• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

January 15, 2014, 13:14:57 PM #4150 Last Edit: January 15, 2014, 13:34:36 PM by Gulløl
Mer om Pontus Jansson poulært kalt Ponne av MFF fansen. Her er 3 klipp fra i dag fra forumet til MFF-fansen.
_________________________

Namn: Peter G    Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2014-01-15 10:15
Det ligger en ny intervju med Ponne på Kvp.se också, pallar inte länka, men den säger ungefär samma sak. Men lite mer om Norlings avhopp och Simons (möjliga) planer på att haka på.
_______________________

Namn: s19e11
Sänt: 2014-01-15 10:48
Sälj han till Brann.

________________________  

Namn: Borgmästaregården    Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2014-01-15 10:47
SkoogSuperstar//
Fast får vi mer än 5-6 miljoner för en mittback med ett år på kontraktet? Lika bra att släppa honom för utbildningsbidraget i så fall
________________________

amn: Marcus van Basten
Sänt: 2014-01-15 12:45
Hmm Pontus har en något osund inställning till sin f.d tränare (enligt mig), något oproffsig men kanske har det att göra med åldern? Kanske en fadersgestalt som fattats i livet? Hur som helst, the show must go on.
Länktips:
www.fotbollskanalen.se/sverige/pontus-ja....

________________________

http://www.svenskafans.com/fotboll/mff/forum.aspx
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kid-A

Han var ein av spelerane eg lista i eit tidligere innlegg over potensielle kjøp frå Sverige. RN kjenner han særs godt, og det kan tale til vår fordel. Om det er realistisk er ei anna sak, han har vore i søkelyset til langt større klubbar i langt større ligaer.

On a side note; Harmeet Singh står fritt til å forlate Feyenoord. Kunne han vore ei potensiell forsterkning eller er vi godt dekt på midtbana og framover? Minuset er at han og Haugen ville kjempe om same plassen, det positive er at han har plenty med erfaring og gode kampar frå den posisjonen i Noreg frå før
- Nokon veit betre enn andre

Gepard

Pontus Jansson skal egentlig ikke være realistisk i det hele tatt.

Harmet Singh skal til Molde. Ville egentlig ikke gitt mening å hentet Singh heller, Fredrik Haugen er vår mann.

Belfort

Venter bare på at Brann innkaller til pressekonferanse og en eller to virkelige kapasiteter presenteres

Gulløl

Quote from: Belfort on January 15, 2014, 13:50:46 PM
Venter bare på at Brann innkaller til pressekonferanse og en eller to virkelige kapasiteter presenteres


Minst en kapasitet må ihvertfall inn. For Brann har vel planer å sette fyr på partoutkort salget ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Det har gått en stund siden ryktet fra media kom at Brann hadde gitt bud på spissen Orlov. Mulig at han ikke er så interessert i å komme til Brann og Bergen og at saken allerede er lagt død og Brann er på andre jaktmarker.

Fant dette på tråden til Gefle.
________________________________________

Namn: Woxa72    Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2014-01-15 07:01
Hört av en källa nära Orlov att han tvekar att flytta. De ska ha barn snart.
________________________________________

Kan være potensiale for en kone med småbarn med sterk hjemlengsel. Det har vi hatt mange ganger før.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Jansson ville vært et enorm scoop, men det er vel ikke særlig realistisk.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

HenningSB

Håper vi har noen følere ute her:
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/landslaget/artikkel.php?artid=10149933

Ruben Kristiansen, Bakenga, Kind Bendiksen, Ibrahim, Kamara, Singh.
Alle er forsåvidt i riktig alder og i posisjoner som kan være aktuelle!

Ruud vil jeg ikke ha, resten vil nok andre steder enn Brann..

Kagain

Ja, det er en del spillere der som nok kunne bidratt til Brann. Mush er jo litt artig da. Han spiller og scorer i Esbjerg sier han. Han sier ikke hvor lite han scorer. Lurer på hva prisene på disse guttene er...

Gulløl

Trolig Esbjerg-klar torsdag
Martin Pusic blir trolig solgt til Esbjerg torsdag for mellom halvannen og to millioner kroner. Jakob Orlov kan bli erstatteren.

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Trolig-Esbjerg-klar-torsdag-412921_1.snd#.UtbF-BR5N1Y
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Det er litt spesielt når BT glemmer Drame, men tar med Lorentzen som en av to gjenværende spisser...

Kjære BT, Brann har 3 spisser ved siden av Pusic om du regner Huseklepp som spiss. For øvrig kan Pusic-salget utløse behovet for 2 nye spisser. Mye avhenger av hvordan Drame tar nivået. Tar han det fort er det kanskje ikke behov for spiss i det hele tatt...

