• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Quote from: aleksanderhjelleseth on November 27, 2013, 14:13:36 PM
Quote from: Lasaron on November 27, 2013, 14:10:46 PM
Jeg blir godt fornøyd hvis det blir Norling. Tror grunnen til at det har vært så stille på ryktebørsen er fordi Brann jobber med storfisker. Folk under kontrakt. Folk med et navn. Kvalitet.
Jeg slenger meg på tanken om at Brann absolutt kan være en attraktiv klubb for ham.

PS! Det hjelper ikke å krysse fingre etc. Dette til orientering.


Vet du at det ikke hjelper? kanskje du ikke har krysset for de riktige tingene enda.
Eg krysser, du kan gjøre det samme, vi ser hvordan det ender.


Jeg googlet og fant dette:

"Krysse fingre

for at ting skal lykkes og gå godt. Når man krysser fingre, dannes et kors. Gjorde man dette, mente man at det skulle gi kraft til å holde det onde unna, eller man sverget på Gud og Jesus at det var sant det man sa."

http://magic.no/magic-magasin/reportasjer/er-du-overtroisk

Da er det kanskje hjelp i likevel  :)
Tren på langskudd

Gepard

Ville vært en smått sjokkerende treneransettelse. Ville trodd han kan være aktuell for langt større klubber, men veldig mye mer penger på bok.

Men halleluja om det skjer.

Lasaron

I følge BT kan det virke som brannspillerne sitter klistret til internet akkurat nå. Jeg antar de også kommuniserer litt med hverandre, og andre folk i klubben. Tror det kan være noe i dette, på bakgrunn av spillernes ivrighet.
Tren på langskudd

Dunkin

Ser Anders Pamer svarer en på twittermelding med; "Det blir nok Norling skal du se." Noen som vet om kildene til Pamer pleier å være til å stole på?

Han sier forøvrig også at McLeish ikke droppet Brann grunnet at han måtte ha sportsdirektør over seg, og at Semb ikke har vært aktuell.

Spelaren

Quote


Hentet frå eit malmø supporterforum.
Hvis det er problemer med plassering av familie, og at den nylig har flyttet til Stockholm, så kan det bli problematisk.
Gå av.

Xminator

Vi får håpe, det er en trener det er veldig vanskelig å være noe annet enn positivt til i utgangspunktet. 3 tapte kamper med Kråkens favoritter på benken og det er en annen historie igjen, men i utgangspunktet er dette så bra som vi kan tørre å håpe på.

Om treneren heter Norling så vil han fortsatt være avhengig av å få disse 2-3 (4-5) klare forsterkningene på plass før sesongen 2014.


krakra

Quote from: Xminator on November 27, 2013, 14:34:27 PM
Vi får håpe, det er en trener det er veldig vanskelig å være noe annet enn positivt til i utgangspunktet. 3 tapte kamper med Kråkens favoritter på benken og det er en annen historie igjen, men i utgangspunktet er dette så bra som vi kan tørre å håpe på.

Om treneren heter Norling så vil han fortsatt være avhengig av å få disse 2-3 (4-5) klare forsterkningene på plass før sesongen 2014.
Stemmer fortellingene om hans stil og arbeid med unge spillere kommer han neppe til å sette mine favoritter pp benken. Så det går nok bra.

ostraume

Jonevret mener han nesten var "overinteressert" i ungdommen. Høres ut som en vi kjenner her inne :)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: actanon on November 27, 2013, 13:49:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 27, 2013, 12:25:09 PM
Ser på sydsvenskan.se at han kobles mot oss, men det er jo tydeligvis bare basert på norske medier som i sin tur antagelig bare driver med ville spekulasjoner.

Dette er en trener som kan få tilbud fra langt mer interessante klubber og ligaer. Han har blitt rundlurt hvis han havner hos oss.


Det har han ikke. Tenk bare på hvor mange som ville på stadion i de siste kampene i 2007 og cupfinalene. Brann har et enormt potensiale


Ja, men ikke i forhold til veldig mange andre klubber ellers i Europa.
Legg ned hele klubben!

brann89

Er posetiv etter det eg har lest av ting på nettet, men har selv ikkje sett Malmø spille fotball, så lever av infoen fra nettet.
Kanskje dette er et steg ned fra stigen, men vist han lykkes i Brann, så har han absolutt fått en mye mer solid CV. Og vist han da først begynner å få igang sitt spill og flere og flere supportere kommer tilbake til stadion, da trur eg ikkje han angrer så mye mer. For når det er liv på stadion, må det være en opplevelse uten like for enhver trener.
Men tar ikkje av før det er kommet en skikkelig bekreftelse på denne nyheten
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

krøvel vellevold

Jobber som sagt med en Helsingborg-supporter (de er erkerivalen til Malmö FF) og han var veldig glad for at Norling skal vekk fra MFF. Han sier Norling står for offensiv og underholdende fotball. En Djurgården-supporter på jobben sa akkurat det samme.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Dette er vel en type som gjør Brann mer attraktive både for etablerte spillere og for talenter.
Tren på langskudd

brann89

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Jonevret-tror-Norling-kan-passe-i-Brann-405364_1.snd

