• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

ZsoltKorcsmar

Inn med ny høyrekant. Det er jeg for, med mindre Larsen viser tendenser til det han gjorde i sesongoppkjøringen i fjor. Om han stabiliserer seg opp mot det nivået blir han nok tatt ut i noen a-landslagstropper i løpet av ordet. Et mye høyere nivå enn noe av det Huse viste i år.

Hva synes folket om Askar som spiss? Synes han er for lite kreativ og har for dårlig ballbehandling til å spille kant. Hurtig, direkte, og skyter som en hest. En hurtig bakrsomsspiss som også er livsfarlig på langskudd. At han får ballen på 35 meter er jo like farlig som når "vanlige" skuddbein får ballen på 20. Ankepunktet blir jo bevegelsene, det å time løpene. Ser jo rutinerte spisser gå i offside gang på gang, men det er jo kanskje ikke det vanskligste å forbedre seg på.

Synes egentlig ikke Askar høre hjemme med fast startplass på et topp 3 lag i Norge. Som squadplayer er han derimot gull verdt i en lang sesong (skader, cup, hviling av spillere). God på backen, god på kanten, muligens brukbar på topp med de kvalitetene han bestitter. (arb. kapastiet, hurtighet, ståpåvilje og skuddbein). Veldig fleksibel og god allround, men er han interessert i benken?

Huff

Quote from: krakra on November 29, 2013, 15:19:42 PM
Vil overraske meg. Hvis han er så ungdomsvennlig og pasningsorientert som rapportene skal ha det til tror jeg laget vil bygges rundt følgende:

Piotr, Grønner, Demir, Larsen, Haugen, Badji, Huseklepp, Drame.
Grønner og Drame er kanskje ikke helt der ennå, men resten tror/håper jeg vil utgjøre stammen i laget neste sesong. Så får de øvrige konkurrere om de resterende 3-4 plassene. Jeg ser for meg at eventuelle forsterkninger kommer i posisjonene som mangler: Stopper, spiss, venstrekant og back.


Skal vi ha spillende backer er vel ikke Askar det verste alternativet på høyreback? Han har vel spilt der tidligere. Så tror jeg vi trenger en backup på sentral midtbane, Soko er ikke god nok, og en kan ei heller stole på at han er i kampform pga alle skadene. Det er vel riktignok mulig at Barmen kan ta denne rollen.  

Nixon

Quote from: krakra on November 29, 2013, 15:19:42 PM
Vil overraske meg. Hvis han er så ungdomsvennlig og pasningsorientert som rapportene skal ha det til tror jeg laget vil bygges rundt følgende:

Piotr, Grønner, Demir, Larsen, Haugen, Badji, Huseklepp, Drame.
Grønner og Drame er kanskje ikke helt der ennå, men resten tror/håper jeg vil utgjøre stammen i laget neste sesong. Så får de øvrige konkurrere om de resterende 3-4 plassene.


Nå hadde det vel selv med Skarsfjord vært lave odds på at Piotr, Demir, Larsen, Haugen, Badji og Huseklepp kom til å bli sentrale neste år. Selv ville jeg lagt til Wangberg på en slik liste. Men det avhenger selvsagt at han holder seg skadefri. Da er han vår beste stopper etter min mening.

Men ikke misforstå. Ingenting hadde vært bedre enn et ungt og ballsikkert lag med fart i beina! Men jeg håper at ikke ryktet hans ødelegger slik at folk forventer en revolusjon med en gang.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on November 29, 2013, 15:32:31 PM
Quote from: krakra on November 29, 2013, 15:19:42 PM
Vil overraske meg. Hvis han er så ungdomsvennlig og pasningsorientert som rapportene skal ha det til tror jeg laget vil bygges rundt følgende:

Piotr, Grønner, Demir, Larsen, Haugen, Badji, Huseklepp, Drame.
Grønner og Drame er kanskje ikke helt der ennå, men resten tror/håper jeg vil utgjøre stammen i laget neste sesong. Så får de øvrige konkurrere om de resterende 3-4 plassene.