Heispassasjer

Halve Januar har gått og ingen har kommet inn....

Må være noe stort pågang...

Kagain

...eller at ryktene om at Brann har en "masse" penger til å bruke på spillere setter alvorlige kjepper i overgangshjulene ettersom alle krever mer enn det Brann kan eller er villig til å betale for spillerne utifra kvalitet.

TjellFromHell


TjellFromHell

Demidov på vei til Brann!!!  Nå skjer det ting :-)


osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ZsoltKorcsmar

Mancini ser noe Skars aldri såg?
Ang Denidov; om han er 80% av det han var i RBK er han fortsatt vår beste stopper. Er han 90% er han blant de beste i TL. Velger å være optimist, selv om han ikke synes å være god nok for et jumbolag i Russlans som var på nivå med Tromsø da de møttes.

Gepard


Xminator

January 16, 2014, 13:19:00 PM #4169 Last Edit: January 16, 2014, 13:22:19 PM by Xminator
Demidov vil være en overgang med skikkelig smell i. Det vil samtidig bety starten på en solid opprydding blant stopperene. Jeg tviler på at Jonsson gir seg om han føler seg skadefri, men spillere som Wangberg og Mojsov får spillere fremfor seg som de nok ikke ser som forenelig med en fremtid i Brann. Grønner og Gjesdal kan sikkert leve med å være backup bak Demidov og Jonsson.

For å klargjøre mitt ståsted- det er en overgang på den hyllen som jeg fikk forventninger om 3. desember 2013.

Gepard

Men det er en merkverdig overgang, hva i all verden skal skje med Wangberg, Jonsson, Grønner, Gjesdal, Moisov ?

Hanstveit tar vel venstrebacken da, liker det egnelitg ikke helt, mangler farten, men god teknikk, det er særs viktig for Norling

Demidov inn lukter full opprenskning i stallen. Demir ut er grasalt trist, ikke at han har levert på toppnivå, men i år var året............

dokken

Har alltid sett på Demidov som tidenes klessetryne. Klarer derfor ikke å være spesielt begeistret.

Men bevares, han har jo en god karriere og et navn som sikkert trekker litt folk (les: ungjenter). Håper han ikke blir veldig dyr, evt at vi får masse penger for Demir.

Demir til Galatasaray er for øvrig tidenes overgangssjokk for en Brann-spiller, hvis det stemmer. Han blir lagkamerat med Drogba og Sneijder! Og trent av Mancini!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

fortune

Demir ut er selvfølgelig ikke helt heldig, men alt kommer an på pris og tilgjengeligheten av andre spillere.

Demidov inn er imidlertid en massiv overgang, hadde styrket oss betraktelig på stopperplass. Da gjenstår det bare å overtale Scharner til comeback:) 0 innslupne med Piotr, Demidov og Fussballgott!
First is first, second is nothing

TjellFromHell

January 16, 2014, 13:28:15 PM #4174 Last Edit: January 16, 2014, 13:33:20 PM by TjellFromHell
Ifølge Expressen så må Galatsaray kjøpe en venstreback med Tyrkisk pass for å ikke fylle opp utlenningskvoten.. Det bør bare Roalden ha fått med seg! Isåfall kan vi nok få bra betalt for han siden det ikke finnest ekstremt mange gode tyrkiske venstrebacker.

ostraume

Demir og Drogba?

Høres merkelig ut. Men hallo, her har vi for en gangs skyld muligheten for å selge oss dyrt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Heispassasjer

Legger opp til massiv utskifting i stallen hvis dette stemmer.... Må vel ha ny back up på venstre backen og da...

huleste

Håper Demir er bare rykter. Demidov er hjertelig velkommen! Han er drittsekk, men en god drittsekk.

krakra

Demidov er jo ren og pur klasse. Han vil være vår kanskje beste spiller og vår klare leder i stallen. Det går ikke an å være negativ til Demidov selv om han er noe usympatisk. Hvor mye skal man egentlig kreve?

Når det gjelder Demir så håper jeg i det lengste at han blir, men Galatasaray kan bety en ganske fet pengesum.

ostraume

Quote from: Heispassasjer on January 16, 2014, 13:33:34 PM
. Må vel ha ny back up på venstre backen og da...



Med Hanstveit og Fakiri har vi grei dekning der. Selv om Stråmyhr nok gråter seg i søvn over tanken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Er det ikke sånn at man som regel er ganske nær enighet når spilleren kommer til byen? Da snakker man som oftes sluttforhandlinger og legesjekk. Kan han være klar før helgen?

