• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

pidre

Bangura ja JA JA - ein solid forsterkning.

Kind-Bendiksen - TJA. Litt betre enn dei andre på eit nedrykkslag i TL, men han har ikkje imponert meg. Synes han er bak Badji og Haugen. Ok som Bosman og squadplayer, og som erstatter for Soko.

Bakenga - NEI TAKK. Har aldri imponert meg, og har vel falt gjennom i utlandet. 12 mål på 34 kamper for RBK, 7 mål på 31 kamper for Brugge og 2 mål på 8 kamper for Esbjerg.
Saludar a los monos!

Alzheimer/Silverspurs

Bakenga kjem til sjansar, men hjelpe meg så mykje han brenner. Sjølv aleine med keeper er langt frå sikkert mål. Sett Esbjerg og Brugge mange gongar siste sesongane.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 05, 2013, 19:08:10 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 05, 2013, 18:59:54 PM
Quote from: dudo on December 05, 2013, 13:14:52 PM
Hvordan går det med Bakenga i disse dager?


Tror det er en del benk.


Lån og opsjon? Han er nærmest en målgarantist, selv om han kanskje ikke bidrar så mye i det oppbyggende spillet. Og om Norling liker to spisser burde han passe som hånd i hanske.


Bakenga hadde nok fått en ny vår og blomstret under Norling ja, og Brann vet nok om han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nytid

Bangura, Høgli, Bendiksen, Keita og Bakenga hdde løftet laget til et mulig gullag.

Huff

Hvordan er Bakenga defensivt? Har ikke inntrykk av han som en spiss som bidrar bakoverpå banen, og vi kommer trolig til å ha førsteforsvarerens svar på Eddie the Eagle; Huseklepp på topp sammen med den spissen vi henter...

Sammen med Klepp vil jeg helst se en Marcus Pedersen-type. Litt sånn; stor og sterk og samtidig målfarlig, men og en som bidrar som førsteforsvarer, hadde bare Pusic vært bedre. Når det gjelder det andre er vel Bendiksen OM, og ikke kantspiller? Spesielt hurtig er han vel heller ikke.

Nytid

Men Keita er kantspiller.

Askar - Badji - Bendiksen - Keita

Huseklepp - Bakenga

Lukter svidd!

storB

Quote from: Nytid on December 06, 2013, 20:19:23 PM
Men Keita er kantspiller.

Askar - Badji - Bendiksen - Keita

Huseklepp - Bakenga

Lukter svidd!


...og der var en av styrkene til Norling på utvikling av unge talenter glemt.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Quote from: Nytid on December 06, 2013, 20:19:23 PM
Men Keita er kantspiller.

Askar - Badji - Bendiksen - Keita

Huseklepp - Bakenga

Lukter svidd!


I en dyp rolle vil jeg langt heller ha Haugen enn Bendiksen. Jeg tror strengt tatt jeg helst vil ha Haugen uansett. Han kommer til å ta for seg neste år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nytid

Quote from: storB on December 06, 2013, 20:56:34 PM
Quote from: Nytid on December 06, 2013, 20:19:23 PM
Men Keita er kantspiller.

Askar - Badji - Bendiksen - Keita

Huseklepp - Bakenga

Lukter svidd!


...og der var en av styrkene til Norling på utvikling av unge talenter glemt.

Han får ikke topp plassering med dagens stall. Han har selv sagt han trenger noen nye spillere.

Jose Arrogantio

Haugen var en av våre beste spillere i år, til og med selv om han måtte gå inn i rare posisjoner mellom stopperne. Mye bedre enn Badji var. Skjønner ikke hvorfor så mange vil ha forsterkninger på midten når det er så mange andre plasser som heller trenger forsterkninger.


Klaus_Brann

Quote from: storB on December 06, 2013, 20:56:34 PM
Quote from: Nytid on December 06, 2013, 20:19:23 PM
Men Keita er kantspiller.

Askar - Badji - Bendiksen - Keita

Huseklepp - Bakenga

Lukter svidd!


...og der var en av styrkene til Norling på utvikling av unge talenter glemt.


Jeg håper at Larsen endelig vil finne frem til toppnivået sitt under Norling. Han har så mye inne, men får det sjeldent ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 06, 2013, 22:13:29 PM
Quote from: storB on December 06, 2013, 20:56:34 PM
Quote from: Nytid on December 06, 2013, 20:19:23 PM
Men Keita er kantspiller.

Askar - Badji - Bendiksen - Keita

Huseklepp - Bakenga

Lukter svidd!


...og der var en av styrkene til Norling på utvikling av unge talenter glemt.


Jeg håper at Larsen endelig vil finne frem til toppnivået sitt under Norling. Han har så mye inne, men får det sjeldent ut.


Det står skrevet at knoppen skal slå ut i full blomst. Ingen grunn til å stresse.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Vi har jo en drame som skal blomstre også...

