• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Belfort

Quote from: tsrqpo on January 10, 2014, 18:43:58 PM
Søkte litt på Gefles gullgutter, og fant en profil på Lundevall som sier han er venstrefota.. Det er i så fall godt nytt. Har tidligere lest st han er best med høyre, men god med begge.
Hadde uansett vært flott om det er venstre som er beste foten hans.

http://no-no.soccerwiki.org/player.php?pid=55483


Hvis du ser på YouTube klipp av Gefle i 2013 vil du i ihverfall se at alle skudd og innlegg er med høyre

tsrqpo



Xminator

Joda vi trenger 4-dobbel dekning på høyrekanten!


Kagain


Gepard

Dersom nå Pusic forsvinner ut, betyr ikke det at man nå skal hente inn 3 spillere ? De har hatt mål om å erstatte Finne og en til (hjelp meg her,.) og det var før Martin nå er på vei ut. Det lukter vel to spisser inn nå ? Skal vi tippe på Orlov og Azar .... ?

Gulløl

Eller Orlov og Helstad ?

Ja to spisser må inn. Personlig håper jeg både Karadas og Helstad er helt uaktuelle.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

January 13, 2014, 12:05:21 PM #4108 Last Edit: January 13, 2014, 12:06:53 PM by Belfort
Noen av stopperne våre bør vel også snart forsvinne sånn at det åpner for flere kvalitetsspillere inn.

Xminator

Finne er i mine øyne erstattet med Drame. Vi har en Lorentzen i bakhånd for enkeltkamper. Forsvinner Pusic må han erstattes, Orlov virker da naturlig, men jeg skulle fortsatt ønske man siktet litt høyere. Det kan jo åpne for at Azar tar ett år i Brann, men noe mer enn det, eller som lagbærer? Neppe. Det er i så fall som innbytter.

Lasaron

Quote from: Gepard on January 13, 2014, 12:01:12 PM
Dersom nå Pusic forsvinner ut, betyr ikke det at man nå skal hente inn 3 spillere ? De har hatt mål om å erstatte Finne og en til (hjelp meg her,.) og det var før Martin nå er på vei ut. Det lukter vel to spisser inn nå ? Skal vi tippe på Orlov og Azar .... ?


Nordkvelle. Når Brann snakker om at de og de spillerne skal erstattes, så tror jeg ikke på dem. Det er bare noe de sier. Så det resonnementet ditt kan du nok hive i dass.

Realitetene er vel mer sånn her: Norling vil ha ca. 20 utespillere i stallen. Hvis Pusic forsvinner så er vi nede i nettopp 20 (medregnet Lorentzen). Da må ytterligere en spiller ut før én spiller kommer inn. Det er jo ikke sikkert alt skjer i den rekkefølgen, men jeg har liten tro på at de henter tre etablerte spillere.

Tren på langskudd

Gepard

Azar, om  han kommer, blir en joker på benken. Mm han går enda et nivå opp fra det han viste i Sogndal i fjor.

Men for en bra mann å ha på benken, skaper kaos om han kommer inn i sluttminuttene når vi jakter scoring. Stemningen steg alltid i taket på Hansa når Karadas kom inn og rablet gal.

Kan hende Norling ser for seg Orlov, Huseklepp, Lorentsen og Drame som bra nok dekning for 2 spissplasser, men for meg virker det som litt vel for mye byrde på Lorentsen og Drame, som da hadde fått enormt med spilletid neste år,i¨å for seg ikke et problem det, men risikoen er jo der for at det hadde blitt for drøy talentsatsning.

Nei det lukter inn med to spisser med pondus, om Martin forsvinnner.

Lasaron

Quote from: Xminator on January 13, 2014, 12:07:17 PM
Finne er i mine øyne erstattet med Drame. Vi har en Lorentzen i bakhånd for enkeltkamper. Forsvinner Pusic må han erstattes, Orlov virker da naturlig, men jeg skulle fortsatt ønske man siktet litt høyere. Det kan jo åpne for at Azar tar ett år i Brann, men noe mer enn det, eller som lagbærer? Neppe. Det er i så fall som innbytter.


