• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hødd - Brann Semifinalen NM 2012

Started by Xminator, August 20, 2012, 11:21:48 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

August 20, 2012, 11:21:48 AM Last Edit: August 20, 2012, 11:36:11 AM by Xminator
Trekningen er klar.

dudo

Ikke så aller verst. MFK hjemme og borte og TIL borte ville vært verre. Medlemskap er bestilt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Skjønner ikke at kvarten blir helgekamp og semien er midt i uken. Blir ikke lett å komme seg opp og ned til ulsteinvik
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Det blir da like lett som andre dager i uken. Men klart vanskeligere i forhold til jobb.

Oppreist

Stein på stein blir Steinar.



osoerli

Billettar til enkeltkampar i Adecco blir kun selt på kampdag på Høddvoll.
Satsar på det same i semien?
http://www.hodd.no/ticket-information
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

mort3en

Er det sjangs på at Bataljonen setter opp buss til denne kampen ?

Spelaren

Greit nok. Hødd borte bør vere grei skuring, men cup er cup og bombene smeller ofte nok til at ein prosent manglende på innsatsen er nok til å sende oss heim til Bergen i skam.

Hødd har 4-2-3 på heimebanen sin i år, ein bane me tapte på sist Hødd var oppe i eliten ('95). Om eg husker riktig, var det Karl-Oscar Fjørtoft som senket oss??

Eg tar for gitt at innstillingen inn mot kampen er skjerpet ift gårsdagens opptreden, me møter ein atskillig dårligere motstander og dette er ein kamp me skal vinne 9 av 10 ganger.
Gå av.

Utmedsnolken

Quote from: Xminator on August 20, 2012, 11:37:08 AM
Det blir da like lett som andre dager i uken. Men klart vanskeligere i forhold til jobb.


faktisk så går det vel flere fly midt i uken, men det var jobb jeg tenkte på ja :)
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Quote from: Oppreist on August 20, 2012, 11:37:55 AM

Tja, jeg ville nok siktet på ørsta/volda først. Ingen ferjer og en time kortere kjøretid. Om man får leiebil der er en helt annen sak. Det er jo også etter at Kvivsvegen er åpnet, så det er en ferge mindre om man kjører fra Bergen. (du kjører til Stryn og ikke Nordfjordeid, og videre mot Grodås, der det er ny vei til Volda). Samlet kjøretid blir jo mye det samme, men det er nok flere enn meg som har ventet --- lenge --- i Volda før.

hansastril

Stolt og kry

ostraume

Quote from: dudo on August 20, 2012, 11:34:39 AM
Medlemskap er bestilt.


Regner med du sikter til medlemskap i Brann. Mener å huske fra i fjor at kun medlemskap fra året før telte?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Har det blitt sagt noe om når kamptidspunkt blir bestemt?
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: ostraume on August 20, 2012, 12:01:12 PM
Quote from: dudo on August 20, 2012, 11:34:39 AM
Medlemskap er bestilt.


Regner med du sikter til medlemskap i Brann. Mener å huske fra i fjor at kun medlemskap fra året før telte?


Næh, kom de ikke med et tilbud like før semien eller noe? Uansett var det på høy tid.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Nixon on August 20, 2012, 12:03:20 PM
Har det blitt sagt noe om når kamptidspunkt blir bestemt?


Og kan vi stole på det når tidspunktet kommer? Er det f.eks. E-cup som kan flytte kampen i ettertid?
Rød makt på Hansa

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on August 20, 2012, 12:32:02 PM
E-cup? For Hødd da eller? ;)


Nei, for Tromsø eller Molde slik at kampene bytter plass eller noe i den dur. Her kan vi ikke føle oss trygge for noe!:)
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: dudo on August 20, 2012, 12:08:19 PM
Quote from: ostraume on August 20, 2012, 12:01:12 PM
Quote from: dudo on August 20, 2012, 11:34:39 AM
Medlemskap er bestilt.


