• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

I så fall vil jeg ha ham.

tintin

Bolanos er også ferdig i fck.... Skulle gjerne sett han i rødt!

Belfort

Quote from: tintin on May 18, 2014, 15:54:02 PM
Bolanos er også ferdig i fck.... Skulle gjerne sett han i rødt!


Helt klart. Vi må nå uansett først få på plass en sentral midtbanessjef

nero

Quote from: krakra on May 18, 2014, 15:14:01 PM
Daniel Braathen er klubbløs. Han er jo en artigkar og humørspreder. Som Kvisvik. Sikkert en akseptabelt god spiller ennå også, men han krever nok en bra lønn.

I utgangspunktet er han nok mer enn god nok for TL, men det er noe med gamle utenlandsstjerner og avslutning på karrieren hjemme. Vanligvis er det jo ikke store greiene, selv om Gamsten har gjort det greit i Barteby. I dagens situasjon hadde jeg likevel vært happy med Braathen.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: Belfort on May 18, 2014, 15:59:42 PM
Quote from: tintin on May 18, 2014, 15:54:02 PM
Bolanos er også ferdig i fck.... Skulle gjerne sett han i rødt!


Helt klart. Vi må nå uansett først få på plass en sentral midtbanessjef
Nei, det viktigste i dag er å få inn isbryter og en stemningsskaper i garderoben. Vi er gode inntil vil slipper inn mål, men da faller vi sammen. Vi trenger en som kan bidra til at spillerne senker skuldrene. Braaten er en slik type. Ikke Bolanos. Som spillertype er også Braaten en direkte spiller med mye trøkk, som smeller til i duellene. Stor fart og bra teknikk har han også. Det mangler vi.

Så Braaten er viktigere enn det noe mer diffuse "midtbanesjef". Er ikke Fakiri en slags sjef da? Det vi først og fremst mangler sentralt i banen er løpskraft og trøkk. Kan gjerne være en ny Austin, men det kan også være en ny Helge Haugen.

Jose Arrogantio

Enig med krakra, det vi trenger er en type til å spre humør i garderoben, som har mentaliteten til å kjempe i motgang og som har erfaring med å takle både medgang og motgang som han kan dele med ungguttene i laget. Braaten passer veldig bra inn slik.

nero

Ikke for å være spydig, men vi trenger nok litt mer enn godt humør og god stemning i garderoben for å bli en medaljekandidat. (OK, kanskje litt spydig, da).
Lions led by donkeys.

krakra

Ikke så veldig mye. Det er stort potensiale i både stall og trener. Vi trenger et par katalysatorer som kan få ut det som bor i stallen i dag. Det har mye med personligheter å gjøre. Også kunne vi trengt et par spillere høyt og lavt med litt trøkk i spillet sitt. Det ar jo Braaten.

Xminator

Vi trenger sånn ca 11 katalysatorer

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 18, 2014, 17:11:50 PM
Ikke så veldig mye. Det er stort potensiale i både stall og trener. Vi trenger et par katalysatorer som kan få ut det som bor i stallen i dag. Det har mye med personligheter å gjøre. Også kunne vi trengt et par spillere høyt og lavt med litt trøkk i spillet sitt. Det ar jo Braaten.


På sine bedre dager når han gidder har han det.
Han har masse kvalitet og kunne hatt en fantastisk karriere, men han har aldri gitt 100% hele tiden. Hvis han er tent kunne det dog fungert med en Braaten på 90%.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Håper vi har mer spennende navn i kikkerten enn spillere som stod på ønskelisten vinteren 2008/09

Spelaren

Me har kanskje råd til Furdal.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: nero on May 18, 2014, 17:01:57 PM
Ikke for å være spydig, men vi trenger nok litt mer enn godt humør og god stemning i garderoben for å bli en medaljekandidat. (OK, kanskje litt spydig, da).


Tja. Både i 1998 og 2003 kom forvandlingen på det. I hhv 1999 og 2004 tok vi bronse og kom til cupfinalen (sistnevnte vant vi).

Jeg tror mye sitter i hodene på spillerne. Det handler om mangel på selvtillit og usikkerhet.
Legg ned hele klubben!

pidre

Quote from: krakra on May 18, 2014, 15:14:01 PM
Daniel Braathen er klubbløs. Han er jo en artigkar og humørspreder. Som Kvisvik. Sikkert en akseptabelt god spiller ennå også, men han krever nok en bra lønn.


