• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Jeg tenkte også på Softball. Hvor mye vil en kar som Birkelund ha i årslønn? Han er jo ung og har ikke vist noe spesielt annet enn at han ble hentet til fransk fotball som et prospekt. Og fikk tilbud om å fortsette som et slikt et. Men det blir vel slik at Brann må betale noe utdanningskompensasjon til hans forrige klubb i tillegg til en eventuell lønn...

dudo

Nei, var det ikke slik at vi sa fra oss noe av utviklingskompensasjonen mot høyere videresalgsprosent og 0 kr i kompensasjon om han gikk ut kontrakten der nede og skulle tilbake til oss?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Veldig greit at det ikkje finns pengar til Birkelund.  Han hadde sjansen tidlegare, men valgte å dra.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Og nå vil han tilbake, kan styrke oss, er en sårt tiltrengt spillertype og en spiller Norling ser ut til å ønske.

Huff

Dersom Birkelund går til Viking og dominerer vil jeg ikke akkurat føle at det er han som sitter med skjegget i postkassen nei.

Dette er forbannet irriterende.

dudo

Skjønner ikke denne bitterheten mot ungdom som følte de ikke hadde noen stor fremtid i Brann og heller prøvde et utenlandseventyr. Det er ikke sånn at United - fansen er sur på Pogba.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Fra hvilken bydel i Manchester kom Pogba egentlig fra?:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on June 02, 2014, 13:09:21 PM
Er ikke Birkelund en spiller som oppfyller kriteriene (ung og lokal) til Hardball? I forlengelsen av Mohn-saken i forrige uke sa de at de hadde penger klare og kunne bidra dersom forholdene lå til rette for det.


Hvor sto det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on June 02, 2014, 14:41:40 PM
Skjønner ikke denne bitterheten mot ungdom som følte de ikke hadde noen stor fremtid i Brann og heller prøvde et utenlandseventyr. Det er ikke sånn at United - fansen er sur på Pogba.


Skivebom.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 15:59:16 PM
Quote from: dudo on June 02, 2014, 14:41:40 PM
Skjønner ikke denne bitterheten mot ungdom som følte de ikke hadde noen stor fremtid i Brann og heller prøvde et utenlandseventyr. Det er ikke sånn at United - fansen er sur på Pogba.


Skivebom.


Nei, jeg skjønner det ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman

Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 15:59:16 PM
Quote from: dudo on June 02, 2014, 14:41:40 PM
Skjønner ikke denne bitterheten mot ungdom som følte de ikke hadde noen stor fremtid i Brann og heller prøvde et utenlandseventyr. Det er ikke sånn at United - fansen er sur på Pogba.


Skivebom.


på ingen måte.

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 15:58:19 PM
Quote from: Nixon on June 02, 2014, 13:09:21 PM
Er ikke Birkelund en spiller som oppfyller kriteriene (ung og lokal) til Hardball? I forlengelsen av Mohn-saken i forrige uke sa de at de hadde penger klare og kunne bidra dersom forholdene lå til rette for det.


Hvor sto det?


Notis i papir-BA.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: dudo on June 02, 2014, 16:04:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 15:59:16 PM
Quote from: dudo on June 02, 2014, 14:41:40 PM
Skjønner ikke denne bitterheten mot ungdom som følte de ikke hadde noen stor fremtid i Brann og heller prøvde et utenlandseventyr. Det er ikke sånn at United - fansen er sur på Pogba.


Skivebom.


Nei, jeg skjønner det ikke.


Skjønner du ikke at det er forskjell på forventningene til lojaliteten på en unggutt som er fra Bergen eller en franskmann?

I tillegg er det selvsagt en annen gigantisk forskjell, nemlig at Birkelund ikke er noen fotballgud, selv i norsk skala.
Det er Pogba.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 16:15:43 PM


I tillegg er det selvsagt en annen gigantisk forskjell, nemlig at Birkelund ikke er noen fotballgud, selv i norsk skala.
Det er Pogba.
Hvorfor så sur for at han dro da?

