• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Var jeg uklar? Ja, vi kan regne med og ikke minst forvente at noen slår gjennom i Brann.

Så du mener at Barmen er like god som Henriksen da trønderen var på samme alder?
Rød makt på Hansa

krakra

September 11, 2012, 08:44:13 AM #151 Last Edit: September 11, 2012, 08:53:41 AM by krakra

osoerli

Quote from: kabelmann on September 10, 2012, 21:55:06 PM
Ingenting å si på teknikken til Solis. Hadde ikke gjort meg noe om han hadde tatt et par år til her i regnbyen:

http://www.youtube.com/watch?v=cfIVoSMhtMY
http://www.youtube.com/watch?v=Yt8s1uf2uTs

Dritbra musikk på den første iallefall.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

steinbygger

Brann sin talentsatsing kommer opp til eksamen hver gang en lokal spiller vurderer å bytte klubb. Her snakker vi om en spiller som har sagt at det kun var aktuelt å spille for Arsenal hvis han skulle gå fra Brann

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 11, 2012, 08:10:58 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2012, 06:08:04 AM
Pokker så fort talentene våre skal bli høye på seg selv da.
Det er jo ikke mer enn noen mnd. siden Barmen gliste fra øre til øre for i det hele tatt å komme innpå for Brann.
Jeg er enig i at noen bør få mer spilletid, men kul an litt.
Å ville spille for en kkubb man kan utvikle seg i fremfor å råtne på benken er ikke å være høy på seg seov. Skjønner godt at Barmen vurderer andre klubber når spillere som Kvelle, Mjelde og Fakiri blir prioritert foran ham på DM.


Det er hans første ordentlige sesong i Brann og han er 19 år. Ærlig talt, litt tålmodighet må man kunne kreve.
Han kan skrive 1,5 års så er nok ikke Brann vonde med å slippe han tidligere hvis han mener han fortjener mer spilletid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: steinbygger on September 11, 2012, 08:52:14 AM
Brann sin talentsatsing kommer opp til eksamen hver gang en lokal spiller vurderer å bytte klubb. Her snakker vi om en spiller som har sagt at det kun var aktuelt å spille for Arsenal hvis han skulle gå fra Brann
.

I så fall blir han og Ojo værende en liten stund til. Inntil krakra tipser Wenger og han blir innlemmet i førsteelleveren på dagen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Alltid spennende å se hva som skjer rørst. At Skars lar et talent spille fast eller at han blir hentet av Arsenal

ostraume

Barmen signerer han. Var jo drømmeglad i vår og mente sesongen allerede var en suksess. Litt russetid, øl og benking senere skal han gå til en annen klubb? Neppe.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

steinbygger

Quote from: krakra on September 11, 2012, 09:15:35 AM
Alltid spennende å se hva som skjer rørst. At Skars lar et talent spille fast eller at han blir hentet av Arsenal


Det sier seg selv. Arsenal er kjent for å hente unge spillere.

krakra

- At talentene våre også er ønsket andre plasser synes vi er bra. Det hadde vært verre om de ikke var ønsket andre plasser. Da måtte vi ha spurt oss selv hva vi drev med, sier Skarsfjord til BA.

Syns godt Skars kan tenke den tanken likevel jeg.

Huff

Quote from: krakra on September 11, 2012, 08:10:58 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2012, 06:08:04 AM
Pokker så fort talentene våre skal bli høye på seg selv da.
Det er jo ikke mer enn noen mnd. siden Barmen gliste fra øre til øre for i det hele tatt å komme innpå for Brann.
Jeg er enig i at noen bør få mer spilletid, men kul an litt.


Helt enig, Barmen har valgt fotball som yrke og da er det naturlig at han ikke velger en arbeidsplass som muligens vil ødelegge yrkeskarriæren hans tross en forkjærlighet for denne arbeidsgiveren. Men, hvorfor får han ikke spille mer? Dersom dette er fordi han har oppført seg uproffesjonelt har jeg ingen problemer med at han har blitt ''straffet'' med lite spilletid. Jeg har ingen problemer med at Skars benker han for å gjøre han mer proffesionell og skape bedre holdninger. Dersom det er fordi han ikke vurderes som god nok er dette noe annet, da forstår jeg Barmen, for han har vitterlig prestert bedre på DM enn flertallet av de som har spilt der og som fremdeles er i klubben.

