• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Quote from: Gulløl on May 28, 2014, 10:58:27 AM
Midtbanen vår kan bli forsterket i sommer. Av den beste midtbanespilleren til en av toppklubbene i eliteserien i år om en går ut fra snittkarakteren hans på VG børsen som er 5,20.  Han har spilt i 9 kamper i år for denne klubben, av de 6 siste kampene har han spilt 90 minutter i 5 av kampene. Kan komme gratis til Brann 15 juli og kan spille mot Stabæk 18 juli. Lønnen hans betaler vi allerede storparten av. Fristende for fattige Brann som har 0,00 kr til forsterkninger i sommer ??


Tenker du på Sokken? Er du sikker på at han har noe å bidra med for Brann? Han har jo et meget fint snitt til norske spillerbørser å være, men jeg er usikker på om han er rette mannen. Det er jo lov å håpe da. Får man ikke solgt Sokken så håper vi at han kommer inn og forsterker opp laget godt.

Lasaron

Hver for seg er ikke følgende helt usannsynlig:

* Stabæk er villig til å betale bittelitt for å beholde Soko.
* Vi selger Mojsov for litt.
* Vi selger Demir for litt.
* Vi selger Badji for litt mer enn litt.

Så henter vi Gjesdal gratis, Birkelund gratis og har da kanskje råd til å signere Parr.
Tren på langskudd

Gulløl

Forutsatt at Paul Scharner har holdt seg i god form og er interessert. Om det kunne eksistert en sponsor(bedrift eller  privatperson) som kunne finansiert en halvårskontrakt på han. Kjempereklame for den som sponser pluss den redningsmannen og lederen laget trenger. Ser helt bort fra Trond Mohn, han får bare sitte og være sur en stund. Auto 23 kunne kanskje være interessert ? Eller Frydenbø Group.  http://www.frydenbo.no/om-frydenbo-group/sponsorvirksomhet
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dragn

Vi trenger jo fortsatt sportsdirektør. Spillende sportsdirektør kanskje? :D

Kagain

Som tidligere sagt kunne det vært en herlig dynamikk om Scharner kom inn i systemet, men jeg forsto det sånn at Scharner ganske bestemt har sagt at han ville ikke være spiller lengre. Hvordan går det med Seyi for tiden? Han kom ikke helt i havn med Start, men han var vel mer interessert i å fortsette som spiller? Jeg tror nok at dette bare er en våt ønskedrøm, dog. Hadde vi fått Fussballgott eller Ola fra Fana tilbake som spillere så hadde de vel havnet i båsen gamle helter som kommer tilbake for å heve noen siste gyldne lønnssjekker, ikke gjør noe fra eller til og blir langtidsskadet. Til sist skippes de videre til Sogndal eller andre klubber.

dudo

RBK skal rydde i stallen, men har knapt med penger. De har 9 midtbanespillere som konkurrerer om 3 plasser, og Chibuike starter nesten ikke og har en kontrakt som går ut året. Jeg foreslår å høre hva de vil ha for Chibuike og Selnæs, og kanskje Daniel ... husker ikke etternavnet i farten.

Alle teknisk gode spillere som ikke vil ha problemer med å ta roller hos Norling. Chibuike har et uforløst potensiale i Norge, og med så mange sjanser vi skaper ville han puttet mye for oss!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Daniel Berntsen, heter han vel?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Chibuike er jeg veldig posititv til, vi trenger målscorere. Han har, som du sier, et uforløst potensiale og kunne vært den vi trengte for å få større effektivitet på topp.

Berntsen og Selnæs er jeg egentlig positiv til, men skeptisk pga. at vi fortsatt står uten lederen, og det bør være fokus på det fremfor talentfulle unggutter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Ser poenget ditt med lederen. Dette er uansett spillere med mer erfaring enn de ungguttene vi har introdusert i år, og ville fått mye spilletid. Jeg tror også de kommer til å bli veldig gode. Selnæs er også på utgående kontrakt, og jeg lurer på om ikke Berntsen også er det?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 29, 2014, 12:37:46 PM
Ser poenget ditt med lederen. Dette er uansett spillere med mer erfaring enn de ungguttene vi har introdusert i år, og ville fått mye spilletid. Jeg tror også de kommer til å bli veldig gode. Selnæs er også på utgående kontrakt, og jeg lurer på om ikke Berntsen også er det?


Selnæs har mye mer erfaring, men Berntsen har vel ikke spilt noe særlig tidligere i RBK?
Han har forøvrig kontrakt ut 2015.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Norling er, vane tro, har jeg inntrykk av, og ser Nest Sotra spille kamp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Quote from: dudo on May 29, 2014, 18:30:36 PM
Norling er, vane tro, har jeg inntrykk av, og ser Nest Sotra spille kamp.