 Han liker å spille ball, og har sine bestemte ideer om hvordan fotball skal spilles. I noen klubber han har vært i, har det vært litt vel naivt ettersom han ikke har hatt spillerne til å gjøre det, men han står ganske fast på at det skal spilles bakfra

Dette kan bli spennende, sitter å ser for meg mangen tapte poeng, pga mye slurv og passningsfeil bak i bakre ledd og en badji med sin treffsikkerhet, kan dette bli veldig spennende
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Brannfan23

Hvor stor er Malmø FF i forhold til Brann? Omsetning og sånt?

Belfort

Fy faen for en nedtur hvis dette ikke går og Brann ender opp med to sidestilte trenere i Arne Sandstø og Gaute Larsen.

haak

Stor sak i BT så de må sitte på vesentlig informasjon.

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on November 27, 2013, 14:58:47 PM
Hvor stor er Malmø FF i forhold til Brann? Omsetning og sånt?


Vet i hvert fall at de hadde et snitt på over 16000 i år, og jeg tror også de regner antall fremmøtte... I 2011 var omsetningen nesten 200 mill SEK iflg Wikipedia.
Legg ned hele klubben!

Brannfan23

Quote from: krøvel vellevold on November 27, 2013, 15:06:01 PM
Quote from: Brannfan23 on November 27, 2013, 14:58:47 PM
Hvor stor er Malmø FF i forhold til Brann? Omsetning og sånt?


Vet i hvert fall at de hadde et snitt på over 16000 i år, og jeg tror også de regner antall fremmøtte... I 2011 var omsetningen nesten 200 mill SEK iflg Wikipedia.


De var like stor som da Brann var i sine glansdager. Vet dette emnet er i feil tråd, men avslutter med at: Skulle ønsket Brann hadde 180 mill i omsetning i dag som de hadde i begynnelsen av 2008!

Spelaren

November 27, 2013, 15:11:03 PM #2419 Last Edit: November 27, 2013, 15:15:48 PM by Spelaren
Gå av.

actanon

Pamer tar jo helt av på twitter. Tror det bare er å ønske Rikard velkommen. Hvem fikser grillfest?
Rikard Norling er vår mann!

krakra

Quote from: ostraume on November 27, 2013, 14:40:28 PM
Jonevret mener han nesten var "overinteressert" i ungdommen. Høres ut som en vi kjenner her inne :)
Da regner jeg med at Norling har en assistent i kikkerten.

Spelaren

Quote from: actanon on November 27, 2013, 15:16:17 PM
Pamer tar jo helt av på twitter. Tror det bare er å ønske Rikard velkommen. Hvem fikser grillfest?


Skarsfjord. Han har jo ingenting annet å ta seg til.
Gå av.

Yngve

Klubben er litt større enn Brann, men ikkje mykje.

Det er vel grunn til å tru at om Brann hadde forvalta alt dei fekk i nevane i 2007, hadde Brann vore lika store som MFF. Hugs at det er ikkje lenger sidan 2000 dei spelte i Superettan..

Elles, her er ei lenka til eit samandrag av den siste kampen deira i år. Likar angrepsfoppaen deira. Slik foppa får opp entusiasmen her i byen lett!

http://www.mff.se/Aktuellt/Filmspelare?

Vittig å merka seg at dei syng eigne versjonar av både "tjukk og feit og full" og "gullet ska hem"

For dei med godt minne, så spelte me jo mot dei i RL for nokre år sidan. Var vel i 2006? Då banka me dei på stadda. Me kom 10 min seint på kamp, og då stod det vel alt 2-1 til Brann.

Bortekampen var vel våt og kald for dei som for austover.

Xminator

November 27, 2013, 15:22:22 PM #2424 Last Edit: November 27, 2013, 15:24:57 PM by Xminator
Så hardt som BT kjører dette blir det en skikkelig nedtur om de tar feil. Men BT tar vel ikke feil, finner bare en ny en å henge målskiven på...

Spørst om ikke BA straffes for saken de frontet på Skarsfjord. Noen i Brann lekker, og jeg tror det lekker der det har gjort de siste 6 årene.