Nå hadde det vel selv med Skarsfjord vært lave odds på at Piotr, Demir, Larsen, Haugen, Badji og Huseklepp kom til å bli sentrale neste år. Selv ville jeg lagt til Wangberg på en slik liste. Men det avhenger selvsagt at han holder seg skadefri. Da er han vår beste stopper etter min mening.

Men ikke misforstå. Ingenting hadde vært bedre enn et ungt og ballsikkert lag med fart i beina! Men jeg håper at ikke ryktet hans ødelegger slik at folk forventer en revolusjon med en gang.
Poenget er at de spillerne jeg nevnte. Sammen med noen enda yngre som er vanskelig å spå foreløbig er spillere jeg tror en trener som Norling vil bygge laget rundt. Resten er spillere som man trolig på sikt vil prøve å få byttet ut, eller beholde som backupspillere. Vi er ikke rike nok til å gjøre alt på en gang, så det er nok mange av "de andre" som vil få spille endel også neste år. Og Sæv, Mojsov, Wangberg, Askar, Pusic og co. er ikke så elendige at det gjør noe, men det som sagt. Jeg tror ikke det er de Norling vil bygge laget rundt.

Nixon

Hvis Wangberg holder seg skadefri er han både bedre per nå og har større potensiale enn Grønner etter min mening. Men klart. Får han en ny skade i oppkjøringen må den nye treneren prioritere å bygge laget rundt andre. Men jeg er ikke sikker på om Grønner noen gang blir god nok til å spille fast på et Brannlag som skal kjempe om gull.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on November 29, 2013, 17:47:09 PM
Hvis Wangberg holder seg skadefri er han både bedre per nå og har større potensiale enn Grønner etter min mening. Men klart. Får han en ny skade i oppkjøringen må den nye treneren prioritere å bygge laget rundt andre. Men jeg er ikke sikker på om Grønner noen gang blir god nok til å spille fast på et Brannlag som skal kjempe om gull.


Wangberg er vel ikke akkurat noen "spillende stopper" derfor er jeg skeptisk.

tsrqpo

Bangura er spillende. Gje meg han, Riski og ein 22 år gammel Helstad, då ser eg lyst på det.
Førstnevnte er "gratis", så det bør være mulig, økonomisk.
Iallefall om vi får et attraktivt trenernavn.


Klaus_Brann

Jeg håper ikke vi henter Riski. Han er for all del en veldig bra spiller, men det står ikke i stil med prislappen hans.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

haak

Det er jo ikke så ofte det er samsvar mellom prislapp og endelig pris.
Et par millioner er nok Riski verdt.

Klaus_Brann

Ja, men han prises voldsomt mye høyere, og hvis ikke den prisen dumpes kan vi finne bedre spillere for den samme prisen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Quote from: Klaus_Brann on November 29, 2013, 18:51:31 PM
Jeg håper ikke vi henter Riski. Han er for all del en veldig bra spiller, men det står ikke i stil med prislappen hans.


Hva er prislappen på? Alt under fem millioner er mer enn akseptabelt for Riski etter min mening. 10 mål og 3 assist på 25 kamper i fjor, av Hønefoss' 30 mål totalt, og 10 mål og 5 assist på 29 kamper i år, av Hønefoss' 34 mål totalt. Riski er alltid en trussel, og er en meget god spiller i "riktig" alder. I tillegg har han fått 16 landskamper for Finland de siste 2 årene, og kan bekle flere roller.

Falkman

Quote from: Sindre32 on November 30, 2013, 04:25:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 29, 2013, 18:51:31 PM
Jeg håper ikke vi henter Riski. Han er for all del en veldig bra spiller, men det står ikke i stil med prislappen hans.


Hva er prislappen på? Alt under fem millioner er mer enn akseptabelt for Riski etter min mening. 10 mål og 3 assist på 25 kamper i fjor, av Hønefoss' 30 mål totalt, og 10 mål og 5 assist på 29 kamper i år, av Hønefoss' 34 mål totalt. Riski er alltid en trussel, og er en meget god spiller i "riktig" alder. I tillegg har han fått 16 landskamper for Finland de siste 2 årene, og kan bekle flere roller.


