• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

May 06, 2013, 14:59:30 PM #1750 Last Edit: May 06, 2013, 15:01:53 PM by krakra
Det kommer ann på treneren. For Brann er nok en stor spiss det samme som poleballer. Det trenger ikke være det, Godset er et eksempel på det, men for Brann er det nok desverre det.

Jeg mener at stallen holder medaljenivå. At Fakiri ikke hadde spilt så mye andre steder er sikkert rett. Samtidig så tror jeg ikke at f.eks. Ola Kamara hadde fått spille så mye for oss eller noen andre topplag, men han spilte mye for Godset i fjor, samme med Hamoud. Eller Daniel Berg Hestad i Molde, eller Berre i VIF. Mange klubber har slike "klubbspillere" som neppe hadde forsterket noen andre lag i TL, men som funker i akkurat den klubben.

Syns regnestykket ditt er for dumt. At vi betalte fem millioner for Badji betyr ikke at alle spillere som ikke koster fem millioner er for dårlige. Piotr er vel så god, og kanskje bedre, enn Badji, men han var gratis. Ojo var også gratis, Huseklepp kostet neppe 5 millioner. Askar er ikke på Badji-nivå, men en bra spiller som kostet 1,5 millioner. Det er fult mulig å finne kvalitet for en rimelig penge, samt utvikle dem selv gjennom talentarbeidet.

Hvis vi må bruke femti millioner på en stall Skars kan ta medalje med forteller det tre ting.
1. Treneren er alt for dårlig
2. Scoutingen er alt for dårlig
3. Talentarbeidet er alt for dårlig

Hatleking

Quote from: krakra on May 06, 2013, 11:57:01 AM
Quote from: Hatleking on May 06, 2013, 09:23:44 AM
Eg vil iallfall seie at mange av forutsetningane som vart sagt for engasjement er feile. Det eine er type fotball. Før vart det klaga på at me måla ballen opp på 'måfå' til Kim Ojo, og at det ville bli mykje betre med publikum dersom ein fekk ballen ned på bakken - sjølv i sesongen der me var marginar frå 3. plassen.

Den andre er lokal forankring. På rekordtid har me fått mange unge bergensarar inn i stallen og forsåvidt førstelaget. Det slo heller ikkje heilt an.

No er det at Skarsfjord skal gå og så få inn 'kva som helst' anna, til dømes David Nielsen eller Lars Bakkerud. Vel, eg forventar ingenting her heller.
Her skyter du i blinde og bommer. Vi har ingen voldsom lokal forankring på laget selv om det har blitt bedre. I år var det fire lokale spillere som startet kampen. Vi spiller også fortsatt møkka kjedelig fotball hjemme, mens vi taper borte. At vi har sluttet å pole fremover har ikke gjort oss mer underholdende.

krakra

Ja. Vi har mange lokale i stallen og backene står høgt, men vi spiller ikke med mange lokale og spiller kjedelig fotball. Det er ingen grunn til at dagens spill skal trekke folk til Stadion. Tvert imot.

I tillegg er vi et forferdelig bortelag

Hatleking

Kva er lokal forankring for deg?

krakra

Det handler iallefall ikke om å ha flest lokale spillere på benken eller tribunen. Det er ikke få lokale spillere som spiller for Brann, men det er heller ikke veldig mange.

Ellers er det ingen som har sagt annet enn at lokale profiler kan være en positiv effekt. Ikke at det alene skal klare å stå opp mot drittkjedelig fotball, og middelmådige resultater.

Når vi fremstår som et lag som ikke kommer til å vinne bortekamper, og ikke klarer å underholde hjemme så er det helt naturlig at publikum uteblir. Spesielt når det ikke virker som noen i klubben virker å se et problem med situasjonen. Kanskje hadde det vært enda færre hvis vi kun hadde brukt utlendinger.

ostraume

Quote from: krakra on May 06, 2013, 17:28:09 PM
Det handler iallefall ikke om å ha flest lokale spillere på benken eller tribunen. Det er ikke få lokale spillere som spiller for Brann, men det er heller ikke veldig mange.



