• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

nero

Hadde håpet på en pressekonferanse i dag. Kanskje litt tidlig ennå.. :)
Lions led by donkeys.

Gulløl

Fant dette på et svensk fotball forum:

Namn: Fedel
Sänt: 2013-12-01 17:41
Har någon hört om enkäten som MFF´s ledning skall ha cirkulerat bland ledarna i klubben. Det var visst en utvärdering om Norling som fokuserade på brister. Enligt uppgift gick han rakt in och sa upp sig när han själv fick se den.

Ingen aning om detta bara är en groda men om det är sant så har ledningen väldigt mycket att lära om hur man utvärderar personal.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Ikke rart han vil gå til en klubb som er verdensmestere på vurderinger da. her er vurderingene ferdige lenge før resultatene er klare
"og der snubler Sæternes igjen"

kabelmann

Her tas vurderingene når vi leder 3-1 borte mot VIF. Når vi har tapt 4-3 er vurderingene allerede unnagjort og alt er bare fryd og gammen. Må jo være en treners våte drøm!
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

tsrqpo

Pamer virker fremdeles sikker.
Fra twitter på spørsmål om det blir og når det blir Norling signering:

Anders Pamer ‏@Pamerotti 47 m
@GeirTHaukaas Dato usikkert. Denne uken.

Lasaron

Det var litt betryggende. Kjenner meg litt nervøs. Grunnen til at de venter er vel fordi de har en idé om at ny trener og ny sportssjef må presenteres ilag, og at de to må ha snakket litt sammen først.
Tren på langskudd

dokken

Lesestoff i ventetiden, fra en av dem som følger MFF tettest. Synes det var litt oppklarende, men er samtidig enda mer spent på hvordan Norling-sportssjefkomboen blir.

http://www.expressen.se/kvp/sport/kronikorer/mattias-larsson/larsson-norling-tar-ratt-beslut-att-lamna/

Gulløl

Rlikard Norling kommer nok ikke til Brann uten at han får stor innflytelse på hvem som blir sportssjef. Sannsynlig er Norling sin overgang så godt som klar men at han ikke signerer for Brann før hans ønske til sportssjef også er klar til å signere. Så forhandlinger med en sportssjef kan holde på utover i denne uken og går det i orden blir de nok presentert samtidig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lidenskapen

Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

pidre

Quote from: Gulløl on December 02, 2013, 12:19:53 PM
Rlikard Norling kommer nok ikke til Brann uten at han får stor innflytelse på hvem som blir sportssjef. Sannsynlig er Norling sin overgang så godt som klar men at han ikke signerer for Brann før hans ønske til sportssjef også er klar til å signere. Så forhandlinger med en sportssjef kan holde på utover i denne uken og går det i orden blir de nok presentert samtidig.


I så fall faller jo kronargumentet for sportssjef-fansen, nemleg kontinuitet uavhengig av trener.
Saludar a los monos!

dudo

Enkelte kameler er verdt å svelge.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Danny

Fant et videointervju med Norling http://www.expressen.se/kvp/sport/rikard-norling-sager-upp-sig-fran-malmo/

Se hvordan han reagerer når han får spørsmål om Brann etter 3:15. En trenger ikke være ekspert på kroppsspråk for å skjønne at det er mer en "spekulasjoner" mellom han og Brann. Han anstrenger seg for å gjøre et ryddig brudd med sin arbeidsgiver.

Brannfan23

Ikke for å provosere men hvorfor skal Norling velge Brann i det hele tatt? Brann er jo en miniputt i forhold til Malmø, ang med trofe'er. Sånn som jeg ser det så tror jeg ikke han kommer til Brann. Havner vel sikkert i en bedre liga enn jojo ligaen vi har her. Hadde Brann vært bedre rustet som i 2007\begynnelsen av 2008 så er sjansen større.