Nei, 3 spillere bør være realistisk. Midtstopper, venstrekant og spiss. Og jeg tenker først og fremst en spiss som kan utfylle Huseklepp.

Lasaron

Jeg har stor tro på at Larsen og Huse vil blomstre under Norling. Fort gjort at Pusic kan gjøre det også, og at Dramé får god utvikling. Jeg mener førsteprioritet er ny midtstopper av klasse. Da må helst to ut.
Venstrekanten er jeg ikke så bekymret over, da både Larsen og Huse slår brukbare innlegg med venstre. I form vil de da bli veldig vanskelige å forsvare seg mot fordi de er rask, driblesterk og kan gå begge veier.
Tren på langskudd

Lasaron

Ok. Her er mine ønsker, slik situasjonen er nå. Vi har 19 utespillere, noe jeg syns er passende.

Inn:
Umaru Bangura (eller en annen klassestopper)
Andreas Vindheim
Kjetil Kalve

Ut:
Markus Jonsson
Simen Wangberg
Thomasz Sokolowski

Jeg forutsetter at Bangura er en spillende type, han har jo spilt en del på sentral midt. Med han inn og Jonsson og Wangberg ut, har vi en mer balansert stall og vi har styrket midtforsvaret betraktelig.
Med Vindheim inn har vi større bredde på backen, og vi tar vare på et av Norges største backtalenter.
Soko er ikke god nok for et medaljejagende Brann, og Kalve er mye mer framtidsrettet.

Totalt sett mener jeg at disse utskiftningene vil styrke stallen, og så vil jeg bruke de økonomiske musklene vi har på en skikkelig sportssjef og andre nødvendige utskiftninger i trenerapparatet. Til sommeren kan det hentes en ny klassespiller utenfra.
(Jeg er, som tidligere nevnt, ikke tilhenger av store utskiftninger på raskt tid.)
Tren på langskudd

krakra

Kalve er ikke sentral midt og ikke god nok. Hvilke utskiftinger i trenerteamet er nødvendig? Har det kommet noen signaler på annet enn at Norling skal ha inn en ny trener? En sportssjef bør ikke koste millioner heller.

Vi trenger en målgarantist hvis vi skal kjempe om medalje i år.

Lasaron

Quote from: krakra on December 07, 2013, 14:29:20 PM
Kalve er ikke sentral midt og ikke god nok. Hvilke utskiftinger i trenerteamet er nødvendig? Har det kommet noen signaler på annet enn at Norling skal ha inn en ny trener? En sportssjef bør ikke koste millioner heller.

Vi trenger en målgarantist hvis vi skal kjempe om medalje i år.


Kalve er ikke sentral midt nei. Haugen, Badji og Barmen er det. Skaanes kan også utmerket godt spille der. Og Fakiri er en annen backup. Bangura også, hvis vi henter han. Da mener jeg at med min modell har vi god nok dekning der.
Når det gjelder utskiftninger i trenerteamet så tror jeg ikke at både Mikkelsen, Soko sr og Markowski fortsetter. Men alle er vel under kontrakt. Kan tenkes vi må betale litt etterlønn. Og så vil jeg ha kvalitet inn.
Sportssjefen skal ha pondus og kvalitet. Tror Jostein Flo eller Svante Samuelsson vil koste mer enn Magnus Johansson eller Anders Giske.
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: Lasaron on December 07, 2013, 14:23:15 PM
Ok. Her er mine ønsker, slik situasjonen er nå. Vi har 19 utespillere, noe jeg syns er passende.

Inn:
Umaru Bangura (eller en annen klassestopper)
Andreas Vindheim
Kjetil Kalve

Ut:
Markus Jonsson
Simen Wangberg
Thomasz Sokolowski

Totalt sett mener jeg at disse utskiftningene vil styrke stallen,


Dette vil styrke stallen? Ehm..nei.

Om dette blir vinterens overgangsvindu så snakker vi en gedigen skandale og en god gammeldags "alle må gå!".
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Men det vil styrke førsteelleveren. Om ikke annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Churchill

Skulle ikke vi ha stallen klar til sesongforberedelsene starter i januar? Synes RBH sa noe om det. Da må vi begynne shoppingen snart.
...we shall never surrender.

Klaus_Brann

De har nok mer enn startet med det, og for alt vi vet kan de allerede være i forhandlinger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Churchill on December 09, 2013, 19:14:05 PM
Skulle ikke vi ha stallen klar til sesongforberedelsene starter i januar? Synes RBH sa noe om det. Da må vi begynne shoppingen snart.


Det blir vanskelig. Norling må jo først treffe spillerne og se hva de står for.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Churchill

enig i det,men på meg hørtes det ut som om det meste var klappet og klart...
...we shall never surrender.