Klaus_Brann

Ja, han får nok spille fast på alle andre lag i TL.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Brann gjorde en tabbe som ikke tilbød en ny og bedre kontrakt i vår.

Det vil ikke svekke Brann i 2013, ser man kynisk på det kan Barmen erstattes. For hver slik spiller som truer med å forlate klubben, så kan man spørre seg om det er riktig å bruke ressurser på egne guttelag, eller om det er bedre å hente dem som faktisk viser seg å være god nok.

En ting er sikkert, måtte Bosman få kløpulver i undikken...

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Quote from: Xminator on September 11, 2012, 16:41:27 PM
Brann gjorde en tabbe som ikke tilbød en ny og bedre kontrakt i vår.

Det vil ikke svekke Brann i 2013, ser man kynisk på det kan Barmen erstattes. For hver slik spiller som truer med å forlate klubben, så kan man spørre seg om det er riktig å bruke ressurser på egne guttelag, eller om det er bedre å hente dem som faktisk viser seg å være god nok.

En ting er sikkert, måtte Bosman få kløpulver i undikken...


Eller om man skal snart lære seg å ikke vente med kontrakten til siste sesong..
"og der snubler Sæternes igjen"

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on September 12, 2012, 08:51:51 AM
Vi kan jo alltids hente Soma tilbake http://www.sporten.dk/superligaen/fcn-tester-norsk-stopper


Konen hans fekk jo "heimlengsel" sist gang han var i Brann. Men Stavanger var visst ikkje godt nok det heller.
Gå av.

catometeret

Jeg så en del kamper med Mendy når han var i løvham og ble veldig lite imponert. Han slet med å spille seg inn på et lag hvor Fredrik Haugen dominerte, og Haugen sliter jo med å spille seg inn på Brann. Mendy må ha tatt noen enorme skritt for å bli vurdert til prøvespill, men jeg tror det handler mest om at nivået han spiller på nå er utrolig lavt.

Utmedsnolken

Quote from: Spelaren on September 12, 2012, 08:59:55 AM
Quote from: Utmedsnolken on September 12, 2012, 08:51:51 AM
Vi kan jo alltids hente Soma tilbake http://www.sporten.dk/superligaen/fcn-tester-norsk-stopper


Konen hans fekk jo "heimlengsel" sist gang han var i Brann. Men Stavanger var visst ikkje godt nok det heller.


Nå som vi har fått bybane og snart får svømmeanlegg, så vil hun nok trives mye bedre
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Nå var det mer pga av sykdom enn hjemlengsel at hun ville flytte såvidt jeg husker, men det var vel et typisk eksempel på Brann-snillismen som vi fortsatt håper skal gi oss noe tilbake...
Rød makt på Hansa

Xminator

Det vil egentlig ikke hjelpe med den kategorien spiller som Barmen tilhører, som tross alt var i bosman-året fra den dagen han signerte kontrakten... Gi dem lenger kontrakter fra dag en? Det tror jeg ikke Brann har råd til. For hver spiller som slår til er det en haug spillere som ikke slår til. Man må gjerne gi 5-årskontrakter, men da ender man opp med en masse spillere i stallen om man skal stille medaljelag i serien. 1/10 slår til umiddelbart. kanskje 3/10 tar steget før det 5. kontraktsåret. Og det er ekstremt optimistisk. De aller fleste vil aldri ta steget til eliteserien, i beste fall være stallfyll, eller slå til først når de har passert 25. Se litt på Jaiteh og Haugen, og om vi er villige til å ha over 40 spillere på proffkontrakt for at 4 av dem skal bidra i eliteserien og ett helsikes mas fra 12 andre som begynner å vise noe det året de er bosman.

Da er det nok bedre å gjøre som Jostein Flo og fiske dem fra andre klubber etterhvert som de har vist seg gode nok...

Huff

Quote from: Nixon on September 12, 2012, 09:36:44 AM
Nå var det mer pga av sykdom enn hjemlengsel at hun ville flytte såvidt jeg husker, men det var vel et typisk eksempel på Brann-snillismen som vi fortsatt håper skal gi oss noe tilbake...