Gulløl

December 02, 2013, 14:00:57 PM #2713 Last Edit: December 02, 2013, 14:04:00 PM by Gulløl
Hvordan blir det når en filosof(Norling) møter en annen filosof(Soko) ?? Klippekort og kapteinsbind  ;)
http://www.youtube.com/watch?v=VunSmBx9C4A

Elles gleder jeg meg gyselig til når Davy Watne skal intervjue Norling ? Hurtig og kjapt intervju ? Glem det  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=IT0HKjB7zW0
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jepphepp

Quote from: Brannfan23 on December 02, 2013, 13:47:40 PM
Ikke for å provosere men hvorfor skal Norling velge Brann i det hele tatt? Brann er jo en miniputt i forhold til Malmø, ang med trofe'er. Sånn som jeg ser det så tror jeg ikke han kommer til Brann. Havner vel sikkert i en bedre liga enn jojo ligaen vi har her. Hadde Brann vært bedre rustet som i 2007\begynnelsen av 2008 så er sjansen større.


Leste her inne ett sted at han tjente rundt 1 million SEK i Malmø, i Brann kan han sikkert forvente rundt 3 millioner NOK. (Var vel rundt der Skars tjente)

Han vil ikke trene noen andre svenske klubber, ifølge ham selv. I Danmark vet jeg ikke om noen ledige klubber som kunne vært interessante.

Og hvis han skal utenfor Skandinavia så tror jeg han blir nødt til å ha mer å vise til i Europa cupene.

I Brann vil han antageligvis få handlerom til å hente ett par spillere også, samtidig som vi etterhvert har fått ett ganske ålreit "ungdomsakademi".
- Mitt mål er å slippe inn null mål. Det blir vanskelig, men det er mitt mål. (Piotr Leciejewski 2014)

dokken

Skjønner skepsisen, men må si at alt tyder på at dette blir virkelighet nå.

Synes også det er utrolig at Norling vraker svensk seriemester og CL-kval til fordel for et middels norsk lag. Pengene betyr nok litt (utrolig lave lønninger for trenere i Sverige). Og så er han kanskje en type som liker å bygge opp ting, for så å gi seg på topp.

Uansett motivasjon: Dette blir gøy!

Nixon

Jeg er uenig i premisset om at vi er en miniputt i forhold til Malmø. Så jeg syns ikke det er rart at vi skal være attraktive for en svensk trener.
Rød makt på Hansa

Sindre32

Quote from: Nixon on December 02, 2013, 14:11:51 PM
Jeg er uenig i premisset om at vi er en miniputt i forhold til Malmø. Så jeg syns ikke det er rart at vi skal være attraktive for en svensk trener.


Miniputt er vi nok ikke. Vi er likevel mindre. Uansett er jo hans ambisjoner å bygge CV, noe det bør være for alle karrieremenn. Der er vi neppe lite attraktive, da han ønsker å lede flere lag til suksess for å se mest mulig imponerende ut. Det eneste spørsmålet slik sett blir om han gjennom samtaler med klubben får inntrykk av at det er mulig.

Opp/ned kvalitetsmessig oosv. er irrelevant i den sammenheng. Mannen har trolig store ambisjoner, dersom det stemmer mellom ham og Brann er det liten grunn til å tro at han ikke skal komme.

Brannfan23

Jeg  håper jeg tar feil selvsagt. Men får vi en nyhet i uken der det står at Norling velger en klubb i Belgia eller Sveits da er det ikke så vanskelig å forstå fyren hvorfor han velger å dra dit. Og vi må muligens akseptere Sandstø hyllen fordi kan godt hende vi ikke fortjener noe bedre akkurat nå. Men dette er bare ville spekulasjoner fra min side.

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on December 02, 2013, 13:47:40 PM
Ikke for å provosere men hvorfor skal Norling velge Brann i det hele tatt? Brann er jo en miniputt i forhold til Malmø, ang med trofe'er.


Enig i spørsmålet, men uenig i argumentet. Brann er en miniputt også i forhold til Fredrikstad og Odd når det kommer til troféer...
Legg ned hele klubben!

Gepard

HVORFOR i gamperæven kom det ikke en pressekonf i dag ? Om de liksom skulle være enige, slikt Bt har predikert, så hadde man vel kunnet offentligjøre dette i dag allerede ?

Er man ikke enige, har jeg ingen tro på dette her...

Her gjelder det å anti-jinxe mest mulig ........

Gepard

Pamer medler på Twitter at ingenting skjer i dag.

