• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Super Hasund


Håper Norling kan finne en svensk klassestopper til en anstendig pris.
[/quote]

Hva med Milosevic i A.I.K? Sikkert billigere med Semb Berge.
La Folket Synge

*Feltz*

dragn

Ifølge transfermarkt har de begge en verdi på rundt 6,5-8 millioner. Milosevic har også ifølge wikipedia spilt en a-landskamp for Sverige, tviler på at han blir billig.

Men synes Brann skal ta seg råd uansett hvis det gir oss en god stopper!

Sindre32

Quote from: dragn on December 10, 2013, 16:23:51 PM
Ifølge transfermarkt har de begge en verdi på rundt 6,5-8 millioner. Milosevic har også ifølge wikipedia spilt en a-landskamp for Sverige, tviler på at han blir billig.

Men synes Brann skal ta seg råd uansett hvis det gir oss en god stopper!


Ifølge Transfermarkt er Markus Jonsson verdt over 5 millioner, neppe noen spesielt god pekepinn hva priser angår.

dragn

Det er sant! Men vil tro Semb Berge og Milosevic er relativt likestilt. Ville kanskje trodd AIK gir bedre rammebetingelser enn ODD ballklubb, men hva vet jeg.

Gepard

Bangura aktuell for London og Crystal Palace for få måneder siden, ender opp i Hviterussland. Auuooch..

Ellers er det bare å fastlå, Vindheim hadde neppe signert om Skars forstsatte. Birkelund og Finne tror jeg fortsatt hadde vært i Brann med Norling ved roret.. -hvertfall Finne.

Super Hasund

Er det en mulighet for å hente enten Milosevic eller Semb Berge for 4-5 millioner kr., så må Brann bare smelle til.

Forsvaret er vår svakeste lagdel og skriker etter en klassespiller. Midtstopper av høyklasse bør være pri 1. når overgangsvinduet starter.


Eg har ganske bra kontroll på kvalitetene til Milosevic men har ellers ingen kontroll på resten av stopperene i Allsvenskan. Sikkert flere der som kan styrke oss.

Etter at det ble bestemt at Bangura stikker utenlands så er det bare Semb Berge av kvalitet (som vi kan ha en sjangse på) i Norge.

Personlig håper eg på Semb Berge. Ung,Norsk og flere hakk bedre enn det vi har fra før. Dette går heller ikke utover utlendingskvoten, og gi dermed plass til en billigere utlending fremover på banen.
La Folket Synge

*Feltz*

StuckedPaaOstlandet

Jeg mener det er like viktig å få inn en god spiss. Vi har allerede 5 stoppere i stallen, 3 av de er unge og kan ta steg, Mojsov har nå en halv sesong i beina, og kan komme i bedre form neste år og kanskje Jonsson er kvitt åreknutene?. Er selvfølgelig for å få inn Semb Berge, men tror Odd priser han ut av markedet, de vil nok kun selge til utlandet. Har ikke helt troen på at noen av spissene vi har nå putter 15+ i løpet av en sesong.

Klaus_Brann

Quote from: Røde Mor on December 10, 2013, 10:20:26 AM
Brann bør absolutt være med på denne budrunden, men det store spørsmålet er vel egentlig om Norling ser for seg denne mannen som et godt tilskudd. Kjenner han til Bangura i det hele tatt? Ellers så jeg i artikkelen at han i 2009 var regnet som en av Norges best midtbanespillere av de som da var interessert i han fra Aafk. Dette bør jo tyde på at han i tillegg til fart har en grei pasningskvalitet over arbeidet sitt?


Jeg stresser ikke. Norling har helt sikkert folk i tankene, og jeg tipper vi kan finne like god kvalitet i Allsvenskan.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Hent Demidov hjem til Norge sier nå jeg. Da får vi alt vi trenger. En suveren klassestopper og en ledertype med vinnerskalle som faen.

http://www.adressa.no/100Sport/fotball/internasjonal/article405950.snd
Får visstnok ikke spille i Russland. Antar han tjener fett der, men han må da savne å spille fotball snart.

Jose Arrogantio

Satt og tenkte på ham her om dagen. Ville vært supert.

dudo

Demidov hadde vært helt perfekt! Men tror han er uoppnåelig for oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: dudo on December 11, 2013, 00:53:39 AM
Demidov hadde vært helt perfekt! Men tror han er uoppnåelig for oss.


