• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Super Hasund

Quote from: dr_cyanid on November 27, 2013, 19:39:39 PM
Som en kuriositet kan det nevnes at Nordling er kjent for å være en språkkunstner.

http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/ordmolnet-avslojar-norling/

Kanskje hans poesi kan overgå Aabrekks legendariske fugledikt. Kjenner jeg har savnet en poet på sidelinjen


Var ikke Eggen språkdyktig?

Kanskje vi får den svenske Eggen........
La Folket Synge

*Feltz*

Klaus_Brann

Quote from: actanon on November 27, 2013, 19:10:37 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2013, 18:53:21 PM
Utrolig spennende, og en kandidat nesten ingen her inne hadde troen på at Brann kom til å prøve seg på, eller i det hele tatt finne.
BA skriver;

Roald Bruun-Hanssen var på reise til København forrige torsdag. Derfra er veien kort til Malmö.

Så er det store spørsmålet om han var der i vårt ærend, eller om det var som mulig statist til den tredje sesongen av Broen...


Hvor står det?


Bla et par sider tilbake i denne tråden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


brann89

Dette blir berre mer og mer spennende. Fallhøgden nå vil bli stor vist dette ikje blir reelt.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

1908


1908

November 27, 2013, 20:38:26 PM #2505 Last Edit: November 27, 2013, 20:43:05 PM by 1908
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/En-popular-trener-405446_1.snd

Enda mer fra BT..

Skulle jo nesten tro mannen var klar for Brann...

Nixon

10 saker på bt.no om saken hvis jeg ikke teller feil. Jeg har aldri sett et slikt omfang på et slikt "rykte".
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on November 27, 2013, 20:58:33 PM
10 saker på bt.no om saken hvis jeg ikke teller feil. Jeg har aldri sett et slikt omfang på et slikt "rykte".


Høytflyvende! Blir årets kræsj ænd børn om det her går i vasken.
Gå av.

nero

Quote from: Nixon on November 27, 2013, 20:58:33 PM
10 saker på bt.no om saken hvis jeg ikke teller feil. Jeg har aldri sett et slikt omfang på et slikt "rykte".

Ja, BT må nesten ha minst et muntlig utsagn om at mannen har sagt ja, ellers er det helt umulig å forsvare denne massive dekningen. Det tyder igjen på at Roaldo i det minste har fått en "gentleman's agreement" med Norling. Så får vi se om det går bedre denne gangen!
Lions led by donkeys.

Gepard

Får en litt dårlig følelse av dette her. Når Pamer sier i ballspark at norling kanskje blir klar i neste uke står det i kontrast til dekningen til Bt.. Hvor de allerede ser ut til å spikre Norling som Branntrener.

Har de vært for raskt ute ? Kan dette i seg selv ødelegge for få inn svensken. Er det ikke gjort relle forhandlinger ?

Da kan dette falle sammen. For det er virkelig noe litt uvirkelig at et av nordens heteste trenernavn (bla lansert som arvtageren til hamren) pluttselig skal si opp jobben hos den svenske seriemesteren for å komme til en klubb som til tider er litt kaos.

Jeg er skeptisk, for å si det mildt.


Huff

Quote from: nero on November 27, 2013, 21:05:07 PM
Quote from: Nixon on November 27, 2013, 20:58:33 PM
10 saker på bt.no om saken hvis jeg ikke teller feil. Jeg har aldri sett et slikt omfang på et slikt "rykte".

Ja, BT må nesten ha minst et muntlig utsagn om at mannen har sagt ja, ellers er det helt umulig å forsvare denne massive dekningen. Det tyder igjen på at Roaldo i det minste har fått en "gentleman's agreement" med Norling. Så får vi se om det går bedre denne gangen!


Tror en gentleman's agreement fra en voksen svenske er litt mer solid enn en tilsvarende avtale fra en ung urutinert afrikansk unggutt omgitt av grådige rådgivere.