Regner med du sikter til medlemskap i Brann. Mener å huske fra i fjor at kun medlemskap fra året før telte?


Næh, kom de ikke med et tilbud like før semien eller noe? Uansett var det på høy tid.


Du har så rett. Har gjort det samme. Omsider.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on August 20, 2012, 12:38:14 PM
Quote from: dudo on August 20, 2012, 12:32:02 PM
E-cup? For Hødd da eller? ;)


Nei, for Tromsø eller Molde slik at kampene bytter plass eller noe i den dur. Her kan vi ikke føle oss trygge for noe!:)


Tipper det tar NFF resten av uken å sette opp denne fryktelig vanskelige kabalen. Tipper de ender opp med å ringe OGS og spørre han om når han vil spille.
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Quote from: Nixon on August 20, 2012, 12:38:14 PM
Quote from: dudo on August 20, 2012, 12:32:02 PM
E-cup? For Hødd da eller? ;)


Nei, for Tromsø eller Molde slik at kampene bytter plass eller noe i den dur. Her kan vi ikke føle oss trygge for noe!:)


Godt poeng.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: Nixon on August 20, 2012, 12:03:20 PM
Har det blitt sagt noe om når kamptidspunkt blir bestemt?


NRK måtte diskutere med sin samarbeidspartner NRK for å bestemme kamptidspunk.

Gulløl

August 20, 2012, 13:13:15 PM #23 Last Edit: August 20, 2012, 13:32:21 PM by Gulløl
Skal bli herlig å la Geir Hasund ropet runge i hans egen hjembygd. Denne gangen hører han det nok hjem i stova  ;D

Kanskje vi noen timer før kamp kan gå bort til huset hans noen hundre Brann supportere og varme opp. Går ut fra han spanderer vorspiel i hagen  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

paf

Quote from: Gulløl on August 20, 2012, 13:13:15 PM
Skal bli herlig å la Geir Hasund ropet runge i hans egen hjembygd. Denne gangen hører han det nok hjem i stova  ;D

Kanskje vi noen timer før kamp kan gå bort til huset hans noen hundre Brann supportere og varme opp  :P

Geir skal på treningsleir med Hasunds Hund før semien. Den saken er enormt grei.

Desperado

Quote from: Xminator on August 20, 2012, 13:06:38 PM
Quote from: Nixon on August 20, 2012, 12:03:20 PM
Har det blitt sagt noe om når kamptidspunkt blir bestemt?


NRK måtte diskutere med sin samarbeidspartner NRK for å bestemme kamptidspunk.


Høddvoll har vel ikke flomlys? Her risikerer vi kampstart kl 14.00 slik at man får avviklet evt straffekonk mens det fortsatt er nok dagslys til å få ting sendt på TV.

vebo

Trodde virkelig ikke at et 1. divisjonslag i 2012 ikke har flomlys?
Tiocfaidh ár lá

Lasaron

De har selvsagt flomlys godt nok til at vi får sett det. Ting behøver ikke være ideelt for å være godt nok.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on August 20, 2012, 13:55:43 PM
De har selvsagt flomlys godt nok til at vi får sett det. Ting behøver ikke være ideelt for å være godt nok.


Er vi heldig er flomlyset så dårlig at linjemannen ikke ser at Ojo og Huseklepp går i offside hele tiden  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Kun seier er godt nok her. Riktignok slo de FKH borte og har hjemmebane mot oss, men forskjellen på øvre halvdel i TL og bunnen av Adecco skal være såpass stor at vi bør slå dem i 9 av 10 kamper - selv på bortebane.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Her er det ein kamp me SKAL vinne - altså blir det tap. Forhåpentlegvis ikkje, men hugs at Brann har alt å tape. Brann mot 'antatt' dårlegare motstand har vore vonde affærer før.

dudo

To finaler på rad vil vel være en eller annen form for rekord for oss? Og hvor mange ganger har et lag tapt finaler to år på rad?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: dudo on August 20, 2012, 14:57:29 PM
To finaler på rad vil vel være en eller annen form for rekord for oss? Og hvor mange ganger har et lag tapt finaler to år på rad?