Det har du nok dessverre rett i. Han kan nok få tilbud fra bedre ligaer, og hvis han først vurderer Norge kan vi neppe matche RBK.

Lasaron

Tja, vi har da Rikard Norling, mens bartene har Per Joar Hansen. Dessuten er det gøyere å vinne seriegull med Brann enn med bartene. Hos oss vil Demidov gå rett inn som bærebjelke og kaptein.
Tren på langskudd

Kid-A

Ser ikkje heilt korleis Brann skal ha råd til å få kjøpt Fredrik Semb Berge frå Odd sånn utan vidare med mindre vi brukar størstedelen av budsjettet på ein spelar aleine.

Odd er ikkje kjent for å overprise spelerane sine, nei, men det er ikkje berre Odd som skal ha pengar om han forsvinn. Han fyren frå Skien som vann 112 mill i Eurojackpot kjøpte 25% av Semb Berge for å gi Odd ei økonomisk innsprøyting rett etter han vann, så om Odd selg han skal dei sikkert ha markedsverdi for Semb Berge + kjøpende klubb skal betale ut dei 25% det er snakk om. Alle skal ha og mykje vil ha meir.

Uansett, ein god spelar, men spørst om ikkje Odd vil kreve litt for gullkalven sin. Hadde vore best for alle om Odd rykte ned, då kunne vi fått han på billigsalg og vi hadde vore kvitt Fagermo.
- Nokon veit betre enn andre

brann89

Quote from: Kid-A on December 11, 2013, 08:45:20 AM
Ser ikkje heilt korleis Brann skal ha råd til å få kjøpt Fredrik Semb Berge frå Odd sånn utan vidare med mindre vi brukar størstedelen av budsjettet på ein spelar aleine.

Odd er ikkje kjent for å overprise spelerane sine, nei, men det er ikkje berre Odd som skal ha pengar om han forsvinn. Han fyren frå Skien som vann 112 mill i Eurojackpot kjøpte 25% av Semb Berge for å gi Odd ei økonomisk innsprøyting rett etter han vann, så om Odd selg han skal dei sikkert ha markedsverdi for Semb Berge + kjøpende klubb skal betale ut dei 25% det er snakk om. Alle skal ha og mykje vil ha meir.

Uansett, ein god spelar, men spørst om ikkje Odd vil kreve litt for gullkalven sin. Hadde vore best for alle om Odd rykte ned, då kunne vi fått han på billigsalg og vi hadde vore kvitt Fagermo.


Det hadde jo vært en drøm ;)
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Leffen

Fra Twitter:

According to @mtnfootball, Norwegian club @skbrann is monitoring striker Victor Namo (b. 03.11.1988) of #NasarawaUnited

Victor Namo was top scorer in the #NPFL 2013 with 18 goals. Fans of #skbrann should note that 13 of the goals came from the penalty spot

dragn

blir neppe mer enn et lån fram til sommeren

dragn

Quote from: Kid-A on December 11, 2013, 08:45:20 AM
Ser ikkje heilt korleis Brann skal ha råd til å få kjøpt Fredrik Semb Berge frå Odd sånn utan vidare med mindre vi brukar størstedelen av budsjettet på ein spelar aleine.

Odd er ikkje kjent for å overprise spelerane sine, nei, men det er ikkje berre Odd som skal ha pengar om han forsvinn. Han fyren frå Skien som vann 112 mill i Eurojackpot kjøpte 25% av Semb Berge for å gi Odd ei økonomisk innsprøyting rett etter han vann, så om Odd selg han skal dei sikkert ha markedsverdi for Semb Berge + kjøpende klubb skal betale ut dei 25% det er snakk om. Alle skal ha og mykje vil ha meir.

Uansett, ein god spelar, men spørst om ikkje Odd vil kreve litt for gullkalven sin. Hadde vore best for alle om Odd rykte ned, då kunne vi fått han på billigsalg og vi hadde vore kvitt Fagermo.