Spelaren

For noen måneder siden gjekk det jo rykter om at han fekk sparken, ref denne artikkelen: http://www.fotbolldirekt.se/2013/08/13/norling-uppges-fa-lamna-mff/

Legger ved en liten godbit frå kommentarfeltet:
Gå av.

Yngve

Slikt likar eg å lesa:
Quote- Hvilken type fotball spiller lagene hans?

- Pasningsorientert og ballbesittende. Malmö spiller kanskje den beste pasningsfotballen i Sverige. Men selv om han vil ha ballbesittende lag, går det kjapt i lengderetning når laget angriper.


http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/--Han-har-lidenskapen-som-sin-store-drivkraft-405388_1.snd

aleksanderhjelleseth

Quote from: Xminator on November 27, 2013, 15:22:22 PM
Så hardt som BT kjører dette blir det en skikkelig nedtur om de tar feil. Men BT tar vel ikke feil, finner bare en ny en å henge målskiven på...

Spørst om ikke BA straffes for saken de frontet på Skarsfjord. Noen i Brann lekker, og jeg tror det lekker der det har gjort de siste 6 årene.

Mente det var BT som ble sett på som verstingene eg, etter mange stikk gjennom sesongen. Virker litt rart å lekke slik informasjon kun til BT ihvertfall. Uansett, BA er heftig på sidelinjen i denne saken. De skriver bare hva BT skrev. hehe.

krakra

Men er det andre i Brann som BA har tatt litt for seg i år, men som BT har behandlet mee silkehansker? Noennsom kanskje er i posisjon til å vite hvem Brann er nær å ansette? Hmmmmmmm

Spelaren

Dette er Algerøys påfunn for å selge partoutkort ;) .
Gå av.

Baunebob

Nå skriver BT rett ut "Den nye Brann treneren". Skandale hvis dette ikke blir noe av.

Hvis dette ordner seg, skal Bruun plutselig få skryt?

Sindre32

November 27, 2013, 15:46:04 PM #2431 Last Edit: November 27, 2013, 15:48:51 PM by Sindre32
Quote from: krøvel vellevold on November 27, 2013, 12:41:54 PM
Quote from: Nixon on November 27, 2013, 12:35:54 PMMen hvorfor skulle ikke Brann være veldig attraktiv for en trener som han? Utenfor Skandinavia kan vi ikke konkurrere.


Derfor.

Og Brann vil være et klart steg ned på karrierestigen.


Nei, det er for snevert. Hvis han ønsker å bygge karriere, vil suksess i Brann også bety at han har lykkes med flere klubber, og i flere ligaer.

I forbindelse med det å bygge en karriere, vil det faktisk gjøre ham mer attraktiv på markedet dersom han lykkes i Brann. Så lenge lønna er god nok, er det snakk om (selv om det er et steg ned eller til siden) at mange som tenker karrierebygging fremfor "stigespill".

StuckedPaaOstlandet

Roald får hvertfall ett Get out of jail free card fra meg om dette går i orden. Men neste runde ryker han

GKH

Quote from: Baunebob on November 27, 2013, 15:43:23 PM
Nå skriver BT rett ut "Den nye Brann treneren".


Det er vel den 8. saken de har lagt ut om Norling i dag.

Xminator

Quote- I Malmö har han utviklet et 4-4-2-system med ganske frie roller. Det er ingen typisk struktur i spillet, i stedet inneholder det store variasjoner. Du kan se sentrale midtbanespillere ute på kanten for å slå innlegg. Han har hatt ulike spillertyper, og har i stor grad tilpasset spillet ut ifra hvilke spillere han har hatt tilgjengelig, sier Prahl.


Så Roald må frem med pengeboken og sørge for at vi har noen Guastavinoer til å dra i land spillestilen...

Xminator

Quote from: GKH on November 27, 2013, 15:57:19 PM
Quote from: Baunebob on November 27, 2013, 15:43:23 PM
Nå skriver BT rett ut "Den nye Brann treneren".


Det er vel den 8. saken de har lagt ut om Norling i dag.


Er det ikke 9 med den orginale historien og Doddo-bloggen?

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on November 27, 2013, 15:10:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 27, 2013, 15:06:01 PM
Quote from: Brannfan23 on November 27, 2013, 14:58:47 PM
Hvor stor er Malmø FF i forhold til Brann? Omsetning og sånt?


Vet i hvert fall at de hadde et snitt på over 16000 i år, og jeg tror også de regner antall fremmøtte... I 2011 var omsetningen nesten 200 mill SEK iflg Wikipedia.


De var like stor som da Brann var i sine glansdager. Vet dette emnet er i feil tråd, men avslutter med at: Skulle ønsket Brann hadde 180 mill i omsetning i dag som de hadde i begynnelsen av 2008!