Nixon

Quote from: dudo on June 02, 2014, 16:04:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 15:59:16 PM
Quote from: dudo on June 02, 2014, 14:41:40 PM
Skjønner ikke denne bitterheten mot ungdom som følte de ikke hadde noen stor fremtid i Brann og heller prøvde et utenlandseventyr. Det er ikke sånn at United - fansen er sur på Pogba.


Skivebom.


Nei, jeg skjønner det ikke.


Nå er det vanskelig å sammenligne spillere på denne måten. For det første har man det lokale aspektet. Mange forventer mer tålmodighet og lojalitet fra lokale spillere. Men like viktig er nok oppfattelsen blant supporterne som spilleren hadde en fremtid eller ikke. Pogba var vel lenger ute i kulden i så måte enn f.eks. Finne.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on June 02, 2014, 16:19:06 PM
Quote from: dudo on June 02, 2014, 16:04:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 15:59:16 PM
Quote from: dudo on June 02, 2014, 14:41:40 PM
Skjønner ikke denne bitterheten mot ungdom som følte de ikke hadde noen stor fremtid i Brann og heller prøvde et utenlandseventyr. Det er ikke sånn at United - fansen er sur på Pogba.


Skivebom.


Nei, jeg skjønner det ikke.


Nå er det vanskelig å sammenligne spillere på denne måten. For det første har man det lokale aspektet. Mange forventer mer tålmodighet og lojalitet fra lokale spillere. Men like viktig er nok oppfattelsen blant supporterne som spilleren hadde en fremtid eller ikke. Pogba var vel lenger ute i kulden i så måte enn f.eks. Finne.
Så er det igjen det paradokset med at man krever mer lojalitet fra de lokale ovenfor klubben, mens klubben ikke skal forventes å ha mer lojalitet ovenfor de lokale.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 02, 2014, 16:18:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 16:15:43 PM


I tillegg er det selvsagt en annen gigantisk forskjell, nemlig at Birkelund ikke er noen fotballgud, selv i norsk skala.
Det er Pogba.
Hvorfor så sur for at han dro da?


At han ikke er noen fotballgud betyr ikke at han ikke hadde potensiale til å bli en god Brannspiller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 16:26:23 PM
Quote from: krakra on June 02, 2014, 16:18:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 16:15:43 PM


I tillegg er det selvsagt en annen gigantisk forskjell, nemlig at Birkelund ikke er noen fotballgud, selv i norsk skala.
Det er Pogba.
Hvorfor så sur for at han dro da?


At han ikke er noen fotballgud betyr ikke at han ikke hadde potensiale til å bli en god Brannspiller.
Og det har han jo fortsatt. Han mente tydeligvis, isåfall med god grunn, at det ville være bedre for utviklingen med et år i akademiet til et fransk topplag enn på benken i Brann under Skarsfjord. Nå vil han tilbake. Vi fikk 1-2 millioner kroner i utdanningskompensasjon, sparte et års med lønnskostnader. Han fikk et år med bedre utviklingsforhold enn han ville hatt i Brann. Nå er han klar for å spille regelmessig, og vi har en trener som vet å verdsette talentene og har en spillestil som passer dem godt.

Egentlig en vinn-vinn-vinn-situasjon. Så skal den veltes på grunn av noen sårede egoer?

dudo

Dette:
Quote from: krakra on June 02, 2014, 16:24:52 PM
Så er det igjen det paradokset med at man krever mer lojalitet fra de lokale ovenfor klubben, mens klubben ikke skal forventes å ha mer lojalitet ovenfor de lokale.


Og dette:
Quote from: krakra on June 02, 2014, 16:29:21 PM
Egentlig en vinn-vinn-vinn-situasjon. Så skal den veltes på grunn av noen sårede egoer?


I tilfellet Birkelund kan man vel knapt si det er skjedd store skaden. Jeg ser på det mer som et utvekslingsår enn noe annet ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Quote from: krakra on June 02, 2014, 16:29:21 PM
Egentlig en vinn-vinn-vinn-situasjon. Så skal den veltes på grunn av noen sårede egoer?

