• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Oransjepakket-Brann, søndag 20. mai kl. 18.00 (10. runde)

Started by Nixon, May 18, 2012, 14:33:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

roaldinho

Tror ikke byttet Haugen/Mjelde hadde blitt noe annerledes enn det er nå. Nordkvelle/Barmen og Grorud/Zsolt er dog mye mer vesentlige bytter. Barmen og Zsolt burde spilt, ingen tvil om det.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kjell249

Av det jeg har sett har Haugen vært særs middelmådig... Men det er det også flere som har vært.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Sindre32

Quote from: bernu on May 20, 2012, 17:27:02 PM
Skandaleuttak av Skarsfjord.
Jeg skjønner ikke vitsen i å rokkere på en 11'er som har selvtillit og funker.
Ikke gjør det før de eventuelt har begynt å tape og forandringer må gjøres uansett.

Disse tre byttene her blir bare latterlig Skars......


Litt i overkant å kalle det en skandale. Zsolt har ikke vært noen bauta i år han heller, og har spilt samtlige kamper. Tett kampprogram, kan være greit å spare Zsolt. Skulle gjerne heller sett Grønner, men ...

Ingen har vært særlige gode som OM, heller ikke Mjelde. Hører alltid det ropes om å gi unggutter flere sjanser, helt ok å la Haugen få spille der.

Skulle gjerne sett Kvelle ut for Barmen, men det kan vel være at Skarsfjord vil spare Barmen litt også? Greit å unngå at unggutter får for mye belastning, faren for belastningsmessige skader er større i ung alder.

KødderDuMedMeg

Haugen er sjeldent god når resten av laget sliter, dette skjer litt for ofte. Ville heller sett nordkvelle i sin favoritt posisjon, og fått barmen inn defensivt

roaldinho

Haugen har tross alt skapt en av de få sjansene Brann har laget. Austin med skudd også dette frisparket nettopp er greie sjanser. Er ikke der oppe det ligger, men forsvaret og midtbanen som ikke klarer å være med å løfte spillet. Hadde ikke blitt flere sjanser med Mjelde på banen, rett og slett fordi Aalesund styrer spillet, og Mjelde er ikke en fyr som kan styre spillet og endre det som skjer akkurat nå.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Sindre32

Quote from: Kjell249 on May 20, 2012, 17:32:13 PM
Av det jeg har sett har Haugen vært særs middelmådig... Men det er det også flere som har vært.



Omtrent som Mjelde, altså?

roaldinho

Quote from: KødderDuMedMeg on May 20, 2012, 17:34:00 PM
Haugen er sjeldent god når resten av laget sliter, dette skjer litt for ofte. Ville heller sett nordkvelle i sin favoritt posisjon, og fått barmen inn defensivt
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Erlend

Er det ikke Nordkvelle som taper duell mot Post i forkant av målet? Skarsfjord må jo skjønne at han enten må ha Barmen på banen for å duellere mot ham i luften eller be en av stopperne om å følge ham

aso008

Kommentator: Sitter ikke pasninger helt.. Tidenes understatement.
Synes det er på tide å bytte ut OM rollen med en spiss til som kan hjelpe Ojo med å stå i offside for å nevne noe

KødderDuMedMeg

Quote from: roaldinho on May 20, 2012, 17:36:06 PM
Quote from: KødderDuMedMeg on May 20, 2012, 17:34:00 PM
Haugen er sjeldent god når resten av laget sliter, dette skjer litt for ofte. Ville heller sett nordkvelle i sin favoritt posisjon, og fått barmen inn defensivt


Det jeg mente var at jeg heller ville sett kvelle i den offensive rollen istedenfor Mjelde. Syns det er helt greit at haugen starter.

Syns for øvrig at dommer blåser utrolig mange litt billige frispark, samtidig som flere brann spillere kløner det til gang på gang.

Sindre32

Quote from: aso008 on May 20, 2012, 17:38:13 PM
Kommentator: Sitter ikke pasninger helt.. Tidenes understatement.
Synes det er på tide å bytte ut OM rollen med en spiss til som kan hjelpe Ojo med å stå i offside for å nevne noe


Kanskje, men hvilken av backup-spissene våre tenkte du å sette inn?

KødderDuMedMeg

Quote from: Erlend on May 20, 2012, 17:38:07 PM
Er det ikke Nordkvelle som taper duell mot Post i forkant av målet? Skarsfjord må jo skjønne at han enten må ha Barmen på banen for å duellere mot ham i luften eller be en av stopperne om å følge ham


Tror det var Jonsson, men uansett hvem, så skal det vel litt til å ta den mannen i luften gang på gang. Det er jo Grorud som må støte etterpå.

roaldinho

Quote from: KødderDuMedMeg on May 20, 2012, 17:39:26 PM
Quote from: roaldinho on May 20, 2012, 17:36:06 PM
Quote from: KødderDuMedMeg on May 20, 2012, 17:34:00 PM
Haugen er sjeldent god når resten av laget sliter, dette skjer litt for ofte. Ville heller sett nordkvelle i sin favoritt posisjon, og fått barmen inn defensivt


Det jeg mente var at jeg heller ville sett kvelle i den offensive rollen istedenfor Mjelde. Syns det er helt greit at haugen starter.

