• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gepard


Larsendos


StuckedPaaOstlandet

De har vel ingen kilder på at han er på vei, ganske stor fallhøyde om dette ryker nå.

Nixon

Quote from: Larsendos on November 27, 2013, 16:58:11 PM
Quote from: Gepard on November 27, 2013, 16:53:02 PM
Det KOKER !


Kor e BA? Ein liten notis om at Norling e aktuell  :P


Det koker hos BA også. Men ikke av glede!:) Tipper de bruker en del ressurser på å avkrefte BT-skupet...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on November 27, 2013, 17:04:55 PM
Quote from: Larsendos on November 27, 2013, 16:58:11 PM
Quote from: Gepard on November 27, 2013, 16:53:02 PM
Det KOKER !


Kor e BA? Ein liten notis om at Norling e aktuell  :P


Det koker hos BA også. Men ikke av glede!:) Tipper de bruker en del ressurser på å avkrefte BT-skupet...
Det har de nok, men nå har de hengt seg litt på.
http://www.ba.no/sport/fotball/article7009559.ece

BT er jo en større avis, men jeg tror likevel ikke det er tilfeldig at avisen som er nærmest kjemisk renset for RBH-kritikk er den som scoopet både McLeish og Norling foran avisen som har tatt et litt mer kritisk standpunkt ovenfor den daglige lederen.

Så får folk kalle det konspirasjonsteorier om de vil.

Nixon

Jeg tviler på at BA baserer følgende bare på BT sine saker:

42-åringen gikk av som trener i Malmö FF onsdag, og kommer trolig til å bli presentert som Brann-treneren innen kort tid.

Trenerjakten har vært preget av veldig få rykter, og det er åpenbart at daglig leder Roald Bruun-Hanssen og Norlings agent i Norge, har holdt en lav profil. Likevel er det mye som tyder på at rødtrøyene får en svensk trener kommende sesong.


Nå begynner jeg virkelig å få troen!
Rød makt på Hansa

krakra

Virker som vi kan vente oss en pressekonferanse i morgen.

dudo

Få signaturen nå da, Roald! Ikke stå der og bare ta han i hånden!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

"Svenskefloppens advarsel
til den nye Brann-treneren"

Har vært en av overskriftene på bt.no i over en time nå. Det er en misvisende overskrift, men kombinert med den massive mengden saker de lager og Pamers hint på twitter så er det skandale om han ikke blir trener.

Dette er jo en mann som, ifølge det jeg leser, har alt. Det bør også bli en stor inspirasjon for u-avdelingen om denne går i boks.

Tren på langskudd

ostraume

Quote from: dudo on November 27, 2013, 17:19:14 PM
Få signaturen nå da, Roald! Ikke stå der og bare ta han i hånden!


Kjenner jeg får en Ighalo-følelse nå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Churchill

Jeg har vært blandt dem som har forsvart Skarsfjord og tanken om langsiktighet og kontinuitet. Men hvis det stemmer at man nå vurderer Nordling, er jeg overhodet ikke lei meg for at det blir trenerbytte. Jeg s bare ikke for meg at Skars skulle kunne bli byttet ut med en slik kapasitet. Dette er en helt annen hylle. Uansett, så må stallen styrkes KRAFTIG.
...we shall never surrender.

Kagain

Jeg liker at BA prøver å ha ryggen klar ved å skrive at BT melder at denne Norling er på gang i overskriften.

Huff

Quote from: Røde Mor on November 27, 2013, 17:47:56 PM
Jeg liker at BA prøver å ha ryggen klar ved å skrive at BT melder at denne Norling er på gang i overskriften.


Jeg liker at det faktisk er BT som er såpass bastante. Det er jo ikke akkurat ''The Sun'' det er snakk om. BT kan ikke tillate seg å bomme når de formulerer seg så bastant som de gjør.

Churchill

Bare de ikke har en Gent/Le Mans agreement.

Uansett er det mye som tyder på at Brann har bygget kraftige økoomiske muslker de siste årene når man sonderer kandidater som Nordling og McLeish... Det er nok ikke bare Mohn-penger man har å rutte med i Idrettsveien.

Jeg registrerer imidlertid at det i svenske medier spekuleres i andre alternativer for Nordling, blandt annet landslaget og Galatasaray,
...we shall never surrender.

Gepard

Quote from: ostraume on November 27, 2013, 17:39:13 PM
Quote from: dudo on November 27, 2013, 17:19:14 PM
Få signaturen nå da, Roald! Ikke stå der og bare ta han i hånden!