Nei, men vi har da gått fra få til flere, så progresjonen er der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SK

Dette med lokale spillere er bare en bortforklaring som enkelte bruker for å ikke gå på kamp. De som klager over dette hadde ikke vært mer interessert hvis hele førstelleveren hadde bestått av kun bergensere, selv med samme nivå på laget som i dag. Det er nok lokale spillere på laget. For de som ønsker mer, er det bare å se på noen av de siste kampene i fjor og konstatere hvor gøy akkurat det var.

Nixon

Rød makt på Hansa

Tom C

Her bør Hardball, Mohn eller hvemsomhelst med følelser for klubben og velfylt bankkonto kjenne sin besøkelsestid. Og her er det jo faktisk også sjangs for å gjøre en god investering, i og med at dette er en spiller som ganske sikkert vil ta steget videre ut etterhvert (finnes jo ingen garantier seff, men de fleste er vel enige om at dette er et av Norges største stoppertalenter)
Aldri mer Obos....

Xminator

Men det realistiske er Erlend Hanstveit. (selv om Mohn godt kan gi penger til Odd når han likte pengebruken til Sogndal så godt)

dragn

Quote from: Xminator on May 08, 2013, 07:52:59 AM
Men det realistiske er Erlend Hanstveit. (selv om Mohn godt kan gi penger til Odd når han likte pengebruken til Sogndal så godt)


Er ikke han å foretrekke som venstreback da?

Lasaron

Hanstveit startet de tre første kampene, og kom innpå i 4. 5. og 7. runde. Siste kamp spilte han hele andre omgang. Dette er for Helsingborg som leder Allsvenskan. Holder nok et bra nivå, og vil løse kapteinsproblemet. Hvilken posisjon han har der vet jeg ikke, men er overbevist om at han kan holde godt eliteserienivå som midtstopper. Han kan isåfall signeres for 2,5 år. Da er han 34 år når kontrakten er ute.
Tren på langskudd

Xminator

Quote from: dragn on May 08, 2013, 08:11:55 AM
Quote from: Xminator on May 08, 2013, 07:52:59 AM
Men det realistiske er Erlend Hanstveit. (selv om Mohn godt kan gi penger til Odd når han likte pengebruken til Sogndal så godt)


Er ikke han å foretrekke som venstreback da?


BA har ham som den realistiske forsterkningen.

Klaus_Brann

Ser ikke for meg Hanstveit som en voldsom forsterkning som midtstopper, hvis han skulle kommet inn skulle det vært på backen, men der har vi gode nok alternativer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Hanstveit trur eg er ein god midtstoppar, og det var vel der me var på veg til å få han inn før han stakk.

Problemet no er at han byrjar å verta litt gammal, men han er framleis raskare enn dei alternativa me har der bak.

Xminator

Det hadde vert en styrke å ha Hanstveit i stallen. Som noen nivåhever på midtforsvaret? Neppe. Jeg hadde også helst sett at vi gjør som med Badji og bruker litt penger på kvalitet. Det må jo være en grunn til at denne Semb gjør det så bra på vg-børsen.

Gepard

Dårlig deal at Semb berge blir sak i BA, presser pris oppover og lokker andre klubber.

krakra

Quote from: Gepard on May 08, 2013, 11:51:02 AM
Dårlig deal at Semb berge blir sak i BA, presser pris oppover og lokker andre klubber.
Hehe, jeg tror de fleste klubber som kan lese norske artikler har fått opp øynene for Semb;)

At prisen kan presses opp er mulig dog.

Lasaron

Jeg har havnet på at jeg vil heller gå for Hanstveit enn Semb Berge. Det er to grunner til det:

1. Vi løser kapteinsproblemet. Hanstveit tror jeg vil bli en mer stabil kaptein og bedre leder i forsvarsrekken.
2. Pengene vi sparer brukes til å sparke Skarsfjord og hente ny trener.

Jeg tror ny trener og Hanstveit er en bedre kombinasjon enn Skars og Semb Berge.
Tren på langskudd

krakra

Hvorfor har alle så stor tro på Hanstveit som kaptein? Han slo meg ikke som noen voldsom leder sist han var her. Ikke mer enn Jonsson eller Fakiri. Hvordan alle "vet" at han er så god stopper skjønner jeg heller ikke. Han spilte vel et par kamper som stopper for oss. Noen som har sett ham som stopper for noen andre lag?

