• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sindre32

January 30, 2014, 17:34:31 PM #4800 Last Edit: January 30, 2014, 17:55:19 PM by Sindre32
Stemmer! Eller Mål-Cato (Målkåto i visse mindre sofistikerte kretser), som han ofte også ble kalt.

Kagain

Jeg var og kikket på Sandefjord sin side. Yaw Eystein er der fremdeles, men de er ikke sikker på om han er hele 1.98 høy (som det står i teksten) eller 1.94 eller noe slikt som det står på profilen hans. Men i uansett så kan vi jo bare invitere han tilbake til oss så har vi en kar som vinner de fleste hodeduellene :)

Egentlig litt trist at han ikke innfridde forventningene folk hadde til han, men det burde vel kanskje en kunne gjettet all den tid han kun ble beskrevet som en spiller med en fantastisk fysikk.

olebrann3

Quote from: ostraume on January 30, 2014, 17:21:30 PM
Quote from: Sindre32 on January 30, 2014, 16:40:39 PM
Quote from: Tom C on January 30, 2014, 16:04:10 PM
Etter det jeg kan huske av Alanzinho så var det vel mer finter og fiksfakserier enn fremdrift. God spiller, for all del, men ser poenget med at han kanskje er litt for glad i ballbesittelse og individuelle prestasjoner til å passe inn i "nye" Brann.


Vi har en fyr i Sandefjord som er blottet for finter og fiksfakserier, med mye fremdrift og stort tempo. Bare å ønske ham velkommen tilbake.


Nå er det mulig jeg er enormt sløv, men hvem snakker du om? Tijan?


Tijan er å finne i Sandnes Ulf i år. Blir forøvrig spennende å se han mot oss i år. Spilleren som var blant verdens beste i sin årgang.

Churchill

Det er vel ikke utekelig å få solgt eksempelvis Sokolovski og Mojsov til en av de mindre TL-lagene? Billig selvsagt. Kan ikke tenke meg annet enn at de ville forsterket mange andre norske lag.
...we shall never surrender.

Jose Arrogantio

Quote from: Røde Mor on January 30, 2014, 18:24:31 PM
Jeg var og kikket på Sandefjord sin side. Yaw Eystein er der fremdeles, men de er ikke sikker på om han er hele 1.98 høy (som det står i teksten) eller 1.94 eller noe slikt som det står på profilen hans. Men i uansett så kan vi jo bare invitere han tilbake til oss så har vi en kar som vinner de fleste hodeduellene :)

Egentlig litt trist at han ikke innfridde forventningene folk hadde til han, men det burde vel kanskje en kunne gjettet all den tid han kun ble beskrevet som en spiller med en fantastisk fysikk.


Var det så mye forventinger til Yaw? Han ble vel sett på mest som et ok talent som kanskje kunne slå gjennom? Kan ikke huske noen forventinger i nærheten av det som har vært til Haugen/Finne/Vindheim/Larsen.

Churchill

...we shall never surrender.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Spillende sportssjefsspeider

Xminator

Quote from: Churchill on January 30, 2014, 20:18:02 PM
Det er vel ikke utekelig å få solgt eksempelvis Sokolovski og Mojsov til en av de mindre TL-lagene? Billig selvsagt. Kan ikke tenke meg annet enn at de ville forsterket mange andre norske lag.


Problemet er at de mindre klubbene ikke kan betale like mye som Brann. Da er veien kort til å kjempe om plassen.

Gepard

Synes egentlig Olof og Mjelde fortjener å reunites.

Spelaren

Quote from: Gepard on January 30, 2014, 21:11:36 PM
Synes egentlig Olof og Mjelde fortjener å reunites.


Start-interessen her nedi snøkaoset vil nok få ein liten boost.
Gå av.

Kagain

Quote from: Xminator on January 30, 2014, 20:53:37 PM
Spillende sportssjefsspeider


Glimrende! Her tenkes det knallhardt langt utenfor boksen.

