• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Tror ikke Kind Bendiksen er en midtbanesjef som kan heve nivået på Barmen og Haugen, eller Badji for den del.
Vi trenger en Andresen/Svante type spiller. En som er klart bedre en de andre og samtidig en sjef
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Quote from: Corran on May 09, 2014, 06:35:26 AM
Tror ikke Kind Bendiksen er en midtbanesjef som kan heve nivået på Barmen og Haugen, eller Badji for den del.
Vi trenger en Andresen/Svante type spiller. En som er klart bedre en de andre og samtidig en sjef


Enig, men kven?
Saludar a los monos!

Corran

Ja det er 1000 kroners spørsmålet :-). Men tror vi har mer igjen for å legge noen mill i bordet for den ene spilleren en å spre de få millionene ut på et par halvgode spillere
Kan jo håpe Norling har en svenske i kikkerten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Dersom midtbanespillerne våre fortsetter å prestere som de gjør per nå er jeg helt enig i at vi må forsterke med en klassespiller, videre er jeg helt enig i at vedkommende må være en annen spillertype, samt bedre enn, Bendiksen.

Når dette er sagt ser jeg ikke behovet for å sprenge banken i sommervinduet ennå. Det er ennå lenge til sumarkvelden ikkje må sovast bort og mange poeng å spille om. De midtbanespillerne vi har nå har stort sett, eller bør stort sett ha et langt høyere potensiale enn de har vist sålangt og så lenge vi har kommet dit at vi ikke trenger å frykte nedrykk skal de gjerne få sesongen på seg for min del. Snakker en dog status quo etter høstsesongen skal det handles.

nero

Quote from: Huff on May 09, 2014, 14:46:16 PM
. Snakker en dog status quo etter høstsesongen skal det handles.


Status quo etter høstsesongen betyr jo kvalikplass, som igjen kan bety Adecco...
Kanskje det tross alt er smartest å handle i sommer? Og var det ikke hr. Rolf Ti Tusen Nye Medlemmer Barmen som lovet en klassesignering i hvert vindu?
Lions led by donkeys.

Jose Arrogantio

Quote from: nero on May 09, 2014, 15:20:02 PM
Quote from: Huff on May 09, 2014, 14:46:16 PM
. Snakker en dog status quo etter høstsesongen skal det handles.


Status quo etter høstsesongen betyr jo kvalikplass, som igjen kan bety Adecco...
Kanskje det tross alt er smartest å handle i sommer? Og var det ikke hr. Rolf Ti Tusen Nye Medlemmer Barmen som lovet en klassesignering i hvert vindu?


Tror han mener status quo for Haugen og Barmens utvikling, ikke for lagets plassering.

nero

Joda, skjønte egentlig det. Glemte å henge på smilefjes etter første setningen. ;D

Men poenget om Barmen seniors løfte om klassesignering i hvert vindu står ved lag. Hvor trykker skoen mest nå? Det opplagte svaret er selvsagt forsvaret, men vi har jo nettopp handlet Demi. Dessuten handler jo defensiv trygghet nesten like mye om hva midtbanen gjør.
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: nero on May 09, 2014, 15:20:02 PMOg var det ikke hr. Rolf Ti Tusen Nye Medlemmer Barmen som lovet en klassesignering i hvert vindu?


Det er vel grunn til å tro at slike lovnader ikke er mye verdt dersom Brann går mot en økonomisk smell. Noe som sikkert kan være lurt, uansett hvor kjedelig det måtte være. Ser helst at Brann ikke kommer i samme økonomiske situasjon som flere andre norske klubber, med VIF i spissen, er i akkurat nå.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: nero on May 09, 2014, 15:20:02 PM
Status quo etter høstsesongen betyr jo kvalikplass, som igjen kan bety Adecco...
Kanskje det tross alt er smartest å handle i sommer? Og var det ikke hr. Rolf Ti Tusen Nye Medlemmer Barmen som lovet en klassesignering i hvert vindu?


Om det ikke forsterkes i sommer. Da kan vi risikere at årets happening blir i Haugesund den 08 november i siste serierunde. Der det skal kjempes for å unngå direkte nedrykk mens maakene  fra Maakeberget flyr lavt over oss og hakker oss  i hodet og skriker i skadefryd når nedrykket til Adecco nærmer seg et faktum ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Laget må forsterkes med kvalitet i sommer, det er det overhodet ikke tvil om.

