• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Egentlig burde bosmanspillerene brukket ben helgen som gikk så Brann kunne hentet nye spillere denne uken. Da ville man sluppet å betale spesielt mye i lønn de siste måndene av kontraktene og åpnet lønnsposter til spillere som faktisk vil være hos os i 2014 og 2015.

ostraume

Quote from: Huff
vi har -ifølge mine beregninger- trolig minst syv mill igjen å handle for og jeg tror vi haddefått han for 5-7.mill.


Har en følelse av at det der er i overkant optimistiske beregninger.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Forsterkninger må vi ha. Første pri er å få inn en kvalitetsstopper dernest et kantalternativ.

tsrqpo

Quote from: Belfort on March 25, 2013, 16:35:08 PM
Forsterkninger må vi ha. Første pri er å få inn en kvalitetsstopper dernest et kantalternativ.


100 % enig. Forsterkningen må forsterke førsteelleveren, og der er vi svakest stilt i midtforsvaret. Statistikken taler for seg selv, og vålerenga kampen beviste at det er dårlig stilt der bak.

I tillegg har vi flere gode alternativer i de fremste rekkene. Bentley hadde neppe fått mye spilletid i år uansett.

dragn

Quote from: Huff on March 25, 2013, 10:00:19 AM
Quote from: Spelaren on March 25, 2013, 09:45:55 AM
Quote from: dex1974 on March 25, 2013, 07:25:26 AM
Ser vel tvilsomt ut nå med tanke på ny(e) spiller(e) inn før vinduet stenger. Er ikke det 1.påskedag forresten? Og med påsken må vel ting skje senest onsdag. Som Tore Strand sier så trenger vi en ny midtstopper inn og Odds Fredrik Semb Berge hadde vært top notch!


Skjer vel neppe. Fagermo har inntrykk av at me har ræven full av penger, begynner å skumme om munnen om det i det heile tatt nevnes at Odd skal selge til ein norsk "rival" og Odds prisforlangende er nok for høgt for oss.


Tror Brann har råd til å kjøpe Semb Berge, vi har -ifølge mine beregninger- trolig minst syv mill igjen å handle for og jeg tror vi haddefått han for 5-7.mill. For en slik sum tror jeg riktignok en finner enda bedre alternativer utenfor TL, men vi har neppe oversikt.


Vi måtte jo ha ekstern hjelp for å hente Badji, da høres det rart ut at vi har så mye å rutte med. Spesielt med tanke på at vi har type 180 mill i gjeld.

osoerli

Denne Mohamed Elyounoussi verkar interessant.  Skal bli spanande å sjå om han følger opp med scoringar jevnt og trutt.  Isåfall bør kjøp vurderes allereide i sommarvinduet.  Er bare 19 år.  Scorte 9 på 26 kampar (19 frå start) i adecco i fjor som 18 åring.
Han og ein rask stopper i sommar så er eg nøgd.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Ja, han bør allerede være i siktet slik han har fremstått denne sesongen. Kan han spiller mer enn spiss?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on March 26, 2013, 13:34:47 PM
Ja, han bør allerede være i siktet slik han har fremstått denne sesongen. Kan han spiller mer enn spiss?


Visstnok ein racer på blokkfløyte.
Gå av.

Hatleking

Quote from: osoerli on March 26, 2013, 13:21:14 PM
Denne Mohamed Elyounoussi verkar interessant.  Skal bli spanande å sjå om han følger opp med scoringar jevnt og trutt.  Isåfall bør kjøp vurderes allereide i sommarvinduet.  Er bare 19 år.  Scorte 9 på 26 kampar (19 frå start) i adecco i fjor som 18 åring.
Han og ein rask stopper i sommar så er eg nøgd.


Han er svært spanande ja, og eg er sjølv svært positiv til han. Tarik har vel sagt at han er eit større talent enn det han sjølv er. Når Dortmund hentar Larsen for 30 millionar til sommaren, kan me gjerne skaffe oss denne karen.

Huff

Quote from: ostraume on March 25, 2013, 14:23:45 PM
Quote from: Huff
vi har -ifølge mine beregninger- trolig minst syv mill igjen å handle for og jeg tror vi haddefått han for 5-7.mill.


Har en følelse av at det der er i overkant optimistiske beregninger.


Branns salg vinter etter sesongen 2012:

Salg av Birkelund c.1,5.mill (rett på 2,3.mill, forhandlet seg noe ned pga fremtidige summer dersom spiller slår til).  
Salg av Ojo 8.mill inn (fire egne millioner, fire gjort tilgjengelige av HB)
Salg av Bentley (2.mill?)