Når det gjelder Yaw Eystein som Jose snakker om så var det vel god stemning da han kom til Brann. Lovende stoppertalent. Men de fleste snakket kun om fysikken hans. Det var liksom lite annet som kom frem enn at han var lovende, lokal og hadde en vanvittig fysikk. Jeg mener jeg var med å krangle på om han virkelig kunne brukes til noe. Får se i posthistorien min...

Bruiser

Quote from: osoerli on January 30, 2014, 15:38:35 PM
Quote from: Bruiser on January 30, 2014, 14:19:56 PM
No blir spørsmålet kven som blir erstatteren for Sokolowski. Alanzinho er fristilt og Jønsson og AaFK er interesserte. Håper RBH har introdusert Norling for brasilianeren, da er sikkert overgangen i boks allerede ;)

Som en blomster i väkst er jag stilken som gir den ben att stå på
eller no sånt i den dur.


Veit ikkje om du har lest litt om Nordlings filosofi?  Få berøringer, mykje bevegelse, stort tempo.  Omtrent det motsatte av det Alanzinho bedriver altså.  Alanzinho kjem aldri til Nordlings Brann, heldigvis.

Har lest såpass om han at eg veit korleis etternavnet hans staves. Ellers kan eg no berre henvise til youtoube videoer av Alanzinho hvis du hugser så dårleg om kva slags speler han er. At du ikkje vil ha han basert på din dårlege kunnskap får stå for di regning, men Alanzinho hadde vore ei klar forsterkning for hvilket som helst norsk lag uansett spelestil.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Bruiser

January 30, 2014, 21:58:32 PM #4813 Last Edit: January 30, 2014, 22:00:51 PM by Bruiser
Quote from: Churchill on January 30, 2014, 20:25:03 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forsesong/Olofinjana-tilbake-i-Kristiansand-415740_1.snd#.Uuqnyn-9KSM

Har vi plass? Har vi behov? Har vi råd?

Plass og råd er det etter Sokos sorti. Om behovet for ein 33 åring er der er noke anna mtp Norlings forkjærlegheit for unge spelera i utvikling. Men har Seyi bevart steget og har interesse i ein tilbakekomst og Norling likeså, kan han vere ein perfekt erstatter for Sokolowski.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Huff

Quote from: Jose Arrogantio on January 30, 2014, 20:18:50 PM
Var det så mye forventinger til Yaw? Han ble vel sett på mest som et ok talent som kanskje kunne slå gjennom? Kan ikke huske noen forventinger i nærheten av det som har vært til Haugen/Finne/Vindheim/Larsen.


Tror dette er rimelig spot on. Jeg var riktignok forbannet da han forsvant, men dette var mest fordi dette skjedde på bekostning av Grorud, som var merkbart dårligere, med null potensiale slik jeg så det.

Forøvrig leste jeg en sak for en stund siden om Adecco-spillere, Yaw ble trukket frem som en av de absolutt beste.

dr_cyanid

January 30, 2014, 22:46:39 PM #4815 Last Edit: January 30, 2014, 22:58:08 PM by dr_cyanid
Jeg både tror og håper vi har større ting i vente enn Demidov. Kokepunktet er ikke nådd enda. Der er mer å gå på. Hadde et godt oppkok før jul da Norling ble klar, men venter på det virkelige koket. Det kommer når Scharner eller Olofinjana blir klar.

Ellers tror jeg man skal være forsiktig med å kåre Brann til overgangsvinner allerede. Mye kan skje etter 31.jan når det internasjonale overgangsvinduet stenger. Da kan plutselig andre europeiske spillere som hadde håpet på gjevere ligaer bli aktuell for de skandinaviske lagene. Håper fortsatt vi ser litt utover landegrensene. Og da tenker jeg lenger enn Sverige, Danmark og Island.

Edit: ser Olofinjana er i landet. Hos Monsamjelden. Så da ryker nok den muligheten ettersom hele Brann-ledelsen er på Kanariøyene. Men hadde ikke han kone fra Bergen? Her må Bruun kjenne sin besøkelsestid!

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/forsesong/Olofinjana-tilbake-i-Kristiansand-415740_1.snd#.UurKvPldUvE

Så ikke tidligere poster om dette.