Braaten artigkar og humørspreder? Er det ikkje han som trener med headsett? Vil gjerne sjå han på rorbua før eg støtter denne.

Som spiller er eg usikker på om han passer i Prosjekt Norling.
Saludar a los monos!

nero

Jeg tror egentlig ikke det er så mye i veien med atmosfæren i garderoben eller på treningsfeltet. Norling har en helt annen lederstil enn Skars hadde, og det virker som det er en veldig god stemning internt nå. Det vi trenger er en skikkelig kapteinstype som kan løfte oss når vi trenger det. Og vedkommende må være så godt som bankers på laget, i motsetning til figurer som Hanstveit og Jonsson.
Lions led by donkeys.

Kjell249

Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:38:59 AM
Quote from: Tom C on January 28, 2014, 09:09:43 AM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 07:31:33 AM
Quote from: Sindre32 on January 24, 2014, 18:13:18 PM
Personlig tror jeg Godset vil klappe sammen uten de fire nevnte spillerne, med mindre de får et par ekstremt gode spillere fra City.

Hvor sterk er egentlig troen? Vedde 500 kr på at de ender over Brann?


Det veddemålet tar jeg gjerne, dersom du er villig. Isåfall kan du godt få kontonummeret mitt i samme slengen..

Ok! Du har fått deg selv et veddemål. Konto nr ditt trenger jeg ikke, men du vil trenge mitt:)
Ser ikke så verst ut denne, enn så lenge:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Quote from: Sindre32 on January 29, 2014, 04:13:09 AM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 23:09:41 PM
Quote from: Sindre32 on January 28, 2014, 18:11:36 PM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 17:58:57 PM
Quote from: Sindre32 on January 28, 2014, 10:52:30 AM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:45:31 AM
Forresten interessant hvor lite tro du har på Brann. Ikke engang medalje:)?


Mmmkay? Jeg vedder på at Godset ikke tar medalje. Hva Brann gjør har jeg ikke veddet noe på, men jeg kan godt hive inn en 500-lapp der også.
Greit. Blir med på den også. Da er sesongen hedget:) Vinn, vinn...


Ok. Bare for å bekrefte at veddemålene er riktige:

1. Jeg vedder 500 på at Godset ikke tar medalje - du vedder imot.
2. Jeg vedder 500 på at Brann ikke tar medalje - du vedder imot.

Stemmer?
da misforstod jeg nr 2. Jeg vedder på at Brann ikke tar medalje. Utgangspunktet var jo at jeg har mer tro på Godset enn Brann kommende sesong.


Da sier vi det slik:

1. Jeg vedder 500 på at Godset ikke tar medalje - du vedder imot.
2. Du vedder 500 på at Brann ikke tar medalje - jeg vedder imot.


Skal ikke gjøre meg vanskelig, er jo tross alt en tørrlagt spilleavhengig  ;D Disse blir enten småkjipe å tape eller fryktelig deilige å vinne.
Ser ut som om Brann er et lite stykke unna medalje, men mer usikkert med Godsetmedalje:) Kanskje litt jinxing er det som skal til, for å unngå Sotratur neste år:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

pidre

Etter mitt syn trenger vi ein klassespelar i kvart ledd. Ein Scharner-midtstoppar, ein sentral Andresen-midtbanesjef og ein Helstad-spiss (Huseklepp til kant).

Så må Norling rydde i stallen. Johnson, Soko, Badji, Askar og Mojsov er vel dei første som bør forlate klubben.

Dei unge bør få meir tid, det er potensiale og mange av dei kan heve seg med ei sterkare sentral-linje.
Saludar a los monos!