Willoch

Quote from: dokken on January 16, 2014, 13:24:08 PM

Demir til Galatasaray er for øvrig tidenes overgangssjokk for en Brann-spiller, hvis det stemmer. Han blir lagkamerat med Drogba og Sneijder! Og trent av Mancini!


For ikke å glemme Charlie Adam, hvis agent er i Tyrkia for øyeblikket for å diskutere betingelser.  ;)

Det er definitivt en relativt surrealistisk overgang!

Ellers er det hyggelig å se at Norling tiltrekker seg store navn som Demidov bare måneder etter tiltredelsen som Brann-trener. Vi trenger en spiller av dette kaliberet.

Kagain

Ja, om begge disse går inn kan det blir interessant. Jeg må innrømme at jeg ikke har sett for mange kamper der Demidov har spilt. Har han noenlunde til fart? Hva er hans svake og sterke sider?

Demir ut kan jo bli litt trist, men da er det vi kommer til mitt andre spørsmål:

Hva koster disse overgangene? Altså, hvor mye må Brann betale for å få Demidov inn? Og hvor mange kroner klarer de å presse ut av Galatasaray? Med Roald'n sine tidligere meritter friskt i mente regner jeg med at han legger ut 15 millioner for Demidov og på en eller annen måte får han sånn ettårskontrakt eller noe, spiller godt og går som Bosshaug. Demir får vel man kanskje 1 milllion får, tyrkisk bankgaranti og ingen videresalgsklausul. Så går han til Liverpool eller noe for 30+ millioner.

Super Hasund

Quote from: krakra on January 16, 2014, 13:40:44 PM
Er det ikke sånn at man som regel er ganske nær enighet når spilleren kommer til byen? Da snakker man som oftes sluttforhandlinger og legesjekk. Kan han være klar før helgen?


Sikkert noen på vei fra Trondheim til Bergen med en koffert full i peng.
La Folket Synge

*Feltz*

Xminator

Quote from: TjellFromHell on January 16, 2014, 13:28:15 PM
Ifølge Expressen så må Galatsaray kjøpe en venstreback med Tyrkisk pass for å ikke fylle opp utlenningskvoten.. Det bør bare Roalden ha fått med seg! Isåfall kan vi nok få bra betalt for han siden det ikke finnest ekstremt mange gode tyrkiske venstrebacker.


Det er nok derfor han er aktuell for en overgang ja. Og 2 år igjen av kontrakten tilsier at vi ikke skal selge oss billig. Det bør nærme seg 10 millioner for å være aktuelt.

Corran

Demir til Galatazaray virker merkelig, men i følge artikkel i link over skal jo partene (spiller og lag)være enige om han får tyrkisk pass
Så om dette stemmer så kan jo Brann forlange mye penger. Det er jo en stor klubb som gir inntrykk av at dette er en viktig overgang for dem (viktig da de ikke vil bruke utenlandskvote og alt er enige med spiller) så her kan Brann forlange mye.
Håper ikke de starter forhandlingene under 30 mill :-) og ender opp på rundt 20
Men hvis Demir har forhandlet med dem må jo han hatt lov av klubben til det samt at en klubb forhandler sjelden om personlig kontrakt før de har blitt enig med klubb. Så mest sannsynlig er  klubbene enig om sum

Demidov til Brann høres ut som en god signering. Er en spiller som har gjort det bra men som jeg innimellom har syntes var litt oppskrytt. Men uansett bedre en de vi har og (om jeg ikke husker feil) en spillende midtstopper som vi ikke har noen av i dag. Skal vel ikke mye til for at han tilfører oss litt mer fart bak også :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kid-A

Tviler på at Demidov og Galatasaray har noko hold. Så god er han ikkje, enno vel og merke. Hadde vore tidenes bombe om det faktisk var hold i det.

Demidov har eg ingenting i mot, om han kjem til Brann er det berre eit stort pluss.
- Nokon veit betre enn andre

Kjell249

Det hadde vært herlig om dette slo til. Da ville vi endelig fått en rask spillende midtstopper.

Forøvrig burde dette være gammelt nytt for dere som følger med på forumet:) Nevnte Demidov inn og Demir ut i Demir-tråden i går.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dokken

Quote from: Kid-A on January 16, 2014, 14:09:08 PM
Tviler på at Demidov og Galatasaray har noko hold. Så god er han ikkje, enno vel og merke. Hadde vore tidenes bombe om det faktisk var hold i det.

Demidov har eg ingenting i mot, om han kjem til Brann er det berre eit stort pluss.

Ikke lett å holde styr på Demi-ene i koket.

