• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Alt dette snakket om Godset som mister mange viktige spillere. Tror gjerne det er det som skal til for at Deila ikke blir rammet av metthet, men holder seg skjerpet.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on January 24, 2014, 20:03:07 PM
Alt dette snakket om Godset som mister mange viktige spillere. Tror gjerne det er det som skal til for at Deila ikke blir rammet av metthet, men holder seg skjerpet.


Han var nok ikke mett i fjor heller, så om motivasjonen blant trener/spiller forblir den samme etter gullet, så er eneste forskjellen på Godset før og nå at de nå mangler fire av sine beste og viktigste spillere. Altså er de svekket per dags dato uansett hvordan man vrir og vender på det.

Xminator

Quote from: dudo on January 24, 2014, 13:51:57 PM
Nå har jo nyheten om at vi har jaktet Orlov i over et år sprukket, noe jeg ikke nødvendigvis blir ekstra begeistret for. Dette er altså ikke en "hemmelighet" Norling hadde med seg fra Sverige, men et Skars/Walstad/RBH-prosjekt. Men for all del, de hentet jo bra spillere de også.


Hadde nok vert betydelig mer positiv for Orlov i fjor enn i år. Ikke entusiastisk, men om valget stod mellom Pusic og Orlov før 2013, så var valget lett. At det er litt mer ~~~ i år har mest å gjøre med at det ikke helt når opp til den hyllen jeg håpet man skulle hente fra med den standarden klubben satt ved å hente Norling. Og litt at Pusic faktisk presterte opp mot det jeg forventer av Orlov. Jeg håper jeg tar litt feil og at vi får en spiss som kommer til flere sjanser enn Pusic.

Demidov er derimot en overgang på entusiasme-hyllen.

Strømsgodset er selvsagt svekket. Men samtidig har de hatt stor stall, og de har ett system de spiller etter. Det var heller ikke den etablerte delen av stallen som forsvant, så den neste bølgen med unge spillere som skal fylle store sko har en god ramme for å faktisk ta noen ekstra steg. Som jeg sa i sesong-tråden, jeg tror Strømsgodset mistet kontakten med RBK gjennom salgene i vinter uten at RBK trenger å gjøre så mye en å bytte likt på overgangsmarkedet.

Jeg hadde fortsatt sett at vi fikk inn en venstrekant. Sentralt er jeg mer usikker. Haugen og Badji skal spilles gode i år, og da er det ikke plass til en stjerne i den posisjonen.

Nixon

Quote from: Xminator on January 24, 2014, 20:39:22 PM
Quote from: dudo on January 24, 2014, 13:51:57 PM
Nå har jo nyheten om at vi har jaktet Orlov i over et år sprukket, noe jeg ikke nødvendigvis blir ekstra begeistret for. Dette er altså ikke en "hemmelighet" Norling hadde med seg fra Sverige, men et Skars/Walstad/RBH-prosjekt. Men for all del, de hentet jo bra spillere de også.


Hadde nok vert betydelig mer positiv for Orlov i fjor enn i år.


Jeg skjønner dudo sin bekymring. På en annen side er det jo bra at Orlov utmerket seg nok til at han ikke var en hemmelighet for Brann i fjor. Det er uansett ingen tvil om at Norling stå 100 % bak overgangen.
Rød makt på Hansa

Gulløl

January 24, 2014, 22:13:39 PM #4704 Last Edit: January 24, 2014, 22:21:39 PM by Gulløl
Nettavisen:
- Orlov måtte gå ned i lønn for å få til overgangen.
- Hardball på banen igjen.
- Trond Mohn bidrar. Er vel de samme 10 mill han gav i høst?
- Ikke noen overgang på gang for Demir til Tyrkia. Ingen henvendelser fra Galatasaray.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3745821.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Det at Brann jaktet Orlov i fjor betyr vel ikke at ikke Nordling har ønsket seg ham kraftig også. Det ene utelukker ikke det andre. Så vidt jeg har kunnet lese meg til har Norling forsøkt å sikre seg Orlov ogsåmens han var trener i MFF. I sum, styrker dette min tro på Orlov. Husk at han ikke bare er hentet for å score mål, men nærmest for å være katalysatoren i det offensive spillet vårt.Jeg har stor tro påat dette er et varp. Frelseren er jo kjent for  kjøpe riktig  type spiller fremfor å kjøpe spillere med solide navn. I ni av ti tilfeller tror jeg det lønner seg. Bare spør gamlefar og syvende far i huset oppe i barteprovinsen.
...we shall never surrender.