Gulløl

May 21, 2014, 09:42:55 AM #5718 Last Edit: May 21, 2014, 09:50:45 AM by Gulløl
Ikke for å svartmale men er det noe i det hele tatt som tilsier en styrking av stallen i sommer ? Alle har vel fått med seg at det skal presenteres en kraftig kuttliste på mange millioner på medlemsmøtet i juni ? Bruun-Hanssen har bare for et par uker siden sagt at klubben IKKE har råd til å styrke stallen i sommer, og at noen må ut dersom nye fjes skal inn i Brann-stallen. Og hvem kan forsvinne slik at det kommer nye fjes inn ? Kanskje Sokołowski men veldig små sjanser for at andre forsvinner de kommende ukene. Rydde stallen skriver noen, det er svindyrt å betale spillere ut av lukrative kontrakter så det skjer definitivt ikke i den alvorlige økonomiske situasjonen Brann nå er i. Det blir fablet om Braaten, Bolanos og Søderlund. Helt urealistisk, Brann har ikkje råd. Birkelund er gratis og krever sikkert lav lønn, kanskje han kommer, men at han hever førsteelleveren er høyst tvilsomt. Furdal kunne kanskje hevet laget og den svake sentrale midtbanen litt og ikke krevd for mye lønn, men her krever sikkert Nest-Sotra for høy overgangssum og spilleren er i tillegg skadeutsatt. At det skjer millionkutt samtidig som det skjer millioninvesteringer i spiller(e) i juni/juli er totalt urealistisk. Det må jobbes med de spillerne vi har. Det er den brutale virkeligheten selv om det er utrolig frustrerende.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

May 21, 2014, 09:49:00 AM #5719 Last Edit: May 21, 2014, 09:53:48 AM by nero
Quote from: Kjell249 on May 21, 2014, 05:33:29 AM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:38:59 AM
Quote from: Tom C on January 28, 2014, 09:09:43 AM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 07:31:33 AM
Quote from: Sindre32 on January 24, 2014, 18:13:18 PM
Personlig tror jeg Godset vil klappe sammen uten de fire nevnte spillerne, med mindre de får et par ekstremt gode spillere fra City.

Hvor sterk er egentlig troen? Vedde 500 kr på at de ender over Brann?


Det veddemålet tar jeg gjerne, dersom du er villig. Isåfall kan du godt få kontonummeret mitt i samme slengen..

Ok! Du har fått deg selv et veddemål. Konto nr ditt trenger jeg ikke, men du vil trenge mitt:)
Ser ikke så verst ut denne, enn så lenge:)

Ja, 500 ekstra kan jo komme godt med ut på høsten! ;D
Men jeg er litt forvirret når det gjelder hvem som tippet hva. Quotefunksjonen er ikke helt topp. Godset ser nok ut til å havne over oss på tabellen, den er vel nokså grei. Og sjansene for medaljer for oss er vel heller begrenset.
Lions led by donkeys.

nero

Quote from: Gulløl on May 21, 2014, 09:42:55 AM
Ikke for å svartmale men er det noe i det hele tatt som tilsier en styrking av stallen i sommer ? Alle har vel fått med seg at det skal presenteres en kraftig kuttliste på mange millioner på medlemsmøtet i juni ? Bruun-Hanssen har bare for et par uker siden sagt at klubben IKKE har råd til å styrke stallen i sommer, og at noen må ut dersom nye fjes skal inn i Brann-stallen. Og hvem kan forsvinne slik at det kommer nye fjes inn ? Kanskje Sokołowski men veldig små sjanser for at andre forsvinner de kommende ukene. Rydde stallen skriver noen, det er svindyrt å betale spillere ut av lukrative kontrakter så det skjer definitivt ikke i den alvorlige økonomiske situasjonen Brann nå er i. Det blir fablet om Braaten, Bolanos og Søderlund. Helt urealistisk, Brann har ikkje råd. Birkelund er gratis og krever sikkert lav lønn, kanskje han kommer, men at han hever førsteelleveren er høyst tvilsomt. Furdal kunne kanskje hevet laget og den svake sentrale midtbanen litt og ikke krevd for mye lønn, men her krever sikkert Nest-Sotra for høy overgangssum og spilleren er i tillegg skadeutsatt. At det skjer millionkutt samtidig som det skjer millioninvesteringer i spiller(e) i den kommende måneden er totalt urealistisk. Det må jobbes med de spillerne vi har. Det er den brutale virkeligheten selv om det er utrolig frustrerende.


Og da kan fort nedrykksspøkelset komme nærmere enn vi forestilte oss før sesongstart.
Lions led by donkeys.

Xminator

Om jeg skal gjette så finnes det ikke noen plan B på Stadion. Man er garantert handlingslammet og ender opp med noe ukjent og usett fordi det ikke kostet så mye penger.

