• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hødd - Brann Semifinalen NM 2012

Started by Xminator, August 20, 2012, 11:21:48 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Tifo-gruppen

Da er billettene ute, så får vi se om Liverpool får ny spiss også.

M
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

krøvel vellevold

Utsolgt allerede.  Neida. Bare tøyser.
Legg ned hele klubben!

psv-hasund

Nå er alt tilgitt for butikk ansvarlig. Håper det ordner seg for Liverpool også :-)

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hansakongen

Kjekt og se at de klart og få lagt ut billettene og turen til denne kampen  omsider :)

Gulløl

Utsolgt for billetter ser det ut til, om de ikke legger ut flere senere. Busspakken inkl. billett kan fremdeles bestilles.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3

Utsolgt for busspakke. Men vi jobber med alternativer.
Billetter kan det være mer igjen av, vi må finregne på dette imorgen.

1908

Når bestemmes avreisetid? Når tror dere det kan bli? Hvor lang tid beregnes opp? :D

olebrann3

Info om dette vil komme i god tid før kampen iallefall.

stig

Quote from: Nixon on August 31, 2012, 21:24:05 PM
Mens vi venter... Det har sikkert en naturlig forklaring, men Brann opplyser at Bataljonen får 170 billetter, mens de bare legger "i overkant av 100" billetter i kveld. Hva skal de resterende brukes til?


Krøvel forklarer riktig, men kan legge til at 44 skal til buss også, så vi har ikke et oversalgstak på 70, men heller 25, og det trengte vi.
Nettsideansvarlig

Hansakongen

Quote from: 1908 on August 31, 2012, 22:58:43 PM
Når bestemmes avreisetid? Når tror dere det kan bli? Hvor lang tid beregnes opp? :D


Alt etter fergene man styrer inn mot men skulle jeg tippe blir vel det sikkert 7,5 timer så lenge man holder pausene til båtene oppover og ikke stopper på gud og hvermann plass hver 1/2 time, da bør 7,5 timer holde i massevis

krøvel vellevold

ca 100 billetter utsolgt på en halvtime - og det sent på en fredagskveld etter 50 minutter venting på at systemet skulle virke? Nesten oppsiktsvekkende! Hadde man tatt seg en tur på dass - og tatt med seg en avis - i påvente av at nettproblemene skulle fikses, kunne man risikert at det ble utsolgt i mellomtiden.

Om det betyr at de ca 550 andre billettene går like kjapt, er en annen sak. Det er jo slett ikke utenkelig at flesteparten som har tenkt seg oppover er bataljonsmedlemmer - og veldig interesserte i å være med Bataljonens buss fremfor Branns "rolig profil-busser". Resten av Branns kvote skal jo stort sett selges over disk også - med salgsstart midt i arbeidstiden, og det gjorde nok Bataljonens nettsalg ekstra attraktivt.

Men jeg tror nok vi skal fylle de 650 plassene greit.
Legg ned hele klubben!

Oppreist

For de som har dårlig hukommelse og ikke husker hvor artig det kan være med semifinale i cupen på bortebane:

http://www.youtube.com/watch?v=6d52zOFR0Vg
Stein på stein blir Steinar.

1908

Quote from: Hansakongen on September 01, 2012, 00:24:31 AM
Quote from: 1908 on August 31, 2012, 22:58:43 PM
Når bestemmes avreisetid? Når tror dere det kan bli? Hvor lang tid beregnes opp? :D


Alt etter fergene man styrer inn mot men skulle jeg tippe blir vel det sikkert 7,5 timer så lenge man holder pausene til båtene oppover og ikke stopper på gud og hvermann plass hver 1/2 time, da bør 7,5 timer holde i massevis


Bergen-Ulsteinvik tar ca 5 timer inkl fergene.. Da er ikke ventetid med.. Men det går ofte ferger (30 og 2x10 min overfart) Så 6-6.5 tipper jeg vi skal klare det på..

tempo2

September 01, 2012, 23:28:02 PM #265 Last Edit: September 01, 2012, 23:31:11 PM by tempo2
Reiser vi fra Byen 0700/0730, så rekker vi med god margin ferga:  Oppedal - Lavik kl 09/0930. Man kan t.o.m pisse og !  Fra Oppedal 0925/0955. Det tar ca 2 timer og 10 minutt til ferga Anda-Lote. Den går kl.1145/1230. Er på Lote 1200/1245. Tar 40 minutt til ferga Folkestad-Volda. Den går 1300 /1330. Fra Volda 1315/ 1345. Deretter e det 35 minutt til Ulstein og semifinalen ! ::)

