• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hødd - Brann Semifinalen NM 2012

Started by Xminator, August 20, 2012, 11:21:48 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on August 24, 2012, 07:54:38 AM
I norsk toppfotball så er det pålegg om å ha flomlys, så en situasjon som dette vil ikke skje.


Eg trur ikkje det er vedtatt krav i adecco enno. Eit forslag om minimum 800 lux var på trappene, men eg trur ikkje det har blitt vedtatt enno.

http://www.fotball.no/nff/Anleggsutvikling/Flomlys---en-viktig-forutsetning/
http://www.fotball.no/Kretser/akershus/krets/Anlegg/Kunstgress/Mote-om-lysanlegg/
Gå av.

Nixon

Det kan like gjerne komme en virkelig askeladd fra 2. divisjon til semifinalen. Så en situasjon som dette er vanskelig å unngå helt.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Spelaren on August 24, 2012, 08:03:22 AM
Quote from: Utmedsnolken on August 24, 2012, 07:54:38 AM
I norsk toppfotball så er det pålegg om å ha flomlys, så en situasjon som dette vil ikke skje.


Eg trur ikkje det er vedtatt krav i adecco enno. Eit forslag om minimum 800 lux var på trappene, men eg trur ikkje det har blitt vedtatt enno.

http://www.fotball.no/nff/Anleggsutvikling/Flomlys---en-viktig-forutsetning/
http://www.fotball.no/Kretser/akershus/krets/Anlegg/Kunstgress/Mote-om-lysanlegg/


adecco er da ikke toppfotball (ikke i mine øyne iallefall). Dette er noe som kun vil komme opp en sjelden gang i cupen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Christian

Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 07:54:20 AM
Quote from: Christian on August 24, 2012, 07:46:50 AM

-----------
I 2012... i verdens rikeste land...

Når noen har fått hjemmekamp tildelt etter regelverket, så ville det være latterlig om de skulle miste hjemmekamp fordi kampstart kl 1600 ikke er bra nok for noen tv-seere. Tenk over det neste gang du klager over at ting legges til rette for TV i stedet for publikum! Og tenk over det med flomlys neste gang du klager over at NFF har for mange restriksjoner, krav og regler som "ødelegger fotballen".

Mener du det bare er TV som er avhengig av flomlys? Spillere og publikum på stadion har også både glede og behov for dette utover høsten. Det er ikke en bagatell som kan sammenlignes med en av dine lite konkrete bagateller som skulle flytte en kamp fra Stadion til Lerkendal. Vær gjerne mer konkret rundt hva dette skulle være.

Og når det gjelder krav og regler fra NFF: Det er jo nettopp det som er poenget - de har så mange krav og regler som har lite å si for gjennomføring av kamp under norske forhold, men flomlys er det visst ikkje så farlig med.
Quote

Enig. Det eg stusser på er at det ikkje er et krav i Adecco der Hødd faktisk spiller.
Quote
Og ja; for min del måtte gjerne bortekampene på mandager gå kl 16. Må ta fri fra jobben for å reise uansett. Og da hadde jeg kanskje kommet meg hjem til skapelig tid også... Men man hadde jo selvsagt mistet publikum på det. Derfor går det ikke kamper mandag kl 16. Men Hødd mister ikke en eneste tilskuer på at denne kampen går kl 16 en hverdag. Dette er dessuten tiårets kamp der oppe, så de gir vel f... i om de må ta fri en time fra jobben for å gå på kamp!

Klart de gir faen. Dette er jo et enkelttilfelle. Men i prinsippe bør vi unngå kampstart kl. 16.00. Hadde Hødd hatt større publikumskapasitet på anlegget hadde det nok også der fått konsekvenser for publikumstallet. Sjøl Stadion hadde jo blitt utsolgt om vi hadde plass til knappe 5000... ;-)

krøvel vellevold

August 24, 2012, 09:42:56 AM #154 Last Edit: August 24, 2012, 09:47:56 AM by krøvel vellevold
Problemet til enkelte her, er jo ikke mangelen på flomlys i seg selv. Problemet er at de må se en fotballkamp på tv (og altså ikke som tilskuer) allerede kl 16 på en hverdag. Det ser jeg ærlig talt på som en bagatell! Hødd fortjener ikke å miste hjemmekampen sin på et så syltynt grunnlag. Og spesielt ikke når det ikke engang finnes noen regel som fratar klubber å få hjemmekamp i cupen hvis de ikke har flomlys. Skal virkelig cupaskeladdene fratas eventuelle hjemmekamper i eventuelle semifinaler, på grunn av at de må spille kamp kl 16 i stedet for 19? Eller skal alle 1. divisjons- og 2. divisjonsklubber pålegges å bruke hundretusenvis av kroner på et flomlys man strengt tatt klarer seg fint uten?

Når det gjelder det jeg sa om Brann - RBK, så kan jeg heller ta e-cup i stedet. Der har vi konkrete eksempler. Det er ikke mange årene siden Brann risikerte å måtte flytte e-cup-kamper til Ullevål eller Stavanger fordi Brann Stadion ikke hadde all verdens dustekrav i orden. Men for å gjøre det mer likt Hødd - Brann-saken: Hva om Brann hadde måttet spille to bortekamper mot et utenlandsk storlag, fordi Stadion ikke tilfredsstilte kravene til fasiliteter? Hadde man ikke da skreket opp om at fotballpampene ødelegger fotballen, at det er for mange krav og restriksjoner, osv?

For Hødd er dette nærmest en engangs-opplevelse. Det er deres største kamp på flere tiår, og det er sikkert mange tiår til neste gang de får oppleve noe så stort som en semifinale i cupen. Da syns jeg faktisk at hjemmesittende Brann-supportere kan leve med at de for én gangs skyld må hjem kl 16 for å se kampen på tv, slik at Hødd skal få sin sjeldne festkamp. Det er jo nettopp dette cupen handler om! Det er de små lagenes sjanse til å utfordre de store, og de små lagenes sjanse til å store og sjeldne folkefester. Da må man kunne bære over med bagateller som at kamper da gjerne på spilles kl 16 i stedet for 19.