Syns for øvrig at dommer blåser utrolig mange litt billige frispark, samtidig som flere brann spillere kløner det til gang på gang.


Da missforsto jeg deg. Vet ikke om det hadde gjort det bedre, men mulig Haugen hadde gjort det bedre på midtbanen.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

GKH


bernu

Quote from: Sindre32 on May 20, 2012, 17:33:27 PM
Quote from: bernu on May 20, 2012, 17:27:02 PM
Skandaleuttak av Skarsfjord.
Jeg skjønner ikke vitsen i å rokkere på en 11'er som har selvtillit og funker.
Ikke gjør det før de eventuelt har begynt å tape og forandringer må gjøres uansett.

Disse tre byttene her blir bare latterlig Skars......


Litt i overkant å kalle det en skandale. Zsolt har ikke vært noen bauta i år han heller, og har spilt samtlige kamper. Tett kampprogram, kan være greit å spare Zsolt. Skulle gjerne heller sett Grønner, men ...

Ingen har vært særlige gode som OM, heller ikke Mjelde. Hører alltid det ropes om å gi unggutter flere sjanser, helt ok å la Haugen få spille der.

Skulle gjerne sett Kvelle ut for Barmen, men det kan vel være at Skarsfjord vil spare Barmen litt også? Greit å unngå at unggutter får for mye belastning, faren for belastningsmessige skader er større i ung alder.


Hvorfor bytte i det hele tatt ??
Det laget som slo Lillestrøm og Sogndal funket plutselig på en annen måte enn tidligere kamper.
De prøvde å spille fotball, vant og hadde selvtillit.
Zolt var mye bedre med kapteinen ved sin side.
Mjelde scoret mål som OM. Det gjør ingen andre.

Jeg skjønner meg ikke på norske trenere og spillere. De må da for faen klare å spille 2 kamper i uka!!
Ihvertfall så tidlig i sesongen.
Andre ligaer spiller dobbelt så mange kamper og har veldig ofte en ren første 11'er.

Jeg syns Skars bommer totalt her, og det ses på spillet også.
Tilbake til møkkaspill.
HANSA - Z

thesevs

Hvor mange brudd fikk vi i mot oss i løpet av 1.omgangen?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Hatleking


krakra


Sindre32

Quote from: bernu on May 20, 2012, 17:44:08 PM
Quote from: Sindre32 on May 20, 2012, 17:33:27 PM
Quote from: bernu on May 20, 2012, 17:27:02 PM
Skandaleuttak av Skarsfjord.
Jeg skjønner ikke vitsen i å rokkere på en 11'er som har selvtillit og funker.
Ikke gjør det før de eventuelt har begynt å tape og forandringer må gjøres uansett.

Disse tre byttene her blir bare latterlig Skars......


Litt i overkant å kalle det en skandale. Zsolt har ikke vært noen bauta i år han heller, og har spilt samtlige kamper. Tett kampprogram, kan være greit å spare Zsolt. Skulle gjerne heller sett Grønner, men ...

Ingen har vært særlige gode som OM, heller ikke Mjelde. Hører alltid det ropes om å gi unggutter flere sjanser, helt ok å la Haugen få spille der.

Skulle gjerne sett Kvelle ut for Barmen, men det kan vel være at Skarsfjord vil spare Barmen litt også? Greit å unngå at unggutter får for mye belastning, faren for belastningsmessige skader er større i ung alder.


Hvorfor bytte i det hele tatt ??
Det laget som slo Lillestrøm og Sogndal funket plutselig på en annen måte enn tidligere kamper.
De prøvde å spille fotball, vant og hadde selvtillit.
Zolt var mye bedre med kapteinen ved sin side.
Mjelde scoret mål som OM. Det gjør ingen andre.

Jeg skjønner meg ikke på norske trenere og spillere. De må da for faen klare å spille 2 kamper i uka!!
Ihvertfall så tidlig i sesongen.
Andre ligaer spiller dobbelt så mange kamper og har veldig ofte en ren første 11'er.

Jeg syns Skars bommer totalt her, og det ses på spillet også.
Tilbake til møkkaspill.


Fordi vi har hatt et tøft kampprogram, og har kamp igjen på onsdag.

krakra

Herlighet. For noen fitter vi er hvis dette er et tpft kampprogram

Sindre32

Quote from: krakra on May 20, 2012, 17:46:35 PM
Var dt virkelig en filming fra Askar?