Hva skal veltes og hvilke egoer snakker du om? Dette blir bare vås.

Mener du at Norling har fått et såret ego, eller er det RBH du sikter til? Eller mener du oppriktig at det er forumet som bestemmer hvem som skal signeres og er i stand til å velte noe som helst?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Nei, ingen i Brann er villige til å velte denne saken på grunn av såret ego. Heldigvis er vi kvitt Skarsfjord. Tipper han ender her til slutt. De ønsker ham tydeligvis.

Det er flere på forumet som er lukne til å hente Birkelund, og det skinner klart igjennom hos mange at det skyldes sårhet fordi han, fult forståelig, forlot Brann for å utvikle seg i St Etienne da Skarsfjord var trener. Altså ønsker de at saken velter på grunn av såre egoer.

ostraume

Flere? Er det ikke bare osoerli som ikke vil ha Birkelund?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Jeg synes det bør være mulig å ha to tanker i hodet på en gang.

1. Mitt inntrykk av Birkelund-saken var at det i hovedsak ikke var Skars som var skyld i hans exit, snarere hans ambisjoner og eventyrlyst. Han var en person som var innstilt på å bli profesionell fotballspiller og mente han fikk en bedre utvikling i Frankrike enn i Norge. Det var et enkelt karriærevalg so førte gutten til Frankrike. Derfor var det skuffende at han forlot Brann, samtidig hadde vi rett på 2,3 mill for han så helt tomhendte var vi ikke.

2. Jeg vil definitivt ha Birkelund tilbake, selv om han tok et kynisk valg er nok Brann likevel klubben i hans hjerte. Jeg husker han som et stort talent som når han forlot Brann endelig var klar til å ta steget inn i Tippeligaen, jeg tror videre han har blitt bedre i Frankrike og at spillertypen er skreddersydd Norlings fotball, samt vårt behov rent ferdighetsmessig på midten.

ostraume

Quote from: Huff on June 02, 2014, 17:41:43 PM
jeg tror videre han har blitt bedre i Frankrike og at spillertypen er skreddersydd Norlings fotball, samt vårt behov rent ferdighetsmessig på midten.


Jeg håper jo på det. Noen som faktisk har sett Birkelund over noen kamper som kan gi en beskrivelse av spillertypen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Litt mer offensivt aktiv og løpssterk Torp-type.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 02, 2014, 16:29:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 16:26:23 PM
Quote from: krakra on June 02, 2014, 16:18:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 16:15:43 PM


I tillegg er det selvsagt en annen gigantisk forskjell, nemlig at Birkelund ikke er noen fotballgud, selv i norsk skala.
Det er Pogba.
Hvorfor så sur for at han dro da?


At han ikke er noen fotballgud betyr ikke at han ikke hadde potensiale til å bli en god Brannspiller.
Og det har han jo fortsatt. Han mente tydeligvis, isåfall med god grunn, at det ville være bedre for utviklingen med et år i akademiet til et fransk topplag enn på benken i Brann under Skarsfjord. Nå vil han tilbake. Vi fikk 1-2 millioner kroner i utdanningskompensasjon, sparte et års med lønnskostnader. Han fikk et år med bedre utviklingsforhold enn han ville hatt i Brann. Nå er han klar for å spille regelmessig, og vi har en trener som vet å verdsette talentene og har en spillestil som passer dem godt.

Egentlig en vinn-vinn-vinn-situasjon. Så skal den veltes på grunn av noen sårede egoer?


Ja, han gjorde oss egentlig en tjeneste. Ser den.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 02, 2014, 17:35:14 PM
Det er flere på forumet som er lukne til å hente Birkelund, og det skinner klart igjennom hos mange at det skyldes sårhet fordi han, fult forståelig, forlot Brann for å utvikle seg i St Etienne da Skarsfjord var trener. Altså ønsker de at saken velter på grunn av såre egoer.