Kagain

...kanskje til og med også på lån, så holder vi noen tradisjoner ved like...

Gulløl

May 21, 2014, 17:17:41 PM #5723 Last Edit: May 21, 2014, 17:21:55 PM by Gulløl
Har det noen gang skjedd i nyere tid at et lån av en spiller i 2 måneder eller mer har resultert i at han har fått kontrakt med Brann ? Og eventuelt hvem og når ?

Er det ingen er vel ikke oddsene så gode for at vi skal lykkes med det fremover heller. Spillerne som Brann har hatt på lån har rett og slett vært for dårlige kan det se ut som. Men nå kan det godt hende at Norling er motstander av slike lån og at det dermed ikke er aktuelt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Austin og Zsolt. Men det er vel ikke så mange andre.
Rød makt på Hansa

dudo

Kanskje mer av det samme i stallen, men Viking er som kjent ute etter RBKs Selnæs. Slepen type med veldig bra venstrebein. Vel så god som Haugen i mine øyne, og også året yngre? Kontrakten går ut året, og han er ikke interessert i å forlenge.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


dudo

http://www.bt.no/100Sport/fotball/internasjonal/Mos-ma-pa-klubbjakt-437324_1.snd#.U30fadJ_vT8

Mos er ikke overraskende ledig, både på lån og til salgs. Definitivt en spiller som ville hevet oss stort.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on May 21, 2014, 22:40:46 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/internasjonal/Mos-ma-pa-klubbjakt-437324_1.snd#.U30fadJ_vT8

Mos er ikke overraskende ledig, både på lån og til salgs. Definitivt en spiller som ville hevet oss stort.


Er han det? Må jo begynne å lure når han bare har hatt en god sesong totalt i til sammen fire klubber.

dudo

Quote from: Jose Arrogantio on May 21, 2014, 22:42:53 PM
Quote from: dudo on May 21, 2014, 22:40:46 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/internasjonal/Mos-ma-pa-klubbjakt-437324_1.snd#.U30fadJ_vT8

Mos er ikke overraskende ledig, både på lån og til salgs. Definitivt en spiller som ville hevet oss stort.


Er han det? Må jo begynne å lure når han bare har hatt en god sesong totalt i til sammen fire klubber.


Bra avslutter. En bra avslutter vil heve oss stort.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on May 21, 2014, 22:45:19 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 21, 2014, 22:42:53 PM
Quote from: dudo on May 21, 2014, 22:40:46 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/internasjonal/Mos-ma-pa-klubbjakt-437324_1.snd#.U30fadJ_vT8

Mos er ikke overraskende ledig, både på lån og til salgs. Definitivt en spiller som ville hevet oss stort.


Er han det? Må jo begynne å lure når han bare har hatt en god sesong totalt i til sammen fire klubber.


Bra avslutter. En bra avslutter vil heve oss stort.


Har ikke sett nok av ham, men var dette bare den ene sesongen i Tromsø, eller var han effektiv i Danmark og Engen også?

roaldinho

Mos scoret 4 mål på 14 kamper for FCK i ligaen, mens han i OB da han var på lån der 1 år scorte 6 på 14.

I Vif scoret han 1 mål på 10 kamper i serien da han var der i 2013, så han var utvilsomt mest effektiv i Tromsø der han scoret 17 på 29 kamper.

Interessant spiller, og kunne kanskje kommet på Tromsø-nivået om han gikk til Brann, at han fikk en ny start samt tillit og roen han trenger. Brann skaper jo masse sjanser, det er jo  bare effektiviteten som mangler. Kanskje Mos kunne hjulpet til med det, for han har vist at han har teften tidligere.

Tok statistikk fra Tromsø-tiden og frem til nå.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Det store aberet er jo at han også er en spiller som kanskje må "bygges opp". Vi bør vel helst ha inn folk som leverer fra første minutt. Finne ville passet dette laget som hånd i hanske ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: Kjell249 on May 21, 2014, 05:38:24 AM
Ser ut som om Brann er et lite stykke unna medalje, men mer usikkert med Godsetmedalje:) Kanskje litt jinxing er det som skal til, for å unngå Sotratur neste år:)


Heldigvis lenge igjen av sesongen, men det blir fort en tusenlapp på deg herfra :)

pidre

Artikkel i dagens Aftenpost om denne Badou i Bodø Glimt - skal visstnok være ypperste klasse i TL. I følge Tjernås: "Han er ligaens mest kraftfulle midtbanespiller med et rykk, driv og tempo som parkerer motstanderne. Han har også ferdigheter med ball som matcher hans store fysiske kapasitet. Han er en spiller med internasjonalt snit".