Og jeg er enig i at det nesten må ligge noe slikt bak. Skulle ikke dette gå gjennom mister jo BT all troverdighet.

Markmus

Denne mannen høres meget spennende ut.

MEN: han har forlatt trenerjobben i både AIK og Malmø på grunn av konflikter med de over ham. Mao. tipper jeg han er like kjapt borte fra Brann som han kom hvis ikke Bruun ligger lavt.
Ka du ve?

dex1974

Quote from: Gepard on November 27, 2013, 21:42:03 PM
Får en litt dårlig følelse av dette her. Når Pamer sier i ballspark at norling kanskje blir klar i neste uke står det i kontrast til dekningen til Bt.. Hvor de allerede ser ut til å spikre Norling som Branntrener.

Har de vært for raskt ute ? Kan dette i seg selv ødelegge for få inn svensken. Er det ikke gjort relle forhandlinger ?

Da kan dette falle sammen. For det er virkelig noe litt uvirkelig at et av nordens heteste trenernavn (bla lansert som arvtageren til hamren) pluttselig skal si opp jobben hos den svenske seriemesteren for å komme til en klubb som til tider er litt kaos.

Jeg er skeptisk, for å si det mildt.




"Malmö FF coach Rikard Norling has announced that he is to leave the club on 30 November after leading them to their 17th Swedish title."

Den 30. er jo lørdag så blir vel uansett ikke klar før tidligst mandag hvis det er hold i ryktet!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Det er en del mer enn et rykte i følge Pamer, så det er liten tvil om at han sitter på info om at de snakker sammen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

At de snakker sammen tviler jeg ikke et sekund på, men at man kan slå fast at han blir nye treneren (som bt\pamer gjør) finner jeg litt drøyt.

Hvor mange ganger har ikke noe skjært seg når folk skal sette seg ned å gjøre noe så "enkelt" som å bli enig om kontrakt og arbeidsbetingelser ?

Det er jo ikke enighet.


Klaus_Brann

Quote from: Gepard on November 27, 2013, 22:02:08 PM
At de snakker sammen tviler jeg ikke et sekund på, men at man kan slå fast at han blir nye treneren (som bt\pamer gjør) finner jeg litt drøyt.

Hvor mange ganger har ikke noe skjært seg når folk skal sette seg ned å gjøre noe så "enkelt" som å bli enig om kontrakt og arbeidsbetingelser ?

Det er jo ikke enighet.


Ja, Pamer må sitte på noe ganske konkret siden han tør å være såpass skråsikker.
Jeg svarte egentlig kun dex som snakket om "ryktet", noe vi forlengst er forbi.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Følger ikke med på svensk fotball, men ut i fra hva jeg har lest i dag virker jo dette som den absolutt klart mest spennende kandidaten vi har blitt knyttet til. Så han kommer selvfølgelig ikke hit, og jeg venter på nyheten om at han blir trener i Tyrkia på mandag.

Gulløl

November 27, 2013, 22:31:46 PM #2519 Last Edit: November 27, 2013, 22:34:01 PM by Gulløl
Nå må vi ikke ta av. Dette klarer ikke Roald å ro i havn, vi kjenner hans historikk. Større sjanse for at "best i alt" er med på den første bemannede Mars-raketten i 2030.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dex1974

November 27, 2013, 22:32:55 PM #2520 Last Edit: November 27, 2013, 22:37:19 PM by dex1974
Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2013, 22:20:26 PM
Quote from: Gepard on November 27, 2013, 22:02:08 PM
At de snakker sammen tviler jeg ikke et sekund på, men at man kan slå fast at han blir nye treneren (som bt\pamer gjør) finner jeg litt drøyt.

Hvor mange ganger har ikke noe skjært seg når folk skal sette seg ned å gjøre noe så "enkelt" som å bli enig om kontrakt og arbeidsbetingelser ?

Det er jo ikke enighet.


Ja, Pamer må sitte på noe ganske konkret siden han tør å være såpass skråsikker.
Jeg svarte egentlig kun dex som snakket om "ryktet", noe vi forlengst er forbi.


