• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gepard

January 15, 2013, 09:58:53 AM #1150 Last Edit: January 15, 2013, 10:10:39 AM by Gepard

Leffen

Svært usikker på Pusic. Kommer han skal jeg ta han godt i mot. Men dette sier vel noe om hvilken hylle vi skal hente fra. Veldig middelmådig altså......

Tom C

Quote from: Falkman on January 15, 2013, 09:10:47 AM
Quote from: Lasaron on January 15, 2013, 08:58:02 AM
Quote from: krakra on January 14, 2013, 23:53:28 PM
Tydeligvis et krav at spissene vi henter skal være tåpelig sterkt kristen.


Det gjør da ingenting at de er kristne. Men det er viktig at han legger av seg det usportslige. Husker det var noe tull i en kamp.


neida, det gjør ingenting. Bare litt pussig at vi erstatter en som snakket om Gud i annenhver setning med en annen.


Det kan jo se ut som om Gud tar godt vare på de med varig svekkede sjelsevner...
Aldri mer Obos....

Belfort

Hadde håpet på en høyere hylle enn Pusic.

krakra

Samtidig ble både Ojo og Askar-signeringene møtt med mye skepsis og påstander om lave ambisjoner og nedrykksstrid(iallefall Ojo), så Brann fortjener kanskje at vi lar tvilen komme dem til gode? Kanskje Pusic overbeviser? Jeg er heller ikke sikker på at han blir eneste spiss inn.

Huff

Quote from: krakra on January 15, 2013, 10:40:49 AM
Samtidig ble både Ojo og Askar-signeringene møtt med mye skepsis og påstander om lave ambisjoner og nedrykksstrid(iallefall Ojo), så Brann fortjener kanskje at vi lar tvilen komme dem til gode? Kanskje Pusic overbeviser? Jeg er heller ikke sikker på at han blir eneste spiss inn.


Det samme gjelder og Nordkvelle og Soko, begge disse ble møtt med skepsis -med god grunn. Jeg avventer fremdeles for å se an hvordan vi evt har tenkt å spille med Pusic og om han er eneste spiss inn, men per nu er jeg usikker på hva klubben tenker.

Sindre32

Quote from: krakra on January 15, 2013, 10:40:49 AM
Samtidig ble både Ojo og Askar-signeringene møtt med mye skepsis og påstander om lave ambisjoner og nedrykksstrid(iallefall Ojo), så Brann fortjener kanskje at vi lar tvilen komme dem til gode? Kanskje Pusic overbeviser? Jeg er heller ikke sikker på at han blir eneste spiss inn.

krakra

Quote from: Huff on January 15, 2013, 10:45:06 AM
Quote from: krakra on January 15, 2013, 10:40:49 AM
Samtidig ble både Ojo og Askar-signeringene møtt med mye skepsis og påstander om lave ambisjoner og nedrykksstrid(iallefall Ojo), så Brann fortjener kanskje at vi lar tvilen komme dem til gode? Kanskje Pusic overbeviser? Jeg er heller ikke sikker på at han blir eneste spiss inn.


Det samme gjelder og Nordkvelle og Soko, begge disse ble møtt med skepsis -med god grunn. Jeg avventer fremdeles for å se an hvordan vi evt har tenkt å spille med Pusic og om han er eneste spiss inn, men per nu er jeg usikker på hva klubben tenker.
Men det er noe helt annet. Soko-skepsisen gikk på skadeproblemene hans, og det var ganske tydelig at det var en risiko Brann var klar over selv. Kvelle-skepsisen gikk på at han ikke passet inn i noen rolle i Brann. Jeg tviler på at det blir vanskelig å finne en rolle til Pusic. Han kan spille spiss alene, med makker, som OM og til nøds på kant. Skepsisen her går jo direkte på kvaliteten til spilleren, og der syns jeg Brann har vært bedre i sine vurderinger enn dette forumet de siste vinduene. De største bommene har jo vært spillere som skulle være kjempegode.

