• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Quote from: Xminator on August 13, 2013, 04:01:52 AM
Quote from: Gulløl on August 12, 2013, 20:39:57 PM
Quote from: tsrqpo on August 12, 2013, 19:28:14 PM
Siste nytt om Roalds faksmaskin:

Sitat Nordkvelle: - At det drøyde så lenge hadde egentlig ikke med forhandlingene å gjøre, men heller med faksmaskiner og epostsystemer å gjøre


Faksmaskiner er helt ute, skanning er inn. Følger de ikke med i utviklingen på Stadion ? Neste gang de graver et hull i gressmatten på Stadion må noen sørge for at maskinen blir droppet ned i hullet og gravet over. Gjerne med en høytidelig seremoni og noen ritualer. Tipper det blir en tårefylt affære for Roald  ;)

Avskjedsgave. Trenger ikke begrave noen eller noe. Roald kan få den med seg til NAV.


Haha! Jeg trodde du bare hadde funnet på sitatet, på gøy lissom, men klikket meg for ordens skyld inn på linken.
Tren på langskudd

Gulløl

I ettermiddag kunngjorde Hamburger SV at de har løst Paul Scharner fra kontrakten. Han fikk vist kranglet seg frem til en bra sluttpakke. Brann neste ?  :-\ Kan absolutt være den lederen på banen vi mangler.

http://kurier.at/sport/fussball/hsv-loest-vertrag-mit-paul-scharner/23.783.378
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nummer9

Hvordan var dette. Kan TL-kubbene signere kontraktsløse spillere utenfor «vinduet»?

dudo

Quote from: nummer9 on August 23, 2013, 21:40:20 PM
Hvordan var dette. Kan TL-kubbene signere kontraktsløse spillere utenfor «vinduet»?


Ja, det mener jeg. Wolfsburg skal være interessert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: esp123 on August 28, 2013, 15:57:09 PM
http://beta.bt.no/100Sport/fotball/Godset-vil-ha-Stengel-389721_1.snd#.Uh4QRBbHmvs

Her bør Brann være på ballen.


Ingen vits i å bruke tid på det.
Han er nesten fra Drammen, i tillegg til at Godset er mye bedre enn oss for tiden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bernu

Det er da ingen spillere som vil til oss så lenge skars er trener. Vi er forbigått av 5-6 klubber i tillegg. Ingenting lokker med Brann lenger.... Til og med publikumstrøkket er borte.. .
HANSA - Z

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Noen som vet noe mer om denne Dramé? Når har han bursdag? Bor han i Bergen nå og trener med Brann? Blir han helt sikkert vår, eller bare ganske sikkert? Eller usikkert?
Tren på langskudd

dudo

Faktaboks fra en BA-sak:
Ibrahima Dramé
Født: 25.09.1995
Høyde: 203 cm
Land: Senegal
Lag: Casa Sport
Posisjon: Angrep


Menne ... 203?! Det kan da ikke stemme?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

September 01, 2013, 22:39:10 PM #2811 Last Edit: September 01, 2013, 23:11:41 PM by Gulløl
Kan nevnes at Ibrahima Dramé fikk seg et mål i går etter 55 min. Var vist cupfinalen i Senegal dette(Finale Coupe du Sénégal 2013). Laget hans tapte etter straffespark konkurranse.

http://www.slateafrique.com/369156/ibrahima-drame-marque-pour-le-casa-sports-%3F-la-55e-minute-2013-08-31-194649
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

September 01, 2013, 23:10:40 PM #2812 Last Edit: September 01, 2013, 23:36:05 PM by Gulløl
Fant en video med målet til Dramé, i starten av dette klippet.
http://www.youtube.com/watch?v=Ls31r80kEWc
Fint løp og viste meget god ballkontroll etter innlegget der ballen først slo i bakken før Dramé scoret på direkten. Gutten har god kontroll på de lange bena sine.