1600 er et helt greit tidspunkt for hjemmefansen, 1600 er et ideelt tidspunkt for bortefansen, og da skal faen ikke tv-publikum få komme og bestemme at kampen ikke kan gå da likevel. Det er jo tilrettelegging for tv og tv's publikum folk klager over resten av året!
Legg ned hele klubben!

Christian

Vi er enig om denne kampen. Selvfølgelig skal ikkje Hødd eller andre cupaskeladder miste hjemmekampen på grunn av mangler som regelverket ikkje sier stort om. Vi har litt ulikt syn på kor ideelt kampstart kl. 16.00 faktisk er.

Eg mener flomlys er et helt greit krav å stille til Norges to øverste divisjoner. Det handler om å kunne spille fotball  uten å være avhengig av dagslys - noe som er en mangelvare store deler av året. Det er et langt mer fornuftig krav enn VIP-plasser og pressefasiliteter.

Eg forstår at klubber med baner som bare brukes annenhver uke til kamp for førstelaget ikkje investerer i dette, men slike baner blir det vel færre og færre av etterhvert som kunstgressbanene tar over.

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

Ricky

Så godt som samtlige fotballbaner f.o.m. Adecco og nedover er eid av det offentlige, så det blir vanligvis kommunen som må ta regningen med utbedringer av flomlys o.l.

Ricky

Og når det er sagt, så har jeg større problemer med at cupfinalen spilles på det ugudelige tidspunktet 13:15, enn at semien på Høddvoll går kl 16:00.

krøvel vellevold

Quote from: Christian on August 24, 2012, 10:15:09 AM
Vi er enig om denne kampen. Selvfølgelig skal ikkje Hødd eller andre cupaskeladder miste hjemmekampen på grunn av mangler som regelverket ikkje sier stort om. Vi har litt ulikt syn på kor ideelt kampstart kl. 16.00 faktisk er.


Selvsagt er ikke 1600 noe bra tidspunkt på en arbeidsdag. Riktignok er det bra for bortefansen - hvis de må ta fri hele dagen uansett, men for hjemmefansen (som jo er de aller fleste på kampen) er det selvsagt ikke bra. Men til Hødd - Brann betyr det nok nada og nix for ulsteinvikingene. Dette er en kjempefest for dem, hele stedet kommer sikkert til å stenge ned i timene rundt kampen uansett, og utsolgt vil det også være om så kampen hadde gått kl 0700. Og det er da jeg reagerer når enkelte mener at Hødd ikke burde få lov til å lage en sjelden cupfest på sin egen bane i sin egen bygd, bare fordi det er noen tv-seere i Bergen tidspunktet passer dårlig for. TV-seere i Bergen som ikke rekker hjem fra jobb, er vel strengt tatt de eneste som syns dette tidspunktet er ille.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: Ricky on August 24, 2012, 10:39:12 AM
Og når det er sagt, så har jeg større problemer med at cupfinalen spilles på det ugudelige tidspunktet 13:15, enn at semien på Høddvoll går kl 16:00.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on August 24, 2012, 10:39:12 AM
Og når det er sagt, så har jeg større problemer med at cupfinalen spilles på det ugudelige tidspunktet 13:15, enn at semien på Høddvoll går kl 16:00.


Hvorfor det? Det er helt topp! Skal man få flest mulig folk hjem til seiersfesten i Bergen i 22-23-tiden, er det vel en fordel! Hadde ikke blitt det samme med kamp kl 18, og seiersfest i Bergen kl 23 hvis bare spillerne og 50 andre mennesker har rukket å komme seg hjem.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Skulle nok fint klart å overleve uten den biten der hvis jeg var i Oslo og fikk med meg vorspielet, supportertoget, kampen, pokalløftingen, æresrunden og hele den pakken der. Det er jo det

krøvel vellevold

For det første: Våre feiringer på Torgallmenningen 2004 og Festplassen 2007 husker jeg som store opplevelser. Titusenvis av Brann-fans som feirer, er vakkert!

For det andre: Hva går du glipp av - av det du nevnte - når kampen starter 1315? Blir det ikke noe vorspiel? Blir det ikke noe supportertog? Blir det ingen kamp? Blir det ingen pokalløfting? Blir det ingen æresrunde? Blir det ingen "hele den pakken der"?

Hvis det er viktigere å rave rundt dritings på Karl Johan klokken 0430 søndag morgen (og at du derfor må sove til langt ut på søndagen) enn at titusener av bergensere feirer gullet på Torgallmenningen/Festplassen seint på søndagskvelden; så håper jeg ikke du sitter i festkomitéen...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 06:37:29 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 04:40:53 AM
Quote from: ostraume on August 23, 2012, 21:44:43 PM

1600 er kanskje en god tid for noen hundre som reiser til Ulsteinvik, men for de tusenvis som gjerne vil se kampen på tv er det selvsagt talentløst.


Akkurat, det er selvfølgelig helt ute å tro at det funker for majoriteten av supportere.


Vittig når supporterne plutselig begynner å argumentere for hva som er best for tv-publikum fremfor dem som reiser på kampene....


Her hadde det gått an å få både i pose og sekk, Krøvel.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 06:44:14 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 04:39:56 AM
Den burde blitt spilt på kveldstid. Møter man da drittlag som ikke har flomlys eller kan skaffe det for en gang hvert 20. år, burde den blitt spilt på stadion.


Hallo? Man klager over all verdens NFF-krav, at NFFs regelrytteri ødelegger fotballen, osv. Men nå plutselig er det helt greit å frarøve noen hjemmebanefordelen pga en bagatell som at kampen må spilles kl 16 pga mangel på flomlys. Her møter en del supportere seg selv i døren. Skulle likt å se ramaskriket hvis Brann - RBK i en semi ble flyttet til Lerkendal pga en sånn bagatell, eller fordi TV ønsket at kampen skulle gå senere - og dette av en eller annen grunn ikke lot seg gjøre på Stadion.