Nixon

Med åpningen av den nye Kvivsvegen er det mulig å reise til Ulsteinvik med bare èn ferge. Og jeg vil tippe at det blir en god del billigere for bussene, selv om det blir litt mer kjøring. Tidsmessig sier lokalkjente at det vil bli omtrent det samme.
Rød makt på Hansa

Gulløl

September 03, 2012, 08:27:20 AM #267 Last Edit: September 03, 2012, 08:55:37 AM by Gulløl
Etter gårsdagens festforestilling er det ikke tvil om at det blir kamp om resten av billettene til semifinalen mot Hødd.

I Bergen er det kun to sjanser igjen for å få billett:

200 billetter til partoutkort innehaverne. Billettsalget starter allerede i morgen tirsdag 4. september klokken 10.00 i Brannbutikken i Strandgaten 18 og i Brannbutikken på Stadion.

140 billetter som alle kan kjøpe (åpent salg) som foregår de samme stedene starter lørdag 8. september klokken 10.00.

Bataljonens 170 billetter ble solgt på en liten halvtime på fredags kveld. De som absolutt vil være sikker på å få seg billett bør nok stille seg i kø veldig tidlig kommende natt eller natt til lørdag, nyter ikke å komme dinglende like før åpningstid ihvertfall.

Mer info fra brann.no:
http://www.brann.no/news/article/n6xajr6j2vbs15jgbid6cthb8/title/slik-selges-semifinalen

Siden hver person i billettkøene i morgen tidlig kan ha med seg så mange partoutkort han vil(m/legitimasjoner) trenger ikke køene være så lange før det er utsolgt for billetter. Det kan være representanter fra bedrifter i køen med f.eks. 10 partoutkort som vil ha billetter som vil ta dette som en firmatur/blåtur eller en som kjøper for hele kompisgjengen. Og siden det er to salgsteder i morgen tidlig er det bare ca. 100 billetter på hvert salgssted. Tror jeg personlig om jeg skulle kjøpe billett ville sikret meg ved å være blant de 20-30 første i køen for å sikre meg og det betyr nok oppstilling veldig tidlig på natten.  

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Bilde fra en tidligere billettkø utenforbi Brann Stadion(foran 16 mai kampen 2008).



http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3509451.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Vel ble Bataljonsbillettene utsolgt fort, men det skulle forundre meg mye om det vil bli nødvendig å overnatte for denne kampen. Selv om kampen i går selvsagt kan bidra til økt interesse.
Rød makt på Hansa

1908

Hvor mange busser går det oppover? Brann sender vell 2 busser uten alkohol.. Bataljonen med 1 eller flere? =)

Nixon

Quote from: Gulløl on September 03, 2012, 08:27:20 AMDe som absolutt vil være sikker på å få seg billett bør nok stille seg i kø veldig tidlig kommende natt... ...Tror jeg personlig om jeg skulle kjøpe billett ville sikret meg ved å være blant de 20-30 første i køen for å sikre meg og det betyr nok oppstilling veldig tidlig på natten.


Du hadde som vanlig rett. Det satt en god gjeng med våte og frosne supportere utenfor Brannbutikken i sentrum nå nettopp. Telte ikke, men anslaget ditt om 20-30 kan nok stemme.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on September 04, 2012, 06:31:39 AM
Quote from: Gulløl on September 03, 2012, 08:27:20 AMDe som absolutt vil være sikker på å få seg billett bør nok stille seg i kø veldig tidlig kommende natt... ...Tror jeg personlig om jeg skulle kjøpe billett ville sikret meg ved å være blant de 20-30 første i køen for å sikre meg og det betyr nok oppstilling veldig tidlig på natten.