Xminator

Quote from: Nixon on May 09, 2014, 15:48:51 PM
Quote from: nero on May 09, 2014, 15:20:02 PMOg var det ikke hr. Rolf Ti Tusen Nye Medlemmer Barmen som lovet en klassesignering i hvert vindu?


Det er vel grunn til å tro at slike lovnader ikke er mye verdt dersom Brann går mot en økonomisk smell. Noe som sikkert kan være lurt, uansett hvor kjedelig det måtte være. Ser helst at Brann ikke kommer i samme økonomiske situasjon som flere andre norske klubber, med VIF i spissen, er i akkurat nå.


Det har nok vert en statusrunde med Roald ja. Nå venter vi enda en gang på at Mohn skal redde regnskapet for Roald. Problemet er at 10 millioner dekker tapet, men Brann trenger det dobbelte for å i det hele tatt begynne å forsterke stallen.

dr_cyanid

May 11, 2014, 22:49:23 PM #5611 Last Edit: May 11, 2014, 22:53:56 PM by dr_cyanid
Hvordan har bergenseren Petter Strand gått klar av radaren til Brann og havnet i Sogndal? 19-åringen banens klart beste i dagens kamp mot Start. En propell av en spiller som hadde passet utmerket i en lagdel vi sliter stort. At Brann mister slike talenter utenbys er vel kanskje å forvente når man har bygget ned satsingen på scouting de siste årene. Mer oppsiktsvekkende er det at mannen er lokal og jeg aldri hørt han blitt nevnt i Brann-sammenheng. Lav sasting på spillerkartlegging er vel også en av grunnene til at vi ikke har truffet særlig med noen spillerkjøp i samme periode. Håper Norling ser at scouting er minst like viktig som mentale trenere...

Jose Arrogantio

Mer sannsynlig at Brann har visst om spilleren og kommet fram til at han ikke er god nok.

Huff

May 12, 2014, 07:38:55 AM #5613 Last Edit: May 12, 2014, 07:47:54 AM by Huff
Strand spilte vel juniorsemifinalen mot Brann i fjor høst. Da ble det vel sagt at de hadde kontroll på spillerne og at ingen var gode nok? De tok feil.

Strand har 6.0 på TV2s børs etter åtte kamper, fire spillere er bedre, og Strands erfaring før TL begrenser seg stort sett til Tertnes og 3.divisjon - og han spiller på et bunnlag. VG har han på 5.0 etter åtte kamper, solid, men ikke strålende. Sogndalfansen er definitivt på linje med TV2, og jeg ser ikke at andre Sogndal-spillere omtales med eufori i vendingene og superlativer som ligger løst. Inntrykket jeg har er at en innledningsvis i TL reagerte med sjokk over hvor god spilleren var, nå er en bare ekstremt lykkelig over årets signering.

Mitt inntrykk er at spilleren hadde gått rett inn i vår førsteellver og forsterket den voldsomt. Han er per nå trolig bedre enn samtlige av våre utespillere. I verste fall har vi gått glipp av en spiller som allerede er på landslagsnivå, så ille er det potensielt. Dette kan være den beste unge bergenske spilleren siden POL. Et ekstra irritasjonsmoment er og at han er en totalt herlig spiller å se på.

Nixon

Strand har gått (som BA skriver) "kjøkkenveien" til Sogndal. Han flyttet opp der for å studere og begynte å trene med U-laget til saftklubben. Og gjorde det etterhvert såpass bra at han ble invitert til å trene med A-laget og fikk deretter kontrakt. Så han var på ingen måte noen het potet da han bodde her og spilte for Tertnes (han var utlånt fra Sogndal til Fyllingen i fjor høst). Så dersom han virkelig er så god som Huff skriver, skjulte han det godt...
Rød makt på Hansa

Huff

May 12, 2014, 07:53:03 AM #5615 Last Edit: May 12, 2014, 07:58:02 AM by Huff
Quote from: Nixon on May 12, 2014, 07:42:48 AM
Strand har gått (som BA skriver) "kjøkkenveien" til Sogndal. Han flyttet opp der for å studere og begynte å trene med U-laget til saftklubben. Og gjorde det etterhvert såpass bra at han ble invitert til å trene med A-laget og fikk deretter kontrakt. Så han var på ingen måte noen het potet da han bodde her og spilte for Tertnes (han var utlånt fra Sogndal til Fyllingen i fjor høst). Så dersom han virkelig er så god som Huff skriver, skjulte han det godt...