Så det er forlengst klart at Norling blir vår nye hovedtrener?
Det jeg mente med ryktet var at både BA og BT virker sikre i sin sak om at han blir ny hovedtrener.
Har jo pågått i hele dag siden formiddag.
Men muligens jeg burde skrevet spekulasjoner istedet...uansett er ingenting offisielt!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Brann_ruler86

Jeg er såååååå klar for å bli skuffet, dette virker for godt til å være sant!
Gå ta banen!

Gepard

Så skal man altså sitte på pinebenken til mandag tirsdag for å få avklart dette her. Uholdbart ;)


haak

Må være konkret informasjon BT bygger alt dette på. Hvis ikke blir det for dumt og vil være vanskelig for BT å stå inne for. Jeg er positiv og har stor tro.

dex1974

Anders Pamer ‏@Pamerotti 3h
@oyvindoyvind @TormodBA Dette er ikke rykter, selvsagt. Jeg er ganske sikker på at han blir Brann-trener.

Hmmmmm...
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Henki

Det ultimate nå hadde vært om rbk sparket Per Joar Hansen og lurte denne Norling til Trondheim. Med påfølgende telefon fra RBH til Perry.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Jeg tror at når Pamer uttaler at han er ganske sikker, så er han egentlig bortimot helt sikker. Hvis han vet at Norling allerede er så godt som klar, har han sikkert ikke lov til å bekrefte det. Men jeg orker ikke vente til over helgen. Jeg må vite det i morgen.

Forøvrig, blir det maktkamp mellom Norling og RBH, samtidig som han blir populær hos oss supportere, så har ikke RBH en sjanse i havet. Han har ingenting å gå på. Ingen godvilje å ta av. Da er det RBH som ryker. Den saken er bare helt inormt grei.
Tren på langskudd

kabelmann

Svensken har signert, sitter og prøver å fakse kontrakten over as we speak, men Roald er på hytten.

Men for å være seriøs, jeg tipper kontrakten er så godt som signert, hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan BT kan være så skråsikre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gepard

Ja ikke sant, hvordan kan de være så skråsikker, de husker vel Ighalo-fadesen de også ?


olebrann3

November 27, 2013, 23:13:12 PM #2530 Last Edit: November 27, 2013, 23:21:01 PM by olebrann3
Fra Skarsfjord til Nordling - Gullet ska hem!!

StuckedPaaOstlandet

Pressekonferanse i morgen: "Det har vært mye rykter det siste døgnet, for å stoppe spekulasjoner har vi signert Tørum for de neste tre sesongen, god jul Bergen, jeg går av". -

Gepard

Quote from: StuckedPaaOstlandet on November 27, 2013, 23:16:26 PM
Pressekonferanse i morgen: "Det har vært mye rykter det siste døgnet, for å stoppe spekulasjoner har vi signert Tørum for de neste tre sesongen, god jul Bergen, jeg går av". -


Haha !

nero

Quote from: kabelmann on November 27, 2013, 23:04:37 PM
Svensken har signert, sitter og prøver å fakse kontrakten over as we speak, men Roald er på hytten.

Men for å være seriøs, jeg tipper kontrakten er så godt som signert, hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan BT kan være så skråsikre.

Det er meget mulig kontrakten er signert allerede, men at de vil vente til etter 30. november, da han formelt sett er under kontrakt frem til det. Kan ikke tenke meg at BT ville gått så høyt ut på banen hvis ikke de var 99,9% sikre. Hvis ikke vil de jo virkelig stå igjen med egg i fjeset.
Lions led by donkeys.

nero

Quote from: StuckedPaaOstlandet on November 27, 2013, 23:16:26 PM
Pressekonferanse i morgen: "Det har vært mye rykter det siste døgnet, for å stoppe spekulasjoner har vi signert Tørum for de neste tre sesongen, god jul Bergen, jeg går av". -

Vel, det hadde jo vært en klassisk "Jeg har en god nyhet og en dårlig nyhet"-seanse.
Lions led by donkeys.