Brann i 1987 og 1988. Du husker vel det ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

GKH

Quote from: Lasaron on August 20, 2012, 13:55:43 PM
De har selvsagt flomlys godt nok til at vi får sett det.


Tydeligvis ikke.

"Grunnet mangel på flomlys på Høddvoll vil kampen bli spilt på ettermiddagen."

dudo

Quote from: Gulløl on August 20, 2012, 15:02:12 PM
Quote from: dudo on August 20, 2012, 14:57:29 PM
To finaler på rad vil vel være en eller annen form for rekord for oss? Og hvor mange ganger har et lag tapt finaler to år på rad?


Brann i 1987 og 1988. Du husker vel det ?


Heldigvis ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: GKH on August 20, 2012, 15:08:26 PM
Quote from: Lasaron on August 20, 2012, 13:55:43 PM
De har selvsagt flomlys godt nok til at vi får sett det.


Tydeligvis ikke.

"Grunnet mangel på flomlys på Høddvoll vil kampen bli spilt på ettermiddagen."


Det er jo bare fint for de som skal reise oppover. Og tilbake.
Rød makt på Hansa

Northside

Ser det er en ganske "åpen" stadion. De som ikke får billett klarer sikkert fint å finne en "gratishaug".
Selv tar jeg turen om jeg får billett eller ikke.

Gulløl

Fordeles på en rettferdig måte. Betyr vel at sponsorene får først, de som ikke stilte på Sp.V tribunen i går  :-\
http://www.brann.no/news/article/lg5zd8fdlbw51pf5ujm5n843o/title/billetter-til-semien

Burde vært slik at alle som kunne dokumentere at de har vært på kvartfinalen i går fikk kjøpe billett først om de ville.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Sponsorer reiser ikke til Uksteinvik på en ukedag
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

August 20, 2012, 16:55:36 PM #40 Last Edit: August 20, 2012, 17:00:35 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: Gulløl on August 20, 2012, 16:55:36 PM


Um ... Jo, beliggenheten er vesentlig verre. Det er mange som allerede bor på østlandet, og det er ikke vanskelig å fly dit heller. Ulsteinvik er en vesentlig verre nøtt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Northside

Quote from: Gulløl on August 20, 2012, 16:55:36 PM
Kreative møringer som er vant med å bygge skip klarer vel å bygge opp noen midlertidige tribuner så det blir plass til en del flere også om det er nødvendig.


Problemet er vel heller NFF som ikke nøler med å ødelegge en eventuell fotballfest.

Gulløl

August 20, 2012, 17:12:13 PM #43 Last Edit: August 20, 2012, 17:18:50 PM by Gulløl
Quote from: dudo on August 20, 2012, 17:01:36 PM
Um ... Jo, beliggenheten er vesentlig verre. Det er mange som allerede bor på østlandet, og det er ikke vanskelig å fly dit heller. Ulsteinvik er en vesentlig verre nøtt.


Denne kampen mister nok en del av østlandsgjengen. Men for mange Brann supportere som bor oppover i Nordhordland, Sunnfjord og Nordfjord blir det mer enkelt å reise(kjøre) til Ulsteinvik en til Fredrikstad. Florø og Voss er f.eks skikkelig Brann land.

Men en tidligere kampstart en i Fredrikstad vil nok svekke interessen i forhold til å ta seg fri fra arbeid og skole.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

August 20, 2012, 17:41:46 PM #44 Last Edit: August 20, 2012, 17:43:31 PM by krøvel vellevold
Kan ikke sammenlignes med Fredrikstad i det hele tatt.

