• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Semifinale, reisealternativer til Ulsteinvik + overnattingsalt

Started by Gulløl, August 20, 2012, 12:10:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

kr. 1238,-

Fra flyplassen er det bare en liten busstur til Ulsteinsvik, ca. 35 - 40 min om jeg husker riktig.

Siden det ikke er bestemt enda om det blir onsdags eller torsdag kamp har jeg sikret meg ved å reise onsdag - fredag. Widerøe flyene er så små at de blir nok fort utsolgt.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Er det på noen som helst måte fornuftig å kjøre?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Quote from: dudo on August 20, 2012, 12:11:46 PM
Er det på noen som helst måte fornuftig å kjøre?


Tok vel en 6-7 timer sist jeg gjorde det. Er bare tre ferger.
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Hurtigruten til Torvik.. Eller til Ålesund. Går hurtigbåt fra Ålesund til Hareid, 15 min unna Ullsteinvik.
Tiocfaidh ár lá

Utmedsnolken

går buss opp, men du må bytte etellerannet sted, lurer på om det ikke var i Norheimsund.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Er det ikke fire ferger til Ulsteinsvik, eller er det redusert til tre ? Blir vel fort nærmere 1000 kr i bare fergebilletter for en bil tur/retur. Derfor synes jeg flybilletter til 1238 kr var mer fristende.

Er en heldig med fergene kjører en på ca.7 timer Bergen - Ulsteinsvik. Er en uheldig med fergene kan det fort ta 9 timer og kanskje mer. Flere av fergene er små så med mye biler med Brann supportere må en beregne å stå over ferger, ihvertfall på returen. Så bil er et dårlig alternativ.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Reiseruten din er fin den, Gulløl, problemet er vel at mange vil ha problemer med å ta fri tre dager i arbeidsuken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"





Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on August 20, 2012, 12:41:39 PM
Er det ikke fire ferger til Ulsteinsvik, eller er det redusert til tre ? Blir vel fort nærmere 1000 kr i bare fergebilletter for en bil tur/retur. Derfor synes jeg flybilletter til 1238 kr var mer fristende.


Hvis man har full bil blir det jo betraktelig billigere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: psv-hasund on August 20, 2012, 12:51:05 PM
Quote from: Nixon on August 20, 2012, 12:48:11 PM


Jeg er med på dette flyet. Leier du :-)


Det går jo også an å sjekke med småfly. Vet noen supportere har leid et tidligere og da har det kostet rundt 3000 per hode, inkludert frakt til og fra stadion. Plass til rundt 15 stykk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tempo2

Hurtigruta til Torvik/ Leinøya på Herøy. Går kl.2230 fra Bergen og ankomst 1020. Bare 26 km til Ulsteinvik. Koster 1582 med lugar for 2. Uten lugar litt rimeligare, ca 1200 for 2. Må være midt i blinken å komme med fullt supporterutstyr og skremme vatnet av tyske og japanske,osv, turister  ;D


dudo

Ja, de blir sikkert livredde. Til pass for dem etter krigen!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: tempo2 on August 20, 2012, 13:02:19 PMMå være midt i blinken å komme med fullt supporterutstyr og skremme vatnet av tyske og japanske,osv, turister  ;D


Kjør over pakket, ship o hoi !  :D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vebo

Quote from: tempo2 on August 20, 2012, 13:02:19 PM
Hurtigruta til Torvik/ Leinøya på Herøy. Går kl.2230 fra Bergen og ankomst 1020. Bare 26 km til Ulsteinvik. Koster 1582 med lugar for 2. Uten lugar litt rimeligare, ca 1200 for 2. Må være midt i blinken å komme med fullt supporterutstyr og skremme vatnet av tyske og japanske,osv, turister  ;D




Da har du ikke valgt billigeste alternativ. Jeg fikk opp 500ognoe. Tok du med middag og frokost og lugar?
Tiocfaidh ár lá

Oppreist

Hurtigruten høres jo ut som et bra alternativ - men det er dyrt.... Hva med å chartre en katamaran? Kan vel bli litt røft over Stadt - men september er vel ikke verste tidspunkt...?  Hvor lang tid ville det i så fall ta?
Stein på stein blir Steinar.

tempo2


Da har du ikke valgt billigeste alternativ. Jeg fikk opp 500ognoe. Tok du med middag og frokost og lugar?
[/quote]

Jo valgte det billigste. 591 per person uten lugar. Uten frokost, middag trenger man ikkje på natten. Kan vel sove noken timer på en benk eller ta med liggeunderlag. Sitteunderlag e litt smalt, har forsøkt det før ;)
No e det bare å få vite dagen semifinalen skal gå, tipper det blir torsdag...