Heispassasjer

Bt akselererte isåfall fra 0 til 100 idag. Ikke en eneste sak om Brann siste uken til å ha 11 saker om Rikard Norling bare idag.

Hva skjer?

OmOssSjølOgHansaøl

Spennende rykte. Jeg tror faktisk ikke Bergenspressen har vært så positive til en mulig treneransettelse siden Steinar Nilsen. ;-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Faen så dette drar ut da Ene øyeblikket er jeg i lykke rus og i neste så tror jeg ikke noe på det
Skal vi vente på dette til neste uke trenger eg noen kraftige piller for å overleve:-)

Ser også at BA sin første artikkel har endret overskrift på forsiden. I formiddag sto det "i følge BT" men det er nå fjernet. Inne i artikkel står det "melder BT" enda
Med det kjøret de har hatt i dag så må det jo være noe info eller tips de sitter på???
Men konspirasjons delen av hjernen min fikk det for seg at kanskje dette er BT som har sett at her er en trener det kunne vært fint å få til Brann og så har de satt i gang kjøret for å vise Brann at dette er noe folket vil og dermed legge press på Brann til å kontakte Norling?
Og så har de plantet noen kilder til Pamer så han skal virke overbevisende

Uansett kommer det til å bli noen spennende dager. Hadde ALDRI trodd Brann og RBH skulle finne en trener kandidat som det var så stor enighet om blant fans, media og småbloggerne med de gigantiske pennene. Så hvis de hanker inn denne treneren så skal eg ta hatten av for hele gjengen inkludert RBH.
Mislykkes Norling som trener her så er det ikke en tabbe av de som får ham hit.
Og hvis han ikke kommer, men at de har prøvd så skal de jaggu få litt ære for å ha prøvd
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

nero

Enig. Jeg skal bite i det sure eplet og hylle RBH hvis han lander denne fisken.
Lions led by donkeys.

Gulløl

November 28, 2013, 00:23:04 AM #2539 Last Edit: November 28, 2013, 00:27:31 AM by Gulløl
Nesten hele forsiden i BT i dag torsdag med stort bilde av Rikard Norling og denne overskriften:

Derfor er han rett mann for Brann


Inne i avisen er det tre hele sider om saken. Hovedartikkelen har denne overskriften:

Alt tyder på at Rikard Nordling blir Branns nye trener. Slik beskrives han av folk tett på Malmø FF- klubben han tok gull med i høst.
Likt av spillerne, elsket av fansen-og glad i gamle biler
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Quote from: nero on November 27, 2013, 23:19:55 PM
Quote from: kabelmann on November 27, 2013, 23:04:37 PM
Svensken har signert, sitter og prøver å fakse kontrakten over as we speak, men Roald er på hytten.

Men for å være seriøs, jeg tipper kontrakten er så godt som signert, hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan BT kan være så skråsikre.

Det er meget mulig kontrakten er signert allerede, men at de vil vente til etter 30. november, da han formelt sett er under kontrakt frem til det. Kan ikke tenke meg at BT ville gått så høyt ut på banen hvis ikke de var 99,9% sikre. Hvis ikke vil de jo virkelig stå igjen med egg i fjeset.


Men så har du jo dette med at han ikke er under kontrakt, men er fast ansatt i klubben. I næringslivet ellers er det vel ikke noe spesiell kotyme for å skjule hvem din neste arbeidsgiver er når du går ut oppsigelsestiden?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

actanon

Quote from: Lasaron on November 27, 2013, 22:57:29 PM
Jeg tror at når Pamer uttaler at han er ganske sikker, så er han egentlig bortimot helt sikker. Hvis han vet at Norling allerede er så godt som klar, har han sikkert ikke lov til å bekrefte det. Men jeg orker ikke vente til over helgen. Jeg må vite det i morgen.

