• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

GKH

All Nigeria Soccer mener å vite at Anthony Okpotu vurderes som Ojo-erstatter. Spilleren følges visstnok av Hamburg, Köln og Rapid Wien i tillegg.

Link: http://www.allnigeriasoccer.com/read_news.php?nid=8416#.ULsexJEW-ik.twitter

Falkman


Huff

Quote from: GKH on December 02, 2012, 10:52:51 AM
All Nigeria Soccer mener å vite at Anthony Okpotu vurderes som Ojo-erstatter. Spilleren følges visstnok av Hamburg, Köln og Rapid Wien i tillegg.

Link: http://www.allnigeriasoccer.com/read_news.php?nid=8416#.ULsexJEW-ik.twitter


I så fall bra, aner ikke om vedkommende er realistisk, god nok eller noe særlig, men at en tydeligvis har peiling på spillere i fremmede farvann er flott. Forrige sportsdirektør visste vel knapt nok hvor Nigeria var.

Ojo

Står at han er midtbanespiller i mange andre nettsider, men har sikkert blitt brukt som spiss den siste tiden. Eller?

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

alden

Har hørt rykter om at Brann skal hente tilbake spillere som gikk fra Brann 2 til Fyllingsdalen FK. Er det noen som har peiling her?

Xminator

Quote from: Gulløl on December 03, 2012, 13:58:14 PM
Tidligere trent med Brann, nå har Start gitt bud på spilleren
http://fotball.bt.no/eliteserien/article259931.ece



Det mest intressante der er vel at overgangen til Jaiteh ikke er i boks, trodde det var klart, men noe har tydeligvis skjedd som har fått Mjelde til å bli lunken?

Gulløl

December 03, 2012, 16:43:06 PM #857 Last Edit: December 03, 2012, 16:47:29 PM by Gulløl
Quote from: Xminator on December 03, 2012, 15:41:17 PM
Det mest intressante der er vel at overgangen til Jaiteh ikke er i boks, trodde det var klart, men noe har tydeligvis skjedd som har fått Mjelde til å bli lunken?


Kanskje fordi at Jaiteh samtidig har forhandler med Brann om en retur(?) Kanskje han har tatt nye steg siste par årene og blitt den spilleren Brann en gang håpet han skulle bli ? Han ser ihvertfall ut til å være en av de beste DM spillerne i Addeco ligaen. Sandstø sin beskrivelse av han ligner på en Austin beskrivelse. Har Jaiteh blitt mer moden og voksen en han var sist han var i Brann + at han kan komme opp mot 80 % av det Austin bidro med kan Brann gjerne hente han for min del.

Klipp:

Tijan har en ekstrem løpskapasitet, og har vært blant våre tre viktigste spillere denne sesongen. Han er en ypperlig ballvinner og pasningsspiller, sier Sandstø.
Han fortsetter:
- Start får nå en veldig dedikert spiller, som er god hver eneste dag. Han har en veldig sunn innstilling til å trene, og har betydd at vi kunne kjempe i toppen av 1. divisjon fremfor midten denne sesongen.


http://fotball.fvn.no/forstediv/article257624.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article256062.ece

- Rune Skarsfjord var den viktigste grunnen til at jeg ville slutte i Brann, sier den gambiske landslagsspilleren.


Noe sier meg nei.

Nixon

He he, mens vi venter på seriestart kan vi alltids la oss underholde av Gulløl sine spekulasjoner!:)
Rød makt på Hansa

Yngve

Av og til saknar eg ein «liker»-knapp her.

Xminator

BA beskriver Ojo-erstatteren som 1.77 og lynrask. Høres ikke helt ut som det vi trenger.

revert

Så lenge han scorer 25 mål i året kan han godt være 1,40 for min del.

osoerli

Quote from: Xminator on December 04, 2012, 17:43:02 PM
BA beskriver Ojo-erstatteren som 1.77 og lynrask. Høres ikke helt ut som det vi trenger.


Aldri feil å vera lynrask.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Vi er visst fortsatt interessert i denne nigerianske høyrebacken til Hødd, i BA. Selv er jeg mer opptatt av å forlenge med Birkir.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Eivind

Quote from: dudo on December 06, 2012, 03:53:40 AM
Vi er visst fortsatt interessert i denne nigerianske høyrebacken til Hødd, i BA. Selv er jeg mer opptatt av å forlenge med Birkir.


Av det lille jeg har sett av han, virker det som en Demir type. Rask og offensiv back, men som kan ha noen horrible feilpassninger titt og ofte. Spiller med stor risiko.

Utmedsnolken

Quote from: Eivind on December 06, 2012, 11:35:19 AM
Quote from: dudo on December 06, 2012, 03:53:40 AM
Vi er visst fortsatt interessert i denne nigerianske høyrebacken til Hødd, i BA. Selv er jeg mer opptatt av å forlenge med Birkir.