Nei. Han skled, og prøvde å kompensere med å sende avgårde en pasning med hånda. Handsen han fikk kort for.

roaldinho

Quote from: krakra on May 20, 2012, 17:46:35 PM
Var dt virkelig en filming fra Askar?


Veldig strengt. Han skled, og holdt oppe hånden for å vise at det ikke var filming. Latterlig av dommeren.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

GKH

Quote from: krakra on May 20, 2012, 17:46:35 PM
Var dt virkelig en filming fra Askar?


Filming var det ikke, men han sklei i det han skulle skyte og slo ballen vekk under seg med hånden.

SK

Quote from: Sindre32 on May 20, 2012, 17:47:04 PM
Quote from: bernu on May 20, 2012, 17:44:08 PM
Quote from: Sindre32 on May 20, 2012, 17:33:27 PM
Quote from: bernu on May 20, 2012, 17:27:02 PM
Skandaleuttak av Skarsfjord.
Jeg skjønner ikke vitsen i å rokkere på en 11'er som har selvtillit og funker.
Ikke gjør det før de eventuelt har begynt å tape og forandringer må gjøres uansett.

Disse tre byttene her blir bare latterlig Skars......


Litt i overkant å kalle det en skandale. Zsolt har ikke vært noen bauta i år han heller, og har spilt samtlige kamper. Tett kampprogram, kan være greit å spare Zsolt. Skulle gjerne heller sett Grønner, men ...

Ingen har vært særlige gode som OM, heller ikke Mjelde. Hører alltid det ropes om å gi unggutter flere sjanser, helt ok å la Haugen få spille der.

Skulle gjerne sett Kvelle ut for Barmen, men det kan vel være at Skarsfjord vil spare Barmen litt også? Greit å unngå at unggutter får for mye belastning, faren for belastningsmessige skader er større i ung alder.


Hvorfor bytte i det hele tatt ??
Det laget som slo Lillestrøm og Sogndal funket plutselig på en annen måte enn tidligere kamper.
De prøvde å spille fotball, vant og hadde selvtillit.
Zolt var mye bedre med kapteinen ved sin side.
Mjelde scoret mål som OM. Det gjør ingen andre.

Jeg skjønner meg ikke på norske trenere og spillere. De må da for faen klare å spille 2 kamper i uka!!
Ihvertfall så tidlig i sesongen.
Andre ligaer spiller dobbelt så mange kamper og har veldig ofte en ren første 11'er.

Jeg syns Skars bommer totalt her, og det ses på spillet også.
Tilbake til møkkaspill.


Fordi vi har hatt et tøft kampprogram, og har kamp igjen på onsdag.


Kanskje vi bare skulle stått over kampen fordi programmet er så tøft?
Hvis man skal bytte på laget av en slik grunn, bør man i det minste gjøre det på en smartere måte enn å svekke et forsvar som endelig hadde begynt å få det til.



nero

Lions led by donkeys.

psv-hasund

Jeg skjønner ikke hvorfor Skarsfjord fortsetter Ã¥ spille 10 mot 11 sÃ¥ lenge. Er det noen som har sett Haugen?  Inn med Mjelde eller Barmen.

roaldinho

Uansett så skled han og det var ikke en situasjon som ødela noe som helst. Det var tross alt i Aafk sin 16-meter og det er unødvendig å gi gult kort selv om han bruker hånden. Det var heller ikke med vilje, så dette var strengt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Sindre32

Quote from: krakra on May 20, 2012, 17:48:00 PM
Herlighet. For noen fitter vi er hvis dette er et tpft kampprogram


Tja. På onsdag har vi hatt 6 kamper på 16 dager. Det kan være greit å rullere litt.

KødderDuMedMeg

Vi kan jo tenke på at vi var relativt elendig i første omgang mot Sogndal også, ikke det at jeg har tro på at vi skal score 5 i andre


aso008


OmOssSjølOgHansaøl

Barmen og Mjelde inn for henholdsvis Nordkvelle og Haugen vil sannsynligvis være en klar forbedring. Men det er egentlig få som har gjort noen særlig god figur i førsteomgang.

Først og fremst bør kanskje noen vekke Austin. Nok en gang gjør han en svak figur mot Aalesund. Er det Barrantes som psyker ham ut, eller hva ...?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Sindre32

Quote from: roaldinho on May 20, 2012, 17:50:32 PM
Uansett så skled han og det var ikke en situasjon som ødela noe som helst. Det var tross alt i Aafk sin 16-meter og det er unødvendig å gi gult kort selv om han bruker hånden. Det var heller ikke med vilje, så dette var strengt.