Men når jeg tenker meg om; bor ikke vår mulige kommende sportssjef Knut Tørum også i Kristiansand? Mener det. Isåfall er det bare å kjøre på med forhandlinger.

Corran

Olofinjana ja takk tror jeg Men han har vel ikke mange årene igjen
Scharner nei takk Han har lagt opp og ville bruke lang tid på å komme tilbake i noenlunde form
Men begge disse spillerne må jo være helt uaktuelle for de som mener Demidov har hatt for lite spilletid og er rusten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Quote from: Bruiser on January 30, 2014, 21:54:46 PM
Quote from: osoerli on January 30, 2014, 15:38:35 PM
Quote from: Bruiser on January 30, 2014, 14:19:56 PM
No blir spørsmålet kven som blir erstatteren for Sokolowski. Alanzinho er fristilt og Jønsson og AaFK er interesserte. Håper RBH har introdusert Norling for brasilianeren, da er sikkert overgangen i boks allerede ;)

Som en blomster i väkst er jag stilken som gir den ben att stå på
eller no sånt i den dur.


Veit ikkje om du har lest litt om Nordlings filosofi?  Få berøringer, mykje bevegelse, stort tempo.  Omtrent det motsatte av det Alanzinho bedriver altså.  Alanzinho kjem aldri til Nordlings Brann, heldigvis.


Har lest såpass om han at eg veit korleis etternavnet hans staves. Ellers kan eg no berre henvise til youtoube videoer av Alanzinho hvis du hugser så dårleg om kva slags speler han er. At du ikkje vil ha han basert på din dårlege kunnskap får stå for di regning, men Alanzinho hadde vore ei klar forsterkning for hvilket som helst norsk lag uansett spelestil.


Ingen fare, eg tar alt på mi rekning inkludert stavefeila om dei plagar deg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dr_cyanid

January 30, 2014, 23:07:03 PM #4818 Last Edit: January 30, 2014, 23:10:04 PM by dr_cyanid
Quote from: Corran on January 30, 2014, 23:00:27 PM
Olofinjana ja takk tror jeg Men han har vel ikke mange årene igjen
Scharner nei takk Han har lagt opp og ville bruke lang tid på å komme tilbake i noenlunde form
Men begge disse spillerne må jo være helt uaktuelle for de som mener Demidov har hatt for lite spilletid og er rusten


Olofinjana har fysikk som en 25-åring. Ingen grunn til at ikke han skal holde minst Tippeliganivå i tre-fire år til. En spiller som Paul Lampard er 35 og spiller jevnlig på Chelseas midtbane. Han har litt bedre konkurrenter enn hva tilfellet er i Brann...

Eneste minus jeg kan nevne med Olofinjana er at han kan bli noe lik Badji i spillestil. Alderen ingen hindring. Tvert imot trenger Branns tropp rutine. Hva kan ikke de unge spillerne lære av en klassespiller som Olofinjana?

Huff

Quote from: dr_cyanid on January 30, 2014, 22:46:39 PM
Ellers tror jeg man skal være forsiktig med å kåre Brann til overgangsvinner allerede. Mye kan skje etter 31.jan når det internasjonale overgangsvinduet stenger.


Brann er selvsagt ikke overgangsvinneren ennå. Det kan selvsagt skje mye rart med de andre klubbene innen 01.04, og jeg tar det for gitt at klubber som MFK og Godset blir noe forsterket. Men, at Brann ikke er overgangsvinner per nå er jeg uenig i. Per dags dato er vi det laget som i størst grad virker forsterket. Ta eksempelvis de lagene som havnet over oss i fjor:

Godset har mistet to meget viktige spillere og er klart svekket, RBK har fått Riski og er noe styrket. På tredje har FKH mistet sin klart beste forsvarsspiller. Aafk står vel på stedet hvil, mens Viking har hatt en del utskiftninger uten å fremstå spesielt styrket eller svekket om jeg husker rett ift overganger.  Molde har mistet to viktige spillere og ''hele'' støtteapparatet- fremstår meget svekket. I Odd har det vel heller ikke skjedd noe særlig så langt.

