ikkje det vi trenger nå.
Saludar a los monos!

aleksanderhjelleseth

Det som eventuelt taler for berisha er at han er veldig ulik de spissalternativene vi har. Han er raskere enn de vi har og kan passe veldig bra i to-spann med Orlov. Ja til Berisha fra meg. Men det er gjerne Fmhjernen som er mest positiv. Uansett er han en talentfull angriper som kan gjøre det bra med den rette coachingen.

dr_cyanid

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 07, 2014, 14:56:13 PM
Det som eventuelt taler for berisha er at han er veldig ulik de spissalternativene vi har. Han er raskere enn de vi har og kan passe veldig bra i to-spann med Orlov. Ja til Berisha fra meg. Men det er gjerne Fmhjernen som er mest positiv. Uansett er han en talentfull angriper som kan gjøre det bra med den rette coachingen.


Berisha har med rette blitt benket i Viking. Han har vært elendig. Gutten hadde talent, og var en virkelig eksplosiv og god spiss da han slo gjennom for et par år siden. Nå virker han tam. Har vært skadeplaget. Mener han har slitt mye med skulderskade eller noe slikt.

roaldinho

August 07, 2014, 15:06:27 PM #7053 Last Edit: August 07, 2014, 15:08:33 PM by roaldinho
Marcus Pedersen er i følge Tidens Krav på vei til Molde.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/marcus-pedersen-pa-vei-til-molde/8472609.html
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

aleksanderhjelleseth

Hvor gammel er han? 20-22? Talentet er jo der fremdeles. Om det er han som blir hentet inn som eneste redningsmann går det rett ned. Men med berisha inn samt lundevall tror eg vi kan klare det. Det skal ikke så veldig mye til før vi setter de sjangsene som Barmen har bommet på.

aleksanderhjelleseth

Quote from: roaldinho on August 07, 2014, 15:06:27 PM
Marcus Pedersen er i følge Tidens Krav på vei til Molde.


Faens Molde og den jævla støvsugingen de driver med. Hvor stor stall trenger de egentlig?

dr_cyanid

August 07, 2014, 15:12:49 PM #7056 Last Edit: August 07, 2014, 15:14:59 PM by dr_cyanid
Quote from: aleksanderhjelleseth on August 07, 2014, 15:08:59 PM
Quote from: roaldinho on August 07, 2014, 15:06:27 PM
Marcus Pedersen er i følge Tidens Krav på vei til Molde.


Faens Molde og den jævla støvsugingen de driver med. Hvor stor stall trenger de egentlig?


MFK planlegger litt lenger fram i tid enn hva tilfellet er i vår klubb. De har mange potensielle salgsobjekter. Da rekrutterer de erstatterne i god tid slik at overgangen blir mer glidende. Det forklarer også MFKs suksess de senere år.

Se bare nå. Forren linkes til Cardiff. Allerede er Ruben Gabrielsen på plass. Neste blir vel Fredrik Guldbransen eller Chukwu ut. Da har man allerede en fullgod erstatter i Marcus Pedersen.

Det er dette som ER spillerlogistikk. Se og lær Brann. Ikke kom å si at vi har dårligere økonomi osv. Vi hadde muligheten til å ta denne posisjonen selv i 2007. Den ble skuslet bort.

roaldinho

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 07, 2014, 15:08:59 PM
Quote from: roaldinho on August 07, 2014, 15:06:27 PM
Marcus Pedersen er i følge Tidens Krav på vei til Molde.


Faens Molde og den jævla støvsugingen de driver med. Hvor stor stall trenger de egentlig?


Ja, jeg trodde de hadde nok av spisser. Lurer på hva de tenker der oppe, men de henter iallefall kvalitet. Brann burde ha meldt seg på i kampen, for spilletid ville han fått uansett. Er vel ikke bankers oppe i Molde?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Vi får låne et eller annet fra Molde, da.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dr_cyanid

August 07, 2014, 15:16:01 PM #7059 Last Edit: August 07, 2014, 15:18:21 PM by dr_cyanid
Quote from: roaldinho on August 07, 2014, 15:13:00 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on August 07, 2014, 15:08:59 PM
Quote from: roaldinho on August 07, 2014, 15:06:27 PM
Marcus Pedersen er i følge Tidens Krav på vei til Molde.