Lasaron

Quote from: ostraume on December 07, 2013, 15:26:54 PM
Quote from: Lasaron on December 07, 2013, 14:23:15 PM
Ok. Her er mine ønsker, slik situasjonen er nå. Vi har 19 utespillere, noe jeg syns er passende.

Inn:
Umaru Bangura (eller en annen klassestopper)
Andreas Vindheim
Kjetil Kalve

Ut:
Markus Jonsson
Simen Wangberg
Thomasz Sokolowski

Totalt sett mener jeg at disse utskiftningene vil styrke stallen,


Dette vil styrke stallen? Ehm..nei.

Om dette blir vinterens overgangsvindu så snakker vi en gedigen skandale og en god gammeldags "alle må gå!".


Vel, mine argumenter er at midtforsvaret vil bli styrket, vi vil få bedre dekning på backen (og tatt vare på et av Norges største backtalenter) og at det er mye mer framtidsrettet å ha Kalve i stedet for Soko (vi har god dekning på sentral midt og vil ikke savne Soko).

Hva er så dine argumenter?
Tren på langskudd

krakra

Vi har ikke god dekning på sentral midtbane. Vi vil med din løsning ha tre sentrale midtbanespillere og endel spillere fra andre posisjoner(hvor mestparten ikke er gode nok til å spille fast der engang). Vi vil derimot ha fem høyrekanter.
Vi vil mangle toppspisser og mangle venstrebeinte kantspillere. En latterlig skjevfordelt stall vil det være.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 09, 2013, 19:43:11 PM
Quote from: Churchill on December 09, 2013, 19:14:05 PM
Skulle ikke vi ha stallen klar til sesongforberedelsene starter i januar? Synes RBH sa noe om det. Da må vi begynne shoppingen snart.


Det blir vanskelig. Norling må jo først treffe spillerne og se hva de står for.


Han vet nok allerede hvor det trengs forsterkninger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: krakra on December 09, 2013, 21:44:05 PM
Vi har ikke god dekning på sentral midtbane. Vi vil med din løsning ha tre sentrale midtbanespillere og endel spillere fra andre posisjoner(hvor mestparten ikke er gode nok til å spille fast der engang). Vi vil derimot ha fem høyrekanter.
Vi vil mangle toppspisser og mangle venstrebeinte kantspillere. En latterlig skjevfordelt stall vil det være.


I mine øyne er Soko langt fra å være god nok til å skulle spille noe særlig for Brann, og siden han neppe blir bedre med årene så vil det ikke svekke vår sentrale midtbane om han drar. Det mener jeg.

Noen spillere er temmelig låste til posisjoner, andre er mer anvendelige. Slik er det bare.

Når du skriver fem høyrekanter regner jeg med du tenker på Kalve, Askar, Skaanes, Huse og Larsen. Til det vil jeg si at både Larsen og Huse fint kan spille venstrekant og spiss, Skaanes fint kan spille sentral midt, Kalve spiss, og Askar kan spille deler av kamper på venstrekanten for å skjære inn.

Jeg mener her å ha vist at det ikke vil være en latterlig skeivfordeling.
Tren på langskudd

krakra

Fint ditt og fint datt. Har du noen sinne sett Skaanes på sentral midtbane? Neppe, for han har såvidt jeg har fått med meg aldri spilt der verken for a-laget eller andrelaget. Likevel kan du slå fast at han fint kan spille der? Vi trenger en fast, venstrebeint, venstrekant. Ikke en-to av dem høyrekanter som "fint kan spille der". Vi trenger en toppscorer, igjen ikke en av fem høyrekanter som "fint kan spille spiss".

Jo, det er en latterlig skeivfordeling fordi vi har store huller i din stall som skal tettes igjen av spillere fra andre posisjoner som "fint kan spille der". Det er ikke akkurat noen medalje eller gulløsning. Vi har fått fått ti millioner til å forsterke stallen, men du vil ikke bruke et øre av dem. Bare hente en bosmanspiller og to juniorer og bruke resten på å sparke assistenter og hente en sportssjef?

Saksopplysning: Sportssjefer(de fleste iallefall) er vanlige ansatte. Det betyr at de kan si opp i sin klubb og ta en jobb i en annen klubb som alle andre. Uten å måtte betale noe, og uten at vi må betale noe. Det eneste som kan tenkes å koste noe er en liten kompensasjon for at klubben skal droppe oppsigelsestiden, men der runder vi neppe millionen.

Saksopplysning 2: Norling har ikke gitt noe signal mot at han vil kvitte seg med noen av dagens trenerteam. Han har derimot sagt at han vil nytte seg av den kunnskapen og "kraften" som allerede er i klubben. Kanskje, bare kanskje, forsvinner en person fra dagens trenerteam som må kompenseres, men også her snakker vi trolig om under millionen.

Så hvordan du har kommet frem til at å ansette en sportssjef og sparke assistenter vil bli så dyrt at vi ikke kan kjøpe en eneste spiller og kun kan signere en bosman og hente opp et par unggutter i posisjoner hvor vi egentlig har nok spillere skjønner jeg ikke.