Ah, potensielle Brannspillere!
Lions led by donkeys.

dudo

Det er om ikke annet én faktisk Brannspiller. Og jeg er fornøyd med dedikasjonen Norling selv viser.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Kan være billige forsterkninger å hente der. Jeg har ærlig talt ikke sett Nest i det hele tatt. Noen åpenbare kandidater for oss der?
Lions led by donkeys.

dudo

Furdal og Bjørsvik er vel to stykker med potensiale til å bli habile TL-spillere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Så Kjell Rune Pedersen skrøt mye av Bjørsvik. Skal være meget hurtig , noen som har sett han?

esp123

Ekstremt hurtig, god fysikk, god i luften på tross av at han ikke veldig høy, og ikke minst meget anvendelig. Har spilt alle posisjoner utenom keeper.

Belfort

Quote from: esp123 on May 29, 2014, 18:56:27 PM
Ekstremt hurtig, god fysikk, god i luften på tross av at han ikke veldig høy, og ikke minst meget anvendelig. Har spilt alle posisjoner utenom keeper.


Høres definitivt ut som en mann Brann trenger

Gulløl

May 29, 2014, 19:46:20 PM #5819 Last Edit: May 29, 2014, 19:52:51 PM by Gulløl
Max Bjørsvik sliter med lysken for tiden, og satt på benken for Nest-Sotra i dag. Trente forøvrig med Sogndal i begynnelsen av dette året.

Johnny Furdal er nok den opplagte første kandidaten om Brann skal hente en spiller fra Nest-Sotra. Han har briljert på midtbanen i år. Ingen Brann spillere trer ballen igjennom en forsvarsmur som Furdal. Og det har han gjort mange ganger i år.

Ellers fikk vel Rikard Norling med seg at utlånte Gjesdal gjorde en feilvurdering da han gikk i duellen forut for utligningsmålet. Gjesdal er utlånt til 15. juli så Brann må snart ta stilling til om de ønsker han tilbake i sommer eller prøve å leie han ut resten av sesongen til Nest-Sotra. Gjesdal har tre mål for Nest-Sotra.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain


Klaus_Brann

Simen Næss har i alle fall eminent teknikk og god ballkontroll.
Furdal er utvilsomt god, men vet ikke om han vil det nok. Han ble forøvrig diskutert her inne i 2009 også, da var det mye av det samme. Tvilen på om han ville nok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

May 30, 2014, 12:33:29 PM #5822 Last Edit: May 30, 2014, 12:37:16 PM by Gulløl
For noen år siden var vel en del av bildet at Furdal var mye skadeforfulgt. Nå har han vel fått ganske god kontroll på kroppen, hadde lite skadeavbrekk de siste par sesongene og kan kanskje være villig til å satse høyere. Nå som han er blitt 28 år er det nok nå eller aldri om han får tilbud fra Brann. Furdal livnærer seg i dag som instruktør på Nest-Sota sin  fotballfritidsordning, han kunne vel muligens også tenke seg noe mer inntekt en at det såvidt går rundt. Om Norling er interessert i Furdal blir han nok veiet opp i kvaliteter mot Birkelund og Sokołowski i forhold til høstsesongen. Noen må ut om noen skal inn, har forståelse av at Brann står beinhardt på det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain


Lasaron

Tviler litt på om Furdal er hva vi trenger. Vi trenger vel løpskraft på midtbanen. Fort gjort at Furdal faller gjennom i eliteserien.
Tren på langskudd

Lasaron

I dagens oppsummering på brann.no skrives det at spillerlogistikken i sommer skal gå med overskudd. I praksis vil det vel si at spillere inn vil være type Gjesdal og Birkelund, mens spillere ut skal selges.

Spillere som i mine øyne kan være aktuell å selge, uten at det vil gå særlig ut over det sportslige, er Badji, Askar og Mojsov. Kanskje også Demir og Sæv. Selvsagt ikke aktuelt å selge alle fem.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on May 30, 2014, 13:47:01 PM
Tviler litt på om Furdal er hva vi trenger. Vi trenger vel løpskraft på midtbanen. Fort gjort at Furdal faller gjennom i eliteserien.


Skal vi svekke en lokal klubb midt i sesongen bør spilleren styrke laget. Være god nok til å spille fast. Det tviler jeg også på at Furdal gjør.
Rød makt på Hansa

Superjack

Brannsupporter.