Faens Molde og den jævla støvsugingen de driver med. Hvor stor stall trenger de egentlig?


Ja, jeg trodde de hadde nok av spisser. Lurer på hva de tenker der oppe, men de henter iallefall kvalitet. Brann burde ha meldt seg på i kampen, for spilletid ville han fått uansett. Er vel ikke bankers oppe i Molde?


Se mitt innlegg over. MFK har oversikt i markeded og evner å planlegge i motsetning til de fleste andre TL-lag. Selvsagt hjelper det på å ha Røkke/Gjelsten i ryggen, men organisasjonen er solid og de kan tenke to tanker samtidig.

Men kjedelig at Pedersen går til MFK. Han er en spillertype som kunne berget oss.

aleksanderhjelleseth


roaldinho

Quote from: dudo on August 07, 2014, 15:15:10 PM
Vi får låne et eller annet fra Molde, da.


Ja, det må kunne gå an. Vi er ikke akkurat en konkurrent.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

aleksanderhjelleseth

Quote from: dr_cyanid on August 07, 2014, 15:16:01 PM
Quote from: roaldinho on August 07, 2014, 15:13:00 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on August 07, 2014, 15:08:59 PM
Quote from: roaldinho on August 07, 2014, 15:06:27 PM
Marcus Pedersen er i følge Tidens Krav på vei til Molde.


Faens Molde og den jævla støvsugingen de driver med. Hvor stor stall trenger de egentlig?


Ja, jeg trodde de hadde nok av spisser. Lurer på hva de tenker der oppe, men de henter iallefall kvalitet. Brann burde ha meldt seg på i kampen, for spilletid ville han fått uansett. Er vel ikke bankers oppe i Molde?


Se mitt innlegg over. MFK har oversikt i markeded og evner å planlegge i motsetning til de fleste andre TL-lag. Selvsagt hjelper det på å ha Røkke/Gjelsten i ryggen, men organisasjonen er solid og de kan tenke to tanker samtidig

Ja eg ser hva du mener, men det er ikke alle som har 100 mill å handle for. Men det er jo helt klinkene klart at Molde drives på en veldig god måte, og det har de gjort i en god del år etterhvert.
Når det er sagt så er eg sikker på at en med 10års FMkarriere og som er noge lunde oppegående kunne gjort en bedre sportssjef jobb enn RBH.

Huff

Berisha er muligens en passende makker til Orlov på sikt, men ikke per nå da han tilsynelatende er i elendig form. Vi trenger en som presterer nå, ikke på sikt, og får vi ikke napp på noen som sannsynligvis vil levere nærmest med en gang, ser jeg ikke noe poeng i å forsterke når Berisha-Orlov trolig ender på færre mål enn Orlov-Lorentzen. Ser ikke en gang behovet for Berisha som innbytter, når vi jager mål vil det uansett være mer effektivt med Azar på topp.

Forøvrig hadde jeg vært dritfornøyd med Pedersen dersom jeg var Molde-supporter, men jeg tror ikke han vile blitt noen redningsmann for Brann, har ikke spilt fotball på lenge og er trolig i elendig form. For Branns del tror jeg han ville vært en kanonforsterkning for 2015, men jeg vil heller ha inn noen som sørger for at vi da ikke spiller i Adeccoligaen. Jeg tror Pedersen vil trenge 4-5 kamper før han er i gang igjen, minst. Slike spillere har vi ikke tid til å vente på.

ajjah

Quote from: roaldinho on August 07, 2014, 15:18:59 PM
Quote from: dudo on August 07, 2014, 15:15:10 PM
Vi får låne et eller annet fra Molde, da.


Ja, det må kunne gå an. Vi er ikke akkurat en konkurrent.


Både Fredrik Gulbrandsen, Tommy Høiland og Bjørn Bergmann Sigursson kan være aktuelle, i tillegg har de en Hussain på midten som heller ikke har spilt mye i år, han danker ut Haugen tipper jeg.

aleksanderhjelleseth

August 07, 2014, 15:30:03 PM #7065 Last Edit: August 07, 2014, 15:32:58 PM by aleksanderhjelleseth
Skal Molde spille europacup? Eller er de ute? De skal spille i dag.
Ellers så har de 31spillere i stallen!