Xminator

Det står ikke skrevet i stein at en sportssjef må være fast ansatt.

viks

Quote from: krakra on December 09, 2013, 22:54:47 PM
Fint ditt og fint datt. Har du noen sinne sett Skaanes på sentral midtbane? Neppe, for han har såvidt jeg har fått med meg aldri spilt der verken for a-laget eller andrelaget. Likevel kan du slå fast at han fint kan spille der? Vi trenger en fast, venstrebeint, venstrekant. Ikke en-to av dem høyrekanter som "fint kan spille der". Vi trenger en toppscorer, igjen ikke en av fem høyrekanter som "fint kan spille spiss".

Jo, det er en latterlig skeivfordeling fordi vi har store huller i din stall som skal tettes igjen av spillere fra andre posisjoner som "fint kan spille der". Det er ikke akkurat noen medalje eller gulløsning. Vi har fått fått ti millioner til å forsterke stallen, men du vil ikke bruke et øre av dem. Bare hente en bosmanspiller og to juniorer og bruke resten på å sparke assistenter og hente en sportssjef?

Saksopplysning: Sportssjefer(de fleste iallefall) er vanlige ansatte. Det betyr at de kan si opp i sin klubb og ta en jobb i en annen klubb som alle andre. Uten å måtte betale noe, og uten at vi må betale noe. Det eneste som kan tenkes å koste noe er en liten kompensasjon for at klubben skal droppe oppsigelsestiden, men der runder vi neppe millionen.

Saksopplysning 2: Norling har ikke gitt noe signal mot at han vil kvitte seg med noen av dagens trenerteam. Han har derimot sagt at han vil nytte seg av den kunnskapen og "kraften" som allerede er i klubben. Kanskje, bare kanskje, forsvinner en person fra dagens trenerteam som må kompenseres, men også her snakker vi trolig om under millionen.

Så hvordan du har kommet frem til at å ansette en sportssjef og sparke assistenter vil bli så dyrt at vi ikke kan kjøpe en eneste spiller og kun kan signere en bosman og hente opp et par unggutter i posisjoner hvor vi egentlig har nok spillere skjønner jeg ikke.


Skaanes har spilt en god del sentralt i banen for Brann 2. Når det er sagt så er vel foreløpig han sikkert litt for lett til å spille der i tippeligaen om han ikke plutselig blir helt Messi.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Skaanes selv ser ut til å mene at han "fint" kan spille sentralt... Når han får spørsmål om posisjon på banen sier han: Midtbane, helst sentral. Kan også spille back og ving.

Men jeg ser heller ikke for meg at det kommer til å skje mye i år.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: krakra on December 09, 2013, 22:54:47 PM
Fint ditt og fint datt. Har du noen sinne sett Skaanes på sentral midtbane? Neppe, for han har såvidt jeg har fått med meg aldri spilt der verken for a-laget eller andrelaget. Likevel kan du slå fast at han fint kan spille der? Vi trenger en fast, venstrebeint, venstrekant. Ikke en-to av dem høyrekanter som "fint kan spille der". Vi trenger en toppscorer, igjen ikke en av fem høyrekanter som "fint kan spille spiss".

Jo, det er en latterlig skeivfordeling fordi vi har store huller i din stall som skal tettes igjen av spillere fra andre posisjoner som "fint kan spille der". Det er ikke akkurat noen medalje eller gulløsning. Vi har fått fått ti millioner til å forsterke stallen, men du vil ikke bruke et øre av dem. Bare hente en bosmanspiller og to juniorer og bruke resten på å sparke assistenter og hente en sportssjef?

Saksopplysning: Sportssjefer(de fleste iallefall) er vanlige ansatte. Det betyr at de kan si opp i sin klubb og ta en jobb i en annen klubb som alle andre. Uten å måtte betale noe, og uten at vi må betale noe. Det eneste som kan tenkes å koste noe er en liten kompensasjon for at klubben skal droppe oppsigelsestiden, men der runder vi neppe millionen.

Saksopplysning 2: Norling har ikke gitt noe signal mot at han vil kvitte seg med noen av dagens trenerteam. Han har derimot sagt at han vil nytte seg av den kunnskapen og "kraften" som allerede er i klubben. Kanskje, bare kanskje, forsvinner en person fra dagens trenerteam som må kompenseres, men også her snakker vi trolig om under millionen.

Så hvordan du har kommet frem til at å ansette en sportssjef og sparke assistenter vil bli så dyrt at vi ikke kan kjøpe en eneste spiller og kun kan signere en bosman og hente opp et par unggutter i posisjoner hvor vi egentlig har nok spillere skjønner jeg ikke.