Xminator

Quote from: Gulløl on August 20, 2012, 12:10:10 PMkr. 1238,-

Fra flyplassen er det bare en liten busstur til Ulsteinsvik, ca. 35 - 40 min om jeg husker riktig.

Siden det ikke er bestemt enda om det blir onsdags eller torsdag kamp har jeg sikret meg ved å reise onsdag - fredag. Widerøe flyene er så små at de blir nok fort utsolgt.



Så blir det tirsdagskamp og Gullølet må brukes til helt andre ting.

Gulløl

Quote from: Xminator on August 20, 2012, 13:35:26 PM

Så blir det tirsdagskamp og Gullølet må brukes til helt andre ting.

I tilfelle, hater NFF  ;). Men nå er det vist sikkert det blir onsdag eller torsdag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Juve

Quote from: Gulløl on August 20, 2012, 12:10:10 PMkr. 1238,-

Fra flyplassen er det bare en liten busstur til Ulsteinsvik, ca. 35 - 40 min om jeg husker riktig.

Siden det ikke er bestemt enda om det blir onsdags eller torsdag kamp har jeg sikret meg ved å reise onsdag - fredag. Widerøe flyene er så små at de blir nok fort utsolgt.




ULSTEINVIK, ikke Ulsteinsvik!

Xminator

Quote from: Utmedsnolken on August 20, 2012, 12:46:30 PM


Du klarer deg med en ferge, Lavik - Oppedal.
Kvivsvegen blir åpnet 22. september, så da kan du kjøre om Byrkjelo-Stryn-Grodås-Volda. Kjøretiden er omtrent den samme som om du velger gamle E39, men du sparer to ferger (anda-lote, folkestad-volda)

tempo2

Buss Torvik 1044-Fornavåg 1055. Fosnavåg 1115-Ulsteinvik 1158 !

Utmedsnolken

Quote from: Xminator on August 20, 2012, 13:41:57 PM
Quote from: Utmedsnolken on August 20, 2012, 12:46:30 PM


Du klarer deg med en ferge, Lavik - Oppedal.
Kvivsvegen blir åpnet 22. september, så da kan du kjøre om Byrkjelo-Stryn-Grodås-Volda. Kjøretiden er omtrent den samme som om du velger gamle E39, men du sparer to ferger (anda-lote, folkestad-volda)


Den er åpnet til det ja! men det blir jo en svelefri strekning da. men lettere å kjøre hjem om natten
"og der snubler Sæternes igjen"

aleksanderhjelleseth

Kjørte til volda i sommer, 6timer i et rolig tempo. 30min derfra til ulsteinvik.
3 ferger og en undervannstunell.


krøvel vellevold

Hahaha! Røa jobber for at kvinnenes finale skal gå søndag, mens herrenes finale skal gå lørdag. I år allerede! Ja flytter NFF det nå etter at hundrevis/tusenvis har begynt å bestille reiser, så skal det faen bli bråk!
Legg ned hele klubben!


Hansakongen

Quote from: Superjack on August 20, 2012, 20:44:22 PM


Kampen begynner ikke kl 19 eller 20 ingen Hødd har ingen flomlys så vist vi sier kampstart mellom 14-16 en gang er vel mest realistisk i forhold til lysforhold etc.... hjemme i byn til midnatt ca om kampen begynner kl 14.