Xminator

Molde gjør det Brann burde gjort i 2008...

Huff

Quote from: ajjah on August 07, 2014, 15:26:35 PM
Både Fredrik Gulbrandsen, Tommy Høiland og Bjørn Bergmann Sigursson kan være aktuelle, i tillegg har de en Hussain på midten som heller ikke har spilt mye i år, han danker ut Haugen tipper jeg.


Gulbrandsen har vel spilt en del, er en viktig spiller og er dermed neppe aktuell. Høiland har spilt for to forskjellige klubber i år (MFK og LSK) og er dermed uaktuell om jeg husker regelverket rett, jeg tror heller ikke BBS kan lånes ut til enda en klubb i samme sesong (han er vel uansett en utmerket offensiv spiller som mangler goalgetterinstinkt). Hussain vil neppe utgjøre den store umiddelbare forskjellen.



Men, hva med Bård Finne?

krakra


dragn

Molde låner ikke ut BBS som er på lån i klubben da.

Nixon

Berisha er i utgangspunktet en spennende spiller for Brann slik situasjonen er nå. Jeg tror vi vanskelig kan tiltrekke oss spisser som faktisk skårer mange mål andre steder. Og en spiller som sliter i én klubb kan få oppsving i en annen med et annet spillemønster, nye lagkamerater og ny trener.

Men. Når skjedde dette sist med Brann? At en spiller som slet i en annen TL-klubb fikk et oppsving i Brann? Det finnes sikkert, men jeg kan ikke på stående fot komme på noen.

Men skulle det vise seg at Berisha er den eneste spilleren som geniene i Brann kan komme opp med er det bare å hente. Han har vist nivået tidligere og kan (kanskje) finne tilbake til det. Uansett bedre enn ingenting.
Rød makt på Hansa

krakra

Askar slet kanskje ikke, men han fikk iallefall en oppsving. Ojo doblet vel nesten antall spillermål for oss i forhold til siste sesongen i NIL.

Men de slet ikke benken akkurat, på samme måte som Berisha.

Giles

Quote from: dr_cyanid on August 07, 2014, 15:12:49 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on August 07, 2014, 15:08:59 PM
Quote from: roaldinho on August 07, 2014, 15:06:27 PM
Marcus Pedersen er i følge Tidens Krav på vei til Molde.


Faens Molde og den jævla støvsugingen de driver med. Hvor stor stall trenger de egentlig?


MFK planlegger litt lenger fram i tid enn hva tilfellet er i vår klubb. De har mange potensielle salgsobjekter. Da rekrutterer de erstatterne i god tid slik at overgangen blir mer glidende. Det forklarer også MFKs suksess de senere år.

Se bare nå. Forren linkes til Cardiff. Allerede er Ruben Gabrielsen på plass. Neste blir vel Fredrik Guldbransen eller Chukwu ut. Da har man allerede en fullgod erstatter i Marcus Pedersen.

Det er dette som ER spillerlogistikk. Se og lær Brann. Ikke kom å si at vi har dårligere økonomi osv. Vi hadde muligheten til å ta denne posisjonen selv i 2007. Den ble skuslet bort.

Så sant som det er sagt.

Lasaron

Solli og Helstad fikk også oppsving, men det er noen år siden nå.
Tren på langskudd

Kagain

Det er sant som blåsyredoktoren nevner med Molde og den spillerlogistikk-kunsten de utviser. De har penger satt av til fremtidig tankegang. Da kan de hoppe på en kar når han blir tilgjengelig i markedet. Litt slik Brann burde agert da Børven kom rekende på en fjøl. I stedet for å skubbe han ut igjen burde de tatt han inn med tanke på fremtiden.

Det blir fryktelig vanskelig å gjøre gode spillerlogistiske trekk når en først blir nødt til å selge en i stallen for så å hive seg rundt og på kortest mulig tid signere noe som kan spille sånn ca i samme posisjon. Blir ikke tid til langvarig scouting da, eller langdryge forhandlinger. Noe som kanskje også er med på å forklare hvorfor Roald'n blir forhandlet i senk hver gang han prøver seg på noen spillere.