Altså, det jeg først og fremst er opptatt av er å hente en skikkelig god sportssjef, og forsåvidt ha et skikkelig godt trenerapparat. Om det som skal til betyr at vi da får mindre å rutte med på overgangsmarkedet så mener jeg da at det får våge seg. Jeg vil heller ha Flo/Svante og en klassespiller i stedet for Anders Giske og tre klassespillere.

Men klassestopper er helt nødvendig, og får vi ikke Bangura så må vi kjøpe en annen ut av kontrakt. Jeg foreslo ikke Bangura først og fremst for at jeg ikke ville bruke penger på spillere i det hele tatt.

Både Larsen og Huse er god nok med venstrefoten til at backene må ta høyde for at de er en trussel uansett om de finter seg utover eller innover. Det er til og med en del lag som bruker innoverkant (men jeg er ikke tilhenger av å basere seg på innoverkanter.) Jeg vil derfor ikke prioritere en "skikkelig" venstrekant foran en skikkelig sportssjef i dette vinduet.

Skaanes kan spille sentral midt, ja. Der tok du feil. Og forutsett at han rister av seg kyssesyken 100% tror jeg han vil prestere bedre der neste år enn Soko gjorde i år.

Klarer vi å hente f eks Jostein Flo eller Svante, og samtidig har penger til to klassespillere er det helt topp.

Tren på langskudd

krakra

Quote from: viks on December 10, 2013, 08:31:47 AM
Quote from: krakra on December 09, 2013, 22:54:47 PM
Fint ditt og fint datt. Har du noen sinne sett Skaanes på sentral midtbane? Neppe, for han har såvidt jeg har fått med meg aldri spilt der verken for a-laget eller andrelaget. Likevel kan du slå fast at han fint kan spille der? Vi trenger en fast, venstrebeint, venstrekant. Ikke en-to av dem høyrekanter som "fint kan spille der". Vi trenger en toppscorer, igjen ikke en av fem høyrekanter som "fint kan spille spiss".

Jo, det er en latterlig skeivfordeling fordi vi har store huller i din stall som skal tettes igjen av spillere fra andre posisjoner som "fint kan spille der". Det er ikke akkurat noen medalje eller gulløsning. Vi har fått fått ti millioner til å forsterke stallen, men du vil ikke bruke et øre av dem. Bare hente en bosmanspiller og to juniorer og bruke resten på å sparke assistenter og hente en sportssjef?

Saksopplysning: Sportssjefer(de fleste iallefall) er vanlige ansatte. Det betyr at de kan si opp i sin klubb og ta en jobb i en annen klubb som alle andre. Uten å måtte betale noe, og uten at vi må betale noe. Det eneste som kan tenkes å koste noe er en liten kompensasjon for at klubben skal droppe oppsigelsestiden, men der runder vi neppe millionen.

Saksopplysning 2: Norling har ikke gitt noe signal mot at han vil kvitte seg med noen av dagens trenerteam. Han har derimot sagt at han vil nytte seg av den kunnskapen og "kraften" som allerede er i klubben. Kanskje, bare kanskje, forsvinner en person fra dagens trenerteam som må kompenseres, men også her snakker vi trolig om under millionen.

Så hvordan du har kommet frem til at å ansette en sportssjef og sparke assistenter vil bli så dyrt at vi ikke kan kjøpe en eneste spiller og kun kan signere en bosman og hente opp et par unggutter i posisjoner hvor vi egentlig har nok spillere skjønner jeg ikke.


Skaanes har spilt en god del sentralt i banen for Brann 2. Når det er sagt så er vel foreløpig han sikkert litt for lett til å spille der i tippeligaen om han ikke plutselig blir helt Messi.

krakra

Quote from: Xminator on December 10, 2013, 07:02:50 AM
Det står ikke skrevet i stein at en sportssjef må være fast ansatt.
Nei, men det er nå likevel sånn at en så stor andel av dagens sportssjefer er det at det nærmest ville vært en prestasjon hvis Brann sniffer seg frem til en sportssjef på en "spillerkontrakt" som koster millioner å kjøpe ut.

Huff

Har troen på Skaanes som hengende spiss eller OM, men ikke som en sentral midtbanespiller i 4-4-2, her blir han for liten rent fysisk. Kalve bør finne seg en ny klubb, i alle fall i første omgang (dermed lån). Når det kommer til spillere inn må vi jaffal ha inn en klassestopper og en målfarlig offensiv spiller, dersom vensrekanten er en målskorer av rang er jeg dog usikker på om vi må ha inn en ny spiss i tillegg. Huse har potensialet til å skore 10-15 på en sesong og det er flere i laget som og kan putte en del. Spesielt ettersom Huse er en vandrende assist.

krakra

Quote from: Lasaron on December 10, 2013, 09:21:37 AM
Quote from: krakra on December 09, 2013, 22:54:47 PM
Fint ditt og fint datt. Har du noen sinne sett Skaanes på sentral midtbane? Neppe, for han har såvidt jeg har fått med meg aldri spilt der verken for a-laget eller andrelaget. Likevel kan du slå fast at han fint kan spille der? Vi trenger en fast, venstrebeint, venstrekant. Ikke en-to av dem høyrekanter som "fint kan spille der". Vi trenger en toppscorer, igjen ikke en av fem høyrekanter som "fint kan spille spiss".