Kampen blir utsolgt, og dette er en "tiårets happening" for hjemmefansen. Så de driter nok fint i at kampen går kl 16. Hele Ulsteinvik kommer til å få fri (hvis de jobber så sent) for å kunne se kampen. For oss bortesupportere er avspark 16 helt knall! Det hele koker ned til at det er noen som kanskje må ta seg en halvtime eller en time fri fra jobben for å få se kampen på FJERNSYNET!!! Når ble TV-seerne det som ble viktigst for oss supportere?

Hva blir det neste? At Brann ikke kan spille e-cup kl 19 lokal tid i langtvekkistan, fordi det er noen stakkarer i Norge som ikke kommer hjem til kl 16 norsk tid så de får sett kampen på TV?


Ja, hei. Et minimum av profesjonalitet og seriøsitet i forhold til baneanlegg bør man kunne vente i semien.
Faktum er jo at mer enn 90% av de som går på stadion ikke reiser på bortekamp, så tv-seerne er viktige. Merk viktige, ikke viktigst.
Det er ikke alle som drar på alle bortekampene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 13:44:11 PM
For det andre: Hva går du glipp av - av det du nevnte - når kampen starter 1315? Blir det ikke noe vorspiel? Blir det ikke noe supportertog? Blir det ingen kamp? Blir det ingen pokalløfting? Blir det ingen æresrunde? Blir det ingen "hele den pakken der"?


Jo?
Men det blir meningsløst grytidlig. Fotball skal ikke spilles kl 13:15. I fjor ble det fremmet forslag om å starte supportertoget opp til Ullevaal kl 09:45 fordi 10:45 ble i knappeste laget i forhold til kampstart.

09:45!

Trenger ikke rave dritings på Karl Johan til halv fem om natten for å ønske et mer normalt kamptidspunkt som 15:00 eller 16:00.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 07:54:20 AM
Quote from: Christian on August 24, 2012, 07:46:50 AM


Tenk over det neste gang du klager over at ting legges til rette for TV i stedet for publikum! Og tenk over det med flomlys neste gang du klager over at NFF har for mange restriksjoner, krav og regler som "ødelegger fotballen".


Det er jo en merkelig argumentasjon, da det ene ikke utelukker det andre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Hødd har fredag ettermiddag hatt møte med NFF der utvida kapasitet til semifinalen var tema.
http://www.hodd.no/news/article/1vrlxi78mad6k1id2qm8typhva/title/info-rundt-motet-med-nff
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 17:54:37 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 06:44:14 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 04:39:56 AM
Den burde blitt spilt på kveldstid. Møter man da drittlag som ikke har flomlys eller kan skaffe det for en gang hvert 20. år, burde den blitt spilt på stadion.


Hallo? Man klager over all verdens NFF-krav, at NFFs regelrytteri ødelegger fotballen, osv. Men nå plutselig er det helt greit å frarøve noen hjemmebanefordelen pga en bagatell som at kampen må spilles kl 16 pga mangel på flomlys. Her møter en del supportere seg selv i døren. Skulle likt å se ramaskriket hvis Brann - RBK i en semi ble flyttet til Lerkendal pga en sånn bagatell, eller fordi TV ønsket at kampen skulle gå senere - og dette av en eller annen grunn ikke lot seg gjøre på Stadion.

Kampen blir utsolgt, og dette er en "tiårets happening" for hjemmefansen. Så de driter nok fint i at kampen går kl 16. Hele Ulsteinvik kommer til å få fri (hvis de jobber så sent) for å kunne se kampen. For oss bortesupportere er avspark 16 helt knall! Det hele koker ned til at det er noen som kanskje må ta seg en halvtime eller en time fri fra jobben for å få se kampen på FJERNSYNET!!! Når ble TV-seerne det som ble viktigst for oss supportere?

Hva blir det neste? At Brann ikke kan spille e-cup kl 19 lokal tid i langtvekkistan, fordi det er noen stakkarer i Norge som ikke kommer hjem til kl 16 norsk tid så de får sett kampen på TV?


Ja, hei. Et minimum av profesjonalitet og seriøsitet i forhold til baneanlegg bør man kunne vente i semien.
Faktum er jo at mer enn 90% av de som går på stadion ikke reiser på bortekamp, så tv-seerne er viktige. Merk viktige, ikke viktigst.
Det er ikke alle som drar på alle bortekampene.


Profesjonalitet i forhold til baneanlegg? De har ikke noe krav om flomlys i 1.div. Og det er heller ikke behov for det. De klarer seg fint med tidlig kampstart fra september. At slike lag en gang iblant kommer til semien, må vi bare leve med. Det er litt av det cupen handler om. Hvis askeladdene bare skal få hjemmekamp på storklubbenes premisser, blir det bare latterlig. At vi må spille en bortekamp kl 16 er helt problemfritt. At noen må ta en time fri for å få sett den på TV; er det god nok grunn til å ødelegge cupfesten for Hødd?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 18:57:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 07:54:20 AM
Quote from: Christian on August 24, 2012, 07:46:50 AM


Tenk over det neste gang du klager over at ting legges til rette for TV i stedet for publikum! Og tenk over det med flomlys neste gang du klager over at NFF har for mange restriksjoner, krav og regler som "ødelegger fotballen".


Det er jo en merkelig argumentasjon, da det ene ikke utelukker det andre.


Det er jo tilretteleggelse for TV du vil ha! Du mener det ikke skal spilles kamp kl 16 en hverdag, fordi det går ut over din mulighet til å se kampen på TV! For oss som reiser derimot, er det helt ypperlig og mye bedre enn 18 eller 19. Det er ikke noe alternativ til tidlig kampstart. Ikke i årets sesong i hvert fall. Det eneste måtte være at kampen flyttes til Bergen - noe som ville være latterlig å gjøre pga den bagatellen det er at det ikke passer en del tv-seere å se fotball kl 16.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on August 24, 2012, 18:05:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 13:44:11 PM
For det andre: Hva går du glipp av - av det du nevnte - når kampen starter 1315? Blir det ikke noe vorspiel? Blir det ikke noe supportertog? Blir det ingen kamp? Blir det ingen pokalløfting? Blir det ingen æresrunde? Blir det ingen "hele den pakken der"?