Jeg hadde selvsagt valgt Semb Berge foran Hanstveit 10/10 ganger. En langt bedre spiller, mye yngre, raskere og ikke noe dårligere kapteinsemne.

Gulløl

May 08, 2013, 19:06:10 PM #1770 Last Edit: May 08, 2013, 19:15:53 PM by Gulløl
Erlend Hanstveit er en for dårlig fotball spiller og er blitt for gammel for et Brann lag som bør jakte gullet i 2015. Er blitt 33 år før 2014 sesongen starter. Er jo eldre en skadeforfulgte "åreknute Jonsson" også. Og er ikke noe kapteins emne og ledertype heller, er den mer rolige sindige typen som Jonsson også er.

Skal Hanstveit lokkes til Brann er han nok ikke fornøyd med noe korttidskontrakt, vil nok ikke akseptere noe mindre en 3 år i det som trolig blir hans siste proffkontrakt. Det sier seg selv.

Trodde vi skulle ha en midtstopper som både var bedre og raskere en Zsolt slik at vi kunne stabilisere forsvarsarbeidet og ikke slippe inn 49-50 mål i sesongen. Erlend og Zsolt vurderer jeg på omtrent samme nivå. Tror heller ikke Erlend er like rask og generelt blitt noe bedre fotball spiller en han var når han var i Brann for 5 år siden. Han merker nok alderen han også selv om rutinen har økt. Han hadde en fallende kurve i de tre siste sesongene i Brann.

Nei gå for unge lovende Fredrik Semb Berge, bare 23 år og allerede en forsvarsklippe i eliteserien og er på vei opp. Også en spiller som det er gode sjanser for å tjene gode penger på ved et videresalg.

Erlend Hanstveit var en middels god spiller i de fleste sesongene i Brann drakten, selv i gullsesongen i 2007 klarte han ikke bedre en 56 plass på VG børsen, året etterpå havnet han enda lenger nede på lista.

VG sin spillerbørs:

Erlend Hanstveit:
2008: 91 plass
2007: 56 plass
2006: 38 plass

Fredrik Semb Berge:
2013: 4 plass
2012: 17 plass
2011: 22 plass
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Bossmann


sydnes76

Quote from: Bossmann on May 08, 2013, 20:11:58 PM
Aleksander Solli!


Bra du er kreativ. Han holder ikke mål, til tross for dagens mål....

Bossmann

Quote from: sydnes76 on May 08, 2013, 20:15:25 PM
Quote from: Bossmann on May 08, 2013, 20:11:58 PM
Aleksander Solli!


Bra du er kreativ. Han holder ikke mål, til tross for dagens mål....


Nja. Han kommer. Vi valgte å satse på Yaw en gang i tiden i stedet for Solli. Det irriterte meg. Det var ihvertfall ikke rett vurdering. Husk at Solli har vært uheldig med skader. 3 mål nå fra stopperposisjon er neppe en tilfeldighet. Jeg tror det er en begynnelse på noe stort. Kjør han inn. Han er jo ekte bergensgutt og.

sydnes76


Kjell249

Quote from: Bossmann on May 08, 2013, 20:27:01 PM
Quote from: sydnes76 on May 08, 2013, 20:15:25 PM
Quote from: Bossmann on May 08, 2013, 20:11:58 PM
Aleksander Solli!


Bra du er kreativ. Han holder ikke mål, til tross for dagens mål....


Nja. Han kommer. Vi valgte å satse på Yaw en gang i tiden i stedet for Solli. Det irriterte meg. Det var ihvertfall ikke rett vurdering. Husk at Solli har vært uheldig med skader. 3 mål nå fra stopperposisjon er neppe en tilfeldighet. Jeg tror det er en begynnelse på noe stort. Kjør han inn. Han er jo ekte bergensgutt og.
for det første har vi ikke bruk for flere skadeutsatte spillere og han har ikke vist noe som gjør at han vil styrke Brann.