Ser en på dårligere lag det normalt knyttes forventinger til såhar både VIF og LSK store økonomiske problemer, og VIF er i tillegg svekket på spillersiden.

brann89

Quote from: Huff on January 30, 2014, 22:41:04 PM
Quote from: Jose Arrogantio on January 30, 2014, 20:18:50 PM
Var det så mye forventinger til Yaw? Han ble vel sett på mest som et ok talent som kanskje kunne slå gjennom? Kan ikke huske noen forventinger i nærheten av det som har vært til Haugen/Finne/Vindheim/Larsen.


Tror dette er rimelig spot on. Jeg var riktignok forbannet da han forsvant, men dette var mest fordi dette skjedde på bekostning av Grorud, som var merkbart dårligere, med null potensiale slik jeg så det.

Forøvrig leste jeg en sak for en stund siden om Adecco-spillere, Yaw ble trukket frem som en av de absolutt beste.


På Fm så bli han gjort som en solid signering, storspillt for meg de gangene eg har signert han. Ikkje at det skal være noe selvfølge i virkeligheten, men berre artig kor sinnsyk god han er der.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

KenHasle

Hva med å hente tilbake Tomas Razanauskas? Han er blitt mer rutinert siden sist han var her, og har sikkert bedre forutsetninger for å forstå Branns spillestil under Norling enn hva tilfellet var under Thordarson. Og han er bare 38 år!

Eller hva med å tenke nytt og ikke hele tiden fantasere om gamle, mette helter? Vi fikk Hanstveit tilbake nå og det får holde.

dr_cyanid

Quote from: Huff on January 30, 2014, 23:08:57 PM
Quote from: dr_cyanid on January 30, 2014, 22:46:39 PM
Ellers tror jeg man skal være forsiktig med å kåre Brann til overgangsvinner allerede. Mye kan skje etter 31.jan når det internasjonale overgangsvinduet stenger.


Brann er selvsagt ikke overgangsvinneren ennå. Det kan selvsagt skje mye rart med de andre klubbene innen 01.04, og jeg tar det for gitt at klubber som MFK og Godset blir noe forsterket. Men, at Brann ikke er overgangsvinner per nå er jeg uenig i. Per dags dato er vi det laget som i størst grad virker forsterket. Ta eksempelvis de lagene som havnet over oss i fjor:

Godset har mistet to meget viktige spillere og er klart svekket, RBK har fått Riski og er noe styrket. På tredje har FKH mistet sin klart beste forsvarsspiller. Aafk står vel på stedet hvil, mens Viking har hatt en del utskiftninger uten å fremstå spesielt styrket eller svekket om jeg husker rett ift overganger.  Molde har mistet to viktige spillere og ''hele'' støtteapparatet- fremstår meget svekket. I Odd har det vel heller ikke skjedd noe særlig så langt.

Ser en på dårligere lag det normalt knyttes forventinger til såhar både VIF og LSK store økonomiske problemer, og VIF er i tillegg svekket på spillersiden.


per nå kan jeg være enig i at Brann og RBK er lagene som ser ut til å ha kommet best ut av det. Men som du sier, det er lenge igjen til seriestart. Brann mister jo faktisk sin toppscorer. For de som så Pusic mot Tromsø siste seriekamp var det jo en helt annnen spiller. Der og da trodde jeg faktisk at denne sesongen skulle bli en god sesong for han. Virket som han nullstilte helt etter at Skarsfjord forsvant. Litt synd, men ikke veldig lei meg. Men er nokså usikker på hva denne Orlov kan. Men forsvinner f.eks Demir er vi veldig svekket. Vi trenger venstrekant og sentralt midtbane før jeg er helt fornøyd, og muligens en spiss. Skade på Huseklepp og vi er helt ute i det blå. Da er jeg usikker på hvor sterke resten av spissene er.

dr_cyanid

Quote from: KenHasle on January 30, 2014, 23:15:01 PM
Hva med å hente tilbake Tomas Razanauskas? Han er blitt mer rutinert siden sist han var her, og har sikkert bedre forutsetninger for å forstå Branns spillestil under Norling enn hva tilfellet var under Thordarson. Og han er bare 38 år!