Ghaaaahk ! Ulidelig

pidre

Saludar a los monos!

nero

Quote from: Gepard on December 02, 2013, 16:07:41 PM
Pamer medler på Twitter at ingenting skjer i dag.

Ghaaaahk ! Ulidelig

Noen begrunnelse?

Håper at de bare venter på sportssjefens signatur, og at Norling alt er i boks...
Lions led by donkeys.

M.I.P

Quote from: Gepard on December 02, 2013, 16:07:41 PM
Pamer medler på Twitter at ingenting skjer i dag.

Ghaaaahk ! Ulidelig


Traff R.B.H for 30 min siden, sa til han at jeg ventet i spenning på hvem som ble ny trener, da svarte han at jeg ville få svar på det i morgen, jeg spurte om han tullet med meg, men det sa han at han ikke gjorde.

Sa også at jeg hadde store forhåpninger på at det skulle bli Norling, det ville han ikke bekrefte, men jeg kunne glede meg til i morgen, ut i fra smilet så tolker jeg det som at det blir Norling.

Ser at det er noen som spekulerer i at han ikke vill bli trener, men fungere mer som en manager, tror nok det ville være en vell så god løsning, men samme f.. så er jeg overlykkelig om vi klarer og få han til Brann.


Heispassasjer

Quote from: M.I.P on December 02, 2013, 16:25:05 PM
Quote from: Gepard on December 02, 2013, 16:07:41 PM
Pamer medler på Twitter at ingenting skjer i dag.

Ghaaaahk ! Ulidelig


Traff R.B.H for 30 min siden, sa til han at jeg ventet i spenning på hvem som ble ny trener, da svarte han at jeg ville få svar på det i morgen, jeg spurte om han tullet med meg, men det sa han at han ikke gjorde.

Sa også at jeg hadde store forhåpninger på at det skulle bli Norling, det ville han ikke bekrefte, men jeg kunne glede meg til i morgen, ut i fra smilet så tolker jeg det som at det blir Norling.

Ser at det er noen som spekulerer i at han ikke vill bli trener, men fungere mer som en manager, tror nok det ville være en vell så god løsning, men samme f.. så er jeg overlykkelig om vi klarer og få han til Brann.




Ok. Seriøst dette her? Hvor traff du han? På juleshopping?


aleksanderhjelleseth

Fin info du kom med der M.I.P-
Dette går i boks. Og til dere som skriver at Brann ikke er en attraktiv klubb å trene, så mener eg det er helt feil.
Det er så mye gevinst, det kan jo nesten bare gå bedre en hva det har gjort de siste årene. Brann er i en god økonomisk posisjon nå, iforhold til noen en del andre TL lag, og vi kan faktisk satse litt. EN stk kvalitetstrener samt noen gode signeringer, skal ikke mer til. Og da har du 17000 på tribunene og god stemning hele veien til banken. Eller så får en sparken. Poengen mitt er at Brann er absolutt en av de mest spennende klubbene å trene i Norden, det er vell derfor han kommer.

Nixon

Quote from: Heispassasjer on December 02, 2013, 16:28:51 PM
Quote from: M.I.P on December 02, 2013, 16:25:05 PM
Quote from: Gepard on December 02, 2013, 16:07:41 PM
Pamer medler på Twitter at ingenting skjer i dag.

Ghaaaahk ! Ulidelig


Traff R.B.H for 30 min siden, sa til han at jeg ventet i spenning på hvem som ble ny trener, da svarte han at jeg ville få svar på det i morgen, jeg spurte om han tullet med meg, men det sa han at han ikke gjorde.

Sa også at jeg hadde store forhåpninger på at det skulle bli Norling, det ville han ikke bekrefte, men jeg kunne glede meg til i morgen, ut i fra smilet så tolker jeg det som at det blir Norling.

Ser at det er noen som spekulerer i at han ikke vill bli trener, men fungere mer som en manager, tror nok det ville være en vell så god løsning, men samme f.. så er jeg overlykkelig om vi klarer og få han til Brann.




Ok. Seriøst dette her? Hvor traff du han? På juleshopping?