Hans Tveit er alt for gammel og treig. Vi trenger stopper med fart!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Hanstveit er 81-modell, samme som Jonsson. Tror ikke han er en så mye bedre kapteinstype enn Jonsson, men tjener kanskje litt på å være en gammel helt, og tjener mye på å ikke være kjeks. Treig? Der har vi den igjen. Enten er man rask eller treig. Jeg husker ham som en med middels/ok/gjennomsnittelig fart.

Dessuten vil jeg ha Skars sparket, og det koster penger.

Men vi har jo 4 stoppere i stallen uten Zsolt allerede, og det antallet er forsåvidt nok.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on May 08, 2013, 21:28:42 PM
Hanstveit er 81-modell, samme som Jonsson. Tror ikke han er en så mye bedre kapteinstype enn Jonsson, men tjener kanskje litt på å være en gammel helt, og tjener mye på å ikke være kjeks. Treig? Der har vi den igjen. Enten er man rask eller treig. Jeg husker ham som en med middels/ok/gjennomsnittelig fart.

Dessuten vil jeg ha Skars sparket, og det koster penger.

Men vi har jo 4 stoppere i stallen uten Zsolt allerede, og det antallet er forsåvidt nok.


Skars blir ikke sparket om vi henter Semb eller Hanstveit.

Hatleking

Hent Semb Berge. Hanstveit kan - viss han kjem gratis og på låg løn - erstatte Fakiri som backup på venstrebacken.

Xminator

Quote from: Hatleking on May 08, 2013, 22:24:37 PM
Hent Semb Berge. Hanstveit kan - viss han kjem gratis og på låg løn - erstatte Fakiri som backup på venstrebacken.


Om det bare var å "hent" så hadde jo Brann gjort det (og Molde gjort det i vinter, men nok om det...). Odd kommer til å forlange mye penger for Semb Berge. Han kommer selv til å forlange relativt mye i lønn. Totalpakken kan bli for dyr for Brann selv med Mohn på laget.

Det er uansett soleklart at ett Brannlag med gullambisjoner skal hente Semb Berge. Kanskje en pakke der Odd får Wangberg og Brann satser på Gjesdal og Grønner som 3. og 4. valg. For Wangberg kan en slik overgang være riktig med tanke på spilletid. For Brann er det en mulighet til å holde de to talentene varme og åpne for enda ett kvalitetkjøp når Jonson gir seg. Kanskje er da Solli i en fase av karrieren der Brann er intressant for begge parter?

Hanstveit på venstrebacken vil løfte Brann noe på defensiv dødball. Det er vesentlig forskjell på å møte Hanstveit kontra Fakiri/Demir i en hodeduell.

Når vi er inne på kvalitetskjøp, når Pavlov pakker sekken i sommer, så håper jeg man går for 100% kvalitet i den rollen han skulle ivareta.

Lasaron

Det er en god idè å tilby Wangberg eller Jonsson som en del av overgangssummen når vi henter en ny stopper.

Quote from: Jose Arrogantio on May 08, 2013, 22:08:42 PM
Quote from: Lasaron on May 08, 2013, 21:28:42 PM
Hanstveit er 81-modell, samme som Jonsson. Tror ikke han er en så mye bedre kapteinstype enn Jonsson, men tjener kanskje litt på å være en gammel helt, og tjener mye på å ikke være kjeks. Treig? Der har vi den igjen. Enten er man rask eller treig. Jeg husker ham som en med middels/ok/gjennomsnittelig fart.

Dessuten vil jeg ha Skars sparket, og det koster penger.

Men vi har jo 4 stoppere i stallen uten Zsolt allerede, og det antallet er forsåvidt nok.


Skars blir ikke sparket om vi henter Semb eller Hanstveit.


Jeg er litt usikker på hva du mener, men jeg prøver å ha et overordnet syn på hva Brann bør bruke penger på. Da blir en viktig prioritet å få inn en ny trener, og det koster penger siden Skars er under kontrakt. Jeg tror ikke Brann har råd til å både hente ny trener og hente en spiller av typen Semb Berge.
Tren på langskudd

dragn

Ikke glem at Wangberg faktisk bare er 21 år. Til tross for alderen har han spilt på et høyt nivå lenge(Opp til 08 spilte han i 3 divisjon, har spilt for A-laget til RBK siden). Har i tillegg siden 08 spilt på diverse ulandslag. Og han er forøvrig tatt ut på u21-laget sin bruttotropp.