Jo?
Men det blir meningsløst grytidlig. Fotball skal ikke spilles kl 13:15. I fjor ble det fremmet forslag om å starte supportertoget opp til Ullevaal kl 09:45 fordi 10:45 ble i knappeste laget i forhold til kampstart.

09:45!

Trenger ikke rave dritings på Karl Johan til halv fem om natten for å ønske et mer normalt kamptidspunkt som 15:00 eller 16:00.


Har du problemer med å komme deg opp i 9-tiden? Så får du legge deg tidligere da! Jeg for min del syns feiringen av gullet er viktigere enn vorspielet. Derfor vil jeg ha mest mulig tid til å feire gullet før det blir leggetid og ny arbeidsdag, og derfor vil jeg at flest mulig skal rekke hjem til Bergen før feiringen ut på kvelden. Med kampstart 15 eller 16 blir det kortere tid - og færre flyavganger - til å komme seg til Bergen i tide til feiringen. Hvis du vil ha vorspiel, så kan du ta det hele uken i forkant! Ta den en uke i Oslo og kjør deg opp!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 23:18:43 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 17:54:37 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 06:44:14 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 04:39:56 AM
Den burde blitt spilt på kveldstid. Møter man da drittlag som ikke har flomlys eller kan skaffe det for en gang hvert 20. år, burde den blitt spilt på stadion.


Hallo? Man klager over all verdens NFF-krav, at NFFs regelrytteri ødelegger fotballen, osv. Men nå plutselig er det helt greit å frarøve noen hjemmebanefordelen pga en bagatell som at kampen må spilles kl 16 pga mangel på flomlys. Her møter en del supportere seg selv i døren. Skulle likt å se ramaskriket hvis Brann - RBK i en semi ble flyttet til Lerkendal pga en sånn bagatell, eller fordi TV ønsket at kampen skulle gå senere - og dette av en eller annen grunn ikke lot seg gjøre på Stadion.

Kampen blir utsolgt, og dette er en "tiårets happening" for hjemmefansen. Så de driter nok fint i at kampen går kl 16. Hele Ulsteinvik kommer til å få fri (hvis de jobber så sent) for å kunne se kampen. For oss bortesupportere er avspark 16 helt knall! Det hele koker ned til at det er noen som kanskje må ta seg en halvtime eller en time fri fra jobben for å få se kampen på FJERNSYNET!!! Når ble TV-seerne det som ble viktigst for oss supportere?

Hva blir det neste? At Brann ikke kan spille e-cup kl 19 lokal tid i langtvekkistan, fordi det er noen stakkarer i Norge som ikke kommer hjem til kl 16 norsk tid så de får sett kampen på TV?


Ja, hei. Et minimum av profesjonalitet og seriøsitet i forhold til baneanlegg bør man kunne vente i semien.
Faktum er jo at mer enn 90% av de som går på stadion ikke reiser på bortekamp, så tv-seerne er viktige. Merk viktige, ikke viktigst.
Det er ikke alle som drar på alle bortekampene.


Profesjonalitet i forhold til baneanlegg? De har ikke noe krav om flomlys i 1.div. Og det er heller ikke behov for det. De klarer seg fint med tidlig kampstart fra september. At slike lag en gang iblant kommer til semien, må vi bare leve med. Det er litt av det cupen handler om. Hvis askeladdene bare skal få hjemmekamp på storklubbenes premisser, blir det bare latterlig. At vi må spille en bortekamp kl 16 er helt problemfritt. At noen må ta en time fri for å få sett den på TV; er det god nok grunn til å ødelegge cupfesten for Hødd?


Nei, det burde de hatt, men det er tydeligvis viktigere å la sjarmklumper som Hødd få ha det på sine premisser. Flott at det er problemfritt for deg, det er det ikke for allle.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 23:23:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 18:57:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 07:54:20 AM
Quote from: Christian on August 24, 2012, 07:46:50 AM


Tenk over det neste gang du klager over at ting legges til rette for TV i stedet for publikum! Og tenk over det med flomlys neste gang du klager over at NFF har for mange restriksjoner, krav og regler som "ødelegger fotballen".


Det er jo en merkelig argumentasjon, da det ene ikke utelukker det andre.


Det er jo tilretteleggelse for TV du vil ha! Du mener det ikke skal spilles kamp kl 16 en hverdag, fordi det går ut over din mulighet til å se kampen på TV! For oss som reiser derimot, er det helt ypperlig og mye bedre enn 18 eller 19. Det er ikke noe alternativ til tidlig kampstart. Ikke i årets sesong i hvert fall. Det eneste måtte være at kampen flyttes til Bergen - noe som ville være latterlig å gjøre pga den bagatellen det er at det ikke passer en del tv-seere å se fotball kl 16.


Nå er det det ja, men når jeg reiser på bortekamp vil jeg heller ha kampstart 18 enn 16. Da mister man færre timer på jobb og folk som skal se på tv rekker og komme seg hjem fra jobb.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 23:54:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 23:23:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 18:57:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 07:54:20 AM
Quote from: Christian on August 24, 2012, 07:46:50 AM


Tenk over det neste gang du klager over at ting legges til rette for TV i stedet for publikum! Og tenk over det med flomlys neste gang du klager over at NFF har for mange restriksjoner, krav og regler som "ødelegger fotballen".


Det er jo en merkelig argumentasjon, da det ene ikke utelukker det andre.