Har lest at Hønefoss krever 8 mill. om det stemmer vet jeg ikke. men det er i alle fall for mye.

Sindre32

Quote from: Falkman on November 30, 2013, 04:31:14 AM
Quote from: Sindre32 on November 30, 2013, 04:25:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 29, 2013, 18:51:31 PM
Jeg håper ikke vi henter Riski. Han er for all del en veldig bra spiller, men det står ikke i stil med prislappen hans.


Hva er prislappen på? Alt under fem millioner er mer enn akseptabelt for Riski etter min mening. 10 mål og 3 assist på 25 kamper i fjor, av Hønefoss' 30 mål totalt, og 10 mål og 5 assist på 29 kamper i år, av Hønefoss' 34 mål totalt. Riski er alltid en trussel, og er en meget god spiller i "riktig" alder. I tillegg har han fått 16 landskamper for Finland de siste 2 årene, og kan bekle flere roller.


Har lest at Hønefoss krever 8 mill. om det stemmer vet jeg ikke. men det er i alle fall for mye.


Det er nok i overkant, ja. Skjønner at de krever det, men forhåpentligvis kan prisen gå nedover hvis ingen kommer på banen med et høyt nok tilbud. Kan ikke si å ha fått med meg noen spesifikk interesse for Riski, har han vært koblet til noen klubber (annet enn Brann) i det siste?

Torvanger

I januar er Riise en fri mann, klessetryne ja, men et dyktig klessetryne og han har et navn som kan trekke både sponsorer og tilskuere. Kapteinsemne, en nådeløs venstrefot, 110% innsats og tonnevis med rutine. Kan brukes i samtlige posisjoner bortsett fra keeper. Er dette realistisk, dog, hva vil Riise kreve i lønn? Er han fortsatt attraktiv i England og på kontinentet?

Miller

Quote from: Torvanger on November 30, 2013, 09:53:37 AM
I januar er Riise en fri mann, klessetryne ja, men et dyktig klessetryne og han har et navn som kan trekke både sponsorer og tilskuere. Kapteinsemne, en nådeløs venstrefot, 110% innsats og tonnevis med rutine. Kan brukes i samtlige posisjoner bortsett fra keeper. Er dette realistisk, dog, hva vil Riise kreve i lønn? Er han fortsatt attraktiv i England og på kontinentet?


Nei takk!

Spelaren

Quote from: Miller on November 30, 2013, 10:30:19 AM
Quote from: Torvanger on November 30, 2013, 09:53:37 AM
I januar er Riise en fri mann, klessetryne ja, men et dyktig klessetryne og han har et navn som kan trekke både sponsorer og tilskuere. Kapteinsemne, en nådeløs venstrefot, 110% innsats og tonnevis med rutine. Kan brukes i samtlige posisjoner bortsett fra keeper. Er dette realistisk, dog, hva vil Riise kreve i lønn? Er han fortsatt attraktiv i England og på kontinentet?


Nei takk!


Tjatakk. Har sikkert noen år igjen i kroppen. Bør forbys mediekontakt :)
Gå av.

nero

November 30, 2013, 13:18:20 PM #3416 Last Edit: November 30, 2013, 14:20:44 PM by nero
Quote from: Spelaren on November 30, 2013, 13:03:54 PM
Quote from: Miller on November 30, 2013, 10:30:19 AM
Quote from: Torvanger on November 30, 2013, 09:53:37 AM
I januar er Riise en fri mann, klessetryne ja, men et dyktig klessetryne og han har et navn som kan trekke både sponsorer og tilskuere. Kapteinsemne, en nådeløs venstrefot, 110% innsats og tonnevis med rutine. Kan brukes i samtlige posisjoner bortsett fra keeper. Er dette realistisk, dog, hva vil Riise kreve i lønn? Er han fortsatt attraktiv i England og på kontinentet?


Nei takk!