Totalt: Ojo + Birkelund c.9,5 mill, la oss si to mill for Bentley (konservativt estimat), og vi er oppe i 11,5 mill.

Branns Kjøp etter sesongen 2012:

Kjøp av Pusic 0 (Bosman)
Kjøp av Badji 5,5 (Brann fikk her bistand av Mohn, konservativt estimat 1.mill)

Totalt overgangsutgifter (estimat) 4,5. mill

Dermed er vi 7 mill i pluss. Jeg synes ikke jeg har tatt veldig hardt i her heller. Det er ussansynlig at vi fikk mindre enn 1,5 mill for Birkelund og jeg tror egentlig vi fikk mer hjelp enn kun 1.mill fra Mohn, usikkerheten er rundt Bentley, men Skars var klar på at han ikke ville kvitte seg med spilleren og dermed ble økonomien avgjørende, at en gikk ut å sa at han skulle erstattes tyder også på at en fikk penger til å handle spillere.

Brann fikk hjelp til å hente Badji, men i utgangspunktet skulle en ha muligheten, men er skeptisk til at en måtte ha denne hjelpen. Ettersom Hardball gjorde det klart at pengene fra Ojo skulle reinvesteres måtte Brann egentlig bare ha brukt halvannen mill av egne penger for å hente senegaleseren.

Gulløl

March 26, 2013, 17:47:39 PM #1510 Last Edit: March 26, 2013, 18:00:41 PM by Gulløl
Quote from: Huff on March 26, 2013, 14:47:32 PM
Salg av Birkelund c.1,5.mill (rett på 2,3.mill, forhandlet seg noe ned pga fremtidige summer dersom spiller slår til).  


Må ikke glemme at Birkelunds moderklubb Trane også hadde en andel av overgangssummen. Vet ikke hvilken prosentsats, men tror neppe Brann sitter igjen med mer en maks 1 mill NOK etter at Trane har fått sitt.

Brann og moderklubben Trane hadde rett på 265.000 Euro i kompensasjon. Ut fra dagens eurokurs tilsvarer det 1,99 mill NOK (ikke 2,3 mill.).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Så må du legge på sign-on til Pusic. Sikkert en mill eller to.

Hovedpoenget mitt er uansett at eventuell pluss på salgsfronten blir brukt til å dekke huller i regnskapet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Birkelund-pengene var 2,3 da BT om overgangen. 1,5 mill er uansett ikke urealistisk, poenget er at totalen er et relativt konservativt estimat -ikke at hver detalj stemmer.

Ang regnskap er jeg og tvilende til dette. Branns budsjett er lavere i år enn i fjor, 112 mill mot 120 mill i inntekter om jeg husker riktig, dessuten har en de fire Hardballmillionene; jeg tviler sterkt på at alle disse er brukt, og en kan ikke bruke investorpenger til å pynte på egenkapitalen.

osoerli

Quote from: ostraume on March 26, 2013, 18:19:55 PM
Så må du legge på sign-on til Pusic. Sikkert en mill eller to.

Hovedpoenget mitt er uansett at eventuell pluss på salgsfronten blir brukt til å dekke huller i regnskapet.


Sign on fee er vel ingen som driv med lenger ?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Du sa 'Sign on fee er det vel ingen som driv med lenger?'
Om de har sluttet med det i Brann vet jeg ikke, men ikke ellers så vidt jeg har fått med meg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Då er eg med.  Utrykte meg nok upresist.  Trur nok dei aller fleste laga iallefall i TL har skore ned kraftig, eller kutta ut sign-on-fee heilt, etter finanskrisa.  At Pusic har fått sign-on-fee på 1 mill eller 2 slik ostraume gjettar, har eg iallefall null tru på.  Tippar den sign-on-fee'en er lik null.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Ojo fikk vel sign-on fee i 2011? Så tror ikke det var slutt med sign-on fee i 2010 for alle.

StuckedPaaOstlandet

Mener jeg leste at Birkelund pengene skulle gå til utviklingsavdelingen. Fetteren til Tarik hadde vært noe, kan spille kant også. Tipper RBK, VIF eller Molde prøver seg ganske snart.