Jeg er ikke spesielt såret.
Hele poenget er unggutter med stort ego og liten tålmodighet pisser på klubben som har hjulpet de opp og frem.
Fakta er at 99% av alle talenter i Hordaland ender opp i lavere divisjoner, og derfor er det viktig å vise at de få som får sjansen i Brann har litt tålmodighet og ikke stikker av med en gang de er god nok til å få tilbud fra andre klubber, bare fordi de ikke får spille like mye som de mener de bør.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on June 02, 2014, 16:54:38 PM
I tilfellet Birkelund kan man vel knapt si det er skjedd store skaden. Jeg ser på det mer som et utvekslingsår enn noe annet ...


Hva hvis han hadde fått kontrakt i Frankrike eller et annet sted da? Altså, det er jo åpenbart ikke Birkelunds førstevalg å vende hjem. Det har han jo bevist.
At Brann blir 2. valg etter at Brann har brukt masse ressurser på å få opp slike spillere er problemet her, og at unggutter ikke skal diktere spilletiden sin og bør ha en viss lojalitet til klubben sin.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Men da må jo vi ta ansvaret med å gi dem skikkelige kontrakter og et opplegg de tror på? Det er karrièren deres det handler om. Klart de vil prøve å bli best mulig!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on June 02, 2014, 18:46:41 PM
Men da må jo vi ta ansvaret med å gi dem skikkelige kontrakter og et opplegg de tror på? Det er karrièren deres det handler om. Klart de vil prøve å bli best mulig!


Selvsagt må det være et samsvar der, men mener du at det alltid er Brann som har bevisbyrden på sin side i slike tilfeller?
Klart de vil prøve å bli best mulig, men det betyr ikke med det at fasiten er å dra til utlandet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Og hvor mye ressurser er det egentlig snakk om? 7-8 millioner i året som går til utvikling i alderen 16-18? (sånn ca) Vi fikk i overkant av 2 mill om Huff husker riktig. Det er en grei betaling for tre år i Brann. Iallfall om han kommer gratis tilbake.

Men altså, jeg skjønner til en viss grad lojalitetsprinsippet du forfekter. Jeg har bare litt vondt for å se på det så totalt ensidig. Det er mennesker vi har med å gjøre, og jeg forstår godt at de velger det beste alternativet. Ihvertfall når det lokale alternativet fremstår som totalt uinteressert i hva man har å tilby.

Og igjen, jeg tror aldri verken Finne eller Birkelund ville dratt fra Brann om Norling hadde vært trener da de dro. Det er selvsagt bare spekulasjoner, men det er helt klart mitt inntrykk av situasjonen. Finne fikk klar beskjed om at det ble begrenset med spilletid på han etter å ha kritisert spillestilen. Jeg skjønner utmerket godt at lojaliteten ikke stikker så dypt at man blir et sted man mistrives og blir nedprioritert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 18:53:40 PM
Quote from: dudo on June 02, 2014, 18:46:41 PM
Men da må jo vi ta ansvaret med å gi dem skikkelige kontrakter og et opplegg de tror på? Det er karrièren deres det handler om. Klart de vil prøve å bli best mulig!


Selvsagt må det være et samsvar der, men mener du at det alltid er Brann som har bevisbyrden på sin side i slike tilfeller?
Klart de vil prøve å bli best mulig, men det betyr ikke med det at fasiten er å dra til utlandet.


Til en viss grad er det det. Men klart, Brann vil jo ikke tilby en kontrakt til spillere de ikke har troen på - og der ligger jo bevisbyrden på spilleren selv. Han må jo vise seg verdig til kontrakt, og så må klubben tilby han en akseptabel kontrakt og et troverdig opplegg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 18:36:47 PM
Quote from: krakra on June 02, 2014, 17:35:14 PM
Det er flere på forumet som er lukne til å hente Birkelund, og det skinner klart igjennom hos mange at det skyldes sårhet fordi han, fult forståelig, forlot Brann for å utvikle seg i St Etienne da Skarsfjord var trener. Altså ønsker de at saken velter på grunn av såre egoer.