Tjatakk. Har sikkert noen år igjen i kroppen. Bør forbys mediekontakt :)
a

Ja, med Riise, Roald og Norling i klubben ville det jaggu meg blitt mye halloi i media!
Lions led by donkeys.

Churchill

Den beste stopperen vi har pr nå er dfinitivt Mojsov. Og han har et enormt utviklingspotensiale i den rette trenerhendene. Det man skal lete etter er en makker som kan utfylle Mojsov, så får de andre heller krangle om å bære lengs frem i backupkøen.
...we shall never surrender.

dudo

Jeg er enig, Mojsov kan bli veldig bra, men har mye - MYE - ugjort.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: dudo on November 30, 2013, 14:03:26 PM
Jeg er enig, Mojsov kan bli veldig bra, men har mye - MYE - ugjort.


Har vel vist lite så langt, men det på et lag der alle har spilt langt under pari. Han har nok mer inne, og det er det mange andre i troppen vår som har.

krakra

November 30, 2013, 18:58:56 PM #3420 Last Edit: November 30, 2013, 19:02:09 PM by krakra
Hvordan noen kan si det ene eller andre om Mojsov ser jeg ikke. Når har han vist dette syke potensialet? Han led nok ganske godt under manglende struktur og trygghet under  Skarsfjord, men hva som skjer under den rette treneren er vanskelig å si. Toppnivået i Brann har ikke vært så høyt og han har ikke vist all verdens ekstremferdigheter.

Virker som en god ryddegutt med en Austin-mentalitet i duellspillet, men også litt Austin-09/10-smartness også, som altså er en svakhet. Ikke en spesielt fotballklok eller veldig pasningssterk stopper utifra det han har vist i Brann så langt.

Kan dog utgjøre en solid duo hvis han får en mer rolig, klok og ballsterk makker. Som Ollie var for Siggy. Da må han rydde vekk tabbene sine. Vi kan ikke ha en fast stopper som gjør så mange avgjørende feil hvis vi skal ta medalje.

Klaus_Brann

Quote from: Sindre32 on November 30, 2013, 04:35:13 AM
Quote from: Falkman on November 30, 2013, 04:31:14 AM
Quote from: Sindre32 on November 30, 2013, 04:25:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 29, 2013, 18:51:31 PM
Jeg håper ikke vi henter Riski. Han er for all del en veldig bra spiller, men det står ikke i stil med prislappen hans.


Hva er prislappen på? Alt under fem millioner er mer enn akseptabelt for Riski etter min mening. 10 mål og 3 assist på 25 kamper i fjor, av Hønefoss' 30 mål totalt, og 10 mål og 5 assist på 29 kamper i år, av Hønefoss' 34 mål totalt. Riski er alltid en trussel, og er en meget god spiller i "riktig" alder. I tillegg har han fått 16 landskamper for Finland de siste 2 årene, og kan bekle flere roller.


Har lest at Hønefoss krever 8 mill. om det stemmer vet jeg ikke. men det er i alle fall for mye.


Det er nok i overkant, ja. Skjønner at de krever det, men forhåpentligvis kan prisen gå nedover hvis ingen kommer på banen med et høyt nok tilbud. Kan ikke si å ha fått med meg noen spesifikk interesse for Riski, har han vært koblet til noen klubber (annet enn Brann) i det siste?


Ja, de krever 8 mill og det er altfor mye. Jeg vet ikke hvor lang kontrakt han har jeg, men det kan jo fort være andre klubber involvert også.
Vi får uansett først se hvem som blir ny trener og hva han har på lur, kan fort være at han har en bra oversikt over spillere han vil ha.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Mojsov har variert, frå veldig bra til det elendige og krydra alt med idiotiske enkelt-episodar - kanskje er han ikkje så smart. Eg velger å tru at mykje skuldast manglande kamptrening, og at han er vår beste stoppar neste sesong.
Saludar a los monos!

dudo

Han trenger en sikringsstopper, ja.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: Torvanger on November 30, 2013, 09:53:37 AM
I januar er Riise en fri mann, klessetryne ja, men et dyktig klessetryne og han har et navn som kan trekke både sponsorer og tilskuere. Kapteinsemne, en nådeløs venstrefot, 110% innsats og tonnevis med rutine. Kan brukes i samtlige posisjoner bortsett fra keeper. Er dette realistisk, dog, hva vil Riise kreve i lønn? Er han fortsatt attraktiv i England og på kontinentet?