Eller hva med å tenke nytt og ikke hele tiden fantasere om gamle, mette helter? Vi fikk Hanstveit tilbake nå og det får holde.


Du som har en annen gammel helt i ditt nick, Ken Hasle, burde jo virkelig stått på barrikadene for dette? Stregt tatt er vel Ken Hasle knapt en parentes i Brann-historien. Men hyggelig at du beærer han med et nickname

Corran

Var det ikke Ken Hasle som spilte back og Bakkerud som spilte kant på høyre siden?
Mener å huske noen gode stunder ?
Skulle vel mindre til for å glede et Brannhjerte på den tiden
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

KenHasle

Jeg gjør ikke det, og lurer av og til på om Brannsupporterne er verre enn andre når det kommer til å ønske gamle helter tilbake. Selv om vi selvfølgelig har gode minner om Scharner og Olofinjana, så er det definitivt best at de forblir i fortiden og ikke kommer tilbake umotiverte og pisser over de gode minnene. Folk må innse at de er på hell.

Det smerter meg å vite at Ojo fortsatt er såpass ung at han kommer til å bli nevnt i 15 år fremover.

Når det gjelder nicket, så er jeg fan av Ken Hasle, men skulle jeg foreslå ham som forsterkning så ber jeg om at moderator utestenger meg umiddelbart, for da har jeg det tydeligvis ikke så bra hjemme og bør skjermes.

KenHasle

Quote from: Corran on January 30, 2014, 23:29:33 PM
Var det ikke Ken Hasle som spilte back og Bakkerud som spilte kant på høyre siden?
Mener å huske noen gode stunder ?
Skulle vel mindre til for å glede et Brannhjerte på den tiden


Synes å huske ham på venstrebacken. Han var kjapp men ellers meget begrenset, slik jeg husker ham. Ikke ulikt mange av Branns backer opp igjennom årene.

Corran

Jepp i følge spiller profil brann.no så var han venstreback
Men kem spilte kant på venstre då?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

KenHasle

Det husker jeg ikke. Men la oss være forsiktig med å nevne navnet, plutselig er det noen som ønsker seg ham tilbake også:-)

Klaus_Brann

Quote from: dudo on January 30, 2014, 12:47:20 PM
Quote from: ostraume on January 30, 2014, 12:19:53 PM
Quote from: krøvel vellevold

Hva han kostet, sier jo ingenting om nivået han faktisk innehar.


Alle kan floppe, men det er klart prisen sier noe om nivået.


Prisen legger listen, helt klart.


Nja. Litt både og. Det er jo en del andre faktorer som spiller inn på nettopp prisen. Altså, Demidov kom gratis og Orlov kostet 4 mill. Jeg er ikke i tvil om hvem jeg har størst forventninger til...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on January 30, 2014, 23:57:16 PM
Quote from: dudo on January 30, 2014, 12:47:20 PM
Quote from: ostraume on January 30, 2014, 12:19:53 PM
Quote from: krøvel vellevold

Hva han kostet, sier jo ingenting om nivået han faktisk innehar.


Alle kan floppe, men det er klart prisen sier noe om nivået.


Prisen legger listen, helt klart.


Nja. Litt både og. Det er jo en del andre faktorer som spiller inn på nettopp prisen. Altså, Demidov kom gratis og Orlov kostet 4 mill. Jeg er ikke i tvil om hvem jeg har størst forventninger til...


Bosman er selvsagt noe annet, men 4 mill er uansett i den størrelsesorden at man skal kunne ha store forventninger.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on January 30, 2014, 23:59:27 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 30, 2014, 23:57:16 PM
Quote from: dudo on January 30, 2014, 12:47:20 PM
Quote from: ostraume on January 30, 2014, 12:19:53 PM
Quote from: krøvel vellevold

Hva han kostet, sier jo ingenting om nivået han faktisk innehar.