Av det lille jeg har sett av han, virker det som en Demir type. Rask og offensiv back, men som kan ha noen horrible feilpassninger titt og ofte. Spiller med stor risiko.


var et konstant faremoment i cupfinalen (mest for Tromsøs fordel)
"og der snubler Sæternes igjen"


Gepard

http://fotball.bt.no/eliteserien/article260759.ece

En tredje periode ?

Azar er en god backup for enten Ojo eller ny tankspiss. Vi har ingen backup i denne posisjon, og det er kritisk når vi har en trener som legger all sin lit til sterk targetspiss.

Om Azar kan godta en kontrakt som ikke akkurat er i millionklassen, synes jeg han er verdt å ha i bakhånd. Om så kun for å løfte stemningen litt på slutten av kampene når han kommer inn med fråden rundt kjeften klar for krig.

Nixon

Hvordan spilte han i Sogndal? Jeg fulgte ikke med...
Rød makt på Hansa

osoerli

Ikkjetema.
Fyren er vraka i Sogndal.
Prøv Baune!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

December 11, 2012, 12:22:31 PM #871 Last Edit: December 11, 2012, 12:49:40 PM by ostraume
En has-been som floppet sist han var hos oss, og nå ikke får fornyet kontrakt med Sogndal(!). Nei takk.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

He he, det er nok sannsynligvis best at vi holder oss unna. Jeg hadde kanskje et lite håp om at han gjorde sine saker svært bra oppe i saftbygden. Men så har jeg også et visst soft spot for gamle helter som kan ødelegge litt av gangsynet...;)
Rød makt på Hansa

roaldinho

Du var nok ikke den eneste som håpte at Azar holdt nivået og kunne vise gamle kunstner og være backup i Brann, men når han blir vraket i Sogndal så er han ferdig. Han sier selv han vil fortsette med fotball, men spørs hvem som ønsker fyren. Et nyopprykket lag kunne muligens fått nytte av hans erfaring, kanskje gjenforenes med Mjelde? Uansett når han ikke får tillit i Sogndal lenger så skal han ikke til Brann, uansett hvor skakkjørt økonomien er. Den saken er grei.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Hvor står det at han ble vraket der? I artikkelen virker det som at han valgte bort Sogndal, ikke omvendt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Jeg vil helst ha noe mer ekstremt i den rollen jeg ser for meg Karadas skal ha. Som en backup for Ojo (og erstatteren). Men om valget står mellom Karadas og en benk blottet for luftstyrke i 2013, så er valget enkelt for min del.

Jeg leser heller ikke at han er vraket. Tror heller det dreier seg om økonomi, og at Sogndal har en Flo som de kan bygge spillet sitt rundt.

dragn

Om vi ikke har penger til å kjøpe en annen spiss, tror jeg azar vil være et godt alternativ. Noen som husker Helstad, som kun presterte i Brann, og spilte rævadårlig uansett hvor ellers han spilte? Går jo an å håpe på noe sånn igjen? :D

Nixon

Quote from: dragn on December 12, 2012, 10:19:17 AMOm vi ikke har penger til å kjøpe en annen spiss, tror jeg azar vil være et godt alternativ. Noen som husker Helstad, som kun presterte i Brann, og spilte rævadårlig uansett hvor ellers han spilte? Går jo an å håpe på noe sånn igjen? :D


Problemet med den teorien er at Azar ikke spilte noe godt sist gang han var her...
Rød makt på Hansa

dragn

Quote from: Nixon on December 12, 2012, 10:50:56 AM
Quote from: dragn on December 12, 2012, 10:19:17 AMOm vi ikke har penger til å kjøpe en annen spiss, tror jeg azar vil være et godt alternativ. Noen som husker Helstad, som kun presterte i Brann, og spilte rævadårlig uansett hvor ellers han spilte? Går jo an å håpe på noe sånn igjen? :D


Problemet med den teorien er at Azar ikke spilte noe godt sist gang han var her...


Han hadde jo et par avgjørende scoringer når han ble flytta oppover på banen (han var vel tiltenkt forsvaret på den tida?) Husker iallefall Lyn-kampen godt i minne! ^_^

nero

Azar? Nei, nei og atter nei.

Har vi sunket så lavt at vi tar i mot Sogndal-vrakgods med åpne armer?
Lions led by donkeys.

Lasaron

Jeg vil si det så sterkt at jeg tar heller Steffen Lie Skålevik enn Azar. Men han var god høsten 2007.
Tren på langskudd

Gepard

December 12, 2012, 14:14:59 PM #881 Last Edit: December 12, 2012, 14:48:33 PM by Gepard
Har absolutt ikke lansert Azar som branns nye spisskjempe, erstatteren for Ojo. Dette handler om å ha en spiller på benken som har lignende kvaliteter som Ojo eller Ojo`s erstatter, luftstyrke og power.

Vi må ta konsekvensen av at vi har Skarsfjord som trener, det betyr at det er avgjørende med power på topp. Per idag har vi null niks nada å sette inn fra benken hva gjelder luftstyrke. Så ja, dersom Azar vil gå med på en mget moderat lønn og akseptere en backuprolle kan jeg ikke tenkte meg bedre backupspisser (pga økonomi og ingen talenter i bergensregionen med lignenede kvaliteter) enn Azar, i SKARSFJORDS system.