Gepard

January 15, 2013, 10:59:29 AM #1158 Last Edit: January 15, 2013, 11:34:22 AM by Gepard
Bare tull, Ojo var meget spennende, han hadde et enormt potensiale, det visste de fleste som fulgte litt med. Askar Soko og Nordkvelle kunne alle vært aktuelle for  toppklubbene. Soko var det dog kun brann som ville satse på pga skaderisiko, noe vi har måttet betale for da han også har vært mye ute.

Føler meg ganske trygg på at ingen av topp6 klubbene i Tl har fattet noen som helst interesse for Pusic.

Selvsagt kan det vise seg, gjennom gudommelig intervensjon, at Pusic er en magiker. Men sjansen er enormt skral.

Dette er ingen spiss som gir Brann noe mer å spille på offensivt, en spiller som gjør at vi kan bryte ned motstander. Han er en hardtarbeidende positv kar som kommer til å blø for drakten. Men det gjorde også Migen Memmeli.


krakra

Det var absolutt ingen stående applaus for Ojo da han ble signert, tvert imot. Det var mye skepsis og mange dommedagsprofetier. Askar? Hva hadde han vist før han kom hit? Svært lite. Mindre en Pusic, og heller ikke han ble møtt med optimisme. Det var omtrent samme stemningen som nå.

Gepard

Foreslår du leser dine egne innlegg om Ojo i tråden hans, Ojo ble av de aller fleste sett på som en meget spennende og god signering her på forumet, og jammen fikk man rett også.


krakra

Jeg var positiv til Ojo ja, og havnet i ganske mange diskusjoner om det.

Sindre32

Forøvrig sa Krakra dette om Askar;

QuoteJeg tipper selv ikke Kvisvik egentlig ville satt penger på det. Askar er helt middels. Han har aldri vært landslagsaktuell(?), var ikke nevnt som kandidat for b-landslaget i Thailand ig har ikke noe i sitt ferdighetsregister over middels gang. Ferdighetsmessig på Mjelde-nivå, med større fart og litt mindre teft


Lave forventninger trenger altså ikke nødvendigvis å bety flopp, vi får håpe at Brann også denne gangen vet hva de driver med.

storB

Kan ikke Krakra si at Pusic også mangler teft!!! Jinxe den gode veien..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator

Finne viser seg frem for Hødd:
http://fotball.bt.no/eliteserien/article263884.ece


Ellers tviler jeg sterkt på at Pusic (eller Finne, Huseklepp, Larsen eller noen av de andre vi har i stallen) kan ta Bakke/Ojo-rollen i 4-2-3-1.

Spelaren

Quote from: Xminator on January 15, 2013, 12:51:33 PM
Finne viser seg frem for Hødd:
http://fotball.bt.no/eliteserien/article263884.ece


Ellers tviler jeg sterkt på at Pusic (eller Finne, Huseklepp, Larsen eller noen av de andre vi har i stallen) kan ta Bakke/Ojo-rollen i 4-2-3-1.


Det var visst alt dei kunne Finne.
Pusics eventuelle overgang til Brann varsler vel ein formasjonsendring (så fremt han er Ojos erstatter). 4-2-3-1 er vel ingen ubetinget suksess, godt mulig Skarsfjord vil prøve noko nytt... heilt til me ligger i bunnen til sekstende mai og panikken slår inn for fullt.
Gå av.

krakra

Haha, har de ventet til Ojo signerte før de presenterte Kara?(som ikke er like blid som Ojo).

sydnes76

Er det en kvalitet jeg savnet svært lenge, så er det en jævel av en spiller som gir alt hele tiden, en som løper på hver forbanna ball, tom. de gangene det ser håpløst ut. Hvis Pusics er han, så håper jeg det kan være med på å øke innsats og guts på de 9 andre som er utpå der (- Piotr, han er allerede den typen).
Ikke negativ til Bosman overgang for han, men vi bør ha inn et par til...

Hatleking

Pusic er definitivt ein arbeidshest som slår frå seg i duellane. Ein svært god førsteforsvarar.