Jeg syns det er en svært dårlig idé å hente Azar. Han er i beste fall god nok til å styrke benken. Det henter vi ikke 33-åringer til, enkelt og greit. Dessuten tror jeg han vil stå litt i veien for Lorentzen, som har et stort potensial. Det kan meget godt tenkes at Azar blir med i kamptropper som Lorentzen ikke får være med i. Man tenker kanskje at kampen kan utvikle seg slik at man får mer bruk for Azar enn for Lorentzen. Men hva om så ikke skjer, og at det hadde blitt en ypperlig mulighet til å gi Lorentzen spilletid? Slik vil Azar stå i veien.
Tren på langskudd

Gepard

January 13, 2014, 12:49:16 PM #4113 Last Edit: January 13, 2014, 12:52:22 PM by Gepard
Men Azar har noe å tilføre kamptroppen som er ekstremt viktig, Power. Vil si at Huseklepp, Lorentsen og Drame kjemper om ene spissplassen, mens det blir naturlig å tenke at makkeren til en av disse tre blir Orlov (dersom han nå kommer) , hva skal så erstatte han om han blir skadet ?

Spisspar som Huseklepp-Lorentsen, Huseklepp-Drame, eller for den saks skyld Drame- Lorentsen, ser da litt vel spedt ut. Jeg ville hvertfall hatt en spiller med mer power til å utfylle tekniske\målfarlige typer som disse tre.

Så kan man selvsagt si at det vil gå utover spilletiden til Drame\Lorentsen om vi henter en erstatter for Pusic (i tilegg til Orlov), men jeg tror det kommer til å gå utover branns prestasjoner om vi ikke har en backup for Orlov. Tror heller det er bedre for Lorentsen\Drame om de får muligheten til å spille sammen med en sterk spiss som gir de bedre arbeidsbetingelser, tror det vil være bedre for utviklingen deres enn å spille i et ikke-fungerende spisspar.

Jeg sier ikke at man må velge Azar som backup for Orlov, ingenting hadde vært bedre enn om vi kan hente enda bedre kvalitet, men det er kanskje mest naturlig å få inn Azar.

Lasaron

Norling får pent sette opp et grunnspæll som ikke er avhengig av en kraftspiss for å fungere. Nei takk til Azar. Han er helt klart for dårlig til å være 33 år, uavhengig av spillertype.
Tren på langskudd

Gepard

Selv Barcelona fikk kritikk av sine egne for ikke å ha en plan b i angrep når de stanget mot kompakte forsvar. Da tror jeg det kan bli litt vel naivt å skulle forvente at Norling ikke vil ha behov for å utforme stallen slik at man har komplimentære ferdigheter til rådighet.

Lasaron

Quote from: Gepard on January 13, 2014, 13:07:33 PM
Selv Barcelona fikk kritikk av sine egne for ikke å ha en plan b i angrep når de stanget mot kompakte forsvar. Da tror jeg det kan bli litt vel naivt å skulle forvente at Norling ikke vil ha behov for å utforme stallen slik at man har komplimentære ferdigheter til rådighet.


Greit nok, men Azar er for gammel og dårlig.
Tren på langskudd

Gulløl

January 13, 2014, 15:14:55 PM #4117 Last Edit: January 13, 2014, 15:18:37 PM by Gulløl
Her er en Malmø spiller som leter etter en ny klubb. Spiss som var utlånt i fjor. Kan brukes på begge kantene også. Spørs om Nordling vurderer han som god nok siden han lot han gå på utleie i fjor. Men han hadde steinhard konkurranse i Malmø. Er blitt beskrevet som en av Malmös mest lovande spisser, moden i spillet sitt og kraftfull.Går heller for han her en Azar Karadas.

http://www.fotbolldirekt.se/2014/01/13/pa-vag-bort-fran-mff-han-ar-och-traffar-en-klubb/

http://www.eliteprospects.com/football/player.php?player=464
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Quote from: Gulløl on January 13, 2014, 15:14:55 PM
Her er en Malmø spiller som leter etter en ny klubb. Spiss som var utlånt i fjor. Kan brukes på begge kantene også. Spørs om Nordling vurderer han som god nok siden han lot han gå på utleie i fjor. Men han hadde steinhard konkurranse i Malmø. Går heller for han her en Azar Karadas.