Ja, det lurer jeg også på. Men husk at selv Fantomet av og til går ut blant vanlige folk!:)
Rød makt på Hansa

aleksanderhjelleseth

Eg har nesten vært uvell på jobb idag, eg har gått å tenkt, ventet og håpet på en bekreftelse, og da tar eg den infoen eg kan få, takk MIP, holder nesten pusten til i morgen...

krøvel vellevold

December 02, 2013, 16:43:55 PM #2730 Last Edit: December 02, 2013, 16:46:39 PM by krøvel vellevold
Quote from: M.I.P on December 02, 2013, 16:25:05 PM
Quote from: Gepard on December 02, 2013, 16:07:41 PM
Pamer medler på Twitter at ingenting skjer i dag.

Ghaaaahk ! Ulidelig


Traff R.B.H for 30 min siden, sa til han at jeg ventet i spenning på hvem som ble ny trener, da svarte han at jeg ville få svar på det i morgen, jeg spurte om han tullet med meg, men det sa han at han ikke gjorde.

Sa også at jeg hadde store forhåpninger på at det skulle bli Norling, det ville han ikke bekrefte, men jeg kunne glede meg til i morgen, ut i fra smilet så tolker jeg det som at det blir Norling.





Selvsagt smilte han. Han er vel kjempefornøyd uansett hvem det blir. Det er jo tross alt han som har valgt ham...

Ser for meg pressekonfen i morgen:

"Ja folkens... Det har vært mange skråsikre spekulasjonar - spesielt fra BT i det siste, men eg kan si dåkkar at det enno ikkje e nåkken som har fått rett. Men eg tror ikkje dåkkar blir skuffet når eg fortellar kem så står bak gardinen her og lurar. Der står nemlig han som tar over som ny trenar fra i dag av. Men først må eg minne om at det blir salg av partoutkort direkte etter pressekonferansen e slutt. Og då e det en glede for meg å presentere Arne Sandstø!"

Eller:

"Ja folkens... Då kan eg endelig fortelle kem så e den nye trenaren vår. Han står bak gardinen her. Eg kan si nåkken ord om han først, sånn at dåkkar kan jitte kem det e. Han e svensk og har blant an't vært trenar for flere klubbar i Sverige, han har en lang trenarkarriére bak seg, mange vil nok nikke gjenkjennende - i hvert fall fra bildar i BT og BA når eg no presenterar... Kalle Bjørklund!!!"
Legg ned hele klubben!

dokken

Har også fått info som gjør at jeg er meget optimistisk akkurat nå. Morgendagen er visstnok Dagen. Kan ikke si så mye mer, men det kommer nok en pressemelding på brann.no tidlig i morgen.

M.I.P

Quote from: Nixon on December 02, 2013, 16:37:30 PM
Quote from: Heispassasjer on December 02, 2013, 16:28:51 PM
Quote from: M.I.P on December 02, 2013, 16:25:05 PM
Quote from: Gepard on December 02, 2013, 16:07:41 PM
Pamer medler på Twitter at ingenting skjer i dag.

Ghaaaahk ! Ulidelig


Traff R.B.H for 30 min siden, sa til han at jeg ventet i spenning på hvem som ble ny trener, da svarte han at jeg ville få svar på det i morgen, jeg spurte om han tullet med meg, men det sa han at han ikke gjorde.

Sa også at jeg hadde store forhåpninger på at det skulle bli Norling, det ville han ikke bekrefte, men jeg kunne glede meg til i morgen, ut i fra smilet så tolker jeg det som at det blir Norling.

Ser at det er noen som spekulerer i at han ikke vill bli trener, men fungere mer som en manager, tror nok det ville være en vell så god løsning, men samme f.. så er jeg overlykkelig om vi klarer og få han til Brann.




Ok. Seriøst dette her? Hvor traff du han? På juleshopping?


Ja, det lurer jeg også på. Men husk at selv Fantomet av og til går ut blant vanlige folk!:)


Jeg bor for tiden hos min søster i Morvik, og på vei hjem fra vestkanten stoppet jeg ved Tertnes fotballbane for og fylle diesel, og få meg noe og bite i på bensinstasjonen, da jeg sto og ventet på min hamburger kom Roald inn.