Han har i mitt syn stort potensiale, just waiting for the brakethrough.

dudo

Faktisk enig med dragn her. Potensiell bærebjelke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on May 09, 2013, 08:22:02 AM
Det er en god idè å tilby Wangberg eller Jonsson som en del av overgangssummen når vi henter en ny stopper.

Quote from: Jose Arrogantio on May 08, 2013, 22:08:42 PM
Quote from: Lasaron on May 08, 2013, 21:28:42 PM
Hanstveit er 81-modell, samme som Jonsson. Tror ikke han er en så mye bedre kapteinstype enn Jonsson, men tjener kanskje litt på å være en gammel helt, og tjener mye på å ikke være kjeks. Treig? Der har vi den igjen. Enten er man rask eller treig. Jeg husker ham som en med middels/ok/gjennomsnittelig fart.

Dessuten vil jeg ha Skars sparket, og det koster penger.

Men vi har jo 4 stoppere i stallen uten Zsolt allerede, og det antallet er forsåvidt nok.


Skars blir ikke sparket om vi henter Semb eller Hanstveit.


Jeg er litt usikker på hva du mener, men jeg prøver å ha et overordnet syn på hva Brann bør bruke penger på. Da blir en viktig prioritet å få inn en ny trener, og det koster penger siden Skars er under kontrakt. Jeg tror ikke Brann har råd til å både hente ny trener og hente en spiller av typen Semb Berge.


Det jeg mente er at de ikke kommer til å sparke Skars i løpet av denne sesongen med mindre det går virkelig ille, uansett om de skulle spare noen millioner på Hanstveit i stedet for Semb. Hvis de i det hele tatt vurderer å sparke Skars blir det etter sesongen, og da er det i så fall neste års budsjett pengene tas fra.

Da er det bedre å hente en kvalitetsstopper nå enn en middelmådig som må erstattes igjen snart uansett.

Xminator

Quote from: dudo on May 09, 2013, 09:55:35 AM
Faktisk enig med dragn her. Potensiell bærebjelke.


Og jeg ser konturene av en spiller som kommer til å trenge flere sesonger før han når godt nivå, og med godt nivå mener jeg det nivået vi legger oss på om vi henter Semb Berge, om han noensinne kommer dit. Han mangler også ekstremegenskapene som på kort sikt gjør ham til noe ekstra.

Skal Brann vinne serien igjen så må det siktes høyere.

Gepard

Er spent på hvordan brann tenker ang ersatter til Zsolt. Vi har to av landets mest lovende talenter i Wangberg og Grønner, mens Markus Jonson som egentlig skal være deres mentor og bjellesau er konstant skadet.

Kan det ikke bli for mye ungdomelig talent om Semb berge hentes ? Blir jo fort at han da spiller med enten Grønner eller Wangberg, slik skadesituasjonen er på Markus.

Jeg ser for meg at Brann kanskje vurderer å heller hente en mer etablert stopper litt opp i årene 25 + som backup eller "konkurent" til Markus.

for er det noe dette brannlaget trenger i midtforsvaret er det vinnertyper som virkelig går i krigen for laget sitt.


Gulløl

May 09, 2013, 11:35:53 AM #1786 Last Edit: May 09, 2013, 11:38:58 AM by Gulløl
Quote from: Gepard on May 09, 2013, 11:04:05 AM
Er spent på hvordan brann tenker ang ersatter til Zsolt. Vi har to av landets mest lovende talenter i Wangberg og Grønner, mens Markus Jonson som egentlig skal være deres mentor og bjellesau er konstant skadet.

Kan det ikke bli for mye ungdomelig talent om Semb berge hentes ? Blir jo fort at han da spiller med enten Grønner eller Wangberg, slik skadesituasjonen er på Markus.

Jeg ser for meg at Brann kanskje vurderer å heller hente en mer etablert stopper litt opp i årene 25 + som backup eller "konkurent" til Markus.

for er det noe dette brannlaget trenger i midtforsvaret er det vinnertyper som virkelig går i krigen for laget sitt.