http://www.fotbolldirekt.se/2014/01/13/pa-vag-bort-fran-mff-han-ar-och-traffar-en-klubb/

http://www.eliteprospects.com/football/player.php?player=464



Nei, vi må opp et nivå nå. Skal Brann være en troverdig kandidat i toppen så må vi legge listen høyere

Kid-A

- Nokon veit betre enn andre

dragn


Kid-A

Kall meg gjerne galen, men hadde ikkje protestert om det hadde skjedd. Ser på sjansen som særs liten, uansett...
- Nokon veit betre enn andre

Belfort

Quote from: Kid-A on January 13, 2014, 15:37:52 PM


Er ganske så sikker på at det ikke kommer norske spillere inn. De som blir hentet nå er spillere som Norling har sett og typer som passer inn i hans system

Kid-A

Dei to førstnevnte reknar eg med Norling har fått med seg, mtp. kort veg frå Malmø til København samt at Moa (om enn urealistisk), har levert i ein større liga enn TL
- Nokon veit betre enn andre

Klaus_Brann

Quote from: dragn on January 13, 2014, 16:46:26 PM
nicki bille nielsen?


Nei takk. Overvurdert, overpriset og klessetryne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tsrqpo

Quote from: dragn on January 13, 2014, 16:46:26 PM
nicki bille nielsen?


Fatter ikkje at folk er kritisk til Orlov, grunnet statistikk, men positiv til NBN. Ka hadde han i fjor? 8/9mål og 3 assist, (husker ikke nøyaktig, arrester meg gjerne) for RBK?
Ikke veldig imponerende

Bazinga

Quote from: Gepard on January 13, 2014, 12:49:16 PM
Men Azar har noe å tilføre kamptroppen som er ekstremt viktig, Power. Vil si at Huseklepp, Lorentsen og Drame kjemper om ene spissplassen, mens det blir naturlig å tenke at makkeren til en av disse tre blir Orlov (dersom han nå kommer) , hva skal så erstatte han om han blir skadet ?
Jeg sier ikke at man må velge Azar som backup for Orlov, ingenting hadde vært bedre enn om vi kan hente enda bedre kvalitet, men det er kanskje mest naturlig å få inn Azar.


Azar hadde vore henta om Skarsfjord enno var trenar. Etter det eg veit vil ikkje Norling ha Karadas og overgangen gjekk i dass. Karadas skulle skrive under for Brann og sa til Sogndal at det var uaktuelt med ein sesong der (fordi han hadde blitt lovd ein overgang til Brann) Karadas er ferdig i Sogndal og Brann skifta trenar som ikkje vil ha han.
Karadas havnar mest truleg litt lenger sør for Bergen, i Sandnes.

dragn

Quote from: tsrqpo on January 13, 2014, 17:47:31 PM
Quote from: dragn on January 13, 2014, 16:46:26 PM
nicki bille nielsen?


Fatter ikkje at folk er kritisk til Orlov, grunnet statistikk, men positiv til NBN. Ka hadde han i fjor? 8/9mål og 3 assist, (husker ikke nøyaktig, arrester meg gjerne) for RBK?
Ikke veldig imponerende


Ifølge wikipedia hadde dem like mange mål, bare at Orlov spilte 28 kamper mens Bille spilte 18. Regner vi målsnitt per kamp, er det plutselig litt forskjell. Jeg mener iallefall Bille er en god spiss i norsk målestokk. 

Xminator

January 13, 2014, 18:25:16 PM #4128 Last Edit: January 13, 2014, 18:27:41 PM by Xminator
Om BN spiller 30 kamper som den mot oss på Lerkendal så er det ikke vanskelig å velge...

Men det er fortsatt ikke noe som setter fart i folk. En Ojo hadde for folk flest betydd mer.

Nixon

Quote from: dragn on January 13, 2014, 18:16:10 PM
Quote from: tsrqpo on January 13, 2014, 17:47:31 PM
Quote from: dragn on January 13, 2014, 16:46:26 PM
nicki bille nielsen?


Fatter ikkje at folk er kritisk til Orlov, grunnet statistikk, men positiv til NBN. Ka hadde han i fjor? 8/9mål og 3 assist, (husker ikke nøyaktig, arrester meg gjerne) for RBK?
Ikke veldig imponerende


Ifølge wikipedia hadde dem like mange mål, bare at Orlov spilte 28 kamper mens Bille spilte 18. Regner vi målsnitt per kamp, er det plutselig litt forskjell. Jeg mener iallefall Bille er en god spiss i norsk målestokk. 