Kjenner jeg får en Ighalo-følelse nå.


Uff ja...................... Minner mye om det. Gentleman`s agreement per nå ? Så signerer Norling for en annen klubb om noen dager...

Gepard

Quote from: Churchill on November 27, 2013, 17:52:50 PM
Bare de ikke har en Gent/Le Mans agreement.

Uansett er det mye som tyder på at Brann har bygget kraftige økoomiske muslker de siste årene når man sonderer kandidater som Nordling og McLeish... Det er nok ikke bare Mohn-penger man har å rutte med i Idrettsveien.

Jeg registrerer imidlertid at det i svenske medier spekuleres i andre alternativer for Nordling, blandt annet landslaget og Galatasaray,


Galatasaray !!!!?

krakra

Quote from: Churchill on November 27, 2013, 17:46:48 PM
Jeg har vært blandt dem som har forsvart Skarsfjord og tanken om langsiktighet og kontinuitet. Men hvis det stemmer at man nå vurderer Nordling, er jeg overhodet ikke lei meg for at det blir trenerbytte. Jeg s bare ikke for meg at Skars skulle kunne bli byttet ut med en slik kapasitet. Dette er en helt annen hylle. Uansett, så må stallen styrkes KRAFTIG.
Dette er hyllen er Branntrener bør være på. Vi skal ikke være fornøyde med å ha en av Norges 15. beste hovedtrenere.

Et par-tre solide forsterkninger i de rette posisjoner så er Brann en klar medaljekandidat med Norling bak roret. Er flere spillere jeg forventer får seg et solid løft med en skikkelig trenerkapasitet bak roret. Spesielt blant de yngre spillerne.

actanon

Rikard Norling er vår mann!

Churchill

Ikke Galatasaray,men Bursaspor... Same, same but different!
...we shall never surrender.

Superjack

Føler ikke trygghet her. At Nordling gir seg og at brann skal ha trener betyr ikke at han er på vei. Håper men er ikke overbevist.

Bt legger opp siden og overskriftene som om han er klar, men innholdet i artiklene er mer synsing og forsøk på å legge sammen to ukjente....
Brannsupporter.

Eilif

Anders Pamer har tidligere (for et par måneder siden) skrevet på Twitter at det ble snakket om å kjøpe gullet igjen. Så det er ikke veldig overraskende hvis Brann nå har penger til å hente en kvalitetstrener, en skikkelig sportssjef og noen forsterkninger. Mohn er jo tjommi med Bruun, så jeg tipper pengene fortsetter å trille inn.

Belfort

Få den jævla kontrakten med Norling signert nå! Er livredd dette skal glippe

Churchill

Jeg er svært tvilende til dette faktisk. Det hele ser ut tilå bero på sammenfallende omstendigheter, som ikke nødvendigvis har noe med hverandre å gjøre,

Sandstø blir nedtur nå.
...we shall never surrender.

Ojo

Quote from: Belfort on November 27, 2013, 18:15:01 PM
Få den jævla kontrakten med Norling signert nå! Er livredd dette skal glippe


Tenk hvis den allerede er signert? ;)

Faen, nå jinxer vi det vekk til helvete!

krakra

Quote from: Churchill on November 27, 2013, 18:19:48 PM
Jeg er svært tvilende til dette faktisk. Det hele ser ut tilå bero på sammenfallende omstendigheter, som ikke nødvendigvis har noe med hverandre å gjøre,

Sandstø blir nedtur nå.
Det er nok ikke sånn avisene jobber. At de tar en vill gjetting fordi en trener sier opp samtidig som Brann jakter trener. Det var ingen "Lennartsson snart klar for Brann", eller "Sollied kan bli Branntrener" da de ble ledige iallefall. Det ligger nok en god del mer bak, og hadde det ikke gjort det hadde BA skrevet en avkreftende sak. Istedenfor kommer de flere timer senere med en bekreftende artikkel hvor de skriver at han "trolig snart er klar". Det har de garantert sjekket ut selv, så at de skriver det betyr nok at deres kilder sier det samme som BTs kilder.

Churchill

Så ikke den artikkelen i BA før nå. Etter å ha lest den er jeg faktisk temmelig sikker på at den nye Brann-treneren heter Rikard Nordling. Her svinger det!
...we shall never surrender.

Heispassasjer

Oi oi oiii. Spanande. Men hva med sportsjef, hvem blir det? Ser at Norling har hatt trøbbel med sportsjefer, er vel derfor han slutter i Malmø. Har han fått tilbud om å få være med på å bestemme hvem det blir hvis han kommer til Brann?