Jeg er ikke spesielt såret.
Hele poenget er unggutter med stort ego og liten tålmodighet pisser på klubben som har hjulpet de opp og frem.
Fakta er at 99% av alle talenter i Hordaland ender opp i lavere divisjoner, og derfor er det viktig å vise at de få som får sjansen i Brann har litt tålmodighet og ikke stikker av med en gang de er god nok til å få tilbud fra andre klubber, bare fordi de ikke får spille like mye som de mener de bør.
Har man stort ego fordi man har ambisjoner og ikke er verdt til å gamble karrieren sin på Skarsfjords opplegg? SKulle de tålmodig ventet på at mannen ble sparket? Vi er tross alt Brann, men med gode tilbud på hånden skjønner jeg godt at de sa nei til det.

Det er overdrevent hvor mye Brann har hjulpet disse guttene opp og frem. Det er ikke sånn at Brann ofret alt for å legge forholdende til rette for Birkelund. Han ble behandlet som en i mengden og ble aldri satset på foran noen av de innkjøpte. Det samme gjelder Finne.
Vi har brukt mye, mye mer penger på å kjøpe inn spillere enn på å utvikle talenter. Vi har gitt disse spillerne langt høyere lønn og mye mer tålmodighet selv om de har slitt med å prestere. Vil si at disse, som f.eks. Korcsmar, skylder Brann mer enn spillere som Finne og Birkelund. Men av en eller annen vridd grunn har han liksom betalt tilbake gjennom å få spille fast hos oss selv om prestasjonene i store deler av karrieren uteble.

Lasaron

Ambisiøse spillere vil bli best mulig, og Birkelund etterlot seg utdanningskompensasjon. Greit.

Nå er det ikke aktuelt å hente ham uansett. Har ikke råd. Jeg har landet på at Soko nok kommer tilbake. Vi har ikke råd til å lønne spillere som spiller for andre klubber, Soko vil neppe ned i lønn, og Stabæk vil neppe betale lønnen han krever.

Vi har 19 utespillere i A-stallen, i tillegg lønner vi Hansson, Gjesdal og Soko. Alt tyder på at alle de tre er i A-stallen til høsten. Det er 22. Det er litt mange, men Demidov og Jonsson er svært usikre.
Det synes dermed helt klart at minst en spiller må ut for å hente en ny. Minst en. Sannsynligvis to. Logistikken skal gå med overskudd, nemlig. For å unngå en ubalansert stall bør det være en på sentral midt som går, hvis Birkelund skal inn. Vi har jo Haugen, Fakiri, Barmen og Badji, og får Soko.

En annen side av saken, med tanke på en balansert stall i fremtiden, er spillerne som er på utgående kontrakter. Siden både Soko og Fakiri er blant dem, er det kanskje greit med litt ubalanse et halvt år?
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: dudo on June 02, 2014, 18:57:16 PM


Ja, jeg merker jeg egentlig begynner å bli godt lei denne saken.
Vi får håpe og tro det blir en stund til slike saker dukker opp under den store Norling;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2014, 19:11:52 PM
Quote from: dudo on June 02, 2014, 18:57:16 PM


Ja, jeg merker jeg egentlig begynner å bli godt lei denne saken.
Vi får håpe og tro det blir en stund til slike saker dukker opp under den store Norling;)


DER er vi ihvertfall samstemt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7395084.ece

Det jobbes for at spillerlogistikken i sommer skal gå med overskudd.

Kommer til å bli et kjipt overgangsvindu...
Rød makt på Hansa

Belfort

Er skremmende at de ikke skal hente kvalitet i sommer. Er redd dette blir skjebnesvangert

ostraume

Quote from: Nixon on June 02, 2014, 20:01:27 PM

Kommer til å bli et kjipt overgangsvindu...