Selv om det hadde vært likt hadde jeg valgt dansken. Vår største profil er Norling, så jeg sier ja takk til spillere som kan få litt mediaomtale og trekke folk til kampene.
Rød makt på Hansa

krakra

Men han er jo en drittsekk fra RBK som ikke er særlig god. Hvor mange folk vil han trekke? Hvis vi hadde hentet han først så kanskje, men nå er han bare RBK-kødden.

Nixon

Quote from: krakra on January 13, 2014, 19:04:56 PM
Men han er jo en drittsekk fra RBK som ikke er særlig god. Hvor mange folk vil han trekke? Hvis vi hadde hentet han først så kanskje, men nå er han bare RBK-kødden.


Hvis det stod mellom han og Orlov. Men han er jo slett ikke noe førstevalg.
Rød makt på Hansa

EspenF

Jeg syntes det hadde vært spennende om vi IKKE erstattet Pusic jeg, da tvinges vi til å satse på de vi har, som da er 1 gammel Huus, og 3 unge, Drame, Barmen ( har uttalt at han vil bli toppskårer i år) og Lorentzen i prioritert rekkeføge. Da har vi 4 spisser til 2 plasser, med Askar og Larsen i bakhånd, kanskje Larsen som en darkhorse ved siden av Huus?

Jose Arrogantio

Barmen er ikke spiss og vi trenger mer enn en type spiss i stallen. Pusic må erstattes.

dudo

Quote from: EspenF on January 13, 2014, 19:30:17 PMBarmen ( har uttalt at han vil bli toppskårer i år)


I så tilfelle tror jeg vi rykker ned.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Barmen kan sikkert bli en bra spiss han. I 4-4-2 der han har den "dype" rollen, inlegg fra kant og Barminator inn i lange klyv. Da kan han score en 10+ mål. Men en ny spiss må seff inn.

Gepard

Ehhhhh Barmen som spiss ? Mulig jeg husker feil, men ble han ikke prøvd der en kamp i fjor, og han var fullstendig KATASTROFE i den kampen ?

Jose Arrogantio

Hvis jeg ble ansatt i Brann ville jeg også sagt at jeg vil bli toppskorer i Brann. Betyr ikke at jeg har noen sjangs til å bli det.

Ricky

Barmen var helt hjelpeløs som spiss. Det eneste han kan foran kassen er å komme løpende umarkert inn i feltet på innlegg, og det kan han fordi 'ingen' markerer motstanderens defensive midtbanespiller.
Selvfølgelig, han har jo bare såvidt rundet 20, så det er jo ikke utenkelig at han kan plukke opp både det ene og det andre om han får prøve seg lenge nok. Men håper vi er ferdige med sånne prosjekter.

Lasaron

Quote from: Gepard on January 13, 2014, 20:56:29 PM
Ehhhhh Barmen som spiss ? Mulig jeg husker feil, men ble han ikke prøvd der en kamp i fjor, og han var fullstendig KATASTROFE i den kampen ?


Han er jo litt målfarlig, og det er lettere å spille godt som spiss i 4-4-2. Men han er bak Huse, Dramé, Lorentzen og Larsen i spisskøen.
Tren på langskudd

apop

Quote from: Gepard on January 13, 2014, 20:56:29 PM
Ehhhhh Barmen som spiss ? Mulig jeg husker feil, men ble han ikke prøvd der en kamp i fjor, og han var fullstendig KATASTROFE i den kampen ?


Kunne vært verre, kunne vært Eirik Bakke som spiss *grøss*

Kjell249

Quote from: apop on January 14, 2014, 10:10:04 AM
Quote from: Gepard on January 13, 2014, 20:56:29 PM
Ehhhhh Barmen som spiss ? Mulig jeg husker feil, men ble han ikke prøvd der en kamp i fjor, og han var fullstendig KATASTROFE i den kampen ?