Nixon

Da Strand fikk kontrakt med Sogndal i vinter viste både klubb og spiller til at han hadde hatt ekstremt og litt overraskende stor utvikling i vinter. Noe som kan tyde på at ingen av partene helt så dette store potensiale. Og kan vi da forlange at Brann skulle sett det før han flyttet opp for å studere?

Jeg sier ikke at Brann er perfekte på noen som helst måte når det gjelder spillerkartlegging av lokale spillere. Men det er ikke til å unngå at noen spillere glipper. Det jobbes jo så godt i mange lokale klubber, at Brann umulig kan hente inn og teste over tid, alle spillere som kanskje har noe ved seg.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Dette er sånt som skjer. Dessuten kan det være at han tar en Kim Rune Hellesund.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Kanskje Huff tar litt vell hard i, de var da ikke måte på hvor god denne Strand er. Nå har ikke eg sett han spille, har aldri hørt om han. Men at han skal være bedre enn samtlige Brannspillere og at han er så fantastisk, det tror eg ikke. Det er begrenset hvor store steg en spiller kan ta ila en vinter.

Nixon

Ikke glem landslagsklasse!:)
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Om en 19-åring holder nær landslagsklasse føler jeg at jeg ville hørt om han andre steder enn bare dette forumet...




Huff

Quote from: Nixon on May 12, 2014, 16:46:55 PM
Ikke glem landslagsklasse!:)


''i verste fall'' for å sitere meg selv. Mao er relativt lite sannsynlig, men faktisk ikke på noen som helst måte umulig.

Når det gjelder bedre enn samtlige Brannspillere sålangt ligger han på TV2s børs 0,75 poeng foran Orlov og Skaanes som er våre beste spillere der, over åtte kamper er dette mye. Dette er selvsagt ingen fasit, ifølge VG har han gjort det bra, jeg vil si svært bra for en 19-årig Tippeligadebutant som ikke engang har spilt i Adecco. Sogndalfansen er begeistret, og ligger mye nærmere TV2s vurdering, jeg vil videre anta at spillertypen i beste fall passer ok inn i spillesystemet deres (liten teknisk midtbanespiller). Det er ikke slik at jeg har funnet på at dette er en spiller som har gjort det usedvanlig bra nå i 8 serierunder. Beskrivelsene vekser mellom god og glimrende, og jeg vil anta at TV2 ikke sender en Strand-fan rundt omkring når Sogndal spillerfor å vurdere spilleren, men at han er vurdert av flere såkalte eksperter.

aleksanderhjelleseth

Var inn og såg på saftkokarnananenenane, de var no fornøyde for å si det slik. Messet om årets signering. Men både vif, viking og molde har vell kanonsigneringer som er vanskelig å toppe.

dudo

Furdal får voldsom skryt av Jørgen Klem på twitter, som mener han helt klart er av TL-klasse.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Det kan gå mot en ideell utvikling på stopperplass. Det betinger at Demidov våkner. For Gjesdal har begynt å vise seg i Nest, samtidig som Mojsov ser ut til å så spille nok, og bra nok, til at han er salgbar i sommer. Jonsson blir jo værende ut sesongen uansett.
Tren på langskudd

Gulløl

May 12, 2014, 18:28:01 PM #5625 Last Edit: May 12, 2014, 18:33:06 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Gjesdal må egentlig bare bli i Nest ut sesongen. Det er nok bra for alle parter, med mindre han sees på som en som kan løfte forsvaret vårt øyeblikkelig. Så kan han komme tilbake når Jonsson omsider forsvinner.

Lasaron

Kveldens nyheter om økonomien øker vel sjansene for at Birkelund får kontrakt, og/eller Lassen.
Tren på langskudd

krakra

Jeg tror ikke Lassen får kontrakt. Ingenting i veien for at han kunne fått det allerede, vi har spilt to kamper uten sentrale midtbanespillere på benken og han har ikke fått noe spilletid i cupen. Han burde kanskje ta turen til Nest, eller hjelpe FKF med sitt opprykk og etablere seg hos dem. Jeg tipper han forlater Brann i sommer.

dragn


Nixon

Rød makt på Hansa

Corran

Jepp det mener jeg og han gjorde
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Jaja, poenget står. Hadde han ligget an til proffkontrakt hadde han blitt brukt mer i cupen. Vi spiller jo med alle midtbanespillerne vi har tilgjengelig i serien og istedenfor å bruke Lassen starter vi med både Haugen og Barmen.

Han er ingen guttunge. Han er senior og bør derfor kunne forventes å bidra i TL hvis han skal være i stallen. Da er det ikle et tillitstegn at han ikke blir brukt i en kamp hvor tre år yngre Lorentzen starter.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 12, 2014, 17:51:46 PM
Furdal får voldsom skryt av Jørgen Klem på twitter, som mener han helt klart er av TL-klasse.