Churchill

Tipper han blir manager og at vi ikke får noen sportssjef likevel.
...we shall never surrender.

Utmedsnolken

BA ble kanskje litt mer forsiktige etter at de bommet på hvem som skulle bli ny trener i nest sotra. sikkert en 5-6 stk som ble irritert av det
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Quote from: Heispassasjer on November 27, 2013, 18:40:15 PM
Oi oi oiii. Spanande. Men hva med sportsjef, hvem blir det? Ser at Norling har hatt trøbbel med sportsjefer, er vel derfor han slutter i Malmø. Har han fått tilbud om å få være med på å bestemme hvem det blir hvis han kommer til Brann?
Litt drastisk slutning at han hadde problemer med sportssjefer og derfor sluttet. Kanskje han hadde en problem med fyren som var sportssjef? Nilsen og MIM hadde jo også problemer med vedkommende som var sportssjef da de sluttet, men de hadde neppe et generelt problem med sportssjefsrollen.

Regner med at han har hatt noen krav om rollefordelingen, men selv om han er en veldig spennende trener er det viktig med en sportssjef som kan trekke de lengre linjene.

Belfort

Aldri har vel forumets medlemmer vært mer enige enn når det gjelder Norling. Dette blir utrolig bra hvis det går i orden

Nixon

Det skal ha kommet så langt at det er forhandlinger. Men det kan selvsagt ryke på mye; lønn, kontraktslengde, penger til spillerkjøp, ansvarsområder, ny sportssjef etc.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on November 27, 2013, 18:45:44 PM
Det skal ha kommet så langt at det er forhandlinger. Men det kan selvsagt ryke på mye; lønn, kontraktslengde, penger til spillerkjøp, ansvarsområder, ny sportssjef etc.
Vel, jeg tolker oppsigelsen i Malmo som et tegn på at han føler seg trygg på en ny jobb i nærmeste fremtid. Jeg har liten tro på at en konflikt med sportssjefen får han til å si opp som hovedtrener hos en nybakt seriemester uten at en ny arbeidsgiver er så godt som klar.

Sjeldent man sier opp en så god jobb med mindre man er uønsket av ledelsen, eller har en "bedre" jobb som venter.

Klaus_Brann

Utrolig spennende, og en kandidat nesten ingen her inne hadde troen på at Brann kom til å prøve seg på, eller i det hele tatt finne.
BA skriver;

Roald Bruun-Hanssen var på reise til København forrige torsdag. Derfra er veien kort til Malmö.

Så er det store spørsmålet om han var der i vårt ærend, eller om det var som mulig statist til den tredje sesongen av Broen...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Christian on November 27, 2013, 12:43:23 PM
Eg svensk gulltrener vil jo ikkje bare tenne oss supportere, investorer og rike onkler kan vel òg la seg rive med av dette, noe som igjen kan bidra til en pakke som kan friste svensken.

Spennende er det i alle fall.


Ja, uten å gå helt i fistel her, kan dette bli stort.
Her kommer det ikke til å bli problemer å få med sponsorer og jeg tipper at ganske mange som tidligere nektet å komme tilbake før RBH gikk, finner frem kodebrikken og fornyer partoutkortet ganske kjapt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on November 27, 2013, 12:45:23 PM
Quote from: Christian on November 27, 2013, 12:43:23 PM
Eg svensk gulltrener vil jo ikkje bare tenne oss supportere, investorer og rike onkler kan vel òg la seg rive med av dette,


For Mohn er det vel ingen alternativer som er bedre enn Skars...


Heldigvis finnes det flere rike folk her i byen. Sponsorverdien vår vil jo selvsagt også øke betraktelig med en slik trenersignering, folk tilbake på stadion osv.
Dette kan bli en stor snøball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: nero on November 27, 2013, 13:11:51 PM
Quote from: Nixon on November 27, 2013, 13:09:44 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 27, 2013, 13:07:17 PM
Quote from: Xminator on November 27, 2013, 13:00:38 PM
Det ville også vert en trener med ett annet kontaktnett enn de vi har i klubben nå. Og dermed åpne for at vi løfter blikket litt utenfor bygrensene når vi skal finne spillere som hever laget. Han vil jo for eksempel ha god kontroll på hva som er på vei opp i Sverige.

Nei, dette er det veldig vanskelig å være negativ til, selv om jeg skjønner Krøvel når han velger ta ut veldig lav fallhøyde.


Jeg tror ikke vi får ham før jeg ser det.