Fredrik Semb Berge kan vel ikke kalles "ungdommelig talent" lenger, er 23 år og har blitt 24 år før 2014 sesongen er i gang. En fin alder å hente en spiller i også i forhold til videresalg etter et par år. Var vel denne aldersgruppen Hardball ivret etter å hente spillere tidligere når de var aktive. Kanskje Hardball vil komme på banen igjen i dette tilfellet slik at Semb Berge kan finansieres omtrent slik:

Zsolt pengene: 1,5 mill.
Brann fra tidligere spillersalg: 2.0 mill.
Hardball: 3,5 mill.
___________________________
Total: 7 mill.

I tillegg til en midtstopper må vi vel også hente den høye kraftspissen (Karadas typen) i sommer. En som kan tåle å sitte en del på benken, spille "typen Sogndal kamper" og en del innhopp. En ny innleid spiller ut sesongen kanskje med ikke et "Pavlov langskudd". Brann jobber vel med saken allerede, Pavlov må de vel ha avskrevet forlengst.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Er det ikke i utgangspunktet Dramé som skal inn i den rollen fra og med neste år? Hvis det er tilfellet, så henter de neppe inn enda en nå, blir vel i så fall eventuelt et lån?

Hatleking

Quote from: Sindre32 on May 09, 2013, 11:41:31 AM
Er det ikke i utgangspunktet Dramé som skal inn i den rollen fra og med neste år? Hvis det er tilfellet, så henter de neppe inn enda en nå, blir vel i så fall eventuelt et lån?


Me får for mange spissar, ja. Me har allereie Huseklepp, Finne, Pusic og Larsen som kan spele spiss. Neste år kjem Dramé. Lorentzen er eldre og vil vel ha speletid. Kanskje Skålevik får kontrakt. Dersom fleire skal inn, er det minste kravet at ein må ut.

Gulløl

Quote from: Sindre32 on May 09, 2013, 11:41:31 AM
Er det ikke i utgangspunktet Dramé som skal inn i den rollen fra og med neste år? Hvis det er tilfellet, så henter de neppe inn enda en nå, blir vel i så fall eventuelt et lån?


Jepp, behovet er fra sommeren av og ut sesongen. Kanskje vi kan bytteleie ut Kristoffer Barmen mot en slik spisstype i retur ut sesongen fra en annen eliteserieklubb ?

Ellers hadde det vel hjulpet i forhold til sommerens overgangsvindu om det første avdraget av de 6,5 mill fra Portsmouth hadde tikket inn på konto. Klubben er vel reddet nå så det burde vel være en mulighet. Media kunne gravet litt i saken, sist oppdatering fra februar.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6499032.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Quote from: Gulløl on May 09, 2013, 11:56:35 AM
Quote from: Sindre32 on May 09, 2013, 11:41:31 AM
Er det ikke i utgangspunktet Dramé som skal inn i den rollen fra og med neste år? Hvis det er tilfellet, så henter de neppe inn enda en nå, blir vel i så fall eventuelt et lån?


Jepp, behovet er fra sommeren av og ut sesongen. Kanskje vi kan bytteleie ut Kristoffer Barmen mot en slik spisstype i retur ut sesongen fra en annen eliteserieklubb ?

Ellers hadde det vel hjulpet i forhold til sommerens overgangsvindu om det første avdraget av de 6,5 mill fra Portsmouth hadde tikket inn på konto. Klubben er vel reddet nå så det burde vel være en mulighet. Media kunne gravet litt i saken, sist oppdatering fra februar.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6499032.ece


Håper å se Barmen i Branndrakt noen kamper denne sesongen, men det spørs vel kanskje om det er spesielt sannsynlig. Ville ha vært fint om han fikk spilletid et sted, i hvert fall.

Xminator

May 09, 2013, 17:14:01 PM #1791 Last Edit: May 09, 2013, 17:19:23 PM by Xminator
Quote from: Hatleking on May 09, 2013, 11:55:22 AM
Quote from: Sindre32 on May 09, 2013, 11:41:31 AM
Er det ikke i utgangspunktet Dramé som skal inn i den rollen fra og med neste år? Hvis det er tilfellet, så henter de neppe inn enda en nå, blir vel i så fall eventuelt et lån?