Håper ikke noen stikker av med spilleren foran nesen til Brann. Får satse på at Walstad har kontroll.
Det står ihvertfall her i en artikkel fra januar at han kommer til å signere for Brann på 18 års dagen sin nå i september(25.09).
http://www.galsenfoot.com/2013/01/07/ibrahima-drame-a-brann-bergen-en-septembre/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Høres ut som det var bra trøkk i Senegal i alle fall, hehe. Og ikke minst fantastisk kvalitet på videoen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tsrqpo

Satser på at dette går i orden.
Jeg er mer imponert av målene hans mot united u 15, selv om det er guttefotball det er snakk om.
24 dager til han kan signere..

Huff

Har sagt det før, men teknikken han viste i treningskampen mot Molde i vinter var helt ekstrem mtp at fyren er fem meter høy og tre år gammel. Driblet Moldes stoppere fullstendig på ræv.

HenningSB

Leste dette om Scharner idag på Skysports..

"Former Austria defender Paul Scharner, who helped Wigan win last season's FA Cup final during his loan spell from Hamburg, says he is retiring from football at the age of 33. He has been linked with Everton and Hull this summer."

Vi burde nå vel egentlig ha gått inn her og fått han gratis på 1 årskontrakt, ønsket han ikke å spille for Brann igjen?

Henki

Quote from: HenningSB on September 02, 2013, 10:41:28 AM
Leste dette om Scharner idag på Skysports..

"Former Austria defender Paul Scharner, who helped Wigan win last season's FA Cup final during his loan spell from Hamburg, says he is retiring from football at the age of 33. He has been linked with Everton and Hull this summer."

Vi burde nå vel egentlig ha gått inn her og fått han gratis på 1 årskontrakt, ønsket han ikke å spille for Brann igjen?


Det burde i hvert fall være en no-brainer at man tok en prat med ham. Hjelpe meg for en forsterkning han ville vært.
Ballen skal fremover!


Gulløl

Kan Scharner som klubbløs spiller gå rett inn på laget til Brann om han hadde valgt å signere for klubben ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

viks

Quote from: Gulløl on September 02, 2013, 12:34:11 PM
Kan Scharner som klubbløs spiller gå rett inn på laget til Brann om han hadde valgt å signere for klubben ?


Det tror jeg han kan, under EU-lov begrunnelse at man ikke kan nekte en "arbeidsløs" og ta seg arbeid. Men er ikke hundre prosent sikker.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Brann patriot

Olofinjana er fristilt av HULL - basert på det jeg finner på nettet.

Bare å kjøre på!

http://fansonline.net/blackpool/mb/view.php?id=1560381
Absence of proof is not proof of absence

dudo

Quote from: Brann patriot on September 02, 2013, 21:39:55 PM
Olofinjana er fristilt av HULL - basert på det jeg finner på nettet.

Bare å kjøre på!

http://fansonline.net/blackpool/mb/view.php?id=1560381


Lenge siden. Har jo trent med Start tidligere i sommer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann patriot

Ser det nå. Uansett er det i hvert fall en spiller Brann bør forhøre seg med (noe jeg regner med at de gjør)
Absence of proof is not proof of absence

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HenningSB

September 04, 2013, 17:13:35 PM #2826 Last Edit: September 04, 2013, 17:29:57 PM by HenningSB
Skal vi starte kronerulling her?? Scharner er lei av fotball på toppnivå hvor det bare dreier seg om business og ikke det sportslige.. Brann har ikke så mye business, men veldig mye sportslig..

Tenker vi burde gjort slik som Viking gjorde når de hentet Sæternes..!
Link til sak
http://www.ba.no/sport/article6844022.ece

Så en del kamper for Wigan når Scharner var på utlån, når du takler spisser som Agüero og Tevez så burde det være en walk in the park mot typer som Berisha og Søderlund..! Jeg kan godt sette igang initiativet, spytter inn de første tusenlappene..! Får vi det ikke til kan pengene gå til våre unge spillere!
Bosmanspiller har vel lov til å signere nårsomhelst??