Vi fikk penger og en av TLs bedre høyrebacker (Bjørn Dahl), i tillegg var Soma da en skygge av den spilleren som vi hadde hentet fra Bryne, en helt ok TL-stopper, ikke mer.

Lasaron

Quote from: Xminator on September 12, 2012, 09:55:41 AM
Det vil egentlig ikke hjelpe med den kategorien spiller som Barmen tilhører, som tross alt var i bosman-året fra den dagen han signerte kontrakten... Gi dem lenger kontrakter fra dag en? Det tror jeg ikke Brann har råd til. For hver spiller som slår til er det en haug spillere som ikke slår til. Man må gjerne gi 5-årskontrakter, men da ender man opp med en masse spillere i stallen om man skal stille medaljelag i serien. 1/10 slår til umiddelbart. kanskje 3/10 tar steget før det 5. kontraktsåret. Og det er ekstremt optimistisk. De aller fleste vil aldri ta steget til eliteserien, i beste fall være stallfyll, eller slå til først når de har passert 25. Se litt på Jaiteh og Haugen, og om vi er villige til å ha over 40 spillere på proffkontrakt for at 4 av dem skal bidra i eliteserien og ett helsikes mas fra 12 andre som begynner å vise noe det året de er bosman.

Da er det nok bedre å gjøre som Jostein Flo og fiske dem fra andre klubber etterhvert som de har vist seg gode nok...

Nja, jeg er enig i at en stall bør ha langt færre enn 30 utespillere, og at mange langtidskontrakter øker sjansen for at det blir for mange. Men hvor mange som slår til er jo blant annet avhengig av hvor godt det drives i utviklingsavdelingen. Det vil jo variere fra de beste klubbene på utvikling, til de dårligere.

Dessuten vil en 21-åring med tre år igjen av kontrakten heller skifte klubb enn å bare spille i 2. divisjon. Billigsalg og det å frigi spillere kan ofte være en helt ok løsning.
Jeg er for lange kontrakter.
Tren på langskudd

Xminator

Quote from: Lasaron on September 12, 2012, 11:39:30 AM
Quote from: Xminator on September 12, 2012, 09:55:41 AM
Det vil egentlig ikke hjelpe med den kategorien spiller som Barmen tilhører, som tross alt var i bosman-året fra den dagen han signerte kontrakten... Gi dem lenger kontrakter fra dag en? Det tror jeg ikke Brann har råd til. For hver spiller som slår til er det en haug spillere som ikke slår til. Man må gjerne gi 5-årskontrakter, men da ender man opp med en masse spillere i stallen om man skal stille medaljelag i serien. 1/10 slår til umiddelbart. kanskje 3/10 tar steget før det 5. kontraktsåret. Og det er ekstremt optimistisk. De aller fleste vil aldri ta steget til eliteserien, i beste fall være stallfyll, eller slå til først når de har passert 25. Se litt på Jaiteh og Haugen, og om vi er villige til å ha over 40 spillere på proffkontrakt for at 4 av dem skal bidra i eliteserien og ett helsikes mas fra 12 andre som begynner å vise noe det året de er bosman.

Da er det nok bedre å gjøre som Jostein Flo og fiske dem fra andre klubber etterhvert som de har vist seg gode nok...

Nja, jeg er enig i at en stall bør ha langt færre enn 30 utespillere, og at mange langtidskontrakter øker sjansen for at det blir for mange. Men hvor mange som slår til er jo blant annet avhengig av hvor godt det drives i utviklingsavdelingen. Det vil jo variere fra de beste klubbene på utvikling, til de dårligere.

Dessuten vil en 21-åring med tre år igjen av kontrakten heller skifte klubb enn å bare spille i 2. divisjon. Billigsalg og det å frigi spillere kan ofte være en helt ok løsning.
Jeg er for lange kontrakter.


Det er langt fra noen selvfølge. Disse proffkontraktene i Brann er relativt godt betalt, og all erfaring tilsier at de aller fleste i kategorien talent på første kontrakt faller igjennom såpass at 2. divisjon er   det beste nivået de presterer jevnt på. Da blir en lang kontrakt ett studiestipend med ett par timer daglig oppmøte som eneste kriterium.

