• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

HenningSB

http://www.dagbladet.no/2014/01/22/sport/abdisalam_ibrahim/abdi/premier_league/manchester_city/31422750/

Ibrahim ledig etter å ha blitt fristilt av City, ung, norsk, stort videresalgspotensiale (allerede flere i Premier League som er interessert)
Noe Brann burde kastet seg på?

Churchill

Sentral midtbane og han er vel høyrefotet. Tror ikke han er det vi trenger akkurat nå. Han har Solbakken som agent så han havner ihvertfall ikke i RBK. Hvis han returnerer til Norge blir det nok Godset.
...we shall never surrender.

dudo

Quote from: Churchill on January 22, 2014, 18:02:51 PM
Sentral midtbane og han er vel høyrefotet. Tror ikke han er det vi trenger akkurat nå. Han har Solbakken som agent så han havner ihvertfall ikke i RBK. Hvis han returnerer til Norge blir det nok Godset.


Kan jo dra en allerede utdatert spøk om at han vel ender i Cardiff. Uansett er han så god at dersom han er interessert, må vi hente han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

bernu

Quote from: huleste on January 22, 2014, 16:35:26 PM
10 maal fra Orlov, 4 fra Drame og 15 fra Huseklepp. Bra det!



Har overhodet ikke noen tro på at Huseklepp scorer 15.
Jeg hadde håpet vi kjøpte en toppscorer,  ikke en tilrettelegger. Jeg frykter vi har to tilretteleggere og ingen toppscorer nå.
HANSA - Z

Sindre32

Ibrahim ville ha vært et kupp, men han går nok til en vesentlig bedre klubb.

Belfort

En på twitter som spør Pamer om han tror Demidov signerer. Svar: its complicated

krakra

Abdi er på vei til Olympiakos så han er nok utenfor vår rekkevidde.

M.I.P

Quote from: Belfort on January 22, 2014, 18:46:24 PM
En på twitter som spør Pamer om han tror Demidov signerer. Svar: its complicated



Ser TV2 skriver.

Brann er også svært nær å sikre seg Vadim Demidov. Kun detaljer gjenstår før en avtale er i boks.


steinbygger

Quote from: viks on January 22, 2014, 15:39:52 PM
http://gd.se/sport/fotboll/gefleif/1.6748309-orlov-klar-for-brann-sa-mycket-fick-gefle-if

Pris 4,2 millioner svenske (4,0 norske med dagens kurs), og årslønn på 960.000.

Ikke så ekstremt gale det. Er jo bare en netto merkost i forhold til Pusic på drøye 2 millioner, og Pusic hadde vel bedre lønn med sign on inkludert.

Syntes dette ligner en bra handel.


Hvis årslønnen er på 960' har agenten gjort en elendig jobb. Lønnsnivået i Brann tilsier at han skal ligge på ca 1,2-1,3 mill.

viks

Quote from: steinbygger on January 22, 2014, 20:01:13 PM
Quote from: viks on January 22, 2014, 15:39:52 PM
http://gd.se/sport/fotboll/gefleif/1.6748309-orlov-klar-for-brann-sa-mycket-fick-gefle-if

Pris 4,2 millioner svenske (4,0 norske med dagens kurs), og årslønn på 960.000.

Ikke så ekstremt gale det. Er jo bare en netto merkost i forhold til Pusic på drøye 2 millioner, og Pusic hadde vel bedre lønn med sign on inkludert.

Syntes dette ligner en bra handel.


Hvis årslønnen er på 960' har agenten gjort en elendig jobb. Lønnsnivået i Brann tilsier at han skal ligge på ca 1,2-1,3 mill.


Ser ut som agenten følger med her inne for nå påstår han at det er myyye mer, både lønn og overgangssum:

http://gd.se/sport/fotboll/gefleif/1.6749407-orlov-otroligt-glad-och-tacksam-
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Kid-A

Så klart gjer han det, han er agent, det er jobben hanna. Verste som kan skje for hass eigen del er at han framstår som ein elendig agent utad som ikkje klarar å få meir for spelerane sine.

- Nokon veit betre enn andre

aleksanderhjelleseth


nero

Lions led by donkeys.

Churchill

January 22, 2014, 22:18:15 PM #4563 Last Edit: January 22, 2014, 22:23:46 PM by Churchill
Jeg ser torsdagen lyst i møte og forventer en Demiorlov...
...we shall never surrender.