Nixon

Quote from: Kagain on August 07, 2014, 16:57:46 PMDa kan de hoppe på en kar når han blir tilgjengelig i markedet. Litt slik Brann burde agert da Børven kom rekende på en fjøl. I stedet for å skubbe han ut igjen burde de tatt han inn med tanke på fremtiden.


Når var Børven tilgjengelig på markedet og kom rekende på en fjøl?
Rød makt på Hansa

Corran

Litt annen økonomi i Molde som gjør at de kan handle slik De har vel gått ganske mange millioner i undeskudd siden 2002 eller tidligere og Røkke/Gjelsten har dekket det og litt til.
Så det de gjør er ikke slik andre kan gjøre Minner om rbk på 90 tallet
Nå klarer ikke rbk å lokke spiller fra ranheim engang http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Gjermund-Asen-sa-nei-til-Rosenborg-tilbud-454863_1.snd#.U-Om-5-hzbU

Slik de gjør det i Molde har aldri Brann kunne gjøre Da må Mohn legge en like stor gave som Røkke og Gjelsten på bordet
Og da i en engang og ikke som lappeteppe for å dekke småunderskudd eller mot andeler i en middelmådig spille
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Quote from: Xminator on August 07, 2014, 15:48:36 PM
Molde gjør det Brann burde gjort i 2008...


Hva da? Leke Manchester City? Vi har kanskje en rik og dumsnill onkel, men Molde har noen styrtrike sjeiker i ryggen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Giles

Quote from: Corran on August 07, 2014, 17:10:54 PM
Litt annen økonomi i Molde som gjør at de kan handle slik De har vel gått ganske mange millioner i undeskudd siden 2002 eller tidligere og Røkke/Gjelsten har dekket det og litt til.
Så det de gjør er ikke slik andre kan gjøre Minner om rbk på 90 tallet
Nå klarer ikke rbk å lokke spiller fra ranheim engang http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Gjermund-Asen-sa-nei-til-Rosenborg-tilbud-454863_1.snd#.U-Om-5-hzbU

Slik de gjør det i Molde har aldri Brann kunne gjøre Da må Mohn legge en like stor gave som Røkke og Gjelsten på bordet
Og da i en engang og ikke som lappeteppe for å dekke småunderskudd eller mot andeler i en middelmådig spille

Hent Gjermund Aasen og gi han plassen til Haugen.

Herman1

Quote from: ostraume on August 07, 2014, 17:16:18 PM
Quote from: Xminator on August 07, 2014, 15:48:36 PM
Molde gjør det Brann burde gjort i 2008...


Hva da? Leke Manchester City? Vi har kanskje en rik og dumsnill onkel, men Molde har noen styrtrike sjeiker i ryggen.


For det første forvalte den meget gode spillerstallen vi hadde i 2007.
Det betyr å forlenge kontrakten til våre meget verifulle spillere. Det rant ut nærmere 20 mill. investerte kroner i spillere som forlot klubben gratis.

Hadde vi fått igjen noen av de pengene hadde vi hatt et enda utgangspunkt i forbindelse med spillerkjøp.
Det hadde også gitt en større forutsigbarhet og mer langsiktighet i spillerstallen vår.

I tillegg burde vi ha vært mye dyktigere når.det gjaldt oversikt i markedet.

Vil påstå at vi hadde et enda bedre utgangspunkt i 2007 enn hva Molde har nå.
Større by, større publikumsinntekter, salg av effekter og Norges beste og mest lidenskapelige supportere.
Den gang da.

Helt enig med det som skrives over her.
I stedet for å ha en god oversikt i markedet, være langsiktig og fornye stallen over tid, lever vi nå nærmest fra overgangsvindu til overgangsvindu.
Det blir veldig ad hoc og panikkaktig, må være mye verre å bygge et godt lag, tropp og kollektiv på en slik måte. Enda mere avhengig av rike onkler blir man også.