Corran

Med usikkerheten rundt Demidov sin skade så kan ikke Mosjov selges og aller helst bør vel Gjesdal hentes tilbake fra Nest
Badji kan vel ikke selges om ikke noe annet kommer inn på sentral midtbane


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Sånn som situasjonen er nå så er det bare å signere om han ikke er dårligere en de alternativene vi har
Blir jo ikke kjøp av klassespillere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Joggi Bogga

Quote from: Lasaron on May 30, 2014, 16:44:02 PM
Spillere som i mine øyne kan være aktuell å selge, uten at det vil gå særlig ut over det sportslige, er Badji, Askar og Mojsov. Kanskje også Demir og Sæv. Selvsagt ikke aktuelt å selge alle fem.


Det har blitt spillt 11 kamper. Basert på disse kan vi trygt utvide listen:

Huskeklepp
Piotr
Barmen
Johnson


Alle sisse kan vi selvsagt ikke forvente å få penger for.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on May 30, 2014, 16:44:02 PM
I dagens oppsummering på brann.no skrives det at spillerlogistikken i sommer skal gå med overskudd. I praksis vil det vel si at spillere inn vil være type Gjesdal og Birkelund, mens spillere ut skal selges.

Spillere som i mine øyne kan være aktuell å selge, uten at det vil gå særlig ut over det sportslige, er Badji, Askar og Mojsov. Kanskje også Demir og Sæv. Selvsagt ikke aktuelt å selge alle fem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Corran on May 30, 2014, 23:57:41 PM
Sånn som situasjonen er nå så er det bare å signere om han ikke er dårligere en de alternativene vi har
Blir jo ikke kjøp av klassespillere


Så da skal vi, om han er like god som alternativene, signere han på det grunnlaget? Det virker merkelig.
Om han ikke er noe bedre er det jo god nok grunn i haugevis for å la være.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Vi trenger flere på sentral midt og da er det bedre med en med potensiale en f.eks Soko.
Poenget er at en med potensiale er bedre en ingenting
Mine innlegg i denne tråden er nok preget av litt resignasjon når det gjelder overganger da eg hadde håpet på minst en bra spiller i sommervinduet og det ser det ikke ut som om det er penger til det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Heispassasjer

Kan sikkert kvitte oss med stallfyllet Demidov også.... Mest sannsynlig er sesongen over for hans del. Med en skade som de ikke har resept på hvordan de skal bli kvitt, kan det ta sin tid før han er 100%

Lasaron

Jeg listet bare opp spillere det kan være aktuelt å selge. Kombinasjonen høy lønn, alder og skadeforfulgt gjør at det er umulig å selge Demidov og Jonsson. Nå er også Mojsov uaktuell for salg.

20 utespillere er liksom det ideelle. Tipper Emil Hansson blir nr 20 når han er ferdig med ungdomsskolen. Så kommer Gjesdal tilbake grunnet Demidovs skadeproblemer. Da er det 21. Det kan være Soko kommer tilbake. 22. Jeg vil tippe vi allerede betaler lønnen deres, så det vil ikke bety særlig ekstra kostnader. Jeg tipper dette er utgangspunktet. Hvis Soko fortsetter på lån på vår lønn, må det fortsatt selges en spiller for å kunne hente en ny. Blir han løst fra kontrakten kan Birkelund komme inn. Problemet er vel at vi må ta et valg om Birkelund før Soko-saken er løst.

Badji kan vi faktisk få litt penger for. Godt mulig en klubb som spiller på en litt annen måte vil være villig til å bla opp litt.

Nei, jeg tror fort vi kan ende opp med Soko og Gjesdal som våre forsterkninger til sommeren. Soko hadde jeg altså totalt avskrevet, men han har altså startet 5 kamper i år, derav de fire siste, samt kommet innpå i fire andre. For et bedre lag. Kanskje han kan være en grei backup.
Tren på langskudd

Kagain


Corran

No sparer vel Brann lønnskostnader om spillerne er skadet en viss tid?
Så da har vel ikke Brann lønnsutgifter på Kjeksen og Demidov?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

NAV dekker bare sykepenger opp til et visst nivå. Overbetalte kjeks er dyre for oss.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Er det ikke sånn at arbeidsgiveren betaler de 16 første dagene og NAV etter det?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kagain

Mener du har rett der, Roaldinho. Men problemet er at Invalidsson ble frisk, begynte å jobbe igjen, ble skadet, var vekke en stund, ble frisk, spilte en kamp eller to, ble syk igjen og så videre. Og så er det vel også rett at NAV opererer med et makstak på sykepenger. I følge Altinn er det slik

QuoteArbeidsgiveren har som hovedregel plikt til å betale sykepenger for de første 16 kalenderdagene (arbeidsgiverperioden). Etter det overtar NAV ansvaret.

