• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Sindre32

Ingen tvil om at folk har forskjellig psyke, og at noe av forskjellen med tanke på Moisov har med miljø/oppvekst å gjøre.

Ser jo ut til at Moisov (hvis det stemmer at Gjesdal skal leies ut) blir å finne i Brann minst frem til sommeren, og det står i så fall respekt av hvordan han har taklet beskjeden og slått tilbake. Helt greit om han blir, men da må enkelte takter forsvinne. Han kan ikke fortsette å spille langt over grensen.

Jepphepp

Quote from: Jose Arrogantio on February 11, 2014, 15:37:02 PM
Uansett, håper virkelig vi finner en ny klubb for Soko. Om vi så må betale hele lønnen i et år, så er det verdt det for å få vekk et forstyrrende element i garderoben. For Mojsovs del håper jeg han får en ny klubb også, men han ser ut til å takle det på en god måte som ikke forstyrrer ting, så er ikke krise for Brann om han blir.


At han skal få lønn for ett helt år synes jeg blir helt feil, men jeg skjønner også hva du mener.
Hvis han ikke greier å oppføre seg og er ett uromoment for de andre på trening så ser jeg ikke noe problem med at han får trene med Brann 2 e.l. Det er kanskje litt brutalt, men hvis du ikke greier å oppføre deg profesjonelt kan du ha det så godt spør du meg. Sutring som dette hører hjemme i barnehagen, og han får tross alt en god lønn for det han elsker å drive med. At han finner seg en ny klubb er absolutt det beste, men da er det sikkert lurt å ikke skyte seg selv i foten
- Mitt mål er å slippe inn null mål. Det blir vanskelig, men det er mitt mål. (Piotr Leciejewski 2014)

Sindre32

Tjenesteforsømmelse hvis han får all lønnen. Soko er selvsagt klar for å komme seg videre selv også, teoretisk sett kan jo Brann oppføre seg eksemplarisk overfor mannen og likevel la ham sitte på tribunen.

Bedre for om man blir enige om noe begge parter kan leve med. Slik vil det nok også bli.

Huff

Quote from: Sindre32 on February 11, 2014, 16:36:52 PM
Tjenesteforsømmelse hvis han får all lønnen. Soko er selvsagt klar for å komme seg videre selv også, teoretisk sett kan jo Brann oppføre seg eksemplarisk overfor mannen og likevel la ham sitte på tribunen.

Bedre for om man blir enige om noe begge parter kan leve med. Slik vil det nok også bli.


Skal bli interessant å se hva denne avtalen blir. På en måte vil det være greit å se Soko få en hel årslønn fra klubben, bare for å se om det fantes et bittelite fnugg av sannhet i klubbens påstand om at Soko hadde en beskjeden prestasjonsbasert lønn, der han kun fikk betalt dersom han fikk spille mye.

Tom C

Ref mojsov og straffesituasjonen mot aafk. Det stod i ba at det var sæv som lagde straffen? Isåfall har vel mojsov fått litt ufortjent pepper etter den kampen. Noen som av eller bekrefte hvem som klippet ned aafk-spilleren?
Aldri mer Obos....

krakra


Sindre32

Det var Mojsov, ja. Tror ikke mannen nødvendigvis er helt ille hvis han klarer å spille på grensen og ikke over, skal bli spennende å se hvordan han spiller i år (hvis han får spille noe særlig). Ingen kan ta fra ham at han virkelig ofrer seg, det er en egenskap jeg liker.

Gulløl

February 11, 2014, 18:31:08 PM #5107 Last Edit: February 11, 2014, 18:38:36 PM by Gulløl
Austin spilte også over grensen den første perioden i Brann men fikk justert seg inn. Han var heller ikke imponerende spillemessig det første året i Brann. Mojsov har ikke spilt så lenge i norsk fotball (12 kamper) og holder nok fremdeles på å justere seg inn. Hadde også en ganske lang periode på over et år uten kamptrening når han kom til Brann i fjor sommer. Tror han kan være blant de Brann spillerne som viser best fremgang i år (om han blir i klubben). Mojsov som fjerdevalg og Gjesdal på utleie i år til Nest Sotra kan være fornuft i.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Karadas klar for Sogndal igjen, så da er det ikke noe vi skal bekymre oss for lenger.