Churchill

Orlov må ihvertfall være klar allerede. Han står ihvertfall oppført, riktignok uten bilde, på brann.no sin spillerside.
...we shall never surrender.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Då regner eg Orlov som i boks :-) Tror han kan bli bra eg og det fra første seriekamp
Noen år siden eg har gledet meg sånn til en sesong skal starte opp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

BTW blir mye refresh på bt og ba på jobb i morgen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

BT med mega-jinxing. Jeg blir kjempestresset.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

January 22, 2014, 22:46:32 PM #4569 Last Edit: January 22, 2014, 22:49:42 PM by Gulløl
Det er bare å lage Demidov tråden med en gang. Er nok bare legesjekken og underskriften som mangler med han også. Og papirene undertegnet fra moderklubben som gjør han arbeidsløs som det står i artikkelen. Bra Roald har fax.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Han må fristilles av Ansji først, skriver BT. Legger russerne seg på bakbena  er det med ett glemmesak.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kjell249

I bt står det "Av videre bevegelser i Brann-troppen, knytter det seg nå kun spenning til om Daniel Mojsov forlater klubben før det internasjonale vinduet stenger."

Vil det si at salg av Demir er utelukket? I så fall er det synd! Laget ville fått en mye bedre balanse hvis vi fikk solgt, og kunne kjøpt en venstrekant og sentral midtbane spiller. Demir ut for 6 mill, kjøp Lundvall for 2 mill og RYJ for 4 mill. Da RBH kan du begynne å se stigning i sesongkortsalget!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

brann89

Blir spennende dag imorgen. Håper så inderlig at han signere.

Skal også sies at det er en hærlig følelse å merke at det begynner å nærme seg en ny sesong nå :D
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Kid-A

Tviler på at Anzji set seg på bakbeina, kvifor skulle dei det? Ikkje blir Demidov brukt og han sjølv vil til Brann.

Håper på ein særs oppegåande torsdag :D
- Nokon veit betre enn andre

krakra

RYJ har etablert seg i Tyskland, så han er nok lite aktuell for øyeblikket.

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on January 22, 2014, 22:48:15 PM
Han må fristilles av Ansji først, skriver BT. Legger russerne seg på bakbena  er det med ett glemmesak.


Regner med de har snakket om det før de har kommet så langt. Merkelig om de da skulle legge seg på bakbena plutselig, i stedet for å gjøre det tidligere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on January 23, 2014, 02:13:47 AM
Quote from: ostraume on January 22, 2014, 22:48:15 PM
Han må fristilles av Ansji først, skriver BT. Legger russerne seg på bakbena  er det med ett glemmesak.


Regner med de har snakket om det før de har kommet så langt. Merkelig om de da skulle legge seg på bakbena plutselig, i stedet for å gjøre det tidligere.


Merkeligere ting har skjedd.

Xminator

Vi får inn to spillere i en alder der de SKAL prestere fra dag 1.

Jeg skulle helst sett at man fikk inn en venstrekant i samme kategori før vi kommer til mars. Jeg tror treningskampene vil vise dette også. Eventuelt må den høyrekanten som spiller til venstre terpe å slå innlegg rettvendt med høyrefoten (videoen med Orlov har eksempel på ett slikt innlegg med utsiden av høyrefoten). Det er utrolig viktig at en kantspiller kan slå innlegg rettvendt og ikke må vende opp.

Lasaron

Quote from: Kjell249 on January 22, 2014, 22:48:39 PM
I bt står det "Av videre bevegelser i Brann-troppen, knytter det seg nå kun spenning til om Daniel Mojsov forlater klubben før det internasjonale vinduet stenger."

Vil det si at salg av Demir er utelukket? I så fall er det synd! Laget ville fått en mye bedre balanse hvis vi fikk solgt, og kunne kjøpt en venstrekant og sentral midtbane spiller. Demir ut for 6 mill, kjøp Lundvall for 2 mill og RYJ for 4 mill. Da RBH kan du begynne å se stigning i sesongkortsalget!


Stallen vår har en stor slagside mot høyre. Da er det ikke bra for balansen om vi selger Demir.