Nei takk En spiller på hell som de siste gangene jeg har sett ham ikke er god nok
Og dette med at han kan spille i samtlige posisjoner Hvor tar du det fra? Har aldri sett ham som annet en back på venstre siden foruten noen ganger han er blitt flyttet opp på venstre kant når laget jakter seier. Han vil kreve alt for mye i lønn og er ikke attraktiv noen steder vil jeg tro
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on November 30, 2013, 23:25:38 PMEn spiller på hell som de siste gangene jeg har sett ham ikke er god nok


Mener du seriøst at han ikke vil være god nok for Brann?

Du skrev vel noe av det samme om Gamsten også for noen uker siden hvis jeg ikke husker helt feil. Og han motbeviste det vel ganske grundig i de siste landskampene han spilte.
Rød makt på Hansa

Kagain

Kanskje Corran ikke liker eldre spillere med venstrebein? Jeg har ikke sett noen av dem nylig, men jeg tenkte på dette med pasningsføtter. Både Riise og Gamst har vel akseptable pasningsføtter? Kanskje Riise har en grei fremtid som ryddegutt med hesteskudd og Gamsten kan vel vurderes som playmaker på et annet lag? Ikke det at jeg tror Brann er interessert i disse, men sånn for moro skyld kan man jo spekulere.



dudo

Ihvertfall ikke så mye bedre at det ville rettferdiggjort en vraking av Birkir. Men det hadde jo vært spenstig med en høyreback med presis innleggsfot.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Sævarsson hadde ikke vært på landslaget i Norge selv med norsk pass. Ruud er vel helst interessert i en klubb i utlandet though.

kabelmann

Samtidig var det islandske landslaget mye nærmere VM enn Norge var, så jeg vet ikke om det norske landslaget skal brukes som noe målestokk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Superjack

Riise er dønn profesjonell på treningsfelt og banen, selv om sosialintelligensen overgås av en gjennomsnittlig fjortis. Riise holder i massevis i TL i ett par år til. 2 års kontrakt med opsjon på 3 utifra hvordan sesong 2 går.
Brannsupporter.

dragn

Quote from: kabelmann on December 01, 2013, 17:19:57 PM
Samtidig var det islandske landslaget mye nærmere VM enn Norge var, så jeg vet ikke om det norske landslaget skal brukes som noe målestokk.


Med den logikken kan vi trekke slutninger som at Sævarsson er bedre enn Riise? Eller at målvakten (som vi lånte et par kamper) er bedre enn Jarstein/Nyland?

Poenget mitt var uansett:

Isolert sett er Ruud bedre enn Sævarsson. Grunnen er at han er "god" i mange ting. Han har god spilleforståelse, god innleggsfot, kan både slå cornere og frispark. Har relativt god løpskraft, og er ikke blant de aller treigeste. Han kan brukes i en kant-rolle på midten, og flyttes over på venstrebacken om det er krise

Sævarsson har egentlig farten og løpsstyrken, og så er han høy da, så han kan vinne hodedueller uten at han blir erklært tittelen sterk hodespiller. Han er lojal, så og si aldri skadet.

Hadde jeg hatt begge i troppen min, hadde ikke jeg vært i tvil iallefall :P

nero

Quote from: Superjack on December 01, 2013, 17:42:32 PM
Riise er dønn profesjonell på treningsfelt og banen, selv om sosialintelligensen overgås av en gjennomsnittlig fjortis. Riise holder i massevis i TL i ett par år til. 2 års kontrakt med opsjon på 3 utifra hvordan sesong 2 går.