Prosjekt for Hardball/Mohn? BG kan jo få grandtante Johnson med på kjøpet.

Vel, skal vi ha edelt metal og fylle tribunene må vi gjøre enkelte slike kjøp av ypperste klasse.   
Saludar a los monos!

Belfort

Quote from: pidre on May 22, 2014, 09:01:05 AM
Artikkel i dagens Aftenpost om denne Badou i Bodø Glimt - skal visstnok være ypperste klasse i TL. I følge Tjernås: "Han er ligaens mest kraftfulle midtbanespiller med et rykk, driv og tempo som parkerer motstanderne. Han har også ferdigheter med ball som matcher hans store fysiske kapasitet. Han er en spiller med internasjonalt snit".

Prosjekt for Hardball/Mohn? BG kan jo få grandtante Johnson med på kjøpet.

Vel, skal vi ha edelt metal og fylle tribunene må vi gjøre enkelte slike kjøp av ypperste klasse.    


Merkelig hvordan andre klubber finner gull i afrika. Du har også Adu i Stabæk som kommer på lån bra Belgia og dominerer voldsomt. Scouting virksomheten vår i det siste har vært helt ræva.

Nixon

 "Rykk, driv og tempo som parkerer motstanderne" er noe av det jeg savner mest i Brann. Vi har spillere som kan kjøre gode overganger, men det avhenger av at vi har litt rom. Vi trenger spillere som kan lage overganger på egenhånd fra mer trengte posisjoner.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on May 22, 2014, 09:16:25 AM
"Rykk, driv og tempo som parkerer motstanderne" er noe av det jeg savner mest i Brann. Vi har spillere som kan kjøre gode overganger, men det avhenger av at vi har litt rom. Vi trenger spillere som kan lage overganger på egenhånd fra mer trengte posisjoner.


Rykk, driv og tempo. Ikkje et vondt ord om våre unggutter, men rent fysiologisk sett innbiller eg meg at afrikanske talenter har større genetiske fortrinn her. Eg savner evnen til å ta seg forbi motstanderen på laget vårt.
Gå av.

pidre

Quote from: Nixon on May 22, 2014, 09:16:25 AM
"Rykk, driv og tempo som parkerer motstanderne" er noe av det jeg savner mest i Brann. Vi har spillere som kan kjøre gode overganger, men det avhenger av at vi har litt rom. Vi trenger spillere som kan lage overganger på egenhånd fra mer trengte posisjoner.


Enig, sjeldan vi ser spillere sentralt som tar med seg ballen forbi eit pressledd. Dette skaper jo fort åpninger og ubalanse hos motstander.

Haugen: Nei
Badji: Nei
Hassan :NEI
etc
Saludar a los monos!

Belfort

Quote from: Nixon on May 22, 2014, 09:16:25 AM
"Rykk, driv og tempo som parkerer motstanderne" er noe av det jeg savner mest i Brann. Vi har spillere som kan kjøre gode overganger, men det avhenger av at vi har litt rom. Vi trenger spillere som kan lage overganger på egenhånd fra mer trengte posisjoner.


Veldig korrekt observert. Ekstrem lav frekvens på beina til våre sentrale midtbanespillere

Huff

For min del er det mest kritiske mangel på driv på sentral midtbane. Ellers tror jeg midbanens evne til å skape noen på egenhånd vil få seg et kraftig løft med Klepp på kant, selv om han har sviktet foran mål synes jeg touch og dribleferdigheter er på sitt beste siden før han dro til Italia. Larsen har og evnene til å ta seg forbi motstandere, men har kun vist dette glimtvis siden den glitrende høsten i 2012.

ZsoltKorcsmar

Advarsel, langt innlegg, må få ut litt jeg har på hjertet!