Me får for mange spissar, ja. Me har allereie Huseklepp, Finne, Pusic og Larsen som kan spele spiss. Neste år kjem Dramé. Lorentzen er eldre og vil vel ha speletid. Kanskje Skålevik får kontrakt. Dersom fleire skal inn, er det minste kravet at ein må ut.


Lorentzen blir 16 og bør ha ro nok i ræven til å ikke kreve spilletid før i 2017.

Og denne omsorgen for det middelmådige er jo søtt og slik, men om sommeren medførte at spillere som Semb Berge og en spiller på nivå med Djurdic hadde kommet til Brann så får de andre spillerene ta konkurransen. Det er eliteseriefotball ikke syklubb.

krakra

Er du god nok er du gammel nok. Ikke urealistisk at Lorentzen er god nok til å spille fast i TL før han er 20 så spprsmålet er hvorfor han bare skulle finne seg i å ikke få spilletid før 2017?

Sindre32

May 09, 2013, 17:25:24 PM #1793 Last Edit: May 09, 2013, 17:30:49 PM by Sindre32
Quote from: Xminator on May 09, 2013, 17:14:01 PM
Quote from: Hatleking on May 09, 2013, 11:55:22 AM
Quote from: Sindre32 on May 09, 2013, 11:41:31 AM
Er det ikke i utgangspunktet Dramé som skal inn i den rollen fra og med neste år? Hvis det er tilfellet, så henter de neppe inn enda en nå, blir vel i så fall eventuelt et lån?


Me får for mange spissar, ja. Me har allereie Huseklepp, Finne, Pusic og Larsen som kan spele spiss. Neste år kjem Dramé. Lorentzen er eldre og vil vel ha speletid. Kanskje Skålevik får kontrakt. Dersom fleire skal inn, er det minste kravet at ein må ut.


Lorentzen blir 16 og bør ha ro nok i ræven til å ikke kreve spilletid før i 2017.

Og denne omsorgen for det middelmådige er jo søtt og slik, men om sommeren medførte at spillere som Semb Berge og en spiller på nivå med Djurdic hadde kommet til Brann så får de andre spillerene ta konkurransen. Det er eliteseriefotball ikke syklubb.


Her forutsetter du at David Copperfield tar over for RBH og Harry Potter for Walstad, og at begge slik seg hør og bør tryller frem kroner vi ikke har.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 09, 2013, 17:24:50 PM
Er du god nok er du gammel nok. Ikke urealistisk at Lorentzen er god nok til å spille fast i TL før han er 20 så spprsmålet er hvorfor han bare skulle finne seg i å ikke få spilletid før 2017?


Blir han god nok for han spilletid før han er 20. Det er en stund til han er god nok for det ennå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Demir var grei i dag, men både eg og han blir usikker når han spelar på bana. Verkar som han stressar og ikkje finn heilt roa. Det kan hende me kan sjå etter andre venstrebackar. Jonassen på Odd er til dømes spanande.

Uansett bør ein stoppar vera førsteprioritet. Semb Berge hadde vore gull. Me bør òg vurdere kva alternativ me skal ha på midtbana. Sokolowski var god i dag, men er generelt treig og skadeplaga. Skal me sikte mot Europa bør me gjerne ha noko meir å velgje i der.

krakra

Nei, jeg syns vi skal satse på Demir. Jeg tror han blir knallgod når han får selvtillitten på plass. Bare å være tålmodig.

Hatleking

Det med Demir går på meir enn sjølvtillit. Det går òg på konsentrasjon, ferdigheit med ball, ro og overblikk. Det er mykje Demir manglar der. Han er rask og kjem stadig på løp, men det er mykje som manglar.

krakra

Jeg er ikke automatisk enig i det. Selvtillitten påvirker veldig mye av innvolveringene. Tror Demir blir veldig mye bedre når han får selvtillitt. Da kommer både roen og konsentrasjonen, og behandlingen av ball blir bedre som følge av det.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on May 09, 2013, 20:04:41 PM
Nei, jeg syns vi skal satse på Demir. Jeg tror han blir knallgod når han får selvtillitten på plass. Bare å være tålmodig.


Enig, har stor tro på at Demir blir en god spiller for oss om ikke så altfor lenge.

Go Up