Sportslig sett er han mer enn god nok for Brann, og vil antakelig være det i flere år ennå. Mannen er imidlertid et gigantisk klessetryne, og ville nok være vond å hanskes med av en trener. Sikkert solide småkongetendenser:"Hallo du, eg har spelt for Liverpool og Roma, eg". Men at han er god nok til å dominere i TL er jeg ikke i tvil om.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: dragn on December 01, 2013, 18:57:53 PM
Quote from: kabelmann on December 01, 2013, 17:19:57 PM
Samtidig var det islandske landslaget mye nærmere VM enn Norge var, så jeg vet ikke om det norske landslaget skal brukes som noe målestokk.


Med den logikken kan vi trekke slutninger som at Sævarsson er bedre enn Riise? Eller at målvakten (som vi lånte et par kamper) er bedre enn Jarstein/Nyland?

Poenget mitt var uansett:

Isolert sett er Ruud bedre enn Sævarsson. Grunnen er at han er "god" i mange ting. Han har god spilleforståelse, god innleggsfot, kan både slå cornere og frispark. Har relativt god løpskraft, og er ikke blant de aller treigeste. Han kan brukes i en kant-rolle på midten, og flyttes over på venstrebacken om det er krise

Sævarsson har egentlig farten og løpsstyrken, og så er han høy da, så han kan vinne hodedueller uten at han blir erklært tittelen sterk hodespiller. Han er lojal, så og si aldri skadet.

Hadde jeg hatt begge i troppen min, hadde ikke jeg vært i tvil iallefall :P
Ruud er heller ikke på det norske landslaget lenger, med god grunn. Han har ikke større spilleforståelse enn Sævarsson. En ustabilt, og defensivt svak spiller som gjør mye feil. Høyere toppnivå enn Sæv, men også et vesentlig svakere bunnivå.

Corran

Quote from: Nixon on November 30, 2013, 23:30:57 PM
Quote from: Corran on November 30, 2013, 23:25:38 PMEn spiller på hell som de siste gangene jeg har sett ham ikke er god nok


Mener du seriøst at han ikke vil være god nok for Brann?

Du skrev vel noe av det samme om Gamsten også for noen uker siden hvis jeg ikke husker helt feil. Og han motbeviste det vel ganske grundig i de siste landskampene han spilte.

Ja eg mener seriøst han ikke er god nok i forhold til hva han koster. Vi kan få bedre spillere en de 2 for de samme kronene vi må bruke på de.
Og historisk sett så er gamle proffer som har vært lenge ute også ganske mettet og skal melke så mye kroner som mulig ut av slutten av karrieren og være helter på byn. Og disse to vi snakker om her liker seg selv for mye :-)
Og som sagt når jeg sier de ikke er gode nok så mener jeg og i forhold til hva de koster.

Siste kampene jeg har sett med Rise så har han blitt rundet meget lett og vært svakt defensivt og vært OK framover. Og er det noe vi IKKE trenger er det en svak defensiv forsvarsspiller Det har vi vel nok av. Men for guds skyld det kan være jeg ikke har sett de rette kampene og blir vel en stund siden han spilte fast? Han har ikke vært på benken en gang siden han kun kan brukes som venstre back og ikke i andre posisjoner (i følge Jol).
Så ja eg var seriøs om at han ikke er god nok for Brann
Har ikke Brann testet ut nok utenlandsproffer utgått på dato? Og for ikke å snakke om Har ikke Brann brukt for mye penger på utdaterte utenlandsproffer før?
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on December 01, 2013, 22:38:09 PMJa eg mener seriøst han ikke er god nok i forhold til hva han koster.


Hvis du legger det inn som et premiss blir det en helt annen diskusjon. Det var ikke det du skrev og ikke det jeg svarte på.

Men vi får se da nå som Jol har fått sparken. Kanskje ikke god nok for Brann er god nok for PL...
Rød makt på Hansa

dragn

Quote from: Corran on December 01, 2013, 22:38:09 PM
Quote from: Nixon on November 30, 2013, 23:30:57 PM
Quote from: Corran on November 30, 2013, 23:25:38 PMEn spiller på hell som de siste gangene jeg har sett ham ikke er god nok


Mener du seriøst at han ikke vil være god nok for Brann?