Mr. T

Trist når vi er begeistret over at vår (kanskje) nye spiss er en god førsteforsvarer....
Sier litt om forventningene vi har til de som driver med spillerkjøp...
Jeg vil ha en spiss som er en jævel på å score mål. Personlig driter jeg i om han er en god eller passegod førsteforsvarer så lenge gubben bøtter inn med mål! (kan han i tillegg offside-regelen er jo det en kjempebonus...)

sydnes76


Mr. T


dudo

Vi er redusert til en parentes i norsk fotball, så det et like greit å la seg rive med av det vi kan.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: Mr. T on January 15, 2013, 14:33:34 PM
Jeg vil ha en spiss som er en jævel på å score mål.


Høres ut som Messi, eller en annen spiss som koster 100 mill++.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Mr. T

Quote from: dudo on January 15, 2013, 14:50:42 PM
Vi er redusert til en parentes i norsk fotball, så det et like greit å la seg rive med av det vi kan.


Sorry, sliter litt med akkurat det! At vår klubb ikke evner å hente spillere av større kaliber er rett og slett bare trist.

nero

Quote from: Gulløl on January 15, 2013, 15:04:38 PM

Høres ut som Messi, eller en annen spiss som koster 100 mill++.


Trenger vel ikke akkurat være Messi for å score mye mål i norsk Tippeliga...
Lions led by donkeys.

Mr. T

Quote from: Gulløl on January 15, 2013, 15:04:38 PM
Quote from: Mr. T on January 15, 2013, 14:33:34 PM
Jeg vil ha en spiss som er en jævel på å score mål.


Høres ut som Messi, eller en annen spiss som koster 100 mill++.

Xminator

Nå er 5 mål på 10 kamper sånn ca 15 mål på 30 kamper, så på den måten er Pusic relativt sikker som kjøp. Det usikre handler mest om spillestil og hvordan han passer inn.

Du kan se for det at han jobber som en hest og lager rom for en Finne eller Huseklepp som spissmakker. Huseklepp vet vi er i stand til å score 15 mål, vi har vel alle ett håp om at Finne skal være en slik spiller også.

Det handler om å finne en balanse i angrepet. 10'er rollen har ikke fungert på en stund. Jeg tror Pusic alene blir for lett til å erstatte Ojo. To mer rendyrkede angripere kan derimot veie opp for dette.

Ideelt sett burde vi jo enda en gang fått en spiller som kunne løpt fra samtlige tippeligastoppere, vunnet dueller med Kovacs og fintet seg ut av en telefonkiosk, men det er langt mellom slike spillere. Da må vi klare oss med noe mer primitivt som Winters eller Helstad...

krakra

Hehe joda, men tvilsomt at han klarer å opprettholde samme snitt over 30 kamper. Da skal jo Finne være god for 60 mål:)
Likevel vil han nok score mer i Brann enn han ville gjort i FFK over en hel sesong, så det er ikke urimelig å forvente over 10 mål iallefall.

nero

Og dette forutsetter jo at Skars er villig til å spille med to spisser, og det er vel ikke mye som tyder på det. Nå lærer riktignok nød visstnok naken dame å spinne, men likevel..

Pusic som ensom spiss har jeg særdeles liten tro på.
Lions led by donkeys.

Belfort

Er trist hvilken ubetydelig parantes i norsk fotball vi er blitt. Bare det at en spiller som Pusic er aktuell er sørgelig for alle dem som følger Brann


Nixon

Quote from: krakra on January 15, 2013, 17:32:36 PM


En liten forskjell at det var/er et supplement, og ikke erstatter for klubben sin eneste toppskårer. Men forsåvidt enig at mange ser vel mye fanden på veggen her nå.
Rød makt på Hansa


dudo

Artig at du nevner Dirk Kuyt, spilleren som for meg er selve symbolet på liverpools mageplask.  :-P
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

January 15, 2013, 17:56:40 PM #1185 Last Edit: January 15, 2013, 18:00:29 PM by Sindre32
Quote from: dudo on January 15, 2013, 17:55:20 PM
Artig at du nevner Dirk Kuyt, spilleren som for meg er selve symbolet på liverpools mageplask.  :-P