Er det ikke sånn at Brann betaler en sum til Odd, si markedspris på rundt 7-8 mill. 25% av disse går til investoren?

dudo

Hvordan kunne Valsvik fungert i et spillende forsvar?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: Leffen on December 11, 2013, 15:20:29 PM
Fra Twitter:

According to @mtnfootball, Norwegian club @skbrann is monitoring striker Victor Namo (b. 03.11.1988) of #NasarawaUnited

Victor Namo was top scorer in the #NPFL 2013 with 18 goals. Fans of #skbrann should note that 13 of the goals came from the penalty spot


Kan det stemme? Det hørtes da voldsomt drøyt ut, det er jo flere straffer enn vi har fått totalt de siste 4 årene.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Nixon

Når det gjelder Namo blir jeg litt skeptisk til at han ikke har klart å forlate hjemlandet i såpass høy alder.
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Gulløl on December 11, 2013, 16:58:14 PM
Skrytevideoen på Victor Namo
http://www.youtube.com/watch?v=rnZrCZpDtNY


imponerende måte han fikser den corneren på, etter 22 sekunder...

Nixon

Quote from: Falkman on December 11, 2013, 17:09:25 PM
Quote from: Gulløl on December 11, 2013, 16:58:14 PM
Skrytevideoen på Victor Namo
http://www.youtube.com/watch?v=rnZrCZpDtNY


imponerende måte han fikser den corneren på, etter 22 sekunder...


Skårer han mål i den skrytevideoen? Gav opp etter 2.30 og enda var det 10 minutter igjen... Ser ut som et kupp!:)
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on December 11, 2013, 17:18:59 PM
Quote from: Falkman on December 11, 2013, 17:09:25 PM
Quote from: Gulløl on December 11, 2013, 16:58:14 PM
Skrytevideoen på Victor Namo
http://www.youtube.com/watch?v=rnZrCZpDtNY


imponerende måte han fikser den corneren på, etter 22 sekunder...


Skårer han mål i den skrytevideoen? Gav opp etter 2.30 og enda var det 10 minutter igjen... Ser ut som et kupp!:)


kan det være noe i ryktene om at "tre corner/straffe"-regelen praktiseres i Nigeria?? det vil jo i så fall gi en plausibel forklaring på alle de angivelige straffe-scoringene.. og at den såkalte skrytevideoen innledes med at han sleiver et innlegg inn i en motspiller, slik at det ender med corner..

Belfort

Skal ihverfall ikke stå på at den videoen er i overkant skrytete av spilleren

Kagain

Quote from: dragn on December 11, 2013, 15:29:49 PM
blir neppe mer enn et lån fram til sommeren


...som ender med at han ikke får prøvd seg for Brann i maks to cupkamper. Skeptisk. Meget skeptisk. En spiss som har scoret 18 mål i løpet av sesongen ville man jo trodd hadde vært et tilskudd, men når det viser seg at 13 av disse har kommet på straffe blir jo bildet et helt annet...

dragn

Etter å ha sett den videoen, kunne han scoret 30 for min del, og likevel vært uaktuell.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 11, 2013, 17:18:59 PM
Quote from: Falkman on December 11, 2013, 17:09:25 PM
Quote from: Gulløl on December 11, 2013, 16:58:14 PM
Skrytevideoen på Victor Namo
http://www.youtube.com/watch?v=rnZrCZpDtNY


imponerende måte han fikser den corneren på, etter 22 sekunder...


Skårer han mål i den skrytevideoen? Gav opp etter 2.30 og enda var det 10 minutter igjen... Ser ut som et kupp!:)


Hehe, ga opp etter at de viste at han skaffet corner...
Håper dette forblir rykter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Virker som en klassisk "Walstad-prøvespiller".
Ballen skal fremover!

krakra

Quote from: Henki on December 11, 2013, 20:06:53 PM
Virker som en klassisk "Walstad-prøvespiller".
Det var da noe som startet før Walstad kom.

Ricky

Fantastisk video. Foreløpige favoritten er 9:15, når han bommer clean på ballen når han skal slå innlegg.

Respekt til de speiderne som jevnlig klarer å oppdage fremtidens stjernespillere i den ligaen der. Ser fryktelig Mikke Mus ut.

Spelaren

Gå av.