Jeg vet ikke om det er lov, men man burde kunne sette opp 5 år, og gi prestasjonsbonus avhengig av antall spilte minutter, kamper fra start, kamper i troppen, landskamper etc slik at en spiller som faktisk slår gjennom får betalt like godt som en spiller man henter utenfra som ferdigutviklet spiller.

dudo

Hva med opsjon på forlengelse? Slik at man kan tilby f eks 2+2 år med innbygget lønnsøkning basert på spilletid e.l. slik X foreslår?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Tror ikke noen agent ville gått med på det. Da går kontrakten bare i Branns favør.

dudo

Da må vi ta dem før de får agent. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Brann synes Jean Alassane Mendy (22) er så spennende at de vil følge Elverum- spissen i flere kamper i høst. Det samme gjelder Sarpsborg 08.
http://www.ostlendingen.no/sport/elverum-fotball/vil-folge-mendy-i-host-1.7534763
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Virker som en ekstremt meningsløs interesse, Mendy er ikke av en kvalitet som gjør at Finne dankes bakover i køen, heldigvis. Og Mendy er jo milevis unna å ha kvalitetene til Ojo.

Og det sier vel egentlig mer en nok at Sarpsborg er den andre klubben som følger Mendy.

Dette er helt feil hylle Walstad !


Gulløl

September 12, 2012, 22:02:27 PM #180 Last Edit: September 12, 2012, 22:08:23 PM by Gulløl
Quote from: Gepard on September 12, 2012, 21:38:00 PM
Virker som en ekstremt meningsløs interesse, Mendy er ikke av en kvalitet som gjør at Finne dankes bakover i køen, heldigvis. Og Mendy er jo milevis unna å ha kvalitetene til Ojo.

Og det sier vel egentlig mer en nok at Sarpsborg er den andre klubben som følger Mendy.

Dette er helt feil hylle Walstad !


Hvorfor ekstremt meningsløst ?? Han er vel en av flere spisser Brann sjekker ut foran 2013 sesongen og bra er det. Brann trenger tre spisser i 2013 stallen, og har i dag Ojo og Finne. Forsvinner Ojo foran 2013 sesongen trenger Brann to nye spisser. Huseklepp blir vel vurdert som OM eller kant.

Og hvorfor er du overbevist om at Mendy ikke er av like bra kvalitet som Finne ? Vet at antall mål ikke sier alt om kvaliteten til en spiss men som du ser under understående link har Mendy 22 mål i samme divisjon som Finne har 12 mål i år.
http://www.fotballen.eu/2div/toppscorern.html

Når det gjelder det at Mendy ikke overbeviste i Løv-Ham kan det ha sammenheng med at han der var kantspiller, det er som spiss han trives aller best og det viser også antall mål i år.

Om Brann sine tre spisser i 2013 blir Ojo, Finne og Mendy blir det ikke så hakkande gale. Så får Finne og Mendy jage bak Ojo og konkurrere og vise om en av de kan bli et nytt klart førstevalg når Ojo forsvinner.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Er det en god grunn til at vi plutselig må ha trippeldekning på spissplass når vi har klart oss med bare en spiss i halvannen sesong?
Haugen er på gang og viste gode takter mot Molde, Kvelle viste gode takter på OM før han ble misbrukt på DM. Vi har spillere som kan ta OM for Huse hvis han må spille spiss. Ikke har han vært særlig god som OM heller.
Vi trenger ikke hente en middelmådighet som var inn og ut av Løv-Hamlaget. Dekningen er god nok. Finner vi en spydspiss av bra kvalitet hadde det dog vært greit med en Ojotype til.

Xminator

Quote from: Gepard on September 12, 2012, 21:38:00 PM
Virker som en ekstremt meningsløs interesse, Mendy er ikke av en kvalitet som gjør at Finne dankes bakover i køen, heldigvis. Og Mendy er jo milevis unna å ha kvalitetene til Ojo.

Og det sier vel egentlig mer en nok at Sarpsborg er den andre klubben som følger Mendy.

Dette er helt feil hylle Walstad !




Det er ikke feil hylle om man ikke har penger og må være smarte med overgangene. Spillere utvikler seg. Mendy kan ha gjort det samme.