Du hadde som vanlig rett. Det satt en god gjeng med våte og frosne supportere utenfor Brannbutikken i sentrum nå nettopp. Telte ikke, men anslaget ditt om 20-30 kan nok stemme.


spørs om ikke de stakkars sjelene er folk fra forumet som har lest hans selvoppfyllende profetier.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

He he, det var bare kødd. Det var ikke en levende sjel der da jeg gikk forbi på vei til jobb!:)
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on September 04, 2012, 07:27:32 AM
He he, det var bare kødd. Det var ikke en levende sjel der da jeg gikk forbi på vei til jobb!:)


bare å avlyse salget. Hvis man ikke er villig til å ofre en natt for billletene, så fortjener man de ikke

"og der snubler Sæternes igjen"

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Juve

Når tid sender Bataljonen billettene ut til de som har kjøpt på nett?

stigh


1908

Hvem som er turansvarlig for Høddturen? =)

Nixon

September 04, 2012, 09:28:19 AM #279 Last Edit: September 04, 2012, 10:36:21 AM by Nixon
Det var ca 20 stykker i sentrum da de åpnet. Litt rot da det viste seg at folk med partoutkort på Bataljonsfeltet ikke fikk kjøpe. Så minst 5-6 av de første 20 måtte gå skuffet med uforrettet sak. Det kunne med fordel vært bedre informasjon på den regelen. Hvis da Bataljonen i det hele tatt har vært klar over det.

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=912
Til Gulløl sitt forsvar må det sies at Bataljonen ikke ble utsolgt så fort som vi først trodde. Det er fortsatt billetter igjen som vil bli lagt ut senere.
Rød makt på Hansa

stigh

Quote from: Nixon on September 04, 2012, 09:28:19 AM
Det var ca 20 stykker i sentrum da de åpnet. Litt rot da det viste seg at folk med partoutkort på Bataljonsfeltet ikke fikk kjøpe. Så minst 5-6 av de første 20 måtte gå skuffet med uforrettet sak. Det kunne med fordel vært bedre informasjon på den regelen. Hvis da Bataljonen i det hele tatt har vært klar over det.

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=912
Til Gulløl sitt fprsvar må det sies at Bataljonen ikke ble utsolgt så fort som vi først trodde. Det er fortsatt billetter igjen som vil bli lagt ut senere.


Dette kan ikke stemme eg kom med 2 sesong kort på bataljonen sittt felt å fikk kjøpt 2 billetter

Nixon

Det stemmer helt fint det...

Da har det vært ulik praksis på de to salgsstedene, noe som slett ikke er bra. I sentrum var det selveste Dag Frode som stod, og han hadde altså denne praksisen. Hans argument var at Bataljonen hadde fått mange flere billetter i forhold til medlemstallet enn de mange flere som har partoutkort, så det var ingen bønn.
Rød makt på Hansa

1908

Dag Frode tror vell at halve Bergen vil oppover... Klovnen vil sitte igjen med MANGE billetter når det nærmer seg kampdato..

stigh

Quote from: Nixon on September 04, 2012, 10:43:21 AM
Det stemmer helt fint det...

Da har det vært ulik praksis på de to salgsstedene, noe som slett ikke er bra. I sentrum var det selveste Dag Frode som stod, og han hadde altså denne praksisen. Hans argument var at Bataljonen hadde fått mange flere billetter i forhold til medlemstallet enn de mange flere som har partoutkort, så det var ingen bønn.


Da gjør de de.. Sånn som eg så de var de flere men bb sesongkort som var på stadion som fikk så da er se forskjellige praksiser

Northside

Stemmer at Brann nektet folk med partoutkort hos Bataljonen. Bekreftet fra en kompis i køen.

Rimelig latterlig, spesielt når de ikke klarer å opplyse om det! Typisk Brann...

stigh

Quote from: Northside on September 04, 2012, 11:15:58 AM
Stemmer at Brann nektet folk med partoutkort hos Bataljonen. Bekreftet fra en kompis i køen.

Rimelig latterlig, spesielt når de ikke klarer å opplyse om det! Typisk Brann...


da burde de vært gjordt de samme oppe på stadion

krøvel vellevold

Ja da skulle det tatt seg ut om man hadde lagt seg i sovepose i pøsregnet, tatt fri fra jobben, osv., for så å finne ut at man ikke kunne hente det på p-kortet...

Info er en fin bil!

For øvrig er argumentet om billetter i forhold til medlemstall ikke akkurat kjempegodt. Flesteparten av dem som reiser på bortekamp, er vel medlemmer av Bataljonen.
Legg ned hele klubben!

SteinA

QuoteBataljonen selger sin kvote direkte til sine medlemmer.


Det var denne setningen Dag Frode refererte til i butikken, som står på Brann.no, men hvordan i heite huleste skal folk skjønne at det betyr at folk med p-kort på Hansa IKKE får lov til å kjøpe Brann sine billetter? De snakker i koder og tror at hele verden er på samme bølgelengde med de.... Og i tillegg så kjører de ikke samme policy på Stadion, for vi kjørte opp der og fikk kjøpt uten problemer..