ZsoltKorcsmar

Quote from: HenningSB on September 04, 2013, 17:13:35 PM
Skal vi starte kronerulling her?? Scharner er lei av fotball på toppnivå hvor det bare dreier seg om business og ikke det sportslige.. Brann har ikke så mye business, men veldig mye sportslig..

Tenker vi burde gjort slik som Viking gjorde når de hentet Sæternes..!
Link til sak
http://www.ba.no/sport/article6844022.ece

Så en del kamper for Wigan når Scharner var på utlån, når du takler spisser som Agüero og Tevez så burde det være en walk in the park mot typer som Berisha og Søderlund..! Jeg kan godt sette igang initiativet, spytter inn de første tusenlappene..! Får vi det ikke til kan pengene gå til våre unge spillere!
Bosmanspiller har vel lov til å signere nårsomhelst??

Enig! Olofinjana er også velkommen. Signer de på ettårskontrakt med opsjon på ett år til om de blir en suksess.
Som midtstopper kan man kompensere veldig mye tapt hurtighet med smartness og rutine, det har Scharner rikelig med. Olofinjana er et litt mer usikkert kort, en mer komplett spiller enn Scharner i glansdagene, men virket veldig tung, stor og stasjonær sist jeg så han. Var liksom ikke den box-to-box spilleren han var da han sist var her.

Men han er en kraftig plugg med stor duellkraft, herlige basisferdigheter og blikk for spillet. Om en av de to spillerene hadde blit overbevist om å komme tilbake, kunne de dratt med seg den andre. Selv om de ikke var i klubben samtidig hadde nok en telefon fra Olofinjana feks med litt snakk om Premier League og at Brann reddet karrierene deres osv ikke skadet.

Scharner sier han er misfornøyd med hvordan fotballen har utviklet seg, der alt bare handler om penger og business. Kom tilbake til Brann, og avslutt karrieren med å bringe brann tilbake til toppen. Det er en fantastisk prosess å være med på, og noe som kan sees på som en utfordring på tampen av karrieren.  Kall det gjerne å slutte sirkelen i en herlig karriere, ved å returnere til det stedet hvor han virkelig satte navnet sitt på kartet.

ZsoltKorcsmar

Foresten, noen som vet noe mer om Olofinjana? Hvor befinner han seg for øyeblikket? Har vel bergensk kone, er han i området? Merkeig at han ikke har vært med på treninger i såfall.

Trente jo med Start tidligere i år, og imponerte visst stort. Jesper Mathisen utallte jo til lokalavisen noe sånt som "han er noen hakk over alle oss andre, det er nesten slik at han bedriver en egen idrett". De gav han et forslag, men ingenting har jo skjedd der. I en artikkel fra juni uttalte Walstad at de har jevnlig kontakt med Olof, og at det var aktuelt at han kom og trente med oss senere i sommer. Heller ikke der har det skjedd noe.

Hadde vert gøy å sett han tilbake!

Xminator

Når Fakiri kan få kontrakt så er det plass til typer som Olofinjana og Scharner også. Om Walstad er lur, så bruker han POL eller Dahl som mellommann. For begge er det nok viktig at den første konkrete kontakten kommer fra folk de kjenner fra før.

Så spørs det om fotballguden passer inn i Jeg-Er-Best sitt regime. Klubben er jo i en litt annen fase enn sist fotballguden var her.

Xminator

Kanskje noen starter en web-petition og får BA/BT med på en liten kampanje for å få Fotballguden hem?

Nixon

Quote from: ZsoltKorcsmar on September 04, 2013, 18:19:26 PMScharner sier han er misfornøyd med hvordan fotballen har utviklet seg, der alt bare handler om penger og business. Kom tilbake til Brann, og avslutt karrieren med å bringe brann tilbake til toppen. Det er en fantastisk prosess å være med på, og noe som kan sees på som en utfordring på tampen av karrieren.  Kall det gjerne å slutte sirkelen i en herlig karriere, ved å returnere til det stedet hvor han virkelig satte navnet sitt på kartet.
Rød makt på Hansa