Jo, det er en latterlig skeivfordeling fordi vi har store huller i din stall som skal tettes igjen av spillere fra andre posisjoner som "fint kan spille der". Det er ikke akkurat noen medalje eller gulløsning. Vi har fått fått ti millioner til å forsterke stallen, men du vil ikke bruke et øre av dem. Bare hente en bosmanspiller og to juniorer og bruke resten på å sparke assistenter og hente en sportssjef?

Saksopplysning: Sportssjefer(de fleste iallefall) er vanlige ansatte. Det betyr at de kan si opp i sin klubb og ta en jobb i en annen klubb som alle andre. Uten å måtte betale noe, og uten at vi må betale noe. Det eneste som kan tenkes å koste noe er en liten kompensasjon for at klubben skal droppe oppsigelsestiden, men der runder vi neppe millionen.

Saksopplysning 2: Norling har ikke gitt noe signal mot at han vil kvitte seg med noen av dagens trenerteam. Han har derimot sagt at han vil nytte seg av den kunnskapen og "kraften" som allerede er i klubben. Kanskje, bare kanskje, forsvinner en person fra dagens trenerteam som må kompenseres, men også her snakker vi trolig om under millionen.

Så hvordan du har kommet frem til at å ansette en sportssjef og sparke assistenter vil bli så dyrt at vi ikke kan kjøpe en eneste spiller og kun kan signere en bosman og hente opp et par unggutter i posisjoner hvor vi egentlig har nok spillere skjønner jeg ikke.


Altså, det jeg først og fremst er opptatt av er å hente en skikkelig god sportssjef, og forsåvidt ha et skikkelig godt trenerapparat. Om det som skal til betyr at vi da får mindre å rutte med på overgangsmarkedet så mener jeg da at det får våge seg. Jeg vil heller ha Flo/Svante og en klassespiller i stedet for Anders Giske og tre klassespillere.

Men klassestopper er helt nødvendig, og får vi ikke Bangura så må vi kjøpe en annen ut av kontrakt. Jeg foreslo ikke Bangura først og fremst for at jeg ikke ville bruke penger på spillere i det hele tatt.

Både Larsen og Huse er god nok med venstrefoten til at backene må ta høyde for at de er en trussel uansett om de finter seg utover eller innover. Det er til og med en del lag som bruker innoverkant (men jeg er ikke tilhenger av å basere seg på innoverkanter.) Jeg vil derfor ikke prioritere en "skikkelig" venstrekant foran en skikkelig sportssjef i dette vinduet.

Skaanes kan spille sentral midt, ja. Der tok du feil. Og forutsett at han rister av seg kyssesyken 100% tror jeg han vil prestere bedre der neste år enn Soko gjorde i år.

Klarer vi å hente f eks Jostein Flo eller Svante, og samtidig har penger til to klassespillere er det helt topp.


Du har ikke klart å levere ett skikkelig argument for hvorfor Brann er nødt til å vrake alle planene om spillerkjøp og kun hente en bosman og to egne juniorer i posisjoner vi ikke trenger spillere for å få en god sportssjef og et godt trenerteam. Hvorfor skulle det koste i 5-10 millioner med en god sportssjef og et godt trenerteam? Og ikke kom med "Jeg vil heller ha Flo eller Svante enn Giske". Alle vil det, men hvorfor skulle det koste så mye som du antyder? Tviler på at det hadde kostet stort mer enn millionen om vi så hadde hentet Jostein Flo selv.

Nei, Skaanes kan ikke "fint spille sentralt". Skal vi spille 4-4-2 vil den sentrale rollen være en rolle med en god del defensivt ansvar og endel duellspill som Skaanes ville slitt med i dag. Det er en grunn til at han stort sett spiller kant også for andrelaget. Det har jo Soltvedt(Nilsen?) selv uttalt seg om. Skaanes trives best sentralt, men er for liten til å spille fast der. I for andrelaget(!). I en treer er det lettere å lage en mer spesialsydd rolle for en midtbanespiller, hvor en får spille på styrkene, men i 4-4-2 blir en såpass stor svakhet synlig øyeblikkelig.

Det er i din virkelighet at vi må "prioritere" mellom en skikkelig venstrekant og en skikkelig sportssjef. Du har ikke klart å forklare hvorfor dette er tilfellet. Hvis Brann bruker hele overgangsbudsjettet sitt på en sportssjef og på å sparke Mikkelsen er det jo en skandale. Vi kan ikke basere neste sesong på at en haug av spillere skal spille i posisjoner som ikke er naturlige og at dekningen i flere viktige posisjoner utgjøres av spillere som er viktige spillere i andre posisjoner.