Hvor er du Formann "en storfisk i vinduet" Barmen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Det røk i første vindu. Overraskende.
Heldigvis har han vel snart en del medlemskontigent som styrker oss!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: Belfort on June 02, 2014, 20:27:00 PM
Er skremmende at de ikke skal hente kvalitet i sommer. Er redd dette blir skjebnesvangert


Det kan være det som avgjør om det blir nedrykk eller ikke.
Ballen skal fremover!

krakra

Hva legger folk i storfisk? Er det i det hele tatt sikkert at Norling ønsker å hente disse storfiskene? Er det gitt at kvalitet er så dyrt? Skremmende virker ledelsen i Brann å ha den tankegangen. At siden vi har dårlig råd så er det ikke rom for å forsterke. En dyktigere og mer kreativ ledelse hadde kanskje klart å gjøre de nødvendige løftene med begrensede midler.

dragn

Skal ikke se vekk fra at Mohn har lagt føringer på hvordan vi skal få bukt med den dårlige økonomiske styringen før han kommer med pengene!

kabelmann

Storfisk: En som kan løfte laget, en som gir litt optimisme i en by som rister mer og mer på hodet av klubben, en som trekker folk. En med et navn (minst) på størrelse med Demidov (bare at han virker). Du finner nok mange som tilfredstiller det første kravet (godt mulig Birkelund gjør det, har sett for lite til han), men det blir verre (og dyrere) for hvert av de andre punktene man plusser på.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


krakra

Quote from: kabelmann on June 02, 2014, 21:26:02 PM
Storfisk: En som kan løfte laget, en som gir litt optimisme i en by som rister mer og mer på hodet av klubben, en som trekker folk. En med et navn (minst) på størrelse med Demidov (bare at han virker). Du finner nok mange som tilfredstiller det første kravet (godt mulig Birkelund gjør det, har sett for lite til han), men det blir verre (og dyrere) for hvert av de andre punktene man plusser på.
Trenger det være en som trekker folk med å signere for Brann? For forsøkene på å hente slike spillere har ødelagt mye for oss både økonomisk og sportslig. Hvor mange trekker Demidov i dag eller Huseklepp? Hvor lenge gikk det før Ojo var en profil i Brann?

Brann må begynne å tenke smart og gå etter kvalitet, spillertype og personlighet og gi totalt faen i navn. Som vi gjorde i 2011. Med unntak av Bentley, som floppet.

kabelmann

Jeg tror det trenger å være en av Demidovs kaliber (som sagt: minst), men lenger fremme på banen. Man må vel tilbake til Ahlsens dager sist stemningen stod i taket fordi Brann hadde hentet en forsvarsspiller. At forsøkene har mislykkes for så være, det har mye med hvem som hentet dem å gjøre. At Huseklepp skulle være en skygge av seg selv tror jeg dog de færreste hadde forventet. At Brann ga faen i navn i 2011 ga for øvrig ikke noe spesielt positivt utslag på tilskuertallet. At halve laget nå er lokale tenåringer ser heller ikke ut til å hjelpe spesielt. Brann trenger en spielfuhrer av Andresen-klasse. Det kommer vi dog neppe til å se igjen med det første.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

June 03, 2014, 00:09:08 AM #5898 Last Edit: June 03, 2014, 00:11:16 AM by krakra
Spillere kan være av høyt kaliber uten å ha noe navn når vi henter dem. Da trekker de tilskuere når de presterer. Spillere som ikke presterer trekker ikke uansett navn. Hadde vi hentet en spiss med Demidovs navn hadde han ikke trukket noen tilskuere i dag med samme prestasjoner som Demidov har levert.

Når det gjelder navn skal det veldig mye til for at vi får noe bedre enn Demidov. Uansett hvor mye penger vi får. Men som sagt betyr navn veldig lite. Utover prislappen og lønnen.

osoerli

Quote from: ostraume on June 02, 2014, 17:38:53 PM
Flere? Er det ikke bare osoerli som ikke vil ha Birkelund?


Det har iallefall ingenting med såra ego å gjera at eg ikkje vil ha Birkelund attende.  Eller Finne for den del.  Her er det snakk om å vera tydeleg til ungdomen.  Brann har brukt store ressursar på å prøva å utvikla spelarar.  Og då er det ikkje bare å stikka av så snart FC Incredible kjem med eit tilbud.  Og om ein ikkje lukkast så skal liksom Brann ta i mot med opne armar igjen?  Då er me gode nok.  På lang sikt er det best å senda han vidare til Viking eller Sotra.  Han har hatt sin sjanse i Brann.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up