Superjack

Trodde alle adeccoligalag måtte ha flomlys, men ser det stemmer. Da er det fortsatt samme reiserute, bare ta tidlig fly t ålesynd, noen pils på hotellet og så på kamp. Sent fly fra vigra t bergen.
Brannsupporter.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Heh, det er billigere å fly her frå Kjevik. Hotell er booket, både enkelt og dobbelt skulle eg vere ekstra heldig med billetttildelingen.

Faktisk ser det billigere ut å fly BGO- KRS-OSL-KRS-BGO også, men det er ikkje verdens navle denne byen her, så ein må kanskje finne seg ein benk (og det kan bli kaldt i november, sjølv her sørpå).
Gå av.

Nixon

Helt tydelig at folk har mer tro på seier mot Hødd enn mot Fredrikstad i fjor. Da var det ikke så mange fulle fly på denne tiden. Eller så er det mange som betalte overpris i fjor som sverget på at de skulle være kjappere ute i år.

Uansett kommer flyselskapene nok til å sette opp flere fly. Så litt is i magen kan være lurt i stedet for å ta melkeruter rundt halve landet!:)
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

godt under 4000 med sas da. Norwegian er ikke alltid så billig som folk tror
"og der snubler Sæternes igjen"

vebo

Kan ha noe med at det ble vanskelig i år. Enkleste er selvfølgelig å kjøre bort og sove hos en bekjent :D
Tiocfaidh ár lá

vebo

Quote from: Nixon on August 21, 2012, 12:24:51 PM
Uansett kommer flyselskapene nok til å sette opp flere fly. Så litt is i magen kan være lurt i stedet for å ta melkeruter rundt halve landet!:)


http://www.ba.no/nyheter/article6198813.ece
Tiocfaidh ár lá

mbs

Quote from: Utmedsnolken on August 21, 2012, 12:28:13 PM
godt under 4000 med sas da. Norwegian er ikke alltid så billig som folk tror

Har kjøpt returen på søndagen. Uansett hva resultatet blir er det en fordel å komme seg raskt hjem.
Så venter jeg med billetten til Oslo. Kan jo ta noen timer fri fredag, ev reise lørdag morgen.

Overnatting blir hos en kompis booket, så da er alt i Orden.... Regner med at reglene for billetter blir omtrent som i fjor, og da er jeg sikret det også

KEO

Bestilte fly ned i det brann kom opp av bollen:-) med norwegian fredags ettermiddag å SAS hjem igjen søndag kl 18.40! Den nette sum av 1100 spenn!
Booket på Grand for noen dager siden så helgen er i boks!

Nu kør vi!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Finalen begynner vel kl 1330, så det skal gå helt fint.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

KEO

Hadde 17.40 flyet i fjor:-) hadde litt betenkligheter da, men 18.45 holder i masse vis! Får til å med tid til ett par kalde på Sir-winston:-)
Å avspark er vel 13.15
Nu kør vi!

Super Hasund

Nesten som eg håper at den går tidlig på dagen, for da trenger man bare å ta fri en dag.


Hvor lang tid tar det med båt? Er det en mulighet for Bataljonen å sette opp en båt-tur?
La Folket Synge

*Feltz*

Nixon

Ja, mobilt lys kan de spare oss for. Kampstart klokken åtte vil gjøre hjemturen litt ekstra tung når vi taper!:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Super Hasund on August 21, 2012, 17:23:05 PM
Hvor lang tid tar det med båt? Er det en mulighet for Bataljonen å sette opp en båt-tur?


Båttur er ikke å anbefale med en liten hurtigbåt. Stadhavet og flere plasser ellers langs kysten videre opp til Ulsteinvik kan være et helvete om det er litt skikkelig høstvær. For ikke å snakke om en har nokre øl innanbords  :P

Går ut fra at bataljonen setter opp en buss eller to og resten av billettene blir solgt til oss som har flybilletter eller vil kjøre opp.

Men blir det kampstart kl.15.30 og en ønsker et par tre timer på pub før kampstart blir det vel grytidlig start for bussen(e) går jeg ut fra. Fordelen er at en kommer seg hjem i rimelig tid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside

Bussene har sikkert avgang midt på natten uansett slik at sjåføren(e) får hvile seg før hjemreisen.

Go Up