Jose Arrogantio

Quote from: Giles on August 07, 2014, 17:26:44 PM
Quote from: Corran on August 07, 2014, 17:10:54 PM
Litt annen økonomi i Molde som gjør at de kan handle slik De har vel gått ganske mange millioner i undeskudd siden 2002 eller tidligere og Røkke/Gjelsten har dekket det og litt til.
Så det de gjør er ikke slik andre kan gjøre Minner om rbk på 90 tallet
Nå klarer ikke rbk å lokke spiller fra ranheim engang http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Gjermund-Asen-sa-nei-til-Rosenborg-tilbud-454863_1.snd#.U-Om-5-hzbU

Slik de gjør det i Molde har aldri Brann kunne gjøre Da må Mohn legge en like stor gave som Røkke og Gjelsten på bordet
Og da i en engang og ikke som lappeteppe for å dekke småunderskudd eller mot andeler i en middelmådig spille

Hent Gjermund Aasen og gi han plassen til Haugen.


Han takket nei til RBK, så hvorfor skulle han ville komme hit?

Herman1

Quote from: Corran on August 07, 2014, 17:10:54 PM
Litt annen økonomi i Molde som gjør at de kan handle slik De har vel gått ganske mange millioner i undeskudd siden 2002 eller tidligere og Røkke/Gjelsten har dekket det og litt til.
Så det de gjør er ikke slik andre kan gjøre Minner om rbk på 90 tallet
Nå klarer ikke rbk å lokke spiller fra ranheim engang http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Gjermund-Asen-sa-nei-til-Rosenborg-tilbud-454863_1.snd#.U-Om-5-hzbU

Slik de gjør det i Molde har aldri Brann kunne gjøre Da må Mohn legge en like stor gave som Røkke og Gjelsten på bordet
Og da i en engang og ikke som lappeteppe for å dekke småunderskudd eller mot andeler i en middelmådig spille


Det er det som er den store "minen" i Molde.
Når du driver en klubb med stadige underskudd lever du meget farlig.

Nå.vet jeg ikke om Røkke og Gjelsten evt. andre har eierandeler i spillere a' la Hardball, men å.leve på.slike investorers nåde er i seg selv gambling når man ikke genererer større inntekter selv, som nevnt over.

Blir dog spennende å følge med på.hvor langt Molde tar det.
Klarer de å kopiere RBK i deres glansdager,  med.CL, store inntekter og årelang dominans i TL og Skandinavia?
Vi får se.

Vi trenger ikke bekymre eller irritere oss over deres suksess.
Noen konkurrent blir vi uansett ikke med det første.

Giles

Quote from: Jose Arrogantio on August 07, 2014, 17:45:49 PM
Quote from: Giles on August 07, 2014, 17:26:44 PM
Quote from: Corran on August 07, 2014, 17:10:54 PM
Litt annen økonomi i Molde som gjør at de kan handle slik De har vel gått ganske mange millioner i undeskudd siden 2002 eller tidligere og Røkke/Gjelsten har dekket det og litt til.
Så det de gjør er ikke slik andre kan gjøre Minner om rbk på 90 tallet
Nå klarer ikke rbk å lokke spiller fra ranheim engang http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Gjermund-Asen-sa-nei-til-Rosenborg-tilbud-454863_1.snd#.U-Om-5-hzbU

Slik de gjør det i Molde har aldri Brann kunne gjøre Da må Mohn legge en like stor gave som Røkke og Gjelsten på bordet
Og da i en engang og ikke som lappeteppe for å dekke småunderskudd eller mot andeler i en middelmådig spille

Hent Gjermund Aasen og gi han plassen til Haugen.


Han takket nei til RBK, så hvorfor skulle han ville komme hit?

Fordi han er sentral midtbanespiller og RBK bruker han i beste fall som cover ute av posisjon. Han er en kreativ og teknisk spiller som ville fungert sentralt hos Brann.

Gulløl

Molde har snart passert 1000 millioner(1 milliard) i gaver fra Røkke/Gjelsten siden de begynte å støtte Molde på 90 tallet. Det siste tilskuddet var nyttårsgaven på 125 millioner. De har rett og slett ræven full i penger og kommer til å støvsuge både de beste spillerne og storparten av seriemesterskapene i mange år fremover.