Spelaren

Quote from: Xminator on February 11, 2014, 20:06:20 PM
Karadas klar for Sogndal igjen, så da er det ikke noe vi skal bekymre oss for lenger.


Bortsett frå det obligatoriske baklengsmålet.
Gå av.

Corran

Quote from: Sindre32 on February 11, 2014, 16:36:52 PM
Tjenesteforsømmelse hvis han får all lønnen. Soko er selvsagt klar for å komme seg videre selv også, teoretisk sett kan jo Brann oppføre seg eksemplarisk overfor mannen og likevel la ham sitte på tribunen.

Bedre for om man blir enige om noe begge parter kan leve med. Slik vil det nok også bli.

Han har vel en kontrakt med Brann så hvis han ikke gjør noe som tilsier at Brann kan si opp kontrakten og ikke kompensere så må Brann betale ham Er ikke tjenesteforsømmelse.
Men for Soko sin del så må det jo være i hans egen interesse å finne seg en annen klubb. Han kan da forhandle fram en lønn lavere en den Brann har og forhandle fram avtale om at Brann betaler mellomlegget. Ikke en unormal måte å gjøre det på hvor alle tjener lit tpå det. Spiller for ny kotrakt med en klubb som får en spiller litt billigere da de ikke må betale full lønn og klubben han går fra slipper å betale full lønn et år
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dragn

Tror ikke penger er den store utfordringen. Det er vel først og fremst å finne en klubb som kan ha interesse av Soko.

Corran

Kan jo låne ham ut til Nest Sotra fram til sommeren i første omgang Imponerer han der så er jo veien tilbake til Brann kort og han slipper å flytte
Men spørs om de vil ha ham da de sikkert har sett ham i Brannkamper :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Tja. Nest Sotra har jo mistet tre spillere ser det ut som grunnet krangling med Sotra SK om utdanningskompensasjonl. Om det går i do for dem kunne det vel kanskje vært mer interessant for dem med Soko, samt låne Gjesdal og en annen ungfole fra Brann...

aleksanderhjelleseth

Ifølge BA var ikke Brann intressert å låne noen ut til Nest, enda. er ikke dette litt rart? Vi har stoppere i lange baner.

Lasaron

Det var vel ikke helt slik. Mer det at ingen av midtstopperne vil på utlån. Alle vil bli og kjempe om plassen.

Soko kan gå til Lyn. De kan sikkert skrape sammen en heltidsstilling til ham. Der kan han bli kaptein, ledestjerne og spielführer. Lede Lyn til opprykk. Bli Oslo Vest sin store helt. Hjem til sine egne osv.

Når ikke Wangberg fikk tilbud fra eliteserieklubber tror jeg ikke Soko får det heller.
Tren på langskudd

Kagain

Ja, i følge BA så var det slik at ingen av spillerne hadde lyst til å gi opp kampen om plass på laget. Men en ting jeg lurte på: hvordan er utlånsreglene i Norge igjen? Kan f.eks. Gjesdal sende av gårde på lån i midten av mai eller må det være innenfor overgangsvinduet?

aleksanderhjelleseth

På Fm har en litt lengre vindu for utlån iforhold for overgang, mener eg. Og fm er loven.

dudo

Grønner gikk vel på lån utenom vårt vindu i fjor, og kunne ikke spille for oss følte vinduet var åpent igjen, var det ikke slik?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Jo det var noen kamper på slutten han ikke kunne spille.