Det er jo tilretteleggelse for TV du vil ha! Du mener det ikke skal spilles kamp kl 16 en hverdag, fordi det går ut over din mulighet til å se kampen på TV! For oss som reiser derimot, er det helt ypperlig og mye bedre enn 18 eller 19. Det er ikke noe alternativ til tidlig kampstart. Ikke i årets sesong i hvert fall. Det eneste måtte være at kampen flyttes til Bergen - noe som ville være latterlig å gjøre pga den bagatellen det er at det ikke passer en del tv-seere å se fotball kl 16.


Nå er det det ja, men når jeg reiser på bortekamp vil jeg heller ha kampstart 18 enn 16. Da mister man færre timer på jobb og folk som skal se på tv rekker og komme seg hjem fra jobb.


Man tar jo fri hele den dagen uansett - og man kommer seg hjem i skapelig tid til å få en god natts søvn før man skal på jobb igjen neste dag.

Argumentet om at "folk som skal se på TV" holder ikke. Blir latterlig å klage og syte over TVs makt resten av året, for så å mene at TV-seernes interesser skal være viktigere enn klubbenes interesser. Er jo helt latterlig hvis alle 1. og 2. div.klubber må bruke hundretusener - for ikke å si millioner - på flomlysanlegg som er gode nok for TV, bare fordi det er noen potensielle tv-seere som ikke kommer seg hjem til klokken 16 den dagen om 15 år når denne klubben kanskje skulle slumpe til å nå en semifinale i cupen. Eventuelt at denne askeladden skal miste hjemmekampen og cupfesten pga det samme. At du og noen andre ikke får komt dere hjem til TV'en kl 16, er en bagatell. Fotballen er først og fremst for klubbene og de som går på kampene. Ta deg en time fri fra jobb, eller spill kampen inn. Eller klarer du deg ikke uten mobilen den timen, slik at du unngår å få vite utviklingen i kampen?

Hvis all verdens lag fra lavere divisjoner bør ha flomlys i tilfelle de en gang skal slumpe til å spille semifinale, burde du like godt skifte til en jobb med arbeidstid fra 7 til 15 i tilfelle Brann en eller annen gang slumper til å møte lag som må spille semifinale kl 16.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

August 25, 2012, 05:53:32 AM #175 Last Edit: August 25, 2012, 06:10:37 AM by krøvel vellevold
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 23:52:16 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 23:18:43 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 17:54:37 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 06:44:14 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 04:39:56 AM
Den burde blitt spilt på kveldstid. Møter man da drittlag som ikke har flomlys eller kan skaffe det for en gang hvert 20. år, burde den blitt spilt på stadion.


Hallo? Man klager over all verdens NFF-krav, at NFFs regelrytteri ødelegger fotballen, osv. Men nå plutselig er det helt greit å frarøve noen hjemmebanefordelen pga en bagatell som at kampen må spilles kl 16 pga mangel på flomlys. Her møter en del supportere seg selv i døren. Skulle likt å se ramaskriket hvis Brann - RBK i en semi ble flyttet til Lerkendal pga en sånn bagatell, eller fordi TV ønsket at kampen skulle gå senere - og dette av en eller annen grunn ikke lot seg gjøre på Stadion.

Kampen blir utsolgt, og dette er en "tiårets happening" for hjemmefansen. Så de driter nok fint i at kampen går kl 16. Hele Ulsteinvik kommer til å få fri (hvis de jobber så sent) for å kunne se kampen. For oss bortesupportere er avspark 16 helt knall! Det hele koker ned til at det er noen som kanskje må ta seg en halvtime eller en time fri fra jobben for å få se kampen på FJERNSYNET!!! Når ble TV-seerne det som ble viktigst for oss supportere?

Hva blir det neste? At Brann ikke kan spille e-cup kl 19 lokal tid i langtvekkistan, fordi det er noen stakkarer i Norge som ikke kommer hjem til kl 16 norsk tid så de får sett kampen på TV?


Ja, hei. Et minimum av profesjonalitet og seriøsitet i forhold til baneanlegg bør man kunne vente i semien.
Faktum er jo at mer enn 90% av de som går på stadion ikke reiser på bortekamp, så tv-seerne er viktige. Merk viktige, ikke viktigst.
Det er ikke alle som drar på alle bortekampene.


Profesjonalitet i forhold til baneanlegg? De har ikke noe krav om flomlys i 1.div. Og det er heller ikke behov for det. De klarer seg fint med tidlig kampstart fra september. At slike lag en gang iblant kommer til semien, må vi bare leve med. Det er litt av det cupen handler om. Hvis askeladdene bare skal få hjemmekamp på storklubbenes premisser, blir det bare latterlig. At vi må spille en bortekamp kl 16 er helt problemfritt. At noen må ta en time fri for å få sett den på TV; er det god nok grunn til å ødelegge cupfesten for Hødd?


Nei, det burde de hatt, men det er tydeligvis viktigere å la sjarmklumper som Hødd få ha det på sine premisser. Flott at det er problemfritt for deg, det er det ikke for allle.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 25, 2012, 05:42:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 23:54:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 23:23:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 18:57:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 07:54:20 AM
Quote from: Christian on August 24, 2012, 07:46:50 AM


Tenk over det neste gang du klager over at ting legges til rette for TV i stedet for publikum! Og tenk over det med flomlys neste gang du klager over at NFF har for mange restriksjoner, krav og regler som "ødelegger fotballen".


Det er jo en merkelig argumentasjon, da det ene ikke utelukker det andre.


Det er jo tilretteleggelse for TV du vil ha! Du mener det ikke skal spilles kamp kl 16 en hverdag, fordi det går ut over din mulighet til å se kampen på TV! For oss som reiser derimot, er det helt ypperlig og mye bedre enn 18 eller 19. Det er ikke noe alternativ til tidlig kampstart. Ikke i årets sesong i hvert fall. Det eneste måtte være at kampen flyttes til Bergen - noe som ville være latterlig å gjøre pga den bagatellen det er at det ikke passer en del tv-seere å se fotball kl 16.