Trond Mohn hadde gitt Brann totalt 63 millioner pr. i fjor høst. Flott det, men sammenlignbart er det himmelvid forskjell til Molde sine muskler. Det beste Trond Mohn kunne gjort for Brann var å brukt en bitte liten prosent av formuen sin å dekket inn hele gjelden for Brann. For det Brann sparer i avdrag og renter på lån kunne de finansiert inn en dyktig sportssjef og en dyktig speider og i tillegg hatt ganske mange millioner til spillerkjøp hvert år. Men det kommer vel ikke til å skje, Fredrik skal vel arve alle milliardene så han kan kaste de bort på dårlig business.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Greit nok at Molde får endel midler fra onklene sine, men de siste årene har de solgt for langt mer enn de har kjøpt for. De er en mønsterbedrift. De fikk penger før og, men ble da drevet dårlig og soset rundt i Adeccoligaen. Det viser jo at penger ikke er alt. En må drives godt.

Jeg tror ikke dagens Brann hadde klart å nyttiggjøre seg Røkke-millionene på langt nær like bra som Molde har gjort.

ostraume

Var det ikke noen som sa at Molde har 31 spillere i stallen. En mønsterbedrift?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

August 07, 2014, 22:06:15 PM #7087 Last Edit: August 07, 2014, 22:13:47 PM by Gulløl
Quote from: ostraume on August 07, 2014, 21:36:08 PM
Var det ikke noen som sa at Molde har 31 spillere i stallen. En mønsterbedrift?


Et antall som ikke er uvanlig i ligaer på høyere nivå en tippeligaen. Er vel noe Solskjær tok med seg fra England. Molde har råd til å ha dobbel dekning på alle plasser pluss en del gode juniorer i stallen og da kommer de fort opp i et slikt antall. Og så tar de en avskalling av noen spillere når sesongen er ferdig ned mot ca.25. Og så bygger de seg oppover igjen i antall gjennom neste sesong når gode kandidater blir disponible. En behagelig luksussituasjon som ikke andre eliteserieklubber kan unne seg. Bare det å kunne spille elleve mot elleve på trening når en ønsker det er en god fordel. Og slippe at spillere må bytte lagdel og posisjon på banen når noen er skadet eller har karantene. De slipper f.eks. å kjøre en Sævarsson som er reserve høyreback fra start på venstrebacken der han er helt hjelpeløs.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: krakra on August 07, 2014, 20:52:01 PM
Greit nok at Molde får endel midler fra onklene sine, men de siste årene har de solgt for langt mer enn de har kjøpt for. De er en mønsterbedrift. De fikk penger før og, men ble da drevet dårlig og soset rundt i Adeccoligaen. Det viser jo at penger ikke er alt. En må drives godt.

Jeg tror ikke dagens Brann hadde klart å nyttiggjøre seg Røkke-millionene på langt nær like bra som Molde har gjort.

De har jo gått med minus selv om de har som du sier solgt for mer en de kjøper. Noe jeg betviler litt Har du grunnlag for den påstanden? Eg sitter ikke med fasit på det så godtar det du sier men tviler :-) I så fall rart at de ikke har gått mer i pluss? Så et sted at de gikk ca 700.000 i pluss i 2013 og et annet sted at Aker dekket 15% av budsjett i 2012 og 2013 (75% i 2002). Og når de fikk gavn på 125 mill så har de jo litt å rutte med når de har fått dekket alle underskudd og fått et stadion til 230 millioner. De uttalte jo også at med den siste gaven så kunne de i løpet av de neste 3 årene bygge seg opp til å stå på egne ben
Og klart at når en investor spytter inn så mye så har en litt andre forutsetninger en konkurrentene. Og  selv Brann kunne klart å støvsuge spiller markedet med slike summer og null gjeld. Det er jo ikke slik at alt Molde kjøper inn blir til gull. Virker som de kjører litt av rbk formelen fra 90 tallet hvor en kjøper det meste så de ikke skal gå andre steder og lar dem sitte på benken. Ikke så ille som rbk var enda men de begynner å ligne litt.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Det er bare å summere opp kjøpene og salgene det. Hvis du betviler det jeg sier. Molde iallefall nesten 20 millioner i pluss i kjøp/salg mellom 2009-2013
http://www.vg.no/sport/fotball/molde/har-gitt-60-millioner-til-norsk-fotball/a/10139146/

Penger er bra å ha, men viktigere er det å ha noen som kan forvalte dem. Mitt tips er at hvis vi hadde hatt Røkke-pengene de siste seks-sju årene, men den samme ledelsen så hadde vi hatt null gull.