Kan tro hva dere vill, men jeg har ingen glede av og bløffe om dette, som sagt så fikk jeg ikke info om hvem det blir, bare at det blir klarert i morgen.

fineste drakten er 1995

December 02, 2013, 17:02:31 PM #2733 Last Edit: December 02, 2013, 17:04:52 PM by fineste drakten er 1995
Klarert i morgen? Det vil si at det ikke er klart i dag. Altså kan det komme en avklaring i morgen ala "Det blir ikke Norling."

Brukte Geniet dette ordet?

Nixon

Quote from: dokken on December 02, 2013, 16:44:33 PMHar også fått info som gjør at jeg er meget optimistisk akkurat nå. Morgendagen er visstnok Dagen. Kan ikke si så mye mer, men det kommer nok en pressemelding på brann.no tidlig i morgen.


Det har vært snakk om tirsdag helt fra nyheten sprakk i forrige uke. Så det er all grunn til å glede seg til i morgen!:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on December 02, 2013, 17:03:02 PM
Quote from: dokken on December 02, 2013, 16:44:33 PMHar også fått info som gjør at jeg er meget optimistisk akkurat nå. Morgendagen er visstnok Dagen. Kan ikke si så mye mer, men det kommer nok en pressemelding på brann.no tidlig i morgen.


Det har vært snakk om tirsdag helt fra nyheten sprakk i forrige uke. Så det er all grunn til å glede seg til i morgen!:)


Super Tuesday!
Legg ned hele klubben!

M.I.P

Quote from: fineste drakten er 1995 on December 02, 2013, 17:02:31 PM
Klarert i morgen? Det vil si at det ikke er klart i dag. Altså kan det komme en avklaring i morgen ala "Det blir ikke Norling."

Brukte Geniet dette ordet?



Roald sa jeg ville få vite hvem det blir i morgen, beklager at jeg skrev slik at det kunne tolkes annerledes.

tsrqpo

Har ikkje disse bloggerene med store penner hørt noen rykter fra sine kontakter i sportsverden?

haak

Anders Pamer på Twitter: "Jeg rømmer landet"
Håper han skal på ferie....

dudo

Quote from: haak on December 02, 2013, 17:29:12 PM
Anders Pamer på Twitter: "Jeg rømmer landet"
Håper han skal på ferie....


Under er det en som svarer at Norling er godt innlosjert på scandic Bergen City ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

fineste drakten er 1995

Skal nok ikke på ferie denne uken.

Gepard

De der tweetene til Pamer er ekstremt paranoia fremkallende. Rømme landet ? = tatt feil ?

Er så mye rykter og påstander nå at det er til å få fnatt av.

Men gu kor gøy da  ;)

krakra

Eventuelt skal han på en sak i utlandet, og skriver "rømmer" på kødd.

Jeg tror nok Pamer nyter oppmerksomheten litt:)

Lidenskapen

Han er visst innlosjert på hotell ja, eller ikke!! Haha, skikkelig deilig at det koker rundt Brann igjen!!
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

fineste drakten er 1995


[/quote]

Under er det en som svarer at Norling er godt innlosjert på scandic Bergen City ...
[/quote]

Har fått dette bekreftet.

Heispassasjer

Quote from: fineste drakten er 1995 on December 02, 2013, 18:03:57 PM



Under er det en som svarer at Norling er godt innlosjert på scandic Bergen City ...
[/quote]

Har fått dette bekreftet.
[/quote]

Hadde vært jævla vittig hvis Brannfansen var som Beliebersene og politiet måtte sette opp sperregjerder utenfor Scandic, mens Norling sto og vinket fra vinduet i blitsregnet fra hundrevis av supportere ;D ;D

KenHasle


Har fått dette bekreftet.
[/quote]

Ja men si mer da mann, hvem har bekreftet det?

Belfort

Quote from: KenHasle on December 02, 2013, 18:13:18 PM

Har fått dette bekreftet.


Ja men si mer da mann, hvem har bekreftet det?
[/quote]

Han har sikkert ringt resepsjonen på scandic og spurt etter Mr Norling

Belfort

Siste fra Pamer: "han er definitivt ikke i Bergen"

Gulløl

Har hørt at han svensken som jobber i resepsjonen på Scandic er en skikkelig skøyer og utgir seg for å være Mr Norling  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up