Alle kan floppe, men det er klart prisen sier noe om nivået.


Prisen legger listen, helt klart.


Nja. Litt både og. Det er jo en del andre faktorer som spiller inn på nettopp prisen. Altså, Demidov kom gratis og Orlov kostet 4 mill. Jeg er ikke i tvil om hvem jeg har størst forventninger til...


Bosman er selvsagt noe annet, men 4 mill er uansett i den størrelsesorden at man skal kunne ha store forventninger.


Ja, det er det selvsagt, men personlig liker jeg ikke å forvente utfra pris fordi det fort kan gi et skjevt bilde. Jeg tror ikke Orlov selv ville prissatt seg til 4 miller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Koffert1

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10128567

Hadde vært en strålende signering. Målfarlig, passningssterk spiller i en veldig ok alder.
Inne i sitt siste kontraktsår, så veldig dyr kan han vel ikke være.
Tror han kunne hatt et magisk samarbeid i lag med orlov.

Klaus_Brann

Ser ingen grunn til at han skulle gå fra RBK til Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Greien med Olofinjana er jo at han var godt over middels oppegående da han var her slikt. Han hadde noe i hodet og ikke bare på fotballbanen. Det er en spiller det burde være naturlig å snakke med om hvor han vil etter at han er ferdig som fotballspiller. Om han ser for seg en fremtid som trener eller i en mer administrativ rolle.

Kjell249

Quote from: dr_cyanid on January 30, 2014, 23:07:03 PM
Eneste minus jeg kan nevne med Olofinjana er at han kan bli noe lik Badji i spillestil. Alderen ingen hindring. Tvert imot trenger Branns tropp rutine. Hva kan ikke de unge spillerne lære av en klassespiller som Olofinjana?

Olofinjana og Badji er veldig ulike i spillestilen. I 2003 scoret Olof 9 mål og hadde 3 målgivende. Hvor mange mål har Badji scoret i eliteserien? 0 for Brann og jeg er ganske sikker på at han heller ikke scoret for Sogndal.

Olof hadde kommet inn med erfaring, holdninger og hadde vært stor hjelp for de unge.

Selg Demir, prøv å gi vekk Soko, prøv å gi vekk Mojsov (eventuelt lei ut Grønner) og lei ut Gjesdal.

Hent Olof, og en venstrekant (PVM, Alan, osv).

Da kunne vi fått et slagkraftig lag med en god blanding av unge og gamle, som burde være en medaljekandidat.


Leciewski

Sævarsson - Wangberg - Demidov - Hanstveit

Skaanes - Haugen - Badji - Huseklepp

                    Orlov - Drame


Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dr_cyanid

Quote from: Xminator on January 31, 2014, 06:54:17 AM
Greien med Olofinjana er jo at han var godt over middels oppegående da han var her slikt. Han hadde noe i hodet og ikke bare på fotballbanen. Det er en spiller det burde være naturlig å snakke med om hvor han vil etter at han er ferdig som fotballspiller. Om han ser for seg en fremtid som trener eller i en mer administrativ rolle.


Nettopp. Olofinjana vil være en ressurs på alle måter. Både som spiller og evt. i andre roller seinere. Han driver vel også med noe akademigreier nede i Afrika. Han kunne lett vært Branns Afrika-ambassadør eller vært delaktig i å bygge opp en scouting avdeling i Brann. Han har i allefall hodet med seg som du påpeker her. I tillegg har sannsynligvis et stort nettverk både i Nigeria/Afrika og UK.

Kjell249

Ble en feil. Kopierte et annet lag for å slippe å skrive inn alle navnene, så måtte jeg gå i møte:) Skulle vært dette laget:

Leciewski

Vindheim - Jonsson - Demidov - Hanstveit

Skaanes - Olofinjana - Badji - Alanzinho
                   
Huseklepp - Drame
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lidenskapen

Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

pidre

January 31, 2014, 10:49:21 AM #4840 Last Edit: January 31, 2014, 10:55:56 AM by pidre
Quote from: Lidenskapen on January 31, 2014, 10:25:28 AM
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10128610
Her snakker vi spiss!