Forøvrig, blir det maktkamp mellom Norling og RBH, samtidig som han blir populær hos oss supportere, så har ikke RBH en sjanse i havet. Han har ingenting å gå på. Ingen godvilje å ta av. Da er det RBH som ryker. Den saken er bare helt inormt grei.


Enig i det siste. Nå vet vi hvordan vi gjør det med protester. Vi er klare om det er nødvendig igjen. Men la oss ikke ta sorgene på forskudd.
Rikard Norling er vår mann!

krøvel vellevold

Og så ender det hele med at Norling takker nei fordi han skjønner at noen i Brann har lekket til media...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Jeg vil tro dette er signert og det dreier seg om teknikalier og kanskje også ett ønske om å presentere ham sammen med en ny sportssjef neste uke?

Sannsynligvis er Norling i praksis allerede i jobb for Brann, og at interessen rundt for eksempel Hanstveit allerede ligger på den nye trenerens arbeidsplan. At det er annonsert i pressen har han sannsynligvis forståelse for, og om noe vil det gi ham en bekreftelse på at han kommer til en by med over gjennomsnitt interesse rundt klubben.

Det forklarer også hvorfor Walstad kan gi seg midt i trenerjakten - jakten var over. Da ligger det igjen i kortene at Brann har fått tak i en relativt oppegående sportssjef og at Walstads avgang ikke er like frivillig som det hørtes ut som.

Jeg må si jeg begynner å bli spent på om man klarer å følge opp ett forbannet godt trenernavn med en tilsvarende solid sportssjef. Og hva dette betyr for spillerjakten i vinter.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on November 28, 2013, 05:59:10 AM
Jeg vil tro dette er signert og det dreier seg om teknikalier og kanskje også ett ønske om å presentere ham sammen med en ny sportssjef neste uke?

Sannsynligvis er Norling i praksis allerede i jobb for Brann, og at interessen rundt for eksempel Hanstveit allerede ligger på den nye trenerens arbeidsplan. At det er annonsert i pressen har han sannsynligvis forståelse for, og om noe vil det gi ham en bekreftelse på at han kommer til en by med over gjennomsnitt interesse rundt klubben.

Det forklarer også hvorfor Walstad kan gi seg midt i trenerjakten - jakten var over. Da ligger det igjen i kortene at Brann har fått tak i en relativt oppegående sportssjef og at Walstads avgang ikke er like frivillig som det hørtes ut som.

Jeg må si jeg begynner å bli spent på om man klarer å følge opp ett forbannet godt trenernavn med en tilsvarende solid sportssjef. Og hva dette betyr for spillerjakten i vinter.


Norling i seg selv burde jo duke for at vi blir interessante på spillermarkedet.
Legg ned hele klubben!

Huff

Quote from: Gulløl on November 28, 2013, 00:23:04 AM
Likt av spillerne, elsket av fansen-og glad i gamle biler


Dette med gamle biler er meget bra. Skaff mannen tweeddress, kjørehansker, kjørebriler og en sixpence. Deretter er det bare å sette seg i en Morgan og tøffe rundt på Kalfaret: Vips, nye venner fra kjegleklubben og 200 mill til spillerkjøp.

Kagain

Det hadde jo vært en ganske original markedsføringsmetode da. Navnet glir jo like lett over tungen som Friele, Mohn, Rieber etc. Ikke noe Jönsson her liksom.

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Quote from: Huff on November 28, 2013, 06:43:37 AM
Quote from: Gulløl on November 28, 2013, 00:23:04 AM
Likt av spillerne, elsket av fansen-og glad i gamle biler


Dette med gamle biler er meget bra. Skaff mannen tweeddress, kjørehansker, kjørebriler og en sixpence. Deretter er det bare å sette seg i en Morgan og tøffe rundt på Kalfaret: Vips, nye venner fra kjegleklubben og 200 mill til spillerkjøp.
¨
Liker han gamle biler blir jo han kjommie med Friele som no har enda mer penger mellom fingrene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Go Up