Det er det vel ingen som gjør. Men jeg tror som sagt ikke at det i så fall ville vært et veldig dropp i karrierestigen hans.

Tja. Fra gull i Sverige til et lag som roter rundt 8.plass i TL med 4-5000 på tribunene? Mange ville nok kalle det et steg ned, ja.


Det kommer jo selvsagt ikke til å være 4-5000 på tribunene i mars 2014 hvis vi henter en såpass stor trener med påfølgende spillerkjøp. Hva som skjedde i år har nok lite å si for han, det er et enormt potensiale i Brann og Bergen, og en slik trener kan få det ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Tør nesten ikke gå på trening i tilfelle noe skjer!:) Men det blir vel uansett ikke noe før i morgen.
Rød makt på Hansa

Super Hasund

Dette her er en trenerkandidat som vil snu den onde sirkelen.
Siden BT tar av, så håper eg det er hold i disse "ryktene".
La Folket Synge

*Feltz*


actanon

Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2013, 18:53:21 PM
Utrolig spennende, og en kandidat nesten ingen her inne hadde troen på at Brann kom til å prøve seg på, eller i det hele tatt finne.
BA skriver;

Roald Bruun-Hanssen var på reise til København forrige torsdag. Derfra er veien kort til Malmö.

Så er det store spørsmålet om han var der i vårt ærend, eller om det var som mulig statist til den tredje sesongen av Broen...


Hvor står det?
Rikard Norling er vår mann!

Super Hasund

Gi folket det de vil ha!


Heia Brann
La Folket Synge

*Feltz*

Spelaren

Quote from: Nixon on November 27, 2013, 18:45:44 PM
Det skal ha kommet så langt at det er forhandlinger. Men det kan selvsagt ryke på mye; lønn, kontraktslengde, penger til spillerkjøp, ansvarsområder, ny sportssjef etc.


Lønn er neppe eit stort problem. Etter det eg forstår av Norlings nylig avsluttede kontrakt tjente han under halvparten av det Skarsfjord hadde i lønn.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on November 27, 2013, 15:24:50 PM
For noen måneder siden gjekk det jo rykter om at han fekk sparken, ref denne artikkelen: http://www.fotbolldirekt.se/2013/08/13/norling-uppges-fa-lamna-mff/

Legger ved en liten godbit frå kommentarfeltet:



Hehe, du har funnet din sjelevenn, altså.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Brannfan23 on November 27, 2013, 16:37:51 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Advarer-Norling-mot-kulturforskjeller-405402_1.snd

''Hvis Brann skulle ansette Norling, får klubben ifølge Prahl en trener som krever mye av omgivelsene rundt seg. Den analysen deler Jonsson.

- Han stiller krav og har forventninger til personene rundt seg. Hvis han velger å gå til Brann, får ikke klubbledelsen noen nikkedukke, akkurat, sier Jonsson.''

Dette klinger ikke bra for RBH og CO!


Dette blir bedre og bedre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Super Hasund

Quote from: Spelaren on November 27, 2013, 15:24:50 PM
For noen måneder siden gjekk det jo rykter om at han fekk sparken, ref denne artikkelen: http://www.fotbolldirekt.se/2013/08/13/norling-uppges-fa-lamna-mff/

Legger ved en liten godbit frå kommentarfeltet:




Love is in the air!
http://www.youtube.com/watch?v=NNC0kIzM1Fo
La Folket Synge

*Feltz*

Belfort

Pamer på twitter nå "jeg er ganske sikker på at han blir Brann trener"

Huff

Quote from: Belfort on November 27, 2013, 19:33:38 PM
Pamer på twitter nå "jeg er ganske sikker på at han blir Brann trener"


Blir trolig klar ''allerede'' i neste uke ifølge Pamer på ballspark.

dr_cyanid

Som en kuriositet kan det nevnes at Nordling er kjent for å være en språkkunstner.

http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/ordmolnet-avslojar-norling/

Kanskje hans poesi kan overgå Aabrekks legendariske fugledikt. Kjenner jeg har savnet en poet på sidelinjen

Super Hasund

Quote from: Huff on November 27, 2013, 19:37:01 PM
Quote from: Belfort on November 27, 2013, 19:33:38 PM
Pamer på twitter nå "jeg er ganske sikker på at han blir Brann trener"


Blir trolig klar ''allerede'' i neste uke ifølge Pamer på ballspark.


Må vi vente helt til nest uke?


Hallo Brann? Give a dog a bone
La Folket Synge

*Feltz*

Go Up