I Wolves har han ikkje greidd å etablere seg. Han har riktignok 47 kampar (7 mål), men dei fleste som innbyttar. Til tross for at han berre er 22 er han erfaren, og har eit stort potensiale. Skulle gjerne sett han i SKB.

Er redd for at Molde har gjort eit lite kupp her...dersom handelen går i orden. Ser at Wolves har henta inn 2 nye spissar. Samstundes har Wolves allereie leigd ut ein angripar, og det er stor interesse for Leigh Griffits og Kevin Doyle. Tviler på at Wolves lar 4 spissar gå ut, mot 2 nye inn. 
Saludar a los monos!

pidre

Tar gjerne PVM tilbake - som venstre kant. Vi trenger ein utprega ving, og hans dødballfot. PVM er medaljekvalitet.

Skal vi ha ein sentral midtbanespelar, er Kind Bendiksen absloutt eit alternativ.

Begge skulle være mulig å hente.

Saludar a los monos!

Gepard

Etter å ha tenkt litt over det er jeg også overbevist. PVM er den beste signeringen Brann kan gjøre frem mot seriestart. Men det er vel tvilsomt om det er mulig å få til en slik deal. Lsk vil antageligvis prise han svært høyt. Og vil han selv ? Kanskje han føler litt "been there, done that" ang Brann.

Men For en spiller han hadde vært i Norlings system. Han har en fantastisk arbeidsrate og en glimrende venstrefot. Hadde vært innertier.

pidre

January 31, 2014, 11:53:01 AM #4843 Last Edit: January 31, 2014, 11:54:48 AM by pidre
PVM er inne i sitt siste kontraktsår med LSK. Legger SKB litt penger på bordet, frister med god lønn og sportslege utfordringar, og PVM samtidig ber om å bli selt så kan ein overgang være mulig. Dessutan, LSK er pressa økonomisk for tida. Eit slikt salg kan også være i deira interesse.

Når det gjelder PVM vil eg tru han er meir motivert for ein ny Brann-opptur enn ein heller grå LSK-kvardag. Det som truleg er ei større utfordring er om han vil ut på kanten igjen. Som OM har vi ikkje like stor bruk for han.
Saludar a los monos!


Kjell249

Vi må uansett ha inn en reell utfordrer til Haugen og Badji på midten. Haugen og Badji har ikke imponert så langt i Brann, og i tillegg kommer begge til å få karantener og muligens skader. Vi må ha noen som puster de i nakken, og at de spiller fordi de er gode nok og ikke fordi de en gang var lokale talenter som vi håpet skulle bli gode. Haugen kommer dessuten til å slite med å komme skikkelig i form til seriestart. Rollen som sentral midtbanespiller krever stor løpskapasitet, slik at midtbanespillerne ikke fortsette å late som de går i press.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

pidre

Quote from: Kjell249 on January 31, 2014, 12:48:34 PM
Vi må uansett ha inn en reell utfordrer til Haugen og Badji på midten.


Kind Bendiksen. Han vil vekk og er Bosman til hausten. Bør være mulig å få til.

Saludar a los monos!

Kid-A

Quote from: pidre on January 31, 2014, 12:54:05 PM
Quote from: Kjell249 on January 31, 2014, 12:48:34 PM
Vi må uansett ha inn en reell utfordrer til Haugen og Badji på midten.


Kind Bendiksen. Han vil vekk og er Bosman til hausten. Bør være mulig å få til.




Støtter denne. Thomas Kind Bendiksen er ein klassespelar målt i TL-nivå. Om han vil til Bergen er det berre å snakke med Nilsen og gjengen
- Nokon veit betre enn andre

huleste

Bendiksen er en vi absolutt kan trenge. Piotr-Demidov-Bendiksen-Huseklepp er en meget bra sentrallinje. På mandag skal det kjøpes partoutkort!

viks

Så lenge Sokoloko ikke pakker bagen, er vi mye mer avhengig av å få inn en venstrekant for å komplimentere stallen enn enda en sentral midtbane eller spiss i mine øyne.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Go Up