Vi må jo ha to stykk sterke spillere i spissposisjon neste år, Ojo eller Ojos erstatter må få avlastning i slutten av kamper neste år, vi så hvordan Ojo mistet sin magi ved at han ble slitt ut av Skars, burde vært byttet ut haugevis av ganger, men der fantes ikke alternativer på topp.

å hente Azar vil også gjøre det enklere vedr Ojos erstatter, som det da kan legges fullt fokus mot både økonomisk og tidsmessig.

Siden vi tydeligvis ikke har økonomi til å hente to spillere av topp kvalitet i samme posisjon, da må vi innse at en motivert og gratis Azar har en funksjon i troppen 2013.

SK

Hvor mange bekreftelser må folk egentlig ha for å innse at Azar for lengst er passé? Hvis Sogndal hadde vært kanonfornøyd med jobben han gjorde der og hatt skikkelig troen på ham, hadde de selvsagt prøvd å få ham med videre. Det er jo ikke akkurat sånn at fyren kan velge og vrake blant klubber og sette høye lønnskrav heller.

dudo

Quote from: Eivind on December 06, 2012, 11:35:19 AM
Quote from: dudo on December 06, 2012, 03:53:40 AM
Vi er visst fortsatt interessert i denne nigerianske høyrebacken til Hødd, i BA. Selv er jeg mer opptatt av å forlenge med Birkir.


Av det lille jeg har sett av han, virker det som en Demir type. Rask og offensiv back, men som kan ha noen horrible feilpassninger titt og ofte. Spiller med stor risiko.


Kem, Birkir? (hoho)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Azar er en dårlig spiller. Så enkelt er det. Han var dårlig sist han var her, han falt igjennom i Tyrkia og gikk så til bunnlaget Sogndal hvor han også var dårlig og ikke er ønsket med videre. Sånt skal vi holde oss laaaangt unna, selv om han var god i luften for ti år siden.

haak

Skjer ingenting om dagen - Kjedelig

TCAC

Fjørtoft på twitter:

"Just learned that a Bundesliga- club has agreed fee with a Norwegian club for one of our biggest profile.10 mill NOK fee. Can tell you 23:45"

Kim Ojo?

Kararay

Mest sannsynlig så er det Mathis Bolly...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kararay

siste ryktet er Bolly til Augsburg for 10mill NOK. time will tell 23.35 iflg Fjøra
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Kararay

December 12, 2012, 23:27:20 PM #890 Last Edit: December 12, 2012, 23:44:14 PM by Kararay
Det ble Nicola Djurdjic til Greuther Furth for 10mill NOK. Det var vel de som ville ha Ojo, så betyr det at Ojo nå går gratis til slutt?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Gepard

Tror absolutt at det er en sjanse for at Ojo blir en sesong til ja. Inter har jo enda ikke lagt inn bud, og da er det vel Guds vilje at han skal bli..

13rette

Lite lite ønsker og spekulasjoner her hvem vi dere ha inn ?

ostraume

Hva med Mix? http://fotball.bt.no/eliteserien/article260952.ece Burde jo være en habil Torp-erstatter.

Eller har vi sluttet å prøve å konkurrere med RBK om spillere?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

13rette


Nixon

Quote from: ostraume on December 13, 2012, 08:49:54 AM
Hva med Mix? http://fotball.bt.no/eliteserien/article260952.ece Burde jo være en habil Torp-erstatter.

Eller har vi sluttet å prøve å konkurrere med RBK om spillere?


Tja, jeg tror kanskje kravet om at "ambisjonsnivå rundt spillemønster skal være troverdig forankret" ikke taler til Brann sin fordel...

Men ellers skulle vel byen klare å tilfredsstille han i forhold til utdannelsen som han er så opptatt av.
Rød makt på Hansa

ostraume

Hva er galt med ambisjonsnivået rundt spillemønsteret vårt? Vi triller jo mye mer ball enn Bartepakket gjorde under JJ. Det vi trenger er meget bedre, og mer kreative DMer (i alle fall en). Problemet vårt er vel at vi ikke har en eneste fungerende DM i stallen. Latterlig nok.

Mix - Barmen (evt noe bedre)
Larsen - Haugen - Huseklepp
Ojo

Burde kunne spille grei fotball med den gjengen.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dragn

Det er drita kjedelig, og vi vet vi ikke har råd til noe som helst.

Jeg hiver meg utti havet og sier; Martin Andresen gogo sign!

13rette

Oj Martin Andresen !
Vi e ikkje der e vi vel ?

osoerli

Skjer det ingenting for tida?  Har faxen til Roald tatt juleferie?  Er kassen heilt tom? Dei siste sesongane har me hatt fleire spelarar klarte før jul.  I år ser det knusktørt ut.  Må snart skje noko no om ein skal kjøpa  partoutkort til seg sjøl i julegåve.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up