Men HVIS Demir går til Galatasaray (klarer heller ikke å tro på det, selv om expressen virker sikker) er i hvert fall det et strålende bevis på at den norske ligaen og Brann er et bra springbrett videre i Europa. Det vil hjelpe til å trekke til oss andre lovende svensker.

nero

Demidov er klasse, selv om han er et klessetryne av dimensjoner! Dette er riktig hylle!

Synd med Demir, jeg hadde foretrukket ham foran Hansveit. Hanstveit er gammel, og har garantert ikke blitt noe raskere siden sist han var her.
Lions led by donkeys.

Kid-A

Meinte sjølvsagt Demir og Gala, ikkje Demidov og Gala  ;D

Er einig med nero, foretrekk å behalde Demir i alle fall eitt år til, men om vi får greit betalt, kven er då eg til å klage? Blir nok lånt tilbake eller noko når dei finn ut at han ikkje er god nok for det nivået heilt enno.

Liker at vi er ute etter profilar. Har eit håp om at det kan skje på spissplass også, har ikkje høyrt noko meir om Orlov på eit par dager, kan hende det var hald i at kona ikkje ville flytte til Noreg sidan ho var gravid og dermed usikker på kva som venta ho her. Den andre halvdel med påverknad har vi hatt nok av her i byen
- Nokon veit betre enn andre

Nixon

Skal si det skjer ting når man er vekke fra dataen noen timer!:) Demidov hadde vært konge å fått inn. Selv om det selvsagt er litt urovekkende at han ikke har spilt ett minutt for laget som ligger nederst i den russiske ligaen.

Demir ut er helt greit all en tid vi har fått Hanstveit inn. Vi kunne jo håpet at Demir kom til å heve seg med Norling, men det er jo slett ikke sikkert. Og da er Hanstveit en fullgod erstatter etter min mening.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Super Hasund on January 16, 2014, 13:51:10 PM
Quote from: krakra on January 16, 2014, 13:40:44 PM
Er det ikke sånn at man som regel er ganske nær enighet når spilleren kommer til byen? Da snakker man som oftes sluttforhandlinger og legesjekk. Kan han være klar før helgen?


Sikkert noen på vei fra Trondheim til Bergen med en koffert full i peng.


Tenker du på Ranheim-direktøren?

Det vil nemlig være svært spesielt om en viss ''Mikke Mus klubb'' henter spillere samtidig som de gjennomfører en lønnsreduksjon i spillergruppen, ser det for meg;

-''Her, Vadim, her har du en kontrakt på 2,4 mill i årt. Ehm, men du neder nok opp med rundt 1,9 millioner ettersom spillernes lønn skal reduseres med 20 prosent[tenkt reduksjon, ikke basert på rykter]. Takker du nei til dette vil du riktignok kunne forhandle med hvem du vil, altså vil du kunne si opp kontrakten, trolig i løpet av uken''.


Nixon

Demidov blir vår nye Sæternes/Andresen-overgang!:)
(For de som husker betydningen av disse.)
Rød makt på Hansa

TjellFromHell


dokken

For øvrig er dette en læring i at man ALDRI skal høre på hva spillere sier:

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Kun-RBK-aktuelt-for-Demidov-i-Norge-387250_1.snd#.UtfgTrQg-mZ

Hvorfor sier fotballspillere sånne ting?

Sindre32

Quote from: TjellFromHell on January 16, 2014, 14:32:32 PM


Nesten 7 millioner kroner er da altfor mye for Demir ut fra hva han har vist. Bare å le hele veien til banken hvis det stemmer.

Nixon

Quote from: Sindre32 on January 16, 2014, 14:34:25 PM
Quote from: TjellFromHell on January 16, 2014, 14:32:32 PM


Nesten 7 millioner kroner er da altfor mye for Demir ut fra hva han har vist. Bare å le hele veien til banken hvis det stemmer.


Ja, vi kan umulig være misfornøyd med en slik sum!
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on January 16, 2014, 14:31:33 PM
Demidov blir vår nye Sæternes/Andresen-overgang!:)
(For de som husker betydningen av disse.)


Ja fullstendig enig. Sæternesovergangen var skiftet fra kjøp av avdanket og utbrukt til spillere som kom for å vinne noe.
Brannsupporter.

Corran

Quote from: TjellFromHell on January 16, 2014, 14:32:32 PM

Stor forskjell i pris på spiss og på back (i de fleste tilfeller), men på den annen side så er Galatasaray en større klubb i en større liga. Burde klart å hanke inn 10 mill på ham om Galatasaray er så kåt på ham som en får inntrykk av. Men 8 mill for en back så går vi gått i pluss og kan vel hente en minst like god erstatter for halve summen.
Det triste er at vi ikke for se om han er bedre en det han har fått vist under Skars, noe jeg har mistanke om
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up