Forøvrig er det ikke nok om Mojsov drar, en stopper til må ut. Vi er fortsatt alt for baktung.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Xminator on January 23, 2014, 06:46:17 AM
Vi får inn to spillere i en alder der de SKAL prestere fra dag 1.

Jeg skulle helst sett at man fikk inn en venstrekant i samme kategori før vi kommer til mars. Jeg tror treningskampene vil vise dette også. Eventuelt må den høyrekanten som spiller til venstre terpe å slå innlegg rettvendt med høyrefoten (videoen med Orlov har eksempel på ett slikt innlegg med utsiden av høyrefoten). Det er utrolig viktig at en kantspiller kan slå innlegg rettvendt og ikke må vende opp.


Enig. Aller helst bør det komme inn en kant med naturlig venstrefot

huleste

Demidov er det nærmeste vi kommer en Andresen-signering. Utrolig gøy! Når starter nysalget av dette hellige kortet som gir inngang på stadion?

Er samtidig glad hvis Demir blir. Håper og tror han kan bli meeget god i år.

Corran

Quote from: Xminator on January 23, 2014, 06:46:17 AM
Eventuelt må den høyrekanten som spiller til venstre terpe å slå innlegg rettvendt med høyrefoten (videoen med Orlov har eksempel på ett slikt innlegg med utsiden av høyrefoten). Det er utrolig viktig at en kantspiller kan slå innlegg rettvendt og ikke må vende opp.

Den spilleren som slår det vakre innlegget med yttersiden av høyrefoten, er det Lundevall?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Quote from: Corran on January 23, 2014, 08:12:13 AM
Quote from: Xminator on January 23, 2014, 06:46:17 AM
Eventuelt må den høyrekanten som spiller til venstre terpe å slå innlegg rettvendt med høyrefoten (videoen med Orlov har eksempel på ett slikt innlegg med utsiden av høyrefoten). Det er utrolig viktig at en kantspiller kan slå innlegg rettvendt og ikke må vende opp.

Den spilleren som slår det vakre innlegget med yttersiden av høyrefoten, er det Lundevall?



jepp

Xminator

Er egentlig utrolig at ikke flere spillere trener inn den teknikken. For ballkunstnere som Larsen og Huseklepp burde jo det sitte i muskelminnet etter ett par dager.

Ulempen er jo selvsagt at innleggsfoten er ubeskyttet, innlegg med venstrebenet så beskytter jo høyrefoten og gjør det vanskeligere å takle.

Lasaron

Blir han drillet som det, tror jeg Larsen kan bli en utmerket venstreving i år. Han kan skjære inn og skyte/slå stikkere, han slår gode nok innlegg med venstre til at de ikke bare kan la han få gjøre det, og han har grunnteknikken som skal til for å kunne slå bra innlegg med utsiden av høyrefoten. I tillegg er han rask og fintesterk og blir dermed vanskelig å forsvare seg mot og lese, siden han kan bli farlig ved å gå begge veier. Og blir han drillet som det vil han såklart bli enda bedre med venstrefoten også. Vi har jo fire spisser, og av de med høyrefot er Larsen best egnet til å spille på venstresiden. Mye mer enn Askar.
Tren på langskudd

Super Hasund

Quote from: Lasaron on January 23, 2014, 09:24:43 AM
Blir han drillet som det, tror jeg Larsen kan bli en utmerket venstreving i år. Han kan skjære inn og skyte/slå stikkere, han slår gode nok innlegg med venstre til at de ikke bare kan la han få gjøre det, og han har grunnteknikken som skal til for å kunne slå bra innlegg med utsiden av høyrefoten. I tillegg er han rask og fintesterk og blir dermed vanskelig å forsvare seg mot og lese, siden han kan bli farlig ved å gå begge veier. Og blir han drillet som det vil han såklart bli enda bedre med venstrefoten også. Vi har jo fire spisser, og av de med høyrefot er Larsen best egnet til å spille på venstresiden. Mye mer enn Askar.
La Folket Synge

*Feltz*

Xminator

Piotr
Sævarsson - Jonsson - Demidov - Hanstveit
Askar - Haugen - Badji - Larsen
Huseklepp - Orlov

Midtbanen er definitiv den minst meriterte lagdelen og der flest må opp på nivå de ikke har hold før. Forsvaret og angrepet er mer snakk om å komme opp på ett nivå de har holdt før.
Det kan bli en viktig detalj i årets Brannlag.
Benken er også tynn. Drame er den på benken som peker seg mest ut som joker. Skaanes må jo vise noe for å ikke måtte begynne å tenke på videre karriere. Vi kan si mye bra om Barmen, men han presterer ut fra forutsetningene og er tippeligaspiller fordi han er i Brann. Han hadde fort fått en enda mer perifer rolle for de andre topplagene. Og entusiasmen når Sokolowski byttes inn kjenner vi vel alle på nå.