Du skrev vel noe av det samme om Gamsten også for noen uker siden hvis jeg ikke husker helt feil. Og han motbeviste det vel ganske grundig i de siste landskampene han spilte.

Ja eg mener seriøst han ikke er god nok i forhold til hva han koster. Vi kan få bedre spillere en de 2 for de samme kronene vi må bruke på de.
Og historisk sett så er gamle proffer som har vært lenge ute også ganske mettet og skal melke så mye kroner som mulig ut av slutten av karrieren og være helter på byn. Og disse to vi snakker om her liker seg selv for mye :-)
Og som sagt når jeg sier de ikke er gode nok så mener jeg og i forhold til hva de koster.

Siste kampene jeg har sett med Rise så har han blitt rundet meget lett og vært svakt defensivt og vært OK framover. Og er det noe vi IKKE trenger er det en svak defensiv forsvarsspiller Det har vi vel nok av. Men for guds skyld det kan være jeg ikke har sett de rette kampene og blir vel en stund siden han spilte fast? Han har ikke vært på benken en gang siden han kun kan brukes som venstre back og ikke i andre posisjoner (i følge Jol).
Så ja eg var seriøs om at han ikke er god nok for Brann
Har ikke Brann testet ut nok utenlandsproffer utgått på dato? Og for ikke å snakke om Har ikke Brann brukt for mye penger på utdaterte utenlandsproffer før?
 


Men er Riise utdatert da? Jeg mener han vil være en enorm tilvekst i uansett lag i Norge.

Herman1


Sindre32

Quote from: Herman1 on December 02, 2013, 05:57:46 AM

Hva med lillebror-Riise, da?


Ja, og mor Riise som sportssjef!! La oss hente hele familien, da blir det sirkus.

Herman1

Quote from: Sindre32 on December 02, 2013, 06:06:02 AM
Quote from: Herman1 on December 02, 2013, 05:57:46 AM

Hva med lillebror-Riise, da?


Ja, og mor Riise som sportssjef!! La oss hente hele familien, da blir det sirkus.


Hehe, ja ikke sant.
Har hørt fra sikre kilder som har jobbet med henne, utenfor sporten, at hun er et skikkelig hespetre i den sammenhengen også, uten at jeg har møtt henne selv, vel å merke.

Men fra spøk til alvor, lillebror Riise er en meget habil spiller. En god kantspiller trenger vi, og jeg mener at han bekler denne rollen i Vetlestraum. Høyrekant også, om jag inte tar fel. Correct me if I'm wrong.

:)

Er det ikke deilig, synes dere, å endelig føle litt engasjemen og kribling i forhold til Brann igjen?

:D

Sindre32

Quote from: Herman1 on December 02, 2013, 06:20:51 AM
Quote from: Sindre32 on December 02, 2013, 06:06:02 AM
Quote from: Herman1 on December 02, 2013, 05:57:46 AM

Hva med lillebror-Riise, da?


Ja, og mor Riise som sportssjef!! La oss hente hele familien, da blir det sirkus.


Hehe, ja ikke sant.
Har hørt fra sikre kilder som har jobbet med henne, utenfor sporten, at hun er et skikkelig hespetre i den sammenhengen også, uten at jeg har møtt henne selv, vel å merke.

Men fra spøk til alvor, lillebror Riise er en meget habil spiller. En god kantspiller trenger vi, og jeg mener at han bekler denne rollen i Vetlestraum. Høyrekant også, om jag inte tar fel. Correct me if I'm wrong.

:)

Er det ikke deilig, synes dere, å endelig føle litt engasjemen og kribling i forhold til Brann igjen?

:D


Vil helst ikke ha noen fra Riise-familien. Lillebror synes jeg er oppskrytt, mens det er usikkert hvor god/motivert storebror vil være. Utover det har jeg lite sansen for noen av dem utenfor banen.

Ricky

Det er nok fisker i sjøen til at vi kan unngå Riise-slekten

pidre

Quote from: bernu on December 01, 2013, 13:14:01 PM
http://www.vg.no/sport/fotball/dansk-fotball/ruud-vraker-odense-vil-oeke-landslagssjansene/10140745/

Er Espen Ruud bedre enn Birkir?