Gulløl

Selv om det står at LSK ikke skal kutte på spillersiden, kan dette være et perfekt tidspunkt å komme med et bud på PVM.
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10120980

Om Brann fremdeles er på jakt etter venstrekant er vel usikkert. Kanskje.de velger å kjøre Demir inn i denne rollen nå som Hanstveit blir venstreback.?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

PVM bør være høyaktuell etter 2014. Før denne sesongen vil LSK overprise ham. Brann skal ikke bruke 10 millioner på ham en gang til. Han er derimot verdt 5-6 uten å blunke. Problemet er at PVM ikke er noen Kvisvik. En investort får en fotballspiller. Og det er det. Samtidig er han jo 100% seriøs. Han vil dra opp intensiteten på trening.

Uansett, ett Brannlag med PVM i stallen vil ta flere poeng enn ett uten. Om han er forskjell på Brann på 2. plass og Brann på 4. plass, så er overgangspengene tjent inn på en sesong.

Corran

PVM er en god TL spiller men ikke mye mer en det.
Ser heller at de finner en som Norling kan foredle til å bli vel så god.
Er også spillere der ute som kan gjøre en like god jobb
Neste år er han vel 31 år og begynner å bli litt gammel for en overgang på 6 mill og topplønn
Ser heller ikke at han er kjempe motivert for å bli ren venstre kant igjen
Ser som sagt heller at det brukes midler på en god litt yngre venstrekant
Dessuten har han vel sagt at han vil være på østlandet nært familie o.l.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

huleste

Med Soko ut trenger vi vel en ny sentralmidtbane-spiller. Hvem kan det vaere?

Markmus

Quote from: huleste on January 26, 2014, 14:45:22 PM
Med Soko ut trenger vi vel en ny sentralmidtbane-spiller. Hvem kan det vaere?



Scharner ;D
Ka du ve?

Kjell249

PVM kan vel spille både sentralt og på venstre kant...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Chrisstah

Nå som vi skal redusere stallen til ca 20 utespillere så er det en kandidat som skiller seg mer ut enn andre som erstatter. PVM kan brukes i alle posisjonene på midtbanen og er enn god nok for et gulllag i Norge. Tror vi kan kjempe om det gjeveste metallet med Orlov, Demidov og PVM inn.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

olebrann3

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/tyrkia/artikkel.php?artid=10121245

Alanzinho klubbløs. Hadde vært noe å ha på venstrekanten.
Spørmsålet er om en norsk klubb er aktuell. Jan Jönsson og Aalesund er vell kanskje aktuelt, spesielt om de selger hamdallah

Kagain

Var Alanzinho venstrebent? Jeg husker faktisk ikke. Men forutsatt at han er noenlunde på samme nivå som han var da han forlot Norge så burde det jo vært en spennende forsterkning selv om han begynner å bli gammel (i fotballforstand). Men jeg tror nok at dette er en spiller som vil klemme de siste sure dråpene ut av proffsitronen. Da tjener han nok ikke nok i Norge. Det er vel mest sannsynlig at han dukker opp på en Saudi-Arabisk/Qatarsk klubb i stedet. Men, verdt å holde et øye med i tilfelle han blir desperat.

Spelaren

Gå av.

Kjell249

Quote from: Sindre32 on January 24, 2014, 18:13:18 PM
Personlig tror jeg Godset vil klappe sammen uten de fire nevnte spillerne, med mindre de får et par ekstremt gode spillere fra City.

Hvor sterk er egentlig troen? Vedde 500 kr på at de ender over Brann?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Tom C

Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 07:31:33 AM
Quote from: Sindre32 on January 24, 2014, 18:13:18 PM
Personlig tror jeg Godset vil klappe sammen uten de fire nevnte spillerne, med mindre de får et par ekstremt gode spillere fra City.

Hvor sterk er egentlig troen? Vedde 500 kr på at de ender over Brann?


Det veddemålet tar jeg gjerne, dersom du er villig. Isåfall kan du godt få kontonummeret mitt i samme slengen..
Aldri mer Obos....

Sindre32

Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 07:31:33 AM
Quote from: Sindre32 on January 24, 2014, 18:13:18 PM
Personlig tror jeg Godset vil klappe sammen uten de fire nevnte spillerne, med mindre de får et par ekstremt gode spillere fra City.

Hvor sterk er egentlig troen? Vedde 500 kr på at de ender over Brann?