Kunne vært verre, kunne vært Eirik Bakke som spiss *grøss*
Da hadde vi vel andre spillere som kunne score mål? Gustav, Huseklepp og PVM. Med dagens spillere er det bare Amin og Huseeklepp som scorer jevnt og trutt. Resten er vel vaksinert mot å score.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Churchill

Nå er jeg lei av bare å høre om spillere som vil forlate klubben. Nå vil jeg ha noen INN. Skjer det ikke noe snart? Ikke et rykte en gang?
...we shall never surrender.

Gepard

Usedvanlig kjedelig på overgangsfronten ja.....

Men vi skal være glad for at vi hvertfall ikke mister nøkkelspillere som andre lag holder på med. Stefan johansen og mads møller dæhli (pluss solskjær) er svært tunge exiter hos Molde og Godset.

Kjell249

De får vel greit med penger også... Solskjær blir verre å erstatte. Skullerud var vel ikke glimrende i VIF.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Quote from: Gepard on January 15, 2014, 10:25:45 AM
Usedvanlig kjedelig på overgangsfronten ja.....

Men vi skal være glad for at vi hvertfall ikke mister nøkkelspillere som andre lag holder på med. Stefan johansen og mads møller dæhli (pluss solskjær) er svært tunge exiter hos Molde og Godset.

I tillegg har vi vel ikke så mange nøkkelspillere å miste:D Muligens Badji og Huseklepp, men de strålte vel ikke akkurat i 2013. Blir noe annet enn når Rudolf og Ojo gikk.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Quote from: Kjell249 on January 15, 2014, 10:37:54 AM
De får vel greit med penger også... Solskjær blir verre å erstatte. Skullerud var vel ikke glimrende i VIF.


Litt vanskelig å dømme Skulleruds prestasjoner for Vålerengen all den tid Andresen var manager.
Tren på langskudd

Tom C

January 15, 2014, 11:50:06 AM #4147 Last Edit: January 15, 2014, 11:53:47 AM by Tom C
Kunne også tenkt meg Kind-Bendiksen inn. Ser for meg at det hadde vært en bra mann å ha sentralt sammen med Badji og Haugen. Ser at NRK mener å vite at foruten Molde, som har meldte sin interesse allerede i fjor sommer, så er det en 4-5 andre eliteserieklubber som er interesserte i spilleren som har proklamert at han ikke vil være med TIL ned i 1. div. Godset er også nevnt, og jeg håper Brann også er en av de som er aktuelle.

Tror dette ville vært en kanon-signering for Brann, som flere andre har nevnt tidligere her. Gjerne som erstatter for Soko, som jeg mener er for treg og dårlig.
Aldri mer Obos....

Lasaron

Quote from: Tom C on January 15, 2014, 11:50:06 AM
Kunne også tenkt meg Kind-Bendiksen inn. Ser for meg at det hadde vært en bra mann å ha sentralt sammen med Badji og Haugen.


Hva mener du? At de skal spille samtidig, eller at det er en bra trio til å rullere på de to sentrale plassene i 4-4-2 som Norling vitterlig skal bruke?
Tren på langskudd

Gulløl

January 15, 2014, 13:02:30 PM #4149 Last Edit: January 15, 2014, 13:05:39 PM by Gulløl
Pontus Jansson, en av MFF spillerne som ser mest opp til Rikard Norling er i ferd med å forlate klubben. Han kan være villig til å betale seg ut av kontrakten for å forlate klubben i januar. Er på tur med det svenske landslaget for tiden. Er midtstopper, ikke det Brann trenger mest men han er en hylle eller to over de midtstopperne vi har. Han er beskrevet som en av de to tre viktigste spillerne på MFF i fjor og var midtstopper for et lag som bare slapp inn 30 mål. Flere klubber har vært ute etter han blant annet Aston Villa men ingen ting har skjedd enda. Det er vel lite realistisk at Brann henter han men hans sterke kobling til Rikard Norling kan gi et lite håp. Behøver ikke bli en veldig dyr mann siden det ikke er så lang tid igjen av kontraktstiden. Spranget ut i Europa kan han ta fra Brann under den treneren som har bidratt sterkt til å gjøre han til den klassespilleren han er i dag.

http://www.expressen.se/kvp/sport/jansson-jag-vet-att-rikard-var-besviken/

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/malmo-ff/jansson-kan-sjalv-betala-mff-vill-att-alla-ska-bli-nojda/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up