Handsen var ikke en naturlig bevegelse forårsaket av fallet, han brukte hånden aktivt for å slå ballen under seg. Helt greit gult kort.


aleksanderhjelleseth

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on May 20, 2012, 17:52:30 PM
Barmen og Mjelde inn for henholdsvis Nordkvelle og Haugen vil sannsynligvis være en klar forbedring. Men det er egentlig få som har gjort noen særlig god figur i førsteomgang.

Først og fremst bør kanskje noen vekke Austin. Nok en gang gjør han en svak figur mot Aalesund. Er det Barrantes som psyker ham ut, eller hva ...?


psyker han ut med den elendige permanenten sin.

GKH

Quote from: roaldinho on May 20, 2012, 17:50:32 PM
Uansett så skled han og det var ikke en situasjon som ødela noe som helst. Det var tross alt i Aafk sin 16-meter og det er unødvendig å gi gult kort selv om han bruker hånden. Det var heller ikke med vilje, så dette var strengt.


Har selvfølgelig ikke sett situasjonen flere ganger, men jeg synes det var helt klart at han slo ballen videre med vilje.

Klaus_Brann

Det saa ut som en viljehands det, Askar protesterte jo knapt heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Sindre32

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on May 20, 2012, 17:52:30 PM
Barmen og Mjelde inn for henholdsvis Nordkvelle og Haugen vil sannsynligvis være en klar forbedring. Men det er egentlig få som har gjort noen særlig god figur i førsteomgang.

Først og fremst bør kanskje noen vekke Austin. Nok en gang gjør han en svak figur mot Aalesund. Er det Barrantes som psyker ham ut, eller hva ...?


Vi taper en del duellstyrke med Nordkvelle og Haugen på midten, bør gjøres noe ja.

roaldinho

Quote from: GKH on May 20, 2012, 17:54:24 PM
Quote from: roaldinho on May 20, 2012, 17:50:32 PM
Uansett så skled han og det var ikke en situasjon som ødela noe som helst. Det var tross alt i Aafk sin 16-meter og det er unødvendig å gi gult kort selv om han bruker hånden. Det var heller ikke med vilje, så dette var strengt.


Han selvfølgelig ikke sett situasjonen flere ganger, men jeg synes det var helt klart at han slo ballen videre med vilje.


Mulig det er meg som tar feil og du og de andre som mener det var greit har rett. En ting jeg kom på er at han ikke klaget på det kortet, og det ville han vel gjort om det var feil.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

aleksanderhjelleseth

Skars er ikke akkurat lynkjapp med byttene, men vi får se handling i 70-80min, og da legger vi press på åfk de siste 5.

Sindre32

Quote from: krakra on May 20, 2012, 17:53:48 PM


Forsåvidt enig, ville heller sett Grønner der da jeg heller ikke er Groruds største fan.

eivhelle

En av årets dårligeste førsteomganger. Og en dommer som gir kort for bagateller. Det eneste klare kortet var det Barrantes fikk. Kortet til Askar var en vits.

Her må det mye skjerping til i andre omgang hvis det skal være håp om poeng. Vi får håpe at vi får beholde alle mann og at ikke Austin eller Askar er uheldige og sklir en gang til i løpet av kampen.

aleksanderhjelleseth

Quote from: eivhelle on May 20, 2012, 17:57:00 PM
En av årets dårligeste førsteomganger. Og en dommer som gir kort for bagateller. Det eneste klare kortet var det Barrantes fikk. Kortet til Askar var en vits.

Her må det mye skjerping til i andre omgang hvis det skal være håp om poeng. Vi får håpe at vi får beholde alle mann og at ikke Austin eller Askar er uheldige og sklir en gang til i løpet av kampen.


Støtter denne, dommeren er alt for lett på avtrekkeren, patetisk.

krakra

Jeg ville sett Zsolt. Han er en stopper for pokker og har ikke spilt noen av cjpkampene

eivhelle

Quote from: brann89 on May 20, 2012, 17:55:01 PM
Quote from: krakra on May 20, 2012, 17:46:35 PM
Var dt virkelig en filming fra Askar?

Jeg vil heller si at han prøvde å unngå å falle oppå ballen. Hvis han ville unngå overgang for Aafk kunne han bare ha lagt seg oppå ballen.

Huff

Quote from: psv-hasund on May 20, 2012, 17:50:21 PM
Jeg skjønner ikke hvorfor Skarsfjord fortsetter Ã¥ spille 10 mot 11 sÃ¥ lenge. Er det noen som har sett Haugen?  Inn med Mjelde eller Barmen.

kabelmann

Quote from: roaldinho on May 20, 2012, 17:50:32 PMDet var heller ikke med vilje, så dette var strengt.


Jo, det var definitivt med vilje.

Noe helt annet, jeg er drittlei offsideOjo. Han må faen meg skjerpe seg.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up