Men det er langt opp dit for oss nå. Men om noen år kanskje...
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Quote from: Xminator on November 27, 2013, 15:58:34 PM
Quote from: GKH on November 27, 2013, 15:57:19 PM
Quote from: Baunebob on November 27, 2013, 15:43:23 PM
Nå skriver BT rett ut "Den nye Brann treneren".


Det er vel den 8. saken de har lagt ut om Norling i dag.


Er det ikke 9 med den orginale historien og Doddo-bloggen?


tilsammen så nærmer de seg vel ordtallet til en av disse osdal-bloggene det snakkes så mye om
"og der snubler Sæternes igjen"

Huff

Med mindre jeg leser noen helt andre troverdige beskrivelser enn det jeg har lest sålangt kommer jeg uansett til å sprette champagnen om dette går gjennom. Nåja, ender vel opp med en IPA, men er uansett ekstremt positiv.

Gepard

Brann skal få oppleve et veldig flott partourkortsalg om dette blir en realitet

Giles

En trener som har gått under de flestes radar men om han skulle komme til Brann er det bare å applaudere.
Når applausen har gitt seg er det viktig å gi mannen ramme/arbeidsvilkår som kan heve entusiasmen ytterligere og gjøre det realistisk å lykkes.

skuteviken

http://www.youtube.com/watch?v=M5CYA2e8Eug

Man kan søke på youtube etter flere klipp og.

Tror AIK er et hakk over Brann når det kommer til press/supporterinteraksjon.

Dette er kanon-egenskaper som han får nytte om han blir Brann-trener. Bevisthet om at man ikke lever i sin egen "avdeling sport"-boble.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Corran

Var i alle fall en trener som fyrte opp forum Og så stor enighet har eg ikke sett ved et annet navn her inne. Alle vil ha ham men noe er skeptisk til om han kommer
Kjenner litt ekstra god følelse med dette ryktet Fallhøyden blir større og større :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

KEO

Så jævlig så BT kjører denne saken på Norling så sitter nok de på info som ikke har kommet ut.
Blir nok pressekonferanse på stadion i morgen:-))
Nu kør vi!

Brannfan23

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Advarer-Norling-mot-kulturforskjeller-405402_1.snd

''Hvis Brann skulle ansette Norling, får klubben ifølge Prahl en trener som krever mye av omgivelsene rundt seg. Den analysen deler Jonsson.

- Han stiller krav og har forventninger til personene rundt seg. Hvis han velger å gå til Brann, får ikke klubbledelsen noen nikkedukke, akkurat, sier Jonsson.''

Dette klinger ikke bra for RBH og CO!

Gepard

Vel regner med at Rbh er hardt med i prosessen med å ansette Norling. I så fall en stjerne i boken til Roald.

Tror utviklingsavdelingen kan juble enormt om Norling ansettes, en slik mann i hovedtrenerjobben vil hjelpe utvliklingsavdelingen enormt. Teknisk offensive spillere kan nå se fremtiden lyst i møte.

Tror Finne hadde blitt..

Kagain

Vi får se. Men det som Corran påpeker er også viktig. Ikke tillegg denne Norling noe Messias-tendenser enda. Det kan hende at en så til de grader rammeskeiv klubb som Brann trenger enda mer enn en god svensk trener.

krakra

Hehe, ser for meg at RBH snur på målstreken fordi han er usikker på om Norling kan "fungere i team" med ham og sportssjefen(som ikke er ansatt ennå).

Nei, vi trenger en trener som kan sette krav, også trenger vi en sportssjef som kan si nei hvis kravene går på akkord med den langsiktige satsingen. Utifra rapportene fremstår Norling dog som en klubbbygger og ikke en fyr som kaster alt av talentarbeid og langsiktig tenkning på sjøen for et kjapt og dyrt gull.


Huff

Quote from: Røde Mor on November 27, 2013, 16:42:11 PM
Vi får se. Men det som Corran påpeker er også viktig. Ikke tillegg denne Norling noe Messias-tendenser enda. Det kan hende at en så til de grader rammeskeiv klubb som Brann trenger enda mer enn en god svensk trener.


Likevel. Her er min liste til kvaliteter en Branntrener ideelt sett bør inneha, slik jeg ser det. "V"dersom Nordling innehar disse kvalitetene ut fra det jeg har lest:

1. Offensiv, underholdende fotball V
2. God med talenter V
3. Riktig personlighet V
4. God CV V
5. Godt likt av tidligere spillere V
6. Erfaring fra "heksegryter" V
7. Bra forhold til supportere V

Som en bonus virker det og som grilldressen blir forkastet om han ansettes.

Go Up