Gulløl

Roger Gomis har reist videre fra Brann til nytt prøvespill i Sogndal.

http://www.sognavis.no/lokal_sport/article6574899.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Ville jo vært som å få Charlie Miller tilbake.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Belfort

Det nærmer seg at overgangsvinduet stenger. Ikke mange navn som har lekket ut i det siste. Blir spennende om det kommer en eller to inn

Reinhardnarbo

Her er en sak om Brann trenger forsterkning(er) eller om dagens stall er god nok til å kjempe i toppen:

http://skbrannbloggen.wordpress.com/2013/03/26/1222/

Lasaron

Vi har 18 utespillere. Jeg mener vi trenger 19. På den ene siden hadde det gjort seg med en klassestopper, men vi har allerede 4 stoppere, og jeg vil ikke ha det så grådig ubalansert. For dekningens del er det best om vi får inn en venstrefot som fortrinnsvis er venstreback, men som også kan spille kant. Vi har ingen i u-avdelingen som kan hentes opp til den posisjonen. Og det blir vanskelig å finne en utenfra som er så god at han går rett inn og styrker startelleveren. Vet ikke helt hvem denne venstrebacken skal være. Kan vi greie oss med 18 frem til august, satse på at Fakiri og Wangberg ikke trenger å vikariere noe særlig, og spare pengene til august?
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Lasaron on March 29, 2013, 21:22:02 PM
Vi har 18 utespillere. Jeg mener vi trenger 19. På den ene siden hadde det gjort seg med en klassestopper, men vi har allerede 4 stoppere, og jeg vil ikke ha det så grådig ubalansert. For dekningens del er det best om vi får inn en venstrefot som fortrinnsvis er venstreback, men som også kan spille kant. Vi har ingen i u-avdelingen som kan hentes opp til den posisjonen. Og det blir vanskelig å finne en utenfra som er så god at han går rett inn og styrker startelleveren. Vet ikke helt hvem denne venstrebacken skal være. Kan vi greie oss med 18 frem til august, satse på at Fakiri og Wangberg ikke trenger å vikariere noe særlig, og spare pengene til august?


Deler med deg at vi trenger alternativt på venstresiden men vi trenger helt klart kvalitet på midtstopperplass. Det hjelper ikke at vi har 4 stoppere når alle er middelmådige

Gulløl

March 29, 2013, 22:30:40 PM #1527 Last Edit: March 29, 2013, 22:34:41 PM by Gulløl
Lite med 18 utespillere med det meget tette kamp programmet som er i april og mai med 11 seriekamper og 2 cupkamper. At det med skader og karantene kan være ute opp til 4-5 mann etterhvert er mer sannsynlig en usannsynlig. Foran RBK kampen er det ute 3 mann, heldigvis ikke nøkkelspillere denne gang. Mener vi absolutt hadde hatt behov for 20 utespillere for å hevde oss helt i teten men det har vel Brann ikke økonomi til. Det vi nå i beste fall kan håpe på er 1 spiller til og 19 utespillere. Men tiden holder på å renne ut i forhold til overgangs vinduet som stenger 04 april (kl.24 ?). Kanskje Brann håper å gjøre et varp like før det stenger i forhold til en spiller som ikke har fått kontrakt med en annen klubb og må senke ambisjonsnivået sitt litt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Bamberg til Haugesund , er han venstrebeint ? I så fall merkelig at Brann ikke var på pletten.

tsrqpo

No e nok halleluja stemningen som kom etter hjemmekampen over. Både i pressen og fra Brann har det komt godord og skryt om kor fantastisk alt er.
Få hodet ut av ræven og forsterk, vi mangler en del..

nero

Neste trekk fra RBH og Rune blir vel å selge Pjotr...
Lions led by donkeys.

Gepard

Synd man ikke kjøpte spiss da. jaja. 2015. Eg spyr.

ZsoltKorcsmar

Forsvaret holder ikke mål, trenger også mer kvalitet fremover.
Bra forspent sentralt på midtbanen, trenger mer kvalitet på kant og i angrep.
Ideelt sett skulle vi hatt inn:
-En venstreback som hadde gått rett inn og forsterket oss
-En midtstopper som hadde gått rett inn og forsterket oss
-En kant som kan benyttet på begge flanker som hadde forsterket oss
-En spiss som hadde gått inn og forsterket oss

Da dette er totalt usannsynlig, må man korte ned. Da burde man, med de millionene man har til rådighet klare følgende:
-Hente en Forsvarsspiller som kan operere på venstreback samt midtforsvaret som hadde gått rett inn og frosterket oss.
-Hente en spiller som kan benyttes på kantene og som spis som hadde forsterket oss.

Pusic er ingen angrepsspiller. Ikke ett eneste ofensivt fiber i kroppen. Ser ut som en deffensiv midtbanemotor som spiller spiss. Grei å ha i bakhånd, men fortjener ikke en startplass som angriper i brann.
I forsvar er det bare for laber kvalitet.