Tom C

Scharner har vel også nylig uttalt at han pga ungene vil bo i Tyskland? Og Olofinjana tror jeg ikke det er aktuelt å hente for Brann pga kostnadene. Jeg mailet litt med Walstad fordi jeg var så nyskjerrig på om de fulgte opp interessen rundt Olof (dette er noen måneder siden), og da var svaret at jeg var hjertelig velkommen til å komme med forslag til finansiering. Og når man spør vilt fremmede om de kan bidra, tenker jeg at her har man absolutt ingen ide om hvordan man skal skrape sammen penger til en Olof-pakke.
Kan jo hende saken stiller seg annerledes nå som de plutselig har Mohn-penger mellom fingrene. Men Mohn er vel ikke så begeistret for "eldre" spillere etter det jeg har skjønt, og vi vil jo for alt i verden ikke komme på kant med Mohn.
Aldri mer Obos....

HenningSB

Ville nå heller satset på Scharner.. Sett mer til han de siste årene, og har mer trua på han enn Olof.
Ser i siste intervju han gav med Wigan etter finaleseieren, at han sier han "kanskje kommer tilbake til Brann"

Jeg vil gjerne se at noen her setter igang et initiativ, få BT / BA, kontakt Bataljonen eller Brann direkte - Få godkjenning. Start en innsamling på forum, på facebook, på nett generelt. Haus opp dette rundt kamper, om folk gir 5kr eller 5000kr så hjelper alt.

Skulle det vise seg at en ikke kommer i mål, eller at Scharner / Olof ikke ønsker dette. Så øremerkes pengene til utvikling av unge spillere, evt et slikt prosjekt som Softball - Fredrik Haugen

Lidenskapen

Her bør virkelig Brann kjenne sin besøkelsestid og iallefall prøve og signere en av dem, selv om de ikke kan spille før 2014 sesongen.
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Xminator

Mohus får ikke ny kontrakt med Brann.
Gjesdal er fortsatt i samtaler, men om han selv vil er han nok Brannspiller i 2014 også.

Miller

Quote from: Xminator on September 09, 2013, 09:22:31 AM
Mohus får ikke ny kontrakt med Brann.
Gjesdal er fortsatt i samtaler, men om han selv vil er han nok Brannspiller i 2014 også.


Mohus har vel ikke akkurat gjort seg fortjent til en ny kontrakt. Gjesdal må gjerne få en solid kontrakt

Henki

Quote from: Miller on September 09, 2013, 09:41:31 AM
Quote from: Xminator on September 09, 2013, 09:22:31 AM
Mohus får ikke ny kontrakt med Brann.
Gjesdal er fortsatt i samtaler, men om han selv vil er han nok Brannspiller i 2014 også.


Mohus har vel ikke akkurat gjort seg fortjent til en ny kontrakt. Gjesdal må gjerne få en solid kontrakt


Det kan da ikke være noen tvil hos Brann om at de ønsker å fornye med Gjesdal?
Ballen skal fremover!

Christian


viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

ZsoltKorcsmar

Skeptisk.
Negativt: Totalt annen kultur og levevilkår. Niger er vel så og si verdens fattigste land. Et land som feks Ghana (kennedy ashia)er mange steg opp fra Niger. Blir litt av et steg å tilpasse seg livet her. Kan ta lang tid. I tillegg prater han vel høyst sannsynlig bare Fransk. Vi har vel bare Fakiri som kan noen gloser fransk? En annen ting som gjør meg forvirret er at han på Brann.no blir beskrevet som spiss. På klubb og landslag blir han benyttet som sentral midtbane etter det jeg klarer å finne ut. Enkelte artikler hevder også at han er back. Mao virker det litt utydelig hvor han spiller. Trenger dog ikke være negativt at han bekler flere posisjoner.