Og jeg er egentlig glad Walstad kaster nettet sitt litt bredere enn Krakra... Han er vel den forsterkningen i Brannteamet som gjør meg mest positiv til at 2015 er mulig. Om Styret kan slutte å leke onkel skrue også så...

Nixon

September 13, 2012, 07:56:59 AM #183 Last Edit: September 13, 2012, 08:17:14 AM by Nixon
Larsen spiller godt i andre divisjon: Skandale at at han ikke får mer spilletid i TL!
Mendy spiller godt i andre divisjon: Skandale at Brann ser på en slik middelmådighet!

Edit. Stygg skrivefeil som egentlig ødela hele poenget...;)
Rød makt på Hansa

vebo

Nixon - det er min humor!

Jeg tror at han blir sett på som en erstatter for Ojo, som må selges i vinter dersom han ikke forlenger.
Tiocfaidh ár lá

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on September 13, 2012, 07:56:59 AM
Larsen spiller godt i andre divisjon: Skandale at at han får mer spilletid i TL!
Mendy spiller godt i andre divisjon: Skandale at Brann ser på en slik middelmådighet!


Er jo også 22 vs 20 år.
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Eventuelt så får vi både erstatter for Ojo og Mendy ses på som en backup. Selv om det gikk bra med Ojo så trenger vi ikke kjøre like stor risiko en gang til.

Gepard

Hvis Mendy blir Ojo sin erstatter, da blir 2013 en laaaang sesong.

Sindre32

Quote from: Gepard on September 13, 2012, 08:21:46 AM
Hvis Mendy blir Ojo sin erstatter, da blir 2013 en laaaang sesong.


Det må du gjerne begrunne, hvilket grunnlag har du for å mene dette?

krakra

At Mendy var inn og ut av Adeccoligaens klart dårligste lag så sent som i fjor?

dudo

Stikker Ojo er jeg overhodet ikke sikker på at huse vurderes som kant eller OM, gulløl. Og hvorfor skulle han begrenses? Hans største suksessperiode er jo som enslig spiss. Erstatteren er her allerede.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: krakra on September 13, 2012, 08:46:09 AM
At Mendy var inn og ut av Adeccoligaens klart dårligste lag så sent som i fjor?


Man kan alltids bruke statistikk for å gjøre seg opp en slags mening, men særlig nøyaktig blir det ikke. Jeg vil tro det er en grunn til at brann har tenkt til å følge ham tett fremover.

Xminator

Om man satser 100% og har Mendy som eneste kort om Ojo forsvinner så er det ekstremt høy risiko.

Mjelde har vist lagt seg langflat etter Larsen også, så det blir konkurranse om den underskriften også. Jeg synest begge (Barmen) har mye å bevise i Brann enda før de trenger å reise andre steder. Reiser de så er det takk for ingenting.

dudo

Ting tyder på at Barmen og Larsen har skrevet under: http://instagram.com/p/PgqGwAMCdh/
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Da er det en ikke-sak ja. Flott!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

AndreasNV

Jeg er skuffet over at Brann ikke kjempet mer for spillere som Henning Hauger og Tore Reginiussen i sommeren. Det er greit at vi har mye ungt talent og at ingen av de aktuelle nordmennene i sommerens overgangsvindu var bergensere, men jeg håper at det er nok penger til å lønne og kanskje kjøpe en etablert spiller i vinteren. Hvis vinterens utvalg blir i nærheten av tilsvarende til sommerens vindu.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

osoerli

September 28, 2012, 08:13:09 AM #197 Last Edit: September 28, 2012, 08:19:20 AM by osoerli
Bare å hente Pål André Helland.
Bedre enn alle våre kantspelarar (basert på at eg har sett han i kun 1 kamp).
Kan spela sentralt også.
Er bare 22 år.
Er 2-beint.
Har fart.
Er vrakgods frå Rosenborg, det pleier funke i Brann.
http://no.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5l_Andre_Helland
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Herregud, fyren så jo ut som Messi i går.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Hva? Er han bare 22 år? Jeg trodde han var mye eldre. Trodde han var en lokal helt fra Ulsteinvik som aldri hadde kommet seg vekk.

Uansett. Basert på i går er han mer enn god nok. Kanskje så god at det er urealistisk at Brann skal kunne klare å hente han...
Rød makt på Hansa

Go Up