De aller fleste Brann-supportere på østlandskampene, er jo bergensere som bor der borte. Det er langt i fra så mange av dem på Sunnmøre.

Det er mye vanskeligere å komme seg til Ulsteinvik enn å komme seg til Fredrikstad.

Fredrikstad har gode tribuner - og en god bortetribune. Høddvoll er vel som en hvilken som helst 3.divisjonsarena i cupens 1. runde.

I Molde i 1999 var vi vel 400 og noe, såvidt jeg kan huske. Og det var vel til og med i en helg.


Ser ikke bort ifra at kvoten faktisk er stor nok.

Legg ned hele klubben!

hansastril

Quote from: Gulløl on August 20, 2012, 17:12:13 PM
Quote from: dudo on August 20, 2012, 17:01:36 PM
Um ... Jo, beliggenheten er vesentlig verre. Det er mange som allerede bor på østlandet, og det er ikke vanskelig å fly dit heller. Ulsteinvik er en vesentlig verre nøtt.


Denne kampen mister nok en del av østlandsgjengen. Men for mange Brann supportere som bor oppover i Nordhordland, Sunnfjord og Nordfjord blir det mer enkelt å reise(kjøre) til Ulsteinvik en til Fredrikstad. Florø og Voss er f.eks skikkelig Brann land.

Men en tidligere kampstart en i Fredrikstad vil nok svekke interessen i forhold til å ta seg fri fra arbeid og skole.

Lindås og nordover er det ingenting tid å spare i forhold til de som er bosatt i Bergen. Bor selv i Nordhordland og mye lettere for meg å reise til Fredrikstad enn Ulsteinvik. Nordfjord så er det brått veldig kort. Tror uansett vi vil klare å fylle 900 plasser. Er tross alt ikke så jævli langt! 6 timer ofrer en vell for cup semi?
Stolt og kry

krøvel vellevold

August 20, 2012, 19:50:34 PM #46 Last Edit: August 20, 2012, 19:54:54 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Nixon

August 20, 2012, 19:57:26 PM #47 Last Edit: August 20, 2012, 19:59:32 PM by Nixon
Quote from: krøvel vellevold on August 20, 2012, 19:50:34 PM
Ulsteinvik er langt faen ute i gokk, og du må med ørten ferger for å komme dit.


Ny vei gjør at man kan slippe unna med en ferge skal vi tro en lokal forumskribent. Men jeg vet ikke om det har så mye å si for de som vurderer å kjøre. Ferger kan jo være sårt tiltrengte avbrekk på veien.

Men er vi ikke generelt flere på bortekamp nå enn i 1999?

Edit. Ser du har endret litt på innlegget. Jeg tror vi kan overgå 1999, men helt enig i vurderingen om at vi ikke kommer i nærheten av fjoråret.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on August 20, 2012, 19:57:26 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 20, 2012, 19:50:34 PM
Ulsteinvik er langt faen ute i gokk, og du må med ørten ferger for å komme dit.


Ny vei gjør at man kan slippe unna med en ferge skal vi tro en lokal forumskribent. Men jeg vet ikke om det har så mye å si for de som vurderer å kjøre. Ferger kan jo være sårt tiltrengte avbrekk på veien.

Men er vi ikke generelt flere på bortekamp nå enn i 1999?

Edit. Ser du har endret litt på innlegget. Jeg tror vi kan overgå 1999, men helt enig i vurderingen om at vi ikke kommer i nærheten av fjoråret.


Det blir 80 km lenger å kjøre hver vei hvis du skal slippe unna med én ferge.

Molde er i det minste et sted det går an å fly til/fra.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Husk på at flymarkedet var helt annerledes i 1999 med tilnærmet SAS-monopol med høye priser. Så jeg vet ikke hvor mange som fløy opp dengang.

Uansett. Jeg er stort sett enig i vurderingen din. Tror de som vil ha billett får billett.
Rød makt på Hansa

Go Up