Nå er det det ja, men når jeg reiser på bortekamp vil jeg heller ha kampstart 18 enn 16. Da mister man færre timer på jobb og folk som skal se på tv rekker og komme seg hjem fra jobb.


Argumentet om at "folk som skal se på TV" holder ikke. Blir latterlig å klage og syte over TVs makt resten av året, for så å mene at TV-seernes interesser skal være viktigere enn klubbenes interesser. Er jo helt latterlig hvis alle 1. og 2. div.klubber må bruke hundretusener - for ikke å si millioner - på flomlysanlegg som er gode nok for TV, bare fordi det er noen potensielle tv-seere som ikke kommer seg hjem til klokken 16 den dagen om 15 år når denne klubben kanskje skulle slumpe til å nå en semifinale i cupen. Eventuelt at denne askeladden skal miste hjemmekampen og cupfesten pga det samme. At du og noen andre ikke får komt dere hjem til TV'en kl 16, er en bagatell. Fotballen er først og fremst for klubbene og de som går på kampene. Ta deg en time fri fra jobb, eller spill kampen inn. Eller klarer du deg ikke uten mobilen den timen, slik at du unngår å få vite utviklingen i kampen?

Hvis all verdens lag fra lavere divisjoner bør ha flomlys i tilfelle de en gang skal slumpe til å spille semifinale, burde du like godt skifte til en jobb med arbeidstid fra 7 til 15 i tilfelle Brann en eller annen gang slumper til å møte lag som må spille semifinale kl 16.


Uenig. Det må gå an å klage på deler av det for så å være enig i andre, verden er ikke svart-hvit.
Jeg har ikke nevnt 2. divisjonsklubber, så jeg skjønner ikke hvorfor du nevner det. Jeg mener dog at det bør være et krav i adecco.
Jeg er enig i at det bør tilrettelegges for supportere som går på kamp, men det er pisspreik at det gjør det veldig mye verre for tilreisende å komme seg hjem om kampen begynner 18. Dog gjør det saken mye lettere for de hundretusener som vil se kampen, men det er gjerne ikke så nøye for deg, ser den.

Hvis de ikke har det, bør den spilles andre steder. Men det blir vel neppe et problem i fremtiden hvis NFF får det som de vil og flytter cupen til vår/sommer.
Skjønner ikke helt hva du mener med den siste setningen, det er jo total selvmotsigelse. Hvis de skal ha flomlys trengs ikke kampen spilles så tidlig og dermed trenger jeg ikke skifte jobb.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on August 25, 2012, 09:07:40 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 25, 2012, 05:42:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 23:54:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 23:23:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 24, 2012, 18:57:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 07:54:20 AM
Quote from: Christian on August 24, 2012, 07:46:50 AM


Tenk over det neste gang du klager over at ting legges til rette for TV i stedet for publikum! Og tenk over det med flomlys neste gang du klager over at NFF har for mange restriksjoner, krav og regler som "ødelegger fotballen".


Det er jo en merkelig argumentasjon, da det ene ikke utelukker det andre.


Det er jo tilretteleggelse for TV du vil ha! Du mener det ikke skal spilles kamp kl 16 en hverdag, fordi det går ut over din mulighet til å se kampen på TV! For oss som reiser derimot, er det helt ypperlig og mye bedre enn 18 eller 19. Det er ikke noe alternativ til tidlig kampstart. Ikke i årets sesong i hvert fall. Det eneste måtte være at kampen flyttes til Bergen - noe som ville være latterlig å gjøre pga den bagatellen det er at det ikke passer en del tv-seere å se fotball kl 16.


Nå er det det ja, men når jeg reiser på bortekamp vil jeg heller ha kampstart 18 enn 16. Da mister man færre timer på jobb og folk som skal se på tv rekker og komme seg hjem fra jobb.


Argumentet om at "folk som skal se på TV" holder ikke. Blir latterlig å klage og syte over TVs makt resten av året, for så å mene at TV-seernes interesser skal være viktigere enn klubbenes interesser. Er jo helt latterlig hvis alle 1. og 2. div.klubber må bruke hundretusener - for ikke å si millioner - på flomlysanlegg som er gode nok for TV, bare fordi det er noen potensielle tv-seere som ikke kommer seg hjem til klokken 16 den dagen om 15 år når denne klubben kanskje skulle slumpe til å nå en semifinale i cupen. Eventuelt at denne askeladden skal miste hjemmekampen og cupfesten pga det samme. At du og noen andre ikke får komt dere hjem til TV'en kl 16, er en bagatell. Fotballen er først og fremst for klubbene og de som går på kampene. Ta deg en time fri fra jobb, eller spill kampen inn. Eller klarer du deg ikke uten mobilen den timen, slik at du unngår å få vite utviklingen i kampen?

Hvis all verdens lag fra lavere divisjoner bør ha flomlys i tilfelle de en gang skal slumpe til å spille semifinale, burde du like godt skifte til en jobb med arbeidstid fra 7 til 15 i tilfelle Brann en eller annen gang slumper til å møte lag som må spille semifinale kl 16.


Uenig. Det må gå an å klage på deler av det for så å være enig i andre, verden er ikke svart-hvit.
Jeg har ikke nevnt 2. divisjonsklubber, så jeg skjønner ikke hvorfor du nevner det. Jeg mener dog at det bør være et krav i adecco.
Jeg er enig i at det bør tilrettelegges for supportere som går på kamp, men det er pisspreik at det gjør det veldig mye verre for tilreisende å komme seg hjem om kampen begynner 18. Dog gjør det saken mye lettere for de hundretusener som vil se kampen, men det er gjerne ikke så nøye for deg, ser den.

Hvis de ikke har det, bør den spilles andre steder. Men det blir vel neppe et problem i fremtiden hvis NFF får det som de vil og flytter cupen til vår/sommer.
Skjønner ikke helt hva du mener med den siste setningen, det er jo total selvmotsigelse. Hvis de skal ha flomlys trengs ikke kampen spilles så tidlig og dermed trenger jeg ikke skifte jobb.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Haha, dummeste jeg har hørt. Så det du bryr deg om er Hødds beste? Jeg gir meg over.
Ellers i året går ikke kamper i nærheten av så tidlig, så jeg synes absolutt ikke det er så latterlig eller rart at dette irriterer.



Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

August 25, 2012, 10:14:42 AM #179 Last Edit: August 25, 2012, 10:17:40 AM by krøvel vellevold
Quote from: Klaus_Brann on August 25, 2012, 09:54:09 AM
Haha, dummeste jeg har hørt. Så det du bryr deg om er Hødds beste? Jeg gir meg over.
Ellers i året går ikke kamper i nærheten av så tidlig, så jeg synes absolutt ikke det er så latterlig eller rart at dette irriterer.






Hehe... Du skriver at det ellers i året ikke går kamper i nærheten av så tidlig.... Nei, så hva er da problemet? Dette er et engangstilfelle. Er det et problem for deg å tilpasse deg dette uvanlige tidspunktet som et engangstilfelle? Hadde heller skjønt problemet hvis dette var noe som stadig gjentok seg.

At jeg bryr meg om Hødds beste? Nei, ikke Hødds spesielt. Men jeg bryr meg om rettferdighet og sunn fornuft. Det må gå an å ta av seg de partiske Brann-brillene og dette egeoistiske "Hødd-får-værsågod-tilpasse-seg-min-arbeidstid"-greiene når man diskuterer et generelt prinsipp. Eller har du ikke evnen til å se en sak utover hva som er best akkurat for deg? Jeg for min del skulle gjerne sett at kampen gikk i Bergen, og at alle Branns cupkamper skal spilles i Bergen. Men min rettferdighetssans sier at Hødd selvsagt ikke skal fratas sin hjemmekamp og store cupfest bare fordi det passer dårlig for bergenske tv-seere at de for første gang i historien kanskje må ta fri en time eller to fra jobb for å få sett kampen. Argumentet om hva tv-seerne ønsker er syltynt. Spesielt når vi samtidig ønsker at TV skal få MINDRE makt over kamptidspunkter.
Legg ned hele klubben!

brann89

Er det forsatt mulig å få tak i billetter til denne kampen?
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Nixon

Quote from: brann89 on August 25, 2012, 11:49:27 AM
Er det forsatt mulig å få tak i billetter til denne kampen?


Ja, salget går temmelig treigt. Sist jeg hørte var det ikke solgt noen. Så det bør være gode muligheter.
Rød makt på Hansa

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 23:27:08 PM
Har du problemer med å komme deg opp i 9-tiden? Så får du legge deg tidligere da!


Hvis det største med cupfinalen for deg er å menge deg med de 25.000 som plutselig blir sjikkeli Brann-sypårtar når Brann vinner noe, så får du vel bare ta fly hjem, da.

Eller enda bedre, flytt hele cupfinalen til lørdag. Da får vi alle sett kampen på et normalt tidspunkt, det blir tid til drikking både før og etter kamp (for de som ønsker det) og så kan HELE søndagen settes av til feiring på Torgallmenningen eller Festplassen.

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on August 25, 2012, 16:02:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2012, 23:27:08 PM
Har du problemer med å komme deg opp i 9-tiden? Så får du legge deg tidligere da!


Hvis det største med cupfinalen for deg er å menge deg med de 25.000 som plutselig blir sjikkeli Brann-sypårtar når Brann vinner noe, så får du vel bare ta fly hjem, da.

Eller enda bedre, flytt hele cupfinalen til lørdag. Da får vi alle sett kampen på et normalt tidspunkt, det blir tid til drikking både før og etter kamp (for de som ønsker det) og så kan HELE søndagen settes av til feiring på Torgallmenningen eller Festplassen.


Jeg prioriterer heller feiring med 25000 på Festplassen etter et Brann-gull, enn å rave rundt i Oslos gater natten før cupfinalen ja... Men jeg forstår at det for enkelte er viktigere med en fyllahelg i Oslo, enn å feire et eventuelt gull. Så da får du bare menge deg med alle de andre som setter det øverst på prioriteringslisten og ta deg en ukes ferie i Oslo.

Noe av det jeg husker best fra cupgullet i 2004 og seriegullet 2007, er jo nettopp hjemkomsten (2004) og hyllesten av de nybakte mesterne. Det første jeg bestiller i forbindelse med en cupfinale, er reisen HJEM. Dette for å være sikret god tid til å nå flyet - selv om det skulle bli straffekonk og æresrunder - og samtidig ha god tid til en eventuell seiersfest på Torgallmenningen/Festplassen.

Lørdagskamp hadde gått greit hvis feiringen i Bergen hadde blitt lagt til søndag kveld. Men da hadde vel protestene kommet (som i 99 da finalen gikk nettopp lørdag kl 16) om at det ble for lite tid i cupfinalehelgen til å fyre før kampen...
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Twitret av en ansatt i sunmørsposten:

"Hødd har fått godkjent ekstratribune av NFF på opptil 1600 personer til semifinalen mot Brann"
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on August 27, 2012, 09:50:43 AM
Twitret av en ansatt i sunmørsposten:

"Hødd har fått godkjent ekstratribune av NFF på opptil 1600 personer til semifinalen mot Brann"


Ta deg faen på at Hødd vil forsøke seg på at alle disse 1600 ekstra plassene skal gå til Hødd-fans. Vi har jo fått våre 10 % av originalkapasiteten, så da vil de sikkert mene at vi ikke har noe med  om de bygger ut over det i ettertid...
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Ved å omorganisere supportarplassar til gjestande lag, har ein også auka kapasiteten på ståplassar. Ei eiga ståtribune til Brann sine supportarar vil bli bygd i svingen, slik at ståtribune nærast mot Høddvollhuset blir tilgjengelig for ordinært publikum.
http://www.hodd.no/news/article/1ajm2bskqbaby1tnk9g7945c0m/title/info-vedrorande-kapasitet-og-billettsalg
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 27, 2012, 10:23:55 AM #187 Last Edit: August 27, 2012, 10:31:36 AM by Gulløl
Det står ikke i Hødd artikkelen hva kapasiteten blir på bortetribunen men bruker en litt matematikk på tallene får en 917 917

Forstår det slik at det er tribunen bak det andre målet det er usikkerhet rundt, om det blir 1600 eller 1100.