Gepard

Selv tipper jeg Demir kan være aktuell som venstrekant, hvertfall om ingen kommer inn i den posisjonen. Men Larsen\Skaanes er absolutt spennende også. Får vi på plass Orlov og Demidov i dag begynner dette å lukte fugl ! Storfugl !

ostraume

Quote from: Klaus_Brann on January 23, 2014, 02:13:47 AM
Quote from: ostraume on January 22, 2014, 22:48:15 PM
Han må fristilles av Ansji først, skriver BT. Legger russerne seg på bakbena  er det med ett glemmesak.


Regner med de har snakket om det før de har kommet så langt. Merkelig om de da skulle legge seg på bakbena plutselig, i stedet for å gjøre det tidligere.


Ja, merkeligere ting har skjedd. Om Ansji nå plutselig innser at de har en spiller under kontrakt som det faktisk er god interesse for så er det ikke urimelig om de forlanger at han kjøpes fri.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

det er ikke plass til soko, han må ut i neste vindu

ostraume

Fordi vi har så mange sentrale midtbanespillere? Haugen (Barmen)- Badji (Soko) er vel ikke mer dekning enn vi trenger?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: aleksanderhjelleseth on January 23, 2014, 10:06:59 AMdet er ikke plass til soko, han må ut i neste vindu

Det er det da, så lenge han er under kontrakt må noen være villig til å påta seg forpliktelsene. Ser ikke helt at det skjer. Tenker prisen på Soko er den samme i dette vinduet som neste: 0. Samtidig kan han spille en rolle ved skader og som avlasting i cupen i den tøffe mai-måneden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Har ikke Soko vært skadefri lenge nå? Det er ikke umulig at vi kan få se en nye og bedre Soko når sesongen starter dersom han ikke skader seg igjen.
Rød makt på Hansa

Romarius

Quote from: ostraume on January 23, 2014, 10:07:44 AM
Fordi vi har så mange sentrale midtbanespillere? Haugen (Barmen)- Badji (Soko) er vel ikke mer dekning enn vi trenger?


Ikke mer dekning, men mer kvalitet.

Men vi får sette vår lit til at den sentrale duoen hever seg betraktelig fra i fjor opp til det nivået vi vet/håper de kan ha. Tror i hvert fall vi slipper å se Haugen/Baji fungere som vår tredje midtstopper, slik som i fjor.

nero

Det er galematias å bruke trege og stasjonære Soko sentralt i 4-4-2.

IMHO.
Lions led by donkeys.

Belfort

Slik stallen er nå må vi bare prise oss lykkelig om Badji og Haugen blir skadefrie i år.

dudo

Quote from: Belfort on January 23, 2014, 11:33:36 AM
Slik stallen er nå må vi bare prise oss lykkelig om Badji og Haugen blir skadefrie i år.


Samtidig blir det minimum 2 kamper karantene på hver.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

En ting med Demidov er at han også kanskje kan bekle defensiv midtbanerollen, husker han var enormt god for Hønefoss der. Men det er jo 5-6 år siden ?

Kunne vært bra om han dekket opp for Badji der, for ja det er litt skralt med backup kvalitet på midtbaneposisjonene.

Belfort

Rikard Norling har jo vært flink å omskolere flere Malmø spillere. Bl.a Markus Halsti som alltid hadde vært midtstopper, men ble med stort hell omskolert til sentral midtbane. Kanskje ser vi Jonas Grønner i den posisjonen?

Spelaren

Quote from: dudo on January 23, 2014, 11:36:14 AM
Quote from: Belfort on January 23, 2014, 11:33:36 AM
Slik stallen er nå må vi bare prise oss lykkelig om Badji og Haugen blir skadefrie i år.


Samtidig blir det minimum 2 kamper karantene på hver.


Haugen skal spele med votter i år.
Gå av.

Go Up