Kagain

Men når det gjelder Grønner så måtte han vel forholde seg til overgangsvinduet til Island fremfor Norge? Ellers har nok Hjelleseth'n (Hjellis'n?) et godt poeng. FM is da law. Men, som Judas Priest en gang så vakkert sang det "Breaking the law, breaking the law". Så vi kan vel konkludere med at vi inget vet.

dudo

Ikke når han skulle tilbake igjen, da tror jeg det er det norske vinduet som gjelder.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Ja, det høres sannsynlig ut. Da går han jo tilbake til spill i en ny liga.

Gulløl

Har Brann råd til dette ?

Klipp:
Etter det iTromsø kjenner til skal TILs priskrav for Kind Bendiksen ligge på mellom tre og fire millioner kroner. Den tidligere Skottland-proffens kontrakt går ut etter 2014-sesongen.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Stenger-ute-alle-overgangsryktene-418871_1.snd#.UvuvTNx5N1Y
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Gulløl on February 12, 2014, 18:25:46 PM
Har Brann råd til dette ?

Klipp:
Etter det iTromsø kjenner til skal TILs priskrav for Kind Bendiksen ligge på mellom tre og fire millioner kroner. Den tidligere Skottland-proffens kontrakt går ut etter 2014-sesongen.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Stenger-ute-alle-overgangsryktene-418871_1.snd#.UvuvTNx5N1Y



Synes det blir for mye for en spiller som trolig ikke danker ut verken Haugen eller Badji. Vi bør heller gå for Birkelund.

Giles

Kind Bendiksen er god nok. Og en mer komplett midtbanespiller enn både Haugen og Badji. Han beveger seg smartere og er mer kreativ og vil passe godt sammen med begge de to andre om han kommer.

krakra

February 12, 2014, 19:55:20 PM #5126 Last Edit: February 12, 2014, 19:57:23 PM by krakra
Bendiksen er omtrent like god som Haugen. Mer målfarlig, men litt svakere defensivt. Kan ikke danke ut Badji. Alt for svak defensivt. Milevis fra å være en kvalitetsheving som forsvarer 3-4 millioner.

Giles

Han er kanskje ikke verd 4 millioner men for halvparten er han en ok investering og på en realistisk hylle. Er ung men etablert og har potensialet til å bli bedre. Spillende og samtidig hardtarbeidende.

Huff

Quote from: Giles on February 12, 2014, 21:07:58 PM
Han er kanskje ikke verd 4 millioner men for halvparten er han en ok investering og på en realistisk hylle. Er ung men etablert og har potensialet til å bli bedre. Spillende og samtidig hardtarbeidende.


Jeg kan ikke påstå at jeg har finstudert spilleren, men ut fra det jeg har sett slår Bendiksen meg mer som en spiller midt i den offensive treeren i 4-2-3-1 enn en typisk sentral midtbanespiller i 4-4-2, til det er han for svak defensivt. Han kan vel spille både kant og sentral midtbane, men det er vel som OM han er på sitt beste?

Vil mye heller ha Birkelund, som såvidt jeg husker han var en slags Helge Haugen-type med teknikk og pasningsferdigheter.

Kjell249

Jeg mener Birkelund er en unødvendig signering. Grunn er at jeg ikke ser hvordan han kan gå direkte inn å forsterke midtbanen og tilføre komplementære ferdigheter. Finner vi ikke denne spilleren, og som helst er en general i tillegg, så er det like greit å stå over, og heller prioritere venstre kant.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Bruiser

February 12, 2014, 23:49:33 PM #5130 Last Edit: February 12, 2014, 23:51:23 PM by Bruiser
Birkelund er ei eller to hylle for lavt. Nå er ikkje tida å sette lit til ein 18-19 åring som ikkje har bevist noke som helst, hverken på klubb eller u-landslag. Birkelund er ikkje den speleren som gir oss medalje.

http://www.stabak.no/news/article/1i3hfmgtnkojq15ge7tni2b772/title/ny-signering

Denne Adu har ei lånekontrakt med Stabæk fram 31. juli (ref:http://www.bold.dk/nyt/Stabaek-lejer-tidligere-Superliga-profil).