På kantene har vi bra spillere, men de varierer for mye. Trenger en ordentlig kvalitetsspiller akà det Bolanos var for start da han var der. Fikk vell han for 3-4 mill. Mulig å finne gull til en billig penge.
I forsvar trenger vi primært en fysisk stopper; hurtig, spenstig og aggresiv.
Har nok av den trege og kloke sorten. En slags Austin-type inn forsvar og en Bolanos på kant/spiss så løfter dette laget seg 10-15%

nero

Quote from: Gepard on April 01, 2013, 18:54:17 PM
Synd man ikke kjøpte spiss da. jaja. 2015. Eg spyr.

Ja, men se hvor dumme VIF var, som kjøpte en slik håpløst gammeldags og umoderne spiss av den typen som scorer mål... Heldigvis har vi Pusic!
Lions led by donkeys.

Belfort

Stopper og en kant må inn før torsdag

Hatleking

Det er ikkje vits å krisemaksimere. Rosenborg var veldig gode i denne kampen, og tippar at dette blir den vanskelegaste kampen i sesongen.

nero

Lions led by donkeys.

hansastril

Trodde overgangsvinduet stengte 31 mars?
Stolt og kry

nero

Quote from: Hatleking on April 01, 2013, 19:03:56 PM
tippar at dette blir den vanskelegaste kampen i sesongen.

Jo, bortsett fra alle kampene på kunstgress, da.
Lions led by donkeys.

dudo

Quote from: Hatleking on April 01, 2013, 19:03:56 PM
Det er ikkje vits å krisemaksimere. Rosenborg var veldig gode i denne kampen, og tippar at dette blir den vanskelegaste kampen i sesongen.


Det kan det godt hende det blir, men så tapte vi også med fire mål.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ojo

At vi møter et sterkt lag har ingenting å si. Kanskje Skarsfjord gikk ut meget planløst, men forsvaret var søren meg et helvetes rot, akkurat slik det alltid pleier å være. Endringer må til. Semb Berge hadde i tillegg til å øke kvaliteten på laget, økt interessen rundt klubben og forhåpentligvis hanket inn flere tilskuere også.


Klaus_Brann

Quote from: nero on April 01, 2013, 19:05:18 PM
Quote from: Hatleking on April 01, 2013, 19:03:56 PM
tippar at dette blir den vanskelegaste kampen i sesongen.

Jo, bortsett fra alle kampene på kunstgress, da.


Og alle bortekampene...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Ojo on April 01, 2013, 19:50:33 PM
At vi møter et sterkt lag har ingenting å si. Kanskje Skarsfjord gikk ut meget planløst, men forsvaret var søren meg et helvetes rot, akkurat slik det alltid pleier å være. Endringer må til. Semb Berge hadde i tillegg til å øke kvaliteten på laget, økt interessen rundt klubben og forhåpentligvis hanket inn flere tilskuere også.




Nei, Semb who hadde ikke hanket inn en eneste ekstra tilskuer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Semb who? Han er kanskje TLs stopper

Nixon

Jo, i forhold til å trekke noe særlig flere tilskuere er det Semb who. Uansett hvor god han måtte være. Men resultatet av å hente han kunne selvsagt trukket flere tilskuere på sikt.
Rød makt på Hansa

dudo

Ingen tvil om at vi trenger kvalitet i midtforsvaret.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Det var motorveg i forsvaret. Ein kan ikkje seie at Wangberg greip sjansen. Grønner eller Zsolt tilbake igjen?

Huff

April 01, 2013, 22:47:42 PM #1547 Last Edit: April 01, 2013, 22:53:15 PM by Huff
Frem til det kommer inn en klassestopper vil jeg ha inn Grønner fra start. Zsolt er historie og Wangberg er ikke en god nok igangsetter, vi tvinges til å pole fremover mot småvokste spisser mot lag som presser høyt. Grønner betyr trolig enda mindre defensiv trygghet på kort sikt, men vil delvis kompensere med mindre bortsparking av baller og angrep imot.

dudo

At vi tvinges til å pole har da for pokker ingenting med evnene til stopperne å gjøre, men alternativene de har øvet inn. Som kanskje er færre en i fjor, til og med.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on April 01, 2013, 21:49:58 PM
Jo, i forhold til å trekke noe særlig flere tilskuere er det Semb who. Uansett hvor god han måtte være. Men resultatet av å hente han kunne selvsagt trukket flere tilskuere på sikt.


Akkurat. Han har ikke et navn som gjør at ekstra folk hadde trukket til stadion. Generelt trekker midtstoppere lite folk tror jeg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up