Enig med de over. Har sagt det lenge; for at det skal løsne for laget trengs en kvalitetsspiller midt på banen, slik andresen var da han var her. Om vi hadde fått inn en spiller som Badou hadde forsvaret fått mer hjelp, samtidig som vi hadde fått mer gjennombruddskraft og vilje fremover sentralt. Man hadde ikke på død og liv vært avhengig av å lete etter åpninger på kant 24/7.

Resultatet av en slik endring hadde vært mindre sjangser i mot, (en slik spiller stopper mange angrep fra motstanderen i løpet av en kamp) samt mer offensivt trykk sentralt i banen (hadde gjort oss mye mer uforutsigbare fremover). Haugen har muligens evnene, men mangler tøffheten og den mentale styrken til å prøve på ting som kam gå galt. Han tør aldri utfordre i lengderetning, men slår alltid sidelengs eller bakover.

En annen ting jeg har bitt meg merke i: synes vi har et usedvanlig "svakt/puslete" lag. Jeg er ikke for å bruke 11 bodybuildere/fjell av noen fotballspillere som er blottet for teknikk alà Lillestrøm for noen år siden, men nå er ting veldig puslete. I mitt hode bør  fart og teknikk prioriteres foran fysikk, slik har det alltid vært, men føler nå at det blir litt "gutter mot menn" til tider. Ikke bare er spillerne våre middels fysikk, men de har rett og slett pinglete.

Vindheim, Demir, Haugen, Orlov, Skaanes og Askar er alle under 60 kg. Drukner i draktene sine, lite muskler i kroppen og blir håløst lette i dueller både i dødballsituasjoner, men også i åpent spill. Trener de styrke? Trenger ikke være høy for å ha bra fysikk. Om man ser på feks Fredrik Guldbrandsen på Molde, ser man at han har en helt annen kroppsbygning. Mye trøkk og eksplosivitet, ser at han trener godt og tenker på kostholdet. Haugen ser feks ut som en helt vanlig ungdomskoleelev som lever på hveteboller og Grandis. Har selfølgelig litt med genetiske begrensninger å gjøre, men å få litt kasse, skikkelig kroppsholdning (ikke pukkelrygg) og litt trykk i spillet sitt går fint an ved å spise og trene rett.

Grønner har muskler, men er ganske liten til å være stopper. Rundt 180 cm? Føler han kommer til kort når han møter høye spisser og stoppere på dødball. Blir litt som når vi hadde Mohus i mål. Han så rett og slett liten ut i det store målet, følte meg ikke trygg. Tror grønner har større potensiale som back.

Barmen har alle forutsetninger; høy og spenstig med potensiale til å få en solid fysikk, men utnytter det ikke. Ekstremt lite muskler og fart, ser ikke ut som en 24 timers utøver(det er han ikke heller).

Huseklepp; samme som Barmen, har høyden, men pinglete i duellene.

Prøver ikke svartmale, men ser så lite proffesjonalitet. På denne biten er vi amatører. Hvor er spilleren på brann som står opp klokken 6 for å få inn en ekstra styrkeøkt, kjører egentrening med terping av detaljer utenom den lille halvtimen fellestrening for dagen og som virkelig vil bli best? Birkelund og Finne var slik på juniornivå, Lorentzen også. Spillere som trener 1 time for dagen, spiser drit og ligger på sofaen ellers, blir ikke gode.

Slik jeg ser det; kun Mojsov, Leciejewski og Badji som er solide fysisk. Muligens Askar grunnet hurtigheten.
Savner fart og styrke som da vi sendte utpå islendingene, Andresen, Bakke, Helstad. De gikk i krigen og det var vondt å møte oss. Nå er det som om vi er et lag med 13-14 åringer som er påmeldt i en liga med 20 åringer.

Christian

QuoteVindheim, Demir, Haugen, Orlov, Skaanes og Askar er alle under 60 kg.

Dette blir for dumt. I følge Brann-no er Demir, Skaanes og Askar under 1.80 og under 75 kilo. Resten av de du nevner er alle over 1.80 og godt over 60 kg.

At du tar med Orlov her, mannen som kriger og duellerer helt greit med stopperne rundtom, gjør det jo bortimot latterlig. Var det ikke svartmale du sa?

Brann er langt fra et lag av biffer, men det må være mulig å ta opp temaet uten å legge fakta igjen i garderoben.

Spelaren

Gå av.