Jeg kan vedde en 500-lapp på at de ikke tar medalje.

Miller

Quote from: Røde Mor on January 28, 2014, 07:02:18 AM
Var Alanzinho venstrebent? Jeg husker faktisk ikke. Men forutsatt at han er noenlunde på samme nivå som han var da han forlot Norge så burde det jo vært en spennende forsterkning selv om han begynner å bli gammel (i fotballforstand). Men jeg tror nok at dette er en spiller som vil klemme de siste sure dråpene ut av proffsitronen. Da tjener han nok ikke nok i Norge. Det er vel mest sannsynlig at han dukker opp på en Saudi-Arabisk/Qatarsk klubb i stedet. Men, verdt å holde et øye med i tilfelle han blir desperat.


Han var i alle fall venstre kant/ving

olebrann3


Kjell249

Quote from: Tom C on January 28, 2014, 09:09:43 AM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 07:31:33 AM
Quote from: Sindre32 on January 24, 2014, 18:13:18 PM
Personlig tror jeg Godset vil klappe sammen uten de fire nevnte spillerne, med mindre de får et par ekstremt gode spillere fra City.

Hvor sterk er egentlig troen? Vedde 500 kr på at de ender over Brann?


Det veddemålet tar jeg gjerne, dersom du er villig. Isåfall kan du godt få kontonummeret mitt i samme slengen..

Ok! Du har fått deg selv et veddemål. Konto nr ditt trenger jeg ikke, men du vil trenge mitt:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Quote from: Sindre32 on January 28, 2014, 10:17:54 AM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 07:31:33 AM
Quote from: Sindre32 on January 24, 2014, 18:13:18 PM
Personlig tror jeg Godset vil klappe sammen uten de fire nevnte spillerne, med mindre de får et par ekstremt gode spillere fra City.

Hvor sterk er egentlig troen? Vedde 500 kr på at de ender over Brann?


Jeg kan vedde en 500-lapp på at de ikke tar medalje.

Ok! Da har vi et veddemål:) Gjør sesongen litt mer interessant!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Forresten interessant hvor lite tro du har på Brann. Ikke engang medalje:)?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Sindre32

Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:45:31 AM
Forresten interessant hvor lite tro du har på Brann. Ikke engang medalje:)?


Mmmkay? Jeg vedder på at Godset ikke tar medalje. Hva Brann gjør har jeg ikke veddet noe på, men jeg kan godt hive inn en 500-lapp der også.

dragn

http://www.nrk.no/nordnytt/gir-ikke-opp-kind-bendiksen-1.11499062

Av klubber som linkes mot Kind Bendiksen: RBK, Godset, Molde, Brann, Cardiff og klubber i championship.

Tom C

Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:38:59 AM
Quote from: Tom C on January 28, 2014, 09:09:43 AM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 07:31:33 AM
Quote from: Sindre32 on January 24, 2014, 18:13:18 PM
Personlig tror jeg Godset vil klappe sammen uten de fire nevnte spillerne, med mindre de får et par ekstremt gode spillere fra City.

Hvor sterk er egentlig troen? Vedde 500 kr på at de ender over Brann?


Det veddemålet tar jeg gjerne, dersom du er villig. Isåfall kan du godt få kontonummeret mitt i samme slengen..

Ok! Du har fått deg selv et veddemål. Konto nr ditt trenger jeg ikke, men du vil trenge mitt:)


Det vil tiden vise. Jeg har troen i år.

Btw, sikkert hørt den før, men jeg synes den er en klassiker (ref avataren og sitatet ditt);
When Chuck Norris breaks wind, it stays broken...
Aldri mer Obos....


Churchill

Kan en byttehandel være aktuelt? Sokolowski og Mojsov til TIL mens Kind_bendiksen går andre veien. Litt mellomlegg kanskje, men det hadde vært winn - winn - winn - winn...
...we shall never surrender.

Huff

Quote from: Churchill on January 28, 2014, 17:03:53 PM
Kan en byttehandel være aktuelt? Sokolowski og Mojsov til TIL mens Kind_bendiksen går andre veien. Litt mellomlegg kanskje, men det hadde vært winn - winn - winn - winn...


Tviler på om verken Mojsov eller Soko lar seg friste av Adecco nord for polarsirkelen.

Kjell249

Quote from: Sindre32 on January 28, 2014, 10:52:30 AM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:45:31 AM
Forresten interessant hvor lite tro du har på Brann. Ikke engang medalje:)?