Her bør Brann vere på bana til sommeren når leigekontrakta til Adu går ut, han her er midt i blinken. Brann treng ein ballvinner på midten som har bevist eit godt nordisk nivå, og han har i tillegg erfaring med ei banens bestemannpris frå Champions League med i bagasjen.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Bentley er en spiller som både Norling og Brann nok har god kontroll på. Jeg skjønner jo at en del satt ham i halsen sist, men slik jeg så spilleren var han veldig sentral i de offensive Brannspillet. Det tror jeg han kunne vert en gang til. Og det er ett venstreben på øverste tippeligahylle.

Om det skal inn noen på sentral midtbane, så skal det være ett førstevalg. En spiller som både Badji og Haugen forstår får spille. Som kan forsvare å flytte Barmen ned som 4. valg.

Huff

Quote from: Xminator on February 13, 2014, 08:25:19 AM
Bentley er en spiller som både Norling og Brann nok har god kontroll på. Jeg skjønner jo at en del satt ham i halsen sist, men slik jeg så spilleren var han veldig sentral i de offensive Brannspillet. Det tror jeg han kunne vert en gang til. Og det er ett venstreben på øverste tippeligahylle.

Om det skal inn noen på sentral midtbane, så skal det være ett førstevalg. En spiller som både Badji og Haugen forstår får spille. Som kan forsvare å flytte Barmen ned som 4. valg.


Det er vel ikke en eneste realistisk spiller tilgjengelig på den hyllen, spilleren må vel være norsk?

Kjell249

Vi har 8 utlendinger og har vel mulighet til å ha 9 stykker. Så både hyllen og spilleren bør absolutt være tilgjengelig og mulig å få tak i.

Et salg at Demir kan være med å finansiere en ny midtbanespiller på riktig hylle, som ikke er Birkelund hyllen. Kanskje Demir kunne tenke seg en høyere lønn i russisk fotball eller kanskje retur til Sverige?

Det blir dyrt å ha Demir på benken, med tanke på lønn og videresalgspotensiale.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

pidre

Foretrekker å beholde Demir! Ein bra spiller, ung og med stort potensiale. Ein av få venstrefota i stallen.

Skjønningen er 33 - kor lenge holder han? Kor skadeutsatt er han?
Saludar a los monos!

pidre

February 13, 2014, 11:02:45 AM #5136 Last Edit: February 13, 2014, 11:06:51 AM by pidre
Har sansen for Kind Bendiksen, men galskap å betale 3-4 mill for han nå, når han kan signerast gratis til sommaren.

Er positiv til Birkelund-alternativet også, og kanskje passar han langt betre enn KB i Norling sitt system. Dessutan, han har nok utvikla seg bra i Frankrike.

Skal vi derimot bruke ein slump pengar på ein sentral midtbanespelar, synes det klart for meg at denne spelaren må være eksplisitt betre enn Haugen og Badji, og samstundes være ein ledartype. Det bør være ei "andresen"- hylle. Kven passar profilen, og er samstundes mulig å hente? Her har vår sportssjef ei vanskelig oppgåve.

Eg ser det som tull å bruke millioner på ein sentral midtbanemann som er på nivå med Haugen, Badji og Barmen.
Saludar a los monos!

brann89

Ser noen nevne Bentley som et potensielt kjøpt, noe eg håper ikkje skjer. Ikkje imponert over han sist han var i klubben og kan aldri se for meg at han er blitt noe betre.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

krakra

Birkelund vil sannsyneligvis være tilnærmet gratis og ikke dyr i drift. Han er lokal og et stort talent. Jeg tror også han vil passe bra i Norlings system. Han er veldig løpssterk og agressiv. Samtidig har han en bra nærteknikk, er god i kombinasjonsspill og kvikk på små flater. En ganske naturlig signering. I alle fall hvis Soko drar. Så får vi legge mer i v.kant-potten.
Håper vi ikke henter bremseklossen Bentley der. Det får holde med Badji.