ZsoltKorcsmar

Visste det med Orlov kom. Vet at han kriger bra, men saken er at Orlov er svak teknisk. Hans store styrker er hodespill, evne til å komme i posisjon til å score og spillforståelse. Men han er ingen stor og sterk hodespiss. Han er en halvstor og halvsterk hodespiss. Med litt ekstra muskler og fart hadde han vært mye verre å forsvare seg mot.

De andre jeg nevner er rett og slett puslete. Om du var tippeligaspiller, hvem hadde du gruet deg mest til å møte? Spillere som Karadas, Bakke og Austin eller spillere som Haugen, Askar og Vindheim? Jeg har stor tro på en spiller som Vindheim, og forventer ikke at en 18 åring skal være full i muskler og gjennomtrent, MEN PDD blir vi rett og slett for puslete; hver corner i mot er jo livsfarlig. Hva skal el fakiri, demir, skaanes, haugen, Huseklepp, Askar og vindheim bidra med på deffensiv dødball?

Tror ikke motstanderene frykter oss, selv om vi spiller hjemme, fordi vi rett og slett ikke har nok spillere som tar tak, trøkker til og gir litt juling og blåmerker. Lager kommer til å bli bra, uten tvil, men om det blir neste år eller året etter der er heller usikkert med alle ungdommene vi har på samme tidspunkt nå.

nero

Vindheim er nå back. Backer trenger ikke være store og sterke. Litt verre med stoppere og midtbane. Litt enig i at Grønner virker litt veik.
Lions led by donkeys.

krakra

Syns Grønner gir godt med juling. Litt urettferdig å skulle vurdere det etter en kamp mot Sogndal. I de øvrige kampene har vi klart oss greit i lufta etter at Grønner og Mojsov ble duo.

roaldinho

Quote from: Huff on May 22, 2014, 09:27:50 AM
For min del er det mest kritiske mangel på driv på sentral midtbane. Ellers tror jeg midbanens evne til å skape noen på egenhånd vil få seg et kraftig løft med Klepp på kant, selv om han har sviktet foran mål synes jeg touch og dribleferdigheter er på sitt beste siden før han dro til Italia. Larsen har og evnene til å ta seg forbi motstandere, men har kun vist dette glimtvis siden den glitrende høsten i 2012.


Larsen har en ufattelig god teknikk, men Skarsfjord la demper på det. Larsen fikk rett og slett ikke lov å bruke teknikken i like stor grad som han burde, og det gjør noe med en. Jeg håper virkelig han kommer tilbake og får vise hva som bor i han. Hvis han får ut potensialet sitt så vil han nå langt.

Apropo Skarsfjord, han satte jo opp en vegg mellom han og spillerne (Bokstavelig talt en vegg), noe som gjorde at det ikke var så lett å få pratet med Skarsfjord. Det første Norling gjorde da han kom til klubben var å rive ned den veggen sånn at alle kan komme til han om det er noe de vil prate om.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Huff

Quote from: krakra on May 22, 2014, 15:27:33 PM
Syns Grønner gir godt med juling. Litt urettferdig å skulle vurdere det etter en kamp mot Sogndal. I de øvrige kampene har vi klart oss greit i lufta etter at Grønner og Mojsov ble duo.


Farten er og undervurdert. 16.Mai ble han -med hjelp av bittelitt armbruk- trolig første Brann-spiller i historien som hang med Trond Olsen på et løp, og Olsen hadde mye plass å løpe på, det var 30 meter side om side.

Angående sentral midtbane-diskusjonen lenger er jeg ikke sikker på om vi trenger en spiller i landslagsklasse, snarere en som har både stor arbeidskapasitet, rimelig raske bein, forflytter seg mye i løpet av en kamp og har stålkondis. Selvsagt hadde det vært kjekt med han afrikaneren i Glimt, men det er neppe realistisk. Spillertypen vi søker er typen Birkelund (i alle fall slik han var når han var her sist), men Badji anno april 2013 holder i massevis, selv om vi ikke snakker helt like typer. 

bernu

Er der EN ting vi ikke trenger i Brann nå så er er det flere smågutter rundt 20.
Vi trenger erfaring,  pondus og lederevner.
Helt greit i med Birkelund også, men det må i så fall komme i tillegg.
Vi trenger en Martin Andresen i 2007 form.
HANSA - Z

Go Up