Kid-A

Skulle akkurat til å poste link til samme sak, men frå Sunnmørsposten sine sider.

Spørst om dei ikkje bør få ut fingeren om dei vil vere med på laget... Ser at danske og franske klubbar er interesserte dei óg?

Kan fort bli at han stikk til Frankrike om sjansen byr seg. Uansett så bør vi ikkje tape kampen om Bangura til fordel for AaFK om han vil bli i Noreg
- Nokon veit betre enn andre

huleste

Ikke fakarten om han går til Aafk istedenfor til oss. Da er det noe feil. Frykter nok heller utenlandske klubber.

Kagain

Brann bør absolutt være med på denne budrunden, men det store spørsmålet er vel egentlig om Norling ser for seg denne mannen som et godt tilskudd. Kjenner han til Bangura i det hele tatt? Ellers så jeg i artikkelen at han i 2009 var regnet som en av Norges best midtbanespillere av de som da var interessert i han fra Aafk. Dette bør jo tyde på at han i tillegg til fart har en grei pasningskvalitet over arbeidet sitt?

Lasaron

Quote from: krakra on December 10, 2013, 09:36:51 AM
Quote from: Lasaron on December 10, 2013, 09:21:37 AM
Quote from: krakra on December 09, 2013, 22:54:47 PM
Fint ditt og fint datt. Har du noen sinne sett Skaanes på sentral midtbane? Neppe, for han har såvidt jeg har fått med meg aldri spilt der verken for a-laget eller andrelaget. Likevel kan du slå fast at han fint kan spille der? Vi trenger en fast, venstrebeint, venstrekant. Ikke en-to av dem høyrekanter som "fint kan spille der". Vi trenger en toppscorer, igjen ikke en av fem høyrekanter som "fint kan spille spiss".

Jo, det er en latterlig skeivfordeling fordi vi har store huller i din stall som skal tettes igjen av spillere fra andre posisjoner som "fint kan spille der". Det er ikke akkurat noen medalje eller gulløsning. Vi har fått fått ti millioner til å forsterke stallen, men du vil ikke bruke et øre av dem. Bare hente en bosmanspiller og to juniorer og bruke resten på å sparke assistenter og hente en sportssjef?

Saksopplysning: Sportssjefer(de fleste iallefall) er vanlige ansatte. Det betyr at de kan si opp i sin klubb og ta en jobb i en annen klubb som alle andre. Uten å måtte betale noe, og uten at vi må betale noe. Det eneste som kan tenkes å koste noe er en liten kompensasjon for at klubben skal droppe oppsigelsestiden, men der runder vi neppe millionen.

Saksopplysning 2: Norling har ikke gitt noe signal mot at han vil kvitte seg med noen av dagens trenerteam. Han har derimot sagt at han vil nytte seg av den kunnskapen og "kraften" som allerede er i klubben. Kanskje, bare kanskje, forsvinner en person fra dagens trenerteam som må kompenseres, men også her snakker vi trolig om under millionen.

Så hvordan du har kommet frem til at å ansette en sportssjef og sparke assistenter vil bli så dyrt at vi ikke kan kjøpe en eneste spiller og kun kan signere en bosman og hente opp et par unggutter i posisjoner hvor vi egentlig har nok spillere skjønner jeg ikke.


Altså, det jeg først og fremst er opptatt av er å hente en skikkelig god sportssjef, og forsåvidt ha et skikkelig godt trenerapparat. Om det som skal til betyr at vi da får mindre å rutte med på overgangsmarkedet så mener jeg da at det får våge seg. Jeg vil heller ha Flo/Svante og en klassespiller i stedet for Anders Giske og tre klassespillere.

Men klassestopper er helt nødvendig, og får vi ikke Bangura så må vi kjøpe en annen ut av kontrakt. Jeg foreslo ikke Bangura først og fremst for at jeg ikke ville bruke penger på spillere i det hele tatt.

Både Larsen og Huse er god nok med venstrefoten til at backene må ta høyde for at de er en trussel uansett om de finter seg utover eller innover. Det er til og med en del lag som bruker innoverkant (men jeg er ikke tilhenger av å basere seg på innoverkanter.) Jeg vil derfor ikke prioritere en "skikkelig" venstrekant foran en skikkelig sportssjef i dette vinduet.

Skaanes kan spille sentral midt, ja. Der tok du feil. Og forutsett at han rister av seg kyssesyken 100% tror jeg han vil prestere bedre der neste år enn Soko gjorde i år.

Klarer vi å hente f eks Jostein Flo eller Svante, og samtidig har penger til to klassespillere er det helt topp.