Veldig lenge siden jeg fulgte engelsk fotball, men han var en helt den sesongen jeg så ham. Med mindre jeg tenker på en annen nederlandsk PL-spiller som var av typen jeg beskriver for mange år siden. Det er godt mulig at jeg krysskobler litt her.

nero

Nei, du har nok rett mann i tankene. Ekstrem arbeidsinnsats, men dessverre ikke all verdens resultater av alle litrene med svette..
Lions led by donkeys.

nero

For å være ultraslem: Litt sånn Armann Bjørnsson-type... ;D
Lions led by donkeys.

dudo

Hardtarbeidende spiss som ikke scoret som siden ble satt vingen uten å score der heller. Men helt blant fansen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

Jeg synes både Kvelle og Finne var mer offensiv i OM rollen enn vi var i fjor. Det er mulig at Skarsfjord vil endre formasjon når Ojo forsvinner. Kanskje ikke 4-4-2 men en hengende om spiss? Pusic kan være grei med makker, men erstatter ikke Ojo som ensom spiss. Håper uansett at de har flere alternativer. Jeg tror ikke de vil kjøpe to spisser når vi har Finne og Huseklepp i troppen.

Gulløl

January 15, 2013, 18:52:11 PM #1190 Last Edit: January 15, 2013, 18:56:04 PM by Gulløl
Prøvespiller drar fra Brann til Molde
http://fotball.bt.no/eliteserien/article263927.ece

Kanskje Solskjær ser et potensial og vil satse på han.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Vil godta Pusic overgang dersom han er en av to nye spisser. Da kan ha spille en rolle i troppen. Er han erstatter for Ojo og eneste spiss inn er det fullstendig krise og nedrykksstemning.

Churchill

Quote from: Xminator on January 15, 2013, 16:11:11 PM
Ideelt sett burde vi jo enda en gang fått en spiller som kunne løpt fra samtlige tippeligastoppere, vunnet dueller med Kovacs og fintet seg ut av en telefonkiosk, men det er langt mellom slike spillere. Da må vi klare oss med noe mer primitivt som Winters eller Helstad...


Kristoffer Larsen?
...we shall never surrender.

ostraume

Jeg er faktisk rimelig positiv til Pusic. Arbeidssom og høvelig fotballsmart spiller med greie duellferdigheter. Viste seg som målfarlig i FFK. Ikke så ekstrem type som Ojo selvsagt, men det kan jo være greit å ikke ha en hodespiller å pole på og. Jeg spår mindre offside.

Ellers trenger vi ikke to spisser så lenge den offensive treeren er så offensiv som den har vært i det siste. Vi snakker tross alt (f.eks) Askar/Larsen/Huseklepp bak.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

Quote from: ostraume on January 15, 2013, 21:20:37 PM
Jeg er faktisk rimelig positiv til Pusic. Arbeidssom og høvelig fotballsmart spiller med greie duellferdigheter. Viste seg som målfarlig i FFK. Ikke så ekstrem type som Ojo selvsagt, men det kan jo være greit å ikke ha en hodespiller å pole på og. Jeg spår mindre offside.

Ellers trenger vi ikke to spisser så lenge den offensive treeren er så offensiv som den har vært i det siste. Vi snakker tross alt (f.eks) Askar/Larsen/Huseklepp bak.

E9

Nixon

Rød makt på Hansa

Giles

Pusic er dessverre knapt nok en spiss og i alle fall ikke en type som kan erstatte Ojo. Bosman eller ikke Bosman han kommer til å spise av et trangt lønnsbudsjett.
Sats på en barrikadestormer eller tre, stallfyll behøves ikke.
Det Brann trenger er noen som hever seg over den grå massen, det gjelder både i midtforsvaret,  sentral midtbane og i angrepet.
Gi folket håp så kommer de tilbake på tribunene, dristige investeringer vil lønne seg.

branngirl85


Gulløl

January 15, 2013, 22:50:16 PM #1198 Last Edit: January 15, 2013, 22:54:48 PM by Gulløl
"Hvis jeg kommer til Brann blir det for å vinne gull, for gullet hører hjemme i Brann og Bergen, sier Pusic."
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

Alternativt: Mannen er desperat...
Lions led by donkeys.

Go Up