Positivt:
Selv om Niger er en svak fotballnasjon, er det likevel positivt at han spiller fast. Ser også at de tidlig i 2012( ja, lenge siden, men man kan vel håpe han er på minst det samme nivået enda, om ikke bedre.) "bare" tapte 0-1 mot Marokko, som er et meget godt lag. Marokko stilte blandt annet med Chamakh, Belhanda, Boussouffa og flere spillere som hadde dominert i Tippeligaen til de grader. Marokko nettet ikke før i det 80 minutt, og vår mann spilte ca 80 minutter.

I tillegg synes jeg det er positivt at det er treneren til Niger som har anbefalt han. En tysker med masse erfaring fra europeisk klubbfotball. Blandt annet har han ledet et lag til finale i europaligaen. Han bør ha forutsetninger for å vite hva som kreves for å lykkes i Europa.

Spennende, men er mange fallgruver her.

Jose Arrogantio

Spesielt at landslagstreneren anbefalte han til oss. Kjenner han Walstad?

Gulløl

September 09, 2013, 20:21:29 PM #2842 Last Edit: September 09, 2013, 20:23:25 PM by Gulløl
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/cuphelten-scharner-til-tv-2-kanskje-jeg-kommer-tilbake-til-brann-4044250.html

Smir Walstad på dette jernet om dagen mon tro. Burde være en bra mulighet til å få til noe. Flere sponsorer og støttespillere ville nok stillet opp med midler til prosjektet "Scharner kom hem" om de hadde blitt spurt. Men spørs og Brann er så handlingslammet at de har gitt opp uten å prøve. En tilbakekomst for Scharner hadde nok trukket opp tilskuertallet en god del og medført økte inntekter for Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Super Hasund

Quote from: Gulløl on September 09, 2013, 20:21:29 PM
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/cuphelten-scharner-til-tv-2-kanskje-jeg-kommer-tilbake-til-brann-4044250.html

Smir Walstad på dette jernet om dagen mon tro. Burde være en bra mulighet til å få til noe. Flere sponsorer og støttespillere ville nok stillet opp med midler til prosjektet "Scharner kom hem" om de hadde blitt spurt. Men spørs og Brann er så handlingslammet at de har gitt opp uten å prøve. En tilbakekomst for Scharner hadde nok trukket opp tilskuertallet en god del og medført økte inntekter for Brann.


Skal noen inn, så må noen ut.
La Folket Synge

*Feltz*

ZsoltKorcsmar

Quote from: Super Hasund on September 09, 2013, 23:12:39 PM
Quote from: Gulløl on September 09, 2013, 20:21:29 PM
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/cuphelten-scharner-til-tv-2-kanskje-jeg-kommer-tilbake-til-brann-4044250.html

Smir Walstad på dette jernet om dagen mon tro. Burde være en bra mulighet til å få til noe. Flere sponsorer og støttespillere ville nok stillet opp med midler til prosjektet "Scharner kom hem" om de hadde blitt spurt. Men spørs og Brann er så handlingslammet at de har gitt opp uten å prøve. En tilbakekomst for Scharner hadde nok trukket opp tilskuertallet en god del og medført økte inntekter for Brann.


Skal noen inn, så må noen ut.

Mohus stakk vel? Frigjorde vel 150 000 i lønnsbudsjett..

Lidenskapen

Leter etter liker knappen :P
[/quote]

Skal noen inn, så må noen ut.
[/quote]
Mohus stakk vel? Frigjorde vel 150 000 i lønnsbudsjett..
[/quote]

Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

osoerli

Nokon som har sett denne Seydou Yacouba på trening?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

tsrqpo

Noen rapporter fra Kennedy Aisha?? Merker meg at han ikke steler overskriftene noen plass, virker som våre bergenske talenter holder minst like bra nivå??

Og Drame har bursdag onsdag, blir spennande å sjå om han signerer..

Spelaren

Quote from: tsrqpo on September 22, 2013, 21:42:46 PM
Noen rapporter fra Kennedy Aisha?? Merker meg at han ikke steler overskriftene noen plass, virker som våre bergenske talenter holder minst like bra nivå??

Og Drame har bursdag onsdag, blir spennande å sjå om han signerer..


Signerer nok... for Barcelona.
Gå av.


Go Up