Du har ikke klart å levere ett skikkelig argument for hvorfor Brann er nødt til å vrake alle planene om spillerkjøp og kun hente en bosman og to egne juniorer i posisjoner vi ikke trenger spillere for å få en god sportssjef og et godt trenerteam. Hvorfor skulle det koste i 5-10 millioner med en god sportssjef og et godt trenerteam? Og ikke kom med "Jeg vil heller ha Flo eller Svante enn Giske". Alle vil det, men hvorfor skulle det koste så mye som du antyder? Tviler på at det hadde kostet stort mer enn millionen om vi så hadde hentet Jostein Flo selv.

Nei, Skaanes kan ikke "fint spille sentralt". Skal vi spille 4-4-2 vil den sentrale rollen være en rolle med en god del defensivt ansvar og endel duellspill som Skaanes ville slitt med i dag. Det er en grunn til at han stort sett spiller kant også for andrelaget. Det har jo Soltvedt(Nilsen?) selv uttalt seg om. Skaanes trives best sentralt, men er for liten til å spille fast der. I for andrelaget(!). I en treer er det lettere å lage en mer spesialsydd rolle for en midtbanespiller, hvor en får spille på styrkene, men i 4-4-2 blir en såpass stor svakhet synlig øyeblikkelig.

Det er i din virkelighet at vi må "prioritere" mellom en skikkelig venstrekant og en skikkelig sportssjef. Du har ikke klart å forklare hvorfor dette er tilfellet. Hvis Brann bruker hele overgangsbudsjettet sitt på en sportssjef og på å sparke Mikkelsen er det jo en skandale. Vi kan ikke basere neste sesong på at en haug av spillere skal spille i posisjoner som ikke er naturlige og at dekningen i flere viktige posisjoner utgjøres av spillere som er viktige spillere i andre posisjoner.



Krakra, jeg skriver at får vi ikke Bangura får vi kjøpe en annen klassestopper ut av kontrakt. Hvorfor tviholder du da på at jeg mener vi skal hente en bosman?

Poenget mitt er at jeg prioriterer en god sportssjef foran en god spiller i denne omgang (utenom stopper). Og så har jeg en følelse av at gode sportssjefer vil koste mer enn mindre gode. Men har vi råd til både en god sportssjef og flere forsterkninger så er jo det topp. Da sier jeg ja takk begge deler.
Tren på langskudd

StuckedPaaOstlandet

Jeg tror vi har lett råd til begge deler, spillerne fikk ikke utbetalt bonus dette året, det alene dekker inn etterlønn til Skarsfjord (og sikkert litt til). En ny sportssjef trenger ikke være så dyrt, heller ikke en ny assistenttrener som jeg håper Norling henter. Planen om å hente noen kvalitetsspillere er nok fortsatt der, så blir det spennende å se om det blir 2, 3 eller 4 spillere på en bra hylle som blir hentet. Håper vi er med i kampen om Bangura, men er redd det drøyer litt til Norling vet hvem som eventuelt må ut. 

Gulløl

December 10, 2013, 12:47:42 PM #3642 Last Edit: December 10, 2013, 12:51:29 PM by Gulløl
5,48)
14. Tore Reginiussen(5,37)
16. Umaru Bangura(5,33)

Brann sine midtstoppere:

Markus Jonsson(5,00)
Daniel Mosjov (4,36)
Henrik Gjesdal (4,33)
Simen Wangberg (4,11)
Jonas Grønner (3,50)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

abe78

Hvorfor skulle han gidde å gå til Brann?
.og husk!

dragn

Fordi vi kan matche lønnen han får i Haugesund og i Aafk. Vi har en dyktig trener. I tillegg har vi potensiale til å bli et topplag i Norge.


Lasaron

Tren på langskudd

dragn

Rett steg for Mohus! Spent på å se hvor lenge Piotr blir i klubben, han har jo uttalt at han ønsker seg til utlandet.

Lasaron

Da er Vindheim i boks. Flottings! Ser de bruker litt lengre kontrakter nå enn tidligere. De er på riktiv vei. Tror ikke Sæv skal føle seg så alt for trygg siden backene er meget viktig for Norling når laget skal bygge opp angrep. Vindheim er nok bedre på både mottak, pasning og nærteknikk. Og potensialet totalt er en god del større enn Sæv sitt.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: dragn on December 10, 2013, 12:59:23 PM
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10133920

Bangura prøver visst lykken i utlandet!


Faen, da gikk vi glipp av den stopperen vi trengte -på bosman. Menmen, mye bedre at han forlater landet enn at han stikker til Aafk.

De stopperne i samme klasse i Norge spiller enten i RBK eller i Odd. Det sier seg selv at vi ikke henter nøkkelspillere fra RBK og alder og ferdigheter gjør at vi neppe får napp i Odd heller. Semb Berges neste stopp er nok en utenlandsk klubb og Odd vil nok uansett kreve mye penger for spilleren, det er han nok og verd. Håper Norling kan finne en svensk klassestopper til en anstendig pris.

Go Up