Det er vanskelig å være uenig i det hvis man så kampen mot TIL i går.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Brann bør følgje Petter Strand. Dersom han fortset det han har starta på så er han nok fort ein startar for oss òg. Lite er betre enn unge og lokale. Rashani hadde vore eit veldig bra alternativ på vingen.

Xminator

"Noen må ut før noen kommer inn" RBH i dagens BT. Så da får vi håpe det er de to gode kampene som setter standarden ut sesongen og ikke de 6 dårlige.

Spelaren

Quote from: Xminator on May 13, 2014, 06:38:24 AM
"Noen må ut før noen kommer inn" RBH i dagens BT. Så da får vi håpe det er de to gode kampene som setter standarden ut sesongen og ikke de 6 dårlige.


Halvparten av kampene har no vært bra. Heime mot Stabæk, ni av ti sånne kamper ender med poeng, bortekampen mot Ulf godkjent og dei to seirene naturligvis.
Gå av.

huleste

Men regnes ikke Soko om ut? Ingen kom inn etter han.. Så må liksom flere ut før en kan komme inn?

Lasaron

Apropos Soko. Han har startet to av de tre siste for Stabæk, og har totalt spilt seks kamper i år. For et bedre lag. Foreløpig. Fotballen er underlig.
Tren på langskudd

Spelaren

Kanskje omgivelsene passer ham bedre? Mindre press, stress og kless.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on May 13, 2014, 06:38:24 AM
"Noen må ut før noen kommer inn" RBH i dagens BT.


Gjelder det ham selv også?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: huleste on May 13, 2014, 08:17:40 AM
Men regnes ikke Soko om ut? Ingen kom inn etter han.. Så må liksom flere ut før en kan komme inn?


Det er ikke første gang RBH har gullfiskhukommelse.

nero

Quote from: huleste on May 13, 2014, 08:17:40 AM
Men regnes ikke Soko om ut? Ingen kom inn etter han.. Så må liksom flere ut før en kan komme inn?

Formelt er han vel Brannspiller enda. Det kan vel godt hende vi betaler en del av lønnen hans og, eller?
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: nero on May 13, 2014, 10:00:49 AM
Quote from: huleste on May 13, 2014, 08:17:40 AM
Men regnes ikke Soko om ut? Ingen kom inn etter han.. Så må liksom flere ut før en kan komme inn?

Formelt er han vel Brannspiller enda. Det kan vel godt hende vi betaler en del av lønnen hans og, eller?


Han er jo bare på utlån. Så dersom Stabæk ikke vil forlenge eller overta Soko etter 1. august, kommer han tilbake med de forpliktelsene som hører med. Så han er på ingen måte permanent ute.
Rød makt på Hansa

dragn

Vi har jo ikke penger å hente spillere med uansett, dersom vi ikke selger en spiller med $$ i fortjeneste. En ting er å frigjøre lønnsmidler, men det er ikke vits om vi ikke har råd til kjøpe en god spiller.

krakra

Brann har ikke betalt for egne spillere siden 2005 uansett og en god spiller trenger ikke koste så mye.

dudo

Quote from: krakra on May 13, 2014, 13:13:44 PM
Brann har ikke betalt for egne spillere siden 2005 uansett og en god spiller trenger ikke koste så mye.


Hva mener du med dette? Vi har da hentet en spiller til ca 4 mill hvert eneste år ihvertfall de tre siste årene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tom C

Han mener vel at de gangene man har vært nødt til å bla opp en overgangssum, så har det stort sett vært sponset av Onkel Trond eller andre spleiselag.
Aldri mer Obos....

jala

Quote from: dudo on May 13, 2014, 13:56:12 PM
Quote from: krakra on May 13, 2014, 13:13:44 PM
Brann har ikke betalt for egne spillere siden 2005 uansett og en god spiller trenger ikke koste så mye.


Hva mener du med dette? Vi har da hentet en spiller til ca 4 mill hvert eneste år ihvertfall de tre siste årene.

Det er vel strengt tatt Hardball som eier hele Branns A-stall.
Hva med å hente Johnny Furdal fra Nest-Sotra, kan ikke se en eneste av Branns midtbanespillere som er bedre enn ham?

dudo

Hardball har vel fint lite med både Demir, Badji og Orlov å gjøre? Som for ordens skyld er spillerne jeg tenkte på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up