Da kommer det vel trolig en melding også fra Brann snart og billettsalget kan starte. Blir det omtrent 917 billetter bør det også trolig dekke behovet, slik at en slipper å stå timevis foran en billettluke og at Brann istedenfor kan selge billettene over nett (slik som mot Fredrikstad i fjor).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Får me over 900 billettar slit eg med å tru at dei vert utseld mtp at kampen vert spela der den vert..


krøvel vellevold

Vi får vel aldri mer enn de 10 % vi har krav på!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Er det bare meg, eller er det noen andre som sliter med å forstå det regnestykket?;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on August 27, 2012, 12:13:04 PM
Vi får vel aldri mer enn de 10 % vi har krav på!


Nå er det nå slik at når Hødd har valgt å sette opp en tribuneseksjon bak hver av målene og når Brannsupporterne skal stå på en av dei er det naturlig at Brann får alle billettene på den minste av seksjonene. På grunn av at det nok er praktisk vanskelig å dele opp en midlertidig tribune med en f.eks. 70/30 deling mellom supporterne pluss det sikkerhetsmessige. Så at 10 % blir noen prosenter høyere er langt fra usannsynlig. Hødd vil selge mest mulig billetter for å få høyest mulig inntekter og er neppe så opptatt av at Brann får litt mer billetter en de har krav på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside

Hva er det "sikkerhetsmessige" for disse tulleklubbene da? Sperrebånd + noen lokale vaffelsteikere i gule vester er vel det nærmeste vi kommer skille mellom bortefeltet og resten av tribunen :)

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on August 27, 2012, 13:14:24 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 27, 2012, 12:13:04 PM
Vi får vel aldri mer enn de 10 % vi har krav på!


Nå er det nå slik at når Hødd har valgt å sette opp en tribuneseksjon bak hver av målene og når Brannsupporterne skal stå på en av dei er det naturlig at Brann får alle billettene på den minste av seksjonene. På grunn av at det nok er praktisk vanskelig å dele opp en midlertidig tribune med en f.eks. 70/30 deling mellom supporterne pluss det sikkerhetsmessige. Så at 10 % blir noen prosenter høyere er langt fra usannsynlig. Hødd vil selge mest mulig billetter for å få høyest mulig inntekter og er neppe så opptatt av at Brann får litt mer billetter en de har krav på.


Er ikke noen sak å sette opp et gjerde på en slik tribune. De hadde det i Sarpsborg i fjor. De har jo allerede uttalt at de skal ha et blått publikum - ikke et rødt, så jeg tror neppe de gir fra seg mer enn hva de må.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on August 27, 2012, 15:37:35 PM
Er ikke noen sak å sette opp et gjerde på en slik tribune. De hadde det i Sarpsborg i fjor. De har jo allerede uttalt at de skal ha et blått publikum - ikke et rødt, så jeg tror neppe de gir fra seg mer enn hva de må.


Ingen sak men spørs om de gidder om det bare er 200-300 plasser det er snakk om. Hadde vært noe annet om det det var større tall det var snakk om. Tror nok vi får en hel seksjon og området bak det ene målet for oss selv. Lurer mer på kvaliteten på denne midlertidige ståtribunen, om vi kommer noen meter opp fra bakken og om utsiktforholdene blir bra. Vet ikke hvordan de har tenkt å bygge den opp men håper tribunen kommer opp like bak målet og ikke i huttaheiti bak løpebanene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on August 27, 2012, 15:59:39 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 27, 2012, 15:37:35 PM
Er ikke noen sak å sette opp et gjerde på en slik tribune. De hadde det i Sarpsborg i fjor. De har jo allerede uttalt at de skal ha et blått publikum - ikke et rødt, så jeg tror neppe de gir fra seg mer enn hva de må.


Ingen sak men spørs om de gidder om det bare er 200-300 plasser det er snakk om. Hadde vært noe annet om det det var større tall det var snakk om. Tror nok vi får en hel seksjon og området bak det ene målet for oss selv. Lurer mer på kvaliteten på denne midlertidige ståtribunen, om vi kommer noen meter opp fra bakken og om utsiktforholdene blir bra. Vet ikke hvordan de har tenkt å bygge den opp men håper tribunen kommer opp like bak målet og ikke i huttaheiti bak løpebanene.


Blir vel bak noen reklameplakater, slik at man ikke ser hele banen...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det blir som på Nadderud. Bare med dårligere vær...

Men når kommer egentlig Brann med billettinfo? Noen fra Bataljonen som vet?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on August 27, 2012, 16:45:41 PM
Det blir som på Nadderud. Bare med dårligere vær...



Uffda. For det var ganske ille på Nadderud sist!
Legg ned hele klubben!

stig

Quote from: Nixon on August 27, 2012, 16:45:41 PM
Det blir som på Nadderud. Bare med dårligere vær...

Men når kommer egentlig Brann med billettinfo? Noen fra Bataljonen som vet?


Siste jeg hørte er at vi får de 10% vi skal ha etter økningen.Altså i overkant av 600 stk. Brann jobber med sist finish på en fordeling. Forhåpentligvis kan vi ha noe nytt imorgen.  Det vil bli arrangert busstur som er ganske så billig.
Nettsideansvarlig

Yngve

Quote from: Nixon on August 27, 2012, 12:17:53 PM
Er det bare meg, eller er det noen andre som sliter med å forstå det regnestykket?;)


Eg tek sjølvkritikk for det eg posta. Såg ikkje kven kjelda eg svara fyrst var..

Go Up