Mmmkay? Jeg vedder på at Godset ikke tar medalje. Hva Brann gjør har jeg ikke veddet noe på, men jeg kan godt hive inn en 500-lapp der også.
Greit. Blir med på den også. Da er sesongen hedget:) Vinn, vinn...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Sindre32

Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 17:58:57 PM
Quote from: Sindre32 on January 28, 2014, 10:52:30 AM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:45:31 AM
Forresten interessant hvor lite tro du har på Brann. Ikke engang medalje:)?


Mmmkay? Jeg vedder på at Godset ikke tar medalje. Hva Brann gjør har jeg ikke veddet noe på, men jeg kan godt hive inn en 500-lapp der også.
Greit. Blir med på den også. Da er sesongen hedget:) Vinn, vinn...


Ok. Bare for å bekrefte at veddemålene er riktige:

1. Jeg vedder 500 på at Godset ikke tar medalje - du vedder imot.
2. Jeg vedder 500 på at Brann ikke tar medalje - du vedder imot.

Stemmer?

Jose Arrogantio

Tror nok du får en glad lommebok etter endt sesong, Kjell...

Sindre32

Jeg taper veddemål nummer to med glede.

Tom C

Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:45:31 AM
Forresten interessant hvor lite tro du har på Brann. Ikke engang medalje:)?


Får vel kanskje bekrefte at jeg ikke misforstod deg jeg også. Du mener at Godset havner over brann (bedre plassering på tabellen) til slutt, ikke sant? Var det vi veddet om?
Aldri mer Obos....

Kjell249

Quote from: Tom C on January 28, 2014, 20:03:43 PM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:45:31 AM
Forresten interessant hvor lite tro du har på Brann. Ikke engang medalje:)?


Får vel kanskje bekrefte at jeg ikke misforstod deg jeg også. Du mener at Godset havner over brann (bedre plassering på tabellen) til slutt, ikke sant? Var det vi veddet om?
Stemmer!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Quote from: Sindre32 on January 28, 2014, 18:11:36 PM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 17:58:57 PM
Quote from: Sindre32 on January 28, 2014, 10:52:30 AM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:45:31 AM
Forresten interessant hvor lite tro du har på Brann. Ikke engang medalje:)?


Mmmkay? Jeg vedder på at Godset ikke tar medalje. Hva Brann gjør har jeg ikke veddet noe på, men jeg kan godt hive inn en 500-lapp der også.
Greit. Blir med på den også. Da er sesongen hedget:) Vinn, vinn...


Ok. Bare for å bekrefte at veddemålene er riktige:

1. Jeg vedder 500 på at Godset ikke tar medalje - du vedder imot.
2. Jeg vedder 500 på at Brann ikke tar medalje - du vedder imot.

Stemmer?
da misforstod jeg nr 2. Jeg vedder på at Brann ikke tar medalje. Utgangspunktet var jo at jeg har mer tro på Godset enn Brann kommende sesong.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Sindre32

January 29, 2014, 04:13:09 AM #4738 Last Edit: January 29, 2014, 05:11:57 AM by Sindre32
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 23:09:41 PM
Quote from: Sindre32 on January 28, 2014, 18:11:36 PM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 17:58:57 PM
Quote from: Sindre32 on January 28, 2014, 10:52:30 AM
Quote from: Kjell249 on January 28, 2014, 10:45:31 AM
Forresten interessant hvor lite tro du har på Brann. Ikke engang medalje:)?


Mmmkay? Jeg vedder på at Godset ikke tar medalje. Hva Brann gjør har jeg ikke veddet noe på, men jeg kan godt hive inn en 500-lapp der også.
Greit. Blir med på den også. Da er sesongen hedget:) Vinn, vinn...


Ok. Bare for å bekrefte at veddemålene er riktige:

1. Jeg vedder 500 på at Godset ikke tar medalje - du vedder imot.
2. Jeg vedder 500 på at Brann ikke tar medalje - du vedder imot.

Stemmer?
da misforstod jeg nr 2. Jeg vedder på at Brann ikke tar medalje. Utgangspunktet var jo at jeg har mer tro på Godset enn Brann kommende sesong.


Da sier vi det slik:

1. Jeg vedder 500 på at Godset ikke tar medalje - du vedder imot.
2. Du vedder 500 på at Brann ikke tar medalje - jeg vedder imot.