Corran

Ga opp etter under to minutter Virket ikke imponerende i det hele tatt
Og gressmatten så dårligere ut en staddaen på sitt verste
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Corran on December 11, 2013, 23:50:09 PM
Ga opp etter under to minutter Virket ikke imponerende i det hele tatt
Og gressmatten så dårligere ut en staddaen på sitt verste


Kunstgress er tingen nedi Afrika og der ;) .
Gå av.

Lidenskapen

Bolanos kunne vel vært en spennende spiller og signere?
Ferdig i FCK til sommeren, koster sikkert ikke mye og hente i jan?
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Tro hvem Victor Namo skal prøvespille med ?? Tirsdags gjengen i Brann har vel noen treninger nå i desember. Han tar vel kanskje nivået der. En tunnel på Egil Austbø før han runder Helge Karlsen på vingen så har han vel kontrakt (eller ikke siden Walstad og Skarsfjord har sluttet)  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Nå trenger vi noen navn fra Pamer både i forhold til nye spillere og sportssjef.

Utmedsnolken

Tormod bergersen sier det er lav odds for at hanstveit snart signeres, mens pamer gir han 10 i odds for at det skjer. (fra twitter)
"og der snubler Sæternes igjen"

Kagain


Gulløl

Erlend Hanstveit kommer ikke, det sier seg selv. To tre spillere skal inn i stallen og være et stort bidrag for å heve laget fra 8 plass til et medalje lag. Da velger Nordling på en eller to hyller høyere til spillere som går rett inn på laget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg klarer heller ikke å tolke Norling dit hen at Hanstveit er særlig aktuell. Men han vil til klubben, og siden det ligger an til satsing på klassespillere og ungdom (Hanstveit er ingen av delene) så tror jeg ikke han vil prise seg selv ut akkurat.
Tren på langskudd

Belfort

Vil også tro at Norling går for en stopper som er en del yngre enn Hanstveit

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

Mener at Skarsfjord i en av sine siste intervju etter oppsigelsen gav uttrykk for at de hadde noen virkelige spennende overganger på gang. Men nå er noen uker gått og vi har ikke sett eller hørt noe til de. Kan ikke tenke meg i min villeste fantasi at de aktuelle spillerne trekker seg fordi at det er Norling som blir trener istedenfor Skarsfjord. Ting kan vel tyde på de "spennende overgangene" var Azar Karadas og Erlend Hanstveit og kanskje han trefoten fra Nigeria som det ryktes om i går. Jaja tror vi skal være glad for at Skarsfjord tiden er ute.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Belfort on December 12, 2013, 16:21:45 PM
Vil også tro at Norling går for en stopper som er en del yngre enn Hanstveit


Ser diverre ut som du kanskje tar feil.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7041255.ece
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kid-A

Quote from: dragn on December 11, 2013, 15:31:44 PM
Quote from: Kid-A on December 11, 2013, 08:45:20 AM
Ser ikkje heilt korleis Brann skal ha råd til å få kjøpt Fredrik Semb Berge frå Odd sånn utan vidare med mindre vi brukar størstedelen av budsjettet på ein spelar aleine.

Odd er ikkje kjent for å overprise spelerane sine, nei, men det er ikkje berre Odd som skal ha pengar om han forsvinn. Han fyren frå Skien som vann 112 mill i Eurojackpot kjøpte 25% av Semb Berge for å gi Odd ei økonomisk innsprøyting rett etter han vann, så om Odd selg han skal dei sikkert ha markedsverdi for Semb Berge + kjøpende klubb skal betale ut dei 25% det er snakk om. Alle skal ha og mykje vil ha meir.

Uansett, ein god spelar, men spørst om ikkje Odd vil kreve litt for gullkalven sin. Hadde vore best for alle om Odd rykte ned, då kunne vi fått han på billigsalg og vi hadde vore kvitt Fagermo.


Er det ikke sånn at Brann betaler en sum til Odd, si markedspris på rundt 7-8 mill. 25% av disse går til investoren?


Litt usikker, men vil nesten tru det. Derfor tipper eg at sidan Semb-Berge er ein ettertrakta mann, kjem dei til å krevje litt meir for han slik at dei får meir igjen enn dei 75% av marknadsprisen på 7-8 mill. Uansett, god spelar, men har ikkje heilt trua på at han kjem over fjellet til Bergen.

- Nokon veit betre enn andre

Go Up