"Arbeidstakeren plikter å varsle arbeidsgiver så snart som mulig om at fraværet skyldes sykdom. Informasjonsplikten omfatter kun selve fraværet. Arbeidstaker plikter ikke å gi informasjon om diagnose eller andre medisinske opplysninger. Plikten til å betale sykepenger begynner den dagen arbeidsgiver er varslet om sykefraværet, med mindre arbeidstaker har vært forhindret fra å melde fra.

Hvis arbeidstaker blir syk igjen før det er gått 16 kalenderdager, løper samme arbeidsgiverperiode videre. Har arbeidsgiver allerede betalt for en hel periode, overtar NAV sykepengeansvaret for det nye tilfellet fra første dag."


Så om vår kjeks klarer å holde seg frisk i 16 kalenderdager før han sykner hen igjen så starter det forfra.

Om man derimot går inn på LovData så ser man at det står følgende ifolketrygdloven §8-20

QuoteDersom en arbeidstaker har langvarig eller kronisk sykdom som medfører risiko for særlig stort sykefravær, kan arbeidstakeren selv eller arbeidsgiveren søke om at trygden dekker utgiftene til sykepenger i arbeidsgiverperioden. Det samme gjelder for en arbeidstaker som har en sykdom som medfører risiko for gjentatte sykefravær i en begrenset periode. Blir søknaden innvilget, får avgjørelsen virkning fra den dag Arbeids- og velferdsetaten mottok søknaden.


Når det gjelder hvor mye de betaler, så forteller §8-10 (2) at de skal betale

QuoteSykepengegrunnlaget pr. år kan ikke overstige seks ganger grunnbeløpet. Har arbeidstakeren flere arbeidsgivere, gjelder begrensningen i arbeidsgiverperioden bare i forhold til den enkelte arbeidsgiver.


Grunnbeløpet i folketrygden pr mai 2014 er 88 370 kr står det på NAV (https://www.nav.no/Om+NAV/Satsar+og+utbetalingsdatoar/Grunnbel%C3%B8pet+%28G%29)

Så, om jeg tolker disse lovene rett dekker NAV kun 530 220 kr av sykepengene. Jeg antar at arbeidsgiver må dekke det overskytende fullt og helt. Jeg regner også med at både Demidov og Invalidsson er lønnet til minste det dobbelt av 6G (og sikkert mer for Demidov sitt tilfelle) slik at det ikke er noen lukrativ affære å ha de gående på gress.

Corran

Uansett bedre en å betale full lønn og, litt stygt sagt, bedre å ha dem skadet en halvskadet på benk/bane hvor de ikke gjør annet en å bli skadet igjen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Det er sant. Det jeg plutselig begynte å lure på var om de regnes som sykmeldte om de kan drive alternativ trening, eller om de må være helt ut av funksjon for å få sykestøtte.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Hendig at han ble småskadet, da. Får han et tilbud fra Viking før han eventuelt får av Brann, kan han jo glippe. Gjesdal kommer nok tilbake pga skadesituasjonen til Demidov. Spørsmålet er Soko. Stabæk har sikkert ikke råd til å betale dagens lønn, så spørsmålet er om Soko er villig til å gå ned i lønn. Ellers kan vi vinke farvel til Birkelund. Med mindre vi får solgt Badji. Ting må skje litt fort nå.
Tren på langskudd

Belfort

Skremmende at det ikke foreligger muligheter til å hente Birkelund. Når i tillegg Brann må ha inn to kvalitetsspillere i dette vinduet så begynner jeg å lure.

Regnestykket er jo to spillere inn med dertil kostnader vs et nedrykk med den inntektssvikten den vil representere.

Nixon

Er ikke Birkelund en spiller som oppfyller kriteriene (ung og lokal) til Hardball? I forlengelsen av Mohn-saken i forrige uke sa de at de hadde penger klare og kunne bidra dersom forholdene lå til rette for det.
Rød makt på Hansa

dudo

Hva med Softball? Ligger det noen penger igjen der?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: Belfort on June 02, 2014, 12:37:05 PM

Regnestykket er jo to spillere inn med dertil kostnader vs et nedrykk med den inntektssvikten den vil representere.


Ikke hvis man faktisk ikke har penger å handle med. Med mindre man kan ta opp et spesifikt lån.
Tren på langskudd

Go Up