Nei de sitter vel igjen med halvfulle busser og klør seg bak uten å forstå hvorfor.. De skyter jo seg selv i foten hver gang de skal arrangere borteturer!
Terje Bøe!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

September 04, 2012, 12:37:55 PM #289 Last Edit: September 04, 2012, 12:48:34 PM by Nixon
Jepp, det er veldig gjennomtenkt. Derfor holdt jeg klokelig kjeft om at jeg også er medlem av Bataljonen i dag. Kunne jo risikert å ikke få kjøpt...
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: krøvel vellevold on September 04, 2012, 12:33:17 PM


Hehe, genialt.

Og for å toppe det kan man fra i morgen av kjøpe billetter til Sandnes Ulf i Brannbutikken og på Stadion. Viktig at dette salget ikke startet i dag når butikkene kanskje har flest besøkene gjennom hele året.

ostraume

Quote from: Nixon on September 04, 2012, 10:43:21 AM
I sentrum var det selveste Dag Frode som stod, og han hadde altså denne praksisen. Hans argument var at Bataljonen hadde fått mange flere billetter i forhold til medlemstallet enn de mange flere som har partoutkort, så det var ingen bønn.


Herregud...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Til cupfinalen bør de som verken har sesongkort eller medlemskap få lov å kjøpe først. Denne gruppen har jo ikke mulighet til å konkurrere med folk som bruker fredagskvelder og tirsdagsmorgener på å stille seg i diverse køer, så det er bare rettferdig at de får muligheten til å kjøpe flest mulig billetter. Er jo tross alt her den største mengden supportarar befinner seg.
"og der snubler Sæternes igjen"

Tifo-gruppen

Vi i Bataljonen kan ikke noe annet enn å beklage denne saken. Vi har hatt en helt klar avtale med Brann om at våre partoutkortinnehavere skal kunne kjøpe billetter og buss gjennom Brann, slik som alle andre partoutkortinnehavere har hatt mulighet til. Denne avtalen har tydeligvis noen funnet ut at de skulle gå vekk fra imorges. Vi var ikke informert på forhånd og har gjort det vi kan for å få Brann til å snu i saken, uten hell.

M
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

stigh

Quote from: Tifo-gruppen on September 04, 2012, 13:11:59 PM
Vi i Bataljonen kan ikke noe annet enn å beklage denne saken. Vi har hatt en helt klar avtale med Brann om at våre partoutkortinnehavere skal kunne kjøpe billetter og buss gjennom Brann, slik som alle andre partoutkortinnehavere har hatt mulighet til. Denne avtalen har tydeligvis noen funnet ut at de skulle gå vekk fra imorges. Vi var ikke informert på forhånd og har gjort det vi kan for å få Brann til å snu i saken, uten hell.

M


men hvorfor ble da denne saken praktisert ulikt på de forskjellige stedene vist brann hadde sitt eget opplegg?

Tifo-gruppen

Hvordan skal jeg vite det?

Mange kokker, mye søl?
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Nixon

Ja, det virket veldig rart at Bataljonen skulle visst dette, og ikke informert på forhånd.

Tipper de gleder seg til å samarbeide med Brann om billettene til en eventuell cupfinale...
Rød makt på Hansa

stig

Jeg fikk kranglet meg til to billetter mot to partoutkort på Stadion. Henviste til brann.no og sa det ikke kom klart frem at vi med partoutkort på Nedre Hansa ikke fikk kjøpe. Det var de enig om og lot meg og de to andre som var der kjøpe.

Info er det mest kritiske her. En ting er de mener vi har fått for mye, som vi gjerne ikke er enig om (som Krøvel sier, så er vel BBB medlemmer overrepresentert på borteturer), men når det gjøres avtale om at partoutkort er partoutkort kan de ikke bare endre det i det stille. Folk som leser Brann.no kommer ikke frem til at vi ikke kan kjøpe, og vi oppfordret sågar folk til å gå ned.
Nettsideansvarlig

Spelaren

Eg trudde faktisk dei hadde sluttet med billettklovneriet etter den voldsomme stormen ifm cupfinalen, at det hadde etablert seg ein konsekvent prosedyre for kem som fekk kjøpe.
Gå av.

Go Up