Kruxleiven

Så lenge det ikke dukker opp et eneste navn annet enn fra Allsvenskan eller Tippeligaen så gjør man litt undersøkelser på egenhånd. Hvorfor ikke ta sjansen på noe som dette?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/David_Turpel

Kan han være verre enn Labukas eller Pavlov? Dette er jo en storscorer med landskamper. ;D

Kagain

Quote from: Nixon on August 07, 2014, 17:10:03 PM]
Når var Børven tilgjengelig på markedet og kom rekende på en fjøl?


Det skal sies at det kan hende var en litt dyr fjøl, men det var da Aafk bydde på han og han ikke ville. 2012. 4.5 millioner var summen som ble nevnt, så litt mer enn Orlov i et marked der spillerne gjerne kostet mer enn dette igjen. Her er en artikkel om hvorfor Brann ikke hentet Børven

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/-193237_1.snd#.U-QaamNBr_o

Kort summert: Ojo var førstespiss. Børven var interessert i å gå til Brann (trass i at han tidligere har snakket om at det var vanskelig å få sjansen i Brann) men ikke Aafk. Han ville faktisk ikke spille for Aafk enda de bydde en masse penger for han.

aso008

http://www.ikstart.no/news/article/1cfsjvlo7wy7415l3ooex26a0t/title/start-forsterkning-klar

Ikke akkurat fremtidens mann, men ville alikevel vært en klar forsterkning i høst.
På tide å våkne på Kniksens plass

dr_cyanid

Quote from: aso008 on August 08, 2014, 09:44:04 AM
http://www.ikstart.no/news/article/1cfsjvlo7wy7415l3ooex26a0t/title/start-forsterkning-klar

Ikke akkurat fremtidens mann, men ville alikevel vært en klar forsterkning i høst.
På tide å våkne på Kniksens plass


Som sagt før, Olof ville forsterket den syltynne midtbanen vi har. I tillegg vært en enorm ressursperson i klubben.

Tom C

Trist. Hadde veldig gjerne sett Olofinjana på branns midtbane igjen. Han hadde helt klart bidratt til å heve oss både på og utenfor banen.

Handlingslammelse har et navn.....
Aldri mer Obos....

nero

Tragisk. Olofijana kunne vi virkelig ha trengt. Vinduet stenger snart, og vi ser ikke ut til å få inn noe. Adecco-ekspressen ruller videre.
Lions led by donkeys.

dr_cyanid

Quote from: nero on August 08, 2014, 10:52:49 AM
Tragisk. Olofijana kunne vi virkelig ha trengt. Vinduet stenger snart, og vi ser ikke ut til å få inn noe. Adecco-ekspressen ruller videre.

For å si det slik, det må komme inn noe virkelig solid nå for å ikke gjøre dette overgangsvinduet til tidenes mest skandaløse sett med Brann-øyne. Her har man sovet godt i timen. Og det i den situasjonen hvor man trenger det som mest. Både Olofinjana, Mos Abdeallaoue, Hoset, Marcus Pedersen haddde alle forsterket dette laget. 

Tom C

Tipper RBH og co satser alt på at Brann vinner mot aafk i kveld, for deretter å si at de tror på at de spillerne vi har skal klare å få oss ut av krisen og at nå snur det.

Savner gode gamle Per Ove "kanin opp av flosshatten" Ludviksen...
Aldri mer Obos....

pidre

Det er tre dager igjen før vindauga stenger.

Reagerte på Mohn-artikelen i BT i går om at Mohn åpner lommeboken http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Trond-Mohn-reagerer-pa-heksejakt-454855_1.snd#.U-Sl5WPYk1w

Altså, Mohn har vært parat til å bidra til å finansiere spillerkjøp sidan juni - altså sidan JUNI!!!

Riktignok har vi hentet Karadas og Birkelund, men dette er jo ikkje nok så lenge vi styrer mot Adecco. Finner ikkje ord.



Saludar a los monos!

pidre

Saludar a los monos!

Go Up