Trefoten går nok ei usikker framtid i møte. For ein trenar som har ambisjoner om å bygge opp spillet bakfrå med godt pasningsspel, vil det være problematisk med ein spelar på eit slikt teknisk nivå som Birkir.  

Eg vil ikkje sakne Birkir, sjølv om han av og til scorer mål så det får meg til å gløyme alt det elendige han presterer - svak defensiv, mister ballen lett og lager veldig mange frispark.
Saludar a los monos!

dex1974

http://www.tv2.no/sport/boerven-paa-vei-bort-fra-vaalerenga-4167011.html

Til Nordsjælland? Faen nå må du våkne Bruunikk...gutten er Brannsupporter og nesten lokal! Blir ikke veldig dyr heller da engEn må selge for å overleve. Selvom danskene var i CL ifjor nekter jeg å tro de blar opp mere enn vi kan mestre!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

osoerli

Børven har skuffa i år.  Brann treng ein meir effektiv spiss enn han.  Dessutan tippar eg vif har litt høgare forventningar om pris enn han er verdt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Sindre32

Quote from: dex1974 on December 02, 2013, 14:41:07 PM
http://www.tv2.no/sport/boerven-paa-vei-bort-fra-vaalerenga-4167011.html

Til Nordsjælland? Faen nå må du våkne Bruunikk...gutten er Brannsupporter og nesten lokal! Blir ikke veldig dyr heller da engEn må selge for å overleve. Selvom danskene var i CL ifjor nekter jeg å tro de blar opp mere enn vi kan mestre!


"TV 2 vet at også andre utenlandske klubber skal være interessert i VIF-spissen."

Må gjerne våkne selv, hvis du tror at han er innenfor rekkevidde.

osoerli

Quote from: Sindre32 on November 30, 2013, 04:25:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 29, 2013, 18:51:31 PM
Jeg håper ikke vi henter Riski. Han er for all del en veldig bra spiller, men det står ikke i stil med prislappen hans.


Hva er prislappen på? Alt under fem millioner er mer enn akseptabelt for Riski etter min mening. 10 mål og 3 assist på 25 kamper i fjor, av Hønefoss' 30 mål totalt, og 10 mål og 5 assist på 29 kamper i år, av Hønefoss' 34 mål totalt. Riski er alltid en trussel, og er en meget god spiller i "riktig" alder. I tillegg har han fått 16 landskamper for Finland de siste 2 årene, og kan bekle flere roller.


Om han hadde hatt 2-3 år igjen av kontrakten hadde nok 4-5 mill vore ein akseptabel pris.  Men han har 1 år igjen av kontrakten!  Då er alt over 2 mill glemmesak.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Sindre32

Quote from: osoerli on December 02, 2013, 15:20:06 PM
Quote from: Sindre32 on November 30, 2013, 04:25:56 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 29, 2013, 18:51:31 PM
Jeg håper ikke vi henter Riski. Han er for all del en veldig bra spiller, men det står ikke i stil med prislappen hans.


Hva er prislappen på? Alt under fem millioner er mer enn akseptabelt for Riski etter min mening. 10 mål og 3 assist på 25 kamper i fjor, av Hønefoss' 30 mål totalt, og 10 mål og 5 assist på 29 kamper i år, av Hønefoss' 34 mål totalt. Riski er alltid en trussel, og er en meget god spiller i "riktig" alder. I tillegg har han fått 16 landskamper for Finland de siste 2 årene, og kan bekle flere roller.


Om han hadde hatt 2-3 år igjen av kontrakten hadde nok 4-5 mill vore ein akseptabel pris.  Men han har 1 år igjen av kontrakten!  Då er alt over 2 mill glemmesak.


La oss si alt under 3,5 mill, så skal jeg si meg enig. Blir fort konkurranse her, mye konkurranse. Hvis det stemmer at de krever 8 millioner, er alt under 2 mill. en glemmesak.

Go Up