Skal ikke gjøre meg vanskelig, er jo tross alt en tørrlagt spilleavhengig  ;D Disse blir enten småkjipe å tape eller fryktelig deilige å vinne.

Kjell249

Good! Da har vi  en to  veis veddemål:) Blir spennende å se i november!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Prioriteringene rundt Demir, Gjesdal og Soko i kampen i går kan kanskje tyde på at de er på vei bort (eller en ny bekreftelse på det).

Demir selges til en eller annen klubb i Tyrkia ? Selv håper jeg Demir kan testes ut som venstrekant i et par kamper før vi vurderer å selge han. Som venstreback blir han bare reserve i år om han blir.

Gjesdal leies ut til en av de mindre klubbene i tippeligaen eller en adeccoliga klubb ?

Soko gis gratis bort til en av de mindre klubbene i tippeligaen eller en adeccoliga klubb ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

HenningSB

Soko var elending igår - Helt latterlig, burde selges / gis bort. For treg for Norlings system..
Kind Bendiksen inn hadde vært kjekt- Byttedeal med litt penger? Gjesdal gikk inn på sentral midt? uvant posisjon, men kan ha godt av et utlån, hvertfall om vi får Demidov. Demir burde vi beholde, føler ikke vi burde selge (med mindre man får myyyyye penger) for en ung venstreback som banker på døren til det svenske landslaget - Kan ikke kun ha Hanstveit på back.. funker ikke

Gepard

Demidov Demidov, hvor bliver du ?

Lasaron

Jeg vil heller at Wangberg skal ut enn Gjesdal. Jeg begrunner det slik:

- Jeg anser Gjesdal som den beste for alderen (to års aldersforskjell).
- De siste årene har vist at Wangberg er en hel del mer skadeutsatt.
- I tillegg er Gjesdal lokal. Han er vår.

Det var 20 utespillere ved sesongslutt. Ashia, Finne og Pusic er ute. Om Mojsov og Wangberg forsvinner også (om begge disse forsvinner forutsetter det at Demidov kommer inn) er 5 av 20 vekke. I seg selv syns jeg en fjerdedel er nok. Jeg tror store utskiftninger i ett vindu i seg selv er lite heldig. Da kan jeg leve fint med om Soko får være frem til sommeren, så får vi se hvordan han presterer.

Demir ønsker jeg blir værende.
Tren på langskudd

Nixon

Jeg er ikke enig at Gjesdal er bedre enn Wangberg. Alder eller ikke alder. At Wangberg har vært skadeutsatt er helt klart, og det trekker ned. Men jeg syns det er for tidlig å kvitte seg med han dersom han holder seg skadefri. Jge ville i alle fall sett frem til sommervinduet om han holder seg frisk og om han klarer å overbevise Norling at han er god nok.
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Gepard on January 29, 2014, 12:02:49 PM
Demidov Demidov, hvor bliver du ?


Har på følelsen at dette koker bort i kål

Nixon

Ikke godt å si hva som skjer. Men ikke glem at vi ikke har blitt lovet noe som helst før ut i denne uken. Så enn så lenge går egentlig alt etter planen.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on January 29, 2014, 13:08:41 PM
Ikke godt å si hva som skjer. Men ikke glem at vi ikke har blitt lovet noe som helst før ut i denne uken. Så enn så lenge går egentlig alt etter planen.


Postgangen tar litt tid i Dagestan.

Gå av.

Lasaron

Quote from: Nixon on January 29, 2014, 12:26:33 PM
Jeg er ikke enig at Gjesdal er bedre enn Wangberg. Alder eller ikke alder. At Wangberg har vært skadeutsatt er helt klart, og det trekker ned. Men jeg syns det er for tidlig å kvitte seg med han dersom han holder seg skadefri. Jge ville i alle fall sett frem til sommervinduet om han holder seg frisk og om han klarer å overbevise Norling at han er god nok.


Men kommer Demidov inn må to stoppere ut. Er du enig i det? Etter alt å dømme blir det isåfall to av disse tre: Mojsov, Wangberg og Gjesdal. Da mener jeg Brann er best tjent med å beholde Gjesdal. Han er den jeg tror kan bli best på sikt, og det er et positivt signal til unge talenter i regionen. De tre er såpass jevngode, og såpass langt bak i køen, at det spiller liten rolle på kort sikt hvem som får bli.
Tren på langskudd

Sindre32

En skadefri Wangberg er ganske langt unna å være bakerst i køen. Vil tro konstant skadde Jonsson også er bak ham.

Go Up