Gulløl

Thomas Kind Bendiksen er åpen for å forlenge med TIL
Tromsøs ferske landslagsspiller Thomas Kind Bendiksen kan bli solgt i år, men utelukker heller ikke å forlenge kontrakten med TIL. For å spille klubben opp i eliteserien igjen.


http://www.nrk.no/nordnytt/apen-for-a-forlenge-med-til-1.11540406
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: krakra on February 13, 2014, 11:18:08 AM
Birkelund vil sannsyneligvis være tilnærmet gratis og ikke dyr i drift. Han er lokal og et stort talent. Jeg tror også han vil passe bra i Norlings system. Han er veldig løpssterk og agressiv. Samtidig har han en bra nærteknikk, er god i kombinasjonsspill og kvikk på små flater. En ganske naturlig signering. I alle fall hvis Soko drar. Så får vi legge mer i v.kant-potten.
Håper vi ikke henter bremseklossen Bentley der. Det får holde med Badji.



Enig. Birkelund, hvis han vender nesen heimover, bør være eit interessant emne i Norlings filosofi. Det er åpenbart at han er talentfull, og heller ein uslipt edelsten å jobbe med framfor venstrefotete piruetter som Bentley stod for.
Gå av.

Kagain

Quote from: brann89 on February 13, 2014, 11:14:51 AM
Ser noen nevne Bentley som et potensielt kjøpt, noe eg håper ikkje skjer. Ikkje imponert over han sist han var i klubben og kan aldri se for meg at han er blitt noe betre.


Han var jo ganske ok til å holde på ballen da. Den lå jo klistret til fotens hans i lange strekk av kampen. Men det er vel slik at ballen ikke bare kan holdes på men må også sparkes...

Sindre32

Ser ingen grunn til ikke å hente bentley tilbake hvis han er gratis. Jeg er storfornøyd med Bentley og Birkelund hjem, billige og gode alternativer som vil styrke troppen. Det er såpass mye talent i gruppen nå, at det er like greit å avvente litt og se hvordan folk presterer i Norlings Brann før man gjør de helt store investeringene.

dudo

Bentley er vel forbundsspiller?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Morkel

Quote from: dudo on February 13, 2014, 14:55:14 PM
Bentley er vel forbundsspiller?


På FM er han det ihvertfall.

aleksanderhjelleseth

Neitakk til bentley. Han er så treig. Når han fikk ballen stoppet kontringen opp, hver gang. Tror ikke han passer norling filosofien.
Men en ting skal han ha, han var mest sannsynligvis den beste i nord Europa til å skjerme ballen. Men kem bryr seg om en slik egenskap.

Sindre32

Quote from: aleksanderhjelleseth on February 13, 2014, 15:16:42 PM
Neitakk til bentley. Han er så treig. Når han fikk ballen stoppet kontringen opp, hver gang. Tror ikke han passer norling filosofien.
Men en ting skal han ha, han var mest sannsynligvis den beste i nord Europa til å skjerme ballen. Men kem bryr seg om en slik egenskap.


Han hadde ikke de helt store alternativene heller, og en av Norlings greier er at det skal være mange bevegelser og at det skal gå fort. At det gikk sakte med pasningene er like mye andre spillere sin skyld, i hele 2013 hadde mann med ball altfor få pasningsalternativer.

Gratis er det en no-brainer.

aleksanderhjelleseth

Det er ingenting som er gratis her i verden. Han skal vell ha sing-on-fee og EN MILLION KRONER i lønn.
Vi bør vente til noe bedre dukker opp. Been there done that lizzzm.

krakra

At pasningene gikk sakte er en ting. At han sto ti sekunder, feilvendt, med ballen uten å røre seg fremoverl før han driblet noen runder rundt seg selv og var tilbake til start er noe annet. Jeg tror han er en for treig spillertype til Norlings system. Han liker spillere som er kvikke i både bein og hode. Spesielt på kantene.

dudo

Norling et en type som kan lære Bentley noen bevegelser, få han inn i et system. Jeg er overbevist om at han ville gjort det vesentlig bedre nå enn